وام مسکن در کانادا

اگر شما کانادایی هستید یا اگر مدت ها در کانادا زندگی کرده اید، بانک ها سابقه اعتبار شما را بررسی می کنند تا تعیین کنند که آیا آنها به شما وام تعلق میگیرد یا خیر. اگر سابقه اعتباری در بانک های کانادایی نداشته باشید، با گرفتن وام های کوچک از بانک و پرداخت به موقع، یک سابقه برای خود می سازید که بعدا قابل استناد است. اگر تازه به کانادا آمده اید، ممکن است بر اساس سابقه زندگی خارج از کشور خود وام جهت خرید املاک در کانادا دریافت کنید اما وام مسکن در کانادا معیار های دیگری نیز دارد که می توانید آن ها را در ادامه این مقاله از زبان متخصصین مهاجرت موسسه حقوقی توسعه گران مهر بخوانید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وام مسکن در کانادا

درخواست برای وام مسکن  در کانادا مانند اکثر کشورها است. هر درخواست وام مسکن به صورت موردی در نظر گرفته می شود و در آن امتیازات به ساکنان کانادایی و خریداران بار اول داده می شود. بانک های خارجی نمی توانند در کانادا وام بدهند ، بنابراین شما باید از یک واسطه معاملات ملکی کانادایی استفاده کنید. وام های مسکن 65٪ از خرید افراد غیر مقیم را پوشش می دهد. ساکنان به طور متوسط 75٪ دریافت می کنند ، اگرچه این میزان ممکن است تا 80٪ نیز افزایش یابد.

حدود 6٪ نرخ بهره وام های بلند مدت است.  بیشتر مالکان خانه وام های خود را طی 15-25 سال با پرداخت اقساط ماهانه بازپرداخت می کنند. اگر پیش پرداخت شما برای ملک کمتر از 25٪ باشد ، باید از طریق وام دهنده خود یک بیمه وام مسکن بگیرید.

خریداران خانه برای اولین بار

خریداران خانه اولی که دارای وضعیت اقامت هستند از مزایای اضافی برخوردار می شوند. با توجه به بانک ، وام آنها می تواند 90-95٪ از ملک را پوشش دهد. دولت همچنین حق الامتیاز هایی را ارائه می دهد: 25،000 دلار می تواند از برنامه ثبت شده پس انداز بازنشستگی برای هزینه یک ساختمان یا خانه قابل برداشت است. اگر همسر دارید ، می توانید 50،000 دلار بدست آورید. این پول برای 15 سال اول بدون بهره است. اگر در این دوره به طور کامل بازپرداخت نشود ، باقیمانده مالیات داده می شود و مانند وام با آنها برخورد می شود.

مدارک مورد نیاز برای درخواست وام مسکن

  • اثبات درآمد: نامه اشتغال شامل موقعیت شما ، مدت زمانی که با شرکت کار کرده اید و میزان حقوق شما. کلیه دارایی های دیگر (سهام و غیره)
  • اثبات بدهی: وام ها، بدهی ها، پرداخت خودرو و غیره.
  •  شماره بیمه اجتماعی
  •  شماره حساب
  •  اطلاعاتی در مورد خانه ای که می خواهید بخرید
  •  اطلاعات تماس وكیل شما (برای تهیه مدارک وام)

تصویب وام به طور معمول یک یا دو روز پس از دریافت کلیه مدارک لازم انجام می شود. 

سودهای وام مسکن در کانادا

سود های وام های بانکی را در زیر مقایسه کنید و مشاهده کنید که چگونه آنها کنار بهترین سود وام در بازار جمع می شوند. این که آیا شما قصد استفاده از بانک یا کارگزار ، متغیر یا ثابت بودن وام رهنی ، از یک تا ده سال را دارید ، Ratehub.ca  بهترین سود وام را برای هر دسته و نوع وام دهنده ارائه می دهد. Ratehub.ca همچنین یک منبع خنثی است ، نه وام دهنده و نه یک کارگزار ، بنابراین آنها راهنمایی و آموزش بی طرفانه ای را برای بدست آوردن بهترین وام مسکن با توجه به نیازهای شما ارائه می دهند.

سودهای وام مسکن در کانادا

سودهای وام مسکن در کانادا

سود های اعلام شده شده در مقابل بهترین سود ها

هنگام مقایسه سود های وام های بانکی ، مهم است بدانید که این سودها نشان دهنده سود وام های اعلام شده توسط بانک ها را نشان می دهند. سود اعلام شده نرخی است که بانک به صورت عمومی تبلیغ می کند. با این حال ، بانک ها اغلب این ظرفیت را دارند که سود های پایین تری ارائه دهند ، که می توانید از طریق مذاکره یا دستیابی به یک کارگزار نماینده وام مسکن به آنها دسترسی پیدا کنید. برخی از بانک ها سود ها را چند درصد پایین تر از آنچه اعلام شده است ارائه می دهند ، بنابراین مراقب سود های بالاتر در بازار باشید.

سود بانکی در مقابل سود کارگزار

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید ، سود وام های مسکن بانکی تقریباً همیشه بالاتر از واسطه وام مسکن است. دلیل این امر این است که کارگزاران وام مسکن به سود های چندین بانک و اتحادیه های اعتباری و همچنین شرکت های بیمه و امانی دسترسی دارند ، بنابراین می توانند اساساً از اطراف “برای خرید شما” اقدام کنند. کارگزاران همچنین با توجه به حجم بالای معاملات خود ، تخفیف هایی را از وام دهندگان دریافت می کنند ، که در ادامه آنها به شما منتقل می شوند. در نتیجه، بعید است که بانکی سود پایین تری نسبت به یک واسطه وام مسکن داشته باشد. با این حال ، اگر شما به عنوان بخشی از روند مذاکره ، کمترین سود بازار را به بانک خود ارائه م دهید ، ممکن است آنها با آن پیشنهاد مطابقت داشته باشند. با این وجود ، هدف از این مقاله این نیست که بانک ها و کارگزاران را در مقابل هم قرار دهد.

مقایسه سود وام های مسکن

ممکن است توجه داشته باشید که علاوه بر اختلاف در سود وام های اعلام شده بین بانک ها و کارگزاران ، بین سود بسیاری از بانک ها نیز تفاوت قابل توجهی وجود دارد. بنابراین ، برای مثال ، سود وام TD با مدت 5 سال ثابت 0.5٪ پایین تر از سود وام مسکن BMO در همان گروه می باشد. این اختلاف اغلب استراتژی قیمت گذاری استاندارد بر اساس سهم بازار ، رقابت و سیاست بازاریابی مطلوب است.

بانک های دارای وام مسکن در کانادا

ارکلیز یک شرکت خدمات بین المللی چند بانکی با فعالیت در بانکداری خرده فروشی ، عمده فروشی و سرمایه گذاری و همچنین وام های رهنی و کارت های اعتباری مدیریت دارایی است.

  • HSBC

و HSBC یک شرکت بانکی و خدمات مالی چند ملیتی انگلیس که دفتر مرکزی آن در لندن است ، و 3 نوع وام را ارائه می دهد: که شامل وامهای نرخ ثابت ، وامهای نرخ ردیاب و وامهای نرخ تخفیف است .

  • وام مسکن هالیفاکس Halifax

هالیفاکس یک بانک بریتانیایی است که به عنوان بخش بازرگانی بانک اسکاتلند فعالیت می کند ، خود آن یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به گروه بانکی LIyods است که به بزرگترین جامعه ساختمان سازی انگلیس تبدیل شده بود و به رشد و شکوفایی خود ادامه می داد و تا سال 1997 این موقعیت را در انگلستان حفظ می کرد.

  • وام مسکن آکورد Accord

وام Accord تنها وام دهنده واسطه است که به عنوان یک شرکت تابعه از انجمن ساختمان سازی یورکشایر فعالیت می کند ، و در نظر گرفته می شود که دارای زمان پاسخگوی سریع ، نرخ رقابتی و خدمات به مشتریان اختصاصی یکی از بهترین خدمات واسطه گر در کشور است.

اکنون مقایسه کنید

  • وام مسکن انجمن ساختمان کاونتری

انجمن ساختمان کاونتری سومین وام دهنده بزرگ در انگلستان است که همچنین طیف وسیعی از وام را برای مردم در سراسر کشور فراهم می کند.

  • وام های دیجیتال

وام های دیجیتال ، سرمایه گذاری از بانک دیجیتال Atom فقط با رقابتی بودن ، فناوری موثر و فرایند کاربرد آسان ، مشتریان را به خود جلب می کند.

  • وام مسکن اداره پست

اداره پست وام مسکن با نرخ ثابت ، وام ردیاب و گزینه های دیگر را برای مشتریان خود فراهم می کند ، خواه این قدم اول شما باشد یا در حال حرکت به جلو باشید ، می توانید در هر مرحله از راه کمک بگیرید.

  • وام مسکن کلیسدیل

بانک کلیسدیل یک بانک تجاری است که معاملات با حداقل مبالغی را ارائه می دهد که از متغیرهای جبران نشده ، وام های خصوصی خریداری شده و گزینه های داخلی محصولات استفاده می کند.

بانک ایرلند ( UK) Plc محصولاتی را در بازار انگلستان و مشاوران متخصصی ارائه می دهد که می توانند در ارائه وام مناسب به شما کمک کنند ، در بیرون کار کنید و انتخابی از نرخ ها را متناسب با شرایط خود و وام با نرخ ثابت انتخاب کنید.

  • وام‌ مسکن گودوا

وام مسکن گودوا ارائه دهنده خدمات وام مسکن با خرید و فروش اجباری كاونتری است كه تنها خدمات واسطه ای است كه طیف وسیعی از طرح ها را با مزایای مطلوب و همچنین یك سرویس آنلاین و مشاوران تلفنی در اختیار شما قرار می دهد تا نیازهای خاص شما را مورد بررسی قرار دهد.

  • وام های اسکاتلندی ویدو

بانک ویدو اسکاتلند محصولات و خدمات مالی را تعیین میکند ، از جمله طیف وسیعی از طرح های وام مسکن که با انعطاف پذیری در ذهن و متناسب با طیف گسترده ای از مشتریان طراحی شده اند.

  • اصول وام های جامعه سازی ساختمان

انجمن ساختمان اصولگرایان از طریق اینترنت و تلفن و همچنین در شعب خیابان های بزرگ و به وام های شخصی به مشتریان خدمات می دهد.

  • وام برمویچ ساختمان جامعه وامها

وست برومویچ هفتمین جامعه بزرگ ساخت و ساز در انگلیس است و به دلیل انتخاب بسته های وام مسکن پیشنهادی ، که به شناخت ملی رسیده اند مشهور است.

  • وام کار

وام کار شرکت وام با واسطه متوسط انجمن ساختمان سازی در سراسر کشور است ، متخصصانی که در خدمات خرید اجاره ای با طیف خلاقانه ای از محصولات که در انگلستان ، ولز و سرزمین اصلی اسکاتلند موجود است.

  • وام مسکن تسکو

بانک تسکو تحت مجوز بانکی خود به عنوان برنامه جبران خدمات مالی فعالیت می کند ، یک دامنه اعطای وام با نرخ ثابت و ردیاب با نرخ های رقابتی ، خواه شما برای اولین بار خرید میکنید ، ارائه می دهد، در حال جابجایی به خانه یا به دنبال انتقال مجدد هستید و در بازپرداختهای ماهانه خود به شما کارتی می دهد.

  • وام های بانکی Sainsburys

بانک sainsburys هنگام استفاده از بانک ، بیمه ، خدمات پول مسافرتی ، وام مسکن و غیره را با پاداش اضافی ارائه می دهد.

  • وام های NatWest

و NatWest همچنین به عنوان بانک ملی وست مینستر معروف است که در سال 1968 با ادغام بانک ملی استانی و بانک وستمینستر تاسیس شد. از سال 2000 ، بخشی از گروه سلطنتی بانک اسکاتلند است.

شرایط و مدارک لازم برای وام مسکن در کانادا

بنابراین ، خانه ای عالی پیدا کردید ، یک پیشنهاد ارائه دادید و برنده شدید. حالا وقت آن رسیده است که این معامله را امضا کنید و این پول را به جیب بزنید. بنابراین با وام دهنده خود تماس می گیرید تا نهایی شود. این زمانی است که شما می خواهید با لیستی از مدارک مورد نیاز برای برنامه خود مواجه شوید. مدارک مورد نیاز شما شامل موارد زیر است:

اطلاعات شخصی: سن ، وضعیت تاهل ، تعداد و سن بچه ها.

موارد استخدامی: این شامل اثبات درآمد (مانند برگه های T4 ، کپی از آخرین دستمزدهای پرداختی شما ، اظهارنامه مالیات بر درآمد شخصی ، اعلامیه ارزیابی از CAR برای دو سال گذشته تشکیل پرونده مالیاتی و نامه + نامه گروه مدیریت منابع انسانی شرکت شما موقعیت ، مدت خدمت و حقوق می باشد).

اگر خود اشتغالی دارید باید: اسناد ادغام در صورت کاربرد و همچنین صورتهای مالی شرکت برای دو تا سه سال مالیاتی باشد. همچنین لازم است اظهارنامه مالیاتی شخصی کامل و همچنین اعلامیه ارزیابی CAR را مانند اطلاعات شخصی برای شرکت ارسال کنید. وام دهنده همچنین ممکن است بخواهد بخشهایی از اطلاعات شما ، مانند اظهارات عمومی یا سود و ضرر شما را ببیند. برای این گزارش ها با حسابدار خود صحبت کنید.

منابع دیگر درآمد: به طور معمول این بیانیه از طرف شما است اما وام دهنده می تواند مدارک پشتیبان را درخواست کند. درآمد دیگر می تواند شامل درآمد اجاره بازنشستگی ، کار پاره وقت و غیره باشد. احتمالاً از شما خواسته می شود نسخه ای از اظهارنامه مالیاتی یا نسخه ای از پست های پرداخت یا اسناد درآمد اجاره را بخواهند.

شرایط و مدارک لازم برای وام مسکن در کانادا

شرایط و مدارک لازم برای وام مسکن در کانادا

اگر از قبل دارایی دارید: نسخه ای از بیانیه وام در مورد املاک فعلی شما و یک نسخه از اظهارنامه مالیات بر دارایی در سال گذشته و ، شاید ، به روز بودن بیانیه مالیات املاک باشد.

اطلاعات بانکی کنونی: شامل شعبه بانکی ، حساب ها و مانده ها.

تایید مبلغ پرداختی شما: این می تواند یک تصویر لحظه ای از حساب بانکی باشد که در آن پول در حال حاضر واریز شده است ، یا نامه ای از یکی از اعضای خانواده که می گوید پول وام یا هدیه است.

رضایت برای انجام یک جستجوی اعتبارنامه: هر وام دهنده یا به طور شفاهی درخواست اجازه (و سپس شماره بیمه تأمین اجتماعی خود را به دست می آورد) از شما میخواهد فرم مجوز ورود به سیستم را امضا کنید و به آنها اجازه می دهید تاریخ اعتبار خود داشته باشند.

لیست بدهی ها (در غیر این صورت به عنوان بدهی شناخته می شود): این جایی است که افراد گاهی اوقات تصمیم به حذف مواردی از بدهی های خود می گیرند ، اما شما باید در برابر این خواسته مقاومت کنید. تاریخ اعتبار شما تمام پول های بدهکاری را نشان می دهد ، بنابراین صادق باشید. اگر خواستار پرداخت بدهی هستید ، لیستی از بدهکاری را به آنها بدهکار و چه پرداختهای ماهانه تهیه کنید. این لیست باید شامل وام های دانشجویی ، مانده کارت اعتباری ، وام های خودرو ، قراردادهای اجاره نامه ماهانه (یا اجاره نامه شخصی به خود) و وام های شخصی باشد.

کپی لیست: باید نسخه ای از لیست MLS را چاپ کنید و این را در بسته اسناد وام خود قرار دهید.

کپی سند خرید: برای خرید خانه به یک نسخه از سندی که امضا کرده اید نیاز دارید. به عنوان توافقنامه خرید و فروش شناخته شده است ، این سند قطعی است که آدرس ، آنچه در آن گنجانده شده است / حذف شده است و قیمت ، سپرده و بازپرداخت شما با آن موافقت می کنید.

مستندات کاندو: : اگر در حال خریدن یک کاندو یا شهرستانی هستید ، لازم است صورت های مالی شرکت گواهینامه و گواهی وضعیت را نیز درج کنید.

املاک روستایی: اگر ملک شما در آب و فاضلاب شهری نیست ، باید گواهی چاه و / یا مخزن سپتیک را درج کنید.

مزایا و معایب وام مسکن در کانادا

وام مسکن به شما امکان می دهد مبلغ قابل توجهی‌وام بگیرید. از آنجا که وام توسط خانه شما تامین می شود (که معمولاً پول زیادی نیز دارد) ، بدون استفاده از خانه خود به عنوان وثیقه به بیش از آنچه می توانستید بدست آوردید. چقدر می توانی وام بگیرید؟ این به وام دهنده شما بستگی دارد ، اما ممکن است انتظار داشته باشید که تا 80٪ از ارزش خانه خود را وام بگیرید. این حداکثر وام خانه شما ، از جمله اولین و دومین وام ها خواهد بود.

نرخ بهره: وام های دوم معمولاً نرخ بهره پایین تری نسبت به سایر انواع بدهی ها دارند.باز هم ، تأمین وام با خانه خود به شما کمک می کند زیرا خطر برای وام دهنده شما را کاهش می دهد . برخلاف وام های شخصی ناامن مانند کارت های اعتباری ، نرخ بهره وام دوم در حالت عادی در یک رقم واحد است.

مزایای مالیاتی (به ویژه قبل از سال 2018): در بعضی موارد ، کسری برای سود پرداخت شده در وام دوم دریافت خواهید کرد. تکنیک های بی شماری برای آگاهی از آنها وجود دارد ، بنابراین قبل از شروع تخفیف ، از آماده کننده مالیات خود بخواهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کسر بهره وام رهنی آموزش ببینید . برای سالهای مالیاتی پس از سال 2017 ، قانون مالیات برقی و مشاغل کسری این کسری را حذف می کند مگر اینکه از پول برای “پیشرفت های اساسی” به یک خانه استفاده کنید.

معایب وام ها :

مزایا همیشه با سودهای تجاری همراه است. هزینه ها و ریسک ها بدان معنی است که این وام ها باید با خردمندانگی استفاده شوند.

خطر سلب حق اقامه دعوی: یکی از بزرگترین مشکلات مربوط به رهن دوم این است که شما مجبورید خانه خود را در صف قرار دهید. در صورت توقف باز پرداخت اقساط ، وام دهنده شما می تواند خانه شما را از طریق سلب حق اقامه دعوی بگیرد ، که می تواند مشکلات جدی برای شما و خانواده شما ایجاد کند. به همین دلیل ، بندرت استفاده از وام دوم برای هزینه های “مصرف فعلی” معقول است. برای سرگرمی و هزینه های منظم زندگی ، صرفاً پایدار نیست یا ارزش استفاده از وام سهام خانه را ندارد.

هزینه: وام مسکن مانند وام خرید شما می تواند گران باشد. برای مواردی از قبیل اعتبارات اعتباری ، ارزیابی ها ، هزینه مبداء و موارد دیگر باید هزینه های بیشماری بپردازید. هزینه های مسدودی به راحتی می تواند هزاران دلار به هزینه اضافه کند. حتی اگر به شما وام “بدون هزینه مسدودی” قول داده شده است که باز هم پرداخت می کنید- فقط آن هزینه ها را به واضحی مشاهده نمیکنید.

هزینه بهره: هر زمان وام می گیرید ، نرخ بهره باید پرداخت شود . نرخ وام دوم به طور معمول پایین تر از نرخ بهره کارت اعتباری است ، اما آنها اغلب کمی بالاتر از نرخ وام اول شما هستند. وام دهندگان وام مسکن دوم بیشتر از وام دهنده ای که اولین وام شما را گرفته است ، ریسک بیشتری می کنند.

اگر شما در کانادا مشغول به کار نیستید، بعضی از وام دهندگان ممکن است برای اعطای وام از شما بخواهند پول کافی برای پرداخت مبلغ یک ساله اقساط وام را در یک حساب بانکی واریز کنید. برخی از وام دهندگان ممکن است شرایط بهتری به شما ارائه کنند، اما احتمال دارد که نرخ بهره بالاتری را دریافت کنند. قبل از اقدام برای مهاجرت و دریافت وام مسکن در کانادا باید از هزینه زندگی در کانادا و سایر شرایط حضور در این کشور اطلاعات کاملی را داشته باشید، پس مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند به صورت کامل شما را راهنمایی کنند، از این فرصت، حتما استفاده کنید.

قوانین وام مسکن در کانادا ۲۰۱۹

خرید خانه های مد نظر و گران قیمت تر از موجودی حساب بانکیتان مستلزم قرض گرفتن پول از بانک و دیگر موسسه های مالی می باشد و کم کم مبلغ وام را با بهره پرداخت می کنند. این کار به مقدار کافی ساده به نظر می‌رسد اما ملاحظات بسیاری وجود دارند که باید قبل از این که خریدار بالقوه وام مسکن را درخواست کند به آنها فکر کند. انواع مختلف وام ها وجود دارد و هر کدام دارای ویژگی های اساسی و مهم است که ممکن است برای شما مناسب باشد یا نباشد. علاوه بر این گرچه وام‌ها در سرتاسر جهان رایج است، قوانینی که آنها را تعیین می‌کند تفاوت های اساسی در هر کشور دارد.

درک گزینه‌های وام دهندگان مختلف

بسیاری با مقررات جدید تحمیل شده وام مسکن که هزینه وام مسکن گیرندگان کانادا را به عهده می گیرند به دنبال وام دهندگان جایگزین می باشند. با دنبال کردن تغییرات قانونی کارگزاران وام مسکن ادعا می‌کنند که افزایش نرخ تا حد ۲۰٪ مورد پذیرش واقع نشده است. این موضوع به شرکت سرمایه گذاری وام مسکن،گزینه های وام خصوصی و موسسه هایی که به افراد وام کمی می دهند این فرصت را می دهد تا فاصله ای را که وام دهندگان اصلی به دلیل دست کشیدنشان از این کار ایجاد کرده اند پر کنند. مایه تاسف است که بعضی از وام گیرندگان واجد شرایط قبل از اقدامات نظارتی توسط موسسه های سازمانی مورد قبول واقع نشده اند.

گرچه این معیار ویژه توسط وام دهندگان جایگزین کمتر است و با تمام رویه های سختگیرانه اخیراً اعمال شده اند و به دنبال بازار مسکن مطلوبی می باشد متفاوت است.وام دهندگان سازمانی شامل مواردی چون CIBC، RBC، BMO، TD و scotiabank که گاهی اوقات به وام دهندگان A ملقب میشوند میباشند. این ها وام دهندگانی هستند که پایین ترین نرخ بهره را پیشنهاد می دهند اما با بیشترین معیارهای تطبیق پذیری که شامل معیارهای ویژه وام مسکن به تازگی اعمال شده، می باشد.

موسسات اعتباری که مستقیما زیر نظر وام دهندگان A می باشند به عنوان وام دهندگان B شناخته می شوند. موانع جهت وارد شدن به این کانال برای دریافت وام مقداری کمتر است. به این معنی که روند پذیرش به آن اندازه سخت و دشوار نیست. اگر شما برای مثال یک پیشینه اعتبار ناموفق داشته باشید، این جایی است که وام دهندگان B مقداری انعطاف پذیری جهت رسیدگی به پرونده شما خواهند داشت. وام دهندگان جایگزین یا شخصی به مقدار زیادی اساساً به دلیل انعطاف پذیریشان معروف میباشند. البته که این گونه وام دهندگان تحت نظارت و تنظیم هستند اما آنها در مقایسه با وام دهندگان A تحت کنترل زیاد نیستند. اگر به عنوان مثال می خواهید شغل آزاد داشته باشید این یک گزینه عالی جهت شروع خرید است.

اقساط وام مسکن در کانادا 2019

در ابتدا شما می بایست انتخاب کنید که مایل به دریافت وام با نرخ سود تعیین شده هستید و یا وام با نرخ سود متغیر. وام دهندگانی چون بانک ها بدون دریافت سود به وام گیرندگان جهت خرید ملک وام نخواهند داد. بنابراین، جهت دریافت وام ملزم به پرداخت سود ماهانه به بانک می باشید.

این وام دهندگان فرصتی فراهم آورده اند تا وام گیرندگان شرایط وام با سود متغیر و یا ثابت را خود به شخصه انتخاب نمایند. نرخ سود ثابت عموما، بیشتر از سود متغیر است اما در طی شرایط وام به صورت یکسان خواهند بود. وام با نرخ سود متغیر بدان معناست که سودی که شما به وام دهنده خود بدهکار هستید، به نوسان بازار بستگی دارد. ممکن است امروز نرخ سود پایین پرداخت کنید و در ماه آینده چند برابر آن را! غیر قابل پیش بینی بودن شرایط بازگردان وام متغیر بیشتر از شرایط ثابت است.

بعضی از وام دهندگان، شرایط نرخ سود ترکیبی پیشنهاد می دهند. در این نوع از وام، بخشی از وام در برابر نوسانات بازار موسون خواهد بود ( مانند شرایط نرخ سود ثابت ). اما مابقی بدین گونه نخواهد بود. بدین سان، چنانچه نرخ سود کاهش یابد، بیشتر از شرایط نرخ سود متغیر بهره خواهید برد.

طی چه مدت ملزم به پرداخت بدهی خواهید بود؟

در کشور کانادا، شما ملزم به تعیین زمان پرداخت بدهی خود هستید و می بایست اطمینان یابید که زمان بندی مناسب شرایط خود را برنامه ریزی کرده اید. می توانید بدهی خود را به صورت ماهانه، هفتگی، میان ماهی و میان هفتگی پرداخت نمایید. همانطور که مشاهده نمودید، روند دریافت وام در کشور کانادا کمی پیچیده است. بنابراین بهتر است که پیش از هر اقدام برای خرید ملک و دریافت وام با اشخاص متخصص در این زمینه مشورت کنید.

وام های مرسوم یا وام های سنگین؟

وام هایی که حداقل 20 درصد سود دارند وام های مرسوم در صنعت نامیده می شوند و این درحالی است که وام با حداکثر 20 درصد سود وام های سنگین مسکن نام دارند. بسیاری از وام دهندگان پیش از پرداخت پول به وام گیرندگان، گذر موفقیت آمیز از امتحانات استرس را شرط لازم اهداء وام می دانند. شاخص کیفیت به صورت کمتری در مساله وام تحمیل شده است. با وجود بدهی های کم سود تر، قدرت نفوذ بانک ها در تعیین شاخص کیفیت کمتر شده است. هرچه امنیت سیستم بانکی بیشتر باشد، شاخص کیفیت کمتر سخت گیرانه عمل خواهد کرد. از دیگر شیوه های دریافت وام، تقاضای وام از موسسات وام دهنده خصوصی می باشد. این موسسات نسبت به بازگرداندن وام منعطف تر بوده و شرایط راحت تری را برای وام گیرندگان فراهم می کنند.

پس دادن وام مسکن در کانادا 2019

مدت زمانی که جهت پرداخت اقساط اصلی وام در نظر گرفته می شود ( به همراه بهره )، دوره استهلاک نامیده می شود. این سال ها معمولا 10 الی 25 سال به طول می انجامد و پرداخت ماهانه اقساط کاملا به زمان استهلاک بستگی دارد. دوره استهلاک کوتاه مدت به معنای پرداخت اقساط ماهانه کمتر اما با سود بیشتر است. در 5 سال اول می بایست میزان وام اصلی را به موسسات وام دهنده باز گردانید.

وام گیرندگان ملزم به تمدید قرارداد وام می باشند:

آژانس مالی کانادا تاریخ تمدید قرارداد وام را تعیین می نماید. زمان پرداخت وام از چند ماه تا چند سال متفاوت است. این بدان معناست که شرایط توافق نامه با وام دهنده از جمله نرخ سود، تنها پیش از پایان شرایط وام معتبر است. پس از آن، می بایست شرایط وام را تمدید کرده و یا برای ایجاد شرایط جدید به مذاکره بپردازید. چنانچه قصد پرداخت وام با سود کمتر دارید و یا مایل به نقل مکان هستید، می بایست جهت دریافت وام کوتاه مدت اقدام نمایید. اما، نوسانات نرخ سود ممکن است خوشایند نباشد و زمانی که شرایط وام پایان یابد می بایست وام هایی با نرخ سود بیشتر پرداخت نمایید.

در وام های طولانی مدت، درگیر نوسانات مالی نخواهید شد. اما، با تغییر در هر قانون توافق نامه ملزم به پرداخت جریمه هستید. همچنین وام هایی هستند که دارای شرایط تغییر پذیر می باشند. می توانید این وام ها را از کوتاه مدت به بلند مدت تغییر دهید. اما با تغییر شرایط نرخ سود نیز تغییر خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز وام مسکن در کانادا 2019

شما ملزم به دریافت پیش تایید قبل از اقدام جهت دریافت وام می باشید. دریافت پیش تایید از جمله اقدامات مهم جهت شروع روند خرید منزل می باشید چرا که دیدگاه وسیع تری در رابطه با خرید خانه در کانادا در اختیار شما قرار می دهد. پس از دریافت پیش تایید، موسسه مالی و یا بانکی که به شما وام می دهد، مدارک زیر را نیز از شما درخواست می نماید:

  1. مدارک هویتی که توسط دولت تایید شده باشند.
  2. آدرس
  3. اطلاعات قرارداد کاری و تاریخ استخدام
  4. مدارک و گواهی مرتبط با درآمد ماهانه
  5. لیست بدهی و دارایی ها

وام دهندگان توجه بسیاری به پیشینه اعتباری وام گیرندگان دارند چرا که وضعیت مالی وام گیرندگان را می توان از این طریق به خوبی تحت نظر داشت ( از نظر پرداخت به موقع قبوض و بدهی ها ). شما ملزم به تعیین نوع وام مناسب اهداف خود می باشید.

آیا در فکر پرداخت وام خود زودتر از موعد آن هستید؟ پس بهتر است که وام باز دریافت نمایید تا برای پرداخت زودتر از موعد آن مشکلی نداشته باشید. البته ناگفته نماند که نرخ پرداختی این نوع وام بالاتر است. وام بسته در کنار محدود ساختن زمان پرداخت به آنچه وام دهندگان تعیین می نمایند، نرخ پرداختی کمتری دارد. این نوع وام توافق نامه ای دارد که به منظور زمان پرداخت بدهی و یا اقساط مرتبط با آن توسط وام دهنده تعیین می شود.

مبلغ وام مسکن در کانادا 2019

مبلغ وام مسکن در کانادا 2019

مبلغ وام مسکن در کانادا 2019

وام دهندگان مسکن در کانادا تا 80% از قیمت خرید ملک را برای ساکنان کانادا پوشش می دهند. شما باید 20% باقی مانده را داشته باشید.

وام مسکن با نرخ بالا

اگر شما بتوانید 5% تا 20% از قیمت خرید را به عنوان پیش پرداخت فراهم کنید شما به وام مسکن با نرخ بالا نیاز دارید به این معنی که شما باید بیمه وام مسکن را خریداری کنید. برخی از وام دهندگان نیاز دارند که شما تمام هزینه بیمه را جلو جلو پرداخت کنید. دیگر بانک ها این مبلغ را به اقساط ماهانه وام اضافه می کنند.

میزان وام مسکن بسته به در آمد

یک روش خوب برای ارزیابی اینکه چقدر می توانید وام بگیرید این است که از ماشین حساب آنلاین وب سایت بانک ها استفاده کنید. ماشین حساب های مختلف از بانک های مختلف نتایج مختلفی دارند. راه دیگر برای سنجیدن اینکه چقدر می توانید وام دریافت کنید این است که از راهنمای زیر از شرکت املاک کانادا استفاده کنید:

  • این قوانین توسط وام گیرنده ها برای تصمیم گیری در مورد حداکثر میزانی که شما می توانید از عهده پرداخت ان بر آیید، استفاده می شود
  • قانون 1: شما نباید بیشتر از 32% از درامد ناخالص خود را برای هزینه های خانه خرج کنید. این هزینه ها شامل اقساط وام، مالیات بر املاک و مستغلات، هزینه های مقدماتی و در صورت نیاز نیمی از هزینه های مالکیت و تمام هزینه های اجاره می شود.
  • قانون 2: شما نباید بیش از 40%  از درآمد ناخالص خود را برای بدهی ها پرداخت کنید مثل  وام مسکن، وام ماشین، کادت اعتباری و غیره
  • وام مسکن آزاد یا وام مسکن غیر آزاد
  • وام مسکن آزاد انعطاف پذیری بیشتری نسبت به وام مسکن غیر ازاد  دارد
  • وام مسکن آزاد می تواند  در هر زمان بدون جریمه متوقف شود یا تغییر کند
  • وام مسکن غیر آزاد در مدت زمان کامل باید اجرا شود مگر اینکه وام گیرنده بخواهد بهره اضافی پرداخت کند. برخی از وام دهندگان ممکن است بدون جریمه بازپرداخت را محدود کنند. وام مسکن غیر ازاد نرخ سود ارزان تری ارائه می کند.

مشمولیت وام مسکن در کانادا 2019

تنها راه دریافت وام مراجعه به بانک و دریافت پیش تصویب می باشد. پس از آن وام دهندگان شرایط پرداخت وام را تعیین می نمایند. شما می بایست پیش از شروع روند دریافت وام، واجد شرایط بودن خود را جهت دریافت وام اثبات نمایید. از سوی دیگر، به جای ملاقات با هر بانک به صورت جداگانه، می توانید با اشخاصی که در رابطه با شرایط وام بانک های دیگر آشنایی دارند ملاقات نمایید و توضیحات لازم را از آنان بخواهید.

چنانچه شهروند کانادا باشید و یا مجوز اقامت در کانادا را داشته باشید، موسسات وام دهنده پیشینه اعتباری شما را در کانادا جهت پرداخت وام  مورد بررسی قرار می دهند. چنانچه دارای پیشینه اعتباری نیستید، می توانید با دریافت وام های کوچک و پرداخت به موقع اقساط برای خود پیشینه تهیه کنید و یا با دریافت کارت اعتباری و استفاده مسئولانه از آن، پیشینه اعتباری خود را تشکیل دهید. داشتن شغل و سرمایه جهت خرید ملک ضروری است.

چنانچه به تازگی به کانادا مهاجرت نموده اید، می توانید با پیشینه اعتباری خود در کشوری دیگر درخواست دریافت وام نمایید. این مساله به کمک بانک بازرگانی عالی کانادا و بانک سلطنتی قابل انجام است.  در چنین شرایطی، ملزم به پرداخت 25 الی 35 درصد هزینه کل مسکن می باشید. چنانچه از سوی کشور کانادا پیشنهاد کاری درافت نموده باشید می توانید با داشتن سپرده کمتری به این امر اقدام نمایید.

چنانچه از سوی کانادا پیشنهاد کاری دریافت نکرده باشید، وام دهندگان شما را ملزم به پرداخت اقساط 1 ساله وام به صورت یکجا می دانند. بعضی دیگر از وام دهندگان ممکن است شرایط آسان تری نسبت به دیگر وام دهندگان ذکر شده در بالا داشته باشند که البته با سود بیشتر همراه است. در انتها برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کانادا، قوانین وام مسکن در کانادا ۲۰۱۹ برای خرید ملک، پیشنهاد داریم 

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *