دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر

دانشگاه تگزاس A & M در قطر یک شاخه ای از دانشگاه تگزاس A & M واقع در آموزش و پرورش شهر Al Rayyan، قطر است. این دانشگاه مدرک کارشناسی را در زمینه مهندسی شیمی، برق، مکانیک و نفت ارائه می دهد. برنامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی (درجه کارشناسی ارشد) دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر در سال 2011 آغاز شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر

دانشگاه تگزاس A & M جهت تحصیل در قطر در سال 2003 تاسیس شد. این محوطه توسط توافق نامه ای بین تگزاس A & M و بنیاد آموزش و پرورش، علم و توسعه اجتماعی قطر، موسسه خصوصی تحت قوانین دولت قطر ایجاد شده است. بنیاد قطر توسط امیر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی و همسرش و مادر امیر شیخ موسی بنت ناصر آغاز شده است. این محوطه به عنوان بخشی از سرمایه گذاری عظیم قطر برای واردات تحصیلات عالی نخبگان از ایالات متحده به دوحه با استفاده از منابع نفت و گاز طبیعی کشور خلیج فارس افتتاح شد. توافق اولیه این موضوع برای برنامه های کارشناسی در زمینه مهندسی شیمی، برق، مکانیک و نفت بود.

آموزش در دانشگاه تگزاس ای اند ام قطر

در سال 2010، دانشگاه تگزاس A & M یک قرار داد در خصوص برنامه تحصیلات تکمیلی در مهندسی ایجاد کرد. در سال 2011 یک قرارداد سوم برنامه تحقیقاتی ایجاد نمود. دو موافقتنامه اولیه در ژوئن 2013 پایان یافت و در ژانویه 2014 یک قرارداد تجدید برای مدت ده سال تألیف شد. براساس توافق بین قطر و TAMU، برنامه درسی دانشگاه دوحه برنامه آموزشی در محوطه اصلی TAMU را تا حد امکان “تکرار می کند.

برای اکثر دانشجویان سوالات در مورد اینکه آیا مدارس مانند TAMUQ در شهر واقعا قادر به آموزش دادن دانشجویان به همان آزادی اندیشه، بیان و ارتباط است پیش خواهد آمد. این باعث می شود که شک و تردید داشته باشید که آیا TAMUQ واقعا می تواند همان برنامه های درسی و استانداردهای دانشگاهی را به عنوان Texas A & M ،College Station حفظ کند.

پذیرش در دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر

پذیرش در دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر

پذیرش در دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر

توافق نامه سال 2014 جهت مهاجرت به قطر برای تحصیل می گوید که TAMU و TAMUQ مسئول انتخاب و نظارت بر تمام اعضای هیات علمی و کارکنان، پذیرش، ثبت نام و آموزش دانش آموزان، ایجاد برنامه هایی برای اطمینان از پذیرش دانشگاه از شرایط قرار داد و طراحی و اجرای برنامه های تحصیلی می باشند. بنیاد قطر و TAMU یک هیئت مشورتی مشترک برای نظارت بر TAMUQ ایجاد کردند، سه عضو توسط هر TAMU و بنیاد قطر منصوب می شوند. هیئت مدیره به نماینده TAMUQ توصیه می کند، بودجه را بررسی می کند و بررسی و ارزیابی مداوم موفقیت TAMUQ را انجام می دهد.

کمک مالی در دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر

دانشگاه امارات متحده عربی سالانه بیش از 76.2 میلیون دلار در اختیار دانشجویان خود در قطر قرار می دهد. بنیاد قطر همه ملک ها را خریداری و مالکیت می دهد، حقوق خود را پرداخت می کند و مخارج را به تگزاس A & M برای محوطه دانشگاه خود در دوحه باز پرداخت می کند. علاوه بر این، TAMU هزینه مدیریتی را می گیرد که شامل تمام هزینه ها برای ایجاد و مدیریت TAMUQ می باشد. در بودجه ای که برای سال مالی 2012 تایید شده و برای سال مالی 2012-2018 پیشنهاد شده، هزینه مدیریت TAMU 8.2 میلیون دلار است.

هزینه تحصیل در دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر

هزینه تحصیل در دانشگاه تگزاس A & M برای دانشجویان 28،900 دلار است. در توافق بین دو طرف، اعلام شده است که “هزینه تحصیل و هزینه دانشجویان در TAMUQ نباید کمتر از بالاترین میزان قابل اعمال برای دانشجویان دولتی در محوطه اصلی TAMU باشد. بنیاد قطر مسئول جمع آوری تمام هزینه های تحصیل شده توسط دانشجویان است.

با توجه به توافق نامه، بنیاد قطر مسئول تمام کمک های مالی به دانشجویان بین المللی و دانشجویان غیر دانشجویانی غیر از ایالات متحده در TAMUQ است. برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بنیاد قطر، کمک مالی محدودی به دانشجویان قطری ارائه می دهد که در غیر این صورت مالیات ندارند، اما برای کمک به دانشجویان غیر قطری، نیازی به ارائه کمک نیست، اگرچه ممکن است این کار را به صورت موردی انجام دهد.

تگزاس A & M در قطر به دانش آموزان اجازه می دهد تا در ورزش هایی مانند بسکتبال و فوتبال شرکت کنند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در زمینه هزینه زندگی در قطر با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *