دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

دوره های مختلف ارائه شده توسط دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه به طور خاص در زمینه خطوط هوایی و فرودگاه ها به طور تخصصی متمرکز شده است. دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه یکی از بزرگترین مراکز پایتخت اروپایی صنایع هوائی و فضایی است، این دانشگاه تمام نام های معروف پیشرو در صنعت هواپیمایی و فضایی را شامل می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

جهت تحصیل در فرانسه دانشگاه ملی هوانوردی این کشور در حمل و نقل هوایی تولوز به بخش های فناوری مانند هوا و فضا، محاسبات، الکترونیک و مدیریت سیستم های پیچیده بستگی دارد. عوامل انسانی نیز نقش مهمی در دستیابی به هدف دائمی افزایش سطح ایمنی دارند، سازمان های حمل و نقل هوایی، به ویژه خطوط هوایی و فرودگاه ها، طی چندین دهه با محدودیت های مالی و اقتصادی مواجه شده اند. در تمام این زمینه ها، دانشگاه Ecole Nationale de l Civil Society (ENAC) توانسته است مهارت های شناخته شده و دانش فنی را که امروزه پایه و اساس شهرت بین المللی دانشگاه ها است را به دست آورد.

آموزش در دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

ENAC دانشکده هوایی کشوری فرانسه است، که تحت نظارت وزارت حمل و نقل این کشور قرار دارد. مأموریت ENAC برای ارائه آموزش های اولیه و پیشرفته برای مدیران و فعالان اصلی هوانوردی فرانسه است. ENAC در سطح بین المللی به عنوان دانشگاه هوابرد و هواپیمایی برجسته در اروپا برای ارائه طیف گسترده ای از آموزش، مطالعات و فعالیت های پژوهشی شناخته شده است. این موسسه که شامل 2000 دانشجو می باشد، مجموعه ای جامع از 28 برنامه آموزش عالی را از مدرک لیسانس تا کارشناسی ارشد، استاد پیشرفته هوایی، کارشناس ارشد تجارت و مدیریت ارائه می کند.

آموزش در دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

آموزش در دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

فارغ التحصیلان دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

آزمایشگاه های نوآورانه ENAC در همکاری با بهترین دانشگاه ها در سراسر جهان برای ایجاد یک سیستم حمل و نقل هوایی امن تر، کارآمدتر و پایدارتر کار می کنند. فارغ التحصیلان ENAC در شرکت های هواپیمایی در زمینه های تولید، مانند( Airbus، ATR، Embraer، Safran، P & W، GE، Rockwell Collins، Thales، Indra) و فرودگاه ها، شرکت های هواپیمایی، مقامات هواپیمایی کشوری و همچنین ارائه دهندگان ناوبری هوایی در سراسر جهان کار می کنند. امروزه ENAC به لطف مهارت های شناخته شده استادان، محققان، دانشجویان، کارآموزان و تمام کارکنان آن تلاش می کند تا نفوذ خود را در سراسر جهان تقویت کند، که همیشه در حوزه تعالی خود متعهد است.

دوره های دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

برای معلمان، محققان، دانشجویان و کارکنان کتابخانه ENAC دسترسی به نشریات فنی و علمی در زمینه حمل و نقل هوایی (ترافیک هوایی، فناوری اطلاعات، ریاضی، سیستم های الکترونیکی، مخابرات، زبان، اقتصاد حمل و نقل، عوامل انسانی و غیره) پایان نامه ها در قالب مقاله و الکترونیکی، رمان های فرانسه و انگلیسی، کمیک ها، دی وی دی ها را فراهم کرده است. این دانشگاه فرانسوی در رتبه 85 کشوری و 2267 جهانی قرار گرفته است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

ارشد تخصصی یا ارشد پیشرفته، یک مقطع تحصلی پست – مسترز است که توسط «کنفرانس مدارس عالی» کشور فرانسه ایجاد شده است و در رشته های مهندسی و مدارس تجاری مورد استفاده قرار میگیرد. ارشد پیشرفته، یک دوره آموزشی یک ساله و تمام وقت است که شامل کلاس های تئوری، مطالعه موردی، یک دوره کارآموزی و یک پایان نامه حرفه ای فردی میشود. این مقطع تحصیلی مناسب افرادیست که در حال حاضر مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کرده اند و علاقه مند به مهاجرت به فرانسه و کسب اطلاعات و تجارب بیشتر در زمینه رشته خود و در یکی از حوزه های تحصصی آن، که در این صنعت بدان احساس نیاز شده است، هستند. دوره کارشناسی ارشد پیشرفته دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه به دانشجویان خود اطلاعات بسیار مفید و کاربردی ارائه میکند که آنها را در زمینه رشته هوانوردی در ابعاد بین المللی بسیار توانمند می سازد.

پس از مواجه شدن با چالش های جدید، شرکت ها در حال حاضر در پی یافتن افراد متخصصی هستند که دانش و اطلاعات مهندسی و مدیریتی بسیار قوی داشته باشند و بتوانند با مهارت های مدیریتی خود نوآوری کرده و ارزش گذاری جدیدی انجام دهند. دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه، با برنامه های کارشناسی ارشد پیشرفته خود، به بازار هوانوردی بین المللی، متخصصینی با رویکردهایی جهانی و همچنین آگاهی از پیچیدگی صنعتی و رقابت پذیری فناوری و تکنولوژی ارائه میکند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

چگونه برای شرکت در این دوره درخواست دهید؟

متقاضیان شرکت در برنامه های کارشناسی ارشد پیشرفته این دانشگاه، می بایست با توجه به برنامه انتخابی خود، در یکی از رشته های علوم، مهندسی یا مدیریتی مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند و یا دارای مدرک کارشناسی با حداقل 3 سال سابقه کار حرفه ای باشند.

مدارک زبان لازم:

  • TOEIC: 785-944
  • TOEFL (IBT): 87 – 109
  • TOEFL (CBT): 180 – 226
  • TOEFL (PBT): 505 – 564
  • IELTS: 5 – 6
  • PTE: 3
  • DCL: D2
  • CLES: 2
  • CERCRL: B2

کارشناسی ارشد علوم چیست؟

کارشناسی ارشد علوم یک مقطع دانشگاهی ملی است که توسط وزارت آموزش عالی کشور فرانسه به رسمیت شناخته میشود. کارشناسی ارشد علوم یک دوره آموزشی 2 ساله تمام وقت است که معمولا مناسب دانشجویانی است که قبلا مدرک کارشناسی خود را کسب کرده اند. رشته های مقطع کارشناسی ارشد علوم دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه، که بر تمامی رشته های علمی و فنی متمرکز است، از تخصص و حرفه ای بودن تیم های پژوهشی خود بهره میبرد تا به نیازهای جهانی موجود در بازار حمل و نقل هوایی پاسخ دهد.

زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه، به منظور جهانی سازی آن، کاملا انگلیسی است و امکان تحصیل در آن برای دانشجویانی که در بسیاری از رشته های مهندسی یا علوم مدرک کارشناسی خود را اخذ کرده اند وجود دارد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

سیستم رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه های دنیا، Times Higher Education، در سال 2020 بیش از 1400 دانشگاه در 92 کشور دنیا را مورد بررسی قرار داده است و به عنوان بزرگترین و گسترده ترین جدول رتبه بندی در جهان شناخته میشود. این وبسایت از 13 شاخص بسیار دقیق برای ارزیابی عملکرد دانشگاه ها استفاده کرده است که شامل آموزش، پژوهش، تبادل دانش و چشم انداز بین المللی مشود. این سیستم رتبه بندی تنها جدولیست که به طور مستقل توسط سازمان خدمات حرفه ای PricewaterhouseCoopers ایجاد شده است و در سرتاسر دنیا مورد اعتماد دانشجویان، اساتید، متخصصین صنایع مختلف و دولت واقع شده است.

در لیست برترین دانشگاه های دنیا در سال 2020، دانشگاه آکسفورد برای چهارمین سال متوالی به رتبه اول دست یافته است در حالی که دانشگاه کمبریج به رتبه سوم تنزل مقام داشته است. موسسه فناوری کالیفرنیا، 3 رتبه جا به جا شده و به جایگاه دوم رسیده ست این در حالیست که دانشگاه های استنفورد، ییل، هاروارد و امپریال کالج لندن همگی بین 10 دانشگاه برتر قرار دارند.

از قاره آسیا دو دانشگاه در میان دانشگاه های برتر به چشم میخورند که هر دوی آنها مربوط به مینلند کشور چین میشوند. دانشگاه های شینگهوا و پکن هر یک به ترتیب در رتبه های بیست و سوم و بیست و چهارم قرار گرفته اند. دانشگاه های این کشور به پیشبرد تاثیر گذاری و حضور خود در مجامع بین المللی ادامه داده اند.  ایالات متحده آمریکا نیز دانشگاه هایی را در این رتبه بندی دارد و برترین دانشگاه های کشور کانادا در این جدول رتبه بندی جایگاه های بهتری کسب کرده اند.

در اروپا، بهترین موسسات کشور ایتالیا به 200 دانشگاه برتر دنیا راه یافته اند و نمایندگان کشور آلمان همچنان به قدرت خود ادامه میدهند. اما کشور انگلستان در این مورد دچار پسرفت شده است. به دانشگاه های معرفی شده در این سیستم رتبه بندی از کشور ایران نسبت به سال گذشته 11 دانشگاه اضافه شده است و شمار دانشگاه های این کشور به 40 عدد رسیده است. در حالی که آمریکای لاتین در بازار جهانی رقابت برانگیز با چالش هایی مواجه است. اما از کشور برزیل چند دانشگاه به این لیست اضافه شده است.

از کشور های بورنئی، کوبا، مالت، مونتنگرو، پورتو ریکو، و ویتام برای نخستین بار دانشگاه هایی به این لیست راه یافته اند. کشور بنگلادش نیز مجددا به این جدول پیوسته است.

  • رتبه بندی کشوری: 84
  • رتبه بندی جهانی: 2968

رشته های دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

  1. کارشناسی ارشد سیستم های فضایی – جهت یابی و ارتباطات از راه دور
  2. کارشناسی ارشد طراحی و مهندسی سیستم های حمل و نقل فضای
  3. کارشماسی ارشد سیستم های فضایی – جهت یابی و ارتباطات از راه دور
  4. کارشناسی ارشد مدیریت عملیات های خمل و نقل هوایی بین المللی
  5. کارشناسی ارشد تعامل بین کامپیوتر و انسان ( به زبان فرانسوی)
  6. کارشناسی ارشد پیشرفته در مدیریت اقتصادی حمل و نقل هوایی
  7. مهندسی سیستم های جهت یابی هوایی و عملیات ها
  8. مدیریت فرودگاه
  9. مدیریت حمل و نقل هوایی
  10. مدیریت حمل و نقل هوایی / مدیریت فرودگاه در چین
  11. امنیت پروازی هواپیما
  12. مدیریت پروژه های هواپیمایی
  13. مدیریت و خدمات سیسم های هواپیمایی بدون سرنشین
  14. مدیریت امنیت در پرواز
  15. رهبری هواپیمایی استراتژیک ( فرانسه – کانادا )
  16. کارشناسی ارشد پیشرفته در مشارکت با یاتا:
  17. کارشناسی ارشد پیشرفته در مدیریت عمر هواپیما و تعمیرات – یاتا
  18. کارشناسی ارشد پیشرفته مدیریت عملیات های ایرلاین – یاتا
  19. کارشنسای ارشد پیشرفته با همکاری ایکائو
  20. کارشناسی ارشد پیشرفته در مدیریت امنیت هوایی
رشته های دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

رشته های دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه

شهریه تحصیل در این دانشگاه بستگی به رشته شما خواهد داشت. هزینه های اعلام شده در پایین، شهریه دانشجویان مهمان است. دانشجویانی که در دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه پذیرفته میشوند و شهریه خود را به موقع پرداخت نمیکنند نمیتوانند در این دانشگاه ثبت نام کنند. برای رشته های مهندسی شهریه دانشگاه برای دانشجویان اروپایی و دانشجویان غیر اروپایی یکسان است. هزینه تحصیل حدود 6000 یورو در هر سال تحصیلی میشود و حداکثر می بایست آن را تا روز ثبت نام پرداخت کنید.

برای برنامه های کارشناسی ارشد یک ساله، هزینه های تحصیل برای دانشجویان اروپایی و دانشجویان غیر اروپایی یکسان است. شهریه دانشگاه به ازای هر سال تحصیلی حدود 10000 یورو خواهد بود و حداکثر می بایست آن را تا روز ثبت نام پرداخت کنید.

زندگی در کشور فرانسه به عنوان یک دانشجو

دانشجویانی که در کشور فرانسه به تحصیل میپردازند از یارانه دولتی بهره مند خواهند شد. این کمک هزینه حدود 500 یورو در سال خواهد بود و صرف نظر از ملیت دانشجو این مبلغ به وی پرداخت میشود. بنابراین برای زندگی کردن در کشور فرانسه به عنوان یک دانشجو سالیانه به حداقل 8000 یورو نیاز خواهید داشت. اما ممکن است بتوانید با بورسیه یا گرنت های موجود این هزینه ها را پوشش دهید. اگر شما قصد تحصیل رایگان در فرانسه را دارید انتظار می رود که زبان فرانسوی را به خوبی فرا گیرید و در ادامه حتی برای ثبت درخواست پذیرش دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه جهت مشاوره حضوری و کسب اطلاعات بیشتر به مشاوران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مراجعه کنید و کسب اطلاعات نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *