دانشگاه پزشکی گدانسک

امروزه افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا خواهان تحصیل پزشکی در بهترين دانشگاه های پزشكي هستند که کشور لهستان یکی از این کشورها می باشد. کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با فراهم نمودن اطلاعات لازم تلاش نموده اند که به شما در امر پذیرش در یکی از دانشگاه ها یعنی دانشگاه پزشکی گدانسک کشور لهستان یاری رسانند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه پزشکی گدانسک

دانشگاه پزشکی گدانسک (MUG) جزء بزرگترین و بهترین دانشگاه های پزشکی لهستان است که در یکی از زیباترین شهرهای اروپا واقع شده است، که یک شهر قدیمی با سواحل شنی زیبا است. MUG در سال 1945 شروع به کار کرد. هر ساله بسیاری از جوانان تلاش می کنند تا در بزرگترین دانشکده پزشکی در شمال لهستان تحصیل کنند. MUG بیش از 6000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 4 دانشکده: دانشکده بهداشت، دانشکده پزشکی، دانشکده داروسازی و دانشکده بین المللی دانشکده بیوتکنولوژی را آموزش می دهد.

تحصیل و پذیرش پزشکی دانشگاه گدانسک

MUG دوره پیش پزشکی، برنامه تحصیلی پزشکی، برنامه داروسازی، برنامه پرستاری، برنامه تغذیه و رژیم غذایی و دکترای تخصصی را ارائه می دهد، که به طور کامل به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. دانشجویان بین المللی بیش از 17 درصد از جمعیت دانشجویی MUG را تشکیل می دهند. MUG به طور مداوم امکانات بالینی و آموزشی خود را مدرن می کند. در سال 2011 مرکز بالینی دانشگاه با موفقیت مدرن شده است.

بیمارستان اصلی ما، مرکز پزشکی جراحی (IMC) یکی از مدرن ترین بیمارستان های اروپا است. سرمایه گذاری جدید مرکز پزشکی MUG – Non-invasive Medicine (NIMC) برای بیماران در سال 2018 افتتاح خواهد شد. در شش طبقه (از جمله زیرزمین) کلینیک هایی مانند مامایی، نوزاد شناسی، پزشکی زنان، تومور شناسی زنان، غدد و متابولیسم، نفرولوژی، پیوند و بیماری های داخلی، بیماری های داخلی، و همچنین کلینیک های 1 و 2 قلب و عروق. خوابگاه ها در محوطه دانشگاه، بسیار نزدیک به ساختمان های کلاس درس واقع شده اند. این دانشگاه شامل چهار خوابگاه با فضا برای 1000 دانشجو است.

ویدئو و فیلم دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان

در این قسمت می توانید فیلمی از دانشگاه گدانسک را مشاهده فرمایید و سپس به ادامه مطالعه مقاله بپردازید.

تحصیل و پذیرش پزشکی دانشگاه گدانسک

برنامه تحصیل در لهستان در رشته پزشکی دانشگاه گدانسک، پزشکی عمومی: پس از 6 سال دکترای پزشکی عمومی از طرف دانشگاه پزشکی گدانسک (MUD) به دانشجویان اعطا می شود.

  • زبان آموزش : انگلیسی
  • نوع تحصیل : برنامه تمام وقت
  • تعداد ( ECTS ) واحدهای درسی : 360

شرایط و مدارک پذیرش دانشگاه پزشکی گدانسک

  • کپی برابر اصل گواهی دوره متوسطه دبیرستان و مدرک دیپلم و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • کپی پاسپورت متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست
  • دو قطعه عکس سایز 3.5*4.5
  • کپی برابر اصل شناسنامه
  • آزمون اثبات مهارت زبان
  • قبولی در آزمون ورودی: آزمون کتبی و شفاهی در موضوعات شیمی و زیست شناسی

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی گدانسک

هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه پزشکی گدانسک در مقایسه با هزینه های مشابه در ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا نسبتا قابل قبول است. هزینه تحصیل برای برنامه M.D:

  • هزینه تحصیل برای سال اول تحصیل: 43000 PLN (حدود 1100 €) در سال
  • هزینه تحصیل برای دومین و پنجمین سال تحصیلی: 40000 PLN (حدود 9600 €) در سال
  • هزینه تحصیل داروسازی، هزینه تحصیل برای سال اول تا سال پنجم تحصیلی: 30000 PLN (حدود 7200 €) در سال
  • برنامه کارشناسی پرستاری، هزینه تحصیل برای سال اول تا سال سوم تحصیلی 23،000 PLN
  • لیسانس تغذیه و رژیم غذایی، هزینه تحصیل برای سال اول تا سال سوم تحصیلی 17،000 PLN
  • دوره پیش پزشکی، شهریه دوره 33.000 PLN

علاوه بر هزینه تحصیل، دانشجویان همچنین باید هزینه پذیرش و هزینه زندگی در لهستان را به ترتیب 2000 PLN (حدود 500 €) و 1000 PLN (تقریبا 250 €) در نظر بگیرند. هزينه پذیرش بايد تا اول سپتامبر پرداخت شود و هزينه تحصيل برای هر سال بايد در دو بخش پرداخت شود: اولین هزينه تحصيلات بايد تا 15 اکتبر و دومین هزینه تا 15 فوريه پرداخت شود.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی گدانسک

با توجه به رتبه بندی تحصیلات عالی بنیاد تحصیلی Perspektywy در سال 2018، MUG اولین دانشکده پزشکی کشور لهستان است و در میان ده دانشگاه برتر از بهترین دانشگاه های دولتی لهستان قرار دارد (رتبه هفتم). بر اساس گزارش U.S. News & World: MUG در سال 2018 در رتبه 292 برای پزشکی بالینی در میان بهترین دانشگاه های جهانی قرار گرفت.

رتبه بندی آکادمیک شانگهای برای دانشگاه های جهانی: MUG در رتبه بندی جهانی 301-400 برای پزشکی بالینی در سال 2018 بر اساس موضوعات تحصیلی منتشر شده توسط Shanghai Ranking قرار گرفت. در زمینه های گفته شده مشاوران متخصص و متبحر می توانند با راهنمایی شما را یاری نمایند. با وکلای مجرب موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر سراسر کشور در خصوص مهاجرت تحصیلی به لهستان تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *