دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس

بهتر است که درباره ی پیر و دانشگاه ماری کوری UPMC اینگونه بدانید که بزرگترین موسسه ی پزشکی و علمی فرانسه است. در سال 1971 پس از شکستن دانشگاه قدیمی پاریس تاسیس شد، ریشه های آن می تواند تا سال 1109 به صومعه ی سنت ویکتور برگردد. این دانشگاه در قلب پاریس واقع شده و مقصد جالبی است و همچنین به خود در ارائه ی جدول زمانی قابل مدیریت به دانشجویان افتخار می کند. اطلاعات بیشتر را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه پیر و  ماری کوری پاریس

تحصیل در فرانسه در دانشگاه UPMC امروزه شامل 120 واحد تحقیقاتی در 33 سایت جداگانه است. این دانشگاه دارای 30،000 دانشجو است که شامل 3500 دانشجوی دکترا می شود که می توانند در میان هفت دانشکده از جمله شیمی، مهندسی، ریاضی، پزشکی، فیزیک، علوم زندگی، علوم زمین و محیط زیست و تنوع زیستی انتخاب شوند.

UPMC با نام دو نفر از دانشجویان برجسته ی آن، و انجمن هایی که برنده ی 17 جایزه ی نوبل می باشند، شناخته شده است. به همراه پیر و ماری کوری، دیگر برندگان جایزه ی نوبل و در ارتباط با UPMC شامل فرانچوئیز بار سینوزی، برای کارش در کشف ویروس HIV، ژان باپتیست پرین برای کار خود در اتم و کلود کوهن تانوودی، متخصص در فیزیک کوانتومی شناخته شده هستند.

ویدئو و فیلم دانشگاه پیر و  ماری کوری پاریس

در این قسمت می توانید فیلم کوتاهی از دانشگاه را مشاهده فرمایید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.

[/vc_column_text]

تحصیل در دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس

UPMC موسسه ای با موقعیت جهانی است. حدود 20 درصد از 34000 نفر، دانشجوی دانشگاه بین المللی هستند و خود دانشگاه، عضو فعال سه مرکز از مرکز پنج گانه ی نوآوری اروپایی است: Climate KIC، آزمایشگاه های ICT EIT و EIT Health.همچنین برنامه های تحصیل در خارج از کشور را ترویج می دهد و چهار رشته ی کارشناسی بین المللی، 16 کارشناسی ارشد بین المللی و چهار دکترای بین المللی را در همکاری با دانشگاه های سراسر جهان ارائه می دهد.این دانشگاه دارای 120 آزمایشگاه است و توسط 3750 محقق و استاد پشتیبانی می شود. نشریات آن حدود 8500 تیتراژ در سال است و یکی از اهداف اصلی آن پاسخگویی به مسائل جاری در جوامع قرن بیست و یکم است.

دانشجویان بین المللی در دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس

دانشگاه پیر و ماری کوری، همچنین به عنوان UPMC شناخته می شود، یک موسسه ی دولتی است که در سال 1971 تأسیس شده است. دانشگاه پاریس دارای چهار محوطه ی اصلی است که بزرگترین آن دانشگاه پردیس Jussieu است که در بخش لاتین شهر واقع شده است. تقریبا نیمی از دانشجویان در مقطع کارشناسی در رشته های علوم و پزشکی متمرکز شده اند. حدود 20 درصد دانشجویان UPMC بین المللی هستند.

دانشجویان در UPMC و در سایر دانشگاه های دولتی فرانسه هزینه ی تحصیل را نمی دهند. در عوض، آنها مسئول هزینه های سالانه ی نسبتا کم هستند که بر اساس سطح تحصیلات متفاوت است. برخی از مسکن های دانشجویان بین المللی در UPMC در دسترس هستند، اما دانشجویان می توانند از سازمان عمومی CROUS برای کمک به دریافت مسکن بهره ببرند.

آموزش در دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس

دانشگاه پیر و ماری کوری تقسیمات علمی زیر را ارائه می دهد: شیمی، مهندسی، ریاضیات، پزشکی، فیزیک، علوم زیستی و علوم زمین، محیط زیست و تنوع زیستی. همچنین بخشی از دانشگاه Polytech Paris-UPMC مدرسه مهندسی، موسسه ی فیزیک نجومی پاریس و موسسه ی Henri Poincaré است که بر روی ریاضیات و فیزیک نظری تمرکز دارد.

تقویم تحصیلی دانشگاه بر پایه ی ترم است و زبان اصلی آموزش فرانسه است، اگر چه برخی از کلاس های فارغ التحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. برنامه های کارشناسی معمولا سه سال طول می کشد، در حالی که برنامه های کارشناسی ارشد دو سال است.

آموزش در دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس

تقریبا 100 آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشگاه پیر و ماری کوری، تحت یکی از چهار بخش تحقیق گسترده قرار دارند: مدل سازی و مهندسی؛ انرژی، ماده و جهان؛ زندگی زمینی و محیط زیست؛ و زندگی و سلامت. در میان امکانات تحقیقاتی دانشگاه سه ایستگاه دریایی و رصدخانه ای برای تحقیق در اقیانوس شناسی، زیست شناسی دریایی و زمینه های مرتبط استفاده می شود.

پاریس VI عضو دانشکده ی علوم دانشگاه پاریس (سوربن) شد و پس از اعتراض دانشجویان در ماه مه 1968 متوقف شد. این موسسه عضو گروه دانشگاه سوربن است و در دانشگاه سوربن ادغام خواهد شد، این دانشگاه در پردیس کمبریج Jussieu در بخش لاتین حوزه ی پاریس پنجم، فرانسه واقع شده است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس

دانشگاه های فرانسه به داشتن دموکراسی مشهور هستند و برای متقاضیان خارجی الزامات خاصی را تعیین نمی کنند. هیچ رقابتی برای دانشگاه های دولتی وجود ندارد. درخواست متقاضیان توسط کمیسیون ورودی رسیدگی می شود و پس از بررسی فایل بر اساس قوانین و با نگاهی مثبت  برای هر متقاضی به صورت جداگانه تصمیم گرفته می شود.

متقاضیانی که مایل به تحصیل در دانشگاه پیر و ماری کوری هستند باید به صورت آنلاین در وب سایت CAMPUS FRANCE  پرونده خود را ایجاد کنند و اسکن مدارک تحصیلی ترجمه شده خود را بارگذاری کنند، از روش DAP پیروی کنند و یک فرم درخواست پیش از پذیرش را تکمیل کنند. متقاضیان دوره کارشناسی ارشد باید مدرک خود را ضمیمه کنند. باید خاطر نشان کرد که بر عکس دانشگاه های روسیه و انگلیس ، در فرانسه برای دوره کارشناسی ارشد تنها می توانید در دوره ای که در آن تخصص دارید ثبت نام کنید.

دانشگاه پیر و ماری کوری دوره های کارشناسی را منحصرا به زبان فرانسه ارائه می کند بنابراین متقاضیان خارجی باید سطح بالای مهارت زبان فرانسه خود را نشان دهند (داشتن حداقل سطح b2 دوره های  TCF یا DELF). برخی از دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند. متقاضیان باید حداقل یکی از مدارک آزمون های زبان انگلیسی حداقل در سطح B2(IELTS 6.0 یا TOEFL 80) داشته باشند.

پویش مقدماتی که در طول آن خارجی ها میتوانند درخواست دهند از 15 نوامبر تا 22 ژانویه است. PMS خوابگاه ندارد، همانطور که در پاریس مرسوم است انجمن دانشجویی CROUS به دانشجویان کمک می کند که در نزدیکی دانشگاه محل اقامتی با قیمت مناسب پیدا کنند.

در این راستا، دارندگان بورسیه تحصیلی مزیتهای اساسی دارند اما برای دانشجویان معمولی این شانس وجود دارد که در بخش های خصوصی اتاقی را اجاره کنند یا در محل اقامت دانشجویی سکونت داشته باشند. در پاریس مجموعه ای ازکافه دانشجویی RESTO U وجود دارد، جایی که دانشجویان میتوانند یک شام ارزان و خوشمزه بخورند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس

مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهان (CWUR) ،دانشگاه های جهان را بر اساس کیفیت آموزش و پروش دانشجویان و همچنین اعتبار اعضای هیئت علمی دانشگاه و کیفیت تحقیقات بدون در نظر گرفتن نتایج نظر سنجی ها و داده های ارسال شده توسط دانشگاه ها رتبه بندی میکند. CWUR از هفت شاخص برای رتبه بندی 1000 دانشگاه برتر جهان استفاده می کند.

  • کیفیت آموزش: بر اساس تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه که جوایز بین المللی مهم و مدال کسب کرده اند اندازه گیری می شود(نسبت به اندازه دانشگاه). 15%
  • اشتغال فارغ التحصیلان : بر اساس تعداد فارغ التحصیلانی که در پستهای مدیریتی در کمپانی های برتر جهان مشغول به کار هستند اندازه گیری می شود( نسبت به اندازه دانشگاه). 15%
  • کیفیت دانشکده: بر اساس تعداد  اعضای انجمن علمی دانشگاه که  جوایز بین المللی مهم و مدال کسب کرده اند اندازه گیری می شود.15%
  • بازده تحقیقات: بر اساس تعداد کل مقاله های تحقیقاتی اندازه گیری می شود. 15%
  • کیفیت انتشارات: بر اساس تعداد مقالات تحقیقاتی که در ژورنال های برتر دنیا به چاپ رسیده است اندازه گیری می شود.15
  • میزان تاثیر گذاری: بر اساس تعداد مقالات تحقیقاتی که در ژورنال های با تاثیر گذاری بالا چاپ میشود اندازه گیری می شود.15%
  • تقدیر نامه ها: بر اساس تعداد مقالات تحقیقاتی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است اندازه گیری می شود. 15%
  • رنکینگ جهانی: 54
  • رنکینگ داخلی:3
  • رنکینگ کیفیت آموزش: 26
  • رنکینگ اشتغال فارغ التحصیلان: 439
  • رنکینگ کیفیت دانشکده ها: 96
  • رنکینگ انتشارات: 29
  • رنکینگ تاثیر گذاری: 35
  • رنکینگ تقدیر نامه ها: 51
  • رنکینگ گستردگی تاثیرات: 54
  • رنکینگ اختراعات: 141
  • امتیاز کلی: 54.02

رتبه و رنکینگ دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس

رشته های دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس

رشته های دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس به قرار زیر می باشد:

  • کارشناسی علوم کامپیوتر
  • کارشناسی شیمی
  • کارشناسی ریاضی
  • کارشناسی فیزیک
  • کارشناسی علوم زمین
  • کارشناسی مهندسی برق
  • کارشناسی علوم انسانی
  • کارشناسی مهندسی مکانیک
  • کارشناسی علوم طبیعی
  • کارشناسی ارشد فیزیک کاربردی
  • هنر و علوم انسانی
  • پزشکی و تخصص های پزشکی
  • علوم و مهندسی

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس

دانشگاه پیر و ماری کوری که با نام PARIS VI نیز شناخته میشود از سال 1971 تا سال 2017 به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در پاریس فرانسه شناخته می شد. پاریس VI یکی از وارثان دانشکده علوم دانشگاه پاریس بود که در سال 1970 به چندین دانشگاه تقسیم شد . این دانشگاه عضوی از دانشگاه سوربن است . در1 ژانویه 2018 این دانشگاه با دانشگاه سوربن ادغام شد.

مثل تمام دانشگاه های عمومی دانشگاه پیر و ماری کوری توسط  دولت تامین بودجه میشود که این امر باعث میشود هزینه تحصیل نمادین باشد. بسته به سطح تحصیلی دانشجو هزینه تحصیل بین 183 یورو تا 606 یورو در سال است. هزینه سالانه مشارکت اجتماعی اجباری 211 یورو و هزینه اجاره مسکن 400 تا 900یورو در ماه است.

میانگین هزینه های تحصیل 350 یورو در سال است. شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)از شرایط مهاجرت به فرانسه باخر شوید پس با ما در ارتباط باشید تا آسان ترین راه را به شما معرفی کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *