خرید خانه در مونترال

خرید مسکن یکی از سرمایه گذاری های به صرفه در دنیا محسوب می شود و شما می توانید برای سرمایه گذاری این مسیر را انتخاب کنید. شهر مونترال، کانادا نیز یکی از شهر های دارای قیمت مقرون به صرفه در بازار املاک و اقتصاد روبه رشد است که می تواند شما را برای سرمایه گذاری و خرید خانه در مونترال تشویق کند. این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به معرفی انواع املاک در مونترال، مزایا و معایب خرید خانه در این شهر، مالیات بر خرید ملک و قیمت های خانه پرداخته است. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر با شعب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

انواع مسکن در مونترال

خانه های مختلفی در مونترال وجود دارد که به تناسب نوع و امکانات قیمت های مختلفی دارد. در این بخش به معرفی انواع مسکن در مونترال پرداخته ایم.چهار نوع مسکن اساسی در مونترال وجود دارد:

  • Row Houses
  • Semi detached Houses
  • Detached Houses
  • آپارتمان

یک خانه Row در مونترال، که امروزه بیشتر به عنوان خانه شهری شناخته می شود، می تواند یک کلبه یک نفره، دوبلکس دو طبقه یا یک Triplex سه طبقه با یک واحد در هر طبقه باشد.خانه های Row غالباً یک گرینه ایده آل بین خانه های Detached و یک خانه کامل به وجود می آورند، زیرا آنها تا حدودی ویژگی های هر دو را ارائه می دهند. این خانه ها یک گزینه جایگزین برای مسکن ارزان قیمت هستند. شهرک های مونترال غالباً دارای جزئیات معماری برجسته ای همچون سقفهای منسجم مجسمه سازی، ورودی های قوس دار، ایوان ها و پنجره های شیشه ای رنگی هستند. خانه های دقیق تر دارای فضای داخلی کم نظیری و تزئیناتی منحصر به فرد با ویژگی هایی مانند کمد های داخلی، مانیتورهای تزئینی و درهای شیشه ای است.

انواع خانه های Row

کلبه: کلبه های مونترال دارای نماهای متنوعی هستند، برخی با بالکن و غالباً دارای یک پنجره بزرگ، ورودی خصوصی معمولاً توسط ایوان، سایبان یا بالکن محصور محافظت می شود. اتاق های خواب طبقه بالا هستند.

دوبلکس: این نوع دوبلکس در مونترال درست در لبه پیاده رو ساخته شده است. حیاط خلوت از طریق دروازه واگن قابل دسترسی است. این ساختمانهای دو طبقه دارای نمای آجری قرمز ساده است که درهای جانبی آن به طبقه همکف و واحد طبقه دوم منتهی می شود. آنها معمولاً بالکن جلو ندارند.

دوبلکس 2 واحدی، 3 واحدی: این سبک دوبلکس دارای دو داستان است که یک واحد در هر طبقه یا یک واحد در طبقه همکف و دو واحد در طبقه دوم. از پیاده رو که در آنجا قرار دارد ، معمولاً یک باغ کوچک دارند. ایوان یا پله های بسیار کوچک به طبقه همکف منتهی می شوند و یک راه پله بیرونی به طبقه دوم منتهی می شود.

تریپلکس 3 واحدی: این نوع تریپلکس دارای یک واحد در هر طبقه است. پنجره های موجود در حیاط خلوت کوچک، نور وسط واحد را تأمین می کنند. یک راه پله خارجی در جلو تا یک پله داخلی می رود ، که توسط چراغ های روشن ساخته شده و به طبقه دوم منتهی می شود.

انواع خانه های Row

انواع خانه های Row

خانه های detached Houses در مونترال

در حومه شهرها بیشتر از مرکز شهر دیده می شود، هنوز هم می توانید در مناطق کمتر متراکم مونترال (Ahuntsic / Cartierville ، Mercier ، Rosemont و غیره) دیده می شود. علی رغم هزینه بالای این خانه ها، تقاضای شدیدی برای این نوع مسکن وجود دارد.

خانه های Semi detached Houses در مونترال

مسکن نیمه تمام متشکل از یک جفت خانه است که در کنار هم ساخته شده اند و دارای “دیوار مهمانی” هستند. یک جاده پیاده رو یا یک کوچه که دارای یک باغ جلو و عقب است، باعث می شود پشت آن از سه طرف دارای نورپردازی طبیعی ساختمان باشد.

آپارتمان های مونترال

آپارتمان ها در مونترال را می توان به دو نوع تقسیم کرد: مواردی که حداکثر چهار طبقه و آسانسور ندارند و آپارتمان هایی که در چهار طبقه یا بیشتر و یک آسانسور دارند.

اخیراً ، نوع سوم ظاهر شده است ساختمان بازیافتی. یک ساختمان بازیافت شده ، که همچنین به انبار تبدیل می شود ، یک ساختمان قدیمی غیر مسکونی است که با سقف های بلند و پرتوهای در معرض نور به فضاهای نشیمن روشن تبدیل شده است.

انواع آپارتمان ها

  • آپارتمان کوچک:مشابه خانه Row، این نوع سازه دارای یک ورودی اصلی و پله های بیرونی نیست. بیشتر اوقات این مدل ساختمان ها توسط توسعه دهندگان آپارتمان تصویب شده است.
  • ساختمان آپارتمان: معمولاً در مناطق شهری بیشتر یافت می شود، به طور معمول این نوع ساختمان بلوک یا تعداد زیادی از آن را می گیرد. برخی از آنها خدمات ویژه و امکانات رفاهی مانند سرپناه ، سالن بدنسازی یا استخر را ارائه می دهند.
  • ساختمان بازیافتی: بیشتر در محلات مرکزی قدیمی یافت می شود، این نوع جدید از فضای مسکونی در مونترال روز به روز محبوب تر می شود، بخش قابل توجهی از خانه های جدید را تشکیل می دهد. این ساختمانها یا آپارتمانهای استاندارد دارای اتاق نیستند و حمام تنها بخش محصور در آن است.

قیمت مسکن در مونترال

شرکت املاک و مستغلات Royal LePage در بیانیه ای اعلام کرده: قیمت مسکن در منطقه مونترال بزرگ در سه ماهه چهارم سال 6.3 درصد افزایش یافته و به میانگین 433.933 دلار رسیده است، به این معنی است که قیمت های منطقه مونترال اکنون برای سه سال مستقیم بیش از پنج درصد افزایش یافته است. عرضه محدود، نرخ بهره پایین، یک اقتصاد محلی در حال رشد و هجوم مداوم خریداران خارجی و کانادایی از دلایلی است که قیمت املاک در سال 2020 رشد داشته است.ژورژ گاچر، مدیر آژانس کارگزاری Royal LePage Village گفته است: “همه عناصر موجود در اقتصاد باعث ایجاد اعتماد به نفس مصرف کننده میشود که این امر به تقاضای شدید برای املاک و مستغلات تبدیل می شود.” مشكل این است كه مسایلی در بازار وجود دارد كه فشارهای رو به بالا بر قیمت ها وارد می كند. با توجه به شرایط موجود، هیچ عاملی را دیده نمی شود که بتواند باعث افت ناگهانی قیمت ها در سال 2020 شود. “Royal LePage گفت، رشد قیمت سه ماهه چهارم در منطقه مونترال شرقی با 8.7 درصد رشد شدیدترین افزایش بوده است. قیمت خانه های دو طبقه در مونترال با 12 درصد افزایش به تقریبا 600000 دلار رسید.
Royal LePage همچنین گفت که قیمت های متوسط در ساحل جنوبی 7.4 درصد پیشرفت کرده است، در حالی که در مرکز مونترال 7.3 درصد افزایش یافته است و حدود 400000 دلار شده.

قیمت مسکن در مونترال

قیمت مسکن در مونترال

مالیات خرید مسکن در مونترال

اگر ملکی را در مونترال خریداری می کنید اما اقامت کانادا را ندارید، معامله تحت شرایط خاصی قرار دارد که از این موارد باید آگاه باشید شما قبل از اقدام دفتر اسناد رسمی، مشمول هزینه ها و مسئولیت های خاصی خواهید بود.بنابراین، کسی که در کبک اقامت ندارد توصیه می شود قبل از خرید ملک در خاک کانادا، از یک دفتر اسناد رسمی و حسابدار در استان کبک مشاوره بگیرد.چند هفته پس از خرید، شهرداری که ملک شما درشهر آن قرار دارد، بیانیه ای را برای شما نشان می دهد که میزان مالیات نقل و انتقالات ناشی از آن را نشان می دهد. مواردی که به آن مالیات تعلق می گیرد:

  • مقدار ثبت شده در فهرست ارزیابی شهرداری
  • قیمت پرداخت شده
  • مبلغ طرف مقابل برای انتقال تعیین شده است

مالیات نقل و انتقالات فقط یک بار قابل پرداخت است.

بدهی مالیات بر اساس بالاترین مقدار از سه مبلغ پایه مالیاتی و با توجه به مقیاس زیر محاسبه می شود:

  • 0.5٪ در 50000 دلار اول
  • 1.0٪ در مبالغ از 150000دلار تا 250000 دلار

استان کبک، خارج از مونترال:

1.5٪ در مبالغ بیش از 125000 دلار

بر اساس این فرمول:

  • برای خرید با هزینه 1.000،000.00 دلار مالیات به 13.500 دلار می رسد.
  • برای خرید ملکی که 3،000،000 دلار هزینه دارد، به 43.500 دلار می رسد.

مالیات نقل و انتقالات فقط یک بار قابل پرداخت است، در زمان کسب.اما، هر ساله، مالک مالیات بر دارایی (مالیات مدرسه و شهرداری) پرداخت می کند. مبلغ آن به طور مستقیم متناسب با ارزش ملک است که در فهرست ارزیابی شهرداری ضبط شده است.مالیات فروش در کبک 9.975٪ و مالیات بر محصولات و خدمات 5٪ است. اینها به قیمت فروش برخی از ملک ها اضافه می شوند.اگر این ملک توسط یک شرکت اداره شود، ممکن است هر سال اعلامیه ای از درآمد فدرال و استانی برای اخذ مالیات مورد نیاز باشد .هنگام فروش ملک در کانادا، مالیات بر سود حاصل از درآمد تحقق یافته (افزایش ارزش ملک) نیز باید پرداخت شود.

مزایا و معایب خرید مسکن در مونترال

در اینجا چند مزیت برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مونترال آورده شده است:

  • قیمت ها بالاتر می روند. این در مورد خانه های یک خانواده و کاندوهای مونترال صادق است و یک روند موقتی نیز نیست. در 22مین سال پیاپی است که قیمت های املاک و مستغلات در منطقه مونترال افزایش یافته است. کارشناسان قیمت های بالاتری را نیز برای سال 2020 پیش بینی می کنند.
  • کاندوها به ویژه سرمایه گذاری های بسیار خوبی است. این واحدها نه تنها به طور کلی با گذشت زمان از نظر ارزش، افزوده می شوند بلکه لازم نیست که بیکار بمانند در حالی که انتظار دارید قیمت ها بالا برود. شما می توانید واحد را اجاره دهید و بلافاصله بخشی از سرمایه گذاری را جبران کنید.
  • تعداد زیادی از مردم به مونترال می آیند. مردم شامل گروه های بزرگی از دانشجویان و متخصصینی هستند که مهاجرت کرده و به دنبال شغل های موجود در مونترال هستند.

با این حال، برخی از چالش ها را نیز باید در نظر گرفت:

  • قیمت ورود به بازار املاک و مستغلات مونترال زیاد است. این نتیجه افزایش قیمت ها است. شما باید مطمئن شوید که واقعاً می توانید این مبالغ را پرداخت کنید یا خیر، حتی اگر مدت زمان زیادی را منتظر بمانید قیمت ها افزایش می یابند.
  • شما برای سرمایه گذاری خود نیاز به صبر دارید. خرید مسکن در مونترال یک سرمایه گذار یک شبه برای شما نخواهد بود. اینگونه نیست که امروز بتوانید پول را کنار بگذارید و بعد از آن یک از سرمایه گذاری خود سود حاصل کنید. این اتفاق می تواند در یک کازینو رخ دهد، اما در بازار املاک و مستغلات مونترال وجود ندارد.
  • تمام محله ها در مونترال برای خرید مسکن مناسب نیستند. به طور کلی عامل اصلی که باید در نظر بگیرید خرید خانه ای است که بتوانید بعد از آن اجاره بها بیشتری بگیرید. بهتر است که خانه خود را نزدیک مراکز حمل و نقل، پارک ها، فروشگاه های مواد غذایی و مدارس بخرید.
  • خطر اشباع بازار وجود دارد. این در حالی است که حتی اگر تقاضا زیاد باشد، عرضه املاک و مستغلات بیشتر میشود. اشباع بازار می تواند اتفاق بیفتد چون افراد زیادی در بازار املاک مونترال فریب خورده اند. عرضه بیشتر می تواند قیمت ها را پایین بیاورد.
مزایا و معایب خرید مسکن در مونترال

مزایا و معایب خرید مسکن در مونترال

پس از مطالعه این مقاله با انواع مسکن های موجود در مونترال، مالیات بر خرید مسکن، مبالغ موجود برای خرید مسکن در مونترال و همچنین مزایا و معایب خرید مسکن در این شهر آشنا شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد خرید خانه در مونترال

1- آیا خارجی ها می توانند در مونترال ملک بخرند؟

ماموران می گویند هیچ محدودیتی برای خرید خارجی ملک در مونترال وجود ندارد. این روند ساده و مشابه آن در ایالات متحده است، با وجود یک دفتر اسناد رسمی که برای فروشندگان و خریداران کار می کند.

2- آیا املاک و مستغلات مونترال یک سرمایه گذاری خوب است؟

مونترال ارزان ترین شهر بزرگ کانادا و یکی از مقرون به صرفه ترین ها در آمریکای شمالی است.” به گفته مدیر اجرایی QFREB ، املاک و مستغلات مونترال از اقتصاد متنوع این شهر سود می برد.

3- آیا مونترال یک بازار خوب برای خریداران ملک است؟

به عبارت دیگر، بازار برای خریداران بسیار رقابتی است. مرکز مونترال جایی است که بازار گرم تر است.

4- کاندو در مونترال چقدر است؟

قیمت متوسط هر فوت مربع برای یک کاندو در شهر مونترال از ژوئیه 433 دلار است. قبلاً اینگونه بود که کاندوها جایگزین ارزان قیمت برای یک خانه تک خانواده محسوب می شدند.

5- آیا مونترال برای زندگی ارزان است؟

در کل، مونترال یک شهر بسیار مقرون به صرفه است. حداقل دستمزد تقریباً تمام مخارج شما را تحت تأثیر قرار می دهد و تمام کسانی که زندگی حرفه ای را تجربه می کنند، به راحتی می توانند هزینه های مختلف را پرداخت کنند. قطعاً در تورنتو و ونکوور چنین نیست.

6- آیا می توان به عنوان غیر مقیم ملک در مونترال خرید؟

هرکسی از هر کشوری می تواند بدون هیچ محدودیتی در املاک و مستغلات مورد نظر خود برای خرید خانه در کانادا اقدام کند نکته قابل توجه این است که از 21 آوریل 2017 ، افراد غیر مقیم کانادا باید 15٪ مالیات غیر مقیم در مورد قیمت خرید ملک بپردازند.

7- قیمت متوسط خانه در مونترال چقدر است؟

قیمت خانه به امکانات و محل قرار گیری آن بستگی دارد اما به طور متوسط یک خانه حدود 400000 دلار هزینه دارد.

8- مزایای خرید خانه در مونترال چیست؟

قیمت ها در بازار روبه افزایش است و همچنین شما از خرید ملک در این شهر سود قابل توجهی خواهید برد.

9- معایب خرید مسکن در مونترال چیست؟

بازار املاک مونترال می تواند اشباع شود و این باعث کم شدن قیمت ها می شود که شما را نیز در سرمایه گذاری متضرر می کند.

10- مالیات بر خرید مسکن در مونترال چقدر است؟

مالیات بر خرید ملک در مونترال مبالغ مختلفی دارد اما به طور کلی اگر شما یک مسکن 100000 دلاری بخرید 13500 دلار مالیات به ملک تعلق می گیرد.

11- آیا قیمت خانه در مونترال ارزان تر از ونکوور و تورنتو است؟

بله، قیمت املاک در مونترال نسبت به دو شهر دیگر مقرون به صرفه تر است.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *