تحصیل داروسازی در کرواسی

کشور جمهوری کرواسی که از باسوادترین و تحصیل کرده ترین کشورهای جهان محسوب می شود، در سال های اخیر به یک مقصد مناسب برای مهاجران تحصیلی تبدیل شده است. بر این اساس در این مقاله راجع به چگونگی و شرایط تحصیل داروسازی در کرواسی توضیحاتی را ارائه می دهیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا تحصیل داروسازی در کرواسی؟
  • شرایط تحصیل داروسازی در کرواسی
  • اخذ ویزای تحصیلی کرواسی
  • آزمون ورودی داروسازی کرواسی
  • بورسیه های تحصیلی داروسازی در کرواسی
  • زبان تحصیل داروسازی کرواسی
  • تحصیل رایگان در کرواسی
  • دانشگاه های برتر داروسازی کرواسی
  • دانشگاه های کرواسی مورد تائید وزارت بهداشت ایران
  • هزینه های تحصیل و زندگی در کرواسی
  • مزایای تحصیل در کرواسی
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل داروسازی در کرواسی

چرا تحصیل داروسازی در کرواسی؟

کرواسی کشوری کوچک در اروپا است که در سال های اخیر به یک مقصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان در سرتاسر جهان تبدیل شده است. کرواسی عضو کشورهای اتحادیه اروپا و شورای ملل متحد است. این کشور دارای ۱۳۰ موسسه آموزشی عالی و دانشگاه است. دانشگاه های کشور کرواسی از نظام بولونیا تبعیت می کنند و بر همین اساس سیستم آموزشی دانشگاه های این کشور در راستای سیستم های آموزشی کشورهای اروپایی می باشد.مدارک دانشگاهی این کشور از اعتبار و ارزش فراوانی در کشورهای دیگر برخوردار است. وجود دانشگاه های عالی که دارای رتبه و رنکینگ های جهانی می باشند و رشته های متنوع و کیفیت بالای آموزش عالی در این کشور موجب شده است تا روز به روز به تعداد مهاجران تحصیلی به این کشور افزوده شود.

میزان سطح درآمد، رفاه اجتماعی و ثبات و امنیت اجتماعی و سیاسی از مهم ترین دلایل مهاجرت به کرواسی برای افراد به این کشور محسوب می شود. برخورداری از همه موارد ذکر شده و همچنین دارا بودن دانشگاه های برتر و بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی موجب شده است تا این کشور در فهرست مقاصد تحصیلی متقاضیان قرار گیرد. دولت کرواسی با تسهیل شرایط تحصیل، زمینه لازم را برای تحصیل و اقامت پس از فارغ تحصیلی متقاضیان فراهم کرده است.کشور کرواسی در میان کشورهای اروپایی یک گزینه مناسب برای تحصیل علوم پزشکی و داروسازی می باشد. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، اعتبار مدارک دانشگاهی و از همه مهم تر مورد تائید بودن دانشگاه های این کشور از لحاظ وزارت بهداشت ایران موجب شده است تا متقاضیان ایرانی فراوانی تحصیل داروسازی در این کشور را برای زندگی و شغل آینده خود انتخاب کنند.

اخذ ویزای تحصیلی کرواسی و مهاجرت تحصیلی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور اروپایی محسوب می شود. در همین راستا مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل داروسازی در کرواسی پرداخته اند. اگر قصد تحصیل داروسازی در کرواسی را دارید، مطالعه این مقاله دقیق را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل داروسازی در کرواسی

متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی کرواسی می توانند در مقطع های کارشناسی و کارشناسی ارشد مدرک داروسازی خود را دریافت کنند. طول مدت کارشناسی داروسازی در کرواسی در حدود ۳ سال و کارشناسی ارشد در حدود ۵ سال می باشد. متقاضیان می توانند در دانشگاه های انگلیسی زبان در رشته داروسازی تحصیل کنند اما متقاضیان به منظور تعامل و ارتباط با جامعه کرواسی باید آشنایی با زبان کروات داشته باشند. متقاضیان برای اخذ پذیرش داروسازی کرواسی باید در آزمون ورودی دانشگاه های داروسازی شرکت کنند. موضوعات این آزمون از دروس شیمی، فیزیک، زیست شناسی و ریاضی دبیرستان می باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در کرواسی

شرایط تحصیل داروسازی در کرواسی

اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

متقاضی تحصیل در دانشگاه های کرواسی پس از اخذ پذیرش دانشگاه مورد نظر باید ویزای تحصیلی را دریافت کند. بدین منظور متقاضی باید مدارک زیر را تکمیل و به سفارت کرواسی تحویل دهد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر با مدت زمان اعتبار کافی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی، در صورت نبود این مدرک ثبت نام در دوره های آمادگی زبان در کرواسی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی کرواسی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی کرواسی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی در مدت تحصیل در کرواسی
  • گواهی اخذ پذیرش در دانشگاه کرواسی
  • ارائه بیمه درمانی
  • ارائه مدارک محل اسکان در کرواسی
  • ارائه یک قطعه عکس در اندازه پاسپورت

آزمون ورودی داروسازی کرواسی

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کرواسی باید در آزمون های ورودی دانشگاه ها شرکت کنند تا نمره لازم برای پذیرش در دانشگاه های این کشور را کسب کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی و لیسانس داروسازی کرواسی را دارند باید در آزمونی شرکت کنند که درس های فیزیک، شیمی و زیست شناسی را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد.
متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی را دارند، باید در آزمون مقدماتی پزشکی شرکت کنند. درصورتی که متقاضی بتواند نمره بیشتر از ۹ را در این آزمون کسب کند می تواند در رشته پزشکی کرواسی مشغول به تحصیل شود.اگر متقاضیان دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی باشند و نمره های آن ها در مقطع تحصیلی پیشین در سطح عالی باشد، نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های کرواسی ندارند. نمره مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های کرواسی تافل ۶۰ و آیلتس ۶ می باشد.

بورسیه های تحصیلی داروسازی در کرواسی

دانشجویان مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور کرواسی در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور بهره مند شوند. دانشجویان برای دریافت بورسیه تحصیلی این کشور نیازمند اخذ ویزای تحصیلی می باشند. دانشجویان با ارائه نمره های عالی می توانند بورسیه تحصیلی این کشور را اخذ کنند.به طور کلی علاوه بر کسب نمره های عالی و بالا بودن سطح علمی دانشجو، دارا بودن مقاله های علمی چاپ شده در ژورنال های علمی جهان و سوابق علمی و پژوهشی، ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی، مدل بالا و رزومه علمی قوی به عنوان معیارهای مهم در اخذ بورسیه تحصیلی کرواسی محسوب می شود.از میان بورسیه های تحصیلی کرواسی می توان به دو بورسیه تحصیلی اراسموس و سیپوس اشاره کرد. این دو بورسیه که از طرف اتحادیه اروپا به دانشجویان مشغول تحصیل در کرواسی اعطا می شود، در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشگاه های اروپا به طور یکسان به دانشجویان مشغول تحصیل در کرواسی اعطا می شود.

زبان تحصیل داروسازی کرواسی

دانشگاه های کشور کرواسی به زبان های انگلیسی و کروات تدریس می کنند. زبان تدریس بیشتر رشته ها در مقطع کارشناسی زبان کروات می باشد و متقاضیان تحصیل در این مقطع باید مدرک مهارت زبان کرواتی داشته باشند. اما در صورتی که دانشجویی فاقد این مدرک می باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان کروات شرکت کند که در دانشگاه های کرواسی برگزار می شود. زبان تدریس داروسازی کرواسی به زبان انگلیسی می باشد.در صورتی که دانشجویی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل داروسازی باشد، می تواند با اخذ ویزای تحصیلی در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کشور کرواسی شرکت کند و پس از کسب مهارت و نمره لازم تحصیل در دانشگاه های کرواسی را آغاز کند.

زبان تحصیل داروسازی کرواسی

زبان تحصیل داروسازی کرواسی

تحصیل رایگان در کرواسی

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کرواسی می توانند از مزایای تحصیل رایگان در این کشور برخوردار شوند. البته ذکر تحصیل رایگان به معنای عدم پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی نمی باشد. در واقع دانشجویان با استفاده از بورسیه های تحصیلی نیاز به پرداخت شهریه دانشگاه را ندارند.رایگان بودن تحصیل به معنای رایگان و یا با تخفیف بودن هزینه های شهریه است و هزینه های زندگی و خوابگاه و محل اقامت دانشجویی و حمل و نقل شامل بورسیه تحصیلی نمی شود. در اصل دانشجویان با استفاده از وام های دانشجویی، تخفیف های شهریه و بورسیه دستیار تحقیق می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در مدت اقامت و تحصیل در کرواسی را تامین کنند، به گونه ای که امکان تحصیل رایگان برای دانشجو فراهم شود. دانشجویان داروسازی می توانند با تدریس در کالج ها و یا تدریس به دانشجویان سال های پایین تر کسب درآمد کنند و علاوه بر این مهارت و تجربه اشتغال برای شغل و کار آینده را نیز کسب کنند.

دانشگاه های برتر داروسازی کرواسی

دانشگاه های کرواسی از دانشگاه های معتبر اروپا می باشند و برخی از آن ها مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران می باشند. دو دانشگاه برتر داروسازی این کشور عبارت است از:

دانشگاه زاگرب کرواسی

این دانشگاه در میان برترین دانشگاه های جهان در رتبه ۷۰۰ قرار دارد. رشته پزشکی این دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران قرار دارد. وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران دانشگاه های بسیاری از کشور کرواسی را به عنوان دانشگاه برتر با سطح علمی بالا و مناسب مورد تائید قرار داده است که در این میان دانشگاه زاگرب در بالاترین فهرست این دانشگاه ها قرار دارد. این موضوع موجب می شود که دانشجویان با اطمینان و آرامش خاطر به تحصیل در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند و پس از تمام شده دوره تحصیلی به کشور خود بازگردند و به کار و طبابت و فعالیت مشغول شوند.دانشگاه زاگرب که بزرگترین و معروف ترین دانشگاه کرواسی محسوب می شود، در رتبه بندی های جهانی برترین دانشگاه های جهان QS دارای رتبه زیر ۵۰۰ می باشد. این دانشگاه ها دارای مقاطع تحصیلی کارشناسی داروسازی و کارشناسی ارشد داروسازی می باشد.

دانشگاه اسپلیت کرواسی

این دانشگاه که در سال ۱۹۷۴ تاسیس شده است، بیش از ۱۳ کالج دارد. دانشجویان می توانند در دانشگاه اسپلیت کرواسی در رشته های داروسازی، پزشکی، مهندسی، هنر و اقتصاد تحصیل کنند.

دانشگاه های کرواسی مورد تائید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های کشور کرواسی از اعتبار و ارزش فراوانی در میان کشور های اروپایی برخوردار می باشند. مدارک دانشگاهی صادر شده از کشور کرواسی مورد تائید و پذیرش دانشگاه های اروپا قرار دارد. یکی از دانشگاه های برتر کرواسی دانشگاه زاگرب است.رشته علوم پزشکی این دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران قرار دارد. بسیاری از دانشگاه های کشور کرواسی به دلیل بالا بودن سطح علمی مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران قرار دارد که در این میان دانشگاه زاگرب در گروه علوم پزشکی مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد.دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران بدون نگرانی به تحصیل در این دانشگاه ها می پردازند و پس از فارغ تحصیلی برای ادامه تحصیل و کار و فعالیت با مدرک معتبر کرواسی به کشور خود بازمی گردند.

هزینه های تحصیل و زندگی در کرواسی

هزینه های زندگی و تحصیل در کشورهای خارجی به الگوی مصرف و سبک زندگی دانشجو بستگی دارد. البته نوع دانشگاه و رشته تحصیلی نیز در تعیین هزینه های زندگی و تحصیل تاثیر شگرفی دارند. هزینه های تحصیل داروسازی کرواسی به طور متوسط سالانه در حدود ۳۳۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو می باشد. به طور کلی هزینه های زندگی در کشور کرواسی پایین می باشد. هزینه اجاره خانه و آپارتمان در حدود ۲۰ درصد از ایران کمتر و هزینه های خورد و خوراک و حمل و نقل در حدود ۶۰ درصد از ایران بیشتر است.هر دانشجو ماهانه برای تامین هزینه های زندگی خود به ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو نیاز دارد. به طور کلی هزینه های زندگی در کشور کرواسی از ایران بیشتر اما هزینه اجاره خانه از ایران کمتر است.

هزینه های تحصیل و زندگی در کرواسی

هزینه های تحصیل و زندگی در کرواسی

مزایای تحصیل در کرواسی

دانشجویانی که مشغول تحصیل در کرواسی هستند، از مزایای تحصیل در یک کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا برخوردار می شوند. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در این کشور اروپایی پیشرفته عبارت است از:

  • بالا بودن سطح کیفیت آموزشی دانشگاه ها
  • تنوع رشته های دانشگاهی
  • امکان برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی
  • محیط دوستانه و چند فرهنگی کشور کرواسی و آشنایی با فرهنگ های مختلف
  • عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل
  • اعتبار مدرک دانشگاهی صادر شده در کشورهای اروپایی
  • تحصیل در ارزان ترین کشور قاره اروپا
  • مورد تائید بودن دانشگاه های کرواسی از لحاظ وزارت بهداشت و علوم ایران
  • تحصیل در اجتماع تحصیل کرده ترین مردم جهان، در حدود ۹۹ درصد مردم کرواسی تحصیلات دانشگاهی دارند.
  • امکان انتقال دانشجو به دانشگاه کشورهای اروپایی دیگر
  • تحصیل در یک کشور پیشرفته اروپایی با استاندارهای زندگی همانند دیگر کشورهای اروپایی
مزایای تحصیل در کرواسی

مزایای تحصیل در کرواسی

سخن آخر

در این مقاله تحصیل داروسازی کرواسی مورد بررسی مستند و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی با کمترین هزینه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی می تواند در این کشور تحصیل کند و از مزیت های فراوان تحصیل داروسازی در این کشور برخوردار شود. از مجموع مطالب ذکر شده می توان این طور نتیجه گیری کرد که تحصیل در این کشور اروپایی ثروتمند و مرفه یک گزینه مناسب برای متقاضیان ایرانی محسوب می شود. چرا که مورد تائید بودن مهم ترین دانشگاه این کشور از لحاظ وزارت علوم و بهداشت ایران، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور اروپایی، بالا بودن سطح کیفیت دانشگاه ها و سیستم آموزشی این کشور از معیارهای مهم متقاضیان ایرانی برای تحصیل در کشورهای اروپایی محسوب می شود.دانشجویان با تحصیل در کشور اروپایی کرواسی می توانند از تجربه یک زندگی اروپایی با استانداردهای زندگی و جامعه پیشرفته و امکانات دیگر کشورهای اروپایی برخوردار شوند. دولت کرواسی این فرصت عالی را برای دانشجویانی که تمکن مالی کافی برای تحصیل ندارند، فراهم کرده است تا با اعطای بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی امکان تحصیل رایگان را برای آن ها مهیا کند. یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور زیبا عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی است که مانع بزرگی برای تحصیل علوم پزشکی در کشورهای اروپایی به شمار می آید.

اگر قصد تحصیل داروسازی در کشور کرواسی را دارید و نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرتی تا رسیدن به هدف در کنار متقاضیان خواهند بود.

سوال های متداول در مورد تحصیل داروسازی در کرواسی

1- مهم ترین مزیت تحصیل داروسازی کرواسی چیست؟

پایین بودن هزینه های تحصیلی و مورد تائید بودن دانشگاه از نظر وزارت بهداشت ایران

2- شهریه دوره داروسازی کرواسی چقدر است؟

هزینه های تحصیل داروسازی کرواسی سالانه در حدود ۳۳۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو می باشد.

3- هزینه های زندگی در کرواسی چقدر است؟

هر دانشجو ماهانه برای تامین هزینه های زندگی خود به ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو نیاز دارد. به طور کلی هزینه های زندگی در کشور کرواسی از ایران بیشتر اما هزینه اجاره خانه از ایران کمتر است.

4- شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی کرواسی چیست؟

ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی( مدرک آیلتس)ارائه توصیه نامه از اساتید دانشگاهارائه مقاله های منتشر شده در ژورنال های علمی معتبر

5- آیا دانشگاه های کرواسی مورد تائید وزارت بهداشت ایران است؟

تنها دانشگاه کرواسی مورد تائید وزارت بهداشت ایران دانشگاه علوم پزشکی زاگرب است.

6- طول مدت تحصیل دوره داروسازی کرواسی چقدر است؟

طول مدت کارشناسی داروسازی در حدود ۳ سال و کارشناسی ارشد در حدود ۵ سال می باشد.

7- آیا بدون مدرک زبان امکان تحصیل داروسازی کرواسی وجود دارد؟

اگر دانشجویی فاقد مدرک مهارت زبان باشد می تواند با اخذ ویزای تحصیلی در دوره های آمادگی زبان کرواسی شرکت کند و پس از کسب نمره لازم تحصیل در دانشگاه های کرواسی را آغاز کند.

8- مورد تائید بودن دانشگاه از نظر وزارت بهداشت ایران چه اهمیتی دارد؟

دانشجو با تمام شدن دوره داروسازی با خیال راحت به کشور خود بازمی گردد و به اشتغال و طبابت می پردازد و یا به تحصیل خود ادامه می دهد.

9- مهم ترین مزیت تحصیل داروسازی در کرواسی چیست؟

عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسیپایین بودن هزینه های زندگی و تحصیلاعتبار مدرک دانشگاهی صادر شده در کشورهای اروپاییامکان انتقال دانشجو به دانشگاه کشورهای اروپایی دیگر

10- آزمون ورودی دانشگاه های داروسازی کرواسی از چه دروسی است؟

موضوعات این آزمون از دروس شیمی، فیزیک، زیست شناسی و ریاضی دبیرستان می باشد.

11- مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کرواسی چیست؟

پاسپورت معتبر با مدت زمان اعتبار کافیمدرک مهارت زبان انگلیسی( در صورت نبود این مدرک ثبت نام در دوره های آمادگی زبان در کرواسی)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *