تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قطر

پیشرفت های اخیر در تکنولوژی پزشکی و کشف های کلیدی در تحقیقات زیست پزشکی، بالقوه برای بهبود سلامت بشر به صورت بی سابقه ای رو به پیشرفت است. در نتیجه، بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس، منابع بیشتری را برای ایجاد مراکز برتر در تحقیقات و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قطر دارند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قطر

در دهه گذشته، بنیاد توسعه و پیشرفت تحصیل در قطر، شش شعبه از دانشکده آموزش عالی امریکایی را به آموزش و پرورش قطر، منطقه 2500 هکتار جذب کرده است که به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مدل ادغام آموزش عالی و تحقیقاتی در منطقه موسسات آموزشی خارج از کشور است. این دانشکده ها از لحاظ سودآوری، همکاری های دولتی و خصوصی با سازمان های محلی، شرایط مطلوب برای ایجاد برنامه های تحقیق قوی در منطقه را ارائه می دهند. کالج پزشکی Weell Cornell در قطر (WCMC-Q) دانشگاه کرنل نمونه ای از این موسسه است. این اولین و تنها دانشکده پزشکی در قطر است.

آموزش پزشکی و دندانپزشکی در قطر

کشورهای خاورمیانه، از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج (GCC) مانند قطر و امارات متحده عربی، میزان مرگ و میر خود را کاهش داده اند. به طور کلی، امید به زندگی افزایش یافته است و مردم زندگی طولانی تر دارند، بسیاری از آن ها با بیماری های غیر قابل پیشگیری (NCD) مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی مقابله می کنند.

آموزش پزشکی و دندانپزشکی در قطر

WCMC-Q، یک پردیس مدارس کالج پزشکی Weill Cornell در نیویورک (NY)، مدرسه پزشکی منحصر به فرد در قطر است. این دانشگاه در دوحه قطر واقع شده است و حدود 11000 کیلومتر دور از محله اصلی آن در نیویورک است. WCMC-Q در شهر قرار دارد. این نهاد دانشجویان، دانشکده ها، منابع آموزشی، بالینی و تحقیقاتی، فرآیندها و سنت ها در مراحل اولیه را توسعه داده است.

دانشگاه های پزشکی قطر

لیست برخی از دانشگاه های پزشکی قطر در زیر آمده است:

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کشور قطر

طبق اطلاع رسانی وزارت بهداشت هیچ دانشگاهی از کشور قطر مورد تایید وزارت بهداشت قرار نگرفته است. البته شایان ذکر این کشور چندان گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی نیست.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی قطر

دانشجویان بین المللی که اجازه اقامت معتبر دولتی قطر را ندارند برای پذیرش در دانشگاه قطر واجد شرایط نیستند. دانشجویان بین المللی که علاقه مند به ثبت نام در QU می باشند، یک مجوز اقامت معتبر قطری یا درخواست ویزای دانشجویی را درخواست می کنند. ویزای تحصیلی QU ثبت نام در یک برنامه دانشگاهی در قطر می باشد. دانش آموزانی که علاقه مند هستند باید برای ویزای قطر از نوع دانشجویی درخواست آنلاین کنند و مدارک مورد نیاز را در همان زمان بندی QU ارسال کنند. متقاضیانی که شرایط لازم برای ویزای دانشجویی را برآورده نکنند، برای پذیرش QU در نظر گرفته نمی شوند.

دوره های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قطر

WCMC-Q در حال حاضر سه برنامه آموزشی جداگانه ارائه می دهد که آموزش های فشرده ای را برای فارغ التحصیلان دبیرستان در علم، ریاضی و انگلیسی برای آماده شدن بهتر آن ها برای برنامه پیش از مداخله فراهم می کند. دانش آموزان بین المللی از 36 کشور مختلف 18 درصد از دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند. توزیع نهایی مردان و زنان دانشجویان به ترتیب 54 و 46 است.

مراقبت های بهداشتی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ادامه دارد. ملل متحد متعهد به مبارزه با شیوع گسترده NCD ها و بیماری های مرتبط با آنها شده است. قطر در پیشبرد تحقیقات جدید، پروژه های بالینی و اجتماعی در کنترل این بیماری ها در رتبه اول بوده است. برنامه آموزشی WCMC-Q عبارت است از:

  • دو سال برنامه پیش دانشگاهی
  • چهار ساله برنامه پزشکی
  • یک برنامه پایه یک ساله (عمدتا برای دانشجویان قطری است)

با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید تا بتوانند شما را در راستای مهاجرت به قطر جهت تحصیل راهنمایی کنند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *