شیمی دارویی در کانادا

شیمی دارویی تحصیل شیمی مواد است. رشته شیمی دارویی در کانادا شامل شناسایی، سنتز و توسعه واحدهای شیمیایی جدید مناسب برای استفاده درمانی است و همچنین شامل بررسی داروهای موجود و خواص بیولوژیکی آنها می باشد. شیمی دارویی بر جنبه های کیفیت داروها متمرکز شده و هدف آن تضمین آمادگی برای هدف قرار دادن محصولات دارویی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل شیمی دارویی در کانادا

شیمی طبیعی محصولات، مطالعه شیمی مواد یا داروهای مشتق شده از منابع طبیعی مانند گیاهان و میکروب ها است. برخی دانشگاه های ارائه کننده برنامه های کارشناسی در شیمی دارویی جهت تحصیل در کانادا عبارتند از: UNB ،Laurentian ،UGuelph ،UOIT UToronto UOttawa و UWaterloo. برای پذیرش در این برنامه تحصیلی، دانشجویان باید دبیرستان را با زبان انگلیسی، ریاضیات، شیمی، زیست شناسی و فیزیک به پایان رسانده و حداقل میانگین B داشته باشند. دانشجویان شیمی دارویی با تمام جنبه های توسعه دارو از طراحی اولیه دارو جدید تا تحویل دارو به بیمار آموزش می بینند. دانشجویان با یک پایه در زمینه هایی مانند شیمی آلی، زیست شناسی، ریاضیات و فیزیک شروع می کنند.

دوره های شیمی دارویی در کانادا

دانشجویان دوره های شیمی و معدنی، شیمی فیزیکی، شیمی تحلیلی و آمار زیستی را می گذرانند. آنها همچنین در مورد تجزیه و تحلیل ابزار، ساختار مولکولی در بیوشیمی، متابولیسم، تجزیه و تحلیل دارویی، دارو، و مواد بیولوژیک آموزش می بینند. دانشجویان همچنین دوره های مربوط به فارماکولوژی، سم شناسی و فیزیولوژی را نیز می گذرانند.

مطالعات کلاس درس با مطالعات آزمایشگاهی تکمیل شده است، جایی که دانشجویان دانش نظری خود را به برنامه های کاربردی انتقال می دهند. دانشجویان  علاوه بر تمرینات شیمیایی پایه و زیست شناسی مولکولی، برای ایجاد آزمایش، جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل نتایج می آموزند.

دوره های شیمی دارویی در کانادا

فارغ التحصیلان شیمی دارویی در کانادا

شیمیدان داروسازی ممکن است در دانشگاه ها، انجام تحقیقات و کار به عنوان اساتید تدریس فارغ التحصیل، سم شناسی، یا بیوشیمی مشغول به کار شود. همچنین، بیمارستان های بزرگ از متخصصان دارویی برای کمک به آزمایشات بالینی برای آزمایش مواد مخدر استفاده خواهند کرد. این کار معمولا در همکاری با میکروب شناسان، شیمیدانان، متخصصان داروسازی و پزشکان قرار دارد. بسیاری از متخصصان داروسازی با شرکت های داروسازی مشغول به کار هستند و برای ایجاد داروهای جدید برای استفاده از حیوانات و انسان تلاش می کنند. آنها می توانند تحقیقات مواد را انجام دهند و یا در راه توسعه راه حل های مهندسی برای تولید انبوه، فروش و بازاریابی، یا با تجربه کسب و کار، در مدیریت کار کنند.

موسسه تکنولوژی دانشگاه انتاریو در کانادا

شیمی دارویی تخصص در برنامه های دانشگاه است. افرادی که علاقه مند به این تخصص هستند به طور مستقیم به شیمی دارویی از طریق مرکز برنامه دانشگاهی انتاریوبا استفاده از کد برنامه DSW درخواست خواهند کرد. شیمی دارویی شامل مطالعه کشف و توسعه داروسازی، تکنیک های تحلیلی و شیمی درمانی می باشد. فرآیند طراحی شیمیایی و ارزیابی داروهای بالقوه آینده، تمرکز اصلی مطالعات شما خواهد بود.

شما دانش کسب شده از مواد درس، تجربیات آزمایشگاه و تحقیقات علمی را به صنعت داروسازی اعمال خواهید کرد. این دوره تحصیلی به صورت تمام وقت در چهار یا پنج سال ارائه می شود. اگر شما علاقه مند به نقش های مدیریتی و رهبری هستید، می توانید برای برنامه پنج ساله کارشناسی علوم و مدیریت (افتخاری) برای مقاطع بالاتر تحصیلی درخواست دهید. شرایط تحصیل و کار مهندسی شیمی را می توانید از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

6 دیدگاه برای “شیمی دارویی در کانادا

  1. امین اسدی اصل گفت:

    سلام ببخشید من الان دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته شیمی دارویی هستم
    میخواستم بدونم که من میتونم در رشته داروسازی بالینی در کانادا ادامه تحصیل بدم(یا رشته های دیگه داروسازی)
    چون توی ایران فقط میشه تو شیمی دارویی تخصص گرفت و نه رشته های دیگه داروسازی
    میشه لطفا سریع و جامع و مطمعن پاسخ بدید چون آزمون تخصصی تقریبا یه ماه دیگست و من از الان دچار استرس و شک و تردید شدم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      جهت ادامه تحصیل تخصص داروسازی و یا داروسازی عمومی در کانادا نیاز به شرکت در ازمون دارید.

  2. melica گفت:

    سلام . میخواستم بپرسم با 24 سال سن و داشتن مدرک فوق لیسانس شیمی و مدرک زبان و یک مقاله شانسی برای شروع دوره داروسازی دارم یا خیر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل داروسازی نیاز به قبولی در آزمون ورودی نیز دارید.

  3. کامیار نصیر گفت:

    سلام رشته شیمی دورویی خوندم مدرک کارشناسی ارشد با معدل ۱۹.۵ …کار برای شیمی دارویی تو کاندا خوبه ک برا ویزای کاری اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما برای اخذ ویزای کاری کانادا می بایست در سیستم امتیاز بندی قرار بگیرید. در این سیستم مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار و سن شما ارزیابی می شود. در صورتیکه امتیازات شما به حد نصاب برسد، این ویزا به شما تعلق می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *