دانشگاه دولتی مسکو

دانشگاه مسکو (MSU) در سال 1755 توسط میخائیل لومونسوف، متفکر، دانشمند و نویسنده روسی تأسیس شد و که نام موسسه از او گرفته شده است و یک دانشگاه مختلط تحقیقات دولتی است. بیش از 40.000 نفر (فارغ التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد) و در حدود 7000 دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه دولتی مسکو تحصیل می کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ساختار دانشگاه دولتی مسکو

بیش از 6000 پرفسور و سخنران و حدود 5 هزار محقق برای دانشکده ها و موسسات تحقیقاتی مسکو کار می کنند. هر ساله جهت تحصیل در روسیه دانشگاه مسکو حدود 4000 دانشجوی بین المللی و تحصیلات تکمیلی را از سراسر جهان ثبت نام می کند. پردیس دانشگاه مسکو یک سیستم بسیار پیچیده با مساحت تقریبا 1 میلیون متر مربع در 1000 ساختمان و سازه و 8 خوابگاه مسکن برای بیش از 12000 دانشجو است. ساختمان اصلی MSU بلندترین موسسه آموزشی در دنیا است.

آموزش در دانشگاه دولتی مسکو

سیستم کتابخانه MSU یکی از بزرگترین جهت مهاجرت تحصیلی به روسیه است با 9،000،000 کتاب که 2،000،000 از آنها به زبان های خارجی است همچنین میانگین خوانندگان کتابخانه 5.000 نفر است که سالانه از 5.500.000 کتاب استفاده می کنند. 39 دانشکده در MSU وجود دارد و دانشجویان می توانند از میان 128 برنامه تحصیلی انتخاب کنند. برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد در 168 حوزه مختلف و 18 شاخه علوم انسانی وجود دارد.

آموزش در دانشگاه دولتی مسکو

مجموعه دانشگاه های دولتی مسکو

مرکز گسترده دانشگاهی MSU همچنین شامل 15 موسسه تحقیقاتی، چهار موزه، 380 واحد، پارک علمی، باغ گیاه شناسی، نشر، مرکز تفریحی و یک خانه شبانه روزی برای کودکان با استعداد است. این دانشگاه همچنین شامل شش شعبه محلی در روسیه است و پنج مجتمع ماهواره ای را در جمهوری های شوروی سابق اداره می کند. MSU همچنین با مشارکت در انجمن دانشگاههای اوراسیا، حدود 60 موسسه آموزش عالی در سراسر جهان مشارکت دارد. در میان فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه 11 برنده جایزه نوبل و هفت مدال افتخار حضور دارند. نویسندگان آنتون چخوف و ایوان تورگنف در MSU تحصیل کرده اند.

دوره های دانشگاه دولتی مسکو

دانشگاه مسکو دارای سابقه طولانی در زمینه تعالی دانشگاهی است. این دانشگاه، از قدیمی ترین و مشهورترین دانشگاه روسی، مدارس علمی و آموزشی با شهرت جهانی بین المللی تشکیل شده است. دانشگاه دولتی مسکو شامل تعدادی از موسسات پژوهشی علمی در زمینه های مهم علمی مدرن مانند مکانیک، فیزیک هسته ای، نجوم، لیزر، زیست شناسی مولکولی، شیمی بیولوژیکی، انسان شناسی، علوم مواد، اکولوژی، علوم انسانی و غیره است.

در سال 2018 این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه روسیه رتبه بندی شده است و دارای رتبه جهانی 194 است. تحصیل در این دانشگاه برتر روسی در رتبه ممتاز وزارت علوم ایران قرار گرفته است. مراحل تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه را از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *