تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند

امروزه تحصیل در رشته های محبوب پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور توسط متقاضیان ایرانی به طور جدی دنبال می شود. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، که در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این خصوص مطالبی را آماده کرده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند

دانشگاه ها برنامه تحصیلی پزشکی 4 – 5 – 6، و 7 ساله ای را ارائه می کنند. طول برنامه تحصیل در تایلند برای هر دانشجو توسط سابقه تحصیلی آکادمیک آنها تعیین می شود. برنامه تحصیلی پزشکی چهار ساله نیاز به لیسانس علوم به عنوان ورودی دارد و دانشجویان دو سال اول را به تحصیل علوم پزشکی پایه بپردازند. در دو سال پایانی، آنها آموزش بالینی خود را در یکی از محوطه های دانشگاهی وابسته در سراسر جهان تکمیل می کنند.

مراقبت پزشکی اورژانسی در بیمارستان دولتی قابل دسترسی است، بیمارستان مهاراج ( که به عنوان بیمارستان دانشگاهی چیانگ مای (Chiang Mai University)  –  یا سئوان دوک (در تایلندی) نیز شناخته می شود)، یا بیمارستان خصوصی چیانگ مای رام. بهترین دانشگاه های پزشکی عبارتند از:

  • دانشگاه ماهودیل (Mahidol University)
  • دانشگاه چولالونگکورن (Chulalongkorn University)
  • دانشگاه چیانگ مای (Chiang Mai University)
  • دانشگاه خون کان (Khon Kaen University)
  • دانشگاه پرنس سونگکلا (Prince Songkla University)

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در تایلند

شما می توانید قبل از گرفتن دیپلم درخواست دهید، اما وضعیت پذیرش شما وابسته به تکمیل موفقیت آمیز دوره دبیرستان است. حداقل معدل (GPA) 2.0 بر مقیاس 4، یا معادل آن مورد نیاز است. دستاورد آکادمیک در برنامه های تحصیلی که از یک میزان ارزیابی متفاوتی استفاده می کند بر اساس محتوای سیستم آکادمیک مربوطه ارزشیابی می شود. متقاضیان با معدل کمتر از 2.5 واجد شرایط ارزیابی پذیرش مشروط هستند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در تایلند

برای دریافت پذیرش کامل در برنامه فارغ التحصیلی، دانشجویان باید دارای نمره مهارت انگلیسی تافل کاغذی: 550 یا تافل iBT: 80؛ یا آیلتس آکادمیک: 6.5؛ یا PTE آکادمیک: 53 باشند، اما پذیرش دانشجویان در سطح فارغ التحصیلی برنامه ESL با حداقل نمره تافل کاغذی: 450 یا تافل iBT: 45؛ یا آیلتس آکادمیک:  5.0؛  یا PTE آکادمیک: 38 می باشد. دانشجویانی که نمره مهارت زبان انگلیسی آنها دارای حداقل شرایط مورد نظر نیست برای دوره انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) بر اساس سیاست فارغ التحصیلی ESL تعیین می شوند. مدارک مورد نیاز و شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی تایلند:

  • رونوشت های رسمی نشان دهنده اینکه در تمام دوره های کارشناسی حضور داشه است و داشتن مدرک کارشناسی.
  • کپی دیپلم دارای تاییدیه رسمی، اگر اعطای مدرک در رونوشت ها مشخص نشده است.
  • ترجمه تحت اللفظی انگلیسی رونوشت های دانشگاه (اگر به زبان انگلیسی نیستند). ترجمه ها باید رسمی باشند: صادر شده توسط یک مترجم دارای تاییدیه توسط یک مقام قانونی معتبر. فتوکپی ترجمه ها پذیرفته نمی شود.
  • نتایج مهارت زبان انگلیسی در آزمون آیلتس یا تافل (برای غیر بومیان زبان انگلیسی)
  • یک مقاله 300 – 500 کلمه ای درباره موضوع تحصیلی انتخابی شما

دو معرفی نامه؛ که می توانند از طرف همکاران حرفه ای، ناظران، و / یا استادانی باشند که قادر هستند درباره توانایی شما به عنوان یک دانشجوی فارغ التحصیل موفق اظهار نظر کنند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در تایلند

پس از انتخاب رشته ؛ به صورت آنلاین درخواست دهید و مدارک زیر را جهت تحصیل دندانپزشکی در تایلند برای ارسال آماده کنید :

  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • رونوشت رسمی تمام نمرات دروس کارشناسی و مدرک کارشناسی
  • کپی برابر اصل مدرک کارشناسی ؛ در صورتی که رونوشت نمرات به همراه مدرک نباشند.
  • ترجمه انگلیسی رونوشت ها به زبان انگلیسی ؛ ترجمه ها باید رسمی باشند : توسط یک مترجم معتبر تایید شده باشند و یا در یک اداره قانونی به رسمیت شناخته شده باشند.
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی TOEFL یا IELTS (برای غیر انگلیسی زبانان)
  • مقاله 300 _ 500 کلمه ای درباره رشته مورد نظر و علت انتخاب آن
  • دو معرفی نامه از همکاران حرفه ای ، سوپروایزر و یا اساتیدی که توانایی شما را برای موفقیت در این رشته تضمین می کنند.
  • کپی صفحه اطلاعات شخصی پاسپورت
  • رزومه

مدارک اضافی ممکن است از طرف کمیسیون پذیرش،  خواسته شود. تمام مدارک ارسالی متعلق به دانشگاه می باشد و به متقاضی بازگردانده نمی شود. بنابراین بهتر است از تمام مدارک ارسالی کپی تهیه شود. بررسی های اصلی بر عملکرد آموزشی ، محتوای دروس گذرانده شده و مدارک مبتنی بر مهارت زبان انگلیسی، انگیزه ، تعهد و داشتن آمادگی نسبت به زندگی دانشجویی  با توجه به مقاله ارسالی و توضیحاتی در معرفی نامه انجام می شود.

ممکن است بتوانید پیش از اخذ مدرک کارشناسی برای این رشته درخواست دهید ؛ اما وضعیت پذیرش شما با تکمیل دوره کارشناسی مشخص می شود. حداقل GPA لازم نمره 2 از 4 یا معادل آن است . افرادی که نمرات خود را با  توجه به سایر مقیاس های ارزیابی، کسب کرده اند، در همان سیستم مربوطه ارزیابی می شوند. متقاضیان با نمره GPA کمتر از 2.5 واجد شرایط پذیرش به صورت موقت هستند. حداقل نمره  قابل قوبل در آزمون های مهارت زبان برای پذیرش در این رشته به شرح زیر است:

  • آزمون کتبی TOEFL : نمره 550
  • آزمون TOEFL iBT : نمره 80
  • IELTS آکادمی : نمره 6.5
  • PTE آکادمی : نمره 53

همچنین دانشجویان فارغ التحصیل برنامه ESL با حداقل نمرات زیر پذیرش می شوند:

  • آزمون کتبی TOEFL : نمره 450
  • آزمون TOEFL iBT : نمره 45
  • IELTS آکادمی : نمره 5
  • PTE آکادمی : نمره 38

متقاضیانی که نمرات آنها کمتر از حداقل است ، به عنوان پیش نیاز این رشته باید در دوره های ESL ( انگلیسی به عنوان زبان دوم ) شرکت کنند .

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند

هزینه تحصیل بر اساس دانشگاه ها  و برنامه های تحصیلی متغیر است. شهریه دوره تحصیلی ارشد در دانشگاه های دولتی معمولا 1.000 دلار آمریکا تا 2.000 دلار آمریکا در سال است. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی حدود 75 دلار آمریکا تا 125 دلار آمریکا برای هر واحد درسی است.

  • هزینه آموزش 146.108 بات / 3.731 یورو / 4.484 دلار آمریکا
  • دانشگاه تاماسات (Thammasat) – دولتی، پزشکی: 21100 بات در هر ترم

دانشگاه چولالونگکورن (Chulalongkorn) – دولتی، دانشجویان خارجی –  62.500 بات (1.9375 دلار آمریکا) (برای پزشکی، مهندسی، معماری و غیره)، یا 59.000 بات (1.829 دلار آمریکا) (برای حقوق، حسابداری، علوم سیاسی، اقتصاد، هنر و غیره) در هر ترم.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی تایلند مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه هایی که در زیر مشاهده مینمایید موردتایید وزارت بهداشت، جهت سال تحصیلی 2018-2019 می باشند. دانشگاه ماهیدول تایلند از دانشگاه های دولتی این کشور است که در شهر بانکوک واقع شده است و دارای شته های تحصیلی مختلفی می باشد. رتبه و رنکینک این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور تایلند 1 و در بین دانشگاه های جهان 480 می باشد.

Chulalongkorn University، این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ کشور تایلند است که در شهر بانکوک قرار دارد. این دانشگاه یک دانشگاه بین المللی است و سالیانه آزمون ورودی برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی برگزار می شود و دارای رشته های تحصیلی متنوعی است.

Chiang Mai University، این دانشگاه در شهر Chiang Mai تایلند واقع شده است و در بین دانشگاه های کشور تایلند دارای رتبه و رنکینگ 5 و در بین دانشگاه های جهان رتبه 777 را داراست. Khon Kaen University، این دانشگاه در شهر تایلند قرار دارد و در بین داشگاه های کشور تایلند رتبه و رنکینگ 8 و در بین دانشگاه های جهان رتبه 928 را دارد

Prince of Songkla University، این دانشگاه در شهر Khon Kaen قرار دارد و در رتبه بندی دانشگاه های کشور تایلند رتبه 4 و بین دانشگاه های جهان رتبه 771 را دارد. Kasetsart University، این دانشگاه در شهر بانکوک واقع شده و دارای رشته های تحصیلی متنوع در مقاطع تحصیلی مختلف است. رتبه جهانی این دانشگاه 600 و رتبه آسیایی آن 120 است.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی تایلند

SAT آزمون ورودی است که توسط بیشتر کالج ها و دانشگاه ها برای پذیرش گرفته می شود. SAT یک آزمون چند گزینه ای، با مداد و کاغذ است، که توسط هیئت اصلی کالج مدیریت می شود. هدف آزمون SAT، ارزیابی آماده بودن دانش آموزان دبیرستانی برای کالج است، و همچنین ارائه کردن اطلاعاتی برای کالج ها برای مقایسه تمام متقاضیان است.

مسئولان پذیرش کالج، نمرات آزمون استاندارد را همراه با نمره GPA دبیرستان شما، کلاس هایی که در دبیرستان گذرانده اید، معرفی نامه ها از معلمان یا مربیان، فعالیت های فوق برنامه ای، مصاحبه های پذیرش و مقاله های شخصی شما را بررسی می کنند. میزان اهمیت نمرات آزمون SAT در فرآیند پذیرش کالج در هر مدرسه ای متفاوت است. به طور کلی، هر چه نمره SAT و / یا ACT شما بالاتر باشد، گزینه های حضور و پرداخت بیشتری برای کالج در دسترس شما خواهد بود. دو بخش در آزمون SAT وجود دارد:

  • ریاضیات
  • خواندن و نوشتن مبتنی بر شواهد

آزمون SAT همچنین شامل یک بخش مقاله اختیاری است. نمرات مقاله SAT به صورت جداگانه از نمرات کلی آزمون گزارش می شوند. تکمیل مقاله SAT مورد نیاز برخی از کالج ها است. هر بخش SAT بر مبنای 200 تا 800 امتیاز بندی می شود. نمره کلی SAT، مجموعی از نمرات هر بخش شما است. بیشترین نمره SAT ممکن 1600 است. اگر شما مقاله را نیز ارائه کنید، یک نمره جداگانه دریافت می کنید. برخی از دانشگاه های پزشکی تایلند، این آزمون را به عنوان آزمون ورودی در نظر می گیرند. شرایط  دریافت بورسیه تحصیلی تایلند را از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *