تحصیل در رشته ی اقتصاد در روسیه

دانشگاه دولتی اورال (UrFU) یکی از 10 دانشگاه برتر روسیه با قدمت 100 ساله ای است که دراکرتینبورگ واقع شده است. امروزه جامعه ی پر جنب و جوش دانشگاه شامل حدود 35000 دانش آموز از تقریبا 80 کشور جهان وشامل حدود 4000 دانشکده است. دانشجویان می توانند در 400 دوره ی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در علوم طبیعی، مهندسی، فناوری اطلاعات، علوم اجتماعی، علوم انسانی و تحصیل در رشته ی اقتصاد در روسیه را به زبان روسی و انگلیسی تحصیل کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در روسیه

رشته ی اقتصاد کشور روسیه، رشته ای پر مخاطب در میان دانشجویان بین المللی می باشد. اطلاعات تئوری و مهارت های کاربردی گوناگونی که در دانشگاه های برتر کشور روسیه کسب می کنید، موجب آگاهی از توانمندی هایتان در زمینه ی تجارت و مدیریت می شود. طیف گسترده ای از دوره های تحصیلی به متقاضیان فرصت انتخاب امیدوار کننده ترین رشته را می دهد. تخصص های زیر جهت تحصیل در روسیه به دانشجویان ارائه می گردد:

  • کسب و کار تجاری
  • بازاریابی هوشمند
  • سرمایه گذاری معماری
  • بانکداری و تجزیه تحلیل داده
  • تجزیه و تحلیل کسب و کار
  • اطلاع رسانی  تجاری
  • حساب داری و حسابرسی
  • فعالیت های اقتصادی خارجی
  • فناوری پیشرفته
  • سیستم تجاری خالاقانه

دانشگاه های ارائه دهنده ی تحصیلات در زمینه ی اقتصاد در سراسر کشور قرار گرفته اند. در این کشور دانشگاه های پیشرویی همچون :دانشگاه پیپل فرندشیب روسیه، دانشگاه اورال فدرال، دانشگاه ملی علوم و فناوری MISIS ، دانشگاه ITMO ، دانشگاه دولتی تامسک  و دیگر دانشگاه ها . فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در هنگام استخدام نسبت به  سایر رقیبان  بیشترین برتری را  دارند.

هر درسی که توسط دانشگاه های روسیه ارائه می شود ترکیبی از بخش تئوری و عملی می باشد و درنتیجه روند کسب دانش تا حد امکان کارآمد می باشد. بنابراین پس از 4 سال تحصیل  دردوره مدیریت ایالتی و شهری در دانشگاه RUND ( مسکو) به دانشجویان مدرک لیسانس اهدا می گردد. تدریس در این رشته ها به زبان روسی می باشد و تحصیل به صورت تمام وقت، از راه دور  و تلفیقی نیز امکان پذیر است.

متخصصان در سطوح متفاوت مدیریتی ،ازشهری تا ایالتی ،آموزش داده می شوند . در طول تحصیل دانشجویان همواره تمام سطوح ساختار قدرت را پشت سر می گذارند. با پشت سر گذاشتن آموزشات تجاری و بازرگانی در UrFU  ( یکاترینبورگ)، فارغ التحصیلان مدرک دانشگاهی لیسانس دریافت می کنند. این دوره شامل ارائه و سیمینار های متعدد می باشد.

همچنین در این دانشگاه رشته های تلفیقی و دروس اختیاری نیز ارائه می گردد . این دوره  به مدت  سال  4زمان می برد و به صورت تمام وقت می باشد. هدف از دوره ی سرمایه گذاری اقتصادی و مدیریت در MISIS (مسکو)، تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری معماری، روند کسب و کار، انجام فعالیت های خلاقانه، خلق کسب و کاری جدید و غیره می باشد.

شرایط اخذ پذیرش رشته اقتصاد از دانشگاه های روسیه

شرایط ورود در روسیه بسته به دانشگاه و دوره ای که قصد ورود به آن را دارید، بسته به نمرات قبلی شما و نتایج آزمون و ورودی و مصاحبه ی شما، متفاوت است که در این بین مورد آخر جزء اصلی فرایند انتخاب است. از آنجا که بیشتر دوره ها در دانشگاه های روسیه به زبان روسی تدریس می شوند این احتمال وجود دارد که نیاز داشته باشید ابتدا این زبان را بیاموزید و مدرکی دال بر تسلطتان بر زبان مذکور ارائه دهید.

شرایط اخذ پذیرش رشته اقتصاد از دانشگاه های روسیه

با این حال جای نگرانی ای وجود ندارد چرا که برخی دانشگاه های روسیه دوره های پیش نیاز یک ساله ای را برگزار می کنند که به تازه واردانی نظیر شما این امکان را می دهد تا از طریق دوره هایی در باره ی سبک زندگی، فرهنگ و زبان روسی خود را کاملا با جامعه ی روسیه وفق دهید.

آزمون های ورودی در روسیه در رابطه با اینکه یک دانشجو در دانشگاه انتخابی پذیرفته می شود یا خیر نقش بزرگی ایفا می کنند. آزمون یکپارچه ی ایالات (EGE)، همانند آزمون SAT مورد استفاده درآمریکا، یک آزمون استاندارد برای پذیرش به دانشگاه های این کشور است. دانشگاه های برتر بالاترین نمره های آزمون یکپارچه ی ایالات را جذب می کنند تا اینکه دانشجویان  صلاحیت ورود  این دانشگاه ها را داشته باشند، بنابراین ورود به این دانشگاه ها از همه مشکل تر است.

همچنین همه ی مدارک مورد نیاز نظیر درخواست پذیرش، مشخصات فردی، گواهی های تحصیلی پیشین، عکس های پاسپورتی و گواهی های پزشکی، باید به همراه کپی تایید شده و ترجمه شده به زبان روسی ارائه شوند. اگر تابعیت دوگانه دارید شما می توانید با استفاده از پاسپورت غیر روسی خود به عنوان دانشجوی خارجی درخواست دهید.

اگر برای مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دکترا یا دکترای علوم) اقدام می نمایید شما می بایست مدارک پیشین خود نظیر مدرک تخصصی یا مدرک کارشناسی در حوزه ی مشابه یا نزدیک به آن را ارائه نمایید که تقریبا سخت گیرانه است، به ویژه در مقایسه با ایالات متحده یا انگلستان. بر خلاف دوره های کارشناسی، تعداد بیشتری از دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

لطفا توجه داشته باشید که دانشگاه ها در طول سال درخواست های زیادی را دریافت می کنند و بنابراین کار هوشمندانه این است که مدارک مورد نیاز را ماه ها قبل از اتمام مهلت تعیین شده بفرستید تا از تاخیر های پیش بینی نشده جلوگیری کرده باشید.

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته اقتصاد

بهترین دانشگاه های روسیه که دوره های اقتصاد را ارائه می کنند در سرتاسر این کشور پخش شده اند. برخی دانشگاه های برتر در این حوزه عبارت اند از:

  • دانشگاه تحقیقات ملی اقتصاد
  • دانشگاه ایالتی منطقه ی موسکو
  • دانشگاه دوستی مردم روسیه
  • دانشگاه فدرال یورال
  • دانشگاه ملی علوم و فناوری MISIS
  • دانشگاه ITMO
  • دانشگاه ایالت تومسک

رتبه و رنکینگ دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته اقتصاد

  • دانشگاه تحقیقات ملی اقتصاد 343
  • دانشگاه دوستی مردم روسیه 446
  • دانشگاه فدرال یورال 412
  • دانشگاه ملی علوم و فناوری MISIS 476
  • دانشگاه ITMO 511-520
  • دانشگاه ایالت تومسک 373

رتبه و رنکینگ دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته اقتصاد

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در روسیه

تحصیلات عالی برای خارجی ها در فدراسیون روسیه چقدر هزینه دارد؟ تحصیل در دانشگاه های روسیه بر مبنای قراردادی ترکیبی عالی از هزینه ی پایین و کیفیت بالاست: دانشجویان خارجی دانش پایه و مدارک معتبر را در ازای قیمتی بسیار معقول به دست می آورند. شهریه ها در دانشگاه های روسیه ممکن است متفاوت باشند اما در هر صورت از اروپا یا کشورهای دیگر پایین تر است. در عین حال کیفیت آموزش روسیه به همان خوبی اروپاست.

وزارت علوم و تحصیلات عالی فدراسیون روسیه میزان حداقلی ای برای شهریه تعیین کرده است – شهریه های دریافتی نمی توانند کمتر از مقدار هزینه شده برای هر دانشجو از سوی دولت باشد. به طور قطع شهریه در دانشگاه های روسیه به برنامه ی درسی، مدت زمان تحصیل و موسسه ای که در آن آموزش انجام می شود بستگی دارد.

به علاوه هزینه ی زندگی در روسیه (اسکان، غذا، حمل و نقل، بیمه ی پزشکی و دیگر موارد نسبت به بسیاری کشورهای دیگر پایین تر است. دانشجویان خارجی تمام وقت مزایای بسیاری دارند، درست همانند دانشجویان روس. برخی دانشگاه های روسیه بعضا دانشجویان مستعد را ترغیب می کنند و به آنها تخفیف هایی در شهریه می دهند.

اخذ مدرک کارشناسی در روسیه چه قدر هزینه دارد؟ پس از تکمیل چهار سال دوره ی کارشناسی، دانشجویان یک مدرک کارشناسی و یک دیپلم تحصیلات عالی به دست می آورند. پس از آن دانشجویان می توانند تحصیلات خود را ادامه داده و مدرک کارشناسی ارشد خود را به دست آورند. آموزش در بخش تمام وقت مدرک کارشناسی بین 3000 تا 3340 دلار در سال هزینه دارد.

حداقل هزینه 2060 دلار در سالاست و حداکثر آن 11620 دلار در سال. تحصیل بازرگانی، حسابداری، اقتصاد یا MBA در دانشگاه های روسیه بین 2500 تا 7000 دلار در سال هزینه خواهد داشت. شرایط مهاجرت تحصیلی به روسیه را می توانید از مشاورین موسسه حققوی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *