دانشگاه نیس یا نیش صربستان

این مقاله توسط همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) درباره دانشگاه نیس یا نیش صربستان به نگارش در آمده است. امید است که مطالب آن برای شما عزیزان مفید واقع شود. تمام دانشجویان جهت پذیرش باید به طور مستقیم به دانشگاه درخواست دهند که نهایتا در یک سطح تحصیلی در دانشکده مورد نظر ثبت نام می شوند، همچنین مدارکی را نیز باید ارائه دهند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه نیس صربستان

تحصیلات عالی در صربستان هنوز در حال توسعه است اما برخی از دانشگاه های محبوب وجود دارد که شامل: دانشگاه بلگراد، دانشگاه ایالتی نوی پازار و دانشگاه هنر در بلگراد.با این حال، عدم توجه به مزایای دانشجویان، به دلیل کمبود بازدیدکنندگان، قیمت ها را پایین می آورد.نیس سومین شهر بزرگ در صربستان و یکی از قدیمی ترین شهرهای سراسر اروپا است.

یکی از بهترین دانشگاه های صربستان دانشگاه نیس می باشد. این شهر پس از بلگراد و نوی ساد ، سومین شهر بزرگ صربستان به شمار می رود. دانشگاه نیس در بین ۴۰۰ دانشگاه ریاضی مشهور در جهان قرار دارد. دانشکده مهندسی عمران و معماری، دانشکده اقتصاد، دانشکده مهندسی الکترونیک، دانشکده پزشکی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده حقوق، دانشکده علوم و ریاضیات، دانشکده فنی، دانشکده تربیت معلم، دانشکده ایمنی شغلی، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده ورزش و تربیت بدنی، دانشکده فلسفه.

تحقیقات انجام شده در همه دانشکده های دانشگاه نیس، در زمینه تحقیقات علمی، کاربردی و تحقیقاتی انجام شده است. تحقیقات از توسعه علم و خلاقیت حمایت می کند، فعالیت های آموزشی عالی را بهبود می بخشد، فرایند تدریس، بهبود دانشمندان جوان، معرفی دانش آموزان به کار دانشگاهی، و همچنین فراهم آوردن منابع برای کار و توسعه دانشگاه به طور کلی، را بهبود می بخشد.

رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه نیس صربستان

دانشگاه ایالتی نیس، موسسه آموزشی و تحقیقاتی دولتی جهت تحصیل در صربستان است که در مرکز اصلی آکادمی شرق و جنوب این کشور واقع است این دانشگاه در سال 1965 تاسیس شده است و یک موسسه غیرانتفاعی عمومی است که در شهر نیش واقع شده است. در این موسسه دوره ها و برنامه های به رسمیت شناخته شده در اکثر رشته های تحصیلی ارائه می شود، در تمام سطوح از جمله کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری.

رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه نیس صربستان

تا امروز بیش از 58،000 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده و حدود 1500 دانشجو در مقطع دکترا از پایان نامه های خود دفاع کرده اند. این دانشگاه شامل 13 دانشکده است که بیشتر آنها در نیش، دومین شهر بزرگ کشور صربستان در مرکز منطقه ی جنوبی و شرقی این کشور قرار دارد.

مطالعات تحصیلی در رشته ی دندانپزشکی در این دانشگاه به مدت 5 سال یا 10 ترم و 4630 کلاس است که 1740 کلاس آن جز کلاس های تئوری محسوب می شود 310 کلاس، در قالب سخنرانی ها، کلاس های عملی و سایر اشکال تدریس از جمله سمینارها، گفتگوها، مشاوره ها و تحقیقات می باشد مشارکت دانشجویان در برنامه های تحصیلی از طریق آموزش فعال انجام می شود.

برنامه های درسی یا به عبارتی طرح آموزشی دندانپزشکی در دانشگاه نیس صربستان شامل 45 دوره است که 38 دوره ی آن اجباری و مورد نیاز است و 7 دوره ی دیگر انتخابی است با ارائه ی یک مقاله دیپلم در پایان مطالعات تحصیلی. قابل به ذکر است که هر دانشجو باید دوره ی انتخابی را در هر یک از زمینه های آموزشی انتخاب کند.

لیست رشته های دانشگاه نیس صربستان

لیست دانشکده ها همراه با رشته های مربوطه در دانشگاه نیس صربستان که در شهر نیس واقع شده اند:

  • دانشکده مهندسی عمران و معماری – ارائه برنامه های آموزشی در رشته های معماری، مهندسی عمران و سایر رشته های مرتبط.
  • دانشکده اقتصاد – ارائه برنامه های آموزشی در رشته های اقتصاد، مدیریت کسب و کار، امور مالی، بانکداری و سایر رشته های مرتبط.
  • دانشکده مهندسی الکترونیک – ارائه برنامه های آموزشی در رشته های برق، علوم رایانه، الکترونیک
  • دانشکده مهندسی مکانیک – ارائه برنامه های آموزشی در رشته های مکانیک، مدیریت مهندسی و علوم رایانه.
  • دانشکده پزشکی – ارائه برنامه های آموزشی در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری، بهداشت عمومی و سایر رشته های مرتبط.
  • دانشکده حقوق – ارائه برنامه های حقوقی در تمام سطوح تحصیلی.
  • دانشکده علوم و ریاضیات – شامل شش بخش است و ارائه برنامه های آموزشی در رشته های فیزیک، ریاضیات، شیمی، انفورماتیک، زیست شناسی و بوم شناسی، جغرافیا و گردشگری
  • دانشکده امنیت شغلی – ارائه برنامه های آموزشی در رشته های حفاظت از محیط زیست، آتش نشانی، مدیریت اضطراری و مدیریت سیستم عمومی و امنیت شغلی
  • دانشکده تربیت بدنی – ارائه برنامه های آموزشی علمی و عملی در رشته های تربیت بدنی و ورزش.
  • دانشکده فلسفه – ارائه برنامه های آموزشی در رشته های فلسفه، روانشناسی، تاریخ، جامعه شناسی، روزنامه نگاری، ارتباطات و روابط عمومی، تربیت معلم، و همچنین زبان و ادبیات صربی، انگلیسی، فرانسوی و روسی.
  • دانشکده هنر – ارائه برنامه های آموزشی در رشته های هنرهای تجسمی (از جمله طراحی گرافیک) و موسیقی ( از جمله پیانو، آکاردئون، ساز بادی، سازهای زهی ، آواز انفرادی، گیتار و آموزش موسیقی.)

دو دانشکده از دانشگاه نیس در شهرهای دیگر( ورانیه و لسکواس) در جنوب صربستان قرار گرفته اند:

  • دانشکده فناوری در لسکواس _ ارائه برنامه های آموزشی در رشته های فناوری های نساجی، فن آوری های شیمیایی و فن آوری مواد غذایی و بیوتکنولوژی
  • دانشکده تربیت معلم در ورانیه _ارائه برنامه های آموزشی برای معلمان و معلمان پیش دبستانی و همچنین یک برنامه دکترا در روش تدریس

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه نیس صربستان

تمام دانشجویان (از جمله دانشجویان خارجی) باید به طور مستقیم به دانشگاه درخواست دهند که نهایتا در یک سطح تحصیلی در دانشکده مورد نظر ثبت نام می شوند. در هنگام درخواست، داوطلبان موظفند اصل مدارک، کپی و ترجمه آنها را همراه با فرم درخواست ارائه دهند. شرایط و مدارک کلی برای تمام متقاضیان خارجی:

  • دیپلم معتبر یا مدرک تحصیلی متوسطه چهار ساله همراه با رونوشت چهار ساله تحصیلی
  • اثبات مهارت زبان صربی سطح (B2 )
  • پرداخت هزینه امتحان ورودی
  • فرم درخواست( در دفتر امور دانشجویان در هر دانشکده موجود می باشد.)

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه نیس صربستان

امتحانات ورودی به طور کلی به زبان صربی برگزار می شود، داوطلبان باید هزینه آزمون ورودی و سایر هزینه های مربوط به درخواست را مستقیما به حساب بانکی دانشکده پرداخت کنند. دانشکده ها مبلغ پرداختی را تعیین می کند. ارائه گذرنامه یا کارت شناسایی داوطلبان در روز آزمون الزامی است. داوطلبان پذیرفته شده در آزمون ورودی، هنگام ثبت نام باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • اصل مدارک( دیپلم معتبر یا مدرک تحصیلی متوسطه چهار ساله همراه با رونوشت چهار ساله تحصیلی )
  • شناسنامه و ترجمه آن به زبان صربی
  • بیمه درمانی در طول تحصیل
  • دو فرم ثبت نام (به اصطلاح ŠV-20، که در دفتر امور دانشجویان در هر دانشکده موجود می باشد.)
  • کتابچه دانشجویی دانشگاه نیس
  • دو قطعه عکس 3.5*4.5 و یک قطعه عکس 2.5* 2
  • اثبات پرداخت هزینه تحصیل
  • برای برخی از دانشکده های دانشگاه نیس شرایط و مدارک اضافی دیگری لازم است.

نکته: تمام مدارک لازم برای ثبت نام (در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا) باید به زبان صربی توسط یک مترجم رسمی دادگاه ترجمه و مهر و موم شود.

هزینه و شهریه دانشگاه نیس صربستان

دانشگاه نیس یک موسسه آموزشی – تحقیقاتی است که تحت نظارت دولت است . در حال حاضر دانشگاه نیس 13 دانشکده دارد( دانشکده پزشکی، حقوق،علوم و ریاضیات، مهندسی مکانیک،مهندسی الکترونیک، اقتصاد، مهندسی عمران و معماری، فلسفه، هنر، تکنولوژی ، تربیت معلم). دانشکده های دانشگاه نیس صربستان تعداد مشخصی متقاضی بین الملل ثبت نام میکند( نه بیشتر از تعداد دانشجویانی که در مجوز تعیین کرده است).

یک شهروند خارجی میتواند در وضعیت “SELF FIANANCING STUDENT” ( تامین شخصی هزینه تحصیل) ثبت نام کند . بسته به نوع دانشکده هزینه تحصیل بین 650 تا 5500 یورو در سال است. تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ( در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد  و دکترا) باید به زبان صربی ترجمه شود . ترجمه باید توسط مترجم رسمی انجام شود.

متاسفانه دانشجویان بین الملل نمی توانند در خوابگاه دانشگاه نیس اقامت داشته باشند. دانشجویان میتوانند در آپارتمان های اجاره ای سکونت داشته باشند. هزینه اجاره آپارتمان بین 130 تا 200 یورو است . هزینه های دیگر( آب و برق ، تلوزیون، اینترنت و…) حدود 30 تا 150 دلار در ماه است. در خصوص اطلاع از مزایای تحصیل در صربستان بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *