دانشگاه گراتس اتریش

دانشگاه گراتس اتریش

University of Graz

موقعیت:اتریش - گراتس
نوع:دولتی- موسسه
تعداد دانشجویان:19827 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:3053 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
661- 670
رتبه در کشور
7
هزینه ویزا
150 یورو
نرخ پذیرش
13%
بورسیه تحصیلی
ندارد
خوابگاه/هزینه
دارد/--
زمان فرآیند ویزا
2 تا 4 هفته
مجوز کار
دارد
شهریه
دارد
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، دکترا، ارشد

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه گراتس (University of Graz) که در سال 1585 تأسیس شد، دومین دانشگاه قدیمی کشور اتریش و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های این کشور است. تعداد زیادی از دانشمندان برجسته، از جمله شش برنده جایزه نوبل، در این مرکز تدریس و تحقیق کرده‌اند.University of Graz در شهر گراتس اتریش واقع شده است و یکی از بزرگترین دانشگاه های اتریش است. این موسسه دارای شش دانشکده مختلف و تقریباً 120 دوره تحصیلی است. دانشجویان این فرصت را دارند تا دانشمندان زیادی را در این مرکز علمی بیابند. یکی از اهداف این دانشگاه آن است که بخش تحقیقات و پژوهش‌های خود را بیشتر به جامعه‌ی آکادمیک جهانی معرفی کند تا افراد بیشتری با آن آشنا شوند.بیشترین فعالیت دانشگاه گراتس در زمینه‌ی علوم پایه و مطالعات محیط زیستی می‌باشد و دوره‌های منحصر به فردی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‎‌دهد. این دانشگاه نیز به عنوان یک مقصد مهاجرتی برای تحصیل در اتریش گزینه‌ی مناسبی می‌باشد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با اطلاعاتی که کارشناسان موسسه اصطهباناتی درباره این دانشگاه تهیه کرده‌اند بیشتر آشنا شویم.

ترم زمستان مقطع کارشناسی10 جولای تا 5 سپتامبر (19 تیر تا 14 شهریور)
ترم زمستان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری10 جولای تا 30 نوامبر (19 تیر تا 9 آذر)
ترم تابستان مقطع کارشناسی8 ژانویه تا 5 فوریه (18 دی تا 16 بهمن)
ترم تابستان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری8 ژانویه تا 31 می (18 دی تا 10 خرداد)

دانشکده ها

Faculties

هر یک از 6 دانشکده این دانشگاه، رشته‌های مرتبط را در تحقیق و تدریس با هم ترکیب می کنند. مدیریت و برنامه ریزی هر دانشکده توسط رئیس آن انجام می‌شود و هر یک از این دانشکده‌ها در دانشگاه گراتس به نوبه خود به مؤسسات و مراکزی تقسیم می‌شوند.

  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده دین شناسی کاتولیک
  • دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی
  • دانشکده علوم طبیعی
  • علوم آموزشی، منطقه‌ای و محیطی

برخی رشته ها و دوره ها

programs

این دانشگاه در هر 3 مقطع تحصیلی دوره‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی و یا آلمانی ارائه می‌دهد.  در جدول زیر به تعداد دوره‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد اشاره می‌کنیم: 

رشته‌های تحصیلیتعداد دوره های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد
علوم زمین و مطالعات محیط زیستی6
علوم طبیعی و ریاضیات6
مهندسی و تکنولوژی3
علوم اجتماعی3
علوم انسانی2
علوم کاربردی و حرفه‌ها1
پزشکی و سلامت1

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS حداقل 7
TOEFEL حداقل 95
PTE --
GPA --
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

در این کشور انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی اتریش به دانشجویان بین المللی ارائه می‌شود که برخی از آنها مستقیما توسط دانشگاه‌ها تامین می‌شوند و برخی دیگر توسط نهادها و سازمان‌های مستقل دانشجویان را مورد حمایت قرار می‌دهند. متاسفانه دانشگاه گراتس دانشجویان را تحت حمایت مالی قرار نمی‌دهد اما متقاضیان می‌توانند برای بورسیه‌های دیگر در پورتال دانشجویی خود ثبت نام کنند. برخی از این بورسیه‌ها عبارتند از: 

  • بورسیه The Smooth Movers Scholarship
  • بورسیه ServiceScape Scholarship
  • بورسیه ACES Scholarships
  • بورسیه Study a Masters in Europe Scholarships
  • بورسیه BeArt-Presets Academic Scholarship Program
  • بورسیه Education Future International Scholarship

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشگاه گراتس اقامتگاه‌هایی را در خارج از محوطه دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته است اما تعداد آنها بسیار محدود است. متقاضیانی که قصد اسکان در این خوابگاه‌ها را ندارند می‌توانند در شهر گراتس به دنبال آپارتمان به صورت مستقل و یا اشتراکی با دیگر دانشچویان باشند. به طور کلی هزینه‌ی اجاره خانه در این شهر 500 تا 800 یورو می‌باشد. همچنین دانشجویان برای مدیریت هزینه‌های زندگی خود در شهر کوچکی مانند گراتس به 900 الی 1000 یورو در ماه نیاز دارند.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
والتر نرنست (Walther Nernst)
برنده نوبل شیمی 1920
فریتز پرگل (Fritz Pregl)
فریتز پرگل (Fritz Pregl)
برنده نوبل شیمی 1923
جولیوس واگنر فون جورگ (Julius Wagner von Jauregg)
برنده نوبل پزشکی 1927
اروین شرودینگر (Erwin Schrödinger)
اروین شرودینگر (Erwin Schrödinger)
برنده نوبل فیزیک 1933
اوتو لووی (Otto Loewi)
اوتو لووی (Otto Loewi)
برنده نوبل پزشکی 1936
ویکتور فرانتس هس (Victor Franz Hess)
برنده نوبل فیزیک 1936

سوالات متداول

Location

این دانشگاه دارای جایگاه خوبی در میان دانشگاه‌های جهان است و تعامل بین تدریس و تحقیق در آن به خوبی رعایت می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بیشتر بخوانید

Read more

جهت برنامه ریزی های بین المللی و داخلی تحصیل در اتریش، دانشگاه پزشکی گراتس این کشور در سال 1863 آغاز به کار کرد و در سال 2004 به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد. دانشگاه پزشکی گراتس اتریش به عنوان مرکز تحقیقات پزشکی با یک کتابخانه و مرکز یادگیری بزرگ اکنون همچنان در حال فعالیت های آموزشی و پزوهشی است. دانشجویان، مدرسان و کارکنان این دانشگاه با توجه به اصول مدل روانشناسی زیستی، که بر مبنای نیازهای اصلی یک فرد در مرکز توجه است در کنار هم قرار می گیرند، یاد می گیرند تا چگونه بر اساس جدیدترین های روز علم پزشکی، کار کنند. این مطلب را با کمک اطلاعات مشاورین و پزشکان همکار موسسه حقوقی توسعه گران مهر برای شما آورده ایم تا آنچه را نیاز دارید، دریافت کنید.

درباره دانشگاه پزشکی گراتس اتریش

دانشگاه علوم پزشکی گراتس اتریش فعالیت خود را از سال 1863، با راه اندازی دانشکده پزشکی دانشگاه کارل فرانزنس گراتس توسط امپراطور فرانز جوزف آغاز کرد. در سال 2004 این دانشکده به یک دانشگاه مستقل تبدیل و به عنوان مرکز تحقیقات پزشکی با کتابخانه و مرکز یادگیری افتتاح شد. در همین زمان، رشته علوم پرستاری نیز به لیست رشته های موجود اضافه شد.

این دانشگاه از حامیان اولیه پزشکان زن بود که زنان را از سال 1900 پذیرش می کرد. هفت سال بعد، دکتر اکتاویا آگوست آینر-رولت، فارغ التحصیل دانشگاه، اولین زنی بود که در گراتس طبابت خود را آغاز نمود. امروزه، این دانشگاه دارای یک مرکز تخصصی لورا باسی، بخشی از یک سری از مراکز تحقیقاتی در سراسر اروپا است که توسط دانشمندان زن سطح بالا هدایت و مدیریت می شود.

موسسه لودویگ بولتزمن، که در سال 2007 افتتاح شد، تنها یکی از شعب اتریشی موسسات تحقیقاتی تخصصی است که به نام فیزیکدان لودویگ بولتسمان نامگذاری شده است. در همان سال، دانشگاه اولین برنامه بین المللی دکترای خود را آغاز کرد. از دیگر امکانات آن می توان به یک مرکز تحقیقاتی بسیار پیشرفته اسکنر MRI، بیمارستان Bad Aussee برای درمان اختلالات روانی و روان درمانی اشاره کرد و در سال 2009 اولین دانشگاه در اتریش بود که مرکز مهارت های بالینی را افتتاح کرد.

فارغ التحصیلان آن عبارتند از:

  • فریتز پرگل، برنده جایزه نوبل شیمی
  • ژولیوس واگنر فون جاورگ، برنده جایزه نوبل پزشکی
  • فارماکولوژیست اتو لووی، که در سال 1936 به دلیل اکتشافات خود در زمینه انتقال سیگنال سیناپس، جایزه نوبل پزشکی را از آن خود کرد، پس از دستگیری وی و بسیاری از دانشمندان یهودی دیگر توسط نازی ها مجبور شد دو سال بعد به دانشگاه نیویورک فرار کند.
تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه گراتس اتریش

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه گراتس اتریش

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه گراتس اتریش

رشته پزشکی – که فقط به زبان آلمانی ارائه می شود – دانشجویان را برای مشاغل آینده به عنوان پزشک در تمام تخصص ها آماده می کند. مبانی نظری و مهارت های عملی به شیوه ای یکپارچه، موضوع محور و بیمار محور آموزش داده می شوند. جنبه های علمی انسانی از نظر مدل بیوپسی اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر این، ویژگی های اساسی تفکر علمی در این رشته ارتقا می یابد.

دندانپزشکی

دانشجویان با تحصیل در رشته دندانپزشکی با توجه به آموزش تدریجی گسترده و مبتنی بر دانش آماده می شوند. این شامل مراقبت های پیشگیرانه دندانپزشکی، پروتزهای دندانی، پریودنتولوژی، جراحی دهان و دندان و ارتودنسی است که همه آنها موضوعات اساسی آموزش نوآورانه و عملی هستند.

آزمون پذیرش و شرایط ورود:

تمام افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی را دارند، باید در آزمون پذیرش شرکت کنند. این آزمون چند گزینه ای و به زبان آلمانی است که در سال یک بار در گراتس برگزار می شود. علاوه بر قبولی در آزمون، مهارت کافی به زبان آلمانی در سطح C1 نیز مورد نیاز است.

دانشگاه علوم پزشکی گراتس برای متقاضیانی که به اندازه کافی بر زبان آلمانی تسلط ندارند، یک دوره مقدماتی زبان برگزار می کند تا به سطح C1 برسند. همچنین این دانشگاه گواهی مهارت زبان آلمانی سایر موسسات ( از جمله ÖSD، Goethe و.. ) را نیز قبول می کند. هر دو آزمون پزشکی MedAT-H ( برای پزشکی) و MedAT-Z ( برای دندانپزشکی) شامل 4 قسمت است. در هر دو آزمون سوالات در زمینه زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات در سطح دبیرستان و همچنین و توانایی ها مهارت های اساسی شناختی و مهارت های اجتماعی و عاطفی می باشد.

آزمون MedAT-H (پزشکی) بیشتر شامل توانایی خواندن و درک مطلب است. آزمون MedAT-Z (دندانپزشکی) شامل سوالاتی از مهارت های دستی ( به خصوص خم کردن سیم و بازتاب ) است. نمونه سوالات، کلید سوالات و توضیحات مفصل آزمون ها را می توانید به صورت رایگان در پلت فرم “Virtual Medical Campus” به طور آنلاین مشاهده کنید.

به منظور واجد شرایط بودن برای آزمون پذیرش باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. ثبت نام آنلاین برای آزمون پذیرش و پرداخت هزینه های اداری برای تامین هزینه های آزمون که باید بین 1_ 29 مارس 2019 انجام شوند.
  2. ثبت نام آنلاین از طریق ANV-Webtool پیش از آخرین مهلت ( 29 مارس 2019)
  3. پرداخت هزینه های اداری از طریق e-Payment
  4. آزمون پذیرش 5 جولای 2019 در Stadthalle گراتس برگزار می شود.
  5. کلیه جزئیات بیشتر درباره نحوه پذیرش پس از اعلام نتایج در اوایل آگوست از طریق ایمیل به اطلاع تمام متقاضیان واجد شرایط می رسد.
  6. پذیرش بین 19 آگوست تا 6 سپتامبر صورت می گیرد.

متقاضیان برای پذیرش باید مدرک تحصیلی لازم برای ورود به دانشگاه را داشته باشند. همچنین مدارک زیر جهت پذیرش لازم است:

  • فرم درخواست ( برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی)
  • رزومه
  • کپی پاسپورت
  • اصل دیپلم دبیرستان
  • کلیه مدارک دبیرستان همراه با ریزنمرات
  • مدرک فارغ التحصیلی سال آخر با ریز نمرات

شرایط اضافه برای متقاضیان غیر اروپایی – اثبات وجود مدرک تحصیلی لازم برای ورود به دانشگاه:

متقاضیان غیر اروپایی علاوه بر مدرک تحصیلی عمومی برای ورود به دانشگاه باید نامه پذیرش خود را نیز ضمیمه کنند. این مدرک باید برای سال تحصیلی جاری از سوی دانشگاه به رسمیت شناخته شده همان کشوری که مدرک تحصیلی عمومی برای ورود به دانشگاه را ارائه داده است، صادر شود.

سیستم آموزشی اتریش و امکانات دانشگاه گراتس این کشور از پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی و بیمارستانی برای آموزش پزشکی روانشناسی و روان درمانی بهره می برد. شما نیز چنانچه بر اساس مطالب خوانده شده و تصمیم شخصی، قصد دارید تا اقدامات مهاجرت تحصیلی به اتریش را آغاز کنید، با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه پزشکی گراتس اتریش مورد تایید وزارت بهداشت ایران است، برای اخذ پذیرش اقدام کنید. پیشنهاد میکنیم از زبان مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آنچه را نیاز است، به روز بشنوید.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *