دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

دانشگاه دکارت تمام زمینه های دانش علوم انسانی و بهداشت را شامل می شود. این تنها دانشگاه منطقه ای ایالت Ile-de-France است که تحصیلات پزشکی،  داروسازی و دندانپزشکی را ارائه می دهد. بخش سلامت دانشگاه دکارت پاریس فرانسه در اروپا و در سراسر جهان برای کیفیت بالای آموزش و برتری تحقیقاتش مشهور است. در این دانشگاه شما آزادی عمل بیشتری برای انتخاب هدف تحصیلی خواهید داشت، این مسئله را مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر برای شما روشن خواهند کرد، در ادامه با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

دانشگاه دکارت پاریس (فرانسوی: Université Paris 5 René Descartes) که به عنوان “Paris V” نیز شناخته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی جهت تحصیل در فرانسه است که در پاریس واقع شده است. این دانشگاه متعلق به اتحادیه پیشرو دانشگاهی Sorbonne Paris Cité است. دانشگاه دکارت یکی از بهترین و معتبر ترین دانشگاه های فرانسه است که عمدتا در زمینه های پزشکی، علوم زیست پزشکی، حقوق، علوم رایانه، اقتصاد و روانشناسی در رتبه یک فرانسه قرار دارد.

آموزش در دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

دانشگاه دکارت پاریس (UFR)، علوم اجتماعی و سلامت را پوشش می دهد. این دانشگاه 105 مدرک کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که هر سال بیش از 13،000 دیپلم ارائه می شود و بیش از 800 پایان نامه در سال پشتیبانی می شود، که شامل 600 تئوری تمرینی، 7 IFR و مراکز تحقیقاتی، 82 آزمایشگاه مرتبط با سازمان های تحقیقاتی بزرگ (CNRS و Inserm )، 13 مدارس دکترا و بودجه ای که در سال 2013 به مبلغ 324 میلیون یورو بود.

آموزش در دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

آموزش در دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

دوره های دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

دانشگاه دکارت دارای مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در پزشکی، داروسازی، علوم اجتماعی و علوم انسانی است. این دانشگاه در حال حاضر دارای 10 واحد تشکیلات و مراکز تحقیقاتی است. با بیش از 1900 استاد و بیش از 1000 کارمند اداری، این دانشگاه هر ساله بیش از 32000 دانشجو را در بسیاری از محوطه های دانشگاه ها اسکان می دهد. برنامه های تحصیلی این دانشگاه به زبان انگلیسی و فرانسه ارائه می شود.

دانشجویان بین المللی در دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

شرایط پذیرش دانشگاه دکارت پاریس برای دانشجویان بین المللی به قرار زیر می باشد:

  • داشتن مدرک لیسانس فرانسوی یا دیپلم که دسترسی به تحصیلات عالی در کشور مبدا خود
  • نشان دادن مهارت در زبان فرانسوی: سطح  B2 در TCF؛ : سطح  B2 در TEF؛ سطح  B2 در DELF؛ دیپلم DALF
  • ابراز انگیزه خود برای تحصیل در فرانسه
  • داشتن مدارک معتبر یا یک ویزای دانشجویی
  • قادر به تامین هزینه های خود برای زندگی در پاریس فرانسه باشد (با حداقل 800 یورو در هر ماه)

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

در شرایطی که متقاضی از کشور متعلق به اروپا نبوده و در کشوری که تحت پوشش روند تحصیل در فرانسه است زندگی نمی کند. درخواست به عنوان دانشجوی لیسانس سال اول و یا سال PACES: متقاضی می بایست به واسطه تکمیل پرونده و ارسال آن به ابتکارات فرهنگی و پارلمان تعاونی سفارت فرانسه در کشور مبداء تقاضای خود را ثبت نماید. درخواست متقاضی می بایست در تاریخ 15 ام نوامبر تا 22 ام ژانویه پیش از شروع سال تحصیلی در فرانسه ثبت گردد. جهت دریافت آخرین اخبار، به حساب کاربری خود در وبگاه دانشگاه فرانسه مرتبا مراجعه نمایید.

چنانچه در فرانسه زندگی می کنید، ملیت فرانسوی ندارید و همچنین مدرک کاشناسی از فرانسه یا اروپا ندارید، می بایست در پرونده سبز اقدام به ثبت درخواست خود نمایید. متقاضیانی که به تازگی، مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا اخذ نموده اند: درخواست این افراد می بایست مستقیما به پارلمان تحصیلات عالیه دانشکده ای که می خواهند در آن ادامه تحصیل دهند ارسال گردد. مدیران برنامه تعیین کننده سال ورود دانشجویان بر اساس پیشنهاد کمسیون تحصیلی هستند. همین روند برای متقاضیان دوره دکترا نیز طی می گردد: درخواست متقاضی می بایست به مدیران دانشکده ارسال گردد. پرونده ها می بایست تا ماه مِی ثبت گردند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

پرونده می بایست شامل:

  • تمامی مدارک خارجی
  • ترجمه تمامی مدارک به زبان فرانسه
  • نسخه ای از شغل آکادمیک که به زبان فرانسه ترجمه شده باشد. هر چه این نسخه کامل تر باشد ( شامل، نمرات، دوره ها، تعداد ساعات نسبت به هر موضوع و غیره )، شانس انتخاب شما بالاتر خواهد بود.

حداقل نمره زبان فرانسه سطح B2، در TCF، TEF،DELF و یا DALF. متقاضیان نامه ای دریافت می نمایند که آنان را از تصمیم دانشگاه آگاه می سازد. چنانچه دانشجو پذیرفته شود، نامه ای مبنی بر پذیرش دانشجو برای وی ارسال می گردد. پس از تایید پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه، متقاضی می تواند جهت اخذ ویزای دانشجویی در کنسول گری کشور خود اقدام نماید. چنانچه متقاضی دوره لیسانس یا فوق لیسانس هستید، می بایست جهت اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایید و در صورتی که متقاضی دوره دکترا هستید، می بایست ویزای استعداد دریافت نمایید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

دانشگاه پاریس در بدو تاسیس تصمیم گرفت که به منظور گرامیداشت اثرعلمی واقعا مدرن خود که شامل همه دانشهای بشری است، تحت حمایت فیلسوف رنه دکارت قرار گیرد. این دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا، رشته های پزشکی،داروسازی، علوم اجتماعی و علوم انسانی را ارائه میدهد و امکان مهاجرت به فرانسه را برای متقاضیان سهل نموده است.این دانشگاه در حال حاضر دارای 10 واحد مرکز تشکیل و تحقیق است. این دانشگاه با داشتن بیش از 1900 استاد و بیش از 1000 کارمند اداری، هرسال بیش از 32000 دانشجو را در بسیاری از دانشگاه ها اسکان میدهد.

دانشگاه دکارت پاریس5 یکی از 62 دانشگاه است که در U-Multirank فرانسه گنجانده شده است. دانشگاه دکارت پاریس یک دانشگاه بسیار بزرگ میباشد که بر طبق داده های سال 2017 و آخرین اطلاعات موجود حدود 38900 دانشجو را ثبت نام کرده است. این دانشگاه در سال 1971 تاسیس شده است. و دروس دانشگاهی را به زبانهای خارجی ارائه نمیدهد. نمایه کلی آن عملکرد برتر را در بین شاخص های مختلف نشان میدهد،که در کل نمرهA7 ( بسیار خوب) دارد.

  • نام موسسه دانشگاه دکارت پاریس:  دانشگاه بومی دانشگاه دکارت پاریس
  • موقعیت مکانی: فرانسه
  • رتبه جهانی:203
  • رتبه ملی:11
  • رتبه بندی کیفیت آموزش:208
  • رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان:523
  • کیفیت رتبه بندی دانشکده:235
  • انتشارات رتبه بندی:161
  • تاثیر رتبه بندی:127
  • نقل قول ها رتبه بندی:240
  • تاثیرات گسترده رتبه بندی:138
  • ثبت اختراعات رتبه بندی:482
  • امتیاز کلی:47.47

رشته های دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

  1. پزشکی عمومی، پزشکی داخلی
  2. پزشکی کودکان، پزشکی بزرگسالان
  3. علوم بهداشتی: فیزیوتراپی، دندانپزشکی، ارتوپدی، داروسازی،بهداشت عمومی، پرستاری
  4. تصویربرداری، رادیولوژی
  5.  روانشناسی
  6. انکولوژی، انکولوژی پزشکی
  7. داروسازی
  8. قانون، علوم انسانی، اقتصاد و بهداشت
  9. داروخانه صنعتی
  10. فوریت های پزشکی
  11.  قلب و عروق
  12. زنان و زایمان
  13.  بیهوشی، احیا
  14. غدد درون ریز تغذیه دیابت
  15.  ژنتیک
  16. ایمونولوژی بیماری های عفونی
  17.  سیتوپاتولوژی آناتومی
  18. روانشناسی
  19. جراحی کودکان
  20. ادنتولوژی، دندانپزشکی
  21. دستگاه گوارش
  22.  مغز و اعصاب
  23.  ورزش
  24. جرنتیولوژی زایمان
  25.  پری ناتال
  26.  خون شناسی
  27.  پوست
  28. چشم پزشکی
  29.  نفرولوژی ارولوژی
  30.  پنومولوژی
  31.  اپیدمیولوژی
  32.  بهداشت عمومی
  33.  جراحی زیبایی بینی
  34. زیست شناسی بالینی
  35. پزشکی حرفه ای
  36. ارتوپدی، روماتولوژی
  37.  جراحی پلاستیک، بازسازی و زیبایی شناسی
  38. علوم تربیتی
  39.  جراحی قلب
  40. جراحی قفسه سینه
  41.  شبیه سازی سلامتی
  42.  فیریوتراپی
  43. آندرولوژی
  44. علوم اجتماعی:مردم شناسی، جمعیت شناسی، مطالعه شناسی، جفرافیا، تاریخ، جامعه شناسی، علوم روانشناسی
  45.  رادیوتراپی
  46.  دوره های اموزش زبان انگلیسی

رشته های کارشناسی ارشد

  • نانومد پزشکی برای تحویل دارو
  • مهندسی زیست پزشکی
  • علوم اعصاب
  • حقوق
  •  حقوق بین الملل
  • حقوق انگلیسی و امریکایی
  •  حقوق تجارت
هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

aهزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

  • مدارک لیسانس و مدارکی که معادل مدرک لیسانس باشد مثل مدرک کاردانی سال اول پزشکیPACES، مدرک کارشناسی حر فه ای،GED در مامایی پزشکی- دندانپزشکی- داروسازی و غیره ):معادل 170 یورو
  • لیسانس و مقاطع کارشناسی کشوری که معادل مدرک لیسانس( شامل مدرک کاردانی سال اول تحصیلات پزشکی PACES لیسانس حرفه ایGED در مامایی، علوم پزشکی،دندانپزشکی، ثبت نام دیپلم و غیره):243 یورو
  • دکترا:380 یورو
  • تسهیل برای نظارت بر تحقیق:380 یورو

 توجه داشته باشید در صورت دریافت بورس تحصیلی از طرف دولت فرانسه یا بخش دولتی ایالتی، مجبور به پرداخت شهریه نخواهید بود.

CVEC( مالیات دانشگاه)

 قبل از ثبت نام درموسسه آموزش عالی در فرانسه، باید ثابت کنید که مالیات دانشگاه و مالیات زندگی دانشجویی را پرداخت کرده اید.  این مالیات به توسعه خدمات بهداشتی اجتماعی، فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان کمک میکند.همچنین از اقدامات پیشگیرانه و آموزنده برای سلامتی دانش آموزان پشتیبانی میکند. 2 راه پرداخت مالیات وجود دارد: شما 91 یورو( قیمت سال تحصیلی 2019/2010) را مستقیما با Crous پرداخت میکنید، قبل از اینکه در دانشگاه ثبت نام کنید از مالیات معاف هستید: به شما گواهی معافیت از مالیات داده میشود( به شرایط معافیت از مالیات زیر مراجعه کنید)

4 نوع دانشجو از مالیات دانشگاه محروم میشوند:

  1.  محققان یا دریافت کنندگان کمک هزینه سالانه دانشجویان دارای وضعیت پناهندگی
  2.  دانشجویان دارای حمایت فرعی
  3.  دانشجویانی که مجاز به ماندن در این منطقه به عنوان پناهجو هستند.
  4. محققانی که از حق دریافت بورسیه تحصیلی به آنها اطلاع داده شده اند به طور خودکار در http://cvec.etudiant.gouv.fr/website پیگیری میشوند. در پایان این فرآیند آنها میتوانند گواهی معافیت این مالیات را بدون پرداخت هزینه دریافت کنند.علاوه بر این اگر در سال تحصیلی اخطار معافیت از مالیات دریافت کنید، مبلغ پرداخت شده را به شرط ارائه درخواست قبل از 31 ماه می 2019 بازپرداخت خواهید کرد. این روند همچنین مربوط به کسانی است که قبل از نتایج دوره لیسانس مالیات ر ا پرداخت کرده اند. و درنهایت موفق به قبولی در آزمون نخواهند شد.

برای دانشجویان غیر اروپایی:

علیرغم تصمیم دولت فرانسه برای تغییر آئین نامه مربوط به هزینه ثبت نام برای دانشجویان غیر اروپایی، تصمیم گرفته شده به آئین نامه جدید پایبندی نباشد. در واقع، بسیار علاقه مندیم که دانشگاه خود را افتتاح کنیم و به همین علت به اتفاق آرا رای دادیم که دانشجویان غیر اروپایی همان هزینه ثبت نام دانشجویان فرانسه را پرداخت کنند.

دانشگاه دکارت پاریس در رتبه 201 در میان 250 دانشگاه برتر دنیا و رتبه 28 دانشگاه های جوان دنیا قرار گرفته است. مشاورین ما اطلاعات زیادی در مورد شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه در اختیار دارند که منجر می شود تا بتوانید به راحتی در دانشگاه دکارت پاریس فرانسه ثبت نام کنید پس به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مراجعه کنید تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “دانشگاه دکارت پاریس فرانسه

  1. سینا گفت:

    سلام آیا این دانشگاه دولتی و بورسیه تحصیلی میده

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بورسیه تحصیلی دانشگاه های فرانسه بسته به دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته انتخابی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  2. حسن محیطی گفت:

    سلام.امکان ثبت نام آموزش زبان فرانسوی در دانشگاه دکارت برای اخذ ویزا و ادامه تحصیل در رشته های پزشکی با داشتن دیپلم تجربی با معدل 18.55 وجود دارد.
    ممنون
    (توضیح اینکه برای دخترم در نظر دارم که الان 18 سالشه و زبان انگلیسی در حد ایلتس 5.5 هستش ولی مدرک زبان نداره)

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، شما می توانید برای دوره های زبان فرانسوی در این کشور اقدام نمایید و سپس وارد کورس اصلی پزشکی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *