تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

در این مقاله با شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند آشنا خواهید شد. مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان آماده خدمت برای کمک به شما در راستای اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیز می باشند تا سختی های این مسیر را برای شما عزیزان هموار سازند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

دانشکده پزشکی جهت تحصیل در ایسلند به چهار بخش پزشکی، فیزیوتراپی، رادیولوژی و علوم زیست شناسی تفسیم می شود. این دانشکده یکی از دانشکده های اموزشی و پژوهشی در زمینه علوم پزشکی در ایسلند است که ارتباط قوی با بیمارستان های دانشگاهی دارد و به دانشجویان این اجازه را می دهد که توسط اموزش عالی و تجربه کار عملی مهارت کافی را کسب کنند. دانشگاه ایسلند یک دانشگاه کوچک است که هر ساله 48 پزشک از ان فارغ التحصیل می شوند. این دانشگاه دوره پزشکی 6ساله را برگزار می کند که شبیه دانشگاه های استرالیا است.

دانشکده پزشکی دوره های کارشناسی را در زمینه های علوم پزشکی، فیزیوتراپی و رادیولوژی ارائه می دهد. دوره هایbs دوره های تمام وقتی هستند که سه سال طول می کشد. بعد از اتمام این دوره دانشجویان متقاضی کار در بیمارستان، موسسات مراقبت های بهداشتی و تعداد زیاد شرکت هایی که خدماتی در این زمینه را ارائه می کنند هستند.

دانشکده پزشکی برنامه های کارشناسی ارشد مختلفی را ارائه میکند.این برنامه ها دانشجویان را به عنوان یک پزشک بالینی، دانشمند، معلم، مدیر و رییس معرفی میکند و این دوره ها فرصت هایی برای تاثیر گذاری بر کیفیت و توسعه سلامت و رفاه مردم فراهم می کند. دانشکده پزشکی ایسلند با بسیاری از دانشگاه های برتر جهان همکاری می کند. دراین دوره اموزشی سختترین استاندارد های بین المللی رعایت می شود. دوره کارشناسی ارشد یک دوره تحصیلات تکمیلی عالی است و دانشجویا ان داوطلب کارهای زیادی هستند.

دوره های دکتری در بخش های مختلفی مثل دکترای علوم سلامت، دکترای علوم پزشکی و دکترای سلامت عمومی ارائه می شود. دوره های دکتری یک برنامه تحصیلی ECTSL80 است که بعد از دوره های کارشناسی ارشد ارائه میشود. دانشجویان دکتری باید سه دوره اخلاق و علم پژوهش، امار عمومی در پژوهش و روشهای تحقیق عمومی را به پایان برسانند. دانشکده دندانپزشکی یکی از افتخارات دانشگاه پزشکی ایسلند است و بعضی ار فارغ التحصیلان این دانشکده از بهترین افراد در سراسر جهان هستند. این دانشکده تدریس بسیار قوی را ارائه می دهد.

این دانشکده تنها دانشکده دندانپرشکی در ایسلند است و کلینیک دندانپزشکی عمومی را فراهم کرده است که سرویس های عمومی و تخصصی را ارائه می دهند. اکثر دوره های این دانشگاه به زبان انگلیسی ارایه می شود. دوره های کارشناسی دندانپزشکی در دو برنامه تکنولوژی دندان سازی که یک دوره سه ساله است و دوره دندانپزشکی که یک دوره شش ساله است ارایه می شود. دوره های دندانپزشکی MS که یک دوره یک ساله است و دوره PHD که یک برنامه 6ساله است توسط دانشکده دندانپزشکی ارائه می شود.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در ایسلند

جهت اخذ پذیرش در ابتدا متقاضیان باید یک درخواست انلاین را تکمیل کنند و سپس بسته به زمان دوره و مهلت ارایه شده باید مدارک مورد نیاز را که به زبان انگلیسی ترجمه شده است ارسال کنند. دانشجویان باید قبل از بیست می برای امتحان ورودی ثبت نام کنند. در صورت پذیرش دانشجویان باید هزینه های ثبت نام را مطابق با مقررات دانشگاه پرداخت کنند. تمام دانشجویانی که در دانشگاه ایسلند ثبت نام می کنند باید امتحان ورودی دانشگاه (Studentsprof) یا معادل امتحان را تکمیل کنند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در ایسلند

هر ساله دانشکده پزشکی(علوم پزشکی و فیزیوتراپی) دانشگاه ایسلند در ماه ژوئن یک ازمون ویژه پذیرش برگزار می کند. قوانین امتحان ورودی برای پذیرش توسط شورای دانشگاه(haskolarao) تایید شده است. مقررات پذیرش برای دوره های کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی ایسلند به این شکل است که دانشجویان باید یک مدرک لیسانس از دانشگاه های ایسلند یا مدرک معادل با حداقل معدل 6.5gpa به دست اورده باشند.

در صورتی که دانشجویان توانایی های تحصیلی یا تحقیقات مستقل از خود داشته باشند اگر معدل پایین تری داشته باشند برای پذیرش مجاز هستند. در دوره های دکتری در دانشکده پزشکی ایسلند دانشجویان باید تحقیقات پایه به همراه مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک معادل با حداقل نمره 7.25 gpa داشته باشند.این الزامات برای دانشجویانی که تجربه تحقیق تایید شده داشته باشند لغو است.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

برخلاف شرایط محیطی دشواری که کشور ایسلند دارد، موفق شده است به یکی از ثروتمند ترین (یکی از بالاترین درآمد های خالص دنیا را دارد) و سالم ترین کشور های جهان تبدیل شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی در کشور ایسلند را دارند می بایست از شرایط ویژه ای برخوردار باشند. مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان : یکی از این شرایط پذیرش این است که دانشجویان می بایست مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند و آزمون های مربوط به آن را سپری کرده باشند.

شرکت در آزمون ورودی پزشکی و سایر رشته های درمانی: در کشور ایسلند آزمون ورودی مخصوصی وجود دارد که هر ساله در ماه ژوئن برگزار می گردد و دانشجویانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در ایسلند، پزشکی و یا زیر شاخه های آن را داشته باشند می بایست در این آزمون شرکت کنند و نمره قبولی کسب کنند. قوانین مربوط به این امتحان ورودی توسط هیات دانشگاهی تنظیم و تصویب شده اند. لطفا توجه داشته باشید که این آزمون ورودی به زبان ایسلندی برگزار می شود.

یکی از شروط پذیرش در مقطع ارشد رشته های پزشکی، داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با میانگین نمره ی 6.5 است (از 0 تا 10). اگر دانشجو در غالب تخقیقات و یا مقاله صلاحیت آکادمیک خود را نشان دهد می توان از شرط میانگین نمره چشم پوشی کرد. و برای شرکت در مقطع دکتری داشتن مدرک کارشناسی ارشد پزشکی به همراه پایان نامه و تحقیقات صورت گرفته ضروریست! میانگین نمرات شما (GPA) باید 7.25 باشد. و درصورتی که مقاله یا کار تحقیقاتی ای انجام دهید احتیاجی به داشتن نمره های بالا نخواهید داشت.

روند درخواست به این صورت است که اول از هر چیز دانشجو فرم درخواست خود را از وبسایت دانشگاه مدنظر دریافت کند و تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام درخواست خود را ثبت کند و مدارک مورد نیاز را برای دانشگاه ارسال نمایند. دانشجویانی که زبان مادریشان انگلیسی نباشد می بایست مدرک زبان معتبر مثل تافل ایلتس و یا مدرک زبان کمبریج داشته باشند و اگر این مدرک را ارائه ندهند به درخواست آنها رسیدگی نخواهد شد

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

در دانشگاه های ایسلند چیزی به نام شهریه وجود ندارد و تحصیل برای دانشجویان تمام ملیت ها رایگان است. اما با این وجود دانشگاه به صورت سالیانه 75000 کرونای ایسلند (معادل 615 یورو یا 720 دلار آمریکا) بابت هزینه ی ثبت نام پرداخت میکنند. دانشجویان بین المللی بابت درخواست پذیرش و فرآیند های مربوط به آن باید مبلغ 8000 کرونا (50 یورو) بپردازند. این هزینه ها قابل استرداد نیستند و باید تا قبل از 4 جولای به صورت اینترنتی پرداخت شوند و تا این مبلغ پرداخت نشود ثبت نام شما کامل نخواهد شد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ایسلند را داشته باشید باید هزینه هایی را بابت شهریه پرداخت کنید که میزان این شهریه ها بین 4500 تا 8000 می توانند متغیر باشند. اما در کنار هزینه های تحصیل، باید هزینه های زندگی روز مره دانشجو مثل غذا، مسکن، پوشاک، حمل و نقل، کتاب و غیره را نیز در نظر داشته باشید. به طور میانگین شخصی که برای تحصیل به کشور ایسلند مهاجرت می کند، در ماه حدود 660 پوند هزینه مخارج زندگی خواهد کرد.

هزینه های مسکن بسیار متنوع است. هزینه های زندگی برای یک شخص در ماه و در پایتخت کشور ایسلند، ریکیاویک، به صورت زیر تخمین زده شده است. اما لازم به ذکر است که این مقادیر ذکر شده بسته به سبک زندگی شخص و کیفیت آن می تواند تغییر کند و در مورد همه صدق نمی کند:

  • خانه و تجهیزات مربوط به آن : 100000 کرونای ایسلند و بیشتر در هر ماه
  • غذا و مخارج روزانه : 50000 کرونای ایسلند و یا بیشتر در هر ماه
  • کتاب و سایر امکانات لازم برای تحصیل 40000 کرونا و یا بیشتر برای هر ترم دانشگاه
  • حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی : 6000 کرونا و یا بیشتر در هر ماه
  • تفریح و سرگرمی و فعالیت های دیگر: 30000 کرونا و یا بیشتر در هر ماه

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ایسلند مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه ایسلند یک موسسه آموزشی پیشرفته و علمی است که در زمینه تحقیقاتی بسیار مشهور و شناخته شده است و در جامعه علمی جهانی جزو دانشگاه های پرطرفدار است. دانشگاه ایسلند یک دانشگاه دولتی است که در قلب ریکیاویک، پایتخت ایسلند قرار دارد. یک موسسه مدرن، متنوع و در حال توسعه است، دانشگاه ایسلند فرصت های زیادی برای مطالعه و تحقیق در تقریبا 400 برنامه ارائه می دهد که شامل بسیاری از علوم از قبیل: علوم اجتماعی، علوم بهداشت، علوم انسانی، آموزش و پرورش، علوم طبیعی و مهندسی است. راه های دریافت ویزای تحصیلی ایسلند را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما قرار خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *