تحصیل رشته حقوق در ترکیه

تحصیل رشته حقوق در ترکیه از جمله رشته های پر تقاضا در میان دانشجویان بین المللی به شمار می آید و هر ساله افراد زیادی درخواست پذیرش در این رشته از دانشگاه های کشور ترکیه را دارند. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، نیازمند اطلاعاتی در خصوص شرایط تحصیل رشته حقوق در ترکیه و نیز هزینه تحصیل رشته حقوق در ترکیه می باشند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلایل تحصیل رشته حقوق در ترکیه

موقعیت جغرافیایی، فرهنگ، آداب و رسوم مشترک و هزینه های مقرون به صرفه، کشور ترکیه را به یکی از مقاصد مهم برای مهاجرت تحصیلی متقاضیان ایرانی تبدیل کرده است. مدرک تحصیلی صادر شده از دانشگاه های ترکیه در زمره معتبرترین مدارک بین المللی است که توسط سازمان های معتبر جهانی به رسمیت شناخته می شود. علاوه بر این، همکاری دانشگاه های ترکیه با دانشگاه های برتر و معتبر جهانی از دیگر دلایل برای ادامه تحصیل در رشته حقوق در ترکیه می باشد.

تحصیل رشته حقوق در ترکیه در مقاطع مختلف تحصیلی

رشته حقوق در ترکیه در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. پس از رشته های پزشکی و دندانپزشکی رشته حقوق از رشته های پرتقاضا در ترکیه به حساب می آید. بر این اساس کشور ترکیه نه تنها تسهیلات لازم را در جهت تحصیل متقاضیان در این رشته فراهم می کند، بلکه تمهیدات لازم برای یافتن کار پس از فارغ التحصیلی را امکان پذیر می سازد. وجود فرصت های شغلی در شغل های وکالت، وکیل دعاوی و مشاوره های حقوقی در ترکیه موجب شده است تا بسیاری از فارغ التحصیلان حقوق در این کشور مشغول کار و اشتغال شوند.

"<yoastmark

تحصیل در مقطع کارشناسی

متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در مقطع کارشناسی باید دارای مدرک مهارت زبان ترکی باشند. در واقع دانشگاه های ترکیه رشته حقوق را فقط به زبان ترکی ارائه می دهند. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی رشته حقوق در ترکیه در حدود چهار سال می باشد و دانشجویان موظفند در طول مدت تحصیل خود در حدود 180 واحد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

متقاضیان برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد رشته حقوق در این کشور باید دارای مدرک کارشناسی باشند. ارائه پایان نامه و یا مقاله های تحقیقی در این مقطع در برخی دانشگاه های ترکیه الزامی است. دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا ترکی برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ودکترای حقوق ترکیه الزامی است. متقاضیان برای تحصیل در مقطع دکترا حقوق و مهاجرت به ترکیه باید دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق باشند. مدت زمان تحصیل دکترای حقوق ترکیه در حدود چهار سال و برای مقطع کارشناسی ارشد دو سال می باشد.

ساختار آموزشی این رشته

ساختار آموزشی برای ادامه تحصیل رشته حقوق در ترکیه بر اساس دستیابی به اصول و قوانین جامعه بشری و انتخاب یک رشته تخصصی در حوزه حقوق و قانون در مقاطع بالاتر تحصیلی می باشد. بر این اساس متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در کشور ترکیه در طول تحصیل به فراگیری دروس و مباحث زیر می پردازند:

  • قوانین کیفری، تئوری حقوق جزا، عدالت کیفری، جرم جهانی، حقوق بشر، نظریه های اجتماعی و حقوقی، قانون کیفری اروپا، مجازات اعدام، حقوق مجرم و جزا، مبحث قتل، قانون املاک، حقوق مربوط به املاک و مستغلات، وام، قانون مالکیت تجاری، مالکیت، سهام، مالکیت سایت های اینترنتی، قانون ساخت و ساز
  • قانون ثبت اختراع و اکتشاف، قوانین حمایت از علائم تجاری، قوانین مالکیت معنوی، قوانین IP، قانون تجارت، قراردادهای بازرگانی، تجارت خرد، تنظیم قراردادهای شرکتی، طبقه بندی مالیاتی، قانون اوراق بهادار، قوانین بازنشستگی
  • قوانین مربوط به خانواده، قوانین بین المللی کودک، قوانین مربوط به ازدواج و طلاق، حقوق بین الملل خانواده، مشارکت مدنی

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص تحصیل رشته حقوق در ترکیه به هم وطنان عزیز می باشند.

شرایط تحصیل رشته حقوق در ترکیه

همان طور که گفته شد، متقاضیان تحصیل در رشته حقوق ترکیه در مقطع کارشناسی باید دارای مدرک مهارت زبان ترکی باشند. متقاضیان برای تحصیل رشته حقوق در ترکیه باید مدارک لازم از جمله مدارک مهارت زبان انگلیسی یا ترکی را ارائه دهند. ارائه گواهی سلامت جسمی و ذهنی متقاضی برای تحصیل در ترکیه الزامی می باشد. از دیگر شرایط ادامه تحصیل رشته حقوق در ترکیه شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها می باشد.

مدارک لازم

متقاضی تحصیل رشته حقوق در کشور ترکیه باید مدارک لازم را برای اخذ پذیرش ارائه دهد. مدارک مورد نیاز عبارت است از:

  • فرم تکمیل شده درخواست اخذ پذیرش حقوق ترکیه
  • ارائه نمره آزمون SAT و آزمون  YOS
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6 یا تافل 80 یا بالاتر و یا زبان ترکی
  • ارائه توصیه نامه از کالج یا مدرسه
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی
  • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی به همراه ترجمه آن ها به ترکی یا انگلیسی
  • ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی به همراه ترجمه آن ها به ترکی یا انگلیسی
  • رسید پرداخت هزینه بررسی مدارک
  • نامه پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه ترکیه

آزمون ورودی رشته حقوق

تحصیل در رشته حقوق بسیار پر طرفدار است و بر این اساس متقاضیان برای تحصیل در این رشته باید در آزمون ورودی شرکت کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته حقوق مقطع کارشناسی ترکیه را دارند، باید دارای مدرک مهارت زبان ترکی باشند. متقاضیان برای تحصیل به زبان ترکی باید در آزمون YOS شرکت کنند و نمره لازم را اخذ کنند. نتیجه این آزمون نقش مهمی در پذیرش رشته حقوق ترکیه دارد. برخی از کالج های حقوق ترکیه پذیرش در آزمون LSAT را به عنوان شرط پذیرش در این رشته می دانند.

بهترین دانشگاه های حقوق در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه از برترین دانشگاه ها محسوب می شوند و در فهرست رتبه بندی های جهانی دارای رتبه های برتر می باشند. بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه بر اساس برنامه های تبادل دانشجو اراسموس فعالیت می کنند. بعضی از برترین دانشگاه های ترکیه با دیگر کشورهای اروپایی توافق ها و همکاری های علمی دارند. از میان دانشگاه های حقوق در این کشور که دارای رتبه های جهانی می باشند، می توان موارد زیر را نام برد:

  1. دانشگاه استانبول (Istanbul University)
  2. دانشگاه آنکارا (Ankara University)
  3. دانشگاه آنادولو (Anadolu University)
  4. دانشگاه بیلکنت (Bilkent University)
  5. دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)
  6. دانشگاه کوچ (Koc University)
بهترین دانشگاه های حقوق در ترکیه

بهترین دانشگاه های حقوق در ترکیه

هزینه تحصیل رشته حقوق در ترکیه

هزینه تحصیل رشته حقوق در کشور ترکیه در مقایسه با هزینه تحصیل این رشته در کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه می باشد. هزینه تحصیل رشته حقوق از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متغیر است اما به طور معمول هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در حدود 450 تا 1500 دلار آمریکا در سال است. دانشجویان می توانند تا 25 ساعت در هفته کار دانشجویی انجام دهند.

هزینه های زندگی

کشور ترکیه علی رغم قرار گرفتن در اروپا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کشوری ارزان و مقرون به صرفه است. هزینه های زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف این کشور با هم متفاوت است. به طور متوسط هزینه های زندگی در این کشور ماهانه در حدود 1700 دلار آمریکا است. برخی از هزینه هایی که دانشجویان بین المللی در حین تحصیل با آن ها مواجه می شوند به شرح زیر می باشد:

  • اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه: 190 دلار
  • قبوض ماهانه: 65 دلار
  • حمل و نقل عمومی (ماهانه): 37 دلار
  • غذا در رستوران ارزان قیمت: 4.10 دلار
  • قهوه: 2 دلار
  • شیر (یک لیتری) : 0.80 دلار
  • سبزیجات (یک کیلوگرم): 0.40 دلار
  • یک شانه تخم مرغ: 1.80 دلار
  • آب (1.5 لیتری): 0.30 دلار
  • یک کیلوگرم گوشت: 9.60 دلار
  • یک بطری آبجو: 2 دلار
  • یک قرص نان: 0.45 دلار

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل رشته حقوق در کشور ترکیه را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

کار دانشجویی در حین تحصیل

کشور ترکیه تصمیمی اتخاذ کرده است تا دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فرصت انجام کارهای پاره وقت در حین تحصیل را داشته باشند. متوسط درآمد دانشجویان ماهیانه بین 100 تا 250 دلار آمریکا خواهد بود. دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت www.turkiye.gov.tr فرم درخواست اجازه کار را به صورت آنلاین تکمیل کنند.

بورسیه جهت تحصیل رشته حقوق در ترکیه

سازمان بورسیه ترکیه یکی از سازمان های دولتی این کشور است و هدف این سازمان پرورش نسلی است که بتوانند راه حل های مناسبی را برای مشکلات جهان اطراف خود بیابند. شرط مهم برای درخواست بورسیه تحصیلی، سن متقاضیان و معدل آن ها می باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی باید زیر 21 سال سن داشته و حداقل معدل آن ها 14 باشد.

"بورسیه

مزایای اخذ بورسیه

دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه این کشور شوند از امتیازاتی مانند دوره یک ساله آموزش زبان، بیمه درمانی، خوابگاه، بلیط یک طرفه هواپیما، مخارج زندگی و هزینه های تحصیل برخوردار خواهند شد.

ویزای دانشجویی برای ادامه تحصیل در رشته حقوق

متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در کشور ترکیه نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارند و باید مدارک مورد نیاز زیر را به سفارت ترکیه ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از سه ماه
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی ترکیه
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • رسید پرداخت هزینه اخذ ویزا
  • گواهی سوء پیشینه متقاضی
  • گواهی سلامت و معاینه پزشکی متقاضی
  • بیمه درمانی متقاضی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی

مزایای تحصیل رشته حقوق در کشور ترکیه

از جمله مزیت ها و موارد مثبت تحصیل در رشته حقوق در ترکیه می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  1. بالا بودن کیفیت آموزشی و معتبر بودن مدارک دانشگاهی
  2. برخورداری از بورسیه های تحصیلی
  3. دارا بودن سیستم تبادل دانشجو (اراسموس) با کشورهای اروپایی و آمریکا
  4. مطابقت نظام آموزشی ترکیه با نظام آموزشی آمریکا
  5. مورد تأیید بودن بسیاری از دانشگاه ها توسط وزارت علوم ایران
  6. اعطای کمک هزینه و وام های دانشجویی
  7. آشنایی دانشجویان با آداب و رسوم و فرهنگ دیگر کشورها
  8. بالا بودن امنیت اجتماعی
  9. سهولت رفت و آمد به ایران
  10. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی
  11. امکان اخذ ویزای همراه دانشجویی
  12. امکان ادامه تحصیل در رشته های تخصصی در دانشگاه های برتر اروپایی

بازار کار رشته حقوق در ترکیه

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند به عنوان وکیل حقوقی، مشاوره حقوقی و یا وکیل دادگستری مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقطع کارشناسی می توانند در مشاغل مربوط به حوزه های حقوقی مشغول کار شوند. متوسط حقوق و درآمد فارغ التحصیلان رشته حقوق در این کشور سالانه از 45.000 دلار تا 180.000 دلار می باشد و متوسط حقوق و درآمد فارغ التحصیلان حقوق در سال اول کار در حدود 35.000 دلار تا 70.000 دلار می باشد.

بازار کار رشته حقوق در ترکیه

بازار کار رشته حقوق در ترکیه

سخن آخر

موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن وکلا و مشاوران برجسته و مجرب یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در کشور می باشد که می تواند در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ترکیه متقاضیان را راهنمایی و کمک کند. اگر در مورد تحصیل رشته حقوق در ترکیه نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد برخوردار شوید.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل رشته حقوق در ترکیه

  1. آیا تحصیل رشته حقوق در ترکیه می تواند انتخاب درستی برای دانشجویان ایرانی باشد؟

    بله، موقعیت جغرافیایی، فرهنگ و آداب و رسوم مشترک و هزینه های مقرون به صرفه، کشور ترکیه را به یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان ایرانی تبدیل کرده است.

  2. مدت زمان تحصیل رشته حقوق در ترکیه چقدر است؟

    مدت زمان تحصیل رشته حقوق برای مقطع کارشناسی چهار سال و برای مقطع کارشناسی ارشد دو سال می باشد.

  3. زبان تحصیل رشته حقوق در ترکیه چیست؟

زبان تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی، ترکی و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی یا ترکی است.

  1. آیا جهت تحصیل رشته حقوق در ترکیه نیاز به شرکت در آزمون ورودی است؟

    بله، تحصیل در رشته حقوق بسیار پر طرفدار است و بر این اساس متقاضیان برای تحصیل در این رشته باید در آزمون ورودی شرکت کنند.

  2. شرایط تحصیل رشته حقوق در ترکیه چیست؟

متقاضیان برای تحصیل رشته حقوق باید مدارک لازم از جمله مدارک مهارت زبان انگلیسی یا ترکی را ارائه دهند.

  1. مدارک لازم برای تحصیل حقوق در ترکیه چیست؟

    از جمله مدارک لازم برای تحصیل رشته حقوق می توان به گواهی اثبات تمکن مالی، ریز نمرات تحصیلی، قبولی در آزمون و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

  2. بهترین دانشگاه ها برای تحصیل حقوق در ترکیه کدامند؟

    بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق شامل دانشگاه استانبول، دانشگاه آنکارا، دانشگاه کوچ، دانشگاه حاجت تپه و غیره می شود.

  3. هزینه تحصیل حقوق در ترکیه چقدر است؟

    به طور معمول هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در حدود 450 تا 1500 دلار آمریکا در سال است.

  4. هزینه زندگی دانشجویان رشته حقوق در ترکیه چقدر است؟

    به طور متوسط هزینه های زندگی در این کشور ماهانه در حدود 1700 دلار آمریکا می باشد.

  5. آیا دانشجویان رشته حقوق در کشور ترکیه امکان انجام کارهای دانشجویی را دارند؟

    بله، کشور ترکیه تصمیمی اتخاذ کرده است تا دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فرصت انجام کارهای پاره وقت در حین تحصیل را داشته باشند.

  6. آیا امکان دریافت بورسیه برای تحصیل رشته حقوق در ترکیه وجود دارد؟

    بله، شرط مهم برای درخواست بورسیه تحصیلی، سن متقاضیان و معدل آن ها می باشد.

  7. مزایای تحصیل حقوق در ترکیه چیست؟

    مزایای تحصیل رشته حقوق شامل امکان دریافت ویزای همراه، مدرک معتبر دانشگاهی، امکان رفت و آمد آسان به ایران، امکان دریافت بورسیه تحصیلی و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

  8. آیا برای تحصیل رشته حقوق در ترکیه به ویزای دانشجویی نیاز است؟

بله، متقاضیان تحصیل در رشته حقوق  نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

15 دیدگاه برای “تحصیل رشته حقوق در ترکیه | لیست دانشگاه ها + بورسیه تحصیلی

  1. ثنا گفت:

    سلام از طریق رشته تجربی میتونم به دانشگاه یدی تپه استانبول که میخوام حقوق بخونم با شرط معدل بالای ۱۶ میشه بدون آزمون وارد شد
    و هزینه شهریه دانشگاه چنده؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان تحصیل رشته حقوق می توانید برای دانشگاه یدی تپه اقدام نمایید.

  2. kave گفت:

    سلام.بدون یوس هم میشه برای ارشد و دکترا حقوق جزا اقدام کرد؟یوس ربطی به رشته های علوم انسانی نداره چطوری واجبه؟مدرک حقوق ایران در ترکیه مورد قبول هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در نظر داشته باشید که ازمون ورودی کارشناسی ارشد آلس می باشد.

      1. M گفت:

        سلام من رشته انسانی میتونم برای وکالت به دانشگاه ترکیه ثبت نام کنم بدون دادن کنکور در ایران.؟

  3. یگانه گفت:

    سلام من با مدرک دیپلم انسانی میتونم برای رشته حقوق در دانشگاه های ترکیه ثبت نام کنم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، با دیپلم انسانی در ترکیه می توانید برای تحصیل رشته حقوق اقدام نمایید.

  4. Servah گفت:

    سلام من مدرک کارشناسی حقوق دارم با معدل ۱۵.۹۸ هیچ مقاله ای ندارم.برای بورسیه ارشد در ترکیه شانسی دارم؟ چیکار لازمه بکنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بورسیه تحصیلی ترکیه بسته به نمره دریافتی شما در آزمون آلس نیز دارد.

  5. Asra گفت:

    سلام من دانشجوی ترم چهار کارشناسی هستم برای کارشناسی ارشد میتونم درخواست بورسیه بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بورسیه تحصیلی ترکیه بسته به رزومه علمی و شرایط شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما جهت ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  6. حمید گفت:

    سلام نمره قبولی در رشته حقوق ترکیه در ازمون یوس تقریبا چقدر است و حداقل نمره گرفتن و شانس بورسیه برای رشته حقوق ترکیه در چه کسانی است خواهشا کمک کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      شرایط نمره و الزامات هر دانشگاه متفاوت است.

  7. ندا گفت:

    خیلی ممنون بابت مطالب.لطفا راهنماییم کنید?? آیا بیماری خاص داشته باشیم مثل ام اس میتونیم تحصیل کنیم تو رشته ی حقوق دانشگاه های ترکیه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان تحصیل در دانشگاه های ترکیه با توجه به شرایط شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *