رنکینگ دانشگاه های روسیه

در مجموع 97 دانشگاه روسی در لیست QS برای برترین دانشگاه های جهان قرار دارند: BRICS 2015 رنکینگ دانشگاه های روسیه با بهترین عملکرد اجرایی در کشورهای در حال توسعه ی اقتصادی BRICS است (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی). در این بخش می توانید درباره ی 10 دانشگاه برتر روسیه در سال جاری اطلاعات کسب کنید و درباره ی موسسات هرکدام از آنها، رتبه ی بین المللیشان و قوی ترین شاخه های علمی شان بیشتر بدانید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

رنکینگ دانشگاه های روسیه

برترین رنکینگ دانشگاه های روسیه

دانشگاه Lomonosov ایالت مسکو که در سال 1755 تاسیس شده و بزرگ ترین و قدیمی ترین دانشگاه کشور روسیه است، در حال حاضر بیش از 40000 دانشجو دارد که اکثریت آنها در سطوح پس از کارشناسی هستند و حدود 4000 نفر هم دانشجوی بین المللی هرساله در این دانشگاه ثبت نام می کند. این دانشگاه که در رنکینگ امسال BRICS رتبه ی 4م را کسیب کرده و در آخرین رتبه بندی QS از برترین دانشگاه های جهان در رتبه ی 114م است؛ 5 کیلومتر از شهر مسکو، پایتخت و قلب فرهنگی روسیه فاصله دارد و روی تپه ی Sparrow  با دورنمایی از رودخانه ی موسکاو واقع است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در روسیه میتوانید با مشاوران موسسه توسعه گران مهر تماس فرمایید.

در ویرایش سال 2015 لیست QS برای برترین دانشگاه های جهان از لحاظ قدرت دانشگاه در یک شاخه ی تحصیلی، دانشگاه Lomonosov ایالت مسکو در بین برترین دانشگاه ها در 20 شاخه ی علمی است. این دانشگاه برترین دانشگاه (از بین 50 دانشگاه برتر جهان) در رشته های ریاضیات، زبان شناسی، زبان های مدرن و فیزیک و ستاره شناسی است و همچنین در رشته ی علوم رایانه ای، در بین 100 دانشگاه برتر قرار دارد.

دانشگاه های روسیه

دانشگاه ایالت سن پطرزبورگ هم که یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه های روسیه است، رتبه ی 15م را در رنکینگ 2015 کشورهای BRICS و رتبه ی 233م را در رنکینگ جهانی داراست. این دانشگاه ابتدا به عنوان آکادمی علوم سن پطرزبورگ در سال 1724 تاسیس و سپس درسال 1819 به عنوان یک دانشگاه شناخته شد. امروزه این دانشگاه سالانه بیش از 32000 دانشجو را در 22 دانشکده و 13 انیستیتوی تحقیقاتی خود می پذیرد. دو کمپ دانشگاهی اصلی دانشگاه ایالت سن پطرزبورگ در جزیره ی Vasilievsky و پیترهوف قرار دارند که در کنار دانشکده های قابل تحسین خود، فاصله ی کمی هم از دومین شهر بزرگ روسیه، یعنی سن پطرزبورگ دارند.

جدای از اینکه دانشگاه سن پطرزبورگ در بین 100 دانشگاه برتر جهان برای رشته ی زبان شناسی قرار دارد، این دانشگاه در 6 شاخه ی علمی دیگر هم در بین دانشگاه های پیشروی جهان است و همچنین برای رشته های تاریخ و باستان شناسی، ریاضیات، زبان های مدرن و فیزیک و ستاره شناسی، در بین 200 دانشگاه برتر جهان است.

بهترین رنکینگ دانشگاه های روسیه

دانشگاه Novosibirsk که از بقیه ی دانشگاه های برتر روسیه جوان تر است، در سال 1959 و به عنوان بخشی از برنامه ی اتحاد جماهیر شوروی برای ساخت بخش سیبریایی آکادمی علوم USSR تاسیس شد. این دانشگاه که در حال حاضر رتبه ی 19 را در رنکینگ BRICS و رتبه ی 328 م را در رنکینگ جهانی دارد، تقریبا 20 کیلومتر خارج از Novosibirsk واقع شده است که سومین شهر پرجمعیت روسیه پس از مسکو و سن پطرزبورگ است و مرکز صنعتی و فرهنگی سیبری محسوب می شود. دانشگاه ایالت Novosibirsk جمعیت دانشجویی تقریبا کمی در مقایسه با اکثر دانشگاه های برتر روسیه دارد و تعداد کل دانشجوهای هر سال آن، چیزی نزدیک به 5000 نفر است. درباره تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک بیشتر بخوانید .

از 6 شاخه ی علمی که دانشگاه Novosibirsk برای آنها در رنکینگ دانشگاه های روسیه قرار گرفته است، برای رشته های ریاضیات و فیزیک و ستاره شناسی در بین 150 دانشگاه برتر جهان و برای رشته ی فلسفه در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه میتوانید با مشاورین موسسه توسعه گران مهر تماس فرمایید .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *