درآمد پزشکان در روسیه

یکی از سوالات متداولی که افراد برای انتخاب رشته تحصیلی و همچنین کشور انتخابی خود دارند، در زمینه میزان درآمد شغل مدنظر پس از فارغ التحصیلی است، رشته پزشکی هم اکنون در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است، افراد زیادی برای ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایران تلاش می کنند ولی به دلیل میزان کم ورودی دانشگاه های ایران، معمولا از قبولی در کنکور باز می مانند و به همین دلیل کشورهای خارجی را برای تحصیل این رشته ها انتخاب می کنند. دسته دوم قشر پزشکان و دندانپزشکان است که قصد مهاجرت کاری به روسیه و یا هرجای دیگر را دارند و به همین دلیل تمایل دارند نسبت به هزینه های زندگی همچنین درآمد پزشکان در روسیه و سایر کشورها اطلاعات کسب کنند، این مقاله به کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

میزان درآمد ماهیانه پزشک در روسیه

اعدادی که برای محاسبه متوسط حقوق مورد استفاده قرار می گیرد،شامل دستمزدهای بالای روسای ادارات پزشکی و دبیرخانه ها می شود. فاصله زیادی بین حقوق متخصصان و پرسنل مدیریت وجود دارد. اگر درآمد متخصصی 312.70 دلار و درآمد رئیس بخش 1188.26 دلار باشد، بنابراین میانگین درآمد ماهیانه 750.48 دلار خواهد بود.

مسئله دیگر این است که آمار و ارقام، اضافه کاری پزشکان را حساب نمی کند. متخصصین برای کسب درآمد بیشتر باید شیفت های بیشتری کار کنند. اکثر آنها 1.5 – 2 برابر بیشتر از ساعت کاری عادی ( 40 ساعت در هفته) کار می کنند. اما این اضافه کاری در داده های رسمی حساب نمی شود. آمار تنها میزان کل درآمد ماهیانه، صرف نظر از تعداد ساعات کاری را نشان می دهد.

طبق گزارش Vademec.ru، رئیس اتاق پزشکی ملی لئونید روشال خاطر نشان کرد: ” من مخالف میانگین حقوق هستم، زیرا این اطلاعات نادرست است. پس از بازدید از بیمارستانی، از پرسنل پزشکی درباره میانگین حقوق پرسیدم، برخی گفتند 781.75 دلار در ماه که این موجب برآشفته شدن مردم شد. من از آنها درخواست کردم تا کسانی که کمتر از 781.75 دلار درآمد دارند، دست خود را بلند کنند، 70% آنها دستشان را بلند کردند و کسانی که بیش از 781.75 دلار درآمد داشتند، تنها 20% بودند. ” این نقل قول نشان می دهد که آمارهای گزارش شده غیرقابل اعتماد هستند.

درآمد پزشکان در روسیه:

طبق آمار رسمی، پزشکان روسیه به طور میانگین حدود 785 دلار در ماه درآمد دارند. منبع: Gks.ru

آمار و ارقام دیگر:

یک بررسی جدید بر روی 5300 پزشک در 84 منطقه نشان داده که اکثر پزشکان حدود 320 دلار در ماه درآمد دارند. این اطلاعات توسط بنیاد “Zdorovie” (بهداشت) آشکار شده است.

به گفته رئیس بنیاد ادوارد گاوریلوف:

  • 39% پزشکان بین 160- 320 دلار در ماه با 40 ساعت کار در هفته درآمد دارند.
  • 3% پزشکان بین 320-400 دلار؛
  • 3 % پزشکان بین 400-560 دلار؛
  • 5% پزشکان بین 560 – 640 دلار؛
  • 6% کمتر از 160 دلار در ماه درآمد دارند.

یکی دیگر از بررسی های مجله تجاری Vademecum نشان داد که متوسط حقوق یک پزشک در روسیه 392 دلار است که تقریبا 2 برابر کمتر از گفته وزارت بهداشت می باشد. محققان کشف کردند که بالاترین حقوق پزشکان مربوط به کامچاتکا کری با 680 دلار و مسکو با 615 دلار در ماه است.

میانگین حقوق در سنت پترزبورگ 534 دلار است. کمترین حقوق مربوط به جمهوری قره چای چرکس با 225 دلار و اولیانوف اوبلاست با 238 دلار است. اما آمار رسمی نشان می دهد که میانگین درآمد در این مناطق به ترتیب 475 دلار و 505 دلار است.

درآمد پزشکان در روسیه

طبق آمار UPMC، تقریباً 200000 روس سالانه در خارج از کشور طبابت می کنند. کائم گفت: “امروز ارزش گردشگری پزشکی بین المللی برای روسها 1 تا 1.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است.” و MIMC قصد دارد بخشی از این تقاضای روسیه برای خدمات پزشکی در خارج از کشور را به دست آورد. یوگای تایید کرد ” 20 درصد پرسنل پزشکی این خوشه را پزشکان خارجی تشکیل خواهند داد. کلینیک های خصوصی نیز در قلمرو MIMC فعالیت خواهند کرد، در حالی که مدل خوشه ای انتظار دارد که تقاضای مؤثر را برآورده و بیمه پزشکی داوطلبانه را بپذیرد.

درآمد پزشکان در روسیه

درآمد پزشکان در روسیه

و MIMX برای جذب کلینیک های متخصص در زمینه هایی که برای روسیه بسیار مهم هستند: انکولوژی، قلب و عروق، ارتوپدی، توانبخشی چند رشته ای، بیماری های کودکان، عصب شناسی و غیره. یوگای گفت: “این زمینه ها در روسیه کمتر توسعه یافته اند”. در همین حال، Ksenya Lugovtsova، مدیر پروژه OncoStop معتقد است که فقط تعداد محدودی از روس ها به MIMC دسترسی خواهند داشت.

لووتسوا گفت: “به دلیل دستمزدهای بالایی که متخصصان خارجی دریافت می کنند، درمان گران خواهد بود. برای مثال، مشاوره تنها با یک متخصص پزشکی خارجی از کشورهای پیشرو می تواند 600-700 دلار هزینه کند.” در صورت مراجعه به پزشك در روسیه از طریق مراقبت های بهداشتی با بودجه عمومی، هیچ هزینه ای وجود ندارد، هرچند كه دستمزد پزشكان کم است، داستانهای پزشكانی كه رشوه می پذیرند یا سعی در پرداخت هزینه خدمات و داروها دارند، وجود دارد.

در صورت مراجعه به پزشک خصوصی در روسیه یا تحت پوشش بیمه درمانی خصوصی قرار دارید، معمولاً مجبور خواهید بود هزینه‌ها را به صورت مقدماتی پرداخت کرده و توسط بیمه گذاران خود بازپرداخت کنید. هزینه پزشک در روسیه در بازار خصوصی متفاوت خواهد بود، اما متوسط هزینه پزشک در مسکو به شرح زیر است:

  • مشاوره در یک مرکز پزشکی خصوصی (28-42 پوند)
  • بازدید متخصص در منزل  (70 پوند)
  • در صورت نیاز به معاینه و برنامه های خدمات درمانی می توانند بین 140تا 700 پوند متفاوت باشند.

امکان کار پزشکان خارجی در روسیه بدون دریافت مجوز

به منظور حفظ مقدار قابل توجه سرمایه ای که روسیه هر ساله برای مراقبت های درمانی در خارج از کشور هزینه می کند، دولت برنامه هایی را برای جذب کلینیک های پزشکی بین الملل در مجموعه های پزشکی در اسکولکوو که در حومه مسکو قرار دارد اجرا می کند. برای مثال پزشکان خارجی می توانند بدون دریافت مجوز در روسیه کار کنند. در 21 ژوئن، یکی از موسسات پزشکی پیشرو آمریکا، مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبروگ ( UPMC ) تمایل خود برای تاسیس شعبه ای در مجموعه پزشکی بین المللی مسکو ( MIMC) را اعلام کرد. علاوه بر این، بیش از 20 کلینیک از کشورهای آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، انگلستان، آلمان، اسپانیا و ایتالیا مشتاق همکاری با این مجموعه هستند.

کل پول هزینه شده برای مراقبت های پزشکی در فدراسیون روسیه بیش از سه تریلیون روبل ( 50 میلیارد دلار ) ارزیابی شده است که برای هر شرکت بین المللی رقم قابل توجهی است. YURI KRESTINSKY مدیر مرکز مدیریت و اقتصاد اسکولکوو توضیح داد که به همین دلیل است که بازار روسیه دارای پتانسیل بالایی است.

اولین کلینیک منطقه MIMC – مرکز تشخیص – در اوایل سال 2018 افتتاح شد. سایت 57 هکتاری و همچنین کلینیک چند رشته ای و 10 کلینیک تخصصی افتتاح خواهد شد. هزینه کلی مجموعه 1.7 میلیارد دلار ارزیابی شده است که 1.5 میلیارد آن توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین می شود. دولت مسکو همچنین 170 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده است که برای ساخت سایت های آزمایشی مجموعه و زیر ساخت ها هزینه خواهد شد.

موقعیت منحصر به فرد 

تمایلات بین الملل در این پروژه با وضعیت قانونی منحصر به فرد MIMC مشخص می شود. قوانین روسیه در مورد مجموعه های پزشکی بین الملل (FZ-160) که در سال 2015 تصویب شده است به کلینیک های کشورهای OSCE اجازه می دهد که کمک های پزشکی در منطقه MIMC ارائه کنند و همچنین از تجهیزات و دارو ها استفاده کنند.

امکان کار پزشکان خارجی در روسیه بدون دریافت مجوز

امکان کار پزشکان خارجی در روسیه بدون دریافت مجوز

مجوزهای روسیه و دیگر مجوز های رسمی لازم نیست اگر کلینیک خارجی دارای مجوز معتبر در کشور اصلی خود باشد. قبلا کلینیک های خارجی نیاز به دریافت استاندارد ها و قوانین گیج کننده روسیه بودند. برای مثال قبلا برای کار در روسیه به عنوان پزشک خارجی باید مدرک خود را مطابق با استانداردهای ملی تصدیق می کردند سپس آزمون زبان روسیه را می گذراندند و مجوز شروع فعالیت کاری در روسیه را دریافت می کردند.

این یک نوع محدودیت برای کلینیک های خارجی که می خواستند در روسیه کار کنند ایجاد می کرد. به گفته KIRILL KARN مدیر مجموعه تکنولوژی پزشکی و بیولوژیکی اسکولکوو ” با قدردانی از MIMC خطر موانع اداری به طور اساسی به صفر رسیده است “.  در انتها امیدواریم این مقاله توانسته باشد، پاسخگوی سوالات شما باشد و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه و سایر کشورها می توانید با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران، شیراز، اصفهان و مشهد تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

1 دیدگاه برای “درآمد پزشکان در روسیه

  1. مهدی گفت:

    سلام ممنون از مقالتون لطفا درباره دندون پزشکی هم مقاله بنویسید ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      چشم حتما، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *