در این مطلب میخوانید

تحصیل در روسیه یکی از روش‌های مهاجرتی پرطرف‌دار بین دانشجویان است. با وجود اینکه هزینه تحصیل در این کشور نسبت به برخی دیگر از کشورها در سطح بالاتری قرار دارد، اما این کشور در حوزه‌های آموزشی مختلف مانند صنعت هوافضا، هنرهای زیبا و پزشکی به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در جهان شناخته می‌شود. شرایط تحصیل نیز بسته به دانشگاه و شهر متفاوت است. جهت اخذ ویزا تحصیلی و پذیرش از برترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه فنی لومونوسوف، داشنگاه سن پترزبورگ و فنی باومن میتوانید با شماره 09426001036 تماس بگیرید و با رزرو مشاوره تخصصی اقدامات لازم برای اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی روسیه را انجام دهید .

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
عنوانمقدار
تعداد کل دانشجویانحدود 4.5 میلیون نفر
تعداد دانشجویان بین المللیحدود 315.000 نفر
تعداد دانشگاه های رنکینگ دار در QS48
نرخ پذیرش کلی تحصیلاتبالا

مهاجرت تحصیلی به روسیه

تحصیل در روسیه یک تجربه هیجان‌انگیز و عالی برای دانشجویان ایرانی شناخته می‌شود. این کشور همواره مرکز برتر دانشگاهی در اروپا به‌شمار می‌آید و برخی از مشهورترین موسسات جهان در آن قرار دارند. در سال‌های اخیر، دولت روسیه سرمایه‌گذاری هنگفتی را در سیستم آموزشی خود انجام داده و همین موضوع باعث شده است تا این کشور به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شود.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ادامه دادن تحصیلات در روسیه کیفیت بالای آموزش در این کشور است. روسیه برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو، دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ و دانشگاه دولتی نووسیبیرسک را در اختیار خود دارد. به‌طور کلی، شرایط تحصیل در روسیه فرصتی فوق‌العاده برای دانشجویانی قلمداد می‌شود که به‌دنبال تحصیل در سطح جهانی و در عین حال تجربه زندگی در فرهنگی غنی به‌شیوهای جدید هستند.

چرا تحصیل در روسیه؟

ازآنجایی‌که شرایط تحصیل برای بسیاری از دانشجویان ایرانی مهیا است، گاهی اوقات این سوال برایشان پیش می‌آید که اصلا چرا باید مهاجرت تحصیلی به روسیه را انتخاب کنند؟ اگر قصد مهاجرت و ادامه تحصیل را دارید، بهتر است ابتدا با نکات مهمی که دررابطه‌با تحصیل در این کشور مطرح می‌شوند، آشنا شوید. در این بخش ما دلایلی را برای این انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سیستم آموزشی باکیفیت

روسیه یک سیستم آموزشی باکیفیت را برای مردم خود ارائه می‌دهد و بسیاری از دانشگاه‌های آن در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند.

شهریه مقرون‌به‌صرفه

در مقایسه با سایر کشورها هزینه تحصیل نسبتا در سطح پایینی قرار دارد و همین دلیل آن را به گزینه‌ای جذاب برای دانشجویان تبدیل می‌کند.

بورسیه تحصیلی

فرصت‌های بورسیه تحصیلی به صورت‌‌های مختلف برای دانشجویان ایرانی در روسیه وجود دارد که بخش مالی تحصیل آن‌ها را از همان ابتدا پوشش می‌دهد.

فرصت‌های تحقیقاتی

بسیاری از دانشگاه‌ها در روسیه فرصت‌های تحقیقاتی فراوانی را با تمرکز بر زمینه‌هایی مانند علم، فناوری و مهندسی برای دانشجویان ارائه می‌دهند. به همین دلیل است که معمولا دانشجویان می‌توانند پس از اتمام تحصیل خود در همین کشور به‌کار مشغول شوند. زیرا شرایط کار در روسیه برای دانشجویانی بسیار مناسب است که پروژه‌های تحقیقاتی بسیاری را به‌ثمر رسانده‌اند.

کسب مدارک معتبر

مدارک تحصیلی دانشگاه‌های روسیه در سراسر جهان از اعتبار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل است که مهاجرت تحصیلی به روسیه علاوه‌بر اینکه فرصت حضور در دانشگاه‌های رده بالا را برای شما فراهم می‌کند، این زمینه را نیز مهیا می‌سازد تا با مدرکی که در دست دارید بتوانید در هر کشور اروپایی و آمریکایی مشغول به‌کار شوید.

به‌طور کلی، درس خواندن در روسیه می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند باشد که فرصت‌های جدیدی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

شرایط تحصیل در روسیه

از جمله شرایط تحصیل در روسیه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. مدرک تحصیلی دوره قبلی
  2. زبان روسیه یا زبان آموزشی مورد تایید
  3. مدارک تاییدیه و شناسنامه
  4. مقاله یا مصاحبه تحصیلی
  5. گواهی مالی و تایید امکان تامین هزینه‌ های تحصیل
  6. مدرک پزشکی
  7. مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی
  8. مدرک‌ های تحصیلی و رزومه
  9. توصیه‌ نامه
  10. مدارک اضافی مورد نیاز دانشگاه مورد نظر

در روسیه، شرایط سنی برای تحصیل بستگی به مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد دارد. اما در حد کلی، معمولا تا سن 30-35 سال برای دوره‌ های کارشناسی و تا سن 40-45 سال برای دوره‌ های ارشد و دکتری می ‌توانید در روسیه تحصیل کنید.

اثبات تسلط بر زبان روسی یا انگلیسی برای تحصیل در روسیه مهم است

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل به‌طور کلی در مقایسه با سایر کشورها، به‌ویژه اروپای غربی و آمریکای شمالی مقرون‌به‌صرفه است. دانشگاه‌های روسیه برنامه‌های تحصیلی متنوعی را با شهریه نسبتا پایین ارائه می‌دهند. این ویژگی آن را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا و بدون پرداخت هزینه هستند. علاوه‌بر شهریه، هزینه‌های مربوط به مخارج زندگی مانند اقامت، غذا، بیمه درمانی و حمل‌و‌نقل نیز وجود دارد که بسته به مکان و ترجیحات شخصی می‌تواند متفاوت باشد.

با‌این‌حال و به‌طور کلی، هزینه‌‌‌های تحصیل در این کشور با در نظر گرفتن تمام شرایط، بسیار مناسب به نظر می‌رسد و به‌عنوان بهترین مقصد برای تحصیل با هزینه بسیار کم معرفی می‌شود.

در اینجا جدولی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که هزینه‌های تخمینی تحصیل در کشور روسیه را نشان می‌دهد:

نوع خدماتهزینه تخمینی (به روبل روسیه)
شهریه150000 – 450000 در سال
اسکان10000 – 20000 در ماه
غذا10000 – 15000 در ماه
بیمه سلامت10000 – 15000 در سال
حمل‌و‌نقل1500 – 3000 در ماه

توجه داشته باشید که این موارد فقط هزینه‌های تخمینی هستند و هزینه‌های واقعی ممکن است بسته به دانشگاه، مکان و ترجیحات فردی دانشجو متفاوت باشد.

مقاطع تحصیلی در روسیه

در روسیه، مدارک دانشگاهی از احترام و ارزش بالایی برخوردار هستند. سیستم آموزش عالی با بیش از 700 دانشگاه و سایر موسسات آموزش عالی در سراسر این کشور به‌خوبی توسعه یافته‌ است و مقاطع تحصیلی مختلفی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد.

دوره‌های آموزشی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

دوره‌های کارشناسی معمولا چهار سال طول می‌کشد، درحالی‌که دوره‌های کارشناسی ارشد ممکن است بین دو تا سه سال به‌طول بیانجامد. دوره‌های آموزشی دکترا نیز برای کسانی قابل دسترسی است که پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد خود به‌دنبال مطالعات تحقیقاتی پیشرفته هستند.

فرصت‌های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاه‌های روسیه

دانشگاه‌های روسیه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های آموزشی را در زمینه‌های مختلف تحصیلی از جمله علوم طبیعی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی و فناوری ارائه می‌دهند. بسیاری از دانشگاه‌ها با موسسات بین‌المللی شراکت دارند و فرصت‌هایی برای تحصیل در خارج از کشور و شرکت در برنامه‌های مختلف را به دانشجویان ارائه می‌دهند. شرایط تحصیل در روسیه با توجه به این موارد برای بسیاری از دانشجویان مزایای زیادی را با خود به‌همراه خواهد داشت.

تحصیل در دانشگاه های روسیه

دانشگاه‌های روسیه یک تجربه آموزشی منحصربه‌فرد و غنی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. این دانشگاه‌ها با سابقه طولانی در آموزش به‌دلیل کیفیت سطح آموزشی و دقت در سراسر جهان شناخته‌شده هستند.

دانشگاه‌های این کشور طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی و دانشکده‌های مختلف را در اختیار دارند که علایق و اهداف شغلی مختلف را برآورده می‌کنند. از مهندسی و فناوری گرفته تا تحصیل پزشکی در روسیه، تمام رشته‌های روز دنیا در دانشگاه‌های این کشور تدریس می‌شوند. بسیاری از دانشگاه‌ها نیز دوره‌هایی را ارائه می‌دهند که تدریس آن‌ها به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد و این امر، سازگاری و ادغام با محیط دانشگاهی را برای دانشجویان بین‌المللی آسان‌تر می‌کند.

به‌طور کلی، تحصیل در این کشور می‌تواند یک تجربه متحول‌کننده در زندگی هر شخص هم ازنظر تحصیلات آکادمیک و هم از‌حیث زندگی شخصی وی باشد.

دانشگاه های متعددی در روسیه جزو دانشگاه های برتر دنیا هستندبهترین دانشگاه ها برای تحصیل روسیه

روسیه مرکز برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان است که آموزش عالی را در سطح جهانی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

  • دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو: این دانشگاه که در سال 1755 تاسیس شد، به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه روسیه معرفی می‌شود.
  • دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ: دانشگاه مذکور در سال 1724 تاسیس شده و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است.
  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک: یکی از دانشگاه‌هایی است که در سیبری قرار دارد و به‌دلیل برتری در علم و فناوری، به‌عنوان یکی از 250 دانشگاه برتر جهان به‌شمار می‌رود که تحصیل درکشور روسیه را برای علاقه‌مندان امکان‌پذیر می‌کند.
  • دانشگاه ایالتی تومسک: یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر سیبری، دانشگاه ایالتی تومسک است که با توجه بهاطلاعاتی که رنکینگ جهانی QS  آن‌ها را ارائه می‌کند، رتبه 400 به این دانشگاه تعلق می‌یابد.
  • مدرسه عالی اقتصاد: این دانشگاه در مسکو قرار دارد و به‌دلیل سطح کیفی آموزش‌های عالی آن در حوزه اقتصاد و علوم اجتماعی، رتبه 350 را از آن خود کرده است.

در زیر، لیستی از برترین دانشگاه های روسیه به همراه رتبه جهانی و متوسط شهریه تحصیلی آنها آورده شده است:

عنوان دانشگاهرتبه جهانیمتوسط هزینه شهریه (دلار)
دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو743000 تا 6000
دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ2252000 تا 5000
دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک2282000 تا 5000
دانشگاه ایالتی تومسک2501500 تا 5000
موسسه فیزیک و فناوری مسکو2903000 تا 6000
مدرسه عالی اقتصاد (HSE)2983000 تا 6000
دانشگاه فدرال کازان3702500 تا 4500
دانشگاه فدرال اورال541 – 5502000 تا 5000
دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای (MEPhI)601 – 6502500 تا 6000
دانشگاه پلی تکنیک تومسک601 – 6502500 تا 6000
دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ651 – 7002500 تا 6000
دانشگاه ایتمو751 – 8003000 تا 6000
دانشگاه فدرال سیبری801 – 10002000 تا 5000
دانشگاه رودن801 – 10003000 تا 6000
دانشگاه فدرال خاور دور1000+2000 تا 5000

دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو بهترین دانشگاه روسیه است.

تحصیل کارشناسی در روسیه

تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی به‌دلیل کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بودن بسیار ارزشمند است. این کشور تعداد زیادی دانشگاه معتبر دارد که برنامه‌های کارشناسی متعددی را در زمینه‌های مختلف مانند مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و علوم و فناوری ارائه می‌دهند.

طول دوره کارشناسی در روسیه به‌طور معمول چهار سال است و به دو زبان انگلیسی و روسی تدریس می‌شود. دانشگاه‌های روسیه برای ارائه آموزش با کیفیت بالا و با هزینه بسیار مناسب به دانشجویان بین‌المللی شهرت دارند.

هزینه تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی بسته به دانشگاه، برنامه تحصیلی و محل تحصیل متفاوت است. با‌این‌حال، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند انتظار داشته باشند که به‌طور متوسط بین 2500 تا 6000 دلار در سال برای شهریه پرداخت کنند. علاوه‌بر این، آن‌ها باید هزینه‌های دیگری مانند خوابگاه، غذا، حمل‌و‌نقل و هزینه‌های متفرقه را نیز در نظر بگیرند.

در زیر جدولی خلاصه‌شده را می‌بینید که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی را در کشور روسیه نشان می‌دهد:

نام دانشگاهشهریه دانشگاه

(در سال)

هزینه‌های جانبی

(در سال)

هزینه کل

(در سال)

دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو5000 – 6000 دلار1200 – 2000 دلار6200 – 8000 دلار
دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ3,500 – 4000 دلار800 – 1500 دلار4300 – 5500 دلار
دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک2500 – 3000 دلار700 – 1200 دلار3200 – 4200 دلار

 

به‌طور کلی، ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه یک گزینه عالی برای دانشجویان ایرانی است که به‌دنبال تحصیلاتی باکیفیت و با هزینه مقرون‌به‌صرفه هستند.

تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور روسیه را باید به‌عنوان یک فرصت مغتنم برای آن دسته از دانشجویانی دانست که به تحصیل در سیستم آموزشی باکیفیت و با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه فکر می‌کنند.

به‌طور کلی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور ازنظر هزینه ارزان‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر به نظر می‌رسد. هزینه شهریه بسته به دانشگاه، برنامه و محل آن متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 2000 تا 7000 دلار در سال متغیر است. علاوه‌بر این، هزینه‌های زندگی مانند مسکن، غذا، حمل‌و‌نقل و مراقبت‌های بهداشتی نیز نسبتا ارزان هستند و همین ویژگی تامین هزینه تحصیل در روسیه را برای دانشجویان به‌مراتب آسان‌تر می‌کند.

علاوه‌بر این، چندین فرصت بورسیه تحصیلی برای آن دسته از دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور مایل هستند؛ از جمله بورسیه‌های تحصیلی دولت روسیه، بنیادهای مختلف و بورسیه‌های خود دانشگاه‌ها.

به‌طور کلی، ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه می‌تواند یک تصمیم عالی برای کسانی باشد که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا و ارزان قیمت هستند.

جدول هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور روسیه به شرح زیر است:

خدماتمحدوده هزینه
شهریه2000 تا 7000 دلار در سال
اسکان150 تا 400 دلار در ماه
غذا100 تا 200 دلار (بسته به انتخاب سلف دانشگاه یا رستوران مجزا)
حمل و نقل20 تا 50 دلار در ماه
بهداشت و درمان (ضروری)15 تا 50 دلار در ماه
هزینه‌های متفرقه100 تا 200 دلار در ماه

این احتمال وجود دارد که شرایط تحصیل در روسیه تا حدی هزینه‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد. لذا لازم است که هر سال برای اطلاع از شرایط و هزینه‌های دقیق با کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشورت کنید.

تحصیل دکتری در روسیه

امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا آن هم در کشور روسیه را می‌توان به‌عنوان یک انتخاب عالی به کسانی پیشنهاد کرد که به‌دنبال پیشرفت علمی و حرفه‌ای خود هستند. ادامه تحصیل در مقطع دکترا در این کشور، امکان و فرصتی را در اختیار دانشجویان می‌گذارد که بتوانند با دانشمندان و محققان برجسته در رشته خود کار کنند و همچنین به امکانات تحقیقاتی پیشرفته‌ای دسترسی داشته باشند.

برنامه‌های تحصیلی دکترا در دانشگاه‌های روسیه معمولا 3 تا 4 سال تحصیلی و پس از تکمیل این دوره، انجام پایان‌نامه را در بر می‌گیرند. متقاضیان در بیشتر موارد برای تامین شرایط تحصیل به‌منظور انجام تحصیلات مقطع دکترا باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک معادل آن باشند. بسیاری از دانشگاه‌ها این مقطع را به‌طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، اما دانشگاه‌هایی نیز وجود دارند که به زبان روسی این مقطع را پیش می‌برند.

جدول هزینه‌های تحصیل در مقطع دکترا و هزینه زندگی در روسیه به‌صورت حدودی به‌هنگام تحصیل در این مقطع عبارت‌اند از:

خدماتمحدوده هزینه‌ها
شهریه2000 تا 10000 دلار در سال
اسکان300-700 دلار در ماه
غذا150-300 دلار در ماه
بیمه سلامت200-400 دلار در سال
کتاب‌های مربوط به تحصیل100-300 دلار در سال

تحصیل در کالج های روسیه با هزینه مناسب

آزمون های لازم برای پذیرش در دانشگاه های روسیه

آزمون ‌های لازم برای پذیرش در دانشگاه‌ های روسیه ممکن است بستگی به دوره تحصیلی و رشته مورد نظر داشته باشد. در ادامه، یک لیست از آزمون‌ های رایج ارائه شده است.

دورهآزمون
کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراآزمون Test of Russian as a Foreign Language (TORFL) برای رشته های زبان روسی
آزمون زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) برای رشته های انگلیسی زبان
آزمون GRE  یا GMAT (بسته به رشته تحصیلی)

 

تحصیل در کالج های روسیه

تحصیل در کالج‌های روسیه می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز و مفید برای افرادی باشد که یا به تازگی دوره دبیرستان خود را به پایان رسانده‌اند یا در هنرستان‌‌های ایران تحصیل کرده‌اند و دارای مدرک کاردانی هستند. کالج‌های روسیه طیف وسیعی از دوره‌ها را از مهندسی و علوم تجربی گرفته تا علوم انسانی و اجتماعی ارائه می‌دهند.

یکی از مزایای تحصیل در کالج‌های روسیه، هزینه‌های تحصیلی مقرون‌به‌صرفه نسبت به سایر کشورها است. هزینه زندگی در روسیه نیز نسبتا در سطح پایینی قرار دارد و همین ویژگی آن را به گزینه‌ای جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند.

کالج‌های روسیه دارای سطح آکادمیک قوی هستند و به‌دلیل برتری خود در علم، فناوری و تحقیقات در سراسر جهان به‌عنوان بهترین‌ها معرفی می‌شوند. بسیاری از کالج‌های روسیه نیز فرصت‌هایی را برای آموزش عملی و کارآموزی ارائه می‌دهند که تجربه عملی و مهارت‌های حرفه‌ای را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

بااین‌حال، یکی از چالش‌های تحصیل در کالج‌های روسیه را باید مقوله زبان دانست. اکثر دوره‌ها به زبان روسی تدریس می‌شوند. ازاین‌رو دانشجویان بین‌المللی باید تسلط خوبی به این زبان داشته باشند یا در برنامه‌هایی که کلاس‌های زبان ارائه می‌دهند، ثبت نام کنند. بنابراین از جمله‌مهم‌ترین شرایط تحصیل در روسیه و در دوره‌های کالج، داشتن مدرک زبان روسی و تسلط بر آن است.

تحصیل در مدارس کشور روسیه

سیستم آموزشی روسیه یکی از پیچیده‌ترین و مطرح‌ترین سیستم‌های آموزشی جهان است. در این سیستم، دوره‌های تحصیلی به دو دوره اصلی تقسیم می‌شود: دوره اولیه (ابتدایی) و دوره ثانویه (متوسطه).

در دوره اولیه، دانش‌آموزان از سن 6 سالگی شروع به تحصیل می‌کنند و تا سن 10 سالگی به مطالعه مباحث عمومی و پایه‌ای مانند ریاضیات، زبان، علوم و… می‌پردازند. در دوره ثانویه، دانش‌آموزان تغییر پایه می‌دهند و به یادگیری تخصصی‌ترین دروس مانند فیزیک، شیمی، ریاضیات، زبان‌های خارجی و … مشغول می‌شوند. درپایان دوره ثانویه، دانش‌آموزان از طریق کنکور برای ورود به دانشگاه‌های روسیه صلاحیت خود را اثبات می‌کنند.

به‌طورکلی، هزینه تحصیل در مدارس دولتی روسیه بسیار پایین است و بسیاری از دانش‌آموزان از جمله‌خانواده‌هایی با درآمد کم از این سیستم بهره‌مند می‌شوند. بااین‌حال، مدارس خصوصی از کیفیت و استانداردهای بالاتری برخوردارند و به همین دلیل هزینه‌های بالاتری نیز به خود اختصاص می‌دهند.

جدول هزینه تحصیل در روسیه در مدارس دولتی و خصوصی

سطح تحصیلهزینه دولتیهزینه خصوصی
ابتداییبه‌طور دقیق مشخص نیست، اما معمولا بین 100 تا 1000 روبل روسیه در سال است.۱۰۰۰۰-۴۰۰۰۰ روبل در سال
متوسطهبه‌طور دقیق نمی‌توان گفت، اما حدودا بین 100 تا 1000 روبل روسیه در سال خواهد بود.۶۰۰۰۰-۲۵۰۰۰۰ روبل در سال

توجه: این هزینه‌ها تقریبی هستند و می‌توانند با توجه به منطقه، شهر و نوع مدرسه تغییر کنند.

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه یک فرصت عالی برای دانشجویانی است که علاقه زیادی به این رشته دارند و می‌خواهند تحصیلاتی با کیفیت عالی را پشت سر بگذارند که آن‌ها را به مهارت‌ها و دانش لازم برای تبدیل شدن به یک پزشک موفق مجهز کند. دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته پزشکی در روسیه هستند به انواع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی دسترسی دارند که شرایط تحصیل در سطح جهانی را ارائه می‌دهند.

یکی از مزایای تحصیل پزشکی در روسیه امکان استفاده از بورسیه‌هایی است که می‌تواند به پوشش هزینه‌های شهریه، هزینه‌های زندگی و سایر هزینه‌های مرتبط کمک کند. دولت روسیه و همچنین سازمان‌های خصوصی به دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل پزشکی در روسیه هستند، بورسیه تحصیلی روسیه را ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس هستند.

دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی در روسیه بسیار رقابتی است و متقاضیان باید شرایط تحصیلی و زبانی خاصی را به‌همراه داشته باشند. بااین‌حال، برای کسانی که موفق به دریافت آن شده‌اند، تحصیل پزشکی در روسیه می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر باشد که فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از مهم‌ترین شرایط تحصیل در روسیه با بورسیه در رشته‌های پزشکی، داشتن نمرات عالی و ارائه مدرک تسلط بر زبان روسی با نمرات بالا است.

عنوانمتوسط هزینه در سال (دلار آمریکا)متوسط درآمد پس از فارغ ‌التحصیلی (دلار آمریکا)
شهریهبین 1.500 تا 6.000
هزینه ‌های زندگیماهیانه بین 400 تا 800
درآمد پس از فارغ ‌التحصیلیبین 30,000 تا 60,000 یا بیشتر در سال

توجه داشته باشید که میزان هزینه ‌ها و درآمد‌ها ممکن است در دانشگاه ‌ها و شهرهای مختلف متغیر باشند. همچنین، برای تحصیل در پزشکی در روسیه، معمولا دوره تحصیلی طولانی ‌تری نسبت به دیگر رشته‌ها دارید و نیاز به تأمین هزینه‌ های زندگی خود در طول این دوره دارید.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در روسیه فرصتی فوق‌العاده برای دانشجویانی است که به فعالیت در این رشته علاقه‌مند هستند. دانشگاه‌های روسیه آموزش دندان‌پزشکی باکیفیتی را ارائه می‌دهند که بر دانش نظری، مهارت‌های عملی و تجربه بالینی تمرکز دارد. کیفیت آموزش دندان‌پزشکی در روسیه در سراسر جهان شناخته شده است و بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل این کشور را انتخاب می‌کنند.

روند شرایط تحصیل در روسیه و ارائه درخواست پذیرش در رشته‌های دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های روسیه ساده است. دانشجویان بین‌المللی باید شرایط آکادمیک را داشته باشند و مدرکی دال بر مهارت انگلیسی یا روسی خود (بسته به نیاز دانشگاه) ارائه دهند. آن‌ها پس از پذیرش می‌توانند انتظار داشته باشند که دوره‌های آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، مواد دندان‌پزشکی، رادیولوژی و سایر موضوعات مرتبط با این رشته را مطالعه کنند. آن‌ها همچنین این شانس را خواهند داشت که در کلینیک‌ها زیر نظر دندان‌پزشکان مجرب کار کنند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیهتحصیل دندان‌پزشکی در روسیه جدا از کیفیت آموزشی نسبت به سایر کشورها مقرون‌به‌صرفه است. هزینه تحصیل در روسیه در رشته دندان‌پزشکی نسبتا پایین‌تر تخمین زده می‌شود و همچنین بورسیه‌هایی توسط دولت یا دانشگاه‌ها برای کمک در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

عنوانمتوسط هزینه در سال (دلار آمریکا)متوسط درآمد پس از فارغ ‌التحصیلی (دلار آمریکا)
شهریهبین 2.500 تا 12.000
هزینه ‌های زندگیماهیانه بین 500 تا 1,000
درآمد پس از فارغ ‌التحصیلیبین 20,000 تا 50,000 یا بیشتر در سال

تحصیل داروسازی در روسیه

تحصیل داروسازی در روسیه یک انتخاب عالی برای کسانی است که به‌دنبال کردن شغلی در صنعت داروسازی علاقه‌مند هستند. دانشگاه‌های روسیه برنامه‌های داروسازی جامعی را ارائه می‌دهند که جنبه‌های مختلف توسعه، تولید، توزیع و شناخت داروها را پوشش می‌دهد. دانشجویان رشته داروسازی در روسیه مواردی از جمله یادگیری نظری و عملی از جمله‌کار آزمایشگاهی، کارآموزی و پروژه‌های تحقیقاتی را فرا می‌گیرند.

دانشجویان برای تحصیل داروسازی در روسیه ابتدا باید یک برنامه شش‌ساله را بگذرانند که شامل دوره‌های پیش‌بالینی و بالینی است. متقاضیان در طول سه سال اول، علوم پایه مانند شیمی، زیست‌شناسی و آناتومی را یاد می‌گیرند. سه سال آینده بر فارماکولوژی، توسعه دارو و مراقبت از بیمار تمرکز دارد. علاوه‌بر دروس، دانشجویان داروسازی در روسیه به گذراندن دوره کارآموزی یک‌ساله در بیمارستان یا داروخانه ملزم خواهند بود.

فارغ‌التحصیلان برنامه‌های داروسازی در روسیه دارای طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی هستند، از جمله کار در داروخانه‌های محلی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و شرکت‌های داروسازی. مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه تحصیل در روسیه و ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی، دو مورد از مهم‌ترین مزایایی هستند که با تحصیل در رشته داروسازی در کشور روسیه دریافت می‌کنید.

تحصیل مهندسی در روسیه

تحصیل در رشته مهندسی در روسیه می‌تواند یک تجربه چالش‌برانگیز اما ارزشمند باشد. این کشور، خانه برخی از برترین دانشگاه‌های فنی جهان مانند انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو و دانشگاه فنی دولتی باومان مسکو است که تحصیلاتی با کیفیت بالا در زمینه‌های مهندسی را ارائه می‌دهند.

دانشگاه‌های روسیه یک برنامه درسی دقیق با تاکید زیادی بر ریاضیات، فیزیک و مهارت‌های عملی ارائه می‌دهند. دانشجویان در این رشته به امکانات و تجهیزات مدرن دسترسی خواهند داشت که آن‌ها را به انجام تحقیقات و آزمایشات پیشرفته قادر می‌کند. علاوه‌بر این، استادان در زمینه‌های تدریس خود واجد شرایط هستند و تجربیات بسیار ارزشمندی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

به‌طور کلی، تحصیل در رشته مهندسی در روسیه بستری عالی برای پیشرفت در حوزه تکنولوژیکی و رشد شخصی فراهم می‌کند. از مهم‌ترین شرایط تحصیل در روسیه در رشته مهندسی که باید توسط دانشجو رعایت شود، ارائه مدرک زبان و تمکن مالی را می‌توان نام برد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت روسیه

لیست دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت روسیه به منظور تحصیل پزشکی ممکن است تغییر کند و بستگی به تغییرات قوانین و مقررات دولتی داشته باشد. برای اطلاعات دقیق تر و به‌ روزتر، شما باید به وزارت بهداشت روسیه یا سفارت روسیه مراجعه کنید. در زیر لیستی از برخی از دانشگاه‌ های معتبر در زمینه تحصیل پزشکی در روسیه ارائه شده است:

  1. دانشگاه ایالتی مسکو (Moscow State Medical University)
  2. دانشگاه لومونوسوف مسکو (Lomonosov Moscow State University)
  3. دانشگاه سنت پترزبورگ (Saint Petersburg State University)
  4. دانشگاه پزشکی سنت پترزبورگ (Saint Petersburg State Medical University)
  5. دانشگاه پزشکی کورسک (Kursk State Medical University)
  6. دانشگاه پزشکی نوووسیبیرسک (Novosibirsk State Medical University)
  7. دانشگاه پزشکی آکادمی علوم پزشکی مسکو (Sechenov First Moscow State Medical University)
  8. دانشگاه پزشکی چارلز – شعبه مشترک در مسکو (Charité – Universitätsmedizin Berlin)
  9. دانشگاه پزشکی استانفورد – شعبه مشترک در مسکو (Stanford University)

توجه داشته باشید که این فهرست ممکن است تغییر کند و باید به تحقیقات و منابع رسمی وزارت بهداشت روسیه اعتماد کنید تا اطلاعات به ‌روزتری را بدست آورید. همچنین، برای ورود به هر دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی نیاز به مراجعه به سفارت روسیه دارید.

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل در این کشور می‌تواند یک فرصت فوق‌العاده برای دانشجویان بین‌المللی باشد که به‌دنبال تجربیات دانشگاهی منحصر‌به‌فرد هستند. این کشور با بیش از 800 دانشگاه و تجربیات قوی در زمینه‌های STEM، برنامه‌های متنوعی از مهندسی گرفته تا پزشکی و علوم انسانی را ارائه می‌دهد. دانشگاه‌های روسیه نیز دارای تاریخ و فرهنگ غنی هستند که قدمت بسیاری از آن‌ها به قرن 18 و 19 باز می‌گردد.

شرایط تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی بسیار ساده است. اکثر دانشگاه‌ها ازنظر زبان دوره‌هایی را ارائه می‌دهند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و این امر کمک می‌کند تا دانشجویان بین‌المللی راحت‌تر با محیط جدید سازگار شوند. بااین‌حال، یادگیری زبان روسی نیز می‌تواند یک مهارت ارزشمند باشد تا شما عزیزان بتوانید در خارج از محیط دانشگاه نیز با مردم روسیه ارتباط برقرار کنید.

هزینه تحصیل در روسیه و همچنین زندگی در این کشور به‌طور کلی کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است که آن را به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای دانشجویان با بودجه کم تبدیل می‌کند. علاوه‌بر این، تنوع جغرافیایی و فرهنگی این کشور فرصت‌های زیادی را برای کاوش در خارج از دانشگاه فراهم می‌کند. به‌طور کلی، تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی می‌تواند راه بسیار خوبی برای گسترش افق دید و به دست آوردن دیدگاه‌های جدید باشد.

تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

تحصیل کردن در روسیه بدون مدرک زبان می‌تواند یک فعالیت چالش‌برانگیز باشد، اما غیرممکن نیست! توجه به این نکته مهم است که اکثر دانشگاه‌های روسیه دوره‌هایی را به زبان روسی ارائه می‌دهند. بنابراین داشتن تسلط بر زبان می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه بیشتر کند.

با‌این‌حال، برخی از دانشگاه‌ها دوره‌هایی را به زبان انگلیسی به‌ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، ارائه می‌دهند. در چنین مواردی، ممکن است از شما خواسته شود مدرکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی مانند نمرات تافل یا آیلتس ارائه دهید.

اگر مدرک زبان ندارید، هنوز دانشگاه‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها ثبت‌نام کنید. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است دوره‌های زبان را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های تحصیلی خود ارائه دهند که می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های زبانی در حین تحصیل کمک کند.

شرایط تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان کمی پیچیده است. شما باید اثبات کنید که به‌خوبی می‌توانید از پس زندگی خود و هزینه تحصیل در روسیه برآیید. از طرفی دیگر، باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که زمان ورود به روسیه، سریعا باید در یک کلاس زبان انگلیسی یا روسی در این کشور شرکت کنید. درواقع بسیاری از دانشگاه‌ها حضور در کلاس‌های زبان را اجباری می‌دانند.

تمکن مالی تحصیل در روسیه چقدر است؟

ویزای همراه دانشجویی

ویزای همراه (Visa for Accompanying Family Members) در روسیه برای افرادی صادر می‌ شود که می ‌خواهند به عنوان همراه خانوادگی (همسر یا فرزندان زیر 18 سال) دارنده ویزای دانشجویی یا ویزای کاری وارد روسیه شوند. این نوع ویزا به همسران و فرزندان زیر سن 18 سال دارنده ویزای اصلی (تحصیلی یا کاری) اجازه ورود به روسیه و اقامت در کنار خانواده را می‌ دهد.

برای دریافت ویزای همراه روسیه، معمولا باید مستندات زیر را تهیه و تقدیم کنید:

  1. دعوت ‌نامه از دارنده ویزای اصلی (تحصیلی یا کاری) در روسیه؛
  2. مدارک تاییدیه روابط خانوادگی مانند شناسنامه و شواهد ازدواج (برای همسران) یا شناسنامه (برای فرزندان)؛
  3. گواهی مالی که نشان دهد افراد همراه توانایی تامین هزینه‌ های زندگی خود را دارند؛
  4. پرواز رزرو یا بلیت پرواز برای تمام اعضای خانواده؛
  5. مدارک تخصصی دیگری که احتمالا مورد نیاز باشد (بستگی به موقعیت و مقررات ویزای همراه)؛

تمکن مالی برای تحصیل در روسیه

اگر قصد دارید به تحصیلات خود در روسیه ادامه دهید مهم است که ابتدا تمکن مالی خود را در نظر بگیرید. هزینه‌های تحصیل براساس نوع موسسه و برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی، شهریه می‌تواند از 1760 تا 13600 دلار در سال متغیر باشد. برنامه‌های تخصصی می‌توانند بین 1760 تا 9300 دلار در سال هزینه داشته باشند درحالی‌که تحصیلات تکمیلی از 2100 تا 6700 دلار در سال متغیر است. برنامه‌های دکترا کمترین هزینه را دارند که از 1050 تا 5900 دلار را در سال شامل می‌شوند.

همچنین تعیین بودجه به جز هزینه‌های ادامه تحصیلات در روسیه برای هزینه‌های زندگی مانند اسکان، غذا، سفر و سایر خدمات اولیه بسیار مهم است. با برنامه‌ریزی دقیق و تحقیق درمورد گزینه‌های بودجه موجود می‌توانید رویای تحصیل در کشور روسیه را به واقعیت تبدیل کنید.

زندگی دانشجویی و هزینه زندگی در روسیه

زندگی دانشجویی در روسیه بسیار ساده است. زیرا تورم در این کشور درصد پایینی را به خود اختصاص می‌دهد و به‌طور کلی مدیریت هزینه‌ها در آن بسیار راحت صورت می‌پذیرد. با تامین هزینه تحصیل در کشور روسیه و داشتن بودجه مناسب برای گذراندن زندگی روزمره یک تحصیل عالی و مهاجرتی موفق را تجربه خواهید کرد.

در اینجا، جدول میانگین قیمت اقلام رایج در روسیه را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بهتر بتوانید با هزینه‌های زندگی در این کشور آشنا شوید.

اقلامقیمت به روبل روسیه
گوشت500 – 800
آب30 – 50
تخم مرغ60 – 80
مرغ150 – 200
برنج70 – 100
میوه150 – 200
سبزیجات80-120
نوشابه50-80
کاپوچینو100-150

بورسیه تحصیلی روسیه

بورسیه تحصیلی در روسیه فرصتی استثنایی برای دانشجویان به‌شمار می‌آید تا تحصیلات عالی را بدون نگرانی از هزینه تحصیل در روسیه ادامه دهند. دولت روسیه برای دانشجویان بین‌المللی که به تحصیل در این کشور مایل هستند، چندین بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های اقامت و کمک هزینه ماهانه برای پوشش هزینه‌های زندگی را در بر می‌گیرند.

انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی در روسیه وجود دارد، از جمله بورسیه‌هایی که توسط دانشگاه‌ها، دولت و سازمان‌های بین‌المللی اعطا می‌شود. دانشجویان می‌توانند براساس دستاوردهای تحصیلی، نیاز مالی یا رشته‌های تحصیلی خاص خود برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند.

لیست رشته های بورسیه روسیه

لیست رشته ‌هایی که برای بورس ‌های تحصیلی در روسیه می ‌توانید در نظر بگیرید ممکن است متغیر باشد و بستگی به برنامه‌ های بورسیه و دانشگاه‌ های مورد نظر داشته باشد. اما در عمومی ‌ترین موارد، بورس‌ های تحصیلی برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌ های مختلف علمی ارائه می ‌شود.

برخی از رشته ‌های معمولی که می ‌توانید برای بورس‌ های تحصیلی در روسیه در نظر بگیرید، عبارتند از:

  1. علوم پایه؛ ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و …
  2. علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات؛ مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، مهندسی نرم ‌افزار و …
  3. مهندسی؛ مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی مواد و …
  4. علوم پزشکی؛ پزشکی عمومی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی و …
  5. علوم اجتماعی و انسانی؛ اقتصاد، مدیریت، حقوق، روانشناسی و …
  6. علوم زبان و ادبیات؛ زبان‌ ها و ادبیات مختلف و …
  7. علوم هنری؛ هنرهای تجسمی، موسیقی و …
  8. علوم کشاورزی و محیط‌زیست؛ کشاورزی، محیط‌زیست و …

دوره‌های آمادگی برای تحصیل

دوره‌های آمادگی برای تحصیل در کشور روسیه برای کمک به دانشجویان بین‌المللی در جهت بهبود مهارت زبان و مهارت‌های علمی خود قبل از ورود به دانشگاه روسیه طراحی شده‌اند. این دوره‌ها معمولا بین 6 ماه تا یک سال به‌طول می‌انجامد و موضوعاتی مانند زبان روسی، ریاضیات، فیزیک و مطالعات اجتماعی را در بر می‌گیرند. دانش‌آموزان با گذراندن این دوره‌ها می‌توانند با سیستم آموزشی و فرهنگ روسیه سازگار شوند و دانش و مهارت‌های لازم را برای موفقیت در رشته تحصیلی انتخابی خود کسب کنند.

دور‌ه‌های آمادگی همچنین فرصتی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا از طریق فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی مختلف با فرهنگ مردم روسیه آشنا شوند. به‌طور کلی، دوره‌های آمادگی راهی عالی برای تطبیق دانشجویان با شرایط تحصیل در روسیه است.

دوره پادفک

مدرک پادفک در روسیه با مدرک پیش‌دانشگاهی در ایران معادل است و برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل به زبان روسی در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و پرستاری در روسیه برگزار می‌شود. در دانشگاه‌های برتر روسیه، تدریس به زبان‌های روسی و انگلیسی امکان‌پذیر است، اما در اکثر دانشگاه‌ها دوره کارشناسی به زبان روسی تدریس می‌شود و برای ورود به این دوره باید دوره پادفک روسی را گذرانده باشید.

به‌عنوان مثال، یکی از شرایط مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه را که 4 سال طول می‌کشد، داشتن مدرک پادفک اعلام می‌کنند که ارائه آن توسط دانشجو قبل از حضور در امتحان ورودی دانشگاه الزامی خواهد بود.

حداقل معدل برای تحصیل در روسیه

به‌هنگام ورود به برخی از دانشگاه‌های روسیه مانند دانشگاه ملی سن پترزبورگ آزمون ورودی برگزار نمی‌شود، اما برای ورود باید حداقل معدل 18.4 و مدرک زبان روسی سطح ب2 را داشته باشید. این دانشگاه از جمله دانشگاه‌های برتر روسیه است که با بیش از 30 هزار دانشجو به‌عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های روسیه معرفی می‌شود. دانشگاه ملی سن پترزبورگ از زیرمجموعه‌های دانشگاه فدرال روسیه به حساب می‌آید که در حوزه‌های مختلفی از جمله علوم انسانی، دانش محیطی، فیزیک و ریاضیات فعالیت می‌کند.

مدارک لازم برای پذیرش

مدارکی که شرایط تحصیل در روسیه را برای شما مهیا می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • نامه دعوت از دانشگاهی که دانشجوی بین‌المللی قصد حضور در آن را دارد.
  • ویزای دانشجویی و پاسپورت با اعتبار حداقل ۱۸ ماه.
  • مدارک تحصیلی شامل گواهی‌نامه یا نمرات دروس.
  • اثبات تسلط به زبان روسی یا انگلیسی (بستگی به زبان آموزش دانشگاهی دارد که انتخاب شده است).

دانشجوی بین‌المللی با ارائه این مدارک می‌تواند در دانشگاه‌های روسیه تحصیل کند.

شرایط سنی

شرایط سنی برای تحصیل در کشور روسیه متفاوت است. دانش‌آموزان برای ورود به مدارس باید حداقل ۶ سال سن داشته باشند و برای دانشگاه‌ها حداقل سن ۱۸ سال در نظر گرفته می‌شود. با‌این‌حال در برخی رشته‌ها ممکن است به سن بالاتری نیاز باشد. همچنین دانشجو برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشد. درکل، شرایط سنی برای تحصیل در روسیه بستگی به مقطع تحصیلی و رشته انتخابی دارد.

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

دانش‌آموزانی که مدرک دیپلم خود را گرفته‌اند و قصد تحصیل در کشور روسیه را دارند، ابتدا باید مراحل ورود به دانشگاه را طی کنند. دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه در روسیه باید مدرک دیپلم خود را که توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شده است، ارائه دهند. همچنین برخی دانشگاه‌ها ممکن است اعلام کنند که دانشجویان در امتحان ورودی شرکت کنند یا توصیه‌نامه ارائه دهند. شرایط تحصیل در روسیه با توجه به این که چه دانشگاهی را انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود، اما مدرک دیپلم باید به هر دانشگاهی که قصد ثبت‌نام در آن را دارید، ارائه شود.

مزایا و معایب تحصیل در روسیه

تجربه تحصیل و درس خواندن در روسیه دارای مزایا و معایبی است که به‌طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

  • شهریه مقرون‌به‌صرفه نسبت به سایر کشورها
  • برنامه‌های حمایتی دولت برای دانشجویان بین‌المللی
  • دانشگاه‌های معروف در رشته‌های خاص
  • امکانات علمی و پژوهشی خوب
  • فرصت‌هایی برای تبادل فرهنگی و یادگیری زبان

معایب

  • وجود مانع زبان برای غیرروسی‌زبانان
  • چالش در یافتن محل اقامت مناسب
  • تفاوت‌های فرهنگی و مسائل سازگاری
  • نفوذ دولت بر برخی از دانشگاه‌ها
  • فرصت‌های شغلی محدود برای غیرروسی‌زبانان پس از فارغ‌التحصیلی

به‌طور کلی، پرداختن به امور تحصیلی و آموزشی در روسیه می‌تواند یک تجربه ارزشمند باشد، اما به بررسی دقیق و آمادگی نیاز دارد. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با سابقه‌ای درخشان در امور مهاجرت به روسیه در تمامی مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی روسیه همراه شما خواهد بود.

ویزای تحصیلی روسیه و مراحل اخذ آن

اخذ ویزای تحصیلی روسیه شامل چند مرحله اصلی است که به شرح زیر است:

  1. پذیرش از یک موسسه آموزشی در روسیه: اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی، دریافت پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در روسیه است.
  2. تکمیل فرم درخواست ویزا: پس از دریافت پذیرش، باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید.
  3. ارائه مدارک لازم: مدارک لازم شامل پاسپورت معتبر، دعوتنامه از دانشگاه روسی، گواهی سلامت، بیمه درمانی، و اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های اقامت در روسیه است.
  4. پرداخت هزینه ویزا: هزینه ویزای تحصیلی باید پرداخت شود.
  5. مصاحبه ویزا: در برخی موارد، ممکن است لازم باشد برای مصاحبه ویزا به سفارت یا کنسولگری روسیه مراجعه کنید.
  6. دریافت ویزا: پس از بررسی درخواست و تأیید آن، ویزای تحصیلی صادر می ‌شود.
  7. وارد شدن به روسیه و ثبت نام در دانشگاه: پس از ورود به روسیه، باید در دانشگاه ثبت نام کنید و مراحل قانونی اقامت خود را تکمیل کنید.

کار دانشجویی در روسیه

کار دانشجویی در روسیه می ‌تواند یک فرصت عالی برای دانشجویان بین ‌المللی باشد تا هزینه ‌های تحصیل و زندگی خود را تأمین کنند و همزمان با فرهنگ روسیه آشنا شوند.

به طور معمول، دانشجویان می ‌توانند تا 20 ساعت در هفته در دوران تحصیل و تمام وقت در تعطیلات کار کنند. دانشجویان اغلب در بخش‌ هایی مانند خرده فروشی، گردشگری، هتلداری، یا به عنوان کارآموز در شرکت ‌ها و سازمان‌ های مرتبط با رشته تحصیلی خود می توانند کار ‌کنند. برخی از دانشجویان ممکن است نیاز به اخذ اجازه کار داشته باشند. این شرایط بسته به قوانین کنونی روسیه و نوع ویزای دانشجویی متفاوت است. دانستن زبان روسی می ‌تواند برای یافتن کار در روسیه بسیار مفید باشد، هرچند که گاهی اوقات موقعیت ‌های کاری به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. دستمزد برای کارهای دانشجویی ممکن است متفاوت باشد و بسته به نوع کار، مهارت‌ ها و موقعیت جغرافیایی متغیر است.

خوابگاه دانشجویی در روسیه

در روسیه، دانشگاه ‌ها عموما امکانات خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان خارجی و داخلی فراهم می ‌کنند. خوابگاه‌ های دانشجویی در روسیه معمولا به صورت دولتی یا خصوصی اداره می‌ شوند و از نظر امکانات و شرایط مختلفی ممکن است تفاوت داشته باشند. اما عموما در خوابگاه ‌های دانشجویی امکانات زیر فراهم می ‌شود:

  1. اتاق‌ های خواب یک یا چند نفره و مبلمان ضروری
  2. حمام و توالت مشترک
  3. آشپزخانه مشترک
  4. اینترنت و امکانات مطالعه
  5. سرویس ‌های پشتیبانی

اقامت پس از تحصیل در روسیه

اقامت پس از تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین ‌المللی می ‌تواند چالش ‌برانگیز باشد، اما با در نظر گرفتن چند مسیر مختلف، امکان مهاجرت تحصیلی به روسیه وجود دارد. در اینجا به برخی از روش ‌های ممکن برای اقامت پس از تحصیل در روسیه اشاره می‌ کنیم:

  • کار پس از تحصیل
  • کارآفرینی و تجارت
  • تحصیلات تکمیلی
  • ازدواج با شهروند روسیه
  • کار در موسسات بین ‌المللی یا شرکت ‌های خارجی
  • اقامت از طریق سرمایه‌گذاری

هر یک از این مسیرها دارای شرایط و مقررات خاص خود هستند و ممکن است به زمان، منابع مالی، و تلاش قابل توجهی نیاز داشته باشند. همچنین، قوانین و مقررات مربوط به مهاجرت و اقامت ممکن است تغییر کنند، بنابراین مشاوره با یک وکیل مهاجرتی معتبر یا مشاور دانشگاهی می ‌تواند برای درک بهتر گزینه‌ ها و فرآیندهای مربوطه مفید باشد.

کار پس از تحصیل در روسیه

کار کردن در روسیه پس از اتمام تحصیلات می ‌تواند برای دانشجویان بین ‌المللی یک گزینه جذاب و یکی از راه های اخذ اقامت دائم در روسیه باشد. این فرصت به آنها اجازه می ‌دهد تا از تجربیات تحصیلی خود بهره‌ برداری کرده و در محیط کاری روسیه پیشرفت کنند.

برای کار در روسیه پس از تحصیل، فارغ ‌التحصیلان بین ‌المللی باید اجازه کار دریافت کنند. دانشجویان می ‌توانند از طریق تابلوهای اعلانات دانشگاه، وب ‌سایت ‌های کاریابی، فرایندهای شبکه ‌سازی، و ارتباطات حرفه‌ای برای یافتن شغل استفاده کنند. همچنین، داشتن مهارت در زبان روسی می ‌تواند به شدت به افزایش شانس‌ های شغلی کمک کند.

دانشجویان باید تلاش کنند تا تجربیات تحصیلی و پروژه ‌های دانشگاهی خود را به مهارت ‌های عملی و قابل استفاده در بازار کار تبدیل کنند. تلاش برای یافتن کار در زمینه ‌های مرتبط با رشته تحصیلی می ‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد، زیرا دانش و مهارت‌ های تخصصی اغلب مورد نیاز بازار کار هستند .به علاوه، آشنایی با فرهنگ کاری، اخلاق حرفه‌ای، و محیط کاری در روسیه برای ادغام موفقیت‌ آمیز در بازار کار این کشور ضروری است

جمع‌بندی

تحصیل در روسیه به‌دلیل هزینه‌های نسبتا مناسب، دانشگاه‌های معتبر و فرصت‌های یادگیری زبان متقاضیان بسیاری دارد. با‌این‌حال، شرایط تحصیل در روسیه به این صورت است که نیاز به تسلط به زبان روسی و تطابق با فرهنگ جزو ضروریات است. اما با‌این‌حال هزینه تحصیل در روسیه آنقدر مناسب است که تمامی افراد بتوانند با خیالی آسوده به این کشور مهاجرت کنند و زندگی تازه‌ای را برای خود رقم بزنند.

سوالات متداول 

در بخش زیر، پاسخ سوالات خود را در رابطه با تحصیل در روسیه بیابید.

آیا برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های روسیه گذراندن دوره پاتفک الزامی است؟

خیر، هیچ لزومی به گذراندن این دوره نیست، ولی در صورتی که تصمیم به گذراندن پاتفک نداشته باشید باید شرایط خاصی داشته باشید که دانشگاه‌های روسیه به شما پذیرش دهند.

امکان تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان وجود دارد؟

بله، اتفاقا روسیه از جمله کشورهایی است که بدون مدرک پذیرش و ویزا می‌دهد.

دانشگاه‌های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت و علوم هستند؟

بله تعدادی از دانشگاه‌های این کشور مورد تایید وزارت علوم و بهداشت هستند ولی ممکن است سالانه لیست دانشگاه‌های مورد تایید عوض شود.

بهترین دانشگاه پزشکی روسیه کدام است؟

دانشگاه لومونوسف مسکو از دانشگاه‌های بسیار معتبر پزشکی این کشور به شمار می آید.

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، حدود 5000 دلار به صورت سالانه به بالا.

آیا برای تحصیل در کشور روسیه به تسلط به زبان روسی نیاز دارم؟

بستگی به رشته تحصیلی شما دارد. در برخی رشته‌ها به تسلط بر زبان انگلیسی نیاز است و در برخی دیگر به زبان روسی نیاز خواهند داشت.

هزینه تحصیل در کشور روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل در کشور روسیه نسبت به دیگر کشورها مناسب‌تر است. برای دوره لیسانس، هزینه تحصیل بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در سال خواهد بود و برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا، هزینه تحصیل تا حدود ۸۰۰۰ دلار در سال می‌رسد.

آیا دانشگاه‌های روسیه شناخته‌شده هستند؟

بله، برخی دانشگاه‌های روسیه در برخی رشته‌ها شناخته‌شده هستند. به‌عنوان مثال، دانشگاه لومونوسوف در رشته‌های فیزیک و ریاضیات شناخته شده است و دانشگاه مسکو در رشته‌های مهندسی صنایع و فناوری نام‌آور هستند.

آیا برای ورود به دانشگاه در روسیه امتحان ورودی باید بدهم؟

بستگی به دانشگاه و رشته تحصیلی شما دارد. برخی دانشگاه‌ها امتحان ورودی می‌گیرند و برخی دیگر خیر.

آیا پس از فارغ‌التحصیلی در روسیه می‌توانم در اروپا کار کنم؟

بستگی به شرایط قانونی و مهاجرتی هر کشور دارد. با‌این‌حال، داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر روسیه شرایط کاری خوبی در اروپا برای شما به ارمغان می‌آورد.

5/5 - (1 امتیاز)

469 دیدگاه برای “تحصیل در روسیه و مهاجرت تحصیلی

  1. S گفت:

    سلام کدام کشور ارزان تر و راحت تر ویزا میدهد در مقطع کارشناسی
    ایتالیا یا مجارستان یا روسیه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      ایتالیا بورسیه استانی ارائه می دهد که متقاضیان ایرانی می توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنید.

  2. ستاره گفت:

    سلام من معدل دیپلومم:17/46
    ولی معدل سال آخرم رو خراب کردم و 16/33 شدم امکان داره که بتونم توی رشته دندون پزشکی تحصیل کنم
    معدل دهم:17/98
    معدل یازدهم:18/14

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      هر دانشگاه الزامات مربوط به خود را دارد. برای بررسی شرایط خود می توانید به کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  3. setayesh گفت:

    سلام من میخام فقط توی دانشگاه سماشکو درس بخونم ممکنه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، دانشگاه سماشکو یکی از دانشگاه های مورد تایید ایران است که از دانشجویان ایرانی نیز استقبال می کند.

  4. سام گفت:

    باسلام و وقت بخیر
    من در مرحله اول بورس دولتی روسیه اکسپت شدم. برای مرحله دوم قراره یه آزمون 3 ساعته بگیرن بصورت آنلاین. میشه راهنمایی کنین که این آزمون در چه موردی خواهد بود.
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بسته به رشته تحصیلی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  5. الهه الهیان گفت:

    سلام من 33 ساله هستم فوق لیسانس پرستاری ایا میتونم در رشته پزشکی یا دندون پزشکی تحصیل کنم لطفا راهنمایی کنید مرسی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، می توانید شروع به تحصیل پزشکی در روسیه نمایید.

  6. ایمان رضایی گفت:

    با سلام.من دیپلم ریاضی دارم و لیسانس برق میخواستم بدونم میتونم در رشته دندانپزشکی در روسیه ادامه تحصیل بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، می توانید در رشته دندان پزشکی تحصیل کنید.

  7. حمید حمیدی گفت:

    باسلام
    ایا بامدرک کارشناسی علوم ازمایشگاهی میتوان ادامه تحصیل درهمین رشته داد جهت دکترا منظورم دکترای علوم ازمایشگاهی هست باتشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل دکترا سابقه علمی شما حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  8. نیما بهمن نیا گفت:

    با سلام؛ آیا میتوان دوره های زبان انگلیسی و روسی را باهم گذراند و در نهایت به زبان انگلیسی تحصیل کرد ؟!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      امکان ثبت نام در هر دوره وجود دارد. بسته به استعداد و توانایی شما می توانید هر دو دوره را با موفقیت بگذرانید.

  9. مینا فلاح گفت:

    سلام وقت بخیر.
    آیا اگر در روسیه پذیرش بگیریم به همسر و فرزندان دانشجو هم ویزا داده میشه بعنوان همراه؟ و آیا همراه اجازه کار داره یا خیر؟ ممنون از پاسخ‌گویی تون.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیر، کشور روسیه ویزای همراه اعطا نمی کند.

  10. گلی گفت:

    سلام من با معدل دیپلم18.68تجربی و معدل پیش دانشگاهی 15.51 میتونم برای دانشگاه مسکو پذیرش بشم؟؟لطفا جواب بدید ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با گراندن موفقیت آمیز دوره های پادفک می توانید اقدام نمایید.

  11. پریسا گفت:

    با سلام
    معدل دیپلم 12.50 و پیش15.70 و همچنین لیسانس الکترونیک دارم ایا امکان پذیرش در رشته پزشکی در روسیه را دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، با لیسانس الکترونیک نیز می توانید برای تحصیل پزشکی در روسیه اقدام کنید.

  12. صادق حسینی گفت:

    سلام
    دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی با معدل 19.5 هستم. با تسلط متوسط به زبان روسی. پیشنهاد میشود چه زمانی برای تحصیل در روسیه اقدام گردد و اینکه از لحاظ کاری میتوان با ایران در ارتباط بود؟ به صورت کلی برای تحصیل در روسیه چه فاکتورها یا چه حداقل هایی را باید در نظر داشت؟ باتشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در روسیه در ابتدا باید زبان تحصیل خود را مشخص کنید. مقطع کارشناسی اغلب در روسیه به زبان انگلیسی ارائه می شود.

  13. آیدا رحیمی گفت:

    سلام
    من دانش آموز سال دوازدهم هستم و میخوام برای یادگیری زبان روسی اقدام کنم و برای تحصیل به کشور روسیه مهاجرت کنم
    از جایی شنیدم که هزینه تحصیل به زبان روسی در کشور روسیه ۳۰۰دلار است
    آیا صحت دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      هزینه تحصیل در روسیه بسته به دانشگاه و زبان تحصیل انتخابی شما دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

  14. مهدی گفت:

    با عرض سلام.من پیش دانشگاهی رو تموم کردم.معدل دیپلمم 16 و پیش دانشگاهی 14 هست.کلاس زبان رفتم ولی مدرک زبان تافل ندارم.ببخشید من چطوری میتونم پزشکی یا دندانپزشکی در روسیه بخونم.مشکل هزینه کردن هم ندارم.میشه با هزینه کردن راحتتر قبول شد؟لطفا جواب بدین ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی صورت می گیرد. برای تحصیل به زبان روسی که در دانشگاه های معتبر روسیه برگزار می شود، می توانید در دوره های پادفک شرکت نمایید و پس از پایان دوره برای کورس اصلی اقدام نمایید.

  15. مهسا گفت:

    سلام.برای کسی که مهندسی برق الکترونیک خونده و میخواد که تغییر رشته بده.رتبه تک رقمی آزمون ارشد مدیریت باشه.میتونه برای مقطع ارشد رشته مدیریت توی دانشگاه های روسیه پذیرش بگیره؟در صورت امکان بهتره که آیلتس داشته باشه یا به زبان روسی مسلط باشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، بسته به دانشگاه و زبان انتخابی نیاز به ارائه مدرک زبان دارید.

  16. نازنین گفت:

    با عرض سلام و حسته نباشید
    ببخشید برای تحصیل پزشکی در روسیه نیاز به قبولی پزشکی در کنکور تجربی ایران هستش؟ یا شرط های دیگه هم داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      خیر، نیازی به قبولی در کنکور سراسری ایران ندارید. برای تحصیل پزشکی در روسیه بست هبه زبان تحصیل باید مدرک زبان ارائه دهید. در صورت انتخاب زبان روسی می توانید در دوره های پادفک شرکت نمایید.

  17. خاطره گفت:

    سلام وقت بخير من تازه ارشد حسابداري مديريتم رو از دانشگاه غيرانتفاعي گرفتم و ٢٤ سالمه مدرك زبان هم ندارم خواستم ببينم براي دكتري كجا ميتونم رايگان تحصيل كنم اگه بشه خيلي زود ميخوام از ايران مهاجرت كنم ممنونم اگه كمكم كنيد.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در اکثر کشور ها برای تحصیل دکترا با داشتن سابقه علمی قوی، امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  18. امیررضا شراهی گفت:

    سلام من ۱۶ سال سن دارم و نهایتا تا تا سال دیگ مدرک زبانمو میگیرم البته من تازه وارد مقطع دبیرستان شدم از معدل بالایی هم برخوردارم و برای رفتم به روسیه و تحصیل در دانشگاه های آن در رشته پزشکی چ شرایطی میخواهد و ی سوال دیگ من میتونم قبل تموم کردن دبیرستان برم یا حتما باید مدرک دیپلوم داشته باشم و ی سوال دیگ از لحاظ مهاجرت هم حساب کنید!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل پزشکی در روسیه باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشید. شرایط تحصیل بستگی به زبان تحصیل شما دارد.

  19. اح گفت:

    با سلام من فارغ التحصیل رشته ی بیوفیزیک از دانشگاه علوم وتحقیقات در مقطع ارشد ب معدل18 و کارشناسی ژنتیک با معدل 17 هستم
    مقاله isiو چندین مدرک شرکت در کنگره های بین المللی دارم
    میخواستم ببینم آیا شانسی برای پذیرش از دانشگاه های روسیه بصورت فول فاند هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ بورسیه تحصیلی برای مقطع دکترای کشور روسیه باید از طریق استاد راهنما اقدام نمایید. امکان اخذ فول فاند نیز برای شما وجود دارد.

  20. نیکان گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و در رشته تجربی با معدل ۱۹.۵۰ در پایه یازدهم هستم میخواستم بدونم بعد از تموم کردن سال دوادهم امکان تحصیل در رشته پزشکی در روسیه دارم؟؟؟
    و اینکه اگر من بخوام با زبان روسی تحصیل کنم چقدر باید قبل از شروع دانشگاه مشغول یادگیری زبان در کالج باشم و هزینه ان حداکثر چقدر ؟؟و کلا برای اخذ ویزای تحصیلی چقد وقت میبره ؟
    و امکان کار کردن در زمینه تحصیلی در حین تحصیل ایا وجود داره یا نه؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، دوره پادفک روسیه یک ساله است و حدود 4000 دلار هزینه دارد. با دریافت مجوز اجازه کار حین تحصیل را به شما می دهند.

  21. Yekta Torabi Mahram گفت:

    سلام.
    دانشچوی فوق لیسانس مهندسی مکانیک ساخت و تولید.
    برای مقطع دکترا شرایط را اعلام می فرمایید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل دکترا باید رزومه شما به طور دقیق بررسی شود. لطفا برای بررسی شرایط خود رزومه علمی خود را برای ما ارسال نمایید.

  22. امید ریسی پور گفت:

    سلام خسته نباشید برا اقدام تحصیل پزشکی یا دندان در روسیه خواستم ببینم هزینه ای که بالا فرمودید درسته اگه درسته از طریق موسستون اقدام کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، شما می توانید برای شروع کار از طریق آدرس های ذکر شده در سایت به دفاتر ما به صورت حضوری مراجعه نمایید.

  23. مریم گفت:

    سلام. من 32 سال سن دارم. میتونم برای رشته معماری مقطع کارشناسی در روسیه اقدام کنم؟ آیا ا.نجا محدودیت سنی نداره؟
    با تشکر.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      خیر، تحصیل در روسیه محدودیت سنی ندارد.

  24. دانیال گفت:

    با سلام و عرض ادب

    در خصوص اعزام دانشجو مزاحم میشم ایا متقاضیان دارای دیپلم 18سال کامل میتوانند برای سال 98یا 99 برای تحصیل در خارج از کشور احتمالا روسیه اقدام کنند با توجه به مساله سربازی ممنون میشم توضیحات کامل بفرمایید متشکرم درباره ارز دانشجویی هم اگر مقدور هست توضیح بدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، با داشتن معافیت تحصیلی و گذاشتن وثیقه می توانید از کشور خارج شوید.

  25. زهرا اميري گفت:

    سلام وققتون بخير ببخشيد امكانش هست با ديپلم فني بتونم تو روسيه پزشكي يا دندانپزشكي بخونم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، تحصیل پزشکی در روسیه محدودیت نوع دیپلم ندارد.

  26. تیبا گفت:

    سلام . من 27 سالمه . دیپلم ریاضی با معدل 19/5 دارم . برای پزشکی روسیه میتونم اقدام کنم ؟تا کی فرصت دارم اقدام کنم ( الان میشه اقدام کرد؟)

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، برای تحصیل پزشکی در روسیه امکان اقدام وجود دارد؛ فقط در نظر داشته باشید که بسته به زبان تحصیل شرایط تحصیل متفاوت است. با ما در تماس باشید تا شما را از جزییات مسیر تحصیل پزشکی در روسیه مطلع سازیم.

  27. آرزو گفت:

    سلام من ۲۷ سالمه خواستم ببینم با هزینه ی سالانه ۱۰هزاردلار میشه در روسیه پزشکی خوند یعنی همه ی هزینه هارو پوشش میده؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، تحصیل پزشکی در روسیه هزینه ای سالانه حدود 6000 دلار در سال دارد.

  28. Arshia گفت:

    سلام وقت بخیر
    من اگر موفق به دریافت بورسیه تحصیلی بشوم، بعد از فارغ التحصلی،آیا تعهد به خدمت در کشور روسیه دارم یا می توانم به ایران برگردم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      امکان بازگشت به کشور را دارید.

  29. نسرین چوبند گفت:

    سلام پسر من لیسانس حقوق هست برای فوق لیسانس میتونه بیاد فوق لیسانس حقوق بین الملل بخونه در روسیه ؟ لطفا پاسخ بدین

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، برای ارشد امکان تحصیل در رشته حقوق بین الملل برای ایشان وجود دارد.

  30. sanosh گفت:

    سلام ببخشید ایا مدارک رشته پزشکی دانشگاه های روسیه مورد تایید است؟؟؟؟؟و اینکه احتمال داره حین تحصیل بشه در روسیه کار کرد ؟؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، بعضی از دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است. برای کار حین تحصیل باید مجوز دریافت نمایید.

  31. مهدیس گفت:

    باسلام
    من امسال دانشجوی کارشناسی زبان روسی دانشگاه علامه طباطبایی خواهم بود
    از اطرافیان شنیدم که میگن بعد از گذروندن ۴ترم روسیه بورسیه میکنه خودش
    درسته این؟
    کلا میتونم از این طریق وارد یکی از رشته‌های تاپ تجربی تو روسیه بشم؟
    خوندن زبان روسی تو دانشگاه امتیازی داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      هزینه تحصیل به زبان روسی پایین تر است. در صورت دریافت رزومه علمی خوب در دانشگاه می توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام نمایید.

  32. رضا مرادی گفت:

    سلام من کلاس دوازدهم هستم و برای تحصیل پزشکی میخواهم رزومه ام را بفرستم آیا میتوانم فقط با ارسال کارنامه دوسال قبل و کارنامه نوبت اول اقدام کنم چون سال آینده دیپلمم را میگیرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در روسیه باید دیپلم و یا گواهی موقت اتمام تحصیل را ارائه دهید.

  33. ستاره گفت:

    با سلام وخسته نباشید دانشجوی کارشناسی ارشد ژنتیک سلولی ومولکولی هستم آیا برا مقطع دکترا میتونم به دانشگاه های روسیه بیام واینکه از چه طریق هایی میتونم اقدام کنم وهزینه تقریبا چقدر است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل دکترا بر اساس شرایط خود باید دانشگاه خود را انتخاب کرده و الزامات مورد نیاز را برآورده نمایید. برای اخذ پذیرش می توانید به صورت غیر حضوری نیز اقدام نمایید.

  34. ارمان گفت:

    سلام.
    هزینه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر سالانه چند دلار است و چند سال طول میکشد؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      هزینه تحصیل در روسیه بسته به زبان تحصیل و دانشگاه انتخابی شما دارد. دوره های کارشناسی در روسیه 4 ساله است.

  35. ارمان کاظمی گفت:

    باسلام.گفته شده هزینه تحصیل در رشته های مهندسی حد اکثر ۷۰۰۰ دلار است.ای برای کل دوره مهندسی است یا هزینه یک سال ۷۰۰۰ دلار است؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      هزینه تحصیل سالانه محاسبه شده است.

  36. محمد ابراهیمی گفت:

    با سلام
    من 17 ساله هستم و رشته کامپیوتر سال آینده دیپلم خود را میگیرم از آن جایی که روسیه کشوری پردرآمد و برای تحصیل بسیار عالی است چه راهی را باید طی کنم تا بتوانم در روسیه تحصیل و کسب درآمد کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای تحصیل در روسیه بسته به زبان تحصیل خود باید مدرک زبان ارائه دهید.

  37. محسن اسحاقی گفت:

    با سلام
    من فارغ التحصیل رشته حقوق خصوصی از دانشگاه سراسری هستم. برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری توی کشور روسیه چطوری می تونم اقدام کنم؟ ممکنه راهنمایی کنید لطفا؟ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل دکترا باید رزومه تحصیلی شما به طور دقیق بررسی شود. لطفا رزومه خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید.

  38. pouya گفت:

    سلام معدل دیبلمم ۱۴.۵۰ و معدل پیش دانشگاهیم ۱۷ هستش،می خواستم بدونم شرایط معدل رو واسه تحصیل در روسیه رو دارم یا خیر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شرایط تحصیل بسته به رشته و دانشگاه تحصیلی شما دارد.

  39. مهدی انوری گفت:

    سلام. فوق لیسانس مهندسی مکانیک دارم. 29 سالمه. خدمت سربازی رفتم. میخواستم ببینم میتونم برای پذیرش اقدام کنم یا نه.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلا
      بله، تحصیل در روسیه محدودیت سنی ندارد.

  40. فری گفت:

    سلام ببخشید برای تحصیل در روسیه معدل هر سه
    سال مورد نظر هست یا فقط دیپلم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      معدل دیپلم و ریزنمرات شما حائز اهمیت است.

  41. علی ملکی گفت:

    سلام بنده در حال حاضر معافیت یکساله سربازی دارم میتونم اقدام کنم برای تحصیل پزشکی در روسیه؟
    دومین سوالم اینه بنده نه انگلیسیم خوبه نه روسیه و فرانسوی بلدم ؟ چیکار باید بکنم؟

    هزینه اش هم مهم نیست برام ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      می توانید به زبان روسی در روسیه تحصیل کنید. در ابتدا در دوره های کالج شرکت کرده و سپس وارد کورس اصلی می شوید.

  42. سعيد گفت:

    سلام من ١٦ سالمه و با توجه به علاقه خودم در رشته انساني تحصيل ميكنم ميخواستم بدونم ايا دانشگاه هاي روسيه أفراد رشته انساني رو پذيرش ميكنن چون خيلي گشتم و به جوابي نرسيدم ضمنا علاقه دارم روانشناسي بخونم مقام هاي كشوري زيادي هم كسب كردم

    تشكر ازتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بله، امکان تحصیل کارشناسی روانشناسی در روسیه وجود دارد. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  43. صبا آبشینه گفت:

    با سلام. من کارشناسی مامایی دارم. میتونم برای ارشد و حتی دکتری در روسیه اقدام کنم؟ برای رشته من روسیه کشور خوبیه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، امکان اقدام وجود دارد.

  44. بهزاد عمرانی گفت:

    با سلام بنده دیپلم عمران دارم میخوام برای ادامه تحصیل برم خارج..تو همین رشته خودم عمران ادامه بدم..لطفا بگید کدوم کشور بهتره و شرایطش چجوریه..ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط تحصیل هر کشور بسته به شرایط و هدف شما دارد.

  45. محمد فهیم کریم زاده گفت:

    سلام من دانش آموز پایه دوازدهم هستم در رشته تجربی و میخام برا دانشگاه به روسیه بروم و مشکل مالی ندارم
    فقط یه سوال برام میمونه که من اتباع هستم و در تهران به دنیا امدم یعنی میتونم از ایران درخواست بدم و از طریق ایران بروم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، می توانید از ایران اقدام نمایید.

  46. احسان گفت:

    واینکه آیا دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تائید وزارت بهداشت هستند؟من معدل دیپلمم 19 هستش میتونم بدون کنکور برای پذیرش پزشکی در روسیه اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، بعضی از دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

  47. محمد احمدی گفت:

    سلام میخواستم برا دکتری نفت اقدام کنم برا روسیه می خواستم بدونم روسیه فاند تحصیلی برا دکتری نفت داره . و شرایط پذیرش دکتری نفت روسیه چیه لطفا راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ پذیرش دکترا در روسیه باید رزومه شما به طور دقیق بررسی شود. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  48. احسان گفت:

    باسلام.ببخشید من معدل دیپلمم 19 هستش.ایا کشوری هست که مورد تائید وزارت بهداشت باشه وبدون مدرک زبان وکنکور دانشجو در رشته های پزشکی یا دارو سازی پذیرش کنه؟من مدرک زبان ندارم میخوام اونجا زبان یاد بگیرم.وایمکه آیا اگر دانشجوی خوبی باشی امکانش هست بورسیه بشی؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، با توجه به شرایط ذکر شده برای کشور هایی مانند چین، فرانسه و غیره اقدام نمایید.

  49. Hossein gh گفت:

    سبام من متولد ۶۹ هستم و کارشناسی تاریخ از دانشگاه ملی دارم و همینطور پایان خدمت
    میخواستم بدونم برای مهاجرت تحصیلی به روسیه برای ادامه در مقطع کارشناسی و یا حتی کارشناسی ارشد در این رشته چقدر هزینه نیازه
    اصلا امکانپذیر هست این قضیه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      هزینه تحصیل در روسیه بستگی به مقطع تحصیلی، دانشگاه و زبان تحصیل شما دارد.

  50. Parsa گفت:

    سلام میخواستم بدونم در صورت شروع تحصیل پزشکی در روسیه بعد از یه مدت امکان گرفتن انتقالی به داخل کشور وجود داره ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بسته به دانشگاه مبدا و مقصد شما دارد. باید طرف قرار داد یکدیگر باشند.

  51. علیرضا گفت:

    درود بر شما
    من دیپلم ریاضی با معدل ۱۸/۱۲ دارم و یک فوق لیسانس عمران با چند مقاله با معدل ۱۷/۳۰ هم دارم.الان با توجه به علاقه مندی شخصی میخوام پزشکی بخونم.آیا دانشگاه نووسیبیرسک با دیپلم ریاضی دانشجوی پزشکی قبول میکنه؟
    آیا برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری عمران فاند میدن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، دانشگاه نووسیبیرسک با دیپلم ریاضی دانشجوی پزشکی قبول میکند.

  52. Hadis گفت:

    هزینه رشته های مهندسی به زبان انگلیسی برای کارشناسی چقدر است؟و همنطور هزینه زندگی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      هزینه تحصیلی بسته به دانشگاه و رشته انتخابی شما دارد.

  53. محمد گفت:

    سلام.ایا مدرک پزشکی روسیه برای اروپا از جمله انگلیس و ایتالیا مورد قبول است

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بله، مدارک اعطا شده توسط اکثر دانشگاه های روسیه مورد تایید کشور های دیگر است.

  54. milad گفت:

    سلام امیدوارم حالتون خوب باشه … بنده کلاس یازدهم رشته تجربی هستم و از بچگی خیلی علاقه داشتم که در کشور روسیه تحصیل کنم ..معدل پارسالم 20 شد و معدل نوبت اول امسالم 19.93 اگر سال بعد هم معدلم 20 باشه میتونم بورسیه بگیرم ؟ و لطفا بگید کلا هزینه اخذ بورسیه در کشور روسیه سر جمع چقدر میشه ؟ و کلا چقدر باید هزینه پرداخت کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هزینه تحصیل در روسیه از موسسه به موسسه دیگر و همچنین بر اساس رشته تحصلی نیز متفاوت است. برای کسب اطلاعات دقیق تر لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  55. امیررضا گفت:

    سلام و عرض ادب بنده کلاس دوازدهم هستم نمره کل سال دهم و یازدهمم ۲۰ شد و اگر سال ۱۲ هم رو هم معدلم ۲۰ شود شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های روسیه را دارم یا خیر ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، شما می توانید برای تحصیل در روسیه اقدام نمایید.

  56. مهکامه گفت:

    سلام برای دانشگاه سن پترزبورگ رشته دندانپزشکی باید ازمون زیست شناسی وزبان روسی بدیم
    سطح ازمون زیست این دانشگاه چطور هست؟ باید چه کتاب هایی رو بخونیم تا بتونیم پاسخگو باشیم؟درضمن اگر در این ازمون نمره بالا کسب کنیم امکان بورسیه تحصیلی وجود دارد یا خیر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      سطح آزمون برای ایرانیان آسان است. در دوره های زبان با شما علاوه بر زبان دروس پایه نیز کار می کنند.

  57. یاسمن گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم که اگه تو یکی از دانشگاه های غیر معتبر ایران در روسیه تحصیل کرد مثلا برای دندون پزشکی ایا راهی وجود داره که بشه تو ایران مدرکمون رو معتبر کرد مثلا ازمون خاصی وجود داره یا مقطع بعدی رو تو ایران تحصیل کرد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      مدارک تحصیلی دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد، مورد ارزیابی قرار نمی گیرد.

  58. رضا گفت:

    سلام.با توجه روابط نسبتا سرد روسیه با کشور های پیشرفته اروپای غربی و دیگر کشور های پیشرفته مثل کانادا و آمریکا و….. آیا می شود به راحتی بعد از تحصیل در روسیه به این کشور ها مهاجرت کرد برای کار یا ادامه تحصیل در کل مدرک و ویزا و پاسپورت روسیه اعتبار کافی داره

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بر اساس تجربه ما، شما میتوانید در حین تحصیل و یا پس از اتمام تحصیلات، در دانشگاه های این کشور درخواست انتقال بدهید و به دانشگاه های کشور های اتحادیه اروپا منتقل شوید.
      مدارک دانشگاهی این کشور نیز در اتحادیه اروپا مورد تایید خواهد بود.

      1. فرشته نوابی گفت:

        سلام وقتتون بخیر ، من ۳۳ سال سن دارم و کارشناسی ارشد دارم ، میخوام اقدام کنم برای رشته پزشکی در روسیه ، منتها هزینه های تحصیلی که شما قید فرمودید خیلی متفاوت هستند ممکنه بفرمائید کدوم دانشگاه هزینه تحصیلی پایین تری داره که من از عهده ش بربیام و اینکه مورد تایید خود کشور روسیه و ایران هستند ؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام
          هزینه تحصیل در روسیه از موسسه به موسسه دیگر متفاوت است.

  59. مبینا گودرزی گفت:

    سلام
    من دهم رشته تجربی هستم بامعدل۱۹/۴۲
    میشه راهنمایی کنین واسه گرفتن پذیرش دندانپزشکی دانشگاه های ترکیه چه کارهایی باید انجام بدم تا قبول بشم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      باید در آزمون ورودی شرکت کنید و پذیرفته شوید. می توانید برای شرکت در آزمون آماده شوید.

  60. آزاده اسدی گفت:

    درود کارشناس ارشد جامعه شناسی ورزش با معدل ۱۹/۱۹ هستم و دو مقاله هم دارم می خواستم بدونم میتونم برای کشور روسیه در مقطع دکترا ، فاند بگیرم؟ البته آیلس ندارم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      بله شانس اقدام و اخذ بورسیه رو دارید، معمولا دانشگاه های روسیه برای پذیرش بورسیه و فاند شرایط راحت تری را دارند.

  61. ali گفت:

    سلام ببخشید برای تحصیل در دوره دوم یعنی دهم و یازدهم و… شرایط چطوره؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      به منظور تحصیل در کشور روسیه و مقاطع دبیرستان، شما بایستی تمکن مالی و همچنین نمرات خوبی را ارائه دهید تا مورد قبول سفارت و سپس مدرسه هدف قرار بگیرد، ضمن اینکه هر مدرسه برای خود شرایط پذیرش خاصی دارد.

  62. پروانه اخوندزاده گفت:

    باسلام بنده بعد ازچندسال ترک تحصیل امسال مدرک پیش دانشگاهی گرفتم معدلم بالای ۱۷هست امکانش هست بورسیه تحصیلی بگیرم در روسیه?

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام
      در کل بورسیه گرفتن امکانپذیره ولی به شرایط تحصیلی شما در روسیه و ایران بستگی داره، امکان بورسیه از ایران برای مقاطع عالی معمولا شدنی هست.

  63. قلب یخی گفت:

    سلام من امسال دیپلم نظام جدیدمو گرفتم معدلم خوب نیس،میتونم پزشکی روسیه قبول شم؟و اینک چجوریه شرایطش،،بورسیه تو مقطع کارشناسی هست برای کسی،ک وضع مالی مناسبی نداره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با ارائه مدارک و ریز نمرات سال های گذشته خود، می توانید در آزمون پذیرش دانشگاه های این کشور پذیرفته شوید.

  64. کوروش نوشادی گفت:

    با سلام و درود فراوان من چند تا سوال دارم
    در هر سال 6000الی 10000 روبل برای دانشگاه پزشکی لازمه یا دلار ،اگه روبل باشه هزینه 6 سال میشه 4.5 ملیون تومان که خیلی کم میشه
    حال اگر اینم دلار باشه هزینه خوابگاه و خوراک و دانشگاه میشه 450 ملیون تومان یعنی ما فقط با صرف همین هزینه ها میتوانیم بریم روسیه و تحصیل کنیم
    در مورد سختی تحصیل در روسیه در مقابل ایران یکم توضیح میدهید منظورم اینه اینجا ما یه کنکوری داریم که یه غولیه برا خودش اونجا چجوره
    بعد ما به قبولی کنکور در ایران نیاز داریم یا میتوانیم بدون کنکور بریم (چه شرایطی داره اونوقت بدون کنکور)
    من الان در ایران یه دانش اموز با نمرات تقریبا 18 هستم بالاتر 18 البته
    شرط معدلم برای تحصیل در روسیه مهمه یا خیر؟
    بعد من شنیدم باید سال اول بریم کالج ایا این درست است یا خیر اگهه درسته برای چه اینکار باید بکنیم
    و در اخر
    شما خودتونم کار مهاجرت تحصیلی برای اشخاص انجام میدهید یا خیر اگر میدهید راه ارتباط چجوریاست؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام، هزینه ها به دلار است و شهریه سالیانه مد نظر است، پذسجیرش روسیه خیلی ساده تر از کنکور ایران است، متقاضی با شرایط شما به راحتی پذیرش می گیرد.
      هدف از یکسال کالج گذراندن زبان روسی و بعضی از دروس پیش نیاز است.
      موسسه ما، در زمینه مشاوره و خدمات مهاجرت فعالیت می کند، آدرسها در بخش تماس با ما درج شده است.

  65. مهینی گفت:

    سلام اگر کسی معدل دپیلم پایینی داشته باشد شانس قبولی در رشته دندانپزشکی روسیه رو داره ؟یا معدل دیپلم‌مدنظر نیست؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله در صورتی که شرایط پذیرش دانشگاه ایجاب کند می توانید اقدام به پذیرش کنید، اما این نیز شرایطی دارد که باید حتما بر اساس مدارک شما بررسی شود.

  66. غزال بیگدلو گفت:

    سلام
    من دانش آموز پایه یاز دهم هستم
    در چه زمانی بهتره برای بورسیه تحصیلی اقدام کنم و چه کار هایی باید انجام بدم
    چه مدارکی باید داشته باشم
    آیا فقط زبان روسی کافیه یا باید دنگلیسی هم یاد بگیرم ؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، بعد از پایان دوازدهم اقدام کنید، مدرک زبان روسی کافی است.

      1. Negar گفت:

        سلام بنده کلاس یازدهم هستم ،،
        دیپلمم رو که گرفتم واسه رشته پزشکی میخوام برم مسکو در دانشگاه لومونوسف تحصیل کنم لطفا بهم بگید چقدر هزینه داره ? ( لطفا حداکثر رو در نظر بگیرید ) آیا باید دلار داشته باشم یا روبل؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام روزتون بخیر
          تحصیل در دانشگاه های روسیه حدود 6000 دلار در سال هزینه خواهد داشت.

  67. محمد جواد گفت:

    سلام خسته نباشید من 19سالمه و معدل کل دیپلمم 18.20 رشته تجربی میخواستم بدونم میتونم در یکی از دانشگاه های روسیه تحصیل کنم و اگر در ایران زبان روسی یاد بگیرم و مدرکشو بگیرم بازم باید دوره پادفک و بگذرونم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، در صورتی که مدرک زبان روسی دارید، نیاز به گذراندن دوره پادفک نیست، البته گذراندن دوره پادفک در روسیه به پذیرش کمک می کند.

  68. کوروش گفت:

    ببخشید یعنی هزینه ها رو تو روسیه باید به دلار پرداخت کنیم یا این هزینه هایی که به دلار گفتین یه تخمین هزینه س؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، هزینه ها همه تقریبی است، به دانشگاه و شهر مقصد بستگی دارد.

  69. علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من معدل دیپلمم بین نوزده تا نوزده و بیست صدم هست چون هنوز کارنامه کامل نیومده تقریبی گفتم.اول از همه آیا دانشگاه لومونوسوف رشته دندانپزشکی داره و اگه داره من با این معدل ممکنه امکان تحصیل در این دانشگاه رو داشته باشم.و دینکه از لحاظ علمی دانشگاه سماشکو مسکو بهتره یا پاولوف سنت پترزبروگ؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، معدل شما برای پذیرش در این دانشگاه ها مناسب است، برای اطلاع از شرایط هر دانشگاه و مقایسه انها با دفاتر ما تماس بگیرید.

  70. بهروز گفت:

    سلام و درود
    لیسانس مهندسی پزشکی دارم
    و فوق لیسانس فناوری اطلاعات با معدل بالای ۱۹ از دانشگاه ازاد
    فعلا بدون مقاله و مدرک زبان
    برای دکترا میخوام اقدام کنم
    امکان فاند هست ؟ و ایا حتما باید زبان روسی یاد بگیریم ؟
    سپاس از توجهتون

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، برای پذیرش در مقطع دکتری به رزومه قوی نیاز دارید، مثل مقاله و …پیشنهاد می دهم یا برای مستر مجدد اقدام کنید یا رزومه تون رو قوی تر کنید.

  71. نوشین گفت:

    سلام میشه یه گروه تلگرامی از دانسجویان روسیه بذارید ممنون میشم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اگر نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید، میتوانید از طریق مراجعه حضوری و یا تماس بامشاورین ما، مستندات و اقدامات پیشین را در مورد متقاضیان قبلی ببینید.

  72. سینا نعیمی گفت:

    سلام برای تحصیل در روسیه حتما باید دوره سربازی گذرونده باشیم؟ینی اگه سربازی نرفته باشیم نمیشه معافیت تحصیلی در خارج از کشور گرفت؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      داشتن پایان خدمت سربازی برای خروج از کشور ملاک است و بایستی مقدمات خروج را با در دست داشتن برگه خروج از کشور انجام دهید.
      در صورت امکان خروج از کشور، شما مانعی برای حضور در کشور های خارجی نخواهید داشت.

  73. زهرا قمی گفت:

    سلام خسته نباشید .
    میخواستم بدونم با دیپلم فنی و حرفه ایی و کاردانش هم میشه اقدام به مهاجرت تحصیلی کرد ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بستگی به هدف مهاجرت شما دارد که می خواهید کدام کشور را به چه منظوری انتخاب کنید.اما در کل بله، می توانید برای مقطع کارشناسی مرتبط، اقدام به پذیرش تحصیلی کنید.

  74. مهرداد گفت:

    سلام میخواستم بدونم با دویست میلون تومان و کار کردن در خود روسیه میشه هزینه تحصیل پزشکی در روسیه را پرداخت ؟ اصلا اجازه میدهند اونجا کار کنیم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بسته به دانشگاه هزینه های تحصیل متفاوت خواهد بود اما در مواردی بین 6000 – 10000 روبل برای دانشگاه لومونسوف و 9000 روبل برای دانشگاه سچنوا هزینه لازم است.
      هزینه زندگی هم به صورت دقیق مشخص نیست اما در حدود 500 تا 600 دلار برای یک فرد دانشجو، کفایت می کند.
      دقت داشته باشید که حین تحصیل شما اجازه کار پاره وقت را دارید.

  75. المیرا ا گفت:

    سلام من امسال میخوام برم مسکو و یا سنت پتربورک پزشکی بخونم ولی معدا دیپلمم ۱۲/۱۲ است آیا میتونم تو یکی از دانشگاه های مسکو یا سنت پترزبورک پزشکی بخونم؟
    و اینکه شهریه ی این داشگاه سالانه چقدر است؟
    و آیا به این دانشگاه ها دولت ارز دانشجویی میده؟
    و اگه میشه هزینه زندگی رو هم بگین ممنون میشم جواب بدین

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله امکان تحصیل در دانشگاه هایی مانند سچنوا مسکو، وجود دارد چرا که آنها به معدل اهمیت زیادی نمی دهند.
      در مورد شهریه هم بدانید که هر دانشگاه متفاوت است و در مورد دانشگاه سچنوا حدود 9000 دلار می باشد.
      ارز دانشجویی را باید از وزارت علوم و بانک مرکزی پیگیری کنید چرا که قوانین به صورت مدام در حال تغییر است.
      با مبلغی معادل 500-600 دلار در ماه می توانید هزینه زندگی خود در مسکو را بپردازید.

  76. نیما گفت:

    سلام. وقت بخیر. من میخوام برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاهای اقتصاد روسیه اقدام کنم. تقریبا تمام مراحل اداری و قانونی رو میدونم. فقط میخوام بدونم برای پذیرش باید واسطه باشه یا نه مستقیم از سایت ثبت نام کنم اوکیه؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شما می توانید در صورتی که روال اخذ پذیرش و پیش نیاز های قطعی را می دانید، مستقیما به دانشگاه درخواست دهید.
      اما استفاده از تجربه دیگران، بهتر از تجربه کردن و آزمون و خطاست.

  77. محمد حسین صدیقی گفت:

    سلام وقت بخیر قبل از پرسیدن سوالم خواهش میکنم جوابمو زود بدید ممنون
    درمورد تحصیل در روسیه سوالی داشتم ک نحوه ی پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی به چه صورت و دقیقا هزینه سالانه چقدر میشه هزینه تحصیل برام مهمه ک بدونم شرایطش چجوریه

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تحصیل پزشکی در کشور روسیه و دانشگاه های آن، با آزمون انجام میگیرد.
      چه در دوره پیش پزشکی و چه در دانشگاه، هزینه های تحصیل هم بسته به دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید تعیین خواهد شد و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

  78. Bkb گفت:

    سلام من در رشته ریاضیات در مقطع کارشناسی در حال تحصیلم ومی خواستم بدونم که باچه شرایطی میتونم از دانشگاه های روسیه بورس بگیرم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شرایط لازم، داشتن مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم + ریز نمرات است که به شما اجازه ادامه تحصیل را می دهد.
      مدارک خود را برای ما ارسال کنید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهیم.

  79. Hossein.Ranoodi گفت:

    سلام .من دارای دیپلم تجربی پیش دانشگاهی وکارت پایان خدمت هم دارم .ولی زبان انگلیس و روسیه بلد نیستم می تونم روسیه دندانپزشکی بخونم .چطوری ثبت نام کنم کجا ثبت نام کنم معدلم 15است شرایطش دارم برا ثبت نام

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دانشگاه های روسیه دانشجویان را بر اساس آزمون ورودی پذیرش می کنند و پیشنیاز این آزمون گذراندن دوره پادفک روسی است که شما را با زبان روسی و پیشنیاز های تحصیل در دانشگاه آشنا می سازد.
      می توانید مدارک خود را + ریز نمرات آخرین سال تحصیلی برای ما ارسال کنید تا امکان سنجی های لازم بررسی شده و به شما اطلاع دهیم.

  80. فراز گفت:

    سلام
    من 16 سال دارم و دانش اموز پایه دهم(رشته ریاضی) مدرسه علامه طباطبایی هستم
    میخواستم بدونم برای سال دوازدهم (در مقطع دبیرستان )میتونم به روسیه برم؟ اگر میشه اولین قدم چیه ؟
    (از نظر مالی هم در شرایط خوبی نیستم )

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      این امکان برای شما فراهم است که سال دوازدهم خود را در کشور روسیه سپری کنید و قطعا انجام این کار، مستلزم در نظر گرفتن هزینه های تحصیل و زندگی می باشد.

  81. زکیه گفت:

    سلام. آیا رشته ی پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف، بورسیه تحصیلی ۱۰۰ رایگان هم داره؟ اگه داره شرایطش برای بورس چیه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بحث بورسیه عموما پس از یک یا دو ترم، با توجه به وضعیت تحصیلی شما، انجام می شود و هیچ وقت نمی توان بودجه تخصیص داده شده به بورسیه را قبل از آغاز تحصیل تضمین کرد.البته دانشگاه های روسیه بورسیه ندارند.
      حتی در کشور ایتالیا که تمام دانشجویان کشورهای جهان سوم را بورسیه می کنند، نمی توان بورسیه را تا قبل از آغاز تحصیل تضمین نمود.

  82. ستاره احمدی گفت:

    باسلام من مهندسی کامپیوتر نرم افزار دانشگاه شریعتی در مقطع لیسانس دارم و ارشد مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران را دارم میخواستم ببینم میتوانم در مقطع دکترا در همین رشته در دانشگاه مسکو ادامه تحصیل بدم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در صورتی که نمره آیلتس بالا، رزومه علمی و مقالات چاپ شده در مجلات بین المللی را داشته باشید، دانشگاه پس از بررسی تقاضا های تحصیل،از سمت دانشجویان، نتیجه بررسی را با پذیرش یا عدم پذیرش شما عنوان می کند.

  83. سجاد گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم برای بورسیه شدن در دانشگاه برای لیسانس قبلش دانشگاه روسیه از ما آزمون ورودی میگیره؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بحث بورسیه بر اساس عملکرد شما در ترم های آغازین و رزومه شما صورت میگیرد، که پیشنهاد می شود در برنامه ریزی هایتان بورسیه را قطعی نبینید.

  84. پری گفت:

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس مکانیک دارم معدلم ۱۳:۵هست میخواستم بدونم با این معدل شرایط پذیرش توی دانشگاه های روسیه رو دارم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      عموما دانشگاه های روسیه سختگیری های زیاد را برای پذیرش اعمال نمی کنند و شرایط شما نیز قابل اقدام است.

  85. Mb گفت:

    با عرض سلام بنده دانشجوی سال دوم دکترای عمومی دامپزشکی دانشگاه آزاد هستم قصد ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی در یکی از دانشگاه های روسیه را دارم اما این برای من سوال هستش که بنده مدرک زبان ندارم این یک دوم اینکه معافیت تحصیلی به مدت 8 سال دارم که از سال 95 دانشجو شدم تا 8 سال بعد معاف هستم که میشه سال 1403 سوم اینکه پاسپورت و گذرنامه و اینجور چیزا هم هنوز نگرفتم و از لحاظ مالی فعلا کمی مشکل دارم اما حل میشه ولی با این تفاسیر میخواستم ببینم آیا حین همین تحصیلم که حالا حالا طول میکشه بخوام اقدام کنم بهتره یا بزارم تحصیلم تمام بشه چون اگر فارغ التحصیل بشم اون وقت بایستی برای phd اقدام کنم که میدونم با این وضعیت آموزش در دانشگاه های ایران رزومه ی خوبی نخواهم داشت همینطور معدل نسبتا خوبی شاید داشته باشم اینم اضافه کنم من همین الان تازه دارم میرم توی 20 سال به نظرتون تحصیل در دانشگاه آزاد رو رها کنم و بیفتم دنبال مهاجرت تحصیلی ام یا نه چون همینطور داره سن ام حروم میشه و هیچی به هیچی نه احساس دانشجوی دکترا میکنم نه انگیزه ای برای ادامه ی تحصیلم توی ایران دارم اونم توی دانشگاه آزاد ؟
    اما درکل حین تحصیلم بهتره اقدام کنم یا بعد از آن ؟
    بعد اگر بخوام برم همینطور داره زمان معافیتم تمام میشه یا کم میشه این برای من مشکل ایجاد نخواهد کرد جهت ادامه تحصیل در روسیه ؟
    برای گرفتن پاسپورت ، گذرنامه و… شنیدم بایستی قبل از فارغ التحصیلی اقدام کنیم چرا ؟
    آیا بدون مدرک زبان هم میشه رفت ادامه تحصیل داد ؟ یعنی دوره ای رو برای ما فراهم میکنن که زبان یاد بگیریم یا نه ؟
    و اینکه اگر بعد از فارغ التحصیلی بخوام اقدام کنم اون موقع موقع سربازی ام هستش اون موقع چه باید کرد ؟
    حالا یا در اینجا یا به جیمیلم جواب سوالاتم را در حدی که میتونید کمک کنید پاسخ دهید
    با تشکر از پرسنل زحمتکش موسسه ی توسعه گران مهر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای تحصیل پزشکی در روسیه نیاز به مدرک زبان نمی باشد.
      بحث گرفتن پاسپورت و ویزا و مجوز خروج از کشور نیز قابل حل است.مهمترین تصمیمات و شرایط را خود شما باید تعیین نمایید، که ما در آن راستا به شما خدمتی نماییم؛ بدین معنا که تصمیم خود را در مورد تحصیل در دیگر کشور ها بگیرید و هزینه هایی را که دانشگاه از شما اخذ خواهد کرد را بتوانید پرداخت کنید.
      گزینه ی کشور ترکیه با هزینه های دانشگاهی بین 1200 الی 1500 دلار در سال نیز قابل بررسی ست.
      همچنین برای شما می تواند کشور فرانسه با تحصیل رایگان، گزینه ی خوبی باشد و این مهم، قطعا حاصل خوبی خواهد بود.
      در صورتی که به زبان فرانسه که پیش نیاز است ، مسلط نیستید جای نگرانی نیست، چرا که می توانید با هزینه ای کمتر از یک سال تحصیلی از 7 سال تحصیل در روسیه، زبان را در کشور فرانسه یاد بگیرید و در دانشگاه های فرانسه به صورت رایگان تحصیل نمایید.
      همچنین فرانسه بعد از تحصیل، به شما یک سال فرجه یافتن کار و گرفتن اقامت می دهد.
      برای بهره مندی از مشاوره های عمومی رایگان تلفنی، می توانید با شماره تماس های مندرج در سایت، تماس حاصل نمایید.

  86. s.m گفت:

    سلام من دانشجویی رشته دامپزشکی دانشگاه ازاد هستم با معدل ۱۶ میخواستم ببینم امکانش هست بتونم در روسیه دکتری تخصصی بخونم؟مدرک دانشگاه ازاد مورد قبول هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      مدرک و رزومه ی شما مورد بررسی قرار میگیرد و با توجه به آن وضعیت پذیرش شما مشخص می شود.

  87. علیرضا حسنیان گفت:

    من 16 سال سن دارم و دارای مدرک تافل هستم و در مدرسه تجربی درس میخوانم در کلا یازدهم میخواستم بدونم برای تحصیل دندانپزشکی چه نمره ای را باید برسونم و اینکه از لحاظ مالی هر چقدر بشه تقدیمتون میکنم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در روسیه، سخت گیری هایی مثل کشور آلمان اعمال نمی شود، که حتما معدل های دیپلم و پیش دانشگاهی باید بالای 16 باشد، ولی قطعا نمرات بالاتر پذیرش را در دانشگاه های مطلوب را به همراه خواهد داشت.
      برای افرادی در سن شما پیشنهاد میشود با مشاورین متخصص در بحث مهاجرت در ارتباط باشید.برای استفاده از مشاوره های رایگان تلفنی می توانید با شماره تماس های مندرج در پایان هر صفحه تماس حاصل نمایید.

  88. Mehrab گفت:

    با سلام بنده در حال حاضر پیش دانشگاهی رشته تجربی هستم
    ایا معدل کتبی دیپلم ک 18:30شدم برای تحصیل پزشکی در دانشگاه لومونوسو کافیه یا پیش دانشگاهی رو هم باید نمره بالا بگیرم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      پیشنهاد میشود برای داشتن شرایط بهتر از جهت تحصیل، تلاش نمایید که معدل بالا کسب شود.این باعث خواهد شد در صورتی که گزینه های مناسب دیگری به شما پیشنهاد شد، توان درخواست برای اخذ پذیرش را دارا باشید.
      دانشگاه لومونوسوف نیز از رنکینگ بالای جهانی برخورد می باشد، داشتن نمرات بالاتر درصد احتمال اخذ پذیرش شما را بالاتر خواهد برد.

  89. نوشین گفت:

    سلام…آیا تحصیل‌دندانپزشکی‌در‌دانشگاه‌سماشکو‌‌شرط‌‌معدل‌دارد؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      مسئله ی شرط معدل را عنوان نکرده اند اما در تایید پذیرش موثر است.
      نا گفته نماند امتحان ورودی آسانی هم برگزار می شود

  90. امین دهقان گفت:

    سلام
    ببخشید من در رشته بسکتبال و هندبال و پرتاب وزنه مقام اول دارم میشه بورسیه ورزشی بشم یا نه فقط مدرک تحصیلی مهمه؟؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در این حالت می بایست از طریق پیشنهاد کاری ویزا گرفت.
      با توجه به این که سن و تحصیلات و میزان تسلط به زبان های خارجی و دیگر پارامتر ها را مرقوم نفرمودید راه های دیگر قابل بررسی نمی باشد.

  91. فاطیما گفت:

    سلام. پیش دانشگاهی هنر هستم تصمیم دارم کارشناسی یکی از رشته های هنر رو توی روسیه بخونم. تا خدودی با زبان روسی آشنایی دارم. کی باید اقدام کنم برای ثبتنام؟ از چه طریق میتونم راحت تر پیگیر کارام باشم؟ و اینکه احتمالش هست بورسیه شم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      روی مسئله ی بورسیه برنامه ریزی نفرمایید.
      فرصت زیادی برای اقدام جهت ترم سپتامبر وجود ندارد.

  92. ادریس سالاری گفت:

    سلام من دو سال حقوق علوم سیاسی را در کابل افغانستان خواندم و فعلا تهران هستم مشتاق به ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه های مسکو هستم اقتصاده آنچنان بالای هم ندارم زبان روسی هم بلد نیستم انگلیسی ۸ سال قبل فراگرفتم لطفا من را راهنمای کنید ممنون منتظر هستم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در صورتی که استطاعت مالی کافی برای تحصیل در کشور روسیه را ندارید، پیشنهاد می شود، اقدام نفرمایید؛ چرا که نمی توان فقط طبق بحث بورسیه اقدام نمود.

  93. محمدرضامحموديان گفت:

    باسلام وخسته نباشيد ميخواستم ببينم با معدل ديپلم ١٣/١٠ميتونم رشته دندون پزشكي در روسيه درس بخونم،واينكه ايا به مدرك زبان مثل ايلس يا تافل نياز هست؟؟ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      مدرک زبان نیاز نمی باشد و این امکان برای شما فراهم است.

  94. بهار گفت:

    سلام.وقت بخید
    ر.ایاهزینه دقیق تحصیل پزشکی درروسیه چقدر است لطف کنید بگید واینکه چطوری باید اپلای بدم به دانشگاه؟هنوز هم زمان برای ثبت نام وجود داره؟شرط معدل لازمه؟اگه بخوای بورسیه بشی چه کاری باید انجام بدیم؟قبل از اعزام به روسیه واسه تحصیل باید هزینه هارو پرداخت کنیم؟مدرک زبان لازمه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هزینه های تحصیل و زندگی در روسیه به طور کلی در مقالات مرتبط به تفصیل آمده است که شامل هزینه های دانشگاه و اسکان و زندگی و این قبیل هزینه ها خواهد بود.
      در مورد شرط معدل عرض میشود ؛ بسیاری از دانشگاه های روسیه شرط معدل ندارند و قطعا معدل های بسیار پایین را تایید نخواهند کرد.برای دریافت بورسیه می توانید در آزمون بورسیه شرکت کنید.برای اقدام جهت تحصیل در ترم سپتامبر فرصت کمی باقیست.مدرک زبان برای تحصیل ، پیش نیاز نمی باشد.

  95. Azin گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم با این نمرات میتونم برای پزشکی پاولوف درخداست بدم و پذیرش بشم؟
    معدل دیپلم:۱۹.۰۲ معدل پیش:۱۷.۰۶
    زیست سوم: ۱۷.۷۵
    زیست پیش:۱۵.۲۵
    شیمی سوم:۱۷.۵
    شیمی پیش:۲۰

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله

  96. امیر گفت:

    با سلام می خواستم بدونم که کسایی که رشتشون ریاضی هم میتونن پزشکی بخونن و معدل دیپلمم ۱۳.۷۴ هست ومیانگین هم نزدیک ۱۷

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان اخذ پذیرش پزشکی روسیه با دیپلم تجربی و ریاضی وجود دارد.

  97. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

    لیست جدید وزارت بهداشت برای سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بالاخره مشخص شد، در این لیست دانشگاه سچینوا مسکو، دانشگاه لومونوسف، انیستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو، دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ و موسسه چشم پزشکی فیدوروف و دانشگاه نووسیبیرسک تایید شده اند.

  98. نادیا شعبانی گفت:

    سلام ۲۰ سالمه با دیپلم تجربی معدل ۱۹.۵ . امکانش هست در رشته دندان پزشکی مسکو ثبت نام کنم؟ آیا میتونید کمکم کنید؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در صورتی که مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید، امکان اعزام به روسیه برای این موسسه امکانپذیر است.

  99. حسن بهرامی نیا گفت:

    سلام بنده دانشجوی فیزیک مهندسی دانشگاه دولتی هستم ایا امکان ادامه همین رشته در دانشگاه روسیه هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله برای روسیه مشکلی ندارد.

  100. مهتاب گفت:

    سلام ببخشید دانشگاه رودن برای داروسازی و دندان پزشکی شرط معدل داره؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله دانشگاه های رودن و لومونوسف شرط معدل دارند.

  101. رضام گفت:

    سلام
    ببخشید بهترین زمان برای ثبت نام رشته ی پزشکی روسیه به زبان انگلیسی چه موقعیه؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      از حدود اسفند، بهتر است اقدام فرمایید.

  102. مصطفی فیض زاده گفت:

    سلام من مشهد هستم چطورمیتونم مشاوره حضوری داشته باشم با مشاورین راجع به ادامه تحصیل پزشکی در روسیه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شما می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان ارشد موسسه ارتباط داشته باشید.

  103. گلى گفت:

    سلام
    ببخشيد من ديپلم رياضى دارم
    ميتونم مداركمو بفرستم ؟
    براى رشته فنى پذيرش ميگيرن ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکانش هست.

  104. سميرا گفت:

    سلام واسه دندانپزشكى مسكو از چه تاريخى مى تونيم اقدام كنيم و پذيرش از چه تاريخى هست؟ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شروع سال تحصیلی برای دوره های پاتفک دو‌ ترمه از سپتامبر و اکتبر و برای پاتفک سه ترمه دانشگاه های رودن و لومونوسف از بهمن ماه می باشد.

  105. امیر علی گفت:

    با سلام بنده کارشناسی حسابداری دارم میخواستم بدونم برای ارشد میتوان از دانشگاه معتبر روسیه در رشته حسابرسی پذیرش گرفت و شرایط ورود و تاریخ جذب دانشجو رو بفرمایید باتشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکانش هست، تاریخ شروع ترم اکثر دانشگاه های روسیه حدود سپتامبر هست.

  106. آروشا گفت:

    با سلام
    بهترین زمان برای اقدام به اخذ پذیرش پزشکی روسیه چه موقعی است؟؟؟
    بعد از عید یا تابستان؟؟؟
    لطفا پاسخ بدین ممنون.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هر چه سریع تر اقدام کنید بهتره، از حدود اردیبهشت کم کم ظرفیت پاتفک دانشگاه ها برای ورودی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تکمیل می شود.

  107. آرتان گفت:

    همه ی دانشگاههای روسیه شرط معدل دارن؟؟؟
    کدومشون نداره و پزشکیش مورد تأیید وزارت بهداشته؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر همه دانشگاه های روسیه شرط معدل نداره مثل دانشگاه های نووسیبیرسک، کازان و غیره.

  108. رضا امیران گفت:

    ببخشید یه سوال دیگه هزینه ی تحصیل پزشکی روسیه دقیقا چقدره به دلار؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هزینه پزشکی روسیه بسته به دانشگاه بین ۴۵۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار متغیر است.

  109. امید قائدی گفت:

    سلام من فوق لیسانس مشاوره تحصیلی هستم و رشته کارشناسی من مرتیط نیس اگر برای دکتری بخوام در همین رشته اقدام بکنم بدون مرتبط بودن رشته می تونم ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، معمولا امکان این اقدام وجود ندارد.

  110. حسين كرمي گفت:

    با چه معدلي ميتوان در رشه ي پز شكي شركت كرد ورمعدل چي سالي مهم است. بعد از رشته ي رياضي ميتوان بزشكي خواند

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      معمولا شرط معدل فقط برای دانشگاه های رودن و‌لومونوسف مطرح است، منظور معدل دیپلم و پیش دانشگاهی است.
      امکان تحصیل پزشکی در روسیه با دیپلم ریاضی وجود دارد.

  111. حسبن شاکری گفت:

    درود
    آیا تحصیل در روسیه و در رشته داروسازی شزایط سنی دارد؟ بنده فوق ایسانس و مدرس با تجربه ای در زیان انگلیسی هستم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر شرایط سنی وجود ندارد، امکان تحصیل داروسازی برای شما وجود دارد.

  112. Taylor گفت:

    با سلام
    آیا در روسیه امکان تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی وجود داره؟ و اگر هست شهریه ش سالانه چقدره؟
    من قصد بازگشت به ایران رو ندارم اگر بتونم برم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله هست، البته اگر قصد بازگشت به ایران را ندارید، بهتر است برای کشورهای دیگر اقدام فرمایید.

  113. پریا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 26 سالمه و ارشد هوش مصنوعی دارم.به داندان پزشکی علاقه دارم.دیپلمم هم فنی بوده.می خواستم بدونم شرایط تحصیل در رشته دندان پزشکی رو در روسیه و یکی از دانشگاه های معتبر اونجا دارم. ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان پذیرش تحصیل پزشکی با مدرک دیپلم فنی وجود دارد ولی اگر تصمیم به بازگشت به ایران را دارید، باید قبل از شروع تحصیل، حتما مدرک دیپلم های ریاضی یا تجربی را داشته باشید.

  114. ستاره شريفي گفت:

    با سلام
    براي تحصيل در دانشگاه هاي روسيه رشته ي پزشكي نيازمند مدرك زبان هست؟
    آيا تو خود روسيه آزمون زبان برگزار نميشه؟
    اگر ميشه نيازمند چه نمره اي هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر مدرک زبان لازم نیست و امکان طی دوره و گرفتن مدرک در روسیه وجود دارد.

  115. سعیده گفت:

    با سلام یک سوال دیگه هم داشتم ….. آیا رشته زبان روسی در مقطع ارشد در دانشگاه های آلمان هست ؟ من سرچ کردم و چیزی دستگیرم نشد..ایا این رشته در دانشگاه های آلمان تدریس میشه ؟

  116. حانیه ع گفت:

    سلام من معدل دیپلمم ۱۴/۴۵ و پیش دانشگاهیم ۱۳/۲۵ الان برای تحصیل در روسیه به مشکل برمیخورم؟اخه به من گفتن باید معدلم به ۱۶ برسه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله میتوانید اقدام فرمایید. معمولا دانشگاه های معدل بجز برای برخی دانشگاه ها مثل رودن و لومونوسف وجود ندارد.

  117. maryam گفت:

    سلام هزینه های ابتدایی برای رفتن به روسیه و پزشکی خوندن چقدر میشه به علاوه ی هزینه های بعدی

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بسته به دانشگاه و شهری که تحصیل میکنید، بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه به صورت سالانه خواهید داشت.

  118. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

    با سلام
    در صورتی که در مدت معافیت تحصیلی هستید، می توانید با قید وثیقه جهت تحصیل در خارج از کشور اقدام فرمایید، البته این مسئله معافیت و سربازی برای تحصیل در خارج از کشور جزییاتی دارد که می توانید از مشاورین موسسه سوال فرمایید.

  119. میلاد ترکی گفت:

    سلام زمان ثبت نام رشته دندان پزشکی دانشگاه های روسیه هم مثل ایرانه که شهریور ماه و بهمن ماه ثبت نام میشه؟یا زمانش فرق میکنه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      دانشگاه های پزشکی روسیه معمولا فقط یکبار و در حدود شهریور پذیرش دارند، البته ظرفیت دانشگاه های خوب معمولا تا خرداد تکمیل میشود و افراد بعد از آن می توانند برای پاتفک دیگر دانشگاه ها اقدام کنند.

  120. احمدرضا مرادی گفت:

    سلام
    معدل دیپلم من 18/09 و معدل پیش دانشگاهی من 16/75 هست
    امکان گرفتن بورسیه در رشته پزشکی وجود داره یا نه؟
    ضمنا آیا نمره آیلتس هم مورد نیازه هست ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      طبق اطلاعات ما هیچ شانسی جهت اخذ بورسیه تحصیلی پزشکی روسیه ندارید‌.
      آیلس برای برخی دانشگاه ها مثل کازان الزامی است.

  121. شریفی گفت:

    باسلام
    آیا دانشگاه های روسیه با حجاب خانمهای مسلمان مخالفتی دارند؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      خیر، هیچ گونه مشکلی نداره، دانشجویان بسیاری از ایران و سایر کشورهای مسلمان در روسیه مشغول به تحصیل هستند. ممنوعیت حجاب در روسیه برای دانشجویان وجود ندارد.

  122. قدیمی گفت:

    سلام؛من در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد درس میخونم؛آیا با معدل بالای ۱۷؛ تافل و مقاله isi امکان گرفتن بورسیه برای مقطع فوق لیسانس رو دارم؟؟؟یا حتما باید مدرک ام از دانشگاه سراسری باشه

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      بله شانس بورسیه تحصیلی روسیه را دارید، البته قطعی نیست و طبق شرایط مختلف و شرایط داوطلبان می باشد.

  123. الهام گفت:

    با سلام.من 24 سال سن دارم. دیپلم تجربی با معدل 18 دارم .و لیسانس مهندسی صنایع.آیا امکان خوندن رشته فیزیوتراپی در روسیه وجود داره؟؟ اگر آره چه شرایطی داره و هزینه های تحصیل چقدر میشه؟آیا این رشته ارزش خواندن خارج از کشور دارد؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله امکان تحصیل در کلیه رشته های پیراپزشکی در کشور روسیه فراهم است اما نکته حائز اهمیت، هدف شماست که مشخص می کند آیا واقعا ارزش دارد یا خیر؟!
      هزینه های تحصیل هم در کشور روسیه بستگی به دانشگاه و شهر محل تحصیل دارد که مشخص کننده هزینه ها می باشد.

  124. پوریا برنجی گفت:

    با سلام
    رشته های پزشکی و دندان پزشکی ازمون ورودی دارن؟ معیار هاشومن چیه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله داره، ولی آزمون چندان سختی نیست و معمولاً منابع آزمون ورودی پزشکی روسیه شامل دروس شیمی زیست و زبان است.

  125. امیر گفت:

    با سلام مجدد
    آیا در روسیه دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشتی هست که رشته بینایی سنجی (اپتومتری) را به زبان انگلیسی ارائه دهد؟
    باتشکر

  126. امیر گفت:

    سلام بنده میانگین معدل کل دیپلم و پیش دانشگاهیم 15.73 هست و 27 صدم تا میانگین معدل 16 کم دارم، آیا امکان تایید وزارت بهداشت هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      طبق اعلام جدید وزارت بهداشت مبنی بر ارائه لیست جدید دانشگاه های پزشکی مورد تایید، مشروط و غیر مشروط بودن دانشگاه ها حذف شده و همه دانشگاه شرایط یکسانی را دارند. معدل شما مشکلی ندارد.

  127. سامان گفت:

    سلام من لیسانس بازرگانی دارم با معدل 13 و خورده ای و کار و علاقم عکاسیه ولی زبان انگلیسیم خوب نیست و میخوام فوق لیسانسمو روسیه بخونم ایا تو رشته مدیریت بهتره با میتونم عکاسیمم بخونم واینکه دوره 1ساله وقتی زبان انگلیسی بلد نیستم میتونم ادامش بدم؟چون بلخره به زبون دوم واسه کلاس رفتن و یاد گرفتن باید بلد باشی ممنون میشم راهنماییم کنید

  128. Siamand گفت:

    سلام من دیپلم تجربی رو با معدل 16 و پیش دانشگاهی با معدل 14.5 تمام کردم ایا با این شرایط میتوانم در رشته پزشکی دانشگاههای روسیه شرکت کنم.؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله مشکلی بابت اخذ پذیرش با شرایط مذکور وجود ندارد.

  129. رضا گفت:

    سلام

    من لیسانس مهندسی پزشکی دارم او واحدهای شیمی بیوشیمی و فیزیولوژی فیزیک پزشکی و… پاس کرده ام اگر بخوام متقاضی پزشکب باشم ایا واحدهایم ارزیابی می شود؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      به نظر دانشگاه بستگی دارد ولی معمولاً ارزشیابی نمی شود.

  130. hamed گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید…
    بنده تجربی دارم و لیسانس مهندسی پزشکی و چند ماه دیگه خدمت سربازیم تموم میشه.و24 سال سن دارم.معدل دیپلم 18 و پیش دانشگاهی حدود 12 هست. و معدل لیسانسم 16.5.میخواستم بپرسم آیا با این شرایط میتونم در رشته دندون پزشکی در روسیه تحصیل کنم؟البته سطح زبان انگلیسیم بالاست و 2تا هم در زمینه پزشکی ثبت اختراع در ایران دارم.تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان تحصیل با شرایط شما در روسیه وجود دارد، شما می توانید در دانشگاه هایی مثل دوستی ملل یا رودین مسکو دانشگاه کازان و همچنین دانشگاه هایی در سنت پطرزبورگ به تحصیل دندانپزشکی بپردازید. دانشگاه های مذکور دانشگاه هایی هستند که اخیراً مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته اند.

  131. علی گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم دانشگاه های مهندسی و صنعتی سطح بالا توی رشته نرم افزار و IT کدوما هستن تو روسیه؟شرایط پذیرش گرفتن چه جوریه؟

    شرایطمم اینه که با معدل 15 توی یکی از دانشگاه های سراسری ایران لیسانس IT گرفتم..قصد ادامه تحصیل در رشته امنیت اطلاعات در مقطع ارشد رو دارم..ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دانشگاه های مسکو و سنت پیطرزبورگ از دانشگاه های مطرح و معتبر روسیه هستند. با توجه به شرایط امکان اخذ پذیرش وجود دارد.

  132. میلاد گفت:

    سلام . من دانشجوی ترم 6 پزشکی در ایران هستم آیا میتوانم ادامه ی پزشکی عمومیم رو در یکی از دانشگاه های روسیه داشته باشم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      باید تقاضای انتقالی دهید و توافق دانشگاه های مبدا و مقصد الزامی است، البته این کار توصیه نمی شود.

  133. حامد لطفی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من پشت کنکورم
    و میانگین سوم و پیش هم زیر 14 هست
    می خواستم برم ترکیه ولی تعداد نفرات زیاد شده و شانس قبولی کم
    در مورد تایید مدرک هم وزارت بهداشت چیزی در مورد معدل سوم نگفته و گفته اگه تخصص رو در دانشگاه مورد تایید بگیرین مدرک تایید میشه
    حالا می خواستم بدونم که هیچ راهی یا شانسی
    برای پزشکی روسیه نیست؟
    منی که معدلم زیر 14 هست
    اصلا نمی تونم روسیه قبول شم!

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شما می توانید برای کشور روسیه و ترکیه اقدام کنید؛ دانشگاه هایی در ترکیه هستند که بدون شرط معدل و با آزمون شما را می پذیرند و همچنین در روسیه نیز دانشگاه هایی وجود دارد که شرط معدل پایینی دارند و برای شما ممانعتی ایجاد نمیکنند.

  134. حسین صفری گفت:

    سلام من دانشجو سال اخر رشته کارشناسی برق هستم اما اصلا این رشته رو دوس ندارم و بخاطر بیماری ک سال اخر پیش دانشگاهی گرفتم مجبور ب ادامه تحصیل شدم و معدل کمتراز ۱۵ کسب کردم.وعلاقمندم ک در رشته دندانپزشکی درس بخوانم آیا شرایط پذیرش رو دارم؟
    باید کالج بگذرانم؟و یا کلا مشروط از پذیرش خواهم شد

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید اقدام فرمایید، گذراندن کالج لازم است ولی اخیراً این موسسه شرایطی ایجاد کرده که پزشکی و دندادنپزشکی را بدون گذراندن دوره پاتفک شروع کنید.

      1. مهران اسفندیاری گفت:

        سلام و خسته نباشید
        در قسمتی فرمودید که موسسه شرایطی رو مهیا کرده که بدون گذراندن دوره پاتفک بشه وارد دانشگاه شد.ممکنه در این مورد یکم توضیح بدید

        1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

          با سلام
          امکان پذیرش برخی دانشگاه ها در روسیه بدون گذراندن پاتفک وجود دارد، مثلا امسال دانشگاه های کازان، نووسیبیرسک برای رشته های انگلیسی زبان بدون پاتفک پذیرش داشتند.

  135. m.h گفت:

    با عرض سلام.میخواستم‌ببینم‌ اگر شخصی در بلاروس دوره ی پادفگ رو بگذرونه وبعد بخواد آزمون ورودی دانشگاه مسکو رو بده با اون مثل کسی که در مسکو پادفک رو گذرانده واسه ورود به دانشگاه رفتار میشه ؟یا اولویت بااونایی هس که در مسکو پادفک رو خوندن؟؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان تحصیل دوره پاتفک در بلاروس و گذراندن دانشگاه در روسیه وجود دارد ولی با توجه به مواردی این کار توصیه نمی شود.

  136. Ali گفت:

    سلام دانشجوي حسابداري هستم ميخواستم شرايط تحصيل در رشته هاي اقتصاد با زبان انگليسي رو بدونم
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله شرایط تحصیل رشته های مرتبط با اقتصاد در روسیه وجود دارد.

  137. ملیکا گفت:

    میخواستم بدونم ایا پس از اتمام تحصیلات امکان اخذ پاسپورت روسیه هست؟ (صرفا پس از پایان تحصیلات و نه مشروط بر ازدواج یا اشتغال)

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر امکان پذیر نیست، اخذ تابعیت و شهروندی روسیه به این راحتی نیست.

  138. سیاوش آقایی گفت:

    با سلام میخواستم بدونم یعنی زمانی که ما دیپلممون روبگیریم آیا میتوانیم به دانشگاه های روسیه برای دادن امتحان ورودی مراجعه کنیم؟ضمنا آیا این ازمون سخت هستش؟
    باتشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      پس از اخذ دیپلم و پیش در ایران و گذراندن دوره پاتفک می توانید در آزمون ورودی شرکت کنید، که البته آزمونی راحت است.

  139. وحید بایبوردی گفت:

    باعرض سلام
    تخصص دنداپزشکی چی ایا به زبان انگلیسی هست یا روسی

  140. وحید بایبوردی گفت:

    با عرض سلام آیا امکان تحصیل تخصص دندانپزشکی به زبان انگلیسی در روسیه وجود دارد

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان تحصیل تخصص پزشکی با هزینه حدود 6.000 دلار در سال وجود دارد.

  141. الهه بهروزي گفت:

    با سلام و خسته نباشيد بنده يه سري اطلاعات راجع به دانشگاه rudn در مسكو كه تازگي براي ورودي ٢٠١٧-٢٠١٨ تاييد شده ميخواستم و هزينه دانشگاه رو براي رشته دندان پزشكي ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه رودین یا دوستی ملل در حدود 4.000 دلار در سال است. این دانشگاه در شهر مسکو واقع شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

  142. مهدی لیثی گفت:

    با سلام
    من الان دوره کالج رشته دندانپزشکی را در دانشگاه مخیتارهراتسی ارمنستان به زبان انگلیسی میگزرانم چه گونه میتوانم پس از پایان دوره کالج ام ازآنجا برای دانشگاه های روسیه برای تحصیل دندان پزشکی به زبان انگلیسی پذیرش بگیرم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      این موسسه می تواند برای شما پذیرش پزشکی روسیه بدون گذراندن کالج پاتفک را اخذ نماید.

  143. حسین مطیع گفت:

    سلام من امسال دیپلم ریاضی میگیرم و زبان روسی در حد خوندن و نوشتن بلدم میخواستم ببینم برای کارشناسی میتونم در روسیه ادامه تحصیل بدم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان پذیرش وجود دارد، البته گذراندن دوره پاتفک الزامی است.

  144. رامتین شجاعی گفت:

    سلام خسته نباشید..میخواستم بدونم برای ورود به دانشگاه پاولوف حتما باید تو کالج خود پادلوف دوره پادفکو گذروند یا اگه کالج تو مسکو باشه هم میشه بعد گرفتن پادفک پذیرش پاولوف رو گرفت

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان گذراندن کالج پاتفک در دانشگاه های دیگر وجود دارد.

  145. ستاره گفت:

    سلام.من کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل هستم.۲۵ سال و مدرس دانشگاه هم هستم.رشته ی من برای ادامه تحصیل در روسیه مقبول هست؟ و در کنار تحصیل امکان کار به چه شکل هست؟ و سوال دیگه اینکه متاهل بودن یا مجرد بودن تفاوتی داره و در صورت متاهل بودن برای همسر امکان کار هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان ادامه تجصیل با رشته حقوق در روسیه را دارید، بنده تا کنون ندیدم به دانشجویان و همراهان آنان بابت کار کردن ایرادی گرفته شود.

  146. Mehdi گفت:

    با سلام
    میخوام برای زبان انگلیسی اقدام کنم و تا کی مهلت ثبت نام دارم؟؟؟
    و برای زبان روسی تا کی مهلت هست؟
    اینم اضافه کنم من مسلط به زبان انگلیسی هستم ولی روسی اصلا بلد نیستم و میترسم اگه این زبان رو انتخاب کنم باید همش وقتم رو صرف یادگیریه زبان روسی کنم وبه دروس پایه زیست و شیمی نرسم که به زبان روسی تدریس میشه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای اقدام تحصیل چه رشته ای قصد اقدام دارید؟

  147. صلبی گفت:

    خسته نباشید یک سوال داشتم من مشاوره تلفنی داشتم و بهم گفتن که رشته دندانپزشکی با خوابگاه سالانه 3000الی 3500 هستش که برای دانشگاه سماشکو مسکو حدود150هزار روبل هست.من گیج شدم که الان بالاخره هزینه خوابگاه سالانه جدا هست یا خیر چون به من گفتن خوابگاه با دانشگاهه.ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هزینه خوابگاه از هزینه شهریه جداست، دانشگاه ها معمولاً خوابگاه به متقاضیان می دهند ولی هزینه خوابگاه جدا پرداخت می شود.

  148. Рояуд گفت:

    با سلام و خسته نباشید.طبق گفته های شما در چند پست مربوط هزینه دندان بین ۳ الی۴ هزار سالانه و زندگی حدود۳۰۰دلار ماهانه؟و ایا در سال اول که من روسی انتخاب میکنم برا کالج هزینه بیشتره؟لطفا هزینه سال اول با هزینه زندگی دانشجویی رو با عدد بگید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر در سال اول هم هزینه همین مقدار است، معمولاً سالانه هزینه ای حدود 9.000 تا 11.000 دلار با احتساب هزینه زندگی خواهید داشت.

      1. سید سعید موسوی گفت:

        با سلام ایا این هزینه مربوط به دانشگاههای ممتاز میباشد

  149. علي رضازاده گفت:

    سلام ميخواستم بدونم امكان تحصيل دوره سوم دبيرستان ممكن هست در يكي از مدارس ايراني يا هر مدرسه اي كه بشه سوم رو خوند. ايا ممكن هست؟

  150. ali sarsazi گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه سنت پیتزبورگ رو دارم
    معدل دیپلم من 19.75 ولی معدل پیش دانشگاهی 15.5 است . نمره ی شیمی پیش 19.5 و زیست پیش 15.5 .
    خواستم ببینم با توجه به معدل پیش دانشگاهی من مورد پذیرش قرار میگیرم یا نه؟
    ممنون میشم جواب را به ایمیل من بفرسید
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله از معدل تاثیر زیادی در پذیرش ندارد، اهمیت معدل بیشتر به دلیل مشروط بودن دانشگاه های روسیه از نظر وزارت بهداشت است.

  151. reza beglari گفت:

    سلام. من تا سه چهار ماه دیگه فوق دیپلم امور دام میشم . خدمت هم رفتم و کارت پایان خدمت دارم . مجردم . ایا میتونم برای ادامه تحصیل برم روسیه و اونجا ادامه تحصیل بدم ؟ در ضمن زبان انگلیسی من خیلی ضعیفه و فقط سلام و احوالپرسی رو به زبان انگلیسی بلدم . ولی بینهایت مشتاق ادامه تحصیل در روسیه هستم . نظر شما چیه ؟ ایا میتونم برم ؟ اگ میتونم چجوری ؟ و من و خونوادم اوضلع مالی متوسط داریم. ممنون میشم جواب بدین

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان ادامه تحصیل با شرایط اعلامی وجود دارد، اطلاع از زبان لازم نیست، در دوره پاتفک به شما زبان آموزش داده می شود. با توجه به هزینه کم، انتخاب روسیه گزینه خوبی برای تحصیل در خارج از کشور می باشد.

  152. علی هاشمی گفت:

    با سلام می خواستم بدونم بعد از ورود به کالج چه امتحانی باید برای ورود به دانشگاه بدهیم و این امتحان شامل چه دروسی است (برای قبولی در دانشگاه دندانپزشکی)

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      باید در آزمون ورودی دانشگاه که پس از اتمام دوره پاتفک برگزار می شود شرکت کنید و شامل دروس زیست شیمی و زبان است.

  153. محمد گفت:

    سلام.
    ببخشید بعضی جاها میگن اعتبار دانشگاههای روسیه مشروطه؟؟آیا درسته یا شایعه هست؟؟
    بعضی جاها نوشته که انیستیتو دندانپزشکی و داروسازی مشروطه.
    لطفا راهنماییم کنید.ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت هستند ولی نگران کننده نیست، معنای مشروط بودن دانشگاه های پزشکی روسیه این است که پس از اتمام تحصیل باید در ایران دوره بگذرانید و همچنین باید مجموع معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شما بالای 32 یا میانگین 16 باشد.

  154. مرتضی گفت:

    سلام من دانشجوی دندانپزشکی سال 2در هندوستان هستم لطفا در مورد ادامه تحصیل در روسیه راهنمایی کنید که آیا امکان دارد یا نه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اقدام وجود دارد ولی با گذراندن پاتفک و همچنیم قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها.

  155. سارا گفت:

    سلام
    هزینه زندگی در سن پترزبورگ حدودا چقدر میشه ماهیانه؟
    وام دانشجویی به دانشجویان غیر روسی تعلق می گیرد برای رشته ی دندانپزشکی؟ویا بورسیه تحصیلی؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای یک زندگی دانشجویی حدود 400 تا 600 دلار به صورت ماهانه، البته این هزینه ممکن است برای افراد مختلف کم یا زیاد شود. وام دانشجویی در روسیه و همچنین بورسیه معمولاً در این مقطع اعطا نمی شود.

  156. sara گفت:

    سوال دیگه ای که داشتم این که وام دانشجویی به دانشجویان غیر روسی نمیدن؟
    یا بورسی تعلق نمیگیره برای رشته ی دندانپزشکی؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر معمولاً در این مقطع شانس دریافت بورسیه را ندارید.

  157. sara گفت:

    سلام
    من دیپلم ریاضی دارم با معدل ۱۹.۵.لیسانس IT هم دارم.می خواستم برای رشته ی دندانپزشکی در روسیه اقدام کنم.
    سوالی که دارم اینه که شیمی فیزیک زیست که پیش نیاز هست , برای کسایی هستش که دیپلم ریاضی دارن؟
    و اینکه به زبان انگلیسی راحت تره اونجا خوند یا روسی؟
    ممنون میشم کمکم کنین

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، گذراندن دوره پاتفک برای همه افرادی است که قصد تحصیل در روسیه را داشته باشند الزامی است. شیمی زیست و زبان از دروس اصلی این دوره می باشد. توصیه می شود از نظر اعتبار مدرک و همچنین قبول شدن در دانشگاه زبان روسی را برای تحصیل انتخاب کنید.

      1. فرهنگ گفت:

        خب ما الفباشم بلد نیستیم.چجوری روسی؟طول مدت اموزش پاتفک چقده؟

        1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

          با سلام
          اکثریت دانشجویان شبیه شما هستند، یعنی اطلاعاتی از زبان روسی ندارند، طول مدت پاتفک 1 سال است ولی احتمالاً از سال آینده 1.5 ساله می شود.

  158. هومن گفت:

    با سلام ببخشید ینی اگ من به انگلیسی تو روسیه بخونم شانس قبولیم خیلی میاد پایین؟ بعد تا کی میتونم رشته و. زبانمو تغییر. بدم؟ ممنون. میشم بهم یکم توضیح بدین.

  159. على گفت:

    سلام امتحان ورودى دانشگاه سماچكو و دانشگاه پاولف راحت هس؟؟ميشه قبول شد؟

  160. هومن گفت:

    سلام جناب خسته نباشید. من الان واسه پزشکی روسیه اومدم مسکو بعد به ما گفتن بعد. قبولی میرین سن پترزبورگ. میخاستم بپرسم با این کار. درصد قبولی ما میاد پایین؟ بعد به انگلیسی بخونم بهتره یا روسی و پذیرشش راحت تره؟ ممنونم واقعا

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      تنها شرط ورود به دانشگاه های پزشکی روسیه اقدام از طریق تحصیل کالج پاتفک می باشد. توصیه می شود زبان روسی را انتخاب نمایید.

  161. معین مژده بر گفت:

    با سلام و احترام خدمت شما
    بنده الان سوم دبیرستان تجربی هستم آیا امکانش هست که پس از تموم شدن امسال و گرفتن دیپلم سال آخر رو تو روسیه بگذرونم و بعدش هم در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدم؟اگه ممکنه منو از شرایط و هزینه های این کار مطلع کنید
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله جهت تحصیل پزشکی در روسیه داشتن مدرک دیپلم (بدون پیش دانشگاهی) کفایت می کند. هزینه ها و شرایط در سوالات قبلی پاسخ داده شده است. اگر سوالی دیگری هست بنده در خدمت شما هستم.

  162. شایان نادی گفت:

    سلام من قصد داشتم در رشته دندانپزشکی در روسیه ادامه تحصیل بدم.و چندتا سوال داشتم.۱:شما بالا نوشته بودید که برای پذیرش دانشگاه دوره های مقدماتی و اصلی اینا چه فرقی دارن و کدومش شامل حال من میشه و اینکه زمان اش نگذشته است؟
    ۲:بعد برای ورود به دانشگاه نیازی به ازمونی ندارد یا نیازی نیست که کتاب هایی رو بخونیم؟
    ۳:الان اولین اقدامی که لازم هستش انجام بدهم چیست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      1- منظورتون از سوال متوجه نشدم
      2- خیر پس از ورود ب دانشگاه نیاز به آزمون نیست.
      3- مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات به آماده کنید.

  163. یوشیا کلانتری گفت:

    سلام من از طریق خریدن مغازه یا خانه میتوانم اقامت دائم رو بگیرم؟ از طریق تحصیل دیپلم فنی رشته گرافیک خوندم میتونم از تحصیل اقدام کنم؟ کدوم راحت تره؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در روسیه وجود ندارد، شما می توانید پس از تحصیل در این کشور و پیدا کردن کار نسبت به اخذ اقامت این کشور اقدام فرمایید.

  164. yasamin p گفت:

    سلام…امکان تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی هم وجود داره؟؟؟…من 17 سالمه امسال دیپلم ریاضی میگیرم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دوره پاتفک معادل دوره پیش دانشگاهی می باشد، شما می توانید پس از اخذ مدرک دیپلم نسبت به ادامه تحصیل در روسیه اقدام فرمایید.

      1. فرهنگ گفت:

        با سلام و عرض خسته نباشید.من در حال تحصیل پیش دانشگاهی تجربی هستن.زبانمم در حدhigh inter mediate هستش.دو تا سوال داشتم
        1.حالا که پیش دانشگاهی رو خوندم دیگه پادفک لازم نیستش؟
        2.میتونم برای پزشکی بورس بگیرم از ابتدا.حالا اگر شرط کارکردن برای 5 سال در همونجا هم باشه مشکلی ندارم.

        1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

          با سلام
          1- گذراندن دوره پاتفک در هر صورت الزامی است. 2- خیر شانسی بابت اخذ بورسیه ندارید.

  165. naghi گفت:

    با سلام و تشکر من 28سالمه تو کار دکوراسیون هستم و میخواستم ببینم با فق دیپلم هم می تونم اقامت روسیه را بگیرم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله اخذ اقامت روسیه از طرق مختلف امکانپذیر است. روش هایی مثل کار و ثبت شرکت سبب دریافت اقامت در این کشور می شوند.

  166. فرحزاد فرهمند گفت:

    سلام..میشه منو راهنمایی کنید برای مقطع ارشد در روسیه؟ ممنون میشم..من اطلاعات زیادی ندارم و مهم تر اینکه بدلیل مشکلاتی که در دوره لیسانس برام پیش اومد معدلم 13.64 شد میشه بفرمایید میتونم شانسی برای ادامه تحصیل با این معدل داشته باشم یا خیر..من رشته مدیریت دولتی خوندم از دانشگاه سراسری پیام نور..زبان روسی هم بلد نیستم کلآ امیدی ندارم..میشه منو راهنمایی کنید که چیکار کنم؟؟ ..یه دنیا ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله شانس اقدام برای پذیرش مقطع ارشد دانشگاه های روسیه را دارید، ارائه مدرک زبان روسی لازم نیست، شما باید یکسال دوره پاتفک را در روسیه بگذرانید و پس از آن وارد دانشگاه می شوید.

  167. ایمان ن گفت:

    با سلام (من چون پاسخ به سوالاتم رو ندیدم مجدد سوال میکنم… ممنون میشم لطف کنید پاسخ بدید) …. برای دکترا در رشته ی معماری میخواستم اقدام کنم… کلیه ی مدارکم کامل هست …. (ترجمه ی مدارک به زبان انگلیسی هست)…. معدل کارشناسی ارشد پیوسته 16/14 و در ضمن آیلتس 6 هم دارم….
    1- کدام دانشگاهها در روسیه دکترای معماری (به زبان انگلیسی) دارند که مورد تایید آموزش عالی ایران باشد
    2- با توجه به اینکه امروز 12 اکتبر 2016 هست و دد لاین دانشگاهها برای پذیرش دکترا در فصل پاییز گذشته(اگر روسیه نگذشته بفرمایید) آیا میشه برای ترم دوم اقدام کرد یعینی برای ترم دوم هم دانشجویی دکترا پذیرش میشود یا خیر، بالاجبار تا سال دیگر باید صبر کرد؟
    3- اگر برای ترم دوم پذیرش دکترا صورت میگیرد آیا میتوان برای ترم دوم بورس هم دریافت نمود؟ (اگر هنوز برای ترم پاییز امسال امکان اخذ پذیرش و دریافت بورس هست بفرمایید)
    4- اگر امسال برای شروع بصورت مقدماتی و برای یادگیری زبان روسی قبل از دکترا اقدام شود (اما بعد از طی دوره برای دکترا به زبان انگلیس میخواهم ادامه دهم) امکانش هست که زودتر به دانشگاه رفت (برای طی دوره ی زبان روسی) و بورسیه هم دریافت نمود؟

  168. ایمان ن گفت:

    با سلام …. برای دکترا در رشته ی معماری میخواستم اقدام کنم… کلیه ی مدارکم کامل هست …. (ترجمه ی مدارک به زبان انگلیسی هست)…. معدل کارشناسی ارشد پیوسته 16/14 و در ضمن آیلتس 6 هم دارم….
    1- کدام دانشگاهها در روسیه دکترای معماری (به زبان انگلیسی) دارند که مورد تایید آموزش عالی ایران باشد
    2- با توجه به اینکه امروز 12 اکتبر 2016 هست و دد لاین دانشگاهها برای پذیرش دکترا در فصل پاییز گذشته(اگر روسیه نگذشته بفرمایید) آیا میشه برای ترم دوم اقدام کرد یعینی برای ترم دوم هم دانشجویی دکترا پذیرش میشود یا خیر، بالاجبار تا سال دیگر باید صبر کرد؟
    3- اگر برای ترم دوم پذیرش دکترا صورت میگیرد آیا میتوان برای ترم دوم بورس هم دریافت نمود؟ (اگر هنوز برای ترم پاییز امسال امکان اخذ پذیرش و دریافت بورس هست بفرمایید)
    4- اگر امسال برای شروع بصورت مقدماتی و برای یادگیری زبان روسی قبل از دکترا اقدام شود (اما بعد از طی دوره برای دکترا به زبان انگلیس میخواهم ادامه دهم) امکانش هست که زودتر به دانشگاه رفت (برای طی دوره ی زبان روسی) و بورسیه هم دریافت نمود؟

  169. sinaamirpour گفت:

    سلام امار قبولی میگین از دانشگاه سماشکو امار قبولی در امتحان کالج نه در امتحان وردیش ؟

  170. سام گفت:

    در ادامه سوالم میخواستم بپرسم که تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه قابل قبول برای ایران هست یا نه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله، تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه فراهم است.

  171. دانشجو گفت:

    سلام
    ميخواستم راجب هزينه دندون پزشكي كه گفتين بين ٣٠٠٠ تا ٤٠٠٠ دلاره اما كلا با زندگي ميشه ٤٠ ميليون ايا هزينه دانشگاه ساليانه بايد پرداخت شه يا ماه به ماه و سؤال ديگم من معدل كتبيم ١٢ و معدل كل ديپلمم ١٧ شده و سال اخر مامايي دانشگاه ازادم با معدل ١٥ ايا امكان قبول شدن هست براي تحصيل در رشته دندون پزشكي؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان پرداخت هزینه دانشگاه به صورت ترمی وجود دارد، و با شرایط شما شانس قبولی وجود دارد.

  172. اسماعیل لطفی گفت:

    با عرض سلام واحترام، می خواستم راجع تحصیل رشته پزشکی در روسیه خدمت شما چند تا سوال عرض کنم، آیا شرط سنی دارد، از چه تاریخی باید اقدام کرد

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شرایط و محدودیت سنی تحصیل پزشکی در روسیه را معمولاً تا سن 32 اعلام می کنند، معمولاً ترم در ماه های سپتامبر و اکتبر شروع می شود.

  173. ذاکری گفت:

    با سلام و احترام خدمت مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گرامی.
    بنده لیسانس مترجمی زبان هستم و اینکه 27 سال سن دارم.
    سوال بنده از شما با توجه به اینکه رشته دیپلمم تجربی با معدل 19/50 بوده ، آیا میتونم در رشته پزشکی در کشور روسیه تحصیل داشته باشم؟
    با تشکر از شما.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان تحصیل پزشکی در روسیه با دیپلم های ریاضی و تجربی وجود دارد.

  174. پارسا گفت:

    باسلام.
    شرايط سني براي تحصيل در رشته پرشكي در روسيه به چه صورته؟بنده در حال حاضر ٢٧ سالمه.
    و اينكه زبان براي پزشكي انگليسي هست يا روسي؟
    سپاس

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      همانطور که ذکر شد، امکان اقدام تا سن 32 وجود دارد و تحصیل پزشکی به هر دو زبان انگلیسی و روسی ارائه می شود.

  175. دانشجو گفت:

    سلام جناب خسته نباشید من کالج دانشگاه مسکو رو به زبان انگلیسی انتخاب کردم . در دوره کالج زبان انگلیسی هم اموزش میدن یا نه؟ اگ اموزش ندن هنگام ورود به دانشگاه از زبان انگلیسی هم امتحان میگیرن یا نه؟
    ممنونم ازتون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله آموزش داده می شود، یکی از دروس کالج پادفک روسیه، زبان است.

  176. میلاد شیر محمدی گفت:

    با سلام و تشکر
    تمایل به ادامه تحصیل دندانپزشکی دانشگاه ساماشکو مسکو دارم معدل کل دیپلم 16.5 و معدل پیش دانشگاهی 15.50 هست
    ایا میتوان ادامه تحصیل دهم و بعد از فارغ التحصیلی مدرکم از تریق وزارت خانه تایید مشود
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله تنها دانشگاهی که دندانپزشکی آن مورد تایید وزارت بهداشت باشد، همین دانشگاه سماشکو می باشد.

  177. مریم گفت:

    سلام
    بنده لیسلنس مامایی دارم شرایط ادامه تحصیل در ورسیه برای بنده چگونه است؟مدرک زبان های خارجی ندارم

  178. امید گفت:

    سلام ، خسته نباشید بسیار متشکرم از وقتی که در اختیار ما میگذارید جهت راهنمایی کامل و بی نفض ما،
    من فوق دیپلم کامپیوتر با معدل 13 از دانشگاه آزاد هستم و هیچگونه زبان روسی یا انگلیسی بلد نیستم امکان تحصیل در رشته هوافضا یا دندانپزشکی یا داروسازی یا خود کامپیوتر را دارم ؟
    امکان بورسیه را دارم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان تحصیل در رشته های پزشکی و هوافضا در روسیه برای شما وجود دارد ولی شانس بورسیه معمولاً در مقطع لیسانس بسیار ضعیف است.

  179. دانشجو گفت:

    با سلام و عرض خسته نباید میخاستم بدونم جناب تحصیل در رشته های پزشکی در کشور قبرس بهتر است یا روسیه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      از دانشگاه های قبرس فقط داروسازی مورد تایید رشته داروسازی مورد تایید است، از لحاظ هزینه روسیه هزینه ای بسیار کمتر از قبرس را دارد، به صورت کلی بیشتر روسیه توصیه می شود تا قبرس.

  180. مهدی حسینی گفت:

    با سلام، بنده ترم آخر رشته ی پرستاری هستم، آیا میتونم بلافاصله پس از فارغ تحصیلی و قبل از اعزام ب خدمت ب روسیه برم؟و این ک آیا واحدهای کارشناسیم چیزی از تحصیلم توی رشته ی دندان کم میکنه یا خیر
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید، ولی امکان تطبیق واحد ها طبق اطلاعات ما وجود ندارد.

  181. Ahmad گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما ادمین محترم مرسی از پاسخ هاتون.ببخشید یه چندتا سوال داشتم در رابطه با معدل دیپلم.
    من دیپلم فنی حرفه ای دارم و معدل سه سال دبیرستانم نزدیک شانزده اس.اما شانزده نیست نزدیک شانزده اس
    من تصمیم دارم دیپلم مجدد بگیرم بعد می خوام واسه پاتفک برم مسکو دندون پزشکی بخونم.الان چندتا سوال ذهن منو مشغول کرده
    1-نحوه ارزشیابی ایران در رابطه با معدل چطور هستش؟اگه معدل دیپلمم کمتره شونزده باشه می تونم پاتفک اونجارو بالا بگیرم بعد میانگینش شونزده بشه؟
    2-فقط دانشگاه های مشروط هستن که پس از بازگشت باید اینجا امتحان بدیم و درس بخونیم یا کلا دانشگاهایی که مشروط نیستن مثل هند هم وقتی برگشتیم باید درس بخونیم؟
    ممنون میشم جواب بدین مطمعنن خیلی می تونید کمکم کنید?

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      1- باید میانگین معدل کل پیش دانشگاهی و دیپلم شما 16 باشد و این مسئله مربوط به ایران است و معدل چندان برای پذیرش در روسیه اهمیتی ندارد.
      2- برای همه دانشگاه ها پس از ورود به ایران باید امتحان دهید ولی برای دانشگاه های مشروط گذراندن 18 ماه دوره نیز الزامی است.

  182. عرفان گفت:

    سلام. میخواستم بپرسم که مدرک دانشگاه های مسکو در رشته پزشکی مثل دانشگاه های بلاروس مشروطه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، مدرک پزشکی دانشگاه مسکو اصلاً مورد تایید وزارت بهداشت نیست، فقط مدارک پزشکی دانشگاه های پائولوف و سنت پیطرزبورگ مورد تایید مشروط وزارت بهداشت است.

  183. رامین گفت:

    باسلام، من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم اگه بخوام برای فوق لیسانس برم روسیه چکار باید بکنم؟ اسم دانشگاه رو هم بگین لطفا

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان تحصیل رشته مترجمی در روسیه در دانشگاه های زیادی وجود دارد، شما می توانید نام دانشگاه یا شهر مدنظر به موسسه اعلام فرمایید و موسسه طبق آن برای پذیرش شما اقدام نماید.

  184. سارا اخلاقی گفت:

    سلام من دیپلم کامپیوتر دارم و20سال دارم و قصد دارم ک در کشور روسیه رشته ی مکانیک یا مامایی یا پرستاری تحصیل کنم و ن زبان انگلیسی و ن روسی بلدم ایا امکانش هست ک بتوانم در روسیه درس بخونم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان پذیرش با دیپلم فنی حرفه ای در کالج های پزشکی روسیه (مربوط به مامایی و پرستاری) که مورد مورد تایید وزارت بهداشت باشند نیست، باید مجدد نسبت به اخذ دیپلم ریاضی یا تجربی اقدام فرمایید. البته می توانید برای رشته های فنی اقدام کنید. داشتن مدرک زبان روسی و انگلیسی الزامی نیست.

  185. ن گفت:

    سلام.ممنون از پاسخویی.میخواستم بپرسم کالج دندانپزشکی روسی شامل چه کتاب هایی میشه؟ فقط آموزش زبان روسی هست؟ویه سوال دیگه این زمان بورسیه شدن قبل از کالج است؟اگر هست چه شرطی دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دروس کالج پاتفک دندانپزشکی روسیه شامل زیست شیمی و زبان روسی است و آموزش فقط به زبان روسی ارائه می شود. امکان بورسیه وجود ندارد.

  186. امير حسين گفت:

    سلام خسته نباشيد.
    مطالب عالي بود. فقط دوتا سوال دارم من امسال پيش ميخونم.
    معدل نهايي ١٦/٦٤ و كل ديپلم ١٧/٠٧ ايا در دانشگاه مسكو براي دندان پزشكي پذيرش ميشم؟
    و اينكه دوره ي پادفكت شامل چه دروسي است؟ و سطح امتحان ان چگونه است؟
    با تشكر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید اقدام فرمایید، دروس دوره پاتفک شامل زیست شیمی و زبان است. سطح امتحان پاتفک بالا نیست.

  187. دلارام گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشيد
    من از دانشگاه سچينوا در رشته ي دندان پزشكي پذيرش گرفتم .
    ميخواستم بدونم كه ايا خوبيه ؟
    يه مقدار تو هزينه ها به مشكل بر خوردم ميخواستم بدونم شهريه دانشگاه سالي چند دلاره ؟
    با تشكر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سچینوا مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست. فقط داروسازی این دانشگاه مورد تایید است. بابت شهریه هم مبلغ حدود 4.000 تا 5.000 دلار حساب کنید.

  188. صادق گفت:

    سلام
    ببخشید من میخواستم بدونم آیا در روسیه دانشگاه معتبر در مقطع فوق لیسانس رشته ایمنی(بازرسی فنی has) وجود دارد
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دانشگاه های این کشور دارای اعتبار خوبی هستند و در بسیاری از رشته ها پذیرش دانشجو دارند.

  189. آیناز کیا گفت:

    میتوان با مدرک دیپلم برای اخذ بورسه در رشته ی داروسازی اقدام کرد؟ویا با مدرک کارشناسی مهندسی شیمی برای رشته داروسازی اقدام کرد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اقدام وجود دارد ولی بورسیه خیر

  190. آیناز کیا گفت:

    چه گرایش هایی از مهندسی شیمی را روسیه در مقطع کارشناسی ارشد بورس میکند؟ حداقل معدل کارشناسی برای اخذ بورسیه دولتی روسیه چند است؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      گرایش های مختلفی از شیمی در دانشگاه های روسیه ارائه می شود، شانس اخذ بورسیه در مقطع فوق لیسانس یا ارشد در روسیه زیاد نیست.

  191. رضا گفت:

    سلام خيته نباشيد ببخشيد براي اينكه پس از پايان درس در رشته پزشكي در روسيه به ايران برگرديم ميانگين معدل چهارم و ديپلم بايد ١٦ باشد درستِ؟
    منظورتون از معدل چهارم تنها معدل دروس نهايي است يا معدل دروس نهايي و غير نهايي يا معدل سالانه (نوبت اول و نوبت دوم)
    و ايا ميشه براي معدل چهارم از معدل دوره پادفك استفاده كنند

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      پس از بازگشت به ایران باید میانگین معدل دیپلم (یعنی معدل سال های اول تا سوم) و همچنین معدل پیش دانشگاهی باید بالای 16 باشد.
      منظور از معدل، معدل کل می باشد و نه معدل کتبی، بسیاری این دو را با هم اشتباه میگیرند.
      برای معدل پیش دانشگاهی نیز این مسئله یعنی جایگزینی بجای دوره پاتفک امکانپذیر است ولی نهایتاً بسته به موافقت وزارت بهداشت است.

  192. مهریار م گفت:

    سلام
    ممنون بابت سایت خوبتون بخاطر توضیحات کامل و ادمین گل که اینقد خوب جواب مارو میده. مرسی گل من
    ببخشید چنتا سوال داشتم خواهشن یکم دقیق منو راهنمایی کنین
    -ایا برای تحصیل پزشکی در دانشگاه مورد تایید وزارت علوم باید در ازمون ورودی دانشگاه شرکت کنیم؟
    -اگه ازمونی هست، دروس مربوط بهش چی هست؟
    -ایا دانشگاهی هست که بدون آزمون پذیرش پزشکی داشته باشه که اونم مورد تایید وزارت علوم ایران باشه؟
    -هزینه ی سالانه ی رشته پزشکی همون سه هزارتاست که نوشتین یا الان بیشتر شده؟ (منظورم اون دانشگاهایی هست که وزارت علوم تایید میکنه)
    -به طور کلی اگه بخوایم یه خوابگاه بگیریم و پزشکی بخونیم و عادی هزینه کنیم، هزینه ی سالانه ی این دانشجو با این شرایط در چه حدودی هستش؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      ممنون بابت ابراز محبت!
      به ترتیب به سوالات پاسخ می دهم؛
      – بله، شرط ورود به دانشگاه ها پس از اتمام دوره پاتفک قبولی در آزمون ورودی است.
      – دروس آزمون شامل زیست شیمی و زبان می باشد.
      – خیر
      – هزینه حدود 3.000 تا 5.000 دلار در سال
      – هزینه سالانه با احتساب هزینه تحصیل و زندگی حدود 40 میلیون تومان می باشد.

  193. سارا گفت:

    با سلام. زبان تدریس دندانپزشکی سماشکو روسی است یا به انگلیسی هم تدریس میشود؟ ایا تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی مورد تایید وزارت بهداشت است؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دندانپزشکی که مورد تایید وزارت بهداشت باشد فقط به زبان روسی تدریس می شود.

  194. محمد روشن گفت:

    سلام جناب. من سال آخر رشته آموزش زبان انگلیسیم دانشگاه آزاد. همونطور که فرمودین آیلتس در مقطع دکترا زیاد کاربردی نیس گرچه میتونم در صورت نیاز نمره ۶ رو بیارم. مشکلم روی اکسپت کردن نوع دانشگام که آزاده و نبودن نمره بالا و یا مقاله معتبره… اگه ممکنه شرایط مالی در کل دوره دکترا در روسیه رو مفصل شرح بدین چه رایگان چه غیرش. ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر بابت دانشگاه آزاد مشکلی نیست و این موسسه می تواند پذیرش برای شما دریافت کند، امکان اخذ بورسیه و فاند در مقطع دکترا روسیه وجود دارد و این هزینه بسته به مبلغ می تواند هزینه های تحصیل و زندگی شما را پوشش دهد.

  195. علی مقرب گفت:

    سلام بنده لیسانس عمران رو دارم دیپلم فنی برای ادامه تحصیل در سماشکو دندان میشه مراجعه کرد ممنون میشم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با مدرک دیپلم فنی جهت تحصیل پزشکی یا دندان می توانید اقدام فرمایید ولی دانشگاه سماشکو خیر، یعنی این دانشگاه مدرک فنی را قبول نمی کند.

  196. سودابه گفت:

    سلام براي رشته پزشكي نياز به پيش دانشگاهي هست ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در روسیه امکان اقدام بدون مدرک پیش دانشگاهی وجود دارد.

  197. مارال شهبازی گفت:

    سلام من دیپلم انسانی با معدل ۱۸.۵۰ هستم، میخواستم ببینم برای حقوق روسیه کشور خوبیه یا نه؟ یا اینکه بهتره برای لیسانس اقدام کنم یا فوق لیسانس؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشور روسیه گزینه مناسبی است، البته اقدام برای تحصیل حقوق در کشورهای دیگر اروپایی بهتر است. اقدام برای لیسانس یا فوق به نظر بنده، بسته به علاقه و شرایط شما دارد ولی در کل امکان تجصیل این رشته در ایران نیز فراهم است.

  198. آیدین افشار گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    بنده دیپلم معماری داشته و قصد دارم جهت ادامه تحصیل در رشته حقوق، مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های روسیه را دارم؛
    خواهشمندم بفرمایید میانگین هزینه های سالانه تحصیل و زندگی چقدر بوده و آیا نیازی به مدرک پیش دانشگاهی ایران دارد یا خیر؟
    و نهایتاً اینکه مدرک آیلتس زبان انگلیسی مناسب است برای تحصیل در آن کشور، و اگر نیاز به فراگیری زبان روسی است، آیا در همان کشور امکان فراگیری وجود دارد؟
    پیشاپیش از توجهتان صمیمانه سپاسگزارم
    موفق و سربلند باشید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      میانگین هزینه تحصیل و زندگی سالانه 10.000 دلار می باشد. ارائه مدرک پیش دانشگاهی و مدرک زبان لازم نیست، در همان کشور دوره زبان برگزار می شود.

  199. محمد گفت:

    سلام .ايا موقع انتقال به بين الملل اون ٧٠ واحد كه توروسيه پاس شده رو ايران قبول ميكنه يا ازصفر بايدشروع كرد؟ وچقد هزينه بعنوان كمك به دانشگاه ميگيرن؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      باید از ابتدا شروع کنید و همچنین امکان اقدام قطعی نیست. مبلغ کمک هزینه مشخص نیست.

  200. بهرام گفت:

    سلام وقت بخیر.من کارشناسی عمران دارم برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در روسیه امکانش هست؟شرایطش چیست؟امکان فاند جی؟ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله، می توانید اقدام فرمایید. امکان فاند در برخی شرایط وجود دارد که بستگی به شرایط دانشگاه و همچنین دانشجو دارد.

      1. بهرام گفت:

        باسلام وخسته نباشید ارشد عمران در کدومیک از دانشگاهاش هست…ممنون ازتون

  201. دانشجو گفت:

    سلام جناب ببخشید دوباره مزاحم شدم امتحان ورودی و کالج دانشگاه دندانپزشکی مسکو از بقیه کالج ها سختره یا که فرقی ندارن با هم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      طوری که خود دانشگاه اعلام می کنند، فرقی نمی گذارند ولی در عرف و بین دانشجویان رایج شده که بین کالج ها تفاوت وجود دارد.

  202. سحر گفت:

    سلام
    من كارشناسي مامايي از دانشگاه آزاد دارم
    ميتونم براي ارشد از روسيه پذيرش بگيرم؟

  203. شیما گفت:

    سلام اگر در حین تحصیل 6 ساله برای پزشکی مجبور به ادامه تحصیل در آمریکا یا کانادا بشم میتونم انتقالی بگیرم و ادامه رو در آمریکا یا کانادا بخونم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      سیستم آموزشی این دو کشور با هم متفاوت است، شانس موافقت با انتقالی تقریباً صفر است ولی پس از اتمام تحصیلات می توانید اقدام فرمایید.

  204. شمیم امیری گفت:

    سلام من لیسانس گرافیک هستم و دیپلم پیش دانشگاهیمم انسانی است و معدل لیسانسم 18.98 است از دانشگاه علمی و کاربردی. برای دانشگاه سن پطرزبورگ پزشکی یا پرستاری میتونم پذیرش بگیرم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر با این مدارک اقدام برای پذیرش مستقیم امکان پذیر نیست، این موسسه می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

  205. دانشجو گفت:

    سلام جناب خسته نباشید دانشگاه ددانپزشکی مسکو که مورد تایید وزارت بهداشت هستش ایا میشه با کالج و امتحان ورودی وارد این دانشکده شد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله، تنها راه ورود به این دانشگاه از طریق آزمون ورودی است.

  206. arash گفت:

    سلام ممنون که سوالات روجواب میدید
    من امسال دیپلم ریاضی را گرفتم اگر پیش دانشگاهی نرم وبخواهم سال دیگه (۹۶) اقامت تحصیلی بگیرم به مشکلی نمیخورم ؟ (از لحاظ نظام وظیفه و سربازی )۹۶.۵.۲هم ۱۸ سالم تموم میشه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      طبیعتاً اگر به سن 18 برسید، مشکل سربازی خواهید داشت ولی راه حل هایی وجود دارد که می توانید از مشاورین موسسه سوال فرمایید.

  207. فرید گفت:

    سلام. لیسانس برق دارم. دیپلم فنی و حرفه ای. ایا راهی برای ادامه تحصیل دندانپزکی در روسیه دارم؟هر راهی باشه.ممنون از وقتی که در اختیارم قرار میدید.از طریق خودتون باید اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای ورود به پزشکی و دندان روسیه داشتن مدارک ریاضی یا تجربی لازم است ولی این موسسه می تواند بابت اخذ پذیرش پزشکی روسیه را با مدرک فنی حرفه ای به شما کمک کند.

      1. فريد گفت:

        يك دنيا ممنون، با تلفن هاي مؤسسه تماس بگيرم؟

        1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

          خواهش می کنم، می توانید جهت مشاوره با همکاران موسسه در تهران یا شیراز تماس حاصل فرمایید.

  208. ارشد گفت:

    سلامجناب ممنونم ازتون بخاطر اطلاعات بی نقضتون ایا.M.SECHENOV

    FIRST MOSCOW STATE MEDICAL UNIVERSITY

    PRIMUS INTER PARESاین دانشگاه مورد تایید ایران در رشته دندان پزشکی هستش؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، فقط رشته داروسازی این دانشگاه مورد تایید مشروط است.

  209. دانشجو گفت:

    با سلام
    من دیپلم تجربی دارم و پیش دانشگاهی را هم گذرانده ام برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیازی به گذراندن کالج در آن کشور هست؟ و بعد از خواندن دو یا سه سال میشود به بین الملل ایران انتقالی گرفت؟ یا بعد از اتمام تحصیل در روسیه میتوان به ایران بازگشت؟ مدرکی که میگیریم مورد تایید وزارت بهداشت است؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در هر صورت نیاز به گذراندن دوره کالج یا همان پاتفک را دارید. امکان انتقالی وجود دارد ولی منوط به گذراندن 70 واحد درسی و همچنین موافقت وزارت بهداشت ایران که زیاد نمی شود به بازگشت به ایران خوشبین بود.
      در کشور روسیه دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت وجود دارد.

  210. ارشد گفت:

    سلام خسته نباید جناب ایارشته پزشکی هم در مسکو مورد تایید وزارت هستش؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، برای رشته های پزشکی فقط دانشگاه های پاوولوف و سنت پیطرزبورگ و در شهر سنت پیطرزبورگ مورد تایید هستند.

  211. نازیلا گفت:

    سلام.ایا واقعا دانشگاهای پزشکی روسیه فاقد اعتبار در ایرانه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، دانشگاه های پزشکی زیر مورد تایید مشروط وزارت بهداشت هستند.
      دانشگاه سماشکو برای رشته دندانپزشکی ، دانشگاه های سنت پیطرزبورگ و پاوولوف برای پزشکی و دانشگاه سچینوا برای داروسازی

  212. جامدات گفت:

    با سلام
    من ارشد مهندسی مکانیک دارم واسه دکتری مکانیک روسیه بدون فاند هزینه ها چجوریه؟؟امکان فاند گرفتن در چه حدیه؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان فاند وجود دارد، هزینه تحصیل بدون فاند حدود 3.000 تا 4.000 دلار در سال است.

  213. محمد اهوازی گفت:

    با سلام
    من امسال انتخاب رشته دارم برای مقطع دبیرستان و رفتم هنرستان موسیقی . میخواستم بدونم با مدرک موسیقی میتونم در یکی از دانشگاه های مسکو که رشته ی موسیقی داشته باشه تحصیل کنم؟!
    هزینه دانشگاه چقدر در سال در میاد؟
    خیلی ممنون بابت مطلب مفیدتون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اقدام وجود دارد، هزینه ها در حدود 3000 تا 4000 دلار در سال است.

  214. hadi davoodi گفت:

    سلام
    در مورد هزینه پزشکی میشه شفاف سازی کنید
    یه قسمت از سایتتون نوشتید 3000 دلار یه قسمت دیگه نوشتید بین 10 تا12 هزار دلار

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هزینه ها بسته به نوع کالج متفاوت است، هزینه های کالج از حدود 3000 دلار می باشد ولی ممکن است حتی برخی کالج ها نرخ هایی در حدود 2500 دلار نیز داشته باشند.

  215. saeed گفت:

    سلام. من سال اخر کارشناسی برق هستم. یک بار انصراف از دانشگاه دادم و چون هر دانشجو یک بار حق انصراف دارد اگر بخوام برای پزشکی روسيه اقدام کنم باید اول خدمت و انجام بدم بعد اقدام کنم یا امکان رفتن به پزشکی روسيه قبل از خدمت وجود داره؟ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله راه حل هایی برای شما وجود دارد، جهت اطلاع با توجه به طولانی بودن بحث و غیره با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

  216. اهومن گفت:

    سلام جناب شروع کلاس های پادفک روسیه از کی هستش؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      شروع کلاس ها از حدود اوایل ماه اکتبر می باشد البته در صورتی که دانشجویان دیر برسند نیز دوره هایی برای آنها وجود دارد.

  217. shutter گفت:

    سلام
    میانگین معدل سوم و پیشدانشگاهی بنده ۱۵.۵ هستش
    من الان نمیتونم برای پزشکی روسیه اقدام کنم؟
    اگر ممکنه راهنمایی کنید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله راه حل هایی برای شما وجود دارد با توجه به شرایط می توانید از مشاورین موسسه سوال فرمایید.

  218. عي رضايي گفت:

    سلام.من 26ساله هستم وداراي مدرك ديپلم وپيش دانشگاهي علوم انساني وانگليسيم درحدنرمال است،ايادررشته دندانپزشكي روسيه ميتوانم شروع كنم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      جهت اخذ پذیرش مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی یا تجربی مورد نیاز است.

  219. محمدجواد گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم رتبه کنکور ایران مهم می باشد؟
    باتشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      خیر اصلاً تاثیری و ارتباطی ندارد.

  220. ارش اسکندری گفت:

    سلام ممنون که سوال هارو بادقت جواب میدید
    من سال سوم دبیرستان (ریاضی) رو تموم کردم. باید سال چهارم رو حتما برم یا از همین امسال هم میشه اقدام کرد
    وسوال دیگر این که زبان روسی رو میشه در خود روسیه یاد گرفت یا نه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      جهت اقدام تحصیل در این کشور امکان اقدام با مدرک دپپلم و بدون پیش دانشگاهی وجود دارد. بابت زبان هم بله، سالانه افراد بسیار زیادی نسبت به تحصیل به زبان روسی اقدام می کنند و شرایط بهتری هم از لحاظ های مختلف برای این دانشجویان فراهم است.

  221. حسينhosein گفت:

    سلام خسته نباشيد من چنتا سوال خدمتتون داشتم من ٢٥سالمه برا رشته هوافضا ميخوام برم دانشگاه مايي ميشه هزينه دانشگاه رو بهم بگيد و هزينه خرجو خوراك اينارو ؟لطفا دقيق بگيد ممنونم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشور روسیه یکی از برترین کشورها برای تحصیل رشته هوافضا می باشد، امکان تحصیل در این رشته به هر دو زبان انگلیسی و روسی فراهم است، هزینه تحصیل سالانه حدود 4.000 تا 5.000 دلار و هزینه زندگی به طور متوسط بین 300 تا 500 دلار به صورت ماهانه می باشد.

  222. Parsa گفت:

    با سلام من 24 سالم هست /فوق دیپلم معماری هستم /می خواستم بدونم ایا من در مقطع کارشناسی می تونم اعزام بشم به روسیه زبان هم بلد نیستم .اجازه ی کار برای دانشجو وجود داره و بکل بعدش باید برگردی به کشور یا می تونی بمونی و یا کار پیدا کنی .میشه راهنمایی کنین.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید برای اعزام به روسیه اقدام فرمایید، برای ورود به دانشگاه های این کشور معمولاً مدرک زبان لازم نیست. بابت اجازه کار دانشجویی هم اجازه دارید اما پیدا کردن در این کشور خیلی راحت نیست.
      اخذ اقامت روسیه امکان پذیر است ولی شما پس از تحصیل در این کشور گزینه های بهتری برای اقامت و زندگی خواهید داشت.

  223. رضا گفت:

    سلام
    خسته نباشيد من خيلي علاقه به رشته دندانپزشكي دارم ايا با اين شرايط معدل ميتونم برم و درس بخونم و البته بعد از پايان درس برگردم
    كتبي سوم ١٢.٧٣
    معدل كل (اول.دوم.سوم)١٧.٣٧
    كتبي چهارم ١١.٢٠
    رشته تجربي هستم
    ببخشيد منظورتون از معدل ديپلم چيه
    اگه با اين شرايط نميشه چاره اي نيست

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دانشکاه های روسیه مورد تایید مشروط وزارت بهداشت هستند و یکی از شرایط ارزشیابی دانشگاه های مشروط این است که باید میانگین معدل کل دیپلم و پیش دانشگاهی شما 16 باشد. البته راه حل هایی برای شما وجود دارد که مشاورین موسسه می توانند به شما راهنمایی دهند.
      معنی و منظور معدل دیپلم معدل سال های اول دوم و سوم دبیرستان است.

  224. سهراب نصر گفت:

    سلام.
    من متولد 68 هستم. دیپلم و پیشدانشگاهی ریاضی. لیسانس مکانیک. کارشناس ارشد مدیریت اجرایی.
    امکان اقدام برای رشته دندانپزشکی در این سن رو دارم؟ و شرایط رو اگه اعلام کنین برای من ممنون میشم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان اقدام برای شما وجود دارد، معمولاً محدودیت سنی تحصیل پزشکی این کشور حدود سن 34 می باشد. ریز و جزییات شرایط رو اگر امکان داشته باشه از مشاورین موسسه سوال فرمایید.

  225. سالار ارزانی گفت:

    سلام . من دانشجوی رشته بیوشیمی هستم. ترم 7 . میخواستم ببینم برای ادامه تحصیل در روسیه در مقاطع بالاتر آیا امکان ادامه تحصیل دارم؟ به چه ارگانی باید برای گرفتن پذیرش مراجعه کنم ؟ ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید، البته پس از اتمام مقطع لیسانس. جهت اقدام می توانید به موسسات اعزام دانشجو مراجعه فرمایید.

  226. ارش انصاری گفت:

    با سلام میخواستم بدون با معدل دیپلم:۱۹/۴۹
    معدل پیش دانشگاهی:۱۸/۷۰ باید دوره پادفک رو گذروند؟؟؟
    امتحان ورودی سخت هستش؟؟؟

  227. سجاد نجاتی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم حذینه دقیق تحصیل در درشته دندانپزشکی چقد میشه ؟ ( خوابگاه ، غذا ، حذینه رفت و امد و هزینه خود دانشکاه ) ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هزینه ها شامل هزینه تحصیل و هزینه زندگی می شود، این هزینه سالانه در حدود 9000 تا 10000 دلار می باشد، البته هزینه زندگی بستگی به شخص دارد و این هزینه، به صورت میانگین است.

  228. احمدی گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید من در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی هستم وبسیار علاقمند به رشته پزشکی الان متوجه شدم که شرط معدل داره وامیدم در حال از بین رفتنه الان معدل دقیقم را بخاطر ندارم اما احتمالا 32-31مجموع میشه.به نظرتون شانسی دارم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شرط معدل برای ورود به دانشگاه های پزشکی روسیه وجود ندارد ولی با توجه به مشروط بودن دانشگاه های این کشور، در صورتی که قصد بازگشت به ایران و ارزشیابی مدرک خود را داشته باشید، باید مجموع معدل شما 32 باشد. البته در صورتی که معدل شما پایین می توانید ترمیم معدل داشته باشید و یا دیپلم مجدد بگیرد.

  229. Parinoosh گفت:

    سلام. ببخشید میشه بگید واسه ادامه تحصیل پزشکی روسیه حتما باید زبان روسی بلد باشیم. اگر آیلتس داشته باشیم امکانش هست که پذیرش بگیریم؟ دانشگاه روسیه فقط به زبان روسی هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر زبان تحصیل دانشگاه پزشکی روسیه انگلیسی و روسی می باشد و برای اقدام نیاز به مدزک زبان روسی یا انگلیسی نیست و امکان پذیرش بدون مدرک زبان وجود دارد.

  230. azade گفت:

    ‌با سلام ,‌من چند تا سوال دارم خدمتتون… اگه ممکنه یه شماره تماس بذارید که من زنگ بزنم سوالامو بپرسم. ممنون
    اگه لطف کنید هر چه سریع تر شماره تماستونو بذارید، ممنون میشم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شماره های تماس موسسه در قسمت پایین سایت درج شده است، شما می توانید همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 9 الی 20 با موسسه تماس حاصل فرمایید.

  231. ایمان افشار گفت:

    با سلام میخاستم بدونم هر دیپلمی میشه واسه پزشکی یا فقط باید دیپلم تجربی باشه ؟
    و هم اینکه حداقل معدل چقدر باید باشه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، امکان اقدام فقط با دیپلم ریاضی و تجربی امکان پذیر است. از نظر تایید شدن مدرک در ایران با توجه به مشروط بودن دانشگاه های پزشکی روسیه نیز، حداقل میانگین معدل دیپلم و پیش دانشگاهی باید 16 باشد.

  232. ابولفضل کریمی گفت:

    سلام خدمت مدیر سایت که منو آگاه کردن
    سوال داشتم خواستم بپرسم که من الان سال آخر رشته تجربی هستم که امسال باید شروع کنم این سوال منه که من باید چه شرایطی داشته باشم که به روسیه برم ۲. آیا با مدرک دیپلم هم میشه برم ۳.در رشته دندانپزشکی بهترین دانشگاه چیه و ظرفیت برای اعضای خارجی چند نفره مرسی

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      داشتن مجموع معدل 32 با توجه به مورد تایید بودن مشروط دانشگاه های روسیه الزامی است. با مدرک دیپلم هم می توانید اقدام فرمایید.تنها دانشگاه مورد تایید برای رشته دندانپزشکی در روسیه دانشگاه سماشکو است.

  233. امير حسين گفت:

    سلام خسته نباشيد.
    دوره ي پادفكت در روسيه چه مدت طول ميكشه؟
    درس هاي اين دوره چي هستن؟ احتمال قبولي در اين دوره چقدر است؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دوره پاتفک حدود 9 ماه زمانبر است، البته اگر شخصی دیر تر شروع کنه نهایتاً باید تا تیرماه تمام کنه و مجبور در کلاس های فشرده شرکت کنه. دروس پاتفک معمولاً فیزیک، شیمی ، زیست و زبان هستند. در روسیه فعلاً مشکلی بابت قبولی نیست.

  234. hamed pedaran گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من مدرک مهندسی برق دارم میخواستم بدونم که آیا میتونم برای رشته دندانپزشکی پذیرش بگیرم؟؟؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید، البته هیج ارتباط یا تطبیق واحدی وجود ندارد و شما می توانید از طریق مدرک دیپلم اقدام فرمایید.

  235. ساغر کاظمی گفت:

    سلام

    میخواستم بدونم بین کالج های کشور روسیه فرقی وجود داره؟ یعنی شرایط ورود به دانشگاه برای کالج های مختلف متفاوته؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      خیر تفاوت چندانی وجود ندارد، فقط مورد تایید کالج از نظر دانشگاه های سن پیطرزبورگ یا مسکو مهم است. با توجه به اینکه شما در سال اول دوره پادفک را می گذرانید، نوع کالج اهمیتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *