مشاغل مورد نیاز روسیه

بزرگترین شرکت های روسی با چندین شرکت بین المللی وارد بازار کار در روسیه شده اند. بنابراین، مسکو یک شهر جذاب برای بسیاری از مهاجران است؛ چرا که شرکت های چند ملیتی اغلب به زبان انگلیسی، زبان آموزان خارجی را با مهارت های تخصصی آشنا می کنند و مشغول به کار می شوند. بسته به تجربه و پس زمینه شما، پیدا کردن شغل در روسیه برای خارجی ها آسان هست، این مسئله را مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر برای شما روشن خواهند کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مشاغل مورد نیاز روسیه

در نیمه اول سال 2017، وزارت کار و تامین اجتماعی برترین مشاغل مورد نیاز روسیه که درآمد خوبی نیز دارند را اعلام نمود. طبق آخرین اطلاعات 3 شغل اول کاپیتان کشتی با حقوق ماهانه 500000 RUB و یا 8500 دلار، فرمانده هواپیما با حقوق ماهانه 320000 RUB و یا در حدود 5500 دلار و تکنسین ارشد در صنعت معدن طلا با حقوق ماهانه 312000 RUB و یا در حدود 5400 دلار می باشد. با توجه به اطلاعات و جهت مقایسه، میانگین حقوق ماهانه در کشور روسیه 38700 RUBو یا 661 دلار می باشد.

رتبه بندی کامل به قرار زیر است:

حقوق ماهیانه:

  1. کاپیتان کشتی 8500 دلار
  2. فرمانده هواپیما 5500 دلار
  3. تکنسین ارشد صنعت معدن طلا 5400 دلار
  4. سرمربی تیم آیس هاکی 4761 دلار
  5. مدیر ساخت و ساز 3967.5 دلار
  6. دندانپزشک 3174 دلار
  7. مدیریت بحران 3174 دلار
  8. مهندس برق 3094.65 دلار
  9. تحلیل گر IT 3015.3 دلار
  10. خلبان هواپیما 2856.6 دلار
اقامت از طریق کار در روسیه

اقامت از طریق کار در روسیه

اقامت از طریق کار در روسیه

رفتن به روسیه با هدف کار کردن امری پیچیده و با روندی طولانی برای بیشتر افراد می باشد که با کاغذ بازی های و پیش آمادگی های بسیارهمراه است. دولت روسیه در حال حاضر تعداد ملیت های خارجی ای که اجازه کار در روسیه دارند را سهمیه بندی کرده است. این سهمیه به صورت سالانه مشخص می شود.

دریافت اجازه کار روسیه به معنای دنبال کردن دستورالعملی از سوی خودتان و کارفرمایتان می باشد. در یافت این اجازه بسیار حائز اهمیت است، چرا که مقامات دولتی این قدرت را دارند که جریمه ای سنگین برای کارفرمایانی که به این قوانین عمل نمی کنند،مشخص کند و همچنین ممکن است بر حق اقامتتان در روسیه تاثیر بگذارد. 

در صورتی که ملیتی خارجی هستید که برای کار به روسیه می روید، باید هم اجازه کار و هم ویزای کاری داشته باشید. با این حال تنها زمانی می توانید برای اجازه کار روسیه و ویزای کار درخواست دهید که پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای روسی دریافت کرده باشید. این کارفرما باید دارای اجازه استخدام افراد خارجی برای کاری خاص باشد. ملیت های خارجی که برای ورود به کشور روسیه به ویزا احتیاج دارند، به ویزای و اجازه کار در کشور روسیه احتیاج خواهد داشت.

افراد متعلق به همبستگی دولت های مستقل ( CIS ) برای ورود به کشور روسیه به ویزا احتیاج ندارند. این افراد تنها ملیت هایی هستند که از ویزای کاری، اجازه کاری یا پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای روسی بی نیازند. از سال 2015، ملیت های مربوط به CIS دیگر محدود به سهمیه اجازه کار روسیه نمی باشند. در عوض آن ها باید طی 30 روز از زمان ورودشان به کشور روسیه تقاضای امتیاز کار دهند و سپس ظرف 60 روز از تاریخ دریافت امتیاز کار در محلی استخدام شوند.

اخذ ویزای کار روسیه

ویزای کاری پیچیده ترین و گران ترین نوع ویزا می باشد و دریافت آن برای افراد خارجی که می خواهند به طور دائم در کشور روسیه کار کنند، واجب می باشد.

دو نوع ویزای کاری وجود دارد:

  1. ویزای یکبار ورود 90 روزه: این ویزا توسط سفارت روسیه بر اساس ویزای دعوت نامه کاری صادر می شود ( که براساس اجازه کاری صادر شده است )
  2. ویزای چندبار ورود که بر اساس ویزای یکبار ورود توسط اداره محلی پلیس مهاجرت روسیه صادر می شود و تا پایان اعتبار اجازه کاری اعتبار دارد ( کمتر از یک سال )

از سال 2010 نوع جدیدی از ویزای کاری برای متخصصان با صلاحیت ایجاد شده است. که این نوع ویزا مزایای بسیاری دارد ( برای مثال اعتبار سه ساله دارد ) اما دستمزد این نوع متخصص در کشور روسیه باید بیش از دو میلیون روبل در سال باشد.

نحوه دریافت ویزای کاری روسیه

برای دریافت ویزای کاری شهروندان خارجی باید مراحل زیر را دنبال کنند:

  1. برای جذب نیرو های کاری خارجی، کارفرما باید سهمیه دریافت نماید. برای انجام این کار،کارفرما باید اطلاعات شرکت را به خدمات استخدامی دولت ارسال کند و در زمان مناسب جهت جذب حرفه ای های خارجی به FMS درخواست دهد.
  2. کارفرما باید به اداره دولتی مربوطه جهت ثبت اجازه کار برای یک فرد خارجی مشخص درخواست دهد.
  3. پس از آن، کارفرما باید مدارک لازم را ارسال نماید و تقاضای دعوت نامه جهت پشتیبانی از ویزای کاری دهد.
  4. سپس دعوت نامه و اجازه کار از طریق ایمیل به نیروی کار خارجی فرستاده خواهد شد که فرد خارجی باید این نامه ها را به عنوان بخشی از مجموعه مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کاری به دفتر کنسولگری ارسال کند.
  5. همچنین این فرد خارجی می تواند از این ویزای کاری برای اعضای خانواده اش استفاده نماید. که در ویزای آن ها در زیر ستون هدف ویزا نوشته می شود ” پیوستن به اعضای خانواده”.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای روسیه

ویزا های کاری دارای این محدودیت که شهروندان خارجی تنها به مدت 3 ماه در هر 6 ماه می توانند در روسیه بمانند، نیستند. ویزای کار معمولی دارای یک سال اعتبار می باشد در حالی که ویزای نیرو های کار بسیار ماهر خارجی تا 3 سال هم می تواند اعتبار داشته باشد. تعداد دفعات ورود و خروج نیز برای دارنده ویزای کاری تا زمان پایان اعتبار این ویزا نیز محدود نمی باشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری

روند درخواست ویزای کاری برای هر فرد و هر نوع ویزای کاری مجموعه مدارک مختلفی را نیاز دارد. جهت دریافت دعوت نامه که برای کسب ویزای کاری اجباری است شما به مدارک زیر احتیاج دارید:

  • کپی پاسپورت شهروند خارجی به همراه ترجمه رسمی آن به زبان روسی
  • کپی دیپلم مبنی بر تایید مدرک شهروند خارجی به همراه ترجمه رسمی آن به زبان روسی
  • دو قطعه عکس 4*3
  • فرم تکمیل شده تقاضانامه

برای به دست آوردن این نوع ویزا لازم است که مدارک زیر را به کنسولگری روسیه ارائه دهید:

  • دعوتنامه کاری
  • فرم تقاضانامه صدور ویزا
  • عکس
  • بیمه درمانی

راه های پیدا کردن کار و موسسات کاریابی روسیه

کاندیداها دارای مهارت های تخصصی که به دنبال کار در مسکو و سنت پترزبورگ هستند، می توانند برای دریافت اجازه کار متخصصان بسیار ماهر به سفارت یا کنسولگری کشور روسیه در کشور محل زندگیشان درخواست دهند. این روند معمولا 14 روز زمان می برد. برای افراد متعلق به کشور های CIS روند ثبت نام اجازه کار آسان شده است.

تعدادی آژانس نیازمندی و وب سایت جستجوی کار با فرصت های کار در مسکو و سنت پترزبورگ وجود دارد. با این حال این گزینه ها مناسب افرادی است که دارای صلاحیت بالایی هستند و به دنبال مشارکت با شرکت های بزرگتر می باشند. بسیاری از این آژانس ها از شما می خواهند که رزومه خود را به زبان انگلیسی ارسال کنید یا فرم درون وب سایتشان را تکمیل نمایید. از دیگر راه های کارآمد برای یافتن یک شغل در روسیه برقراری ارتباط مستقیم با شرکت های بین المللی و سوال درباره اینکه آیا با کشور روسیه کار می کنند یا خیر، می باشد.احتمال اینکه این شرکت ها مهاجران را برای کار در روسیه استخدام کنند، بیشتر است.

راه های پیدا کردن کار و موسسات کاریابی روسیه

راه های پیدا کردن کار و موسسات کاریابی روسیه

آژانس های استخدامی در روسیه

  • ANCOR

آنکور متعهد به رفع حداکثری نیاز مشتریانش،اطمینان از انجام سریع وظایف، ارائه جستجوی کیفی و انتخاب پرسنل مورد نیاز و پیروی از بالاترین استانداردهای اخلاقی می باشد.

  • Profile

آژانس استخدامی ” Agency Profile ” یک شرکت تخصصی است که با برنامه های شرکت های برجسته روسیه و خارجی در ارتباط است.

  • STAFF EMPIRE

آژانس استخدامی استاف امپایر توسط گروهی از متخصصین که تجربه قابل توجهی در زمینه استخدام در بازار روسیه داشته اند، در سال 1995 تاسیس شده است. از ابتدای تاسیس هدف اصلی آژانس استاف خلق یک آژانس رقابتی روسی ارائه دهنده خدماتی با کیفیت مشابه با آژانس های استخدامی پیشروی خارجی یا بین المللی بوده است.

  • آژانس استخدامی TRIZA

TRIZAExclusive که توسط سازماندهی مجدد آژانس استخدامی شکل گرفت در سال 1989 برای جستجو و انتخاب کارمندان متوسط و سطح بالا و انجام مراحل مشاوره با کارمند تاسیس شده است.

  • UNITY

مرکز کارمندی، به جستجوی متخصصان برجسته برای شرکت های روسی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازد: حسابرسی، امور مالی، قانون، بانکداری، بیمه، تبلیغات و بازاریابی،تولید، فروش، تدارکات، گردشگری، فناوری اطلاعات، مهندسی فنی، دفتر اداری و غیره. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجوزهای کار و همچنین اعزام نیروی کار به روسیه، به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مراجعه کنید و یا از طریق مشاورین تلفنی ما، مشاغل مورد نیاز روسیه را بررسی نمایید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *