دانشگاه های برتر روسیه

24 دانشگاه روسیه در رتبه بندی جهانی QS در سال 2018 حضور دارند، که 10 دانشگاه آن در بین 400 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. دانشگاه های برتر روسیه همچنین حضور قابل توجهی در رتبه بندی دانشگاه های EECA داشته و 95 دانشگاه از میان برترین دانشگاه های روسی در رتبه بندی 300 دانشگاه های برجسته در اروپا و آسیای مرکزی حضور دارند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

قوانین دانشگاه های برتر روسیه

در طول دهه گذشته، تحصیل در روسیه تغییرات قابل ملاحظه ای داشته است و از سال 2011 تا 2015، 390 میلیارد روبل (~ 6.7 میلیارد دلار) برای ارتقاء امکانات و تجهیزات فنی در دانشگاه های روسیه و بهبود آموزش برای کارکنان هزینه شده است. علاوه بر این در سال 2003، روسیه قرارداد بولونیا را امضا کرد و قول داد سیستم خود را با اکثر کشورهای دیگر در سراسر اروپا هماهنگ سازد. این بدان معنی است که بسیاری از دانشگاه های روسیه در حال حاضر تحصیلات لیسانس چهار ساله و یک مدرک تخصصی پنج ساله را ارائه می کنند.

تحصیل در دانشگاه لومونسوف روسیه

دانشگاه لومونسوف مسکو (Lomonosov MSU) موسسه عالی جهت تحصیل در روسیه 2018 است که در جدول رده بندی دانشگاه های EECA رتبه سوم را برای سومین سال متوالی دریافت کرد. این دانشگاه دارای 47000 دانشجو است، که 7000 دانشجوی آن در مقطع کارشناسی و 4000 دانشجو در دوره های دیگر هستند. نواحی دانشگاهی در دانشگاه لومونسوف مسکو در مجموع 380 واحد، 39 دانشکده، 15 موسسه پژوهشی، چهار موزه و 6 پردیس دانشگاه در روسیه و خارج از کشور هستند.

تحصیل در دانشگاه لومونسوف روسیه

دانشگاه لومونسوف، یک محوطه دانشگاهی ارائه می دهد که نه تنها نزدیک به فرهنگ غنی پایتخت روسیه است، بلکه یکی از بزرگترین محوطه های دانشگاهی است که در آن قرار خواهید داشت. این دانشگاه با ارتفاع بلند ساختمان اصلی ادعا می کند که عنوان بلندترین ساختمان آموزشی در جهان را دارد.

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک در روسیه

دانشگاهی با بهترین عملکرد در روسیه و قدمت زیر 100 سال، دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک است که در سال 1959 تأسیس شد و در رتبه بندی EECA، رتبه دوم قرار دارد. دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک، به علت افزایش سریع شهرتش، دارای جامعه دانشجویی نسبتا کوچک (6000 نفره) است. شهر نووسیبیرسک، سومین شهر پرجمعیت روسیه پس از مسکو و سن پترزبورگ می باشد. در حالی که کمتر از این دو شناخته شده است. نووسیبیرسک دارای صحنه های فرهنگی زیادی در قالب جشن و شب زنده داری است که باعث جذابیت بیشتر برای دانشجویان می شود.

آموزش در دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه

قدیمی ترین و یکی از معتبر ترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه سنت پترزبورگ است که در رتبه بندی EECA از سال 2018 در رتبه چهارم قرار دارد. دانشگاه پیتر بزرگ در سال 1724 تاسیس شده و جمعیت دانشگاهی آن حدود 30،000 نفر است که حدود 3000 نفر آن از خارج از روسیه هستند. دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ دانش آموزان را به دسترسی به آرایه های زیادی از موزه ها، آثار تاریخی و مکان های هنری سوق می دهد. جزیره Vasilievsky (در مرکز شهر تاریخی) و Peterhof (حومه جنوب غربی) هستند که در آن دو دانشگاه اصلی سنت پترزبورگ را می توان یافت.

آموزش در دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه

دانشگاه تامس و موسسه فیزیک و فناوری در روسیه

دانشگاه ایالتی تامس، رتبه 11 در رتبه بندی EECA 2018 (از 2016 تا 2017)، قدیمی ترین دانشگاه در منطقه آسیایی روسیه می باشد که در سال 1880 تأسیس شده است. در حال حاضر حدود 23،000 دانش آموز در 23 بخش دانشکده وجود دارد و بر اساس آخرین رده بندی جهانی QS، در رتبه 300 در جهان در دسته زبان های مدرن و فیزیک و نجوم قرار گرفته است.

موسسه موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) در سال 1946 تاسیس و در رتبه 13 در رتبه بندی EECA قرار دارد. این دانشگاه دارای یک سیستم آموزشی منحصر به فرد است که در آن دانش آموزان معمولا تحقیق خود را در خارج از دانشگاه انجام می دهند. MIPT در رتبه بندی موضوعی برای فیزیک و نجوم و همچنین موضوع زمینه وسیع علوم طبیعی، قرار دارد. این دانشگاه در حال حاضر حدود 5700 دانشجو دارد و فارغ التحصیلان آن شامل بسیاری از دانشمندان برجسته، فیزیکدانان و سیاستمداران هستند. سیستم آموزش عالی روسیه در رتبه اول QS در رتبه 26 قرار گرفته است. در پایان شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) و با بهره گیری از خدمات مشاوره ای از مدارک لازم برای تحصیل در روسیه به صورت کامل آشنا شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *