دانشگاه های مسکو

روسیه از کشورهایی است که پشتوانه علمی و موسسات معتبر آموزشی زیادی دارد. یکی از شهرهای بزرگ روسیه، مسکو می باشد که دانشگاه هایی با جایگاه علمی جهانی را در خود جای داده است. این شهر شش دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران دارد. روسیه به دلیل هزینه مقرون به صرفه زندگی دانشجویی و اعتبار موسسات در بین جوانانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، طرفداران زیادی را پیدا کرده است. این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده در ارتباط با دانشگاه های برتر مسکو و هزینه تحصیل در آن ها، رنکینگ دانشگاه های معتبر مسکو و هزینه زندگی دانشجویی در این شهر به سوالات شما پاسخ داده است. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس برقرار کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بهترین دانشگاه های مسکو

مسکو یکی از شهرهای اصلی روسیه است که موسسات آموزشی زیاد دارد اما چندین موسسه معتبر وجود دارد که در این بخش با آن ها آشنا می شوید.

دانشگاه ایالتی مسکو:

دانشگاه ایالتی لومونوسف مسکو (MSU) در سال 1755 توسط میخائیل لومونوسف ، پلی مات ، دانشمند و نویسنده روسی تاسیس و توسط الیزابت پترونا، امپراطور روسیه در 25 ژانویه همان سال افتتاح شد، هنوزدر روسیه این تاریخ را به عنوان روز دانشجو جشن می گیرد. امروز، MSU یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که 38000 دانشجو را در خود جای می دهد. اکثر این افراد تمام وقت مشغول تحصیل هستند و تقریباً 3500 دانشجو به صورت پاره وقت همچنین 4000 دانشجو بین المللی دارد،حدود 10000 کارمندان در دانشگاه مشغول به کار هستند که اکثریت قریب به اتفاق آنها تمام وقت هستند.39 دانشکده در MSU وجود دارد و دانشجویان می توانند 128 رشته را انتخاب کنند. دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی می توانند در 18 شاخه از علوم پایه و علوم انسانی در 168 حوزه مختلف تحصیل کنند. بیش از 140 رشته از طریق آموزش از راه دور در دسترس هستند. مرکز علمی دانشگاهی MSU همچنین شامل 15 پژوهشکده، چهار موزه، 380 بخش، پارک علمی، باغهای گیاه شناسی، یک انتشارات، یک مرکز تفریحی شبانه روزی برای کودکان با استعداد است. در میان فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه 11 برنده جایزه نوبل و هفت برنده مدال فیلد هستند. نویسندگان آنتون چخوف و ایوان تورگنف همانطور که میخائیل گورباچف ، دولتمرد سابق اتحاد جماهیر شوروی سابق، در MSU تحصیل کردند. این موسسه دارای دانشکده های زیادی در زمینه های مختلف می باشد، که به شرح زیر است:

  1. دانشکده مکانیک و ریاضی
  2. دانشکده فیزیک
  3. دانشکده شیمی
  4. دانشکده علوم مواد
  5. دانشکده زیست شناسی
  6. دانشکده پزشکی
  7. دانشکده مهندسی زیست و مهندسی زیستی
  8. دانشکده علوم خاک
  9. دانشکده زمین شناسی
  10. دانشکده جغرافیا
  11. دانشکده تاریخ
  12. دانشکده فلسفه
  13. دانشکده زبانها و مطالعات منطقه ای
  14. دانشکده فلسفه
  15. دانشکده جامعه شناسی
  16. دانشکده اقتصاد
  17. دانشکده حقوق
  18. دانشکده روزنامه نگاری
  19. دانشکده روانشناسی
  20. دانشکده مدیریت دولتی
  21. دانشکده مدیریت بازرگانی
  22. دانشکده هنرهای زیبا و نمایشی
  23. دانشکده اقتصاد مسکو
  24. دانشکده فرآیندهای جهانی
  25. دانشکده مطالعات آموزشی
  26. دانشکده تحصیلات تکمیلی
  27. دانشکده علوم سیاسی

هزینه تحصیل در دانشگاه ایالتی مسکو برای مقاطع کارشناسی به زبان انگلیسی حدود 5000 – 2500 دلار در سال و مقاطع تحصیلات تکمیلی حدود 3000 دلار در سال هزینه دارد که در صورت داشتن رزومه قوی، این دانشگاه دارای بورسیه های خوبی برای دانشجویان بین المللی می باشد.

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای:

تاریخچه دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI (موسسه فیزیک مهندسی مسکو) با پایه گذاری در سال 1942 موسسه مهمات مکانیکی مسکو آغاز شد. در تاسیس و پیشرفت دانشگاه پیشرو هسته ای روسی MEPhI دانشمندان ارشد اتحاد جماهیر شوروی، از جمله رئیس پروژه اتمی اتحاد جماهیر شوروی ایگور كورچاتوف، نقش ایفا كردند.از میان فارغ التحصیلان MEPhI، برندگان جوایز نوبل، اعضای آکادمی علوم روسیه ، و برندگان جوایز ملی هستند. اساتید و فارغ التحصیلان آن سهم عمده ای در زمینه های مختلف فیزیک نظری و تجربی، ریاضیات، سایبرنتیک و علوم رایانه داشته اند. شش برنده جایزه نوبل در طول تاریخ خود در MEPhI کار کرده اند: نیکولای باسوف، آندری ساکاروف، نیکولای سمننوف، ایگور تام، ایلیا فرانک و پاول چرنکوف.از سال 2014، این دانشگاه در حال اجرای استاندارد های CDIO Initiative برای نوسازی آموزش های مهندسی در آموزش عالی است. هدف از این استانداردها ارتقاء کیفیت نسل بعدی فارغ التحصیلان رشته های مهندسی است و همچنین توسط دانشگاه های معتبر جهان مانند دانشگاه استنفورد، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و انستیتوی فناوری ماساچوست حمایت می شود. جمعیت دانشجویی خصوصاً در بخشهای علوم طبیعی عمدتا مرد است. در سالهای اول تأسیس MEPhI ممنوعیت پذیرش زنان وجود داشت. در سالهای اخیر این وضعیت تغییر کرده و در2010 بیش از 30٪ دانش آموزان سال اول زن بودند.MEPhI، 9  بخش اصلی (دانشکده ها یا موسسات) دارد:

  • موسسه فیزیک هسته ای و مهندسی
  • موسسه فناوری های لیزر و پلاسما
  • انستیتوی فیزیک مهندسی زیست پزشکی
  • موسسه نانو مهندسی در الکترونیک ، اسپینترونیک و فوتونیک
  • موسسه سیستمهای اطلاعات سایبری
  • انستیتوی امنیت اقتصادی و اقتصادی
  • موسسه روابط بین الملل
  • دانشکده فیزیک و فناوری
  • دانشکده انفورماتیک تجاری و مدیریت سیستمهای پیچیده
دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای

برای درخواست برنامه آموزشی در MEPhI به زبان انگلیسی توصیه می کنیم که افراد غیر بومی به حداقل نمره تافل 200 (مبتنی بر رایانه) یا حداقل نمره IELTS 6.5 قبل از پذیرش برسند. برای متقاضیان غیر روسی، کسانی که مایلند به یک برنامه آموزشی در MEPhI به زبان روسی بپردازند، گزینه ای برای ثبت نام در یک دوره مقدماتی (دوره زبان روسی و موضوعات پایه ریاضیات، فیزیک، شیمی به مدت یک سال وجود دارد(. هزینه تحصیل در این دانشگاه حدود 3000 دلار در سال است.

دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو

موسسه فیزیک و فناوری مسکو ابتدا در 25 نوامبر 1946 پس از تأسیس مدرسه جدید، موسوم به گروه فیزیک و فناوری، در دانشگاه ایالتی مسکو (MSU) تاسیس شد. این موسسه که به PhysTech معروف شد، مستقل از MSU بود و بر اساس مجموعه اصول مختلفی با توجه به سیستم آموزش عالی مستقر اتحاد جماهیر شوروی بنا شده است. این اصول که به سیستم Phystech معروف شد و امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این موسسه به سرعت شروع به توسعه علمی کرد به گونه ای که پیش بینی شد که به عنوان یك رهبر در زمینه های علمی و فناوری در دنیا شناخته شود. امروزه محوطه اصلی دانشگاه MIPT در حومه شمال مسکو از Dolgoprudny واقع شده است و دارای اکثر قریب به اتفاق 12 بخش دانشگاه است که تعدادی از رشته های علوم کاربردی و بنیادی را در بر می گیرد. تنها بخش جداگانه بخش آئرومکانیک است که در زوکوفسکی، حومه جنوب شرقی مسکو واقع شده است.تمایل به آموزش دانشجویان در کنار رهبران در زمینه های مربوط به آنها به معنای این است که بسیاری از اساتید MIPT دانشمندان برجسته ای هستند و به تعدادی از اساتید سابق جوایز نوبل داده شده است. فارغ التحصیلان PhysTech که به عنوان Phystech شناخته می شوند یک جامعه نزدیک به هم هستند و بسیاری از آنها دارای اساتید در موسسات برتر آموزشی در جهان هستند. دانشکده های این دانشگاه به شرح زیر هستند:

  • دانشکده عمومی و فیزیک کاربردی
  • دانشکده هواشناسی و تحقیقات فضایی
  • دانشکده فیزیک مولکولی و شیمیایی
  • دانشکده الکترونیک فیزیکی و کوانتومی
  • دانشکده هوا و مهندسی پرواز
  • دانشکده کنترل و ریاضیات کاربردی
  • دانشکده مشکلات فیزیک و انرژی
  • دانشکده نوآوری و فناوری پیشرفته
  • دانشکده بیولوژیک و فیزیک پزشکی
  • دانشکده علوم زیستی، اطلاعات شناختی و اجتماعی و علوم انسانی و فن آوری
  • دانشکده مهندسی سیستم ها

هزینه تحصیل در این دانشگاه به رشته های روسی زبان و انگلیسی زبان تفکیک می شود. در دور کارشناسی برای تحصیل در برنامه های روسی زبان حدود 5000 دلار و برای رشته های انگلیسی زبان 6000 دلار سالیان باید هزینه کنید. برای مقاطع تحصیلات تکمیلی به زبان روسی 5000 – 4000 دلار و به زبان انگلیسی حدود 7000 – 6000 دلار هزینه خواهید کرد. البته این دانشگاه بورسیه های مختلفی را به دانشجویان تخصیص می دهد که پتانسیل عملکرد عالی دانشگاهی را نشان می دهند. کمک های مالی بر اساس رقابت اعطا می شود. البته بورسیه دولتی نیز به دانشجویان این دانشگاه نیز تعلق می گیرد.

دانشگاه تحقیقات ملی مسکو

دانشگاه HSE (دانشکده اقتصاد عالی دانشگاه تحقیقات ملی) یک دانشگاه جوان، پویا و یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی در روسیه، CIS و اروپای شرقی است. با گذشت بیش از دو دهه از تأسیس آن در سال 1992، از یک مؤسسه تخصصی با محوریت علوم اجتماعی و اقتصادی به یک دانشگاه جامع تبدیل شده است که در تحقیقات چند رشته ای، همکاری های بین المللی و آموزش دیجیتال فعالیت می کند. دانشگاه HSE با داشتن بیش از 40000 دانشجو در چهار شعبه این موسسه در شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، نیژنی نوگورود و پرم، مشغول به تحصیل هستند.HSE آموزش عالی با کیفیت را در همه سطوح ارائه می دهد. از یک لیسانس برای دانشجویان گرفته تا برنامه های تحصیلات تکمیلی و MBA. دانشجویان می توانند در تعدادی از زمینه ها از جمله علوم اجتماعی، اقتصادی، علوم انسانی، حقوق، مهندسی، علوم کامپیوتر، ریاضیات ، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زیست فناوری و همچنین در رشته های نوآوررا دنبال کنند. HSE تنها دانشگاه روسیه است که در صدر 100 رتبه برتر دانشگاه های جوان آموزش عالی تایمز قرار دارد.HSE اولین دانشگاه در روسیه بوده که ابزارهای دیجیتالی را برای استفاده در آموزش تدوین کرد. امروز، HSE با تعداد دوره های آنلاین در Coursera در رتبه پنجم قرار دارد. آموزش آنلاین تخصصی HSE، آموزش پیشرفته ماشین، اولین دوره در روسیه بود که موفق به دریافت جایزه مربی برجسته از Coursera در گروه نوآوری شد.دانشکده ها، محققان و دانشجویان، نماینده بیش از 100 کشور به حفظ بالاترین استانداردهای دانشگاهی اختصاص داده شده اند. دانشگاه HSE بیش از 100 پژوهشکده و مرکز فعالیت دارد و حدود 40 آزمایشگاه بین المللی توسط محققان مشهور بین المللی از جمله اریک ماسکین برنده جایزه نوبل و آندری اوکنکوف برنده جایزه مدال انجام می شود. علاوه بر این، HSE به عنوان یک مرکز پیشرو برای تجزیه و تحلیل خبره، نقش موثری در تدوین قوانین، سیاست ها و استراتژی های مربوط به فدرال و منطقه ای ایفا می کند. دانشکده های موجود در این موسسه به شرح زیر است:

  1. دانشکده اقتصاد نظری
  2. دانشکده اقتصاد کاربردی
  3. دانشکده ریاضی
  4. دانشکده آمار و تحلیل داده ها
  5. دانشکده امور بین الملل
  6. دانشکده مطالعات آسیا
  7. دانشکده تجارت و مدیریت
  8. دانشکده مدیریت بازرگانی
  9. دانشکده عالی انفورماتیک تجارت
  10. موسسه مدیریت نوآوری
  11. موسسه فناوریهای اطلاعات
  12. دانشکده عالی مدیریت پروژه
  13. موسسه مدیریت ارتباطات
  14. دانشکده عالی بازاریابی و توسعه تجارت
  15. موسسه بین المللی مدیریت و تجارت
  16. دانشکده علوم کامپیوتر
  17. دانشکده مهندسی نرم افزار
  18. دانشکده تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی
  19. مدرسه بازیابی اطلاعات و داده های بزرگ
  20. دانشکده ریاضی
  21. دانشکده فیزیک
  22. موسسه الکترونیکی و ریاضیات مسکو
  23. دانشکده حقوقدانشکده ارتباطات ، رسانه و طراحی
  24. دانشکده طراحی
  25. دانشکده علوم انسانی
  26. دانشکده تاریخ
  27. دانشکده مطالعات فرهنگی
  28. دانشکده زبانشناسی
  29. دانشکده فلسفه
  30. دانشکده فلسفه
  31. دانشکده زبانهای خارجی
دانشگاه تحقیقات ملی مسکو

دانشگاه تحقیقات ملی مسکو

هزینه تحصیل در دوره های کوتاه برای آمادگی ورود به دانشگاه در یک سال تحصیلی حدود 5000 دلار و برای تحصیل در مقاطع کارشناسی به زبان انگلیسی مبلغ 6000 دلار سالانه باید پرداخت کنید. این دانشگاه به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی اعطا می کند که 70% 5% هزینه دانشگاه را برای افراد پرداخت می کند.

دانشگاه فنی دولتی بومان مسکو

دانشگاه Bauman بعد از دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو (1755) دومین موسسه آموزشی در روسیه است. در سال 1763 ملکه روسی کاترین دوم خانه امپریال آموزشی را تأسیس کرد. در 5 اکتبر 1826، مادرزاده Dowager ماریا Feodorovna حکم ایجاد “کارگاه های بزرگ برای صنایع دستی مختلف با اتاق خواب، یک اتاق ناهار خوری، و غیره” صادر کرد. صنعت در حال توسعه روسیه در بسیاری از معاملات به نیروی کار ماهر نیاز داشت. بنابراین ، هدف از مدرسه جدید، آموزش هنرآموزان ماهر با پیشینه تئوری محکم برای بهبود و گسترش مهارت در تجارت های مختلف در سراسر روسیه بود. BMSTU دارای 19 بخش است که آموزش تمام وقت را ارائه می دهند. دانشگاه برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد و دارای دو مدرسه متوسطه است. بیش از 19000 دانشجو در BMSTU مشغول به تحصیل در روسیه در این دانشگاه هستند و تخصص های مختلف طیف وسیعی از ماشین سازی و سازه های مدرن را پوشش می دهد. بیش از 320 دکترا (درجه روسی بالاتر از دکترا) و 2000 کاندیدای علوم (مشابه دکترا) در BMSTU تدریس می شود. بخش های اصلی دانشگاه هشت بخش علمی و آموزشی است. هر یک از آنها از شاخه های علمی و آموزشی تشکیل شده است. چندین شعبه نیز وجود دارد، آنها با زمینه های خاصی از صنعت سر و کار دارند. BMSTU از سال 1934 تجربه منحصر به فردی در زمینه آموزش دانشجویان کم شنوایی دارد. دانشگاه Bauman سالانه 800 تا 3000 دانشجو را در یکی از 13 خوابگاه دانشگاه به صورت رایگان جای می دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دوره کارشناسی حدود 4000 دلار و برای مقطع کارشناسی ارشد مبلغ 3000 دلار باید پرداخت.

دانشگاه علوم و فناوری میسیس مسکو

یک مؤسسه برتر ملی در زمینه های متالورژی و فولاد سازی، دانشگاه ملی علوم و فناوری (MISiS) در سال 1918 تأسیس شد و قبل از تصویب نام فعلی خود در سال 2008 ، چندین تغییر نام را تجربه کرد. MISiS واقع در مرکز شهر مسکو برخی از گزینه های گوناگون را در روسیه دارد، در حالی که هنوز هم در نزدیکی قلب پایتخت واقع شده است، در نزدیکی برخی از معروف ترین مکان های تاریخی و فرهنگی این کشور.هفت دانشکده بزرگ دانشگاهی وجود دارد که شامل مطالعات کارشناسی، اکوتکنولوژی و مهندسی، مواد جدید و فناوری نانو، اقتصاد و مدیریت صنعتی، فناوری اطلاعات و سیستم کنترل خودکار، سیستم های تجارت و اطلاعات است. هر دانشکده به چندین بخش تقسیم می شود که در کنار هم تعداد زیادی از دانشجویان را پذیرا می باشد.MISiS به عنوان یكی از مشاغل شناخته شده در زمینه متالورژی و فولاد سازی ، طیف وسیعی از مشاركت با دانشگاه ها در سراسر جهان را توسعه داده است. برنامه های مشترک با دانشگاه معدن و فناوری فرایبرگ در آلمان و موسسه ملی پلی تکنیک دو لورن فرانسه ارائه می شود. در میان دانشجویان برجسته سابق، ولادیمیر سولویف روزنامه نگار و دومین فرد ثروتمند روسیه میخائیل فریدمن وجود دارند. فیزیکدان یاروسلاو بلانتر، بانکدار سرمایه گذاری کایزر ناصم و معاون سیاسی سابق Arkady Volsky همچنین فارغ التحصیلان مشهور MISiS هستند. هزینه تحصیل در روسیه در مقاطع مختلف این دانشگاه متفاوت است اما هزینه متوسط سالانه 4000 – 3000 دلار در سال می باشد.

رنکینگ دانشگاه های معتبر مسکو

ششمین رتبه بندی دانشگاه های جهانی سالانه Us News در سال 2020 برای ارائه بینشی در مورد مقایسه دانشگاه ها در سطح جهانی ارائه شده است. از آنجا که تعداد فزاینده ای از دانشجویان قصد ثبت نام در دانشگاه های خارج از کشور را دارند، رتبه های برتر دانشگاه های جهانی که به طور کلی روی تحقیقات علمی و شهرت موسسات به طور کلی و نه بر روی برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد جداگانه آنها متمرکز است، می تواند به متقاضیان کمک کند که به طور دقیق تمایل به مقایسه دانشگاه ها دارند. محاسبه رتبه ها با استفاده از 13 شاخص و معیار انجام می شود. 1500 دانشگاه در لیستموسسه Us Newsقرار دارد که دارای جایگاه علمی مناسبی در دنیا هستند. دانشجویانی که مایل به تحصیل در اتریش هستند می توانند این دانشگاه ها را انتخاب کنند، که براساس رتبه بندی کلی دانشگاه های برتر جهانی انتخاب شده اند. این رتبه بندی ها عملکرد تحقیقاتی دانشکده ها و همچنین رتبه های آنها توسط اعضای جامعه دانشگاهی در سراسر جهان و اروپا را در نظر می گیرد. رنکینگ دانشگاه های موجود در مسکو به شرح زیر است:

  • M. V. Lomonosov Moscow State University: 266
  • National Research Nuclear University MEPhI (Moscow Engineering Physics Institute): 388
  • Moscow Institute of Physics and Technology: 402
  • National Research University Higher School of Economics : 574
  • Bauman Moscow State Technical University : 800
  • : 1050National University of Science and Technology MISIS
رنکینگ دانشگاه های معتبر مسکو

رنکینگ دانشگاه های معتبر مسکو

هزینه زندگی دانشجویی در مسکو

صبحانه و ناهار کافه تری تقریباً 3 – 2 دلار هزینه خواهد داشت. مسکو با داشتن هر سلیقه ، رستوران ها و کافه های متنوعی دارد. به طور معمول ، برای هر فرد شام مناسبی حدود 10 دلار امکان پذیر است. با این حال، رستوران های فست فود بسیار ارزان تر هستند: KFC تقریباً 3 دلار در هر وعده. مک دونالد تقریباً 4 دلار در هر وعده غذایی. ناهار در یک رستوران 7 3 دلار در هر وعده غذایی. هزینه خرید مواد غذایی و نوشیدنی و پخت و پز در خانه تقریباً 27 دلار در هفته است که قیمت میوه و سبزیجات با توجه به فصل متفاوت است.یک بیمه نامه سالانه پزشکی با مبلغ 15000 دلار حدود 5500 روبل هزینه دارد. این تقریباً برابر با بیمه درمانی 50،000 دلار در خارج از کشور است (هزینه های پزشکی در مسکو کمتر از خارج از کشور است). با این حال، مراکز پزشکی خصوصی نیز بیمه های گران قیمت تری ارائه می دهند (حدود 3000 – 2000 دلار در سال). کارت های حمل و نقل دانشجویان تخفیف قابل توجهی در حمل و نقل زیرزمینی ارائه می دهند. سفر با تاکسی در مسکو: 15 3 دلار، بسته به مسافت طی شده و ترافیک است.سیم کارت روسی برای یک دقیقه تماس خارجی در داخل روسیه: 5. – 25. دلار. دریافت تماس نیز رایگان است. اینترنت رایگان در کلیه دانشگاه ها نیز باعث می شود تماس اینترنتی آسان تر می شود. Wi Fi رایگان در همه دانشگاه های در مسکو وجود دارد. اینترنت موبایل ممکن است از 10 – 3 دلار در ماه هزینه داشته باشد.بلیط تئاتر بلشوی 67 دلار است. رفتن به هر تئاتر دیگر از 100 دلار هزینه خواهد داشت. قیمت بلیط فیلم حدود 3 دلار است. هزینه ورود به موزه ها و سالن های نمایش مسکو از 2 دلار است. اما تخفیف های زیادی برای دانشجویان پس از ارائه شناسه دانشجویی وجود دارد.رفتن به یک باشگاه ممکن است بین 30 – 15 دلار در هر ماه هزینه داشته باشد. البته قیمت ها بسته به هزینه ورود و قیمت های باشگاه ها متفاوت است.

اگر دانشجویی زندگی خود را در یک اتاق جداگانه در خارج از خوابگاه ترجیح دهد، قیمت اجاره یک اتاق تحت تأثیر قیمت های بازار و عواملی مانند نزدیکی به ایستگاه های مترو و غیره متفاوت است. معمولاً هزینه اجاره یک اتاق واحد در یک آپارتمان حدود 200 دلار در ماه است، به استثنای هزینه خدمات عمومی.لباس و کفش زمستانی نیز قیمت های متفاوتی دارد: از 80 – 15 دلار بستگی به سبک شخصی و مارک های انتخابی دارد. یک کت زمستانی خوب می تواند 300 – 100 دلار باشد. فروشگاه های سطح متوسط مانند Decathlon یا Sportmaster معمولاً انتخاب خوبی از لباس های سبک گاه به گاه مناسب برای آب و هوای روسیه دارند.خوابگاه ها برای برآورده کردن نیاز هر دانشجو به وسایل آشپزخانه مجهز نیستند، بنابراین باید تجهیزات آشپزخانه مخصوص به خود را داشته باشند (قابلمه 6 – 2 دلار، بشقاب و غیره. یک کتری در حدود 20 دلار هزینه خواهد داشت). علاوه بر این، گزینه مناسبی برای پخت و پز در خوابگاه ها یک پلوپز یا یک تابه برقی خواهد بود که می توانید آن را با قیمت 50 – 30 دلار پیدا کنید. اگر یادگیری زبان روسی برای شما اولویت داشته باشد و دانشجویی بخواهد به کلاسهای زبان روسی در خارج از دانشگاه مراجعه کند، یک معلم در هر ساعت حدود20 دلار دریافت می کند. با این حال، ارتباط منظم با دوستان و همکلاسی های روسی معمولاً به بهبود مهارت های زبانی شما کمک می کند. هزینه کتاب و لوازم تحریر نیز حدود 20 – 4 دلار است.

پس از مطالعه مطالب بالا با موسسات معتبر شهر مسکو و همچنین هزینه تحصیل در هر کدام دانشگاه ها، جایگاه جهانی و هزینه زندگی دانشجویی در مسکو آشنا شدید. مسکو از بهترین و مهم ترین شهرهای روسیه است و دارای امکانات زیادی برای دانشجویان می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر به موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های مسکو

1- آیا دانشگاه های مسکو مورد تایید وزارت علوم ایران است؟

بله، شش موسسه در شهر مسکو مورد تایید وزارت علوم ایران و دارای جایگاه جهانی می باشند.

2- آیا دانشگاه های مسکو دارای رنکینگ معتبر هستند؟

بله. پنج دانشگاه در مسکو در بین 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند و شما می توانید این موسسات را به عنوان بهترین دانشگاه ها برای تحصیل انتخاب کنید.

3- هزینه تحصیل در دانشگاه های مسکو چقدر است؟

هزینه هر موسسه در مسکو متفاوت می باشد اما معتبر ترین دانشگاه دارای هزینه ای در حدود 7000 – 3000 دلار می باشند.

4- هزینه زندگی دانشجویی در مسکو چقدر است؟

هزینه زندگی به نوع مصرف شما بستگی دارد و یکی از هزینه های بزرگ محل اقامت بود که در صورتی که شما خوابگاه را برای زندگی انتخاب کنید حدود 300 – 100 دلار در ماه هزینه دارد و هزینه های زندگی ماهانه 600 300 دلار خواهد بود.

5- آیا تحصیل در مسکو مقرون به صرفه است؟

هزینه دانشگاه های مسکو مقداری کمتر از دانشگاه های اروپایی است اما موضوع قابل توجه ورود آسان تر به دانشگاه های روسیه تا کشورهای اروپایی است.

6- هزینه ویزای دانشجویی برای تحصیل در مسکو چقدر است؟

هزینه ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه های مسکو حدو 50 دلار می باشد.

7- آیا دانشگاه های مسکو آزمون ورودی دارند؟

اغلب دانشگاه های مسکو برای ورود و شروع به تحصیل آزمون هماهنگ ندارند و در صورت لزوم نیاز به مصاحبه با دانشگاه به صورت آنلاین وجود دارد.

8- زبان تحصیل در دانشگاه های مسکو چیست؟

در دانشگاه های مسکو به هر دو زبان انگلیسی و روسی تدریس می شود و شما می توانید به دلخواه تحصیل در هر کدام از زبان ها را انتخاب کنید.

9- آیا برای تحصیل در دانشگاه های مسکو آیلتس لازم است؟

اگر شما تصمیم به تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های برتر مسکو داشته باشید باید مدارکی دال بر تسلط زبان انگلیسی خود نشان دهید تا دانشگاه شما را ثبت نام کند.

10- آیا دوره های آمادگی برای ورود به دانشگاه های مسکو وجود دارد؟

بله، اگر شما قصد تحصیل به زبان روسی را دارید می توانید وارد دوره های آمادگی یکساله شده و به تحصیل زبان روسی و دروس پایه مشغول شوید.

11- هزینه دوره های آمادگی برای ورود به دانشگاه های مسکو چقدر است؟

هزینه دوره های یکساله آموزش زبان روسی و دروس پایه به طور میانگین حدود 5000 دلار در سال است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “دانشگاه های مسکو

  1. علیرضا گفت:

    سلام چگونه میتونیم وارد دانشگاه روسیه در رشته معماری شویم
    و اینکه چطوری میتونیم مشاوره بگیریم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *