تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان

موسسه توسعه گران مهر با مجوز وزارت علوم ، آماده مشاوره در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان و اعزام دانشجو پزشکی به هندوستان در شیراز می باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان و یا به عبارتی اعزام دانشجو تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان با توجه به اعتبار دانشگاه های هندوستان پرطرف دار هستند. نکته جال توجه پیرامون تحصیل داروسازی در هندوستان و یا اعزام دانشجو داروسازی به هندوستان نیز این که امکان پذیرش مقطع دکترای حرفه ای و لیسانس نیز وجود دارد. مرکزیت موسسه توسعه گران مهر در شیراز می باشد ولی با یاری و حمایت شما هموطنان ، جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان این موسسه هم اکنون علاوه بر شیراز بر هموطنان عزیز در شهر های دیگر نیز خدمات ارائه می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان با توجه به تنوع کالج ها و دانشگاه های این کشور بسیار مورد تقاضا است. تحصیل در این کشور با توجه به مزایایی مثل عدم برگزاری کنکور ، امتحان و شرط معدل شرایط بسیار مناسبی را برای افرادی قصد تحصیل پزشکی و یا رشته هایی مثل داروسازی ، دندان پزشکی و سایر گرایش های پزشکی و پیراپزشکی را دارند فراهم آورده است. همچنین اینکه با اخذ ویزای تحصیلی هندوستان ، شخص می تواند از مزیت اقامت هندوستان و همچنین در صورت کسب شرایط لازم اقدام به مهاجرت به هندوستان از طریق تحصیل نماید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان

دسته بندی دانشگاه های هند از نظر وزارت بهداشت

وزارت بهداشت دانشگاه های خارجی را به چند دسته تقسیم می کند، مدارک بعضی دانشگاه ها را به صورت مطلق ارزشیابی می نماید، بعضی ها رو به صورت مشروط و بعضی از دانشگاه ها را به صورت ارزشیابی نمی کند، جهت اطلاع از نوع ارزشیابی دانشگاه مدنظر می توانید به وب سایت ارزشیابی دانشگاه ها مراجعه نمایید. سوالی که معمولاً ایجاد می شود این است که تفاوت دانشگاه های مشروط و مطلق چیست؟ معمولاً در دسته بندی ارزشیابی دانشگاه های پزشکی از طرف وزارت بهداشت، عوامل مختلفی از جمله رتبه بندی دانشگاه مقصد مهم است ولی شایان ذکر است، حتماً دانشگاهی که مورد تایید وزارت بهداشت نیست از رتبه ی علمی پایینی برخوردار باشد، ممکن است وزارت بهداشت به دلایل دیگری دانشگاه را قبول نداشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشروط و مطلق بودن دانشگاه های می توانید به مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در هندوستان

بسته به نوع رشته ای که قصد دارید در هند تحصیل کنید دوره سه تا پنج ساله ممکن است زمان ببرد. طول دوره های کارشناسی ارشد در حالت کلی دو تا سه سال می باشد. پس از تکمیل مدرک کارشناسی ارشد، ادامه تحصیل در مقطع دکترا و یا تحقیق در موسسات آموزشی گوناگون به انتخاب شماست.
داوطلب باید دوره دیپلم متوسطه را گذرانده و مدرک دیپلم یا معادل آن را دریافت کرده باشد، و در آزمون یک دانشگاه / موسسه آموزشی معتبر هر استان از هندوستان با موضوعات زبان انگلیسی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی را با موفقیت گذرانده باشد.
داوطلبینی که قصد گرفتن پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد را دارند باید مدرک کارشناسی خود را با حداقل 50٪ نمره در موضوعات درسی مربوطه (فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی) از یک دانشگاه یا دانشکده معتبر دریافت کرده باشند. داشتن حداقل نمره زبان انگلیسی یک مورد لازم برای واجد شرایط بودن در بسیاری از دانشکده های سطح عالی می باشد.

سن داوطلب باید در زمان پذیرش باید بین 17 تا 25 سال باشد.
داوطلب باید آزمون های ورودی ,NEET، JIPMER یا AIIMS را با موفقیت گذرانده باشد.

مدارک مورد نیاز

قبل از پر کردن فرم درخواست برای پذیرش دوره کارشناسی ارشد پزشکی( MBBS) در هند، بهتر است مدارک زیر را آماده نمایید:

  • فتوکپی ریزنمرات مدرک دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی
  • گذرنامه
  • گواهی تولد(شناسنامه)
  • کارت نتیجه آزمون ورودی NEET
  • گواهینامه طبقه های اجتماعی در مورد کاندیداهای OBC / ST / SC
  • عکس های مورد نیاز در سایز عکس پاسپورت

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در هندوستان

B.D.S یا دوره کارشناسی جراحی دندان در هند یک دوره کارشناسی دندانپزشکی است که طول مدت آن 4 تا 5 سال می باشد و یک سال آخر در دوره 5 سال به دوره کار آموزی اختصاص یافته است.
دانشکده دندانپزشکی “Manipal” یک دوره آموزشی منطبق با دوره گفته شده را ارایه می دهد. دوره B.D.S به دو ترم یا بیشتر از دو ترم تحصیلی تقسیم می شود و می تواند بصورت یک دوره تمام وقت و یا پاره وقت گذرانده شود.

شرایط (صلاحیت) لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی جراحی دندانپزشکی

  • مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه دندانپزشکی شامل مدرک دیپلم متوسطه با داشتن حداقل 50 درصد نمرات در دروس انگلیسی، فیزیک، شیمی، و زیست شناسی می باشد.
  • کپی نرم افزاری(دیجیتال فرمت) پاسپورت در قالب PDF با حجم حداکثر 200 کیلوبایت
  • کپی نرم افزاری از NOC (کد ملی اشتغال) اصلی توسط شورای دندانپزشکی مربوطه در قالب PDF با حجم حداکثر 200 کیلوبایت
  • کپی اسکن شده از عکس رنگی اخیرا گرفته شده در اندازه عکس پاسپورت با حجم حداکثر 40 کیلوبایت در فرمت JPEG. (110140x پیکسل)
  • امضا اسکن شده در قالب JPEG با حجم کمتر از 40 کیلوبایت. (140110x پیکسل)
    * اسناد فوق باید به وضوح قابل مشاهده باشد.

پذیرش در دوره های تخصصی دندانپزشکی از طریق آزمون عمومی سراسری صورت می گیرد.

  • آزمون های ورودی دوره دندانپزشکی در تمامی شهرهای بزرگ و اصلی هندوستان برگزار می گردد. اعلان های سراسری در خصوص صدور فرم ثبت نام و درخواست برای آزمون سراسری ورودی، تاریخ های مهم و غیره منتشر می گردد. همچنین در تمامی روزنامه های مهم هندوستان نیز اطلاع رسانی می شود.
  • آزمون ورودی دوره مقدماتی پزشکی و دندانپزشکی توسط CBSC برگزار می گردد که برای دوره های M.B.B.S و B.D.S نیز معمول است.
  • به غیر از موسسات آموزشی پزشکی و دندانپزشکی مرکزی، حداقل یک دانشکده دندانپزشکی در اکثر استانهای هندوستان آزمون ورودی را برگزار می کنند، در حالیکه پذیرش بوسیله محل سکونت تعیین می گردد.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی هندوستان مورد تایید وزارت بهداشت

  • دانشگاه هندوی بنارس دانشگاه هندوی بنارس که در سال 1915 تاسیس شده است، یک موسسه غیرانتفاعی عمومی است که در شهر بزرگ وارانانی هندوستان واقع شده است. این موسسه آموزش عالی مختلط است و به طور رسمی وابسته به مذهب هندو است. دانشگاه بنیاد هندو (BHU) دوره های آموزشی به رسمیت شناخته شده را در مقطع عالی مانند لیسانس در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می دهد. این موسسه آموزش عالی 103 ساله دارای سیاست پذیرش انتخابی مبتنی بر آزمون ورودی است.
  • دانشگاه اسلامی علیگار دانشگاه اسلامی علیگار یا (دانشگاه علیرق مسلم) در سال 1920 تاسیس شده و یک موسسه غیرانتفاعی عمومی است که در شهر بزرگ علیگار واقع شده است. این موسسه همچنین دارای شعبه ها و دانشکده های مختلف در دهلی نو، آگرا، متورا است. این موسسه آموزشی عالی مختلط است و وابسته به دین اسلام است. این موسسه آموزشی 98 ساله دارای سیاست پذیرش انتخابی مبتنی بر آزمون ورودی است.
  • دانشگاه دهلی دانشگاه دهلی در سال 1922 تاسیس شده است و در محیط کلان شهر دهلی نو واقع شده است (جمعیت بیش از 5،000،000 نفر). این دانشگاه رسما توسط کمیسیون گرامشی دانشگاه، هند تایید شده، دانشگاه دهلی (DU) بسیار بزرگ است و تحصیلات دانشگاهی مقدماتی کارشناسی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه پانجاب دانشگاه پانجاب که در سال 1882 تاسیس شده است، یک موسسه غیرانتفاعی عمومی است که در شهر چند دیگر در هند واقع شده است. دانشگاه پانجاب (PU) دارای غالب رشته های تحصیلی مهم دنیا است. دانشگاه پانجا دوره های آموزشی و برنامه های مختلف را در مقطع تحصیلات عالی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری در زمینه های مختلف تحصیلی ارائه می دهد. این مؤسسه آموزش عالی 136 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی مبتنی بر آزمون های ورودی و سابقه های تحصیلی گذشته و دانش آموزان است. محدوده درصد پذیرش دانشجویان 40-50٪ است.
  • دانشگاه مانيپال دانشگاه منیپال در سال 1995 تاسیس شد و یک موسسه غیرانتفاعی خصوصی است که در شهر بزرگ گانگتوک واقع شده است. دانشگاه ایالتی مانيپال (SMU)، به طور رسمی معتبر توسط کمیته گرانهای دانشگاهی شناخته شده است. دانشگاه سیکیم مانوپال دوره های آموزشی و برنامه هایی کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه های مختلف تحصیلی ارائه می دهد.
  • دانشگاه جادوپور دانشگاه جادوپور که در سال 1955 تاسیس شده است، این دانشگاه یک موسسه غیرانتفاعی است که در شهر کلکته واقع شده است. دانشگاه جادوپور (JU) دوره های آموزشی و برنامه هایی را جهت رسیدن به سطح رسمی تحصیلات عالی مانند دوره های کارشناسی در زمینه های مختلف ارائه می دهد.

دانشگاه های پزشکی هندوستان

در هند در حدود 13 دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت وجود دارد، این دانشگاه ها از لحاظ مختلف دارای شرایطی هستند، به عنوان مثال دانشگاه مانیپال از دانشگاه های قوی این کشور محسوب می شود ولی به دلیل شهریه بالا و سخت گیری های زیاد معمولاً مورد انتخاب دانشجویان ایرانی قرار نمی گیرد. انتخاب دانشگاه جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان بسیار حایز اهمیت است، چرا که معمولاً دانشگاه های این کشور هزینه ی کل تحصیل را به صورت یکجا دریافت می کنند و شخص امکان انتقالی به دانشگاه های دیگر را ندارد. همه ی شهر های هندوستان جهت تحصیل از شرایط مساعدی برای ایرانی برخوردار نیستند. در واقع می توان گفت مهم ترین نکته ای که باید در زمینه انتخاب دانشگاه در هند در نظر گرفت، همین مسئله شهری است که دانشگاه در آن واقع شده است.

معمولاً دانشجویان ایرانی دانشگاه راجیو گاندی را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان انتخاب می کنند، این دانشگاه در چند شهر دارای کالج می باشد که معمولاً با توجه به تمیزی، نظم و غیره شهر بنگلور، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان و در کالج های شهر بنگلور مورد درخواست بیشتری واقع می شود. نکته مهمی که باید در همین جت مطرح کنیم این است که بعضی موسسات اعزام دانشجو پزشکی به هند ، به علت عدم اطلاع کافی از شرایط هند موجب اذیت و دردسر برای دانشجویان به علت انتخاب کالج نامناسب می شوند، توصیه ما این است که به حتماً به موسساتی اعزام دانشجویی مراجعه کنید که سابقه اعزام دانشجو پزشکی به هندوستان را داشته باشند.

شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان

همان طور که ذکر شد، جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان هزینه ی تحصیل به صورت یکجا دریافت می شود، به طور مثال جهت تحصیل دندانپزشکی مبلغی در حدود 200 میلیون تومان در ابتدا از متقاضی اخذ می شود. این شهریه بسته به زمان ثبت نام و… ممکن است متفاوت باشد.

نکته ی مهم قابل ذکر در این بحث این است که معمولاً کالج هایی که در خارج شهر واقع هستند، هزینه های کمتری دریافت می کنند ولی به دلیل بعد مسافت، دانشجو مجبور به پرداخت هزینه های بسیار زیاد در زمینه حمل و نقل می باشد و …. می باشد، پس حتماً به نکته نیز دقت لازم را داشته باشید. مسئله پرداخت یکجای ثبت نام فقط برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی صورت می گیرد ولی برای رشته های داروسازی و غیره شهریه به صورت سالیانه اخذ می شود.

دوره های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان در سپتامبر شروع می شود، افرادی که قصد دارند زود تر این ماه به این کشور بروند می توانند جهت ثبت نام دوره های زبان اقدام نمایند. دوره های دیپلم زبان انگلیسی شش ماهه می باشد و شهریه ای در حدود 2500 دلار را دارا است. دوره های زبان ماهانه نیز وجود دارد که هزینه های کمتری را دریافت می کنند.

سوالی که معمولاً برای افراد در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان می باشد این است که آیا هند برای همراهان ویزای همراه صادر می کند یا خیر؟ جواب این سوال مثبت است، البته بسیاری از موسسات از این مسئله آگاهی ندارند، هند برای همراه نفر اصلی ویزای همراه یا x visa صادر می کند، البته روال راحتی ندارد و پس از طی مراحل اداری این مسئله امکان پذیر است. موسسه حقوقی توسعه گران مهر با همکاری وکلای خود در کشور هندوستان ، اخذ این ویزا را برای علاقمندان فراهم آورده است.

نکته ی دیگر پیرامون خوابگاه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان این است که معمولاً دانشگاه های این کشور فاقد خوابگاه هستند و دانشجویان به صورت دسته جمعی یا انفرادی خانه ای اجاره می کنند.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی هندوستان NEET

آزمون ورودی ملی یا “NEET UG” یک آزمون ورودی در کشور هندوستان برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در دوره های کارشناسی و دوره های کارشناسی ارشد پزشکی(MBBS، MD، MS) و دوره دندانپزشکی (BDS، MDS) به ترتیب در دانشکده های دولتی و یا خصوصی پزشکی و دندانپزشکی هندوستان هستند.

  • شرایط سنی: حد اکثر سن شرکت کنندگان در این ازمون 25 سال می باشد، که تا زمان برگزاری امتحان محاسبه می گردد. ( 5 سال استراحت به کاندیدهایی که رزرو کرده اند اختصاص داده می شود)
  • شرایط دیگر: تمامی شهروندان هندی، هندی هایی که شهروند هند نیستند، شهروندان هندی خارجی، افرادی با اصلیت هندی و همچنین خارجی می توانند در این آزمون ورودی شرکت کنند و واجد شرایط گرفتن سهمیه دانشگاهی 15 درصدی هند می شوند.
  • تعداد دفعات مجاز شرکت در آزمون: برای تمامی شرکت کنندگان بطور یکسان سه بار می باشد.

طرح آزمون NEET UG در سال 2019 :
آزمون ورودی NEET UG یک آزمون کتبی چند گزینه ای و تک جوابی می باشد با ماکزیمم نمره 720 و مدت زمان 3 ساعت.

نکته: 
آزمون ورودی NEET UG به غیر از زبان های هندی و انگلیسی در شش زبان گجراتی، ماهاراتی، بنگالی، اسامه، تلگو و تامیل نیز برگزار می گردد.

  • در هنگام تصحیح و اعلام نتایج آزمون ، موارد زیر به عنوان شاخص رتبه بندی مدنظر می باشد.
  • نمرات بخش زیست شناسی (نمره بالاتر منتهی به رتبه بالاتر در نتیجه آزمون است)
  • نمرات بخش شیمی (نمره بالاتر منتهی به رتبه بالاتر در نتیجه آزمون است)
  • نمرات بخش فیزیک (نمره بالاتر منتهی به رتبه بالاتر در نتیجه آزمون است)
  • مجموع نمرات منفی آزمون (نمره منفی کمتر منتهی به رتبه بالاتر خواهد شد)
  • تاریخ تولد (اشخاص با سن بالاتر در رتبه بالاتری قرار خواهند گرفت)

زبان تحصیل پزشکی در هندوستان

زبان تحصیل در هندوستان به زبان انگلیسی می باشد و البته شایان ذکر است قبل از شروع دوره هیچ دوره ی زبانی از طرف کالج برگزار نمی شود مگر اینکه همان طور که ذکر شد، شخص قبل از شروع، خودش دوره های زبان را در ایران یا هند بگذراند. نکته ی دیگر پیرامون تحصیل در هند این که نیازی به مدارک زبان مثل آیلس یا تافل نیست و شخص می تواند با طی دوره های زبان بدون مدرک برای اخذ پذیرش اقدام کند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش پزشکی در هندوستان ، شامل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به انضمام ریز نمرات می باشد. مدارک تکمیلی شامل پاسپورت نیز از الزامات اخذ پذیرش است .

در نهایت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان با توجه به سطح علمی دانشگاه های این کشور برای افرادی که با شرایط محیطی این کشور مشکلی ندارند، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. شهریه دانشگاه های این کشور نسبت به بسیاری کشور های دیگر از وضعیت بهتری برخوردار است.

موسسه حقوقی توسعه گران با تجربه فعالیت در زمینه اعزام دانشجو راه رسیدن شما را به دانشگاه های هندوستان فراهم و تسهیل می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان و شرایط اعزام دانشجو پزشکی به هندوستان می توانید با مشاورین و وکلای موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان

1- مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان چیست؟

هزینه های پایین و مقرون به صرفه، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر، فاصله کوتاه ایران تا هند

2- متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان بدون مدرک زبان، امکان تحصیل در این کشور را دارند؟

بله، تنها در صورتی که در این کشور در دوره های زبان قبل از ورود به کورس اصلی شرکت نمایند.

3- مدت زمان تحصیل پزشکی در هندوستان چند سال است؟

تحصیل پزشکی در هندوستان یک دوره شش ساله است.

4- مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در هندوستان چه مدت است؟

تحصیل دندانپزشکی در هندوستان پنج سال به طول می انجامد.

5- آیا دانشگاه های پزشکی هندوستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

بله، تعدادی از دانشگاه های پزشکی هند توسط وزارت بهداشت ایران تایید شده اند.

6- بهترین دانشگاه های هند جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟

دانشگاه هندوی بنارس، دانشگاه اسلامی علیگار، دانشگاه دهلی، داتشگاه پنجاب، دانشگاه مانیپال و غیره

7- هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هند چه میزان است؟

به طور میانگین هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان 5,000 تا 15,000 دلار در سال می باشد.

8- آیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان با آزمون ورودی همراه است؟

بله، آزمون NEET UG جهت متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان می باشد.

9- آیا جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان به مدرک زبان نیاز است؟

بله، متقاضیان می بایست مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند.

10- هزینه زندگی دانشجویی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان چقدر است؟

به طور میانگین هزینه یک سال زندگی دانشجویی در هندوستان، 4,000 دلار خواهد بود.

11- معیارهای اصلی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان چیست؟

داشتن دیپلم 12 ساله، داشتن حداقل 17 سال سن، تسلط به زبان انگلیسی، قبولی در آزمون ورودی و غیره

3.3/5 - (3 امتیاز)

96 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان

  1. میلاد گفت:

    سلام وقت بخیر
    چه کشوری برای تحصیل پزشکی بدون آزمون ورودی میباشد و مورد تایید وزارت بهداشت میباشد و نیاز به معدل بالا و مدرک زبان نباشه و کم هزینه باشه.
    و(گرفتن ویزای همراه هم راحت باشه)
    من 17 سالمه رشتم تجربیه و سال دیگه دیپلمم رو میگیرم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور ترکیه دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت است و بعضی از دانشگاه های ترکیه که مورد تایید وزارت بهداشت است، آزمون ورودی ندارد.

  2. پارمیس گفت:

    سلام.ممنون از سایت خوب و راهنمایی های مفید شما.میخواستم بدونم آیا مدرک پزشکی ترکیه در ایران معتبر است و به نظر شما تحصیل در فرانسه بهتر است یا ترکیه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      دانشگاه های ترکیه مورد تایید ایران و کشور های دیگر است. انتخاب کشور بستگی به هدف شما دارد.

  3. پریماه گفت:

    سلام چجوری میتونم برای رشته ی دندان پزشکی مهاجرت کنم به هندوستان ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در نظر داشته باشید که دانشگاه های دندانپزشکی هندوستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  4. حدیث ر گفت:

    سلام من 18سالمه برای تحصیل دکترای دندانپزشکی در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت (البته تا الآن روی زبانم کار نکردم) با هزینه ی کم و حدالامکان آزمون های سخت و شرایط سخت برای پذیرش نداشته باشن چه دانشگاه هایی در چه کشوری معرفی میکنید؟
    ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      اکثر کشور ها مانند کانادا، استرالیا، انگلیس و غیره برای تایید مدرک دندانپزشکی شما نیاز به شرکت در ازمون ورودی و یا تایید مدارک خود دارید. بهتر است از طریق اخذ ویزای کاری کشور هایی مانند دانمارک، سوئد و غیره اقدام نمایید و در کنار کار به تحصیل نیز ادامه دهید.

  5. نیلوفر نجم گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه و دانشجوی ترم ۳ مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی توی دانشگاه روزانه هستم اما به رشتم علاقه ندارم و دوست دارم دندان پزشکی یا پزشکی بخونم مدرک زبان ندارم و معدل دیپلمم ۱۴ و خورده ایه یه کشوریو میخواستم بهم معرفی کنید که هم هزینه دانشگاهش کم باشه هم مورد تایید باشه و شرط معدل و مدرک زبان نداشته باشه متشکرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به شرایط شما بهتر است برای تحصیل در ترکیه و یا روسیه اقدام نمایید. لطفا از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  6. فاطمه احصایی گفت:

    با سلام
    من فارغ التحصیل علوم ازمایشگاهی هستم با معدل۱۸
    میخاستم بدونم برای تحصیل پزشکی با شهریه کم و هزینه پایین زندگی کجا رو پیشنهاد میکنید که امنیتش هم خوب باشه اخه من دخترم؟آیا واحد های مشترک تطبیق میخوره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل سن، مدرک زبان و رزومه علمی شما حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  7. Zeinab گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید میخواستم بدونم که آیا امکان داره چند ترم پزشکی رو توی هندوستان گذروند و ایران ادامه داد و اینکه کدوم دانشگاه هند مورد تایید ایران هست ؟!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه قانون انتقال دانشجویان به ایرانیان لغو شده است.

  8. مهدی گفت:

    سلام
    من ۴۶ سالمه و دکترای بهداشت دارم، آیا امکان تحصیل پزشکی از کارشناسی، ارشد یا دکترا در هند، مالزی یا ویتنام وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      در نظر داشته باشید تحصیل پزشکی در اکثر کشور ها محدودیت سنی دارد و باید از طریق رشته های مرتبط صورت بگیرد.

  9. Zohreh گفت:

    سلام من 18سالمه و معدلمم ۱۹ هست و زبان انگلیسی بلدم و ولی مدرک دیپلم ندارم و می‌خوام تو رشته دندانپزشکی در هند تحصیل کنم میخواستم بدونم این ازمون ورودی اش چجوری و در ایا عبور از ان سخت است یا راحت و نمیشه بدون ازمون وارد دانشگاهش شد یانه؟ و اینکه مدرک دندان پزشکی انجا مورد قبول هست یا نه و تو ایران به ازمونی چیزی نیاز نداره؟ و تا چه حد معتبر است؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      در اولین مرحله باید دیپلم داشته باشید، دانشگاه موردتایید ایران در هند است، برای ورود به دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کنید، که آزمون چندان راحتی نیست.

  10. ملیکاسادات گفت:

    سلام.من ۲۶ سالمه.و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی دارم..ایا بااین سن کشور هند بهم پذیرش میده تو دانشگاه؟؟ و اینکه سطح ازمون ورودی پزشکی چجوریه..خیلی سخته ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      جدای از سن، سطح آزمون ورودی خیلی بالاست و احتمال قبولی برای دانشجویان بین المللی راحت نیست.

  11. ملیکاسادات گفت:

    سلام.الان ۲۶ سالمه بااین سن میتونم تو هند پذیرش بگیرم….

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      برای پذیرش در دانشگاه های هند لازم است که در آزمون ورودی پذیرفته شوید.

  12. Negin گفت:

    سلام وقت بخیر من ۱۹ سالمه و مدرسه نمونه دولتی با معدل خوب دیپلم…میخواستم بدونم بهترین کشور که بتونم با هزینه مناسب رشته پزشکی یا داروسازی بخونم چه کشوری هست که قبول شدنم احتمالش بالا باشه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      برای معرفی کشورهای مقصد، لازم است شرایط شما با جزییات بیشتری بدانیم، ولی در حالت کلی هزینه تحصیل در کشورهای آلمان، اتریش، نروژ و فرانسه تقریبا رایگان است.

  13. سهیل گفت:

    سلام خسته نباشید امکان تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون هست و هزینش چه قدر هستش، ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      بله بعضی دانشگاه های ترکیه بدون آزمون ورودی دانشجو پذیرش می کنند، نسبت به خصوصی یا دولتی بودن اونها شهریه هاشون متفاوت هست.

  14. هنگامه انتظاری گفت:

    سلام ،برای ثبت نام کالج زبان دوره کوتاه مدت برای فرزندم که۱۱ ساله است چه کشوری شرایط ثبت نام را داراست ؟البته با توجه به اینکه پسرم با همراه خود دوره را بگذراند؟
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      مد نظر دارید که کدام رشته و زمینه را فرزندتان برای ادامه تحصیل، پیگیری کند، بفرمائید تا با توجه به علایق ایشان بهترین گزینه را از میان دانشگاه های خارج از کشور برای پذیرش کالج، به شما پیشنهاد دهیم.

  15. Ali mohamadi گفت:

    سلام هزینه تحصیل رشته پرستاری هند سالانه و هزینه زندگی چقدره ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      هزینه های تحصیل در هند بسته به دانشگاه و محل زندگی و شیوه زندگی شما متفاوت است و عدد ثابتی را نمی توان بیان کرد.

  16. بهناز دهقان تبادکی گفت:

    سلام من ۲۴سالمه کارشناسی مامایی هستم می‌خوام با یک هزینه مناسب و بدون کنکور در یکی از کشورها تحصیل کنم کدوم دانشگاه پیشنهاد میشه ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در حال حاضر تحصیل در دانشگاه های فرانسه، اتریش، نروژ و آلمان رایگان است و شما می توانید برای این کشور ها در بهترین دانشگاه ها اقدام کنید.
      اما لازم است که حتما مدارک و سوابق تحصیلی شما مورد بررسی قرار بگیرد.

  17. علي گفت:

    سلام
    ميشه با ديپلم و پيش رياضي و فيزيك پزشكي در هند خوند.

  18. نکیسا گفت:

    سلام ..ترکیه دانشگاه بدون ازمون داره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ملاک اصلی پذیرش در دانشگاه های ترکیه آزمون های ورودی ملی و بین المللی است و شرط معدل در مدت اخیر، از شروط پذیرش حذف شده است.

  19. Mj گفت:

    سلام . من ۲۰ سالمه معدل دیپلم ،پیش دانشگاهیم خیلی کمه میشه برای تحصیل پزشکی هند اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      همانطور که تجربیات ما نشان می دهد تحصیل پزشکی در هند کار آسانی نیست و الزاماتی دارد که شرط معدل یکی از آن هاست.
      بدین منظور بهتر است شرایط و مدارک خود را برای ما ارسال نمایید تا مورد بررسی قرار دهیم.

  20. مبينا حيدري گفت:

    سلام من دانشجوي دامپزشكي هستم اما حالا ميخوام تغيير رشته بدم به داروسازي ميخواستم بدون شرايط هند چگونه است؟تمام مداركم ترجمه شده و آماده است
    اگه لطف كنين و هزينه ساليانه تحصيل و زندگي در هند را بگوييد

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای تحصیل در هند باید بگوییم که یکی از بهترین هاست، چرا که پزشکی هند از لحاظ هزینه و کیفیت در سطح جهانی معتبر است.
      هزینه های تحصیل و زندگی بسته به خود شما و همچنین دانشگاه و رشته دارد و عدد ثابتی را نمی توان ارائه کرد.
      مدارک خود را برای ما ارسال کنید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهیم.

      1. امیرحسین گفت:

        تحصیل در رشته پزشکی تو هند کل دوره ی 6 سالش چقدر میشه؟؟؟؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام روزتون بخیر
          هزینه های تحصیل بستگی به دانشگاه و موسسه انتخابی شما دارد.

  21. الهه گفت:

    سلام من دانشجوی دانشگاه علم و فرهنگ تهران رشته حسابداری هستم معدل دیپلمم 18.63 و معدل پیش دانشگاهیم 16.33 هست هم مدرک آیلس با نمره ی بالا دارم هم مدرک B2 زبان آلمانی سنمم 19 ساله میخواستم بدونم برای رشته پزشکی میتونم اقدام کنم ؟؟؟ کدوم کشور ها ؟؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله شما می توانید با ا رائه مدارک وسوابق تحصیلی خود به مشاورین ما ، از امکان سنجی های آنها برای پذیرش شما در دانشگاه های موجود کشور های مختلف با خبر شوید.

  22. یاسر مرادی گفت:

    سلام برای تحصیل در رشته پزشکی ئر هند یا ترکیه کدامش بهتره و هزینه کمنری میبره؟
    و آیا آزمون ورودی دارند؟
    شرایط سنی چی دارند؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در هر دو کشور برخی دانشگاه های بدون آزمون نیز وجود دارند که می توانید تحصیل کنید اما نکته مهم، مورد تایید بودن آن دانشگاه توسط وزارت بهداشت ایران است تا بتوانید برای کار و زندگی به ایران بازگردید.

  23. مینا اک گفت:

    با سلام
    بنده ۲۷ساله ه‍ستم و ارشد ایمونولوژی دارم
    برای تحصیل در دندانپزشکی با هزینه پایین زندگی و شهریه کم چه کشوری رو مناسب میدونید ؟؟
    البته ترک زبان هستم .

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      پیشنهاد ما به شما، تحصیل رایگان در فرانسه به زبان فرانسوی و تحصیل در ترکیه با هزینه بسیار پایین 500 تا 2000 دلار در سال، بسته به رشته، مقطع و دانشگاه، است.

  24. حمیدرضا خرسندی گفت:

    سلام و عرض ادب
    ببخشید من با دیپلم و پیش ریاضی تو کدوم کشورا میتونم پزشکی بخونم ؟ اخه خیلیا میگن فقط تجربی

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      تقریبا تمامی دانشگاه های پزشکی جهان، دیپلم و پیش دانشگاهی رشته ی ریاضی و فیزیک را به عنوان تحصیلات پیش نیاز، قبول می کنند.

      1. Sarina گفت:

        سلام من دو سال دیگه برای تحصیلم مونده بعد از گرفتن دیپلم تقریبا ۱۸ ساله میشم برای اینکه بتونم بلافاصله تو دانشگاه های کشورهای دیگه دندانپزشکی بخونم کدوم کشور هارو پیشنهاد میکنی؟. میشه راهنمایی کنید

        1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

          سلام، وقت بخیر
          به صورت کلی نمیشه گفت، لازم است که شرایط شما از جمله، معدل، سابقه تحصیلی، بودجه، زبان و … بررسی شود، با توجه به شرایط شما گزینه ها را معرفی کنیم.

  25. غزل محمدی گفت:

    سلام.برای سال تحصیلی جدید مدرک پزشکی بنگلور هند مورد تایید ایران هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر در لیست دانشگاه های مورد تایید هند ۲۰۱۸-۲۰۱۹ دانشگاه پزشکی بنگلور مورد تایید واقع نشده است.

  26. کوثر خدادوست گفت:

    سلام.
    میخام برم یه کشور برای رشته ی دندون پزشکی بعدم برگردم.کجا برم بتظرتون که مدرکش خوب باشه وقابل استفاده؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشورهای زیادی می توانید اقدام فرمایید، انتخاب دانشگاه جهت تحصیل پزشکی و دندان، به معدل، میزان پرداخت شهریه، شرایط سنی، آزمون ورودی و غیره بستگی دارد.

  27. hamed گفت:

    سلام خسته نباشید ..من 18 سالمه .دیپلم انسانی دارم و میخام دیپلم تجربی بگیرم…آیا بعداز اخذ دیپلم تجربی میتونم در هند یا کشورهای دیگه در رشته پزشکی شرکت کنم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله مشکلی نیست می توانید اقدام فرمایید، البته همانطور که ذکر شد پزشکی هند فعلا مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

  28. محمد علیزاده گفت:

    سلام به نظر شما تحصیل در رشته پزشکی و در شهر بمبئی خوب است ؟ اسم دانشگاه معتبر پزشکی بمبئی چیه ؟
    هزینه تحصیل در بمبئی چقدر است؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به الزامی شدن ازمون نیت، فعلا تحصیل پزشکی هند گزینه مناسبی نیست.

  29. Soheil گفت:

    سلام من دیپلم تجربی ام و امسال میخوام پیش دانشگاهی رو هم بگیرم و هنوز کنکور ندادم امسال میخوام کنکور بدم.میخواستم بدونم برای اینکه رشته دندانپزشکی رو تو هندوستان بخونم حتما باید رتبه ی خوبی تو کنکور داشته باشم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، رتبه آزمون ایران ارتباطی به اخذ پذیرش ندارد.

  30. مريم قلي خاني گفت:

    سلام
    تحصيل رشته دندان پزشكي در كدام دانشگاه هند مورد تاييد وزارت بهداشت هست؟براي سال ٢٠١٨؟
    همه نا معتبر هستند براي دندان پزشكي؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله، هیچ کدام از دانشگاه ها فعلا مورد تایید برای این رشته نیستند.

  31. م حسینی گفت:

    سلام آیا تحصیل در رشته پزشکی یا پرستاری در هند با دیپلم انسانی امکان دارد؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان تحصیل پزشکی در هندوستان فقط با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی امکان پذیر است.

  32. رضا زارعي گفت:

    سلام
    خسته نباشيد ميخواستم بدونم با پيش رياضي هم ميشه فيزوتراپي خوند يا بايد پيش تجربي بگيرم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله در برخی کشورها بله میشه اقدام کرد.

  33. پیوند جلیلیان گفت:

    سلام خستهئنباشی ببخشید من لیسانس بهداشت حرفه ای (صنعتی) دارم میخواستم بپرسم امکان اینکه کار کنم و داروسازی یا دندان پزشکی (در کشوری با شرایط پذیرش نسبتا راحت برای دانشجو) بخونم هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید اقدام فرمایید، این موسسه سعی نموده برای افراد مختلف با بودجه و شرایط مختلف گزینه هایی را فراهم نماید.

  34. عابدی گفت:

    سلام من ۳۴ سال سن دارم وفوق دیپلم صنایع گرایش تولید دارم وکارمند دولت هستم میتونم برای ادامه تحصیل واقامت توی اروپا اقدام کنم؟چند میلیون پول باید خرج کنم تا مدرک دندانپزشکی بگیرم ممنون میشم جواب بدید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید، البته این سوال مربوط به این صفحه نمی شود، شما می توانید از طریق تحصیل، کار و سرمایه گذاری نسبت به مهاجرت و اخذ اقامت اروپا اقدام فرمایید.

  35. سلام من دیپلم تجربی دارم باتوجه به متغیربودن میزان هزینه تحصیل به طورمتوسط هزینه پزشکی درطول کل دوره چه قدمیشه؟برای مشاوره بیشترکجابایدمراجعه کنم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به تغییرات و همچنین لیست جدید وزارت بهداشت فعلاً تا مشخص شدن وضعیت دانشجویان در هندوستان، این کشور توصیه نمی شود.

  36. سودا گفت:

    سلام ،من دیپلم تجربی با معدل کتبی 19،34 هستم ،میخواستم بدونم شرایط بورسیه چه کشوری رو دارم ،چون هزینه خیلی برام مهمه ،لطفا راهنمایی کنید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، امکان اخذ بورسیه تحصیلی پزشکی در هندوستان فوق العاده ضعیف است.

  37. s.a. گفت:

    سلام وخسته نباشید
    42ساله هستم دیپلم تجربی معدل 15.5 قصد تحصیل دندانپزشکی هنددریکی ازدانشگاههای موردتاییدوزارت بهداشت رادارم بامعدلی که دارم پس ازاتمام تحصیل آیامدرک منو وزارت بهداشت تاییدمیکنه چون شنیدم وزارت بهداشت برای پزشکی شرط معدل گذاشته

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می توانید اقدام بفرمایید البته دانشگاه های قبلی هندوستان که تا سال قبل مورد تایید بود مثل دانشگاه راجیوگاندی و دکتر ام جی را از تایید وزارت بهداشت خارج شده اند.

  38. قاسمی گفت:

    سلام پزشکی هند کلا چقدر هزینه داره و آیا معتبر هست و موسسه شما انجام می ده ممنون اگر پاسخ بدید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هزینه تحصیل پزشکی در هندوستان بسته به دانشگاه متفاوت است. ابتدا باید دانشگاه مد نظر را انتخاب فرمایید.

  39. sama گفت:

    سلام.وقت تون بخیر
    اول تشکر کنم به خاطر سایت فوق العاده خوب و جامعه تون.
    ببخشید من فارغ التحصیل رشته کارشناسی هوشبری از دانشگاه سراسری هستم.در حال گذروندن کلاس های IELTS هستم.هنوز سربازی یا طرحم نرفتم.
    میخواستم بدونم با شرایط فعلیم امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری تو چه کشورهایی برای من وجود داره؟
    برای ویزای کار هم کدوم کشورها راحت تر ویزا میدن و میشه اقدام کرد!

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشورهایی زیادی می توانید برای تحصیل پرستاری اقدام فرمایید. اما با توجه به رشته شانس دریافت ویزای کار برای شما ضعیف است.

  40. سریا گفت:

    سلام خسته نباشید من 22 سالمه و دانشجو پرستاری دانشگاه آزاد ترم 7 هستم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالای 19 و نیم دارم میخواستم بدونم تو کدوم کشور میتونم پزشکی یا دندانپزشکی بخونم که نیاز به مدرک زبان و امتحان ورودی نداشته باشه؟آیا هند گزینه مناسبی از لحاظ هزینه و اعتبار هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان تحصیل پزشکی در هند بدون آزمون و مدرک زبان فراهم است ولی با توجه به اینکه اخیراً آزمون نیت برای دانشجویان ایرانی اجباری شده، این کشور فعلاً گزینه خوبی برای تحصیل پزشکی نیست، کشورهای چین روسیه گزینه های بهتری هستند.

  41. محمد امیری گفت:

    سلام من رشته علوم انسانی خوندم و امسال پیش دانشگاهی رو گرفتم ایا میتونم پزشکی بخونم یا باید تطبیق کنم و اینکه هزینه تحصیل یکجا چقد هست

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، مدرک لازم جهت تحصیل پزشکی و دندان پزشکی این کشور فقط تجربی می باشد، البته اخذ مدرک تجربی چندان سخت نیست. هزینه تحصیل سالانه متفاوت است، در ضمن تایید یا از تایید خارج شدن از نظر وزارت بهداشت با توجه به مشکلات دانشجویان در هند فعلاً مشخص نیست.

      1. محمد امیری گفت:

        سلام!!!!!!! خوب میتونم تطبیق کنم برای مدرک تجربی اما تطبیق دیپلم یا پیش دانشگاهی یا هر دو رو بایی تطبیق کنم میشه زود پاسخ بدید کشوری که هزینه کمتری و شرایط آسونتری میخوام واسه تحصیل پزشکی؟؟؟؟

        1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

          سلام مجدد
          متوجه دقیق سوالتون نشدم، چطور تطبیق دهید؟

  42. پریسا گفت:

    سلام من 22 سالمه..میخواستم بدونم برای تحصیل در رشته دندان پزشکی و داروسازی کدام کشور با هزینه کمتری بر میداره..

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشورهای زیادی می توانید اقدام فرمایید، کشورهای ترکیه، روسیه، آلمان، اتریش، ایتالیا از گزینه های ارزان جهت تحصیل هستند، البته شرایط تحصیل و ورود هر کدام متفاوت است.

  43. امیرحسین گیوه ای گفت:

    با سلام. بنده دیپلم ریاضی، پیش دانشگاهی تجربی دارم، در حال حاضر هم کارشناسی بیهوشی میخونم. میخواستم ببینم که آیا امکان اخذ پذیرش برای پزشکی بعد از اتمام دوره کارشناسیم در ایران، وجود داره یا خیر.

    پ.ن : وزارت بهداشت نام دانشگاه راجیوگاندی را از لیست ارزشیابی حذف کرده است.

  44. مریم محمدی گفت:

    باسلام
    برای پذیرش در رشته پزشکی هند,شرط سنی وجود داره؟
    هزینه هر ترم چقدره؟ معدل دوره ی دبیرستان و پیش دانشگاهیم بالای 18هست ایا امکان بورسیه برای معدل های بالا وجود داره یا خیر؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر شرط و محدودیت سنی برای پزشکی هندوستان وجود ندارد. هزینه معمولاً به صورت کلی دریافت می شود یعنی هزینه 6 سال را باید یکجا پرداخت کنید، البته برخی دانشگاه ها این امکان را دارند که در 3 قسط پرداخت کنید. امکان بورسیه برای پزشکی هند وجود ندارد.

  45. alireza گفت:

    با سلام.امکان تطبیق دروس ویا برقراری آزمون برابی کسانیکه مدرک کارشناسی بیهوشی و یا پرستاری دارند وجود دارد؟تا بتوانند از لیسانس ب بعد را در هند بخوانند؟البته برای ادامه تحصیل در رشته دندان یا پزشکی بود.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      طبق اطلاعات ما، امکان تطبیق واحد ها در هند وجود ندارد و شما باید همه واحد ها را مجدد بگذرانید.

  46. سپیده قلیچی گفت:

    سلام. تحصیل در رشته دندانپزشکی در هند با دیپلم ریاضی امکان پذیر هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، امکان تحصیل پزشکی با مدرک دیپلم ریاضی در هندوستان وجود ندارد. فقط می توانید برای داروسازی اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *