مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

عبور خط استوا در شمال غرب و جنوب امریکا، سبب شده سرزمین اکوادور در هر دو نیمکره شمالی و جنوبی قرار بگیرد. همسایه های آن کشور کلمبیا در شمال، اقیانوس آرام در غرب و پرو در جنوب و شرق می باشند. در این مقاله به بررسی برخی راه های مهاجرت به اکوادور پرداخته ایم.

انواع ویزای ها راه های مهاجرت به اکوادور

بسیاری از مسافران برای ورود به اکوادور به عنوان توریست، از جمله شهروندان ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، نیوزیلند و کانادا، نیاز به اخذ ویزا ندارند. ساکنان تعداد انگشت شماری از کشورهای آفریقایی و آسیایی نیاز به اخذ ویزا دارند.

برای ورود به اکوادور گذرنامه شما باید حداقل شش ماه معتبر باشد در گذرنامه خود قبل از سفر به منظور ورود به کشور این مورد را چک کنید.

پس از ورود، بازدید کنندگان یک گذرنامه توریستی و کارت  T-3، شناخته شده به عنوان ویزای توریستی 12X-است که به مدت 90 روز معتبر می باشد. نیاز است زمانی که قصد ترک کشور خود به منظور مهاجرت به اکوادور را دارید مطمئن شوید که تمام مراحل را برای دریافت ویزا طی کرده اید. اگر شما قصد ماندن برای 90 روز را دارید، حتما بایستی درخواست ویزای کامل حد 90 روزه را به مقامات مهاجرت ارسال کنید.

راه های مهاجرت به اکوادور

همه افرادی که قصد ورود به اکوادور به عنوان دیپلمات ها، دانشجو، کارگران، کارگران مذهبی، تجار، داوطلبان و بازدید کنندگان تبادل فرهنگی را دارند نیاز به اخذ ویزای غیر مقیم را دارند.

اگر شما مایل به ماندن بیش از 90 روز در یک سال در این کشور را دارید، به کنسولگری اکوادور در کشور خود مراجعه کنید و درخواست برای ویزای 12 IX.  را دهید، اغلب به عنوان ویزا فعالیت های تجاری این ویزا را می شناسند، این ویزا اجازه می دهد تا شما در این کشور تا 180 روز در سال را بمانید. این ویزا به افراد خارجی اجازه می دهد برای گردشگری، ورزش، بهداشت، آموزش، علوم، هنر و یا معاملات تجاری به این کشور مراجعه کنند.

هزینه ویزای 12 -$ 400 IX  می باشد، که هزینه درخواست  50 $ جدا از آن می باشد.کاغذ بازی های این فرایند مستلزم: دو نسخه از formulario de solicitud ، تکمیل فرم ویزا، تکمیل فرم درخواست ویزای غیر مهاجرتی، (می توان از وب سایت وزارت مهاجرت اکوادور دریافت کرد)، دو عکس گذرنامه (رنگی، با پس زمینه سفید)، تضمین تمکن اقتصادی و (چاپ نامه بانک از حساب بانکی شما)، گذرنامه فرد اصلی باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد، یک کپی از گذرنامه ، یک کپی از بلیط هواپیما و ویزا (یک دلیل منطقی برای تمدید اقامت خود، به زبان اسپانیایی).

اگر شما در حال برنامه ریزی برای اقامت دائم می باشید، شما نیاز است ویزای IX -12را  زمانی که درخواست را ارسال میکنید از قبل داشته باشید.

اتباع کشورهای زیر برای ورود به این کشور نیاز به ویزا دارند و باید برای ویزای توریستی در کنسولگری اکوادور در کشور محل اقامت خود اقدام کنند (لیست ممکن است در آینده تغییر کند): الجزایر، بنگلادش، کاستاریکا، کوبا، السالوادور، گواتمالا، هند، ایران، عراق، اردن، لبنان، لیبی، نیکاراگوئه، نیجریه، کره شمالی، پاکستان، مقامات فلسطینی، پاناما، سریلانکا، سوریه، تونس و ویتنام.

اگر شما از کشوری که برای سفر به اکوادور نیاز به ویزای توریستی دارید، باید درخواست ویزای 12 X  دهید. هزینه این ویزا 30 $ با یک بار شارژ پردازش 30 $ می باشد، که شما باید در همراه با مدارک لازم درخواست خود را برای ویزای 12- IX  ارسال کنید.

ویزا دیگر کار، تحصیل در اکوادور برای افراد غیر مقیم: اگر می خواهید به کار، تحصیل (بلند مدت) و یا فقط برای بیش از 180 روز سفر کاری به این کشور بیایید، شما نیاز به ویزاهای مختلفی دارید. ویزای دانشجویی، ویزای کار، ویزای داوطلب کارهای مذهبی، ویزای مبادلات فرهنگی و ویزای توریستی همگی در دسته ویزای غیر مقیم طبقه بندی می شوند و هزینه تقریبی 400 $، به علاوه هزینه درخواست 50 $. برای همه این ویزاها باید قبل از ورود شما به اکوادور در کنسولگری این کشور در کشور شما کشور پرداخت شود.

به دست آوردن ویزای کار بسیار سخت و بسیار پیچیده تر از ویزای توریستی می باشد و بهترین راه اقدام به اخذ این ویزا از طریق کارفرمای شما می باشد. ویزای دانشجویی از پیچیدگی کمتری برخوردار است.

توجه: تمام ویزاهای غیر مقیم، به جز برای ویزای 12-X گردشگری، تقریبا در 30 روز اول حضور متقاضی بایستی ارائه شود). عدم انجام این کار یک جرم سنگین می باشد و شخص جریمه های سنگینی $ 200-2،000 خواهد شد. اگر شما برای اکوادور اقدام کنید، شما لازم نیست که ثبت نام کنید.

ویزای غیر مهاجرتی اقامت طولانی: از 20آوریل 2010، خارجی ها برای اقامت طولانی با ویزای غیر مهاجرتی خود بایستی جریمه؛ با این حال، برخی از مسافران اظهار داشتند که پس از خروج از کشور این موضوع عنوان شده است. ورود مجدد به کشور در صورت عدم پرداخت جرییمه تا نه ماه ممنوع میگردد؛ اگر نام شما در این فهرست ظاهر شد. و اگر شما گرفتار اقامت طولانی بدون مجوز مجدد گردید امکان تبعید شما وجود دارد.

الزامات مورد نیاز اقامت راه های مهاجرت به اکوادور

اخذ ویزای برای زندگی به عنوان یک مقیم اکوادور نسبتا ساده است، و روند آن می تواند توسط هر فردی انجام شود. اما توجه به جزئیات کلیدی ضروری است.

روش دیگر استفاده از وکلا می باشد، برخی از وکلای خوب می توانند تمام کارهای اداری برای مهاجرت و اخذ اقامت به اکوادور را برای شما با اخذ هزینه مناسب انجام دهند. اما به یاد داشته باشید، شما هنوز هم بایستی اطلاعات مورد نیاز را شخصا جمع آوری کنید. به طور کلی، شرایط زیر را بایستی فراهم کنید.:

  • همه مدارک ارسال شده باید اصل یا (محضری) نسخه گواهی شده باشد.
  • اسناد ارائه شده توسط متقاضی باید تنها از مقامات مسئول در ایالات متحده به دست آمده باشد، و توسط کنسول اکوادور تصدیق شده باشد.
  • اسناد باید از نظر قانونی به اسپانیایی ترجمه شود مگر اینکه در حال حاضر به زبان اسپانیایی باشد.
  • اگر شما در حال تغییر وضعیت ویزا هستید در حالی که در اکوادور اکنون حضور دارید (برای مثال، تغییر ویزای توریستی به ویزای اقامت) درخواست و مدارک مرتبط باید کمتر از 30 روز قبل از انقضای ویزا فعلی شما که شما حاضر و ارائه شوند.
  • شما باید آدرس خانه خود را به اطلاع مقامات اداره مهاجرت برسانید، و گزارش هر گونه تغییر آدرس را در حالی که در اکوادور زندگی میکنید بدهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرایط مهاجرت به اکوادور می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *