تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا

پیش نیاز های ورود به تحصیلات عالی کشور استرالیا معمولا دانشجویان متقاضی تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا به شدت درگیر خود می کند. به منظور حل این موانع و دستیابی به تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور در سریعترین زمان ممکن، ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مطالبی را گردآوری کرده ایم که قطعا لازمه شروع کار و درخواست پذیرش شماست.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

برای ثبت نام به عنوان یک فیزیوتراپیست در استرالیا، باید در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه تحصیل کرده باشید. دروس پیش نیاز، یا دانش احتمالی در زبان انگلیسی، علم بیولوژیک، شیمی، فیزیک و سلامت و تربیت بدنی به طور معمول برای ورود به دوره مورد نیاز است. به عنوان راه حل بعدی، شما می توانید یک مدرک لیسانس مرتبط با رشته را کامل کنید و پس از آن یک مدرک کارشناسی ارشد در فیزیوتراپی کسب کنید. دانشگاه های مختلف در استرالیا که دوره های فیزیوتراپی را ارائه می دهند می توانند پیش نیازهای مختلف و شرایط ورود را داشته باشند.

فارغ التحصیلان می توانند برای ثبت نام در انجمن فیزیوتراپی استرالیا درخواست کنند. در استرالیا، فیزیوتراپی را می توان از طریق TAFE، دانشگاه یا کالج خصوصی تحصیل کرد. مؤسسات TAFE دوره هایی را برای مدارک تحصیلی مختلف مانند دیپلم مدیریت عملکرد ارائه می دهند که می تواند به فرد کمک کند تا برای دوره فیزیوتراپی تحصیلات عالی پذیرفته شود. آنها معمولا ترکیبی از تئوری و یادگیری عملی را شامل می شوند که در بعضی از دوره های آموزشی لازم است.

بعضی از مراکز فیزیوتراپیست همچنین در دوره سوم و چهارم خود، مدارک افتخاری را برای دانشجویان با دستاورد بالا ارائه می دهند. تکمیل موفقيت آميز این دوره افتخاری باعث موفقیت دانشجویان در بازار کار حرفه ای می شود. تعداد انگشت شماری از کالج های خصوصی که دوره های فیزیوتراپی را ارائه می دهند وجود دارد، که معمولا منجر به گواهینامه، دیپلم و دیپلم پیشرفته می شود. آنها همچنین دوره های کوتاه در موضوعاتی نظیر ارزیابی و درمان آسیب های ورزشی یا مدیریت عملکرد بالینی ارائه می دهند.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا

هزینه تحصیل در دانشگاههای مختلف برای رشته فیزیوتراپی در کشور استرالیا متفاوت است. تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته 4 سال زمان نیز دارد و هزینه سالیانه شهریه برای دوره های تحصیلی تمام وقت معادل 800 credit می باشد. معمولا هزینه نامه پذیرش(100credit) 18.400 دلار است و هزینه برای 1 سال تحصیل 37.000 دلار و شهریه هر درس اجباری 1.458 دلار می باشد. میانگین هزینه سالیانه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور استرالیا 8.840 دلار برای 4 سال برآورد شده است.

در این رشته دانشجویان از ساختار جسمی بدن انسان و حرکات آن شناخت کامل پیدا می کنند. در این مقطع تحصیلی شما ترکیبی از تعالیم در زمینه های عضلانی، عصبی و قلبی را فرا می گیرید. دانشجویان در این مقطع بیش از 1000 ساعت را در فعالیت های بالینی و فعالیت های ویژه مربوط به فارغ التحصیلی می گذرانند. هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته فیزیوتراپی در دانشگاه استرالیا نیز 37.472 دلار می باشد. پیش نیازهای تحصیل در این رشته به ترتیب زیر می باشند:

  • آناتومی بدن اسنان
  • فیزیولوژی انسان
  • فیزیولوژی ورزش
  • علوم اعصاب
  • روانشناسی

ضمنا برای پذیرش فرد نمره GPA وی بایستی بین 4.5 تا 7 باشد. داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر (آیلتس یا تافل) نیز برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی در این کشور الزامی و مهم است .

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا

دانشگاه های استرالیا برای رشته فیزیوتراپی

در حال حاضر استرالیا دارای 17 دانشگاه است که ارائه کننده فیزیوتراپی هستند. همه دوره ها یک جزء بزرگ از تجربه کاری دارند که دانشجویان فرصتی برای افزایش دانش و افزایش مهارت هایشان دارند و ارتباطات مفید را در محیط حرفه ای برقرار می کنند.

  • دانشگاه علوم پزشکی A.T. به صورت آنلاین
  • دانشگاه لاترب. بوندورا، استرالیا
  • دانشگاه پرت غرب استرالیا
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه نیوکاسل. به صورت آنلاین.
  • دانشگاه کورتین استرالیا
  • دانشگاه کوئینزلند، به صورت آنلاین
  • دانشگاه فلیندرز

کارشناسان و متخصصین کارآزموده در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) دارای تجربه چندین ساله در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به استرالیا می باشند، اگر تمایل به شروع تحصیلات خود در زمینه تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا را دارید می توانید با تماس تلفنی رایگانی که در اختیار شما قرار می گیرد اطلاعات اولیه و لازم را دریافت کنید. مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی پاسخگوی شما عزیزان در دفاتر شیراز و تهران خواهند بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *