شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه

تحصیل در کشوری دیگر از مسیرهای پرطرفدار برای مهاجرت می باشد اما یکی از گزینه ها تحصیل به زبان کشور مقصد است. روسیه از کشورهای دارای دانشگاه هایی با سطح علمی جهانی می باشد و شما می توانید این فرصت را داشته باشید که به زبان روسی در این کشور تحصیل کنید. این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی شرایط یادگیری زبان روسی پیش از تحصیل، هزینه های تحصیل به زبان روسی و همچنین موسسات و دانشگاه های برگزار کننده کلاس های زبان روسی می پردازد. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

یادگیری زبان روسی برای تحصیل در روسیه

اگر می خواهید در روسیه به زبان روسی تحصیل کنید، می توانید در دوره های مقدماتی ، زبان روسی یاد بگیرید. مدت زمان یک دوره مقدماتی برای دانشجویان بین المللی در روسیه یک سال تحصیلی است. این دوره به طور معمول شامل دروس روسی (4 تا 6 ساعت دانشگاهی در روز) و سایر موضوعات: ریاضیات، شیمی و سایر علوم (بسته به موضوع انتخابی مطالعه) است.اکثر معلمان روسی به عنوان یک زبان خارجی ادعا دارند که بیشتر دانشجویان در طی یک سال تسلط خوبی در این زبان دارند. برای دوره های مقدماتی باید هزینه پرداخت کرد. این دوره ها فقط برای کسانی که در بورس های دولتی ثبت نام می کنند رایگان هستند.دوره هایی که در دانشگاه های روسیه ارائه می شود برخی دانشگاه ها، بسته به مهارت زبان و اهداف آنها، به گونه ای طراحی شده اند که پاسخگوی نیازهای گروه های خاصی از دانشجویان باشد. “روسی از طریق فیلم و ادبیات”، “زبان رسانه”، “تجارت روسی”. مدت زمان برگزاری چنین دوره هایی معمولاً از دو یا سه هفته تا سه یا چهار ماه است. مزیت اصلی چنین دوره هایی کیفیت بالای آنها است، زیرا دانشجویان در حین تحصیل در خارج از کشور توسط اساتید دانشگاهی که در زمینه آموزش روسی به عنوان یک زبان خارجی هستند، تدریس می کنند.

مدارس تابستانی بین المللی علاوه بر کلاسهای زبان روسی فعالیتهای گسترده ای را ارائه می دهند. برای دانشجویان تورهای گشت و گذار، اردوهای تابستانی، پیک نیک و غیره ارائه می شود. کلاس های زبان روسی مدارس تابستانی از سه تا هشت هفته برگزار می شود. پس از اتمام دوره شرکت کننده گواهی دریافت می کند. دانشکده عالی اقتصاد، دانشگاه الکترونیک الکترونیکی سن پترزبورگ ، دانشگاه ایالتی کازان روسیه ، دانشگاه پلی تکنیک تامسک ، دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک ، دانشگاه ایالتی لوباچفسکی نیژنی نوگورود و بسیاری دیگر از دانشگاه های روسی به صورت سالانه میزبان مدارس تابستانی هستند. دانشکده عالی اقتصاد و دانشگاه پلی تکنیک Tomsk همچنین میزبان مدارس زمستانی روسی است. توضیحات برنامه شامل اطلاعات مربوط به طول تحصیل، شهریه شهریه و شرایط مشارکت است. از ابزار جستجوی ما برای یافتن برنامه مناسب استفاده کنید. تحصیل در خارج از کشور روسیه حتی دانش بنیان روسی در ماههای نخست شما در روسیه کمک بزرگی خواهد بود. هرچه زبان را بهتر بشناسید ، تطبیق آن با آداب و سنن محلی آسانتر می شود. شما حتی می توانید در خانه شروع کنید.

یادگیری زبان روسی برای تحصیل در روسیه

یادگیری زبان روسی برای تحصیل در روسیه

دوره های آموزش زبان روسی تقریباً در هر گوشه دنیا موجود است. دوره های روسی در مراکز علمی و فرهنگی روسیه (RCSC) در بیش از 50 کشور جهان در دسترس است. 90٪ از مدرسین زبان روسی بومی هستند. هر ساله بیش از 20،000 نفر در این کلاس ها شرکت می کنند. دوره های RCSC در گروه های مختلف یادگیرنده، از کارمندان شرکت های دولتی و خصوصی و کارمندان دولت، گرفته تا دانشجویان و فرزندان اعضای جامعه روسی زبان در خارج از کشور برگزار می شود. این دوره ها مبتنی بر هزینه است. هزینه دوره ها از کشور به کشور دیگر متفاوت است. با دفتر RCSC در کشور خود تماس بگیرید.دوره هایی نیز در بنیاد Russkiy Mir برگزار میشود که شما می توانید در مراکز بنیاد Russkiy Mir در هر کشور به تحصیل روسی بپردازید. Russkiy Mir یک موسسه خیریه ثبت شده در روسیه است. این برنامه هم برنامه مبتنی بر هزینه (تهیه شده توسط شرکای Russkiy Mir) و هم برنامه های رایگان (تهیه شده توسط خود Russkiy Mir) ارائه می دهد.

موسسات و دانشگاه های معتبر برگزار کننده دوره های زبان روسی در روسیه

موسسات زیادی در روسیه زبان روسی را آموزش می دهند اما بعضی موسسات معتبرتر بوده و بخصوص دانشگاه های برگزار کننده دوره های زبان روسی مکان مناسب تری برای آموزش هستند. در زیر چندین موسسه معرفی شده است:

  • Pushkin State Russian Language Institute,
  • V. V. Vinogradov Russian Language
  • Institute of the Russian Academy of Sciences,
  • the Higher School of Economics,
  • Far Eastern Federal University,
  • Saint Petersburg State Electrotechnical University,
  • Tomsk Polytechnic University,
  • Novosibirsk State University,
  • Peoples’ Friendship University of Russia,
  • Lobachevsky State University of Nizhny Novgorod,
  • Ural Federal University

هزینه تحصیل به زبان روسی در روسیه

تحصیل به زبان روسیه در روسیه دارای هزینه هایی می باشد که در مقاطع مختلف متفاوت است. در این بخش به بررسی هزینه تحصیل به زبان روسی در روسیه برای مقاطع مختلف پرداخته ایم.

هزینه تحصیل به زبان روسی در روسیه

هزینه تحصیل به زبان روسی در روسیه

هزینه دریافت مدرک لیسانس به زبان روسی در روسیه

دانشجویان پس از اتمام برنامه های چهار ساله در مقطع کارشناسی، لیسانس و مدرک تحصیلات عالی دریافت می کنند. بعد از آن دانشجویان می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند و در یک برنامه کارشناسی ارشد شرکت کنند. آموزش بخش تمام وقت کارشناسی لیسانس تقریباً 240 تا 24060 روبل * (3،6904000 دلار) در سال هزینه دارد. حداقل هزینه آن 122.500 روبل (1880 دلار) در سال است؛ حداکثر 880 000 روبل (13،540 دلار) در سال.

هزینه اخذ مدرک فنی در روسیه به زبان روسی

این مدرک پس از حداقل پنج سال آموزش اعطا می شود. بیشتر در مقایسه با لیسانس از تمرکز بر کارهای عملی برخوردار است. هزینه آموزش در برنامه تمام وقت به طور متوسط سالانه 240260 هزار روبل * (3،6904000 دلار) است. حداقل هزینه 122.5 هزار روبل (1880 دلار) در سال است. حداکثر 632540 روبل (9،730 دلار) در سال می باشد.

هزینه اخذ مدرک فنی روسیه به زبان روسی

هزینه اخذ مدرک فنی روسیه به زبان روسی

دریافت مدرک کارشناسی ارشد به زبان روسی در روسیه

مدرک کارشناسی ارشد پس از دو سال آموزش اعطا می شود و دانش عمیق تری از انتخاب رشته تحصیلی ارائه می دهد. در صورت داشتن مدرک لیسانس یا فنی، می توانید برای یک برنامه کارشناسی ارشد اقدام کنید. آموزش در دوره تمام وقت کارشناسی ارشد به طور متوسط هزینه 260280 هزار روبل * (40004،300 دلار) در هر سال. حداقل هزینه 147000 روبل (2260 دلار) در سال است. حداکثر460000 روبل (7000 دلار) در سال.

هزینه دریافت مدرک دکترا به زبان روسی در روسیه

مطالعات در برنامه های تحصیلات تکمیلی حداقل سه سال طول می کشد. فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا فنی می توانند در صورت علاقه به تحقیق و تدریس، برای برنامه تحصیلات تکمیلی اقدام کنند. پس از دفاع از پایان نامه، به دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدرک معتبر علمی (PhD) اعطا می شود. آموزش در بخش تمام وقت دوره کارشناسی ارشد به طور متوسط سالانه 280300 هزار روبل * (4،3004،615 دلار) هزینه می کند. حداقل هزینه 79 300 روبل (1220 دلار) در سال است. حداکثر 413 000 روبل (6،350 دلار) در سال.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه روسیه چقدر است؟

مطالعات در برنامه های تحصیلات تکمیلی حداقل سه سال طول می کشد. فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا تخصصی می توانند در صورت علاقه به تحقیق و تدریس، برای برنامه تحصیلات تکمیلی اقدام کنند. پس از دفاع از پایان نامه ، به دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدرک معتبر علمی (PhD) اعطا می شود. آموزش در بخش تمام وقت دوره دکترا به طور متوسط سالانه 280300 هزار روبل * (4،3004،615 دلار) هزینه می کند. حداقل هزینه 75300 روبل (1220 دلار) در سال است. حداکثر 413000 روبل (6،350 دلار) در سال.

هزینه تحصیل در دوره های آمادگی دانشگاه به زبان روسی در روسیه

بسیاری از دانشگاه ها دارای بخش های مقدماتی هستند، که دانشجویان بالقوه بین المللی می توانند یک دوره آموزشی فشرده را طی کنند، که به آنها امکان می دهد در آینده برای هر دانشگاه روسی اقدام کنند. معمولاً این برنامه شامل یک دوره فشرده زبان روسی و همچنین برخی از دوره های عمومی است که برای امتحان در یک رشته تحصیلی انتخاب شده ضروری است. آموزش در بخش مقدماتی می تواند از چند ماه تا یک سال طول بکشد. برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در برنامه های درسی و شهریه متفاوت است. آموزش در بخش مقدماتی، برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تقریباً یکسان است و به طور متوسط 160 هزار روبل * (2460 دلار) برای دوره سالانه.

هزینه ترم تابستانه در روسیه

برنامه های کوتاه مدت وجود دارد که شامل نه تنها آموزش بلکه برنامه فرهنگی و سرگرمی در اکثر دانشگاه ها است. بیشتر اوقات، به صورت یک مدرسه تابستانی است، اما دانشگاه ها همچنین دوره های بهار، پاییز و زمستان را برگزار می کنند. به طور معمول، اینگونه برنامه ها از سه تا هشت هفته به طول می انجامد و گواهینامه مشارکت ارائه می شود. شهریه در یک مدرسه تابستانی به طور متوسط حدود 45 هزار روبل (690 دلار) است.

پس از مطالعه مقاله بالا در می یابید که شرایط شرکت در دوره های زبان روسی پیش از تحصیل، هزینه های این دوره ها و موسسات برگزار کننده کلاس های زبان روسی به چه صورت هستند. برای کسب راهنمایی های بیشتر در ارتباط با تحصیل به زبان روسی در روسیه با مشاورین باتجربه موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه

1- هزینه تحصیل به زبان روسی در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف همچون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا متفاوت است اما به طور میانگین می توان گفت که 1500 دلار کمترین و 5000 دلار بیشترین میزان هزینه در تحصیل به زبان روسی است.

2- کلاس های زبان روسی در روسیه در چه محل هایی برگذار می شود؟

کلاس های زبان روسی در روسیه مکان های مختلفی دارد و همچنین به جز موسسات خصوصی دانشگاه ها نیز این کلاس ها را برگزار می کنند.

3- هزینه دوره های زبان روسی در روسیه چقدر است؟

هزینه یک دوره یکسال زبان روسی در کشور روسیه در حدود 2000 دلار می باشد که باز هم این مبلغ می تواند تغییر کند.

4- مدت زمان گذراندن زبان روسیه در روسیه چقدر است؟

مدت زمان گذراندن دوره زبان روسی بستگی به میزان توانایی شما و دانش اولیه اتان دارد اما بدانید که به طور متوسط با یکسال تحصیل زبان روسی تسلط کافی پیدا می کنید.

5- آیا موسسات زبان روسی در روسیه دارای خوابگاه نیز هستند؟

بله دانشگاه ها و بعضی موسسات برای دوره های یکساله زبان روسی امکاناتی چون خوابگاه نیز ارائه می دهند.

6- آیا تحصیل به زبان روسی در روسیه رایگان است؟

خیر. تحصیلات در روسیه چه زبان انگلیسی و چه به زبان روسی رایگان نمی باشد ودر صوری که بورسیه تحصیلی داشته باشید می توانید رایگان تحصیل کنید.

7- شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه چگونه است؟

شما در ابتدا باید یک دوره مقدماتی زبان روسی و دانش عمومی از ریاضیات و شیمی و فیزیک بگذرانید سپس می توانید وارد دانشگاه شوید.

8- آیا می توان دوره های زبان روسی در روسیه را فشرده گذراند؟

بله اما توصیه می شود برای آموزش زبان زمان کافی را بگذارید البته می توانید

9- تحصیل به زبان روسی در روسیه بهتر است یا به زبان انگلیسی؟

در صورت تمایل به ماندن در کشور روسیه تحصیل به زبان روسی به شما توصیه می شود.

10- تحصیل به زبان روسی در روسیه آسان است؟

شرایط تحصیل برای افراد متفاوت است اما اگر آمادگی لازم را داشته باشید می توان این دوره را به آسانی گذراند.

11- آیا می توان برای تحصیل به زبان روسی در روسیه کمک هزینه تحصیلی گرفت؟

بله، در صورت داشتن رزومه خوب می توانید درخواست کمک هزینه تحصیلی را بدهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *