تحصیل در مدارس بین المللی روسیه

روسیه با ایجاد 98 درصد میزان باسوادی، یکی از بهترین  سیستم های آموزش همگانی در جهان می باشد (بالاتر از کشورهای اروپایی غربی). این سیستم متشکل از آموزش ابتدایی اجباری و آموزش عالی است. این مقاله اطلاعات مفیدی به متقاضیان و علاقه مندان راجع به تحصیل در مدارس بین المللی روسیه می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی شرایط تحصیل در مدارس بین المللی روسیه

تحصیل در روسیه برای کودکان بین سنین 6 تا 15 سال اجباری است. که شامل مدرسه آموزش ابتدایی برای سنین 6 تا 10 سال، بعد از آن دبیرستان برای سنین 10 تا 15 سال می باشد. اگر یک دانش آموز دوره متوسطه بخواهد تحصیلات بالاتر را شروع کند، باید به مدت دو سال  از 15 تا 17 سالگی،  مدرسه متوسطه  را بگذراند و این دوره را تکمیل کند.

مدارس ابتدایی و متوسطه شامل 11 سال تحصیل می باشد. هر مدرسه یک برنامه آموزشی اصلی از موضوعات علمی در اختیار دارد. بعد از تکمیل این مرحله، به دانش آموزان مدرک  Attestat o Srednem (Polnom) Obshchem Obrazovanii  اعطا می شود( گواهینامه اتمام  دوره متوسطه تکمیلی).

تحصیل در مدارس بین المللی روسیهکودکان در سن 15 سالگی ممکن است بین ورود به آموزشگاه حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی یکی را انتخاب کنند. معمولا  تا زمانیکه دانش آموزان به سن 17 یا 18 سالگی برسند، موضوعات برنامه های آکادمیک و برنامه ی آموزشی در یک رشته فنی  ارائه می شود. این موسسات دانشکده فنی  نام داشتند اما در حال حاضر بسیاری از آنها بعنوان کالج شناخته می شوند.

اغلب، کار در کلاس  به معنای روخوانی و تست کتبی و شفاهی می باشد. معلم بارها دانش آموزان را جلوی کلاس بازخواست و سنجش می کند. اگر دانش آموزی عملکرد مطلوبی نداشته باشد، ‘ مشروط’ خواهد شد و در سال دیگر در همان  کلاس باقی خواهد ماند.

ساعات تحصیل و تعطیلات تحصیل مدارس بین المللی روسیه

سال تحصیلی در روسیه  متشکل از 4  ترم و تعطیلات بین آنها می باشد؛ 1 هفته در ماه نوامبر، 2 هفته در ماه ژانویه، یک هفته در ماه مارس و نزدیک به 3 ماه در تابستان. مدرسه از یکم ماه سپتامبر تا هفته آخر ماه می تشکیل می شود، و امتحانات در ماه ژوئن برگزار می شود.

ساعات روزانه مدرسه از 8 صبح شروع و در ساعت 1 یا 2 بعدازظهر تمام می شود. به طور کلی دانش آموزان 5 روز در هفته کلاس برگزار می کنند، البته بعضی مدارس نیاز به ساعات تحصیلی بیشتری در روز شنبه دارند.

هر کلاس معمولا 40 تا 45 دقیقه طول می کشد و 5 تا 15 دقیقه بین هر کلاس استراحت دارند. دانش آموزان دوره ابتدایی در روز 4 کلاس دارند. این مقدار در دوره ی متوسطه به 5 تا 6 کلاس افزایش می یابد، و در دبیرستان به 6 یا 7 کلاس در روز می رسد.

یک کلاس عادی، شامل 20 تا 30 دانش آموز است. در مدرسه ابتدایی، تنها یک معلم تمام موضوعات درسی را به دانش آموزان آموزش می دهد.

موضوعات درسی و نمرات

بعضی از موضوعات درسی مانند ادبیات روسی، زبان روسی، تاریخ روسی، تاریخ جهان و ریاضی و علوم  الزامی می باشند. علاوه براین، مدارس تخصصی وجود دارند که بر روی موضوعات تخصصی تمرکز دارند.

به طور معمول هر آموز براساس مقیاس 2 تا 5، رتبه بندی می شوند، که مقیاس 5 بالاترین درجه می باشد. هر دانش آموز یک ” دفتر روزانه’ شخصی دارد؛ یک دفتر یادداشت شخصی از دستاوردهای علمی که معلم نمرات کسب شده را ثبت می کند.

مدارس خصوصی و بین المللی در روسیه

مدارس خصوصی در روسیه نسبتا غیرمتداول است. این مدارس بر یادگیری زبان انگلیسی و دیگر مهارت های ضروری تاکید دارند. برخلاف مدارس دولتی، مدارس خصوصی معمولا شهریه دریافت می کنند.

همچنین مدارس بین المللی در شهرهای بزرگ روسیه برای کودکان مهاجر وجود دارند، مانند مدرسه انگلستان-آمریکا در مسکو. مشخصات این مدرسه وابسته به امکانات و تجهیزات هنرمی باشد که توسط ایالت متحده، انگلستان و سفارت کانادا در مسکو تاسیس شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در رابطه با تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *