تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

افراد خارجی که قصد تحصیل فیزیوتراپی در روسیه را انتخاب می کنند، باید مدارک را قبل از اول ژوئیه (برای پذیرش پاییز) یا اول نوامبر (برای پذیرش بهار) ارائه دهند. تمامی متقاضیان تحصیل در این رشته می بایست در یکی از رشته های مرتبط زیست شناسی انسانی، پزشکی، سلامت عمومی مدرک کارشناسی ( و یا هر مدرک دیگری معادل آن) را کسب کرده باشند. مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند در این راستا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه

تمرکز دوره: کسب تخصص در رشته فیزیوتراپی برای افرادی که مدرک MBBS دارند امکان پذیر است. هدف این برنامه، آموزش پزشکان متخصص شایسته در زمینه روش های درمانی مبتنی بر اثرات فیزیکی است و ایجاد دانشجویان با دانش سیستماتیک و مهارت های پزشکی برای انجام فعالیت های حرفه ای است.

  • زبان آموزش: روسی
  • شیوه تحصیل: به صورت تمام وقت

این برنامه آموزشی برای افرادی است که تحصیلات عالی پزشکی دارند. هدف این دوره آموزش متخصصان با شایستگی بالا در زمینه فیزیوتراپی برای کار در سازمان ها و اماکن درمانی و همچنین فعالیت های خصوصی است. پروسه آموزش عملی است و هدف آن ایجاد دانش سیستماتیک و ایجاد مهارتهای تخصصی است. در این دوره توجه زیادی به آماده سازی بالینی برای کسب مهارت بر روی متدهای پیشرفته تشخیص و درمان بیماری ها می شود.

دانشجویان جهت تحصیل در روسیه مهارت های تخصصی در زمینه درمان بیماری های مختلف با استفاده از فاکتورهای فیزیک مثل گرما، سرما، فراصوت، میدان مغناطیسی، اشعه ماوراء  بنفش، جریان الکتریکی که به مشکلات سیستم عضلانی اسکلتی کمک می کند، سیستم عصبی مرکزی، سیستم قلب و عروق ، ارگان های ENT، چشم ها بدست می آورند. فارغ التحصیلانی که دارای متدهای پیشرفته در درمان و تشخیص بیماری هستند و حق انجام فعالیت های درمانی، تشخیص  و تحقیق و یا انجام فعالیت های پزشکی خصوصی دارند موقعیت های شغلی فراوانی برای آنها فراهم است.

فارغ التحصیلان میتوانند در بخش فیزیوتراپی بیمارستان ها یا کلینیک های سرپایی، مراکز درمانی ، درمانگاه های چند منظوره یا کلینیک های تخصصی و مراکز تحقیقاتی مشغول به کار شوند. دانشجویان بمجرد تکمیل تحصیلات شانس ارسال درخواست برای دوره کارشناسی ارشد در رشته علوم احیای دوباره سلامت، رشته های پزشکی ورزشی، ورزش درمانی ، بالنولوژی و فیزیوتراپی را دارند.

شرایط اخذ پذیرش رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های روسیه

افرادی که علاقه مند به تحصیل در رشته ی فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی دانشگاه های کشور روسیه هستند باید بالاترین نمرات را در درس زیست شناسی دبیرستان کسب کرده باشند. اما پذیرفته شدن در برخی از دانشگاه ها مقداری دشوار تر است.

شرایط اخذ پذیرش رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های روسیه

از آنجایی که رشته ی فیزیوتراپی بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود، تمامی متقاضیان تحصیل در این رشته می بایست در یکی از رشته های مرتبط – زیست شناسی انسانی، پزشکی، سلامت عمومی، فعالیت اجتماعی و غیره حداقل مدرک کارشناسی ( و یا هر مدرک دیگری معادل آن) را کسب کرده باشند. بیشتر کلاس هایی که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده اند به زبان روسی و یا انگلیسی تدریس می شوند. برای اخذ پذیرش در رشته های مرتبط با پزشکی، متقاضیان باید دروس زیر را در دبیرستان پشت سر گذاشته باشند:

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • فیزیک
  • شرایط آکادمیک مورد نیاز: متقاضیان می بایست در دروس پیش نیاز حداقل نمره ی B (72 درصد از نمره) را کسب کرده باشند.
  • معدل متقاضی می بایست حداقل  B+ باشد.

شرایط لازم برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری / رزیدنسی بالینی، برای اخذ پذیرش در این مقطع، متقاضی می بایست مدرک کارشناسی ارشد خود را در یکی از رشته های مرتبط با پزشکی همراه با ریز نمرات ارائه دهد. مدارک لازم برای مقطع PhD پزشکی:

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات
  • گواهی اتمام دوره کارآموزی
  • گواهی اتمام دوره رزیدنسی و تحصیلات پزشکی
  • شرایط لازم برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی همراه با گواهی و ریز نمرات و مدارک تحصیلی دبیرستان

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی

  • آکادمی پزشکی کریمه ( Crimea State Medical Academy )
  • دانشگاه پزشکی ایالتی شمالی ( Northern State Medical University )
  • دانشگاه پزشکی راستوف ( Rostov State Medical University )
  • دانشگاه پزشکی اومسک ( Omsk State Medical University )
  • مرکز آموزش روسیه – دانشگاه پزشکی روسیه ( Russian Education Center – Medical University in Russia )
  • آکادمی پزشکی دولتی ( Amur State Medical Academy )
  • آکادمی پزشکی ایالتی  ( Arkhangelsk State Medical Academy )
  • آکادمی پزشکی  ( Astrakhan State Medical Academy )
  • دانشگاه پزشکی ( Bashkir State Medical University )
  • دانشگاه دولتی چچن ( Chechen State University )
  • دانشگاه پزشکی چلیابینسک ( Chelyabinsk State Medical University )
  • آکادمی پزشکی ایالتی ( Chita State Medical Academy )
  • دانشگاه پزشکی ایالتی( Chuvashia State University, Medical Faculty )
  • آکادمی فدرال کریمه ( Crimean Federal Academy )
  • دانشگاه پزشکی داغستان ( Dagestan State Medical University )
  • موسسه دولتی پزشکی Khabarovsk ( Khabarovsk State Medical Institute )
  • دانشگاه پزشکی دولتی ( I.M. Sechenov First Moscow State Medical University )
  • دانشگاه پزشکی ایرکوتسک ایرکوتسک ( Irkutsk State Medical University )
  • آکادمی پزشکی ایالتی ( Ivanovo State Medical Academy )
  • آکادمی پزشکی ایالتی ( Izhevsk State Medical Academy )
  • دانشکده پزشکی دانشگاه (مسکو)، ( State Classical Academy(Moscow), Faculty of Medicine )
  • دانشگاه ایالتی ( Kabardino-Balkarian State University, Medical Faculty )
  • آکادمی پزشکی ایالتی ( Kemerovo State Medical Academy )
  • موسسه دولتی پزشکی ( Kirov State Medical Institute )

تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه به زبان انگلیسی

لیسانس فیزیوتراپی برای افرادی طراحی می شود که دوست دارند یک شغل موفق را به عنوان فیزیوتراپیست دنبال نمایند ، و انان افرادی فعال ، متخصص اجتماعی ، منظم و علاقمند به موضوعات پزشکی می باشند . درس های فیزیوتراپی مطابق با معیارهای بین المللی طراحی شده است و قراردادهایی با شرکای بین المللی دارد که امکان تبادل دانش جویان و اساتید را فراهم می آورد.

لیسانس فیزیوتراپی یک رویکرد کاملا شخصی با یک تیم ویژه بین المللی از اساتیدی است که دانش جویان را از طریق تحصیلات هدایت می کنند و به شرکت کنندگان برای تبدیل شدن به یک فیزیوتراپ کمک می نمایند. فارغ التحصیلان رشته های فیزیوتراپی ممکن است به دنبال کار کردن به عنوان فیزیوتراپ در طیف گسترده ای از مشاغل از جمله مراکز بازپروری، خانه های سالمندان، بخش های خصوصی، بیمارستان و موسسات درمانی مرتبط با بهداشت و درمان مشغول به کار گردند.

الزامات پذیرش در فیزیوتراپی، متقاضی باید ثابت کند که توانایی ، انگیزه و عزم کافی را برای موفقیت در این رشته دارا می باشد. متقاضی باید با تحصیلات عالیه از طریق دیپلم متوسطه یا دیپلم دبیرستان با نتایج خوب همچون دانشجویان المانی VWO, HAVO یا MBO و برای دانشجویان خارجی، که معادل ان  German Abitur (algemeine Hochschulreife) است، بریتانیایی GCE سطح  A یا  (I) GCSE سطح  A, B یا  Cاست، لیسانس در فرانسه یا دبیرستان در امریکا (یک دوره بالاتر یا به اضافه 1 سال کالج) ، (بیولوژی و یا فیزیک ) را دارا باشد.

بازار کار رشته فیزیوتراپی در روسیه

پزشکان فیزیوتراپی را برای بیمارانی که از جراحات یا بیماری های عضلانی، عصبی، مفصلی و استخوانی رنج می برند تجویز می کنند؛ فیزیوتراپی در این افراد به منظور ترمیم و بازگردندان عملکرد عضو آسیب دیده به حالت اولیه، کاهش و تسکین درد و پیشگیری از معلولیت و ناتوانی انجام می گیرد. جهت تعیین درمان فیزیوتراپی، به تجویز پزشک مربوطه و وضعیت بیمار و سوابق پزشکی وی نیاز است.

برنامه های درمانی فیزیوتراپی براساس ارزیابی اطلاعات بیمار مشخص شده و توسعه داده می شوند. این ارزیابی ها و آزمون ها شامل قدرت بیمار، توسعه محرک ها، ادراک حسی، ظرفیت عملکردی و کارآمدی سیستم تنفسی و سیستم گردش خون می باشند که به منظور توسعه یا اصلاح برنامه های درمانی صورت می گیرند. فیزیوتراپ ها از ورزش های دستی جهت بهبود و نگهداری عملکرد عضو آسیب دیده استفاده می کنند.

همچنین آموزش ها، انگیزش ها و کمک هایی به بیمار صورت می گیرد تا وی بتواند فعالیت های فیزیکی متعددی ازجمله ورزش های غیردستی، فعالیت های عملکردی گردشی، فعالیت های زندگی روزانه را انجام دهد؛ همچنین فیزیوتراپ به بیمار کمک می کند تا از دستگاه ها و ابزار کمکی و حمایتی مانند عصای زیر بغل، عصا (چوب دستی) و اندام مصنوعی (پروتز) استفاده کند. کار در حوزه فیزیوتراپی به مجوز نیاز دارد.

میانگین حقوق فیزیوتراپیست ها در شهر موسکو روسیه، 14148.33 دلار می باشد که نرخ معادل آن، 6.8 دلار به ازای هر ساعت است؛ این میزان درآمد، هشت درصد (1013.76 دلار) از میانگین حقوق فیزیوتراپیست ها در سایر نقاط روسیه بیشتر است. علاوه بر این، فیزیوتراپیست ها به طور متوسط پاداشی معادل 240.51 دلار دریافت می کنند. این تخمین ها، براساس داده های مربوط به بررسی حقوق که مستقیما از کارفرمایان و کارمندان در شهر موسکو روسیه اخذ شده اند به دست آمده اند. اطلاعات حقوق فیزیوتراپیست ها:

  • میانگین پایه حقوق: سالانه 14148.33 دلار
  • میانگین نرخ ساعتی: 6.8 دلار
  • میانگین پاداش: 240.51 دلار

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های روسیه می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس فرمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

1- برای پذیرش پاییز رشته فیزیوتراپی در روسیه مدارک را چه وقت ارائه دهم؟

باید مدارک را قبل از اول ژوئیه ارائه دهید.

2- برای پذیرش بهار رشته فیزیوتراپی در روسیه مدارک را چه وقت ارائه دهم؟

باید مدارک را قبل از اول نوامبر ارائه دهید.

3- رشته فیزیوتراپی در روسیه به چه زبان آموزش داده می شود؟

روسی

4- شیوه تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه چگونه است؟

به صورت تمام وقت

5- فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های روسیه در چه مشاغلی می توانند فعالیت کنند؟

فارغ التحصیلان میتوانند در بخش فیزیوتراپی بیمارستان ها یا کلینیک های سرپایی، مراکز درمانی ، درمانگاه های چند منظوره یا کلینیک های تخصصی و مراکز تحقیقاتی مشغول به کار شوند.

6- آیا نمرات دروس در اخذ پذیرش مقطع کارشناسی فیزیوتراپی روسیه موثر است؟

افرادی که علاقه مند به تحصیل در رشته ی فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی دانشگاه های کشور روسیه هستند باید بالاترین نمرات را در درس زیست شناسی دبیرستان کسب کرده باشند.

7- آیا با مدرک پرستاری می توانم پذیرش مقطع ارشد فیزیوتراپی دانشگاه های روسیه را اخذ کنم؟

تمامی متقاضیان تحصیل در این رشته می بایست در یکی از رشته های مرتبط – زیست شناسی انسانی، پزشکی، سلامت عمومی، فعالیت اجتماعی و غیره حداقل مدرک کارشناسی ( و یا هر مدرک دیگری معادل آن) را کسب کرده باشند.

8- آیا معدل در اخذ پذیرش رشته فیزیوتراپی روسیه موثر است؟

معدل متقاضی می بایست حداقل B+ باشد.

9- شرایط لازم برای اخذ پذیرش مقطع دکتری فیزیوتراپی روسیه چیست؟

متقاضی می بایست مدرک کارشناسی ارشد خود را در یکی از رشته های مرتبط با پزشکی همراه با ریز نمرات ارائه دهد.

10- بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی چیست؟

  • آکادمی پزشکی کریمه ( Crimea State Medical Academy )
  • دانشگاه پزشکی ایالتی شمالی ( Northern State Medical University )
  • دانشگاه پزشکی راستوف ( Rostov State Medical University )
  • دانشگاه پزشکی اومسک ( Omsk State Medical University )
  • مرکز آموزش روسیه – دانشگاه پزشکی روسیه

11- میانگین حقوق فیزیوتراپیست ها در شهر موسکو روسیه چقدر است؟

میانگین حقوق فیزیوتراپیست ها در شهر موسکو روسیه، 14148.33 دلار می باشد که نرخ معادل آن، 6.8 دلار به ازای هر ساعت است .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *