دانشگاه های معتبر گرجستان

گرجستان دارای موسسات آموزشی با قدمتی طولانی است که تحصیل با کیفیت را به زبان انگلیسی و گرجی ارائه می دهند. هر ساله دانشجویان خارجی با ملیت های متعدد برای تحصیل در دانشگاه های معتبر گرجستان، وارد این کشور می شوند. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با دانشگاه های معتبر گرجستان پرداخته شده است:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • دانشگاه David Tvildiani گرجستان
  • دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان
  • دانشگاه گرجستان
  • دانشگاه ایوان جاواخیشویلی تفلیس گرجستان

برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر گرجستان با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

دانشگاه David Tvildiani گرجستان

دانشگاه پزشکی David Tvildiani دارای دانشکده پزشکی “AIETI” است و مأموریت این موسسه ارائه آموزش عالی پزشکی مبتنی بر بهترین سیستم های بین المللی می باشد.دانشکده پزشکی AIETI اولین موسسه عالی پزشکی غیردولتی در گرجستان است که توسط آکادمیک دیوید تویلدیانی و دکتر دیمیتری تولیدیانی در سال 1989 تأسیس شده است.این دانشگاه پس از تأسیس دانشکده پرستاری، دانشکده پزشکی AIETI توسط شورای ملی آموزش بنیان نهاد و از سال 2011 به نام بنیانگذار آن و اولین رئیس دانشکده پزشکی “دانشگاه پزشکی دیوید تویلدیانی” نامگذاری شد.دانشکده پزشکی AIETI توسط WHO (سازمان بهداشت جهانی) شناخته شده و در “فهرست جهانی دانشکده های پزشکی” در سال 1995 قرار گرفته است. اندکی پس از آن، تأییدیه کمیته های آزمون پزشکی ایالات متحده آمریکا، کشورهای مختلف اروپا تأیید و آسیا نیز برای این موسسه صادر شد.در حال حاضر دانشگاه پزشکی David Tvildiani و “دانشکده پزشکی AIETI” زیر مجموعه موسسات زیر هستند:

  • انجمن دانشکده های پزشکی در اروپا (AMSE)
  • انجمن آموزش پزشکی در اروپا (AMEE)
  • ORPHEUS (سازمان آموزش دکترا در پزشکی و علوم بهداشتی در سیستم اروپا)
  • بنیاد پیشرفت آموزش و تحقیقات پزشکی بین المللی (FAIMER)
  • اتحادیه دانشگاه های اوراسیا (EURAS)
دانشگاه David Tvildiani گرجستان

دانشگاه David Tvildiani گرجستان

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه DAVID TVILDIANI حدودا 5.500 دلار در سال می باشد.

دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان

دانشگاه دولتی ایلیا در تفلیس گرجستان واقع شده و نتیجه ادغام شش موسسه آموزشی و پژوهشی مختلف است. این دانشگاه در سال 2006 تأسیس شد و اولین دانشگاه در گرجستان بود که اصول آموزش لیبرال را معرفی کرد.در دانشگاه دولتی ایلیا چهار دانشکده وجود دارد. دانشکده هنر و علوم، دانشکده بازرگانی ایلیائونی، دانشکده حقوق و دانشکده علوم زیستی و مهندسی. هر یک از دانشکده ها دوره هایی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند. این موسسه تقریباً 50 دوره کارشناسی و 50 دوره کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. دانشگاه دولتی ایلیا همچنین 25 موسسه تحقیقاتی و آزمایشگاهی در سراسر کشور را اداره می کند.این موسسه با دانشگاه های سراسر جهان از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ایالتی کانزاس، دانشگاه اتریش، دانشگاه سیه نا و دانشگاه فریبورگ ارتباط برقرار کرده است. علاوه بر این ها تعدادی از انجمن ها و شبکه ها از جمله انجمن اروپایی در علوم و فناوری، انجمن دانشگاه های اروپا و شبکه اجتماعی دانشگاه های دریای سیاه با دانشگاه دولتی ایلیا در ارتباط هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی ایلیا حدوداً 3.000 دلار در سال می باشد. مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه دولتی ایلیا بدین شرح است:

  • ارائه فرم درخواست پذیرش به عنوان دانشجوی خارجی؛
  • مدارک قبولی دوره دبیرستان و ارائه ریزنمراتی که نشان دهد شما در دروس اصلی خود حداقل 60% نمره را کسب کرده اید؛
  • مدرک آزمون های معتبری که مهارت زبان شما را اثبات کند؛

دانشگاه گرجستان

دانشگاه گرجستان (تفلیس) در سال 2004 با نام “دانشگاه علوم اجتماعی گرجستان” تأسیس شد. بنیانگذاران دانشگاه دکترای علوم تاریخ پروفسور جیولی آلاسانیا و پروفسور مانانا سانادزه بودند.از سال 2005 تا 2007 دانشگاه، توسعه و رشد چشمگیری پیدا کرد. برنامه های کارشناسی ارشد در سال های اخیر به برنامه های لیسانس اضافه شدند. در سال 2007 اولین دانشجویان دوره دکترا به دانشگاه گرجستان وارد شدند. در سال 2010، برای اولین بار در دوران پس از اتحاد جماهیر شوروی، آژانس ایالات متحده OPIC (شرکت سرمایه گذاری خصوصی در خارج از کشور) میلیون ها دلار در توسعه زیرساخت های دانشگاه گرجستان سرمایه گذاری کرد. دانشگاه گرجستان با بهترین کیفیت آموزشی و چشم اندازهای واقعی برای پیشرفت شغلی را ارائه می دهند. این موسسه مکان مناسبی است که دانشجویان را برای ورود به بازارهای کار دنیا آماده می کند. UG بر اساس زندگی پویا دانشگاهی و محیط بین المللی خود دانشگاه پیشرو در زمینه آموزشی است. تاریخ ارائه درخواست پذیرش در این دانشگاه از ابتدای ماه سپتامبر آغاز می شود. دانشکده های دانشگاه گرجستان به شرح زیر هستند:

  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده انفورماتیک، مهندسی و ریاضیات
  • دانشکده علوم بهداشت و سلامت عمومی
  • دانشکده بازرگانی و اقتصاد
دانشگاه گرجستان

دانشگاه گرجستان

هزینه تحصیل در دانشگاه گرجستان از 1.000 دلار آغاز می شود.

دانشگاه ایوان جاواخیشویلی تفلیس گرجستان

دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس، اغلب با نام تاریخی اش عنوان می شود و دانشگاه تفلیس نام گرفته است. دانشگاه دولتی تفلیس یا TSU یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در 8 فوریه 1918 تأسیس شده است. به استثنای آکادمی ها و حوزه های علمیه که به طور متناوب قرن ها در گرجستان فعالیت داشته اند، TSU قدیمی ترین دانشگاه در گرجستان و منطقه قفقاز است. بیش از 18،000 دانشجو ثبت نام کرده اند و تعداد کل اعضای هیئت علمی و کارکنان (همکاران) 5000 است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی ایالات متحده، TSU در رده 359 جهان قرار دارد و با دانشگاه ورشو از جایگاه یکسانی برخوردار است.این دانشگاه دارای پنج شعبه در مناطق گرجستان، شش دانشکده، 60 آزمایشگاه و مرکز علمی پژوهشی، یک کتابخانه علمی (با 3.700.000 کتاب و نشریه)، هفت موزه، انتشارات و چاپخانه (روزنامه Tbilisi Tbilisi Universiteti) است. بنیانگذار اصلی این دانشگاه، مورخ گرجی ایوان جاواشیشویلی بوده است. در میان بنیانگذاران نیز چندین دانشمند از جمله جورجی اخولدیانی، شالوا نوتسوبیزه، دیمیتری اوزنادزه، گریگول تسرتلی، آکاکی شانیدزه، آندره رزمادزه، کورنلی ککلیدزه یوسب کیپشیزه، پتر ملیکیشویلی و اکوتیم تاکایشویلی بوده اند. پروفسور پتر ملیکیشویلی، شیمی دان گرجی، اولین رئیس دانشگاه TSU بوده است.رئیس TSU از سپتامبر 2016 جورجی شاراوشیدزه است. TSU دارای شش دانشکده حقوق، اقتصاد و تجارت، علوم انسانی، پزشکی، علوم اجتماعی و سیاسی، علوم زیستی و دانشکده اقتصاد بین الملل می باشد. هزینه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تفلیس سالیانه حدوداً 5.000 دلار و در رشته های مهندسی حدوداً 2.000 دلار می باشد. مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه ایوان جاواخیشویلی تفلیس گرجستان بدین شرح است:

  • گواهی پایان دوره دبیرستان به همراه ریزنمرات
  • مدرک آزمون های زبان همچون تافل یا آیلتس
  • ارائه پاسپورت معتبر

با مطالعه مقاله فوق نسبت به بهترین دانشگاه های گرجستان همچون دانشگاه ایوان جاواخیشویلی تفلیس، دانشگاه گرجستان، دانشگاه دولتی ایلیا، دانشگاه David Tvildiani اطلاعات کسب کردید. لازم به ذکر است که گرجستان سالیانه پذیرای دانشجویان بین الملللی زیادی می باشد و امکان تحصیل را در دانشگاه های معتبر این کشور فراهم می کند. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان تماس برقرار کنید.

سوالات در مورد دانشگاه های معتبر گرجستان

1- هزینه تحصیل در دانشگاه های معتبر گرجستان چقدر است؟

هزینه تحصیل دانشگاه های معتبر گرجستان از 1.000 دلار شروع می شود.

2- آیا دانشگاه های معتبر گرجستان امتحان ورودی دارند؟

بله، برخی از دانشگاه های معتبر گرجستان در رشته هایی چون پزشکی آزمون ورودی دارند.

3- زبان تحصیل در دانشگاه های معتبر گرجستان چیست؟

زبان تحصیل دانشگاه های معتبر گرجستان انگلیسی و گرجی می باشد.

4- آیا برای ورود به دانشگاه های معتبر گرجستان مدرک آیلتس لازم است؟

بله، برخی از دانشگاه های معتبر گرجستان مدرک آزمون آیلت می خواهند.

5- آیا دانشگاه های معتبر گرجستان مورد تأیید وزارت علوم ایران هستند؟

بله، بسیاری از دانشگاه های معتبر گرجستان مورد تأیید وزارت علوم هستند.

6- هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه های معتبر گرجستان چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در گرجستان حدوداً 500 تا 1.000 دلار می باشد.

7- آیا دانشگاه های معتبر گرجستان اعتبار علمی دارند؟

بله، بسیاری از این موسسات در میان 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

8- آیا دانشگاه های معتبر گرجستان گران هستند؟

خیر، دانشگاه های معتبر گرجستان هزینه ای مقرون به صرفه دارند.

9- آیا دانشگاه های معتبر گرجستان بورسیه تحصیلی دارند؟

بله، هر دانشگاه با توجه به شرایط خود، بورسیه هایی را در نظر می گیرد.

10- آیا می توان به زبان انگلیسی در دانشگاه های معتبر گرجستان تحصیل کرد؟

بله، دانشگاه های معتبر گرجستان اکثراً به زبان به انگلیسی تدریس می کنند.

11- دانشگاه های معتبر گرجستان چه مقاطعی برای تحصیل دارند؟

مقاطع تحصیلی دانشگاه های معتبر گرجستان شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *