مشکلات و‌ مزایای مهاجرت به بلژیک

کشور بلژیک به عقیده خیلی از کارشناسان کشور مناسبی برای زندگی و مهاجرت است که سالیانه افراد زیادی از کشورهای گوناگون از جمله ایران برای مهاجرت به این کشور درخواست می دهند. داشتن اطلاعات کافی در زمینه مهاجرت به این کشور می تواند بسیار به شما در این امر کمک کند. کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این مقاله تلاش می کنند تا شما را از مشکلات و‌ مزایای مهاجرت به بلژیک آشنا کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مشکلات و معایب مهاجرت به بلژیک

بلژیک کشوری در قلب اروپا و در محل تقاطع اروپای ژرمن و اروپای لاتین قرار دارد. از این رو در این کشور سه زبان آلمان، فرانسوی و هلندی رایج است که بر پیچیدگی های زندگی در این کشور می افزاید. برخی از معایب دیگر زندگی در این کشور اروپایی در زیر شرح داده شده اند. در بلژیک سه زبان در سه ناحیه ی مجزا صحبت می شود و جوامع نیز ساختار ایالتی پیچیده ای دارند. این کشور تا حدود زیادی به صورت فدرالی اداره می شود که این امر بدین معنی است که هر بخش مجموعه قوانین متفاوتی در حوزه های مختلف نظیر قوانین اقامتی، کودکان و تحصیل دارد.

مهاجرانی که در یک ناحیه زندگی و در ناحیه ی دیگری کار می کنند به شکل بیشتری این پیچدگی ها را تجربه می نمایند. هر ناحیه در بلژیک قوانین مخصوص به خود را در زمینه ی اجاره ی خانه دارد. این بدین معنی است که ملزومات قانونی بسته به محل زندگی فرد می تواند متفاوت باشد. برای مثال در ایالت فلاندرز خانه های اجاره ای باید مجهز به سیستم ضد حریق باشند. همچنین از دیگر معایب تابعیت و اقامت در بلژیک قیمت اجاره بهاست که نسبت به دیگر کشورها بسیار بالاتر است.

با اینکه سیستم حمل و نقل عمومی ارزان و در دسترس است، قطارها همیشه سر موقع در ایستگاه ها حاضر نمی شوند. این چنین تاخیرهایی مکررا اتفاق می افتند و معمولا بیش از 10 دقیقه هم نیستند. در صورتی که به شکل روزانه قصد استفاده از این سرویس ها را داشته باشید باید این موضوع را مدنظر قرار دهید. بلژیک یکی از بالاترین نرخ های مالیات در جهان را دارد. مالیات بر درآمد افراد در محدوده بین 20 تا 50 درصد متغیر است. همچنین در بلژیک هم کارمندان و هم کارفرمایان سهم زیادی را برای خدمات بیمه ای می پردازند. به علاوه، میزان مالیات با توجه به مجموعه قوانین مختلف در نواحی مختلف، متفاوت است.

مزایای مهاجرت به بلژیک

بلژیک با شرایط زندگی در سطح جهانی و بسیار توسعه یافته است. مقر اتحادیه اروپا در بروکسل مستقر است و بلژیک عضویت کامل شهروندی اتحادیه اروپا را دارد. بلژیک کشوری طرفدار تجارت است و در موقعیت استراتژیک ایده آل برای صادرات و تجارت قرار دارد. کشور دارای قیمت املاک و مستغلات مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کشورهای همسایه اتحادیه اروپا است و پیشرو در امر سرمایه گذاری است. بلژیک “ویزای طلایی” را برای سرمایه گذاران و کارآفرینانی که می خواهند در بلژیک سرمایه گذاری کنند و تجارت کنند، ارائه می دهد.

  • گرفتن اقامت دائم پس از 5 سال زندگی
  • بهترین برنامه کسب و کار در اروپا
  • بدون آزمون زبان
  • تجربه کسب و کار مورد نیاز نیست.
  • اقامت فیزیکی مورد نیاز نیست.
  • شهروندی بلژیک پس از 5 سال
  • سفر آزادانه در 26 کشور شینگن
  • سیستم بهداشت عالی و آموزش عالی
  • برای اتباع همه کشور ها باز است.

مزایای مهاجرت به بلژیک

همچنین بازدید از کشورهای غیر اتحاد شوروی مانند قبرس، کرواسی، بلغارستان، رومانی با کارت شناسایی معتبر (مجوز اقامت) و گذرنامه امکان پذیر است. اخیرا گذرنامه بلژیک به عنوان دومین پاسپورت معتبر در جهان با سفر بدون روادید به 174 کشور در جهان با توجه به شاخص محدودیت ویزا 2016 رتبه بندی شده است. به دارندگان گذرنامه بلژیک وضعیت “شهروندان اتحادیه اروپا ” داده می شود، که می توانند به راحتی در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا زندگی، کار، مسافرت و تحصیل کنند. دارندگان گذرنامه بلژیکی می توانند از بریتانیا و ایالات متحده آمریکا بازدید کنند.

به جز مزایای ارائه شده توسط شهروندی بلژیک، بلژیک همچنین کشوری نسبتا آسان و مقرون به صرفه برای مهاجران می باشد. راه ساده تر برای به دست آوردن ویزای طولانی مدت برای اقامت بلژیک از طریق فعالیت های اقتصادی است. به همین ترتیب، کارکنان خارجی بسیار ماهر می توانند به راحتی اجازه کار را دریافت کنند که به عنوان مبنایی برای اقامت آنها عمل می کنند.

اگر شما در بلژیک زندگی و کار می کنید، و مراحل مناسب را انجام داده اید، معمولا تحت پوشش سیستم مراقبت های بهداشتی بلژیک قرار می گیرید. سیستم مراقبت بهداشتی بلژیک یکی از بهترین ها در اروپا است و بیمارستان های بسیار خوبی هم در فاصله کوتاهی قرار دارند. هنگامی که شما در بلژیک به عنوان یک فرد خود کار می کنید ثبت نام می کنید، شما تحت قانون امنیت اجتماعی بلژیک قرار می گیرید. در این رابطه از شما خواسته خواهد شد که برای بیمه تامین اجتماعی پرداخت کنید. شرایط مهاجرت به بلژیک را بهتر است که از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *