ثبت شرکت در گرجستان

اسناد مورد نیاز جهت ثبت شرکت در گرجستان ، شامل شماره شناسایی کارفرماست که برای افتتاح حساب بانکی، پرداخت های مالیاتی و همچنین استخدام کارکنان کاربرد دارد. تمامی شرکت ها در گرجستان باید این اسناد و مدارک را فراهم کرده و دیگر قوانین مالیاتی را اجرا کنند. چرا که طبق نظر و تجربه کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر عدم رعایت چنین نکاتی می تواند موفقیت شرکت و سرمایه گذاری در گرجستان را به حداقل برساند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ثبت شرکت در گرجستان

سرمایه شرکت با مسئولیت محدود در گرجستان، تقسیم سهام و مسئولیت محدود هر عضو در برابر ارزش سهام خود، مشخص شده است.سهام شرکت می تواند منتقل شود و اعضای آن حق دارند که آنها را به ارث ببرند. اگر یک عضو این شرکت یک سهام واحد داشته باشد، نمی تواند سهم خود را بفروشد.در همین حال، مهم است بدانیم که نهاد ثبت شده به عنوان شرکت با مسئولیت محدود، باید در نام تجاری خود حروف LLC که اختصار موجود برای این نهاد قانونی می باشد، را اضافه کنند.

یکی دیگر از جنبه های مهم اشاره به شرکت با مسئولیت محدود در گرجستان، این است که این نهاد می تواند توسط یک فرد یا یک شخص قانونی راه اندازی شود. این شایع ترین شکل بیزینس ثبت شده در گرجستان به دلیل مسئولیت سهامداران که محدود به مقدار سهامی است که در شرکت دارند. هر شرکت با مسئولیت محدود مبتنی بر یک مجوز است، که مقررات داخلی شرکت را تعیین می کند.

اگر یک تاجر بخواهد یک شرکت با مسئولیت محدود را در گرجستان راه اندازی کند، می تواند این روند ثبت را از طریق ثبت کارآفرینی آغاز کند. این موسسه به مجموعه ای از اسناد شرکت نیاز دارد که در طول دوره ثبت نام اجباری هستند. اسناد لازم برای تشکیل شرکت در گرجستان عبارتند از:

  1. مجوز شرکت که سند رسمی است که یک نهاد قانونی را که در گرجستان فعالیت می کند، را راه اندازی می کند.
  2. سندی که ارزش مشارکت هر عضو را تعیین می کند.
  3. برنامه ای که حاوی اطلاعات مربوط به نام شرکت، نهاد قانونی شرکت، مقدار سرمایه هر سهم، اسناد برای نامگذاری هر عضو، هیئت نظارت و هیات مدیره در آن مشخص شده است.

در موقعیت یک شرکت ایجاد شده به عنوان یک مسئولیت محدود، همچنین این درخواست باید حاوی اضافه کردن طرح بیزینس، تاریخ شروع بیزینس، و جزئیات ارائه اطلاعات در بنیانگذار شرکت (نام و نام خانوادگی، محل تولد و شغل او) باشد. پس از سپردن اسناد ذکر شده بالا، نمایندگان شرکت با مسئولیت محدود باید یک حساب بانکی افتتاح کنند. پس از ارائه اسناد خاص درخواست شده توسط موسسه، حساب بانکی شرکت می تواند در هر بانک تجاری در گرجستان افتتاح شود. پس از این، شرکت با مسئولیت محدود می تواند فعالیت های تجاری خود را آغاز کند.

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

  • پرداخت هزینه ثبت نام یک روزه:100 لاری گرجستان (32.30 یورو )، – فوری:200 لاری گرجستان (64.60 یورو )
  • ثبت شرکت به همراه ثبت نام کار آفرینی و دریافت یک شماره شناسایی و گواهی نامه ای از سوی دولت و ثبت مالیات: فاقد هزینه
  • افتتاح حساب مشارکت یک روزه در یک بانک: بین 10 لاری گرجستان ( 3.22 یورو ) تا 100 لاری گرجستان (32.30 یورو ) که این مبلغ با توجه به بانک انتخابی مشخص می شود.
هزینه ثبت شرکت در گرجستان

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

برای ثبت یک کسب و کار، فرد کارآفرین تنها لازم است که 3 مرحله آسان را تکمیل نماید که این مراحل عبارتند از:

  • مرحله اول: پرداخت هزینه ثبت

لازم به ذکر است که هر آنچه که در این مقاله نوشته شده است تنها به عنوان یک راهنمایی و مروری بر شرایط گرجستان می باشد و نباید به عنوان توصیه ای قانونی یا مالی در نظر گرفته شود.جزئیات گفته شده در اینجا ممکن است تغییر کنند و درنتیجه ارائه توضیحات قانونی و دیگر چارچوب ها نادرست می باشد. در تمام موارد، اشخاص یا شرکت ها باید با متخصصی قانونی یا مالی در رابطه با مسائل خاص مشورت نمایند.

  • مرحله دوم: ثبت شرکت توسط ثبت کارآفرینی ( Entrepreneurial Register ) و دریافت شماره شناسایی و گواهینامه ثبت دولتی و مالیات

آخرین اصلاحیه مربوط به قانون کارآفرینی در 14 مارس سال 2008 صورت گرفته است و در دهم می همان سال به مرحله اجرا رسیده است. طی این اصلاحیه ماده شماره 717 مربوط به وزارت مالی کشور گرجستان لغو شد و ماده ای جدید مبنی بر تایید دستورالعمل ثبت دولتی و یا مالیات توسط مالیات دهنده اضافه گردید. انشعابات این قانون در هشتم می سال 2008 شکل گرفت.

بر اساس این قانون دوره 3 روزه ثبت شرکت ها لغو شد و تحت قوانین جدید، یک شرکت در همان روز ارائه درخواست یا در روز پس از تشکیل پرونده ثبت می شود.علاوه بر این لغو، قانونی جدید در زمینه کد های مالیاتی گرجستان تعیین شده است که بر اساس آن یک شرکت تا زمان دریافت شماره شناسایی مالیاتی نباید فعالیت خود را آغاز کند در غیر این صورت جریمه و مجازات لازم الاجرایی برای آن شرکت در نظر گرفته خواهد شد.

  • مرحله سوم: افتتاح حساب بانکی شرکت

جهت افتتاح حساب بانکی متعلق به شرکت باید مدارک زیر را به بانک ارائه دهید:

  1. قطع نامه دولتی مالیات بر ثبت شرکت
  2. اساسنامه مالیات
  3. گواهینامه ثبت دولتی و مالیات
  4. کپی مدارک شناسایی فرد ثبت کننده شرکت

بانک فورا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

انواع شرکت ها در گرجستان

اگرچه شرکت سرمایه گرجستان معمولا به عنوان یک LLC تلقی می شود ( برای اجتناب از استفاده از حروف الفبای گرجستانی) اما این شرکت در حقیقت یک شرکت سرمایه مشترک می باشد. به این معنا که شرکا در یک LLC گرجستانی با مسئولیت محدود سهام دارند و سود سهامشان را دریافت می کنند. برای ایجاد یک شرکت لازم نیست هزینه سهام را پرداخت کنید. در اینجا قوانین مالیات مشابه سیستم استونی می باشد.

در سال 2018 گرجستان دومین کشوری بود که مالیات انتقالی که از نظر اقتصادی مزایای بسیاری دارد را معرفی کرد. با این شیوه پرداخت مالیاتی، مالیات شرکت تنها به سود سهام توزیع شده تعلق می گیرد.بنابراین از رشد سریع کسب و کار با سود سرمایه گذاری بدون مالیات حمایت می شود.

از دیگر مزایای این شیوه مالیاتی این است که مالیات شرکت 15 درصد کمتر از استونی و 20 درصد می باشد. ( اگرچه از سال 2019 در این کشور گزینه برای کاهش مالیات شرکت در استونی به 14 درصد تعیین شده است)

شرکت های مجازی گرجستان:شرکت های بدون مالیات در بخش IT

اگرچه ثبت شرکت های بدون مالیات در بخش IT تنها کمی گران تر می باشد اما برای کارآفرینان آنلاین که در منطقه مجازی گفته شده شرکت ثبت می کنند، بسیار جذاب تر هستند. این منطقه نوعی از منطقه تجاری آزاد می باشد که کل کشور را پوشش می دهد و منحصرا برای ارائه خدمات مربوط با فناوری اطلاعات طراحی شده است. مدیریت مالی گرجستان نسبتا به آسانی اجازه ثبت شرکت در زمینه IT را صادر می کند و به همین دلیل بر اساس تجربه های پیشین تقاضای ثبت شرکت در بخش های زیر با موافقت همراه بوده است:

  • انواع برنامه نویس ها
  • توصیه در زمینه IT
  • تخصص های خود اشتغال که کم و بیش با IT در ارتباط است همچون طراحان، مدیران تجارت آنلاین، متخصصان SEO و غیره
  • فروش محصولات دیجیتال
  • بهره برداری از دیگر حقوق مالکیت مجازی
  • خدمات روزنامه نگاری
  • میزبانی وب، دامنه و غیره
  • تجارت الکترونیک

اگر مطمئن نیستید کسب و کارتان در این لیست قرار می گیرد یا خیر می توانید در صورت داشتن دلایل معتبری مبنی بر تمرکز کارتان در زمینه IT با مدیریت مالی گرجستان تماس برقرار کنید.

انواع شرکت ها در گرجستان

انواع شرکت ها در گرجستان

اخذ اقامت گرجستان با ثبت شرکت

بازرگانانی که قصد افتتاح شرکت و اخذ اقامت گرجستان برای طولانی مدت ( 90 روز تا 6 سال ) را دارند، باید برای مجوز اقامت درخواست دهند. هر فرد خارجی که قصد اخذ مجوز اقامت موقت از طریق ثبت شرکت را دارد، باید واجد شرایط باشد و تمام معیارهای مشخص شده را داشته باشد. بازرگانانی که قصد افتتاح شرکت در گرجستان را دارند، می توانند مجوز اقامتی که برای اهداف سرمایه گذاری صادر می شود را دریافت کنند. این نوع مجوز، به عنوان مجوز اقامت دائم صادر می شود و سرمایه گذار باید حداقل 110000 دلار در اقتصاد داخلی سرمایه گذاری کند.

این نوع مجوز طبق قانون ارتقا و تضمین سرمایه (Promotions and Guarantees for Investments ) گرجستان صادر می شود. بازرگانان خارجی برای دریافت این مجوز باید اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری در این کشور، مدارک اطلاعات شخصی، معرفی نامه امضا شده توسط نماینده دولت گرجستان را تهیه کنند. مورد آخر می تواند با معرفی نامه امضا شده توسط سه شهروند گرجی جایگزین شود.

افراد می توانند برای مجوز اقامت، در کنسولگری یا سفارت خانه گرجستان در کشور خود درخواست دهند. مدارک زیر باید همراه با درخواست ضمیمه شود:

  1. کپی پاسپورت
  2. دو قطعه عکس
  3. مدارکی که نشان دهد متقاضی وجوه کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در گرجستان دارد.

اگر فردی در هنگام درخواست مجوز اقامت، در گرجستان حضور داشته باشد، باید اقامت خود را با ارائه ویزای گرجستان اثبات کند. ممکن است از متقاضی خواسته شود تا مدارکی حاکی از دلیل اقامت خود را در گرجستان از جمله گواهی اشتغال، دعوت نامه رسمی و یا مدارک پزشکی برای درمان در این کشور ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد سرمایه گذاری و ثبت شرکت درگرجستان با موسسه ما در توسعه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *