تحصیل در کبک کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که به دلیل برخورداری از استاندارد های عالی زندگی، کیفیت برتر دانشگاه های آن در سطح جهان، یکی از پر مهاجرترین کشورهای جهان می باشد، که بسیاری از افراد از سراسر جهان به ویژه ایران این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت و تحصیل خود انتخاب نموده اند. در این مقاله که به همت مشاورین ارشد موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) گردآوری شده شرایط ادامه تحصیل در کبک کانادا مورد بررسی قرار گرفته، مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا و پذیرش از دانشگاه های این کشور بیان شده و به معرفی دانشگاه های برتر این کشور پرداخته می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در کبک کانادا

با استفاده از زبان فرانسوی و نه زبان انگلیسی به عنوان زبان غالب و فراخوان های تاریخی فراوان برای استقلال، می توان گفت که کبک شخصیتی متفاوت با بقیه کانادا دارد. جهت مهاجرت به کبک کانادا باید بدانید که کیفیت زندگی در این شهر عالی است. دانشجویان سراسر دنیا بخاطر امتیازات دائمی کبک به این استان گرایش دارند. هرساله بیش از 40000 دانشجو از کشور متفاوت کبک را برای تحصیل انتخاب می کنند. چه چیزی باعث می شود که بخواهید در کبک باشید.

  • آموزش عالی: سیستم آموزشی کبک با برنامه های بین المللی شناخته می شود.
  • نهادهای اموزش عالی در سراسر کبک مجهز به ازمایشگاه هایی با تکنولوژی بالا، ازمایشگاه های کامپیوتر، امکانات ورزشی و سالن های اجرا هستند.
  • شهریه و هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در کبک، در امریکای شمالی از جمله کمترین هاست.
  • شرایط زندگی ایمن: کبک به عنوان یک جامعه مدنی به احترام، مساوات طلبی و دمکراسی شناخته می شود. نرخ جرایم در این استان ازجمله کمترین ها در امریکای شمالی است.
  • صحنه فرهنگی پویا: هرساله تعداد زیادی رویداد فرهنگی و بین المللی – فستیوال ها، کارناوال ها، گالری های هنری و رویدادهای ورزشی- در سراسر کبک برگزار می شود.
  • زندگی شهری جذاب: شهرهای بزرگ کبک، ترکیبی عالی از مدرنیته آمریکای شمالی و جذابیت اروپایی را ارائه می دهند.

این استان مناظر چشم گیر فراوانی از جمله دریاچه ها و رودخانه ها، جنگل های تایگای گسترده، آبدره ها و رودخانه های باشکوه دارد. چندین پارک ایالتی وجود دارد که بازدیدکنندگان درحالی که در فعالیتهای ورزشی و تفریحی شرکت می کنند، می توانند از مناظر آن لذت ببرند. هزاران دانشجو در شهرهای بزرگ مثل مونترال و کبک زندگی می کنند – از نظر شرایط زندگی، مونترال در رتبه دهم بهترین مکان برای دانشجویان است.

در McGill Ghetto، یکی از محله های مونترال در نزدیکی دانشگاه مک گیل (McGill)، صدها دانشجو زندگی می کنند. اکثیریت دانشگاه ها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کمپ هایی برای زندگی ارائه میکنند. اگر در کمپ زندگی کنید از مزایایی چون نزدیکی به سالن های کنفرانس بهره خواهید برد همچنین قبض ها و امکانات مورد استفاده جزء اجاره بهای پرداختی خواهد بود. معمولا در اتاق های مشترک با سایر دانشجویان زندگی خواهید کرد.

با توجه به انتخاب شما و مبلغی که می خواهید پرداخت کنید، ممکن است یک اتاق دو نفره داشته باشید. اگر تصمیم به زندگی در خارج از فضای دانشگاه در سوئیت یا خانه مشترک را داشته باشید، مسئولیت پرداخت قبوض با خودتان خواهد بود. اقامت در کبک برای کار بعد از اتمام تحصیلات تکمیلی، میتواند فرصت های زیادی را برای شما فراهم کند – از کارگردانی در مونترال تا کار در صنعت پررونق گردشگری.

بعد از اونتاریو(Ontario)، کبک دومین استان اقتصادی مهم کاناداست. بخش های پررونق در کبک شامل: فناوری اطلاعات و هوافضا، زیست شناسی و تکنولوژی های دارویی است. به طور اختصاصی تر، مونترال برای مهندسی، مخابرات و اقتصاد مشهور است در حالی که شهر کبک محلی است برای صنعت بازی های کامپیوتری و دفاع.

تحصیل در کبک کانادا لیسانس و کارشناسی ارشد

پذیرش شما به مدارک تحصیلی و مهارت و توانایی های زبانی بستگی دارد. ممکن است شرایط اضافه دیگری نیز از شما خواسته شود. اگر در زمان ارسال درخواست، مدارک تحصیلی و مهارت و توانایی های زبانی شما، تمام شرایط لازم را نداشته باشند، ممکن است درخواست شما پذیرفته شود در صورتی که موفق به تکمیل دوره های خاصی شوید. برای پذیرش در موسسات آموزشی کبک، مدارک تحصیلی شما باید معادل دانشجویان کبک باشد.

تحصیل در کبک کانادا لیسانس و کارشناسی ارشد

برای تحصیل در مقطع کارشناسی، باید معادل مدرک دیپلم پیش دانشگاهی (D.C.S) را کسب کرده باشید. این مدرک باید شامل دو سال تحصیلی پس از دوره متوسطه نیز باشد، یعنی در مجموع 13 سال. مدرک تحصیلی 12 ساله مدرسه برای برخی از دانشگاه ها مورد قبول می باشد، در این موارد به برنامه دانشگاه یک سال اضافه می شود. برای تحصیل در مقطع کالج باید معادل مدرک دیپلم دوره متوسطه (D.S.S) را کسب کرده باشید .این مدرک شامل 11 سال تحصیلات مدرسه ای می باشد.

ارزیابی دیپلم و یا مدارک تحصیلی اتخاذ شده در خارج از کبک توسط موسسه آموزش عالی و یا خدمات پذیرش منطقه ای در مقطع کالج انجام می شود. شرایط پیش نیاز یا به رسمیت شناختن دوره تحصیلی برای معادل سازی در موسسات آموزش عالی و یا خدمات پذیرش منطقه ای مختلف، متفاوت می باشد. برای پذیرش در رشته تحصیلی به زبان انگلیسی و یا فرانسوی باید دارای مهارت زبانی کافی برای تکمیل دوره تحصیلی خود باشید. موسسات آموزشی، سطح زبان شما را طبق شرایط رشته تحصیلی مورد نظر ارزیابی می کنند.

کبک پیشنهادات بسیاری برای افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند، ارائه می دهد. زبان فرانسه به طور گسترده در کبک صحبت می شود. زبان اول 80 % جمعیت کبک فرانسوی می باشد. این بدان معناست که زبان آموزش اکثر دانشگاه های این استان فرانسوی است و تنها 3 دانشگاه انگلیسی زبان در این استان وجود دارد. دانشگاه های برتر کبک برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از :

  • دانشگاه مک گیل کانادا (انگلیسی) : رتبه 18 جهانی را در سال 2012_ 2013 طبق رتبه بندی جهانی دانشگاه های QS کسب کرده است.
  • دانشگاه کنکوریدا ( انگلیسی ) : دانشکده بیزنس جان ملسون در این دانشگاه واقع شده است و به عنوان یکی از بهترین دانشکده های بیزنس کانادا انتخاب شده است.
  • دانشگاه مونترال ( فرانسوی) : بزرگترین موسسه تحقیقاتی کبک و یکی از 100 دانشگاه برتر دنیا می باشد.
  • دانشکده پلی تکنیک مونترال ( فرانسوی) : یکی از بهترین دانشکده های مهندسی در کانادا می باشد.

تمام این دانشگاه ها برنامه های کارشناسی ارشد بسیاری را در حوزه های متعدد ارائه می دهند. به طور کلی تکمیل دوره کارشناسی ارشد یک سال به طول می انجامد، درحالی که اخذ مدرک دکترا بین سه الی چهار سال زمان می برد.

تحصیل در کبک کانادا دکترا

در ایالت کبک کانادا 19 دانشگاه وجود دارد که فرصت تحصیل در مقطع دکتری را در اختیار علاقمندان مقرار می دهد که زبان رسمی این دوره ها فرانسوی می باشد. به طور معمول لازم است که شما امتیاز 3 یا بیشتر در GPA داشته باشید تا در دوره ی دکتری در کشور کانادا پذیرفته شوید. همچنین ممکن است از شما بخواهند که نمره ی مربوط به آزمون GRE یا آزمون مدیریت پذیرش تحصیلی (G.A.M.T) را به عنوان بخشی از مدارک لازم جهت درخواست پذیرش ارائه دهید.

این آزمون ها امکان سنجش شایستگی و توانمندی متقاضیان برای کارهای پیشرفته ی پس از فارغ التحصیلی و تصمیم گیری نهایی از میان چندیدن کاندید با پیشینه ی تحصیلی خوب و شبیه به هم را فراهمم می کند. جزئیات شرایط پذیرش و نمرات قابل قبول با توجه به دانشگاه و محل تحصیل بسیار متفاوت می باشد پس باید پیش از ارائه ی درخواست حتما این شرایط را با توجه به دانشگاه انتخابی خود بررسی کنید.

بورسیه ی تحصیلی مزیت مخصوص دانشجویان خارجی به کسانی تعلق می گیرد که که به دنبال ادامه ی تحصیل در مقطع دکترا در سطح دانشگاهی هستند.این برنامه جهت جذب بهترین دانشجو از میان کاندیداهای بین المللی برای تحصیل در کبک , و ترغیب دانشجو با استخدام در دوره با شغلی خوب و تحقیقاتی ، تدارک دیده شده است. برنامه ی بورسیه ی تحصیلی مریت به دریافت گنندگان آن امکان استفاده از مزایای زیر را می دهد:

  • بورسیه ی تحصیلی که به ارندگان آن کمک هزینه ی مالی در طول تحصیل پرداخت می کند.
  • معافیت ازپرداخت شهریه های تحصیلی متفاوتی که دانشجویان خارجی باید پرداخت کنند.
  • ارائه ی بیمه ی درمانی که تحت پوشش بیمه سلامت کبک قرار دارد (R.M.A.Q)

برای واجد شرایط بودن، لازم است که دانشجویان تحصیلاتشان یا فعالیت های تحقیقاتیشان را در دانشگاه کبک دنبال کنند. بورسیه تحصیلی به موارد زیر تعلق می گیرد:

  • دوره های دکتری (P.H.D)
  • تحصیلات فوق دکتری
  • تحقیقات کوتاه مدت یا پروژه های توسعه ی حرفه ای

بورسیه های تحقیقاتی دکتری: 25000 دلار در سال. حداکثر مدت زمانی که این بورسیه به دانشجو تعلق می گیرد سه سال است که می توان آن را تا 12 ماه نیز تمدید کرد. در صورت تمدید این بورسیه کمک هزینه ی ماهیانه ، 1000 دلار خواهد بود. بورسیه ی تحصیلی فوق دکتری (پست دکتری): پرداخت 35000 دلار تنها برای یک سال و غیر قابل تمدید. بورسیه ی تحقیقات کوتاه مدت یا توسعه ی حرفه ای : پرداخت 3000 دلار در ماه به مدت نهایتا 4 سال علاوه بر اعطای بورسیه، دارندگان این بورسیه از پرداخت شهریه ای که توسط دانشجویان خارجی باید پرداخت شود معاف هستند و تحت پوشش بیمه ی درمانی کبک (R.M.A.Q) قرار می گیرند.

دانشگاه های معتبر کبک کانادا

کنکوردیا که در سال 1974 تشکیل شده است، یک تفکر رو به جلو، و همچنین یک نهاد متنوع در یک محیط شهری شلوغ است و بیش از 500 برنامه در سطح تحصیلات تکمیلی و دوره کارشناسی دارد. رشته های برجسته ی این دانشگاه شامل: تجارت (کسب وکار)، مهندسی، اینترمدی، علوم کامپیوتر می باشد. دانشگاه مونترئال، این موسسه ی فرانسه شامل: 13 دانشکده و بیش از 60 اداره، و همچنین بیش از 650 برنامه کارشناسی و فارغ التحصیل، از جمله 71 برنامه ی دکترا است.

رشته های برجسته ی این دانشگاه شامل: پزشکی، علوم اجتماعی، علوم پزشکی، کسب و کار(تجارت) می باشد. دانشگاه مک گیل، این موسسه، برنده جایزه ی نوبل و محققان (دانش پژوهان) رودز شده است. مک گیل یک مرکز تحقیقات و آموزش است، که دانشجویان را از سراسر جهان جذب می کند. رشته های برجسته ی این دانشگاه شامل: پزشکی، قانون، موسیقی، دندانپزشکی، مدیریت می باشد.

دانشگاه های معتبر کبک کانادا

دانشگاه لاوال، دانشگاهی که در سال 1663 به عنوان یک حوزه علمیه تاسیس شد دانشگاه لاوال بود. دانشگاه لاوال بیش از 350 برنامه را به بیش از 29.000 دانش آموز ارائه می دهد که از این تعداد، 2.500 نفر آن بین المللی است. رشته های برجسته ی این دانشگاه شامل: قانون، معماری، علوم و مهندسی، علوم اجتماعی، پزشکی می باشد، محل آن: در کبک است.

UQAM یک دانشگاه با زبان فرانسوی است و بزرگترین عنصر تشکیل دهنده ی یک سیستم دانشگاه، Québec (UQ)،دانشگاهی عمومی است. این موسسه، مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را در مرکز شهر ارائه می دهد. رشته های برجسته ی این دانشگاه شامل: هنر، علوم بهداشتی، کسب و کار می باشد. محل آن: در مونترال است.

دانشگاه شربوک،  یک دانشگاه شناخته شده است که دارای مشارکت های بین المللی آن و برنامه های همکاری خارجی است، که از طریق آن دانش آموزان می توانند اعتبار دوره ای را در یک کارآموزی پرداخت کنند. رشته های برجسته ی این دانشگاه شامل: علوم پزشکی، بهداشت، مدیریت، آموزش، مهندسی، حقوق، ورزش می باشد. محل آن در شربوک است.

مدارس انتخابی، آنهایی هستند که در آن، کشور کانادا، ویزا برای دانش آموزان بین المللی برای کیفیت، ارزش و صلاحیت ارزیابی کرده است. این مدارس توسط دانشکده ها و موسسات کانادا (قبلا به نام انجمن دانشکده های محلی کانادا) مورد تأیید قرار گرفته و یا به دلیل برنامه های اثبات شده مسیر و خدمات نمونه ی دانشجویی انتخاب شده اند .

  • دانشگاه اسقف
  • دانشکده اهونتیک
  • دانشکده دی ماینونو
  • دانشکده دی رزمونت
  • دانشکده جرالد گودین
  • دانشکده لااسل
  • دانشکده لیونل گروولکس
  • دانشکده مریکی
  • دانشکده مونتمیورنسی
  • دانشکده دانسون
  • مدرک کارشناسی ارشد
  • دانشکده ی پلی تکنیک مونترال
  • HEC مونترال
  • دانشکده ی والیر

هزینه تحصیل در کبک کانادا

در برخی از دانشگاه ها ی کبک، دسته هایی از دانشجویان بین المللی وجود دارند که از پرداخت هزینه های تحصیلی بین المللی متفاوت معاف هستند که از آن جمله می توان به شهروندان فرانسه، پناهندگان کنوانسیون، همسر یا وابسته به یک فرد با اجازه کار موقت، نمایندگی های دیپلماتیک، کنسولگری یا دیگر سازمان های غیر دولتی بین المللی، درمیان دیگران، اشاره کرد. در کبک: هزینه تمام وقت دانشجویان کارشناسی در دانشگاه به صورت زیر است:

  • هزینه ی آموزش در زمینه مطالعات بین المللی: 16212 دلار
  • هزینه ی هنرهای تجسمی و نمایشگاهی و فن آوری ارتباطات: 17.737 دلار
  • هزینه ی علوم انسانی:16.475 دلار
  • هزینه ی علوم اجتماعی و رفتاری و مطالعات حقوقی:19.992 دلار
  • هزینه ی قانون و مقررات:26.315 دلار
  • هزینه ی کسب و کار، مدیریت و اداره دولتی: 22.280دلار
  • هزینه ی علوم فیزیک و علوم و فنون:23.709 دلار
  • هزینه ی ریاضیات، کامپیوتر و علوم اطلاعات:24.769 دلار
  • هزینه ی مهندسی:23.291 دلار
  • هزینه ی معماری و فن آوری های مرتبط: 18.162 دلار
  • هزینه ی کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت: 18.226 دلار
  • هزینه ی دندانپزشکی:31.396 دلار
  • هزینه ی پزشکی: 18.289 دلار
  • هزینه ی پرستاری: 18.234 دلار
  • هزینه ی داروسازی: 18.289 دلار

هزینه تحصیل در کبک کانادا

کل هزینه های دانشگاه و هزینه های اضافی نیز بین 3.497 – 6.126 دلار، تخمین زده می شود. هزینه های سالانه:

  • هزینه های دانشجویی: 400 دلار است.
  • بیمه درمانی: 840 دلار
  • کتاب های درسی: 600 دلار
  • هزینه ی اجاره خانه در پردیس:7.200 دلار
  • تلفن همراه: 360 دلار
  • حمل و نقل عمومی: 480 دلار
  • مواد غذایی / غذا: 3600 دلار
  • سرگرمی / لباس / هدایا: 960 دلار
  • بیمه ماشین: 1500 دلار
  • سوخت خودرو:2.400 دلار
  • که در کل، مجموع هزینه ها: 18.340 دلار می باشد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی برای کبک کانادا

اکثر اتباع خارجی که می خواهند تحصیل در کانادا را تجربه کنند، به آنها اجازه تحصیل در دوره های تحصیلی( کارشناسی) کانادا داده می شود. ممکن است بعضی از افراد نیاز داشته باشند که برای اقامت موقت کانادا درخواست دهند. به طور کلی افرادی که می خواهند دوره های تحصیلات تکمیلی( کارشناسی ارشد) خود را در کانادا بگذرانند و دوره تحصیلی آنها کمتر از شش ماه طول میکشد نیازی به گرفتن ویزای دانشجوبی ندارند. صرف نظر ازینکه آیا به مجوز نیاز دارید یا نه؟ همه افراد باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی در کانادا
  • امکان پرداخت هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و هزینه های برگشت به کشور خود
  • داشتن الزامات سلامت

مجوز تحصیل چیست؟ مجوز تحصیل سندی است که کانادا صادر می کند و به اتباع خارجی اجازه تحصیل در موسسات آموزشی مشخص شده(D.L.I)در کانادا را می دهد. اکثر اتباع خارجی به مجوز تحصیل برای تحصیل در کانادا نیاز دارند. قبل از درخواست مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز را دارید. شما قبل از سفر به کانادا باید درخواست دهید. توجه: مجوز تحصیل، ویزای شما نیست، مجوز تحصیل معمولا برای طول دوره تحصیل شما معتبر است. شما می توانید در کانادا تحصیل کنید اگر:

  • در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) ثبت نام کرده باشید.
  • ثابت کنید که پول کافی برای هزینه های زندگی خود دارید.
  • هزینه زندگی برای خودتان و هر یک از اعضای خانواده که با شما به کانادا می آید.
  • هزینه بلیط برگشت به کشور برای خودتان و هر یک از اعضای خانواده که با شما به کانادا می آید.
  • اطاعت از قانون، عدم داشتن سابقه کیفری و عدم به خطر انداختن امنیت کانادا. شاید نیاز باشد یک گواهی پلیس تهیه کنید.
  • داشتن سلامت کامل، ممکن است یک تست پزشکی کامل نیاز باشد
  • متقاعد کردن مامور مهاجرت مبنی بر اینکه در پایان تحصیلات کانادا را ترک خواهید کرد.
  • قبل از درخواست مجوز تحصیلی به موارد زیر نیاز دارید.
  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی تعیین شده(D.L.I)
  • گذرنامه معتبر یا مدارک سفر
  • اثبات اینکه می توانید از خودتان و دیگر اعضای خانواده که با شما هستند در طول زندگی در کانادا حمایت کنید.
  • شما باید مشخصات بیومتریک خود را ارائه دهید.
  • در بیشتر موارد، نیاز است که اثر انگشت و عکس( بیومتریک)خود را بعد از درخواست ارائه دهید.
  • کانادا درخواست مجوز تحصیل شما را بررسی می کند.
  • تست پزشکی
  • اگر شما به تست پزشکی نیاز داشته باشید ، مامور ویزا دستورالعمل هایی را برای شما ارسال میکند. ممکن است بیش از سه ماه به زمان پردازش مجوز تحصیل شما اضافه شود.
  • گواهی پلیس
  • این شامل اعضای خانواده 18 سال به بالا که با شما به کانادا می آیند نیز می شود.
  • اگر با درخواست شما موافقت شود.
  • موارد زیر برای شما ارسال می شود.
  • یک نامه معرفی رسمی برای تایید شما، این نامه مجوز تحصیل نیست، شما باید این نامه را در زمان ورود به کانادا به مامور مهاجرت نشان دهید.
  • یک اجازه مسافرت الکترونیک(ETA)یا یک ویزای مهمان ( ویزای اقامت موقت) برای ورود به کانادا

اگر از کشورهایی هستید که ETA نیاز دارید، نامه معرفی رسمی شامل اطلاعات مربوط به ETA شما می شود، ETA به شکل زیر خواهد بود:

  • به گذرنامه شما متصل می شود. مهم است که با گذرنامه ای که با آن برای مجوز تحصیلی درخواست کرده اید سفر کنید.
  • ETA برای پنج سال معتبر است یا تا زمانی که پاسپورت شما منقضی شود، از ابتدا شروع می شود.
  • با پاسپورت باشد، شما باید قبل از به پایان آمدن وارد کانادا شوید.
  • نشان دهد که آیا میتوانید فقط یک بار( ویزای تک ورودی) وارد کانادا شوید یا چند مرتبه (ویزای چندگانه ورود)میتوانید وارد کانادا شوید.

دانشگاه لاوال کبک کانادا

دانشگاه لاوال (دانشگاه به زبان انگلیسیLaval University)یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در کبک کانادا است. این دانشگاه، توسط منشور سلطنتی، توسط ملکه ویکتوریا در سال 1852 تاسیس شد.از سال 2002، University Laval بیش از 350 برنامه ی تحصیلی را به بیش از 38.000 دانش آموز ارائه داد. این دانشگاه سالانه بیش از 2500 دانشجوی خارجی را جذب می کند و تقریبا 1000 دانشجو از استان های کانادا، ساکن خارج از کبک هستند.

بسیاری از دانشجویان، برای برنامه ی تحصیلی Français (برای برنامه های غیر فرانکوفون) به دانشگاه می آیند که این دانشگاه، زبان فرانسه را به عنوان زبان دوم برای دانشجویان از کشور کانادا و سراسر جهان ارائه می دهد. این تنها دانشگاه موجود در کبک کانادا است که مهندسان محیط زیست (جنگل داری) را آموزش می دهد.

آموزش [نیازمندی های ارجاعی] از اواسط دهه 1980 توسط دانشگاه لاوال کبک به صورت آموزش از راه دور شروع شد، که بیش از 30 برنامه تحصیلی و 400 دوره توسط آموزش از راه دور، ارائه شده است، که 80٪ آن از طریق اینترنت قابل دسترسی است. دانشکده های موجود در کبک کانادا به صورت زیر است:

  • علوم اداری
  • کشاورزی و علوم غذایی
  • معماری، برنامه ریزی شهری و هنرهای تجسمی
  • دندانپزشکی
  • تحصیلات
  • دانشکده ی حقوق
  • دانشکده ی علوم انسانی
  • جنگلداری، جغرافیا و ژئوماتیک
  • هنر
  • دارو
  • موسیقی
  • پرستاری
  • داروخانه
  • فلسفه
  • تحصیلات تکمیلی
  • علوم و مهندسی
  • علوم اجتماعی
  • الهیات و مطالعات مذهبی

دانشگاه لاوال کبک کانادا

امروزه، محوطه ی دانشگاه لاوال کبک از نظر مساحت ، 1.2 کیلومتر مربع( (0.46 کیلومتر مربع را پوشش می دهد و دارای بیش از 30 ساختمان، همچنین به نام pavilions) است،که از جمله نمونه های معماری مدرن است. اولین ساختمان ها و منظره های آن توسط Eduardo Fist از دهه 1950 طراحی شده و سرزمین های آن، 56 درصد از مناطق جنگلی، علفزارها و زمین های ورزشی را تشکیل می دهد. رتبه بندی جهانی دانشگاه ها:

  • A.R.W.U جهان:201-300
  • Q.S World جهانی:402
  • بار جهانی:251-300
  • اخبار U.S. و جهانی، گزارش جهانی:299

رتبه بندی کانادا:

  • A.R.W.U ملی:10-12
  • Q.S ملی:15
  • بار ملی:11-14
  • اخبار U.S. و World Report National و گزارش ملی:13
  • پزشکی مکلیان / دکترا:11
  • اعتبار Maclean :16

تحصیل در کبک کانادا بدون مدرک زبان

دانشجویان باید مهارت زبان خود را برای تحصیل در رشته مورد نظر اثبات کنند. در اکثر موارد باید مهارت زبان فرانسوی اثبات شود. برای این کار دانشجویان باید در دو دوره آموزشی زبان فرانسوی عمومی شرکت کنند تا به یک سطح مشخصی از مهارت دستیابی پیدا کنند. دانشجویانی که نیاز به شرکت در دوره زبان فرانسوی ندارند باید پس از پذیرش در آزمون تعیین سطح زبان فرانسوی شرکت کنند. دانشجویانی که هیچ دانشی از زبان فرانسوی ندارند، باید دوره های زبان پایه را برای ورود به دانشکده های فرانسوی زبان طی کنند. برخی از مزایای این دوره های زبان فرانسوی:

  • دستیابی به سطح پیشرفته (advanced level) در زبان فرانسوی
  • توانایی شرکت در مکالمه های پیچیده
  • توانایی نوشتن متون آموزشی و حرفه ای
  • توانایی شنیدن و خواندن مانند افراد بومی فرانسه
  • کسب درکی عمیق از فرهنگ فرانسوی زبانان دنیا

توجه داشته باشید که برای تحصیل در برخی از رشته های خاص به دانش قبلی فرانسوی نیاز دارید. (شرایط پذیرش دانشگاه انتخابی خود را بررسی کنید.) مدرک C.F.R.N 423 مورد تایید وزارت مهاجرت (MIDI) می باشد و معادل سطح 7 مقیاس کبک است. دانشجویان باید هر دو دوره C.F.R.N 355 و C.F.R.N 423 را گذارنده و حداقل نمره _B یا 65% را کسب کنند تا واجد شرایط دریافت “مدرک مهارت زبان و فرهنگ فرانسه” شوند.

هزینه این دوره ها برای دانشجویان بین المللی 2539 دلار در هر سطح می باشد. برای اطلاع از مهاجرت به کانادا جهت تحصیل می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *