دانشگاه سابانجی ترکیه

دانشگاه سابانجی

-

Sabanci University

موقعیت:ترکیه - استانبول
نوع:خصوصی
تعداد دانشجویان:3966 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:435 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
526
رتبه در کشور
1
هزینه ویزا
--
نرخ پذیرش
24%
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد/1,700 تا 3,550 دلار در سال بر اساس نوع خوابگاه
زمان فرآیند ویزا
--
مجوز کار
دارد
شهریه
21500 دلار در سال
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، دکترا، ارشد

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه سابانجی (Sabanci University) ترکیه جزو معتبرترین دانشگاه های ترکیه است. این دانشگاه خصوصی، تحت حمایت یکی از معروفترین خانواده‌های ترکیه به نام خانواده سابانجی در سال 1994 در منطقه توزلا استانبول تأسیس شد. این دانشگاه اولین سال تحصیلی خود را در سال 1999 آغاز کرد. دانشگاه سابانجی متعهد به آزادی در بیان علم و دانش است و اعلام کرده است که تمام اعضای آکادمیک دانشگاه که در امر تدریس دانش و انجام تحقیقات مشارکت دارند، از آزادی در انتشار، بحث و تفسیر نتایج تحقیقات خود برخوردار هستند.دانشگاه سابانجی طبق رتبه‌بندی QS دارای رتبه 526 در جهان است و دانشجویانی که این دانشگاه را برای تحصیل در ترکیه انتخاب می‌کنند، از ارزش بالایی بین مردم ترکیه برخوردار هستند. به همین دلیل86 درصد از فارغ‌التحصیلان سابانجی ظرف مدت یک سال در ترکیه شغل مناسبی پیدا می‌کنند.

دانشگاه سابانجی در مقطع کارشناسی در ترم پاییز و در مقطع کارشناسی ارشد در دو ترم بهار و پاییز پذیرش دانشجو دارد. ددلاین این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی بر اساس هر دانشکده متفاوت و طبق جدول زیر است:

 

مقطع تحصیلیتاریخ ددلاینترم تحصیلی
کارشناسی13 ژانویه تا 24 آگوست (13 دی تا 3 شهریور)ترم پاییز
دانشکده تحصیلات تکمیلی فنی و مهندسی و علوم طبیعی1 دسامبر (10 آذر)ترم بهار
دانشکده تحصیلات تکمیلی کسب و کار سابانچی15 دسامبر (24 آذر)ترم بهار
دانشکده تحصیلات تکمیلی  فنی و مهندسی و علوم طبیعی

 

2 ژوئن (13 خرداد)ترم پاییز
دانشکده تحصیلات تکمیلی کسب و کار سابانچی24 مارچ تا 25 آگوست (5 فروردین تا 4 شهریور)ترم پاییز
دانشکده تحصیلات تکمیلی هنر و علوم اجتماعی

 

31 مارچ تا 26 می (12 فروردین تا 6 خرداد)ترم پاییز

دانشکده ها

Faculties

دانشگاه سابانجی دارای تعداد زیادی رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری است که این رشته‌ها در 3 دانشکده این دانشگاه تدریس می‌شود. دانشکده‌های دانشگاه سابانجی شامل موارد زیر هستند:

  • دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی
  • دانشکده هنر و علوم اجتماعی
  • دانشکده کسب و کار

برخی رشته ها و دوره ها

programs

ارائه رشته‌های تحصیلی در دانشگاه سابانجی معمولا به زبان انگلیسی انجام می‌شود. 5 رشته برتر تحصیلی در این دانشگاه که محبوبیت بالایی دارد شامل موارد زیر است:

  • مهندسی مکاترونیک
  • مهندسی علوم کامپیوتر
  • مهندسی الکترونیک
  • مدیریت
  • علوم سیاسی
  • روابط بین الملل

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS --
TOEFEL 80 به بالا
PTE 48 به بالا
GPA 2 به بالا
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه یکی از موارد مهمی است که دانشجویان بین‌المللی زمان پذیرش از دانشگاه در نظر می‌گیرند. خوشبختانه بسیاری از دانشجویان در دانشگاه سابانجی واجد شرایط دریافت بورسیه هستند. این بورسیه‌ها در مقطع مختلف به خصوص تحصیلات تکمیلی بر اساس نمرات و شایستگی به دانشجویان اهدا می‌شود. برای دریافت بورسیه دانشجویان باید درخواست دریافت بورسیه را به همراه فرم درخواست پذیرش ارسال کنند. با این حال چنانچه دانشجو نمرات خوبی داشته باشد و درخواست بورسیه را ثبت نکند نیز بورسیه به صورت خودکار به وی تعلق خواهد گرفت. برخی از این بورسیه‌ها شامل انواع زیر هستند: 

نام بورسیهتوضیحات
بورسیه Sakıp Sabancı Encouragement100%، 50% یا 25% از شهریه دانشگاه را در بر می‌گیرد.
بورسیه Dilek Sabancı100% از شهریه 5 دانشجوی برتر را در بر می‌گیرد.
بورسیه Hacı Sabancıاین بورسیه شامل هزینه تحصیل، معافیت هزینه خوابگاه برای چهار دانشجو، تا سقف ۷۵۰ لیر بن خرید کتاب و ۲۵۰۰ لیر کمک هزینه زندگی برای ۹ ماه می‌باشد. 
بورسیه Türkan Sabancı1200 لیر برای 9 ماه به دانشجویان اهدا می‌شود.

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشگاه سابانجی یکی از بزرگترین و مجهزترین خوابگاه‌های دانشجویی ترکیه را دارا است که امکان زندگی و اقامت دانشجویان را در بهترین شرایط در منطقه توزلا فراهم آورده است. 6 نوع خوابگاه در دانشگاه سابانجی وجود دارد که شامل اتاق‌های سینگل ، استودیو، اتاق‌های 2، 3 و 4 نفره با تمام امکانات از جمله حمام، دستشویی، تلفن، کمد لباس و اینترنت پرسرعت برای هر دانشجو هستند. دانشجویان این امکان را دارند تا در پشت میز مطالعه خود در اتاق درس بخوانند و یا به سالن مطالعه موجود در هر طبقه بروند. همچنین اتاق تلویزیون نیز در هر اتاق فراهم شده است.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
احمد الکان (Ahmet Alkan)
احمد الکان (Ahmet Alkan)
اقتصاددان اهل ترکیه
Canan Dağdeviren
Canan Dağdeviren
فیزیکدان اهل ترکیه
بلال مکیت (Bilal Macit)
بلال مکیت (Bilal Macit)
سیاستمدار اهل ترکیه
کلودیوس شولزه (Claudius Schulze)
کلودیوس شولزه (Claudius Schulze)
هنرمند آلمانی

سوالات متداول

Location

بله، این دانشگاه رتبه 526 در جهان را دارد و فارغ‌التحصیلان آن اعتبار بالایی در ترکیه دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بیشتر بخوانید

Read more

دانشگاه Sabanci محل تحصیل در ترکیه است، این دانشگاه در سراسر سه دانشکده تحصیلات چند رشته ای خود اداره می شود. در دانشگاه سابانجی استانبول دانش آموزان پس از سال اول یا دوم تحصیلی خود می توانند رشته ی خود را انتخاب کنند. این اجازه می دهد تا دانش آموزان تصمیم بگیرند چه برنامه ای برای تحصیل در دانشگاه با درک بیشتر در مورد تحصیلات عالی و در مورد منافع علمی و حرفه ای خود تدوین کنند.

تحصیل در دانشگاه سابانجی استانبول

دانشگاه Sabanci در سه دانشکده خود آموزش های چند رشته ای را ارائه می دهد. SU با ارائه تحصیلات دانشگاهی در سطح جهانی و هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه در مقایسه با دانشگاه های مشابه در سراسر جهان برای تحصیل در ترکیه مطرح است. این دانشگاه همچنین بورس تحصیلی در ترکیه ،برای دانشجویان تمام ملل در تمام زمینه های آموزش و پرورش فراهم می کند و آموزش عالی برای همه را با کیفیت بالا تضمین می کند.

دانشگاه Sabanci خود را به عنوان یکی از دانشگاه های نوآور و پژوهشی در ترکیه معرفی می کند. به عنوان بخشی از فلسفه خود، دانشگاه قصد دارد تلاش های پژوهشی خود را عمدتا در راستای تحقیقات کاربردی و استراتژیک با هدف ارتقاء دانش، حمایت از آموزش و کمک به پیشرفت جامعه هدایت کند. این دانشگاه دارای تعداد زیادی از آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، از جمله پیشرفته ترین مرکز تحقیق و توسعه فناوری نانو در منطقه است. تمام پروژه های پژوهشی در دانشکده ها (دانشکده مهندسی و علوم طبیعی، دانشکده هنر و علوم اجتماعی و دانشکده مدیریت) انجام می شود.

فارغ التحصیلان در دانشگاه سابانجی استانبول

فارغ التحصیلان دانشگاه Sabanci در تمامی بخش های ادارات کشورهای مختلف بسیار ارزشمند هستند. 90 درصد از فارغ التحصیلان در طول یک سال از فارغ التحصیلی خود استخدام می کنند و بیش از 7000 فارغ التحصیل از آنها شروع به کار خود را پس از تحصیل و یا تحصیلات تکمیلی خود در برخی از بهترین شرکت ها و دانشگاه ها در جهان انجام می دهند. دانشگاه هایی که فارغ التحصیلان برای تحصیلات تکمیلی انتخاب کرده اند عبارتند از دانشگاه کارنگی ملون، دانشگاه کالیفرنیا، پلی تکنیک میل ، دانشگاه بوستون، دانشگاه هاروارد، دانشگاه براون، دانشگاه استنفورد و دانشگاه ماساچوست. یونیلور، Accenture، Procter & Gamble، فورد، و Deloitte & Touche از جمله شرکت هایی هستند که فارغ التحصیلان ما در آن ها کار می کنند.

دانشجویان بین المللی در دانشگاه سابانجی استانبول

دانشجویان بین المللی در دانشگاه سابانجی استانبول

دانشجویان بین المللی در دانشگاه سابانجی استانبول

دانشجویان بین المللی به طور مستقیم می توانند به برنامه های کارشناسی ارائه شده در دانشگاه سابانجی ثبت نام کنند. دانش آموزانی که در سال آخر دبیرستان هستند یا فارغ التحصیل از مدرسه ای معادل با دبیرستان های ترکیه، می توانند به برنامه های کارشناسی در دانشگاه سابانچی بپیوندند. شما باید نسخه های اسکن شده هر یک از اینها را آماده برای آپلود داشته باشید. شما نمی توانید درخواست خود را تا زمانی که همه اسناد آپلود نشده اند و تمام فیلدهای مورد نیاز پر نشده باشد ارسال کنید. برنامه های کامل به طور پیوسته بررسی می شوند و از طریق ایمیل مطلع می شوید.

پذیرش در دانشگاه سابانجی استانبول

تمام اسناد مربوط به درخواست باید بعد از مهلت اعلان اعلام شده، به واحد منابع انسانی دانشگاه سابانجی ارسال شود. اسناد لازم تا زمانی که در تاریخ مشخص شده ارسال نشود، ارزیابی نخواهد شد. دانش آموزانی که از موسسه ای معادل با دبیرستان های ترکیه فارغ التحصیل شده اند و کسانی که در سال گذشته در مقطع دبیرستان بوده اند، می توانند در برنامه های کارشناسی شرکت کنند. متقاضیانی با شرایط زیر می توانند ثبت نام شوند:

  • دانشجویان بین المللی
  • کسانی که تابعیت ترکیه را با تولد دارند و شهروندی ترکیه و فرزندان زیر 18 سال که در سند ثبت شده اند.
  • کسانی که از نظر تولد، تابعیت دیگر کشورها را دارند.
  • کسانی که شهروندی جمهوری ترکیه را دارند و 3 سال گذشته تحصیلات دبیرستانی خود را در کشور دیگری به جز جمهوری قبرس شمالی تکمیل کرده اند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه سابانجی استانبول

رتبه بندی سال 2019 تایمز برای دانشگاه های جهان در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل بیش از 1250 می شود که همین امر این فهرست را تبدیل به بزرگ ترین جدول بین المللی تا به امروز کرده است. این فهرست تنها جدول مقایسه ی کارایی بین المللی است که عملکرد تحقیقاتی دانشگاه ها را حول وظایف اصلی آن ها نظیر آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی، بررسی می نماید. این جدول از 13 شاخص ارزیابی کارایی که به دقت تنظیم شده اند استفاده می کند تا جامع ترین و عادلانه ترین مقایسه ها را ارائه دهد که مورد اعتماد دانشجویان، اعضای دانشگاهی، روسای دانشگاه، صنعت و دولت باشد.

محاسبه ی رتبه بندی سال 2019 مورد ممیزی شرکت خدمات حرفه ای پ، قرار گرفته است که این موضوع موجب شده است این فهرست رتبه بندی دانشگاهی به صورت مستقل و کامل مورد موشکافی قرار گیرد.

رتبه ی دانشگاهی جهانی در سال 2019

  • بین 351 تا 400

رتبه بندی دانشگاه های نوپا در سال 2019

  • 49 

رشته های دانشگاه سابانجی استانبول

  1. زیست شناسی مولکولی، ژنتیک و بیو ژنتیک (BIO)
  2. شیمی (CHEM)
  3. علوم کامپیوتر و مهندسی (CS)
  4. مهندسی الکترونیک (EE)
  5. علوم مهندسی (ENS)
  6. مهندسی صنایع (IE)
  7. دوره ی بین دانشکده ای (IF)
  8. علوم مواد و مهندسی نانو (MAT)
  9. ریاضیات (MATH)
  10. مکاترونیک (ME)
  11. علوم طبیعی (NS)
  12. فیزیک (PHYS)
  13. دوره ی پروژه (PROJ)
  14. انسان شناسی (ANTH)
  15. پروژه ی مشارکت مدنی (CIP)
  16. کنفرانس تحقیقات تحلیلی (CONF)
  17. مطالعات فرهنگی (CULT)
  18. اقتصاد (ECON)
  19. مهندسی الکترونیک (EE)
  20. مطالعات فیلم (FILM)
  21. مطالعات جنسیتی (GEN)
  22. تاریخ هنر (HART)
  23. تاریخ (HIST)
  24. انسان شناسی (HUM)
  25. روابط بین الملل (IR)
  26. حقوق (LAW)
  27. ادبیات (LIT)
  28. رشته ها: دوره ی آموزنده (MJC)
  29. فلسفه (PHIL)
  30. علوم سیاسی (POLS)
  31. دوره ی پروژه (PROJ)
  32. روان شناسی (PSY)
  33. جامعه شناسی (SOC)
  34. علوم سیاسی و اجتماعی (SPS)
  35. هنر های تجسمی و طراحی ارتباطات تجسمی (VA)
  36. مطالعات بصری (VIS)
  37. حساب داری (ACC)
  38. امور مالی (FIN)
  39. مدیریت (MGMT)
  40. بازاریابی (MKTG)
  41. سازماندهی (ORG)
رشته های دانشگاه سابانجی استانبول

رشته های دانشگاه سابانجی استانبول

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *