تحصیل رایگان در انگلستان

کشور انگلستان از محبوب ترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. بر این اساس این مقاله به شرح و بررسی چگونگی تحصیل رایگان در انگلستان می پردازد. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا تحصیل در انگلستان؟
  • تحصیل رایگان در انگلستان
  • شرایط تحصیل رایگان در انگلستان
  • اخذ ویزای تحصیلی انگلستان
  • انواع ویزای تحصیلی انگلستان
  • بورسیه های تحصیل رایگان در انگلستان
  • بورسیه تحصیلی Rhodes House دانشگاه آکسفورد
  • بورسیه تحصیلی Gates Cambridge دانشگاه کمبریج
  • بورسیه تحصیلی Edinburgh Global Research دانشگاه ادینبورگ
  • بورسیه تحصیلی شورای فرهنگی بریتانیاUK Scholarships British Council
  • تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی انگلستان
  • تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان
  • تحصیل رایگان در مقطع دکترا انگلستان
  • دانشگاه های برتر انگلستان و تحصیل رایگان
  • مزایای تحصیل و اقامت در کشور انگلستان
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل رایگان در انگلستان

چرا تحصیل در انگلستان؟

کشور انگلستان که از توسعه یافته ترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان محسوب می شود، به عنوان یکی از اعضا پادشاهی بریتانیای کبیر به شمار می آید. این کشور در رتبه بندی اقتصادی جهان در رتبه پنجم و در بین کشورهای اروپایی در رتبه سوم قرار دارد.وجود دانشگاه های معتبر و با ارزش جهانی و دارای رتبه های برتر در رنکینگ های جهانی و بالا بودن کیفیت سیستم دانشگاهی این کشور موجب شده است تا متقاضیان فراوانی این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند. متقاضیان با تحصیل و کار و اشتغال در کشور انگلستان که علاوه بر دانشگاه های برتر و معتبر در سطح جهان دارای سرمایه گذاری های پرسود و منفعت و اشتغال با حقوق مکفی و مناسب نیز می باشد، می توانند مقدمات اخذ اقامت دائم و تابعیت انگلستان را با اشتغال و کار فراهم کنند.قدرتمند بودن اقتصاد انگلستان، تکلم مردم به زبان انگلیسی، بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی، اعتبار مدرک دانشگاهی دانشگاه های این کشور و ثبات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی این کشور مشکل بالا بودن هزینه های زندگی در انگلستان را کمرنگ کرده است.

بر همین اساس مشاوران و وکلای برجسته و مجرب موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به منظور بررسی چگونگی تحصیل رایگان در انگلستان به تهیه این مقاله پرداختند. اگر قصد تحصیل در انگلستان را دارید و از تمکن مالی کافی برخوردار نمی باشید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

تحصیل رایگان در انگلستان

کشور انگلستان هر سال تعداد محدودی از متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا را برای تحصیل رایگان در این کشور پذیرش می کند. تحصیل رایگان به معنای عدم پرداخت هزینه های تحصیل نمی باشد، بلکه به معنای اخذ بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی و ایجاد شرایط تحصیل رایگان می باشد. در واقع می توان گفت که تحصیل رایگان با اعطای بورسیه های تحصیلی انگلستان و کمک هزینه های دانشجویی و اخذ مجوز کار دانشجویی امکان پذیر است. دانشجو با برخورداری از بورسیه های تحصیلی نیاز به پرداخت شهریه و هزینه خوابگاه و بیمه دانشجویی ندارد. در صورتی که دانشجویی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی باشد، از پرداخت هزینه خوابگاه و بیمه سلامت و شهریه دانشگاه معاف خواهد شد و علاوه بر این امتیازات، ماهانه حقوقی نیز به وی اعطا خواهد شد.

شرایط تحصیل رایگان در انگلستان

تحصیل در کشور انگلستان با صرف هزینه های فراوانی همراه است اما متقاضی با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و فول فاندها می تواند شرایط تحصیل رایگان را برای خود فراهم کند. از شرایط تحصیل رایگان در انگلستان دارا بودن معدل دیپلم دبیرستان مناسب و دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس می باشد. متقاضی اخذ بورسیه های تحصیلی باید واجد شرایط خاصی باشد. از جمله شرایط مهم در دریافت بورسیه های تحصیلی موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن معدل بالا در ترم های قبل تحصیلی
  • دارا بودن مقاله های علمی تحقیقی
  • دارا بودن رزومه علمی تحقیقی درخشان
  • دارا بودن فعالیت های تحقیقی و علمی
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان
  • دارا بودن توصیه نامه از اساتید ترم های قبل
  • دارا بودن نامه پذیرش از استاد راهنما و سوپروایزر
شرایط تحصیل رایگان در انگلستان

شرایط تحصیل رایگان در انگلستان

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

متقاضیان تحصیل رایگان در انگلستان باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. به طور کلی ویزای تحصیلی انگلستان بر اساس سیستم امتیازبندی ( Point Based System) محاسبه می شود. به منظور اخذ ویزای تحصیلی متقاضی باید بالاترین امتیاز را کسب کند. معمولا امتیازها بر اساس موارد زیر می باشد:

  • ارائه گواهی تمکن مالی: ۱۰ امتیاز :به طور کلی گواهی تمکن مالی برای کودکان زیر ۱۷ سال به نام قیم این کودک و برای افراد بالای ۱۷ سال به نام خود متقاضی باید ارائه شود. قیم کودک و یا خود متقاضی باید به طور متوسط گواهی را ارائه دهد که در حدود ۱۲۸۰ پوند را به طور ماهانه برای ۹ ماه در حساب متقاضی نشان دهد. در صورتی که به همراه کودک یک همراه نیز به کشور انگلستان سفر می کند، باید علاوه بر این مبلغ ماهانه در حدود ۱۰۰۰ پوند نیز برای همراه در حساب بانکی موجود باشد.
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس: ۱۰ امتیاز :در صورتی که متقاضی دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس باشد، ۱۰ امتیاز مدرک زبان را کسب می کند. کودکان زیر ۱۷ سال نیازی به ارائه این مدرک زبان ندارند.
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه: ۲۰ امتیاز :نامه پذیرش از دانشگاه (Case Letter) بر اساس مدارک ارائه شده توسط متقاضی به دانشگاه تعیین می شود. این مدارک شامل مدارک تحصیلی و دانشگاهی متقاضی و ریزنمره های آن ها، انگیزه نامه تحصیلی متقاضی و توصیه نامه های اساتید دانشگاه متقاضی می باشد.

انواع ویزاهای تحصیلی انگلستان

به طور کلی ویزای تحصیلی انگلستان یا Tier 4 به دو گروه ویزای تحصیلی کودکان و ویزای تحصیلی عمومی تقسیم می شود:

ویزای تحصیلی Tier 4 کودکان

این ویزای تحصیلی برای متقاضیانی صادر می شود که کمتر از ۱۷ سال سن داشته باشند. این متقاضیان باید یا از طریق قیم قانونی خود اقدام کنند و یا این که در مدارس شبانه روزی انگلستان تحصیل کنند. از آن جا که این ویزا از طریق امتیازبندی اعطا می شود، برای اخذ این ویزا متقاضی باید مجموعا ۳۰ امتیاز را کسب کند.

ویزای تحصیلی Tier 4 عمومی

این نوع ویزا برای متقاضیانی صادر می شود که بیشتر از ۱۷ سال سن داشته باشند و قصد تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کشور انگلستان را داشته باشند. این نوع ویزا بر اساس امتیازبندی به متقاضیان اعطا می شود، بنابراین متقاضی باید در مجموع ۴۰ امتیاز را کسب کند تا بتواند این ویزا را اخذ نماید. این نوع ویزا برای متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انگلستان صادر می شود.

بورسیه های تحصیل رایگان در انگلستان

کشور انگلستان بورسیه های تحصیلی فراوانی را به دانشجویان بین المللی در رشته های مختلف اعطا می کند. دو نوع بورسیه در انگلستان وجود دارد، بورسیه های دولتی و بورسیه های غیردولتی. دانشجویان می توانند با برخورداری از این بورسیه ها شرایط تحصیل رایگان را فراهم کنند. از میان بورسیه های مهم تحصیلی انگلستان برای دانشجویان بین المللی بورسیه های زیر را می توان نام برد:

بورسیه های تحصیل رایگان در انگلستان

بورسیه های تحصیل رایگان در انگلستان

بورسیه تحصیلی Rhodes House دانشگاه آکسفورد

این بورسیه که از قدیمی ترین و معتبرترین بورسیه ها در میان دانشگاه های جهان است، به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می شود. این بورسیه هر سال به ۹۵ دانشجوی ممتاز و با سطح علمی بالا اعطا می شود. دانشجویان برای برخورداری از این بورسیه باید واجد شرایط خاصی باشند. محدودیت سنی ۱۸ تا ۲۸ سال، دارا بودن رزومه علمی تحقیقی درخشان و دارا بودن سطح و سواد علمی از شرایط مهم اخذ این بورسیه تحصیلی عالی می باشد.

بورسیه تحصیلی Gates Cambridge دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج در راستای جذب دانشجویان نخبه و حمایت تحصیلی از آن ها در سرتاسر جهان اقدام به اجرای طرح اعطای بورسیه تحصیلی کمبریج کرده است. بر اساس این طرح دانشجویان مستعد و ممتاز مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های انگلستان مورد حمایت مالی این دانشگاه قرار می گیرند و با برخورداری از بورسیه های این دانشگاه شرایط تحصیل رایگان برای آن ها فراهم می شود.

بورسیه تحصیلی Edinburgh Global Research دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ انگلستان به دانشجویان مقطع دکترا در حدود ۳۰ بورسیه تحصیلی اعطا می کند. بورسیه تحصیلی دانشگاه ادینبورگ بخشی از هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی را در این کشور  تامین می کند.

بورسیه تحصیلی شورای فرهنگی بریتانیاUK Scholarships British Council

این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این بورسیه تحصیلی که بخشی از هزینه های تحصیل دانشجویان در انگلستان را تامین می کند، در حدود ۳۰۰۰ پوند تا ۱۰.۰۰۰ پوند می باشد. بورسیه تحصیلی شورای فرهنگی بریتانیا بورسیه آیلتس می باشد.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی انگلستان

متقاضی تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی دانشگاه های انگلستان می توان با اخذ بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی شرایط تحصیل رایگان را برای خود فراهم کند. طول مدت تحصیل در این مقطع در حدود ۳ تا ۴ سال می باشد. هزینه تحصیل در انگلستان در مقطع لیسانس و کارشناسی این کشور سالانه در حدود ۱۰.۰۰۰ پوند تا ۱۵.۰۰۰ پوند است که متقاضی با برخورداری از بورسیه های تحصیلی می تواند بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تامین کند. متقاضی تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی و یا لیسانس کشور انگلستان باید دارای مدرک ۱۲ سال تحصیلی در کشور خود و یا مدرک ۱۳ سال تحصیلی در کشور انگلستان باشد. علاوه بر این متقاضی باید دارای مدرک فوق دیپلم انگلستان در سطح یک و دو A و اسکاتلند و یا گواهی دیپلم ملی BTEC باشد.دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۵.۵ تا ۶ برای تحصیل رایگان در دانشگاه های انگلستان الزامی است. متقاضی با بهره مندی از بورسیه های تحصیلی انگستان می تواند شرایط تحصیل رایگان را فراهم کند. از جمله بورسیه های مهم در مقطع کارشناسی دانشگاه های انگلستان بورسیه Chevening را می توان نام برد. متقاضیان برای برخورداری از این بورسیه باید دارای ۲ سال سابقه کار در رشته تحصیلی باشد. علاوه بر این متقاضی باید دارای توانایی و استعداد موثر و سودمند برای کشور انگلستان باشد.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی انگلستان

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی انگلستان

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان

متقاضی تحصیل رایگان در مقطع فوق لیسانس انگلستان باید دارای مدرک کارشناسی باشد. مدت زمان تحصیل در این مقطع در انگلستان در حدود یک سال می باشد که در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی انگلستان سالانه در حدود ۱۰.۰۰۰ پوند تا ۱۵.۰۰۰ پوند می باشد. متقاضی می تواند با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی تا ۲۰ ساعت در هفته به کار و اشتغال بپردازد. متقاضی با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی و کار پاره وقت دانشجویی می تواند بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را تامین کند و شرایط تحصیل رایگان در انگلستان را فراهم کند.متقاضی تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس کشور انگلستان باید دارای مدرک کارشناسی از کشور خود و یا کشور انگلستان باشد. علاوه بر این متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی انگلستان در سطح دو یا سه A و اسکاتلند و یا گواهی دیپلم ملی بالاتر از BTEC باشد. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶ تا ۶.۵ و توصیه نامه از اساتید مقطع قبل الزامی می باشد.

تحصیل رایگان در مقطع دکترا انگلستان

متقاضی تحصیل رایگان در مقطع دکترا انگلستان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد در کشور خود و یا انگلستان باشد. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا انگلستان در حدود ۳ سال می باشد. متقاضی می تواند با کار پاره وقت دانشجویی تا ۳۰ ساعت در هفته به کار و اشتغال بپردازد و علاوه بر تامین بخشی از هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در انگلستان زمینه لازم در جهت کسب تجربه کاری لازم برای شغل آینده خود را نیز فراهم کند.متقاضی می تواند با برخورداری از بورسیه های مقطع دکترا انگلستان از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شود. هزینه تحصیل در مقطع دکترا انگلستان سالانه از ۱۵۰۰۰ پوند تا ۲۵۰۰۰ پوند می باشد. متقاضی برای اخذ پذیرش تحصیل رایگان در مقطع دکترا انگلستان نیازمند مدرک کارشناسی ارشد و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ می باشد. علاوه بر این متقاضی باید دارای توصیه نامه از اساتید باشد و نباید گپ تحصیلی( وقفه بین مقاطع تحصیلی مختلف) داشته باشد.

دانشگاه های برتر انگلستان و تحصیل رایگان

دانشگاه های کشور انگلستان در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه های برتر جهانی می باشند. متقاضیان تحصیل رایگان در دانشگاه های معتبر و مطرح انگلستان می توانند با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی شرایط تحصیل رایگان را فراهم کنند. از برترین دانشگاه های انگلستان که متقاضیان می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی مقدمات تحصیل رایگان را فراهم کنند، دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه آکسفورد با رتبه و رنکینگ جهانی ۱
  • دانشگاه کمبریج با رتبه و رنکینگ جهانی ۳
  • دانشگاه امپریال کالج لندن با رتبه و رنکینگ جهانی ۱۰
  • دانشگاه UCL با رتبه و رنکینگ جهانی ۱۵
  • دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن با رتبه و رنکینگ جهانی ۲۷
  • دانشگاه ادینبورگ با رتبه و رنکینگ جهانی ۳۰
  • دانشگاه منچستر با رتبه و رنکینگ جهانی ۵۵
  • دانشگاه گلاسکو با رتبه و رنکینگ جهانی ۹۹
  • دانشگاه ملکه مری لندی با رتبه و رنکینگ جهانی ۱۱۰
  • دانشگاه بیرمنگام با رتبه و رنکینگ جهانی ۱۱۲

مزایای تحصیل و اقامت در کشور انگلستان

از مهم ترین مزیت های تحصیل و زندگی در انگلستان می توان زندگی و اقامت در یکی از برترین کشورهای جهان و اروپا را نام برد. به طور کلی برخی از مهم ترین مزیت های تحصیل و اقامت انگلستان عبارت است از:

  1. تحصیل رایگان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی
  2. تحصیل در دانشگاه های برتر جهان با رتبه بندی و رنکینگ های جهانی تک رقمی
  3. بالا بودن استانداردهای زندگی و معتبر بودن مدارک دانشگاهی دانشگاه های انگلستان
  4. نزدیکی جغرافیایی با کشور ایران و تنوع فرهنگی موجود در انگلستان و آشنایی با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف
  5. امکان زندگی در هر شهر و محل این کشور با اخذ اقامت دائم این کشور
  6. امکان تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی و امکان برخورداری از بیمه و خدمات پزشکی رایگان
  7. بالا بودن کیفیت آموزشی و بالا بودن سطح امکانات رفاهی
  8. قدرتمند بودن اقتصاد و رونق و ثبات اقتصادی و زندگی در یک کشور ایده آل و پیشرفته
  9. امنیت اجتماعی و سیاسی و حمایت دولت انگلستان از مهاجران
  10. وجود فرصت های شغلی مختلف برای مهاجران و وجود جاذبه های تاریخی و تلفیق سنت و مدرنیته در انگلستان
  11. زندگی در یک کشور پیشگام در زمینه علمی و صنعتی
  12. ثبات مالی و اقتصادی انگلستان علی رغم بحران های مالی در کشورهای اروپایی
  13. رشد و توسعه سرمایه گذاری خارجی
  14. وجود ۵ دانشگاه انگلستان در میان ۲۰ دانشگاه برتر جهان و وجود برترین دانشگاه جهان دانشگاه آکسفورد با رتبه یک جهانی در انگلستان
مزایای تحصیل و اقامت در کشور انگلستان

مزایای تحصیل و اقامت در کشور انگلستان

سخن آخر

در این مقاله چگونگی تحصیل رایگان در انگلستان مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی می تواند با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی شرایط تحصیل رایگان را فراهم کند.

اگر برای تحصیل رایگان در انگلستان نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند.این مقاله به شرح و توضیح چگونگی تحصیل رایگان در انگلستان پرداخت. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های مطرح و برتر در سطح جهان را دارید، اگر می خواهید در دانشگاه های انگلستان به طور رایگان تحصیل کنید، اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، تحصیل رایگان در انگلستان را به شما پیشنهاد می کنیم. یکی از مهم ترین و بزرگترین مزیت های تحصیل در انگلستان امکان تحصیل رایگان در این کشور می باشد. بیشتر دانشجویان با برخورداری از بورسیه و یا کمک هزینه های تحصیلی می توانند هزینه های تحصیل خود در انگلستان را تامین کنند. از مزیت های مهم تحصیل در انگلستان امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت انگلستان پس از تمام شدن دوره تحصیلی را می توان نام برد. اگر قصد تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکیل مهاجرت به انگلستان اصطهباناتی را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل رایگان در انگلستان

1- آیا تحصیل رایگان در انگلستان امکان پذیر است؟

تحصیل رایگان به معنای اخذ بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی و ایجاد شرایط تحصیل رایگان می باشد.

2- دانشگاه های برتر انگلستان برای تحصیل رایگان کدامند؟

دانشگاه آکسفورد با رتبه و رنکینگ جهانی ۱دانشگاه کمبریج با رتبه و رنکینگ جهانی ۳دانشگاه امپریال کالج لندن با رتبه و رنکینگ جهانی ۱۰دانشگاه UCL با رتبه و رنکینگ جهانی ۱۵

3- شرایط اخذ بورسیه Chevening برای تحصیل رایگان چیست؟

متقاضیان باید دارای ۲ سال سابقه کار در رشته تحصیلی و دارای توانایی و استعداد موثر و سودمند برای کشور انگلستان باشد.

4- شرایط اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان دانشگاه آکسفورد چیست؟

محدودیت سنی ۱۸ تا ۲۸ سال، دارا بودن رزومه علمی تحقیقی درخشان و دارا بودن سطح و سواد علمی

5- شرایط تحصیل رایگان در انگلستان چیست؟

دارا بودن معدل بالا در ترم های قبل تحصیلیدارا بودن مقاله های علمی تحقیقیدارا بودن رزومه علمی تحقیقی درخشاندارا بودن فعالیت های تحقیقی و علمیدارا بودن مدرک مهارت زبان

6- آیا تحصیل رایگان در مقطع دکترا انگلستان امکان پذیر است؟

بله با برخورداری از بورسیه های تحصیلی

7- میزان بورسیه تحصیلی شورای فرهنگی بریتانیا چقدر است؟

در حدود ۳۰۰۰ پوند تا ۱۰.۰۰۰ پوند

8- بورسیه های تحصیلی انگلستان چه مواردی را پوشش می دهند؟

دانشجو از پرداخت هزینه خوابگاه و بیمه سلامت و شهریه دانشگاه معاف خواهد شد و علاوه بر این امتیازات، ماهانه حقوقی نیز به وی اعطا خواهد شد.

9- مهم ترین مزایای تحصیل رایگان در انگلستان کدامند؟

دریافت مدرک پزشکی در ۵ سالتحصیل در برترین دانشگاه های پزشکی جهانتحصیل به زبان انگلیسی برخورداری ۹۰ درصد از دانشجویان پزشکی از بورسیه پزشکی و یا کمک هزینه ها

10- بورسیه تحصیلی دانشگاه ادینبورگ برای چه مقطع تحصیلی است؟

دانشجویان مقطع دکترا

11- بورسیه تحصیلی دانشگاه کمبریج برای چه مقاطع تحصیلی است؟

دانشجویان مستعد و ممتاز مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *