تحصیل در استان آلبرتا کانادا

دانشگاه های آلبرتا، همه عمومی و تحقیقاتی هستند و شهرت خوبی در سراسر جهان دارند. همه این دانشگاه ها طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی فارغ التحصیلی را ارائه می دهند که دانشجویان را برای حضور در سطح بازار های جهانی آماده می کند. تحصیل در استان آلبرتا کانادا، دوره های کارشناسی ارشد یک ساله و دوره دکترا بین سه تا پنج ساله را ارائه می دهد و حتی راه را برای مهاجرت به کانادا نیز با ارائه دوره های آموزشی فراهم کرده است. در این مطلب از موسسه حقوقی توسعه گران مهر به بررسی زوایای اخذ پذیرش و روش درخواست ویزای مطمئن می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در استان آلبرتا کانادا

سیستم تحصیلات ثانویه در استان آلبرتا به سبب وجود دانشگاه ها، کالج ها، موسسات فنی و دانشکده های تحقیقی خود بسیار شناخته شده هستند. آلبرتا با دارا بودن فرصت های شغلی بسیار و شرایط مناسب مهاجرت، یکی از مطلوب ترین مکان ها در جهان جهت ادامه تحصیل و اشتغال به کار می باشد. شهریه رقابتی و هزینه زندگی مقرون به صرفه موجب می گردد تا انتخاب آلبرتا جهت ادامه تحصیل گزینه عاقلانه ای بنظر آید.

مرکز سلامت دانشگاه آلبرتا

مرکز سلامت این دانشگاه در بخش غربی کشور واقع شده و موجب شده تا آلبرتا به عنوان سومین شهر پرجمعیت کانادا شناخته شود. آلبرتا همچنین یکی از زیبا ترین بخش های امریکای شمالی است و دارای پارک های ملی مشهوری چون بانف و جسپر می باشد.

الزامات پذیرش و موسسات تحصیلات عالیه در آلبرتا:

 فرد متقاضی می بایست اطمینان یابد که از دانش کافی جهت تحصیل در کانادا و رشته و مقطع مورد نظر خود برخوردار است. اولویت رسیدگی به فرم تقاضا با توجه به میزان درخواست پذیرش در موسسات و جایگاه قابل ارائه به دانشجویان می باشد.

میانگین الزامات پذیرش: 

هر موسسه تحصیلات عالیه در آلبرتا، الزامات پذیرشی خاص خود را دارد که با توجه به رشته و مقطع متفاوت است. در زمان در نظر گرفتن داشتن شرایط پذیرش موسسه مورد نظر، موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  1. روند پذیرش ممکن است نوبتی ( هر کسی که زودتر اقدام نموده باشد در اولویت است ) یا بر اساس رقابت بین دانشجویان و یا ترکیبی از هر دو باشد.
  2. هر موسسه آموزش عالی، الزامات خاص خود را جهت پذیرش دانشجویان دارد.
  3. الزامات پذیرشی متفاوت برای یادگیرندگان بالغ در دسترس می باشد.
  4. از آنجایی که پذیرش معمولا در شرایط رقابت بر انگیزی صورت می گیرد، نمی توان اظهار نمود که با برآورده سازی الزامات به طور قطع می توان پذیرش موسسه را دریافت نمود.
  5. در اکثر موسسات آموزش عالیه استان آلبرتا، در صورتی که زبان اصلی شما انگلیسی نباشد یا کمتر از 4 سال در مدارس انگلیسی زبان تحصیل کرده باشید، جهت دریافت پذیرش در مقطع لیسانس، می بایست مهارت خود در زبان انگلیسی را اثبات نمایید.
  6. دانشجویان ارشد نیز در صورتی که زبان اول آنان انگلیسی نباشد و یا از دانشگاهی که غیر انگلیسی زبان است فارغ التحصیل شده اند، از این قاعده مستثنی نیستند.

مهارت در زبان انگلیسی 

آزمون تافل از جمله آزمون های اثبات مهارت در زبان انگلیسی می باشد.

  • تافل
  • آیلتس
  • MELAB
  • CAEL
  • PTE اکادمیک
تحصیل در استان آلبرتا کانادا لیسانس و کارشناسی ارشد

تحصیل در استان آلبرتا کانادا لیسانس و کارشناسی ارشد

تحصیل در استان آلبرتا کانادا لیسانس و کارشناسی ارشد

  • تحصیل در دانشکده هایی با مدرسانی که در زمینه آموزشی خود بسیار قوی هستند.
  • اخذ واحد های بین المللی
  • تحصیل در دانشکده های عالی رتبه
  • کار با معروف ترین محققان بر روی مهم ترین پروژه ها
  • تحصیل در یکی از زیبا ترین مناطق کانادا و دنیا
  • تضمین کیفیت
  • تمامی رشته ها و مقاطعی که در دانشگاه آلبرتا تدریس می شوند، از تضمین کیفیت بالایی برخوردار هستند.

این استاندارد ها شامل موارد زیر است:

  1. تضمین کیفیت بالای سیستم آموزشی به دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در دانشگاه آلبرتا.
  2. به دانشجویان اجازه داده می شود تا آموخته های خود را بین رشته ها و موسسات انتقال دهند.
  3. شما می توانید در رابطه با استاندارد سیستم آموزشی آلبرتا اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

گزینه های آموزشی

اگرچه بیش از 2000 رشته در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه آلبرتا تدریس می شود، دانشجو می تواند به شخصه انتخاب کند که در کجا به خواندن چه رشته ای مشغول گردد. 

رشته ها و شیوه تدریس آن در بین موسسات مختلف متفاوت است. با استفاده از نکات زیر در می یابید که کدام رشته مناسب شماست: 

  • مباحث درسی مورد علاقه خود را بیابید.
  • گزینه های رشته آموزش عالی خود را جست و جو کنید. 

موسسات مقاطع فوق لیسانس: 

موسسات آموزش عالیه بسیاری در سرتاسر استان آلبرتا وجود دارند. در آلبرتا، موسسات به گونه ای طراحی شده اند تا پذیرای دانشجویان بین المللی باشند. این موسسات رشته هایی را ارائه می دهند که استاندارد های کیفیتی دولت را برآورده می سازند. دانشجویان می توانند تنها با اخذ اجازه از سوی دولت، در موسسات مشغول به تحصیل گردند. دانشجویان پس از تکمیل دوره تحصیل خود می توانند مدرک لیسانس خود را از موسسات و دانشگاه های کانادا دریافت نمایند. اکثر رشته ها در مقاطع لیسانس 3 یا 4 سال به طول می انجامند.

جهت دریافت مدرک فوق لیسانس، دانشجویان می بایست تحصیلات این دوره را تکمیل نمایند. این دوره معمولا 2 سال به طول می انجامد. دانشجویان می توانند گزینه های تحصیلی بسیاری در رشته های مهندسی، هنری و کسب و کار داشته باشند. مدرک فوق لیسانس به دانشجویانی تعلق می گیرد که به منظور افزایش دانش خود در رشته مورد نظر، به ادامه تحصیل مشغول شده اند. مدارک فوق لیسانس معمولا توسط دانشگاه های دولتی یا عمومی اهدا می شوند.

جهت دریافت مدرک فوق لیسانس، دانشجویان می بایست تحصیلات این دوره را تکمیل نمایند. این دوره معمولا 2 سال به طول می انجامد. دانشجویان می توانند گزینه های تحصیلی بسیاری در رشته های مهندسی، هنری و کسب و کار داشته باشند.

تحصیل در استان آلبرتا کانادا دکترا

متقاضی دارای چندبن سرپرست برای پایان نامه خواهد بود تا بتواند الزامات سرپرستی دانشگاه را برآورده سازد. چنانچه سرپرستی در زمان پذیرش نداشتید، با پارلمان دانشگاه خود مشورت داشته باشید. دانشجویان مقاطع دکترا همچنین نیازمند کمیته سرپرستی نیز خواهند بود. این کمیته شامل تمامی سرپرستان بوده و دانشجو را در طی نمودن مسیر پایان نامه دکترا و رسیدن به نتیجه هدایت می کنند. البته دانشجو نیز می بایست مرتبا گزارش خود را به سرپرستان ارائه دهد.

پایان نامه

در قلب هر دوره دکترا، ارائه پایان نامه نهفته است. پایان نامه تجسمی از نتایج تحقیقات اصلی و تحلیل بوده و دارای کیفیت کافی جهت نشر مطالب و استاندارد های معتبر و همچنین مجموعه ای از کل آنچه فرد تا کنون آموخته است می باشد.

حمایت مالی

بسیاری دانشجویان به شیوه های مختلف حمایت مالی دریافت می نمایند. دستیار تحقیقات، بورسیه فارغ التحصیلی و دیگر اشکال حمایت مالی، کمک هایی هستند که به دانشجویان تعلق می گیرند.

سیاست ثبت نام

چنانچه دانشجو در برنامه تمام وقت این دکترا شرکت نموده باشد، می بایست به صورت تمام وقت حضور داشته باشد. البته ممکن است دانشجو متقاضی دوره نیمه وقت باشد اما تصمیم آن بر عهده پارلمان است.

جایگاه دانشگاهی

به عنوان دانشجوی فارغ التحصیل، شما می بایست دارای جایگاه دانشجویی خوبی باشید و موقعیت رضایت بخشی برای خود ایجاد نمایید.

توسعه رشته

گاهی اوقات، لازم است تا دانشجو بیش 6 سال را در این مقطع مشغول به تحصیل گردد. در چنین مواردی، پارلمان مربوطه این دوره را حمایت می کند.

مرخصی غیبت

گاهی اوقات، مشکلات پزشکی، مسئولیت والدینی و دیگر مسائل ضروری بدان معناست که دانشجو مایل است تا مدتی را خارج از دانشگاه باشد. به عنوان یک دانشجوی فارغ التحصیل می توانید از غیبت مرخصی برای حفظ موقعیت خود در دانشگاه استفاده نمایید.

همایش

همایشات جهت اعلام موفقیت دانشجو برگزار می شوند. لطفا اطلاعات لازم جهت برگزاری این جلسات را به دقت مطالعه نمایید.

 

دانشگاه های معتبر استان آلبرتا کانادا

  1. دانشگاه آلبرتا ادمنتون
  2. دانشگاه کلگری
  3. دانشگاه لثبریج
  4. دانشگاه سیت پلی تکنیک کلگری
  5. دانشگاه مک ایوان ادمونتون
  6. دانشگاه رویال مونت کلگری
  7. موسسه تکنولوژی ادمونتون آلبرتا شمالی
  8. دانشگاه کینگ ادمونتون
  9. دانشگاه کنکوردیا ادمونتون
  10. دانشگاه آمبروز کلگری
  11. دانشگاه برمن لاکومب
  12. دانشگاه st Marys

هزینه تحصیل در استان آلبرتا کانادا

مبلغی که پرداخت میکنید به چندین فاکتور بستگی دارد:

  •  نوع مدرسه ای که در آن شرکت می کنید.
  • رشته تحصیلی که انتخاب کرده اید
  • موقعیت مکانی مدرسه
  •  طول مدت تحصیل

 لطفا توجه داشته باشید که بعضی از موسسات همچنین می توانند به سپرده ای احتیاج داشته باشند که غیر قابل برگشت باشد.

دیگر هزینه ها:

هزینه های اضافی زیر را در هزینه های کل شهریه خود در نظر بگیرید:

  •  کتابها
  • عضویت در انجمن دانشجویی
  • مسکن
  • هزینه های حمل و نقل از قبیل اتوبوس دانشجویی
  •  بیمه مراقبت های بهداشتی
  • شهریه بر اساس دو ترم

این هزینه های شهریه بر اساس دو ترم کارشناسی است، برای 8 ماه کلی آموزش است. لطفا با موسسه خود در ارتباط باشید برای زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و برنامه های فارغ التحصیلی. 

نوع موسسه با هزینه کم

  • کالج ها:9.570 دلار تا 26.560 دلار
  • موسسات فنی:11.100 دلار تا18.750 دلار
  • دانشگاه ها:11.780 دلار تا 45.208 دلار

 هزینه های آب و برق و خدمات در آلبرتا

قبض های اقساطی موجود در قبضه خدمات آلبرتا می تواند از حدود 170 دلار در ماه برای گرم کردن، برق،بنزین، و غیره باشد. که حدود 70 دلار در ماه برای اینترنت با سرعت بالا 8 مگابایت در ثانیه باشد. اگر به نظافت نیاز دارید، باید 25 دلار در ساعت برای تمیز کردن بپردازید.

هزینه حمل و نقل و زندگی در آلبرتا

هزینه حمل و نقل و زندگی در آلبرتا

هزینه حمل و نقل و زندگی در آلبرتا

خوشبختانه یک فرودگاه بین المللی در ادمونتون برای مراقبت از پروازهای داخل و خارج از آلبرتا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.همچنین چندین فرودگاه منطقه ای در ایالت برای تامین نیازهای جوامع مختلف وجود دارد.

در مورد مسافرت، دانشجویان بین المللی بدون توجه به اینکه می خواهند به کجا بروند، از انتخابشان منصرف میشوند،اگر توانایی پرداخت اتومبیل شخصی دارید میتوانید یک لیتر بنزین فقط 1.09 دلار دریافت کنید.در حالی که خرید بلیط ماهانه برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی می تواند کمی زیر 100 دلار هزینه داشته باشد.

در نهایت باید گفت به صورت کلی کیفیت زندگی ساکنان آلبرتا بسیار مناسب می باشد و همچنین هزینه زندگی در این شهر کم است. این باعث می شود تا دانشجویان بتوانند شرایط خود را برای حوضر در دانشگاه و محیط کاری اجتماعی آماده کنند. شما می توانید جزئیات بیشتر درباره تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا را از طریق وب سایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به دست آورید، ضمن اینکه مشاورین ما در موسسه آماده ارائه مشاوره تلفنی رایگان به شما عزیزان می باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *