تحصیل داروسازی در ایرلند

ایرلند از جمله کشورهایی می باشد که مورد تقاضای بسیاری برای مهاجرت می باشد، یکی از برترین راه های مهاجرت، اخذ تابعیت و اقامت ایرلند اقدام از طریق تحصیل است. این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با تحصیل داروسازی در ایرلند درر اختیار شما قرار می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته داروسازی در ایرلند

داروساز های در درجه اول تضمین اشخاص برای دریافت و تهیه دارو ها به جهت درمان و معالجه برای تامین سلامتی می باشند. کار کردن همزمان با دکتر ها، شرکت های داروسازی و همچنین با جامعه، این مسوولیت بزرگ را به دارو سازان می‌دهد که رویه داروشناسی امن را تضمین کنند. با وجود این مسوولیت که به وسیله سال ها تحصیل به منظور مراقبت از سلامتی حاصل شده است، آن ها مهارت ها و دانش لازم را برای کار کردن در این تخصص به دست می آورند.

جهت تحصیل در ایرلند فرقی ندارد که مستقیما از راه دبیرستان به رشته داروسازی راه پیدا کرده اید یا مدرک پیش دانشگاهی دریافت کرده اید و سپس به این رشته راه یافته باشید، راه های بسیار زیادی برای دست یافتن به رویای داروسازی وجود دارد ، شغلی که در آن باید برای سخت کار کردن آماده شوید و هزاران ساعت کار بالینی را تکمیل کرده و در امتحانات متعددی شرکت کرده و قبول شوید.

نشخصی که مطالعات در این رشته را انجام می دهد می تواند نسخه درمانی یا دیگر معالجه تجویز شده را دریافت کرد، داروساز وظیفه ی تکمیل آن نسخه را دارد. اگرچه ممکن است شبیه یک مبادله مستقیم رو به جلو به نظر برسد، اما داروساز باید  دانش بیکران خود را به کار گیرد و برای تجویز دوز دارو ها، طرز استفاده، حساسیت ها و عکس العمل های شیمیایی برای هر دارو و هر شخصی که با نسخه در دست به سراغ دارو ساز می آید استفاده نماید.

بهداشت و سلامت عمومی، ترویج سلامتی و پیشگیری از بیماری نیز موضوعات حائز اهمیت برای داروساز ها می باشد و آن ها با همکاری دستیاران، تکنسین ها و اجتماع عمومی برای ترویج آگاهی سلامتی بهتر کار می کنند. داروساز ها را در مقام های گوناگون، مستقر در داروخانه ها، داروسازی های خصوصی در بیمارستان ها و امکانات پرستاری بلند مدت می توانید بیابید.

سه تا چهار سال دوره لیسانس داروسازی عمومی می باشد که (پیش نیاز)  کارآموزی است و به دنبال آن  چهار سال تحصیلی برنامه تخصصی. بیشتر دانش جویان به چهار سال نیاز دارند تا بتوانند دروس پیش نیاز را  تکمیل کنند. بنابر این اغلب ۸ سال تحصیلی در دوره کالج طول می‌کشد تا به مدرک دکتر داروساز (pharm. D) دست یابند و یک دارو ساز بشوند.

شرایط و‌ مدارک اخذ پذیرش رشته داروسازی در ایرلند

متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی باید حداقل 3 A_level با حداقل نمرات A.B.B در درس شیمی و یکی از دروس ریاضی ، زیست شناسی یا فیزیک ارائه دهند. همچنین تمام متقاضیان باید حداقل 6 درس در سطح GEESE که ریاضی و زبان انگلیسی با حداقل نمره C جزء آن باشند، تکمیل کرده باشند.

شرایط و‌ مدارک اخذ پذیرش رشته داروسازی در ایرلند

متقاضیان باید دیپلم I.B را با حداقل نمره 35 تکمیل کرده باشند. این دیپلم باید حداقل شامل شش درس باشد.(سه درس در سطح عالی و سه درس در سطح استاندارد) شیمی باید در سطح عالی با حداقل نمره 5 و یک درس علوم آزمایشگاهی دیگر (فیزیک یا زیست شناسی) یا ریاضی در سطح عالی باشند.  در صورتی که نمرات ریاضی و شیمی در سطح عالی بودند، نمره درس علوم آزمایشگاهی دیگر (فیزیک یا زیست شناسی) باید در سطح استاندارد باشد.

متقاضیان باید تمام 6 آزمون I.B را در یک جلسه امتحان دهند. زبان آموزش، انگلیسی می باشد ، در نتیجه تمام متقاضیان باید مهارت زبان انگلیسی خود را در سطح بالا ثابت کنند. متقاضیان برای اثبات مهارت زبان انگلیسی باید در آزمون IELTS حداقل نمره کل 6.5 و حداقل نمره هر بخش 6 را کسب کنند.

دانش آموزانی که از مدارس دولتی و یا دبیرستان های دو زبانه در خاورمیانه فارغ التحصیل شده اند، به طور مستقیم پذیرش نمی شوند. پیش از درخواست باید دوره پیش دانشگاهی و یا برنامه های پایه مشخص شده را طی کنند. متقاضیانی که در آزمون های I.B و یا A_LEVEL شرکت کرد اند، واجد شرایط پذیرش مستقیم در رشته داروسازی مقطع کارشناسی هستند.

متقاضیان غیر اروپایی باید حداقل 6 درس (2 درس در H.4 و 4 درس در O.6/H.7) که شامل شیمی و (فیزیک یا زیست شناسی)در H.4 و دروس زبان انگلیسی، ریاضی و یک زبان خارجی دیگر در O.6/H.7 را ارائه دهند. علاوه بر شرایط ذکر شده ، متقاضیان باید حداقل نمره 500 در آزمون ایرلندی(Irish leaving certificate examination) کسب کنند.

دانشگاه های داروسازی معتبر مورد تایید وزارت بهداشت در ایرلند

دانشگاه کالج کرک – دانشگاه ملی ایرلند است، کرک یک دانشگاه معتبر از دانشگاه ملی ایرلند است و در کرک واقع شده است. این دانشگاه در سال 1845 به عنوان یکی از سه کالج کوئین واقع در بلفاست، کرک و گالوی تاسیس شد. دانشگاه لیمریک دانشگاه ایرلند است. لیمریک در سال 1972 به عنوان مؤسسه ملی آموزش عالی تاسیس شد و در سال 1989 با توجه به قانون دانشگاه لیمریک 1989 به دانشگاه تبدیل شد.

کالج دانشگاه دوبلین یک دانشگاه پژوهشی در دوبلین ایرلند است. این بیش از 1482 دانشکده و 32،000 دانش آموز دارد و بزرگترین دانشگاه ایرلند است. کالج ترینیتی در نزدیکی دوبلین، تنها کالج تشکیل شده از دانشگاه دوبلین , یک دانشگاه تحقیقاتی در دوبلین ایرلند است. این کالج در سال 1592 توسط ملکه الیزابت من به عنوان “مادر” یک دانشگاه جدید تاسیس شد.

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در ایرلند

هزینه شرکت در رشته های تحصیلی مختلف با توجه به نوع دوره، نوع مؤسسه، و اینکه متقاضی به عنوان یک دانشجو از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا از کشورهای غیر اتحادیه اروپا طبقه بندی می گردد، متفاوت می باشد.

  • هزینه تحصیلی فارغ التحصیلان دوره کارشناسی از کشورهای غیر شهروندی اتحادیه اروپا 54135-45،000 یورو
  • هزینه تحصیلی فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد از کشورهای غیر اتحادیه اروپا 48،000-4،000 یورو

قبل از اینکه متقاضی در مورد تحصیل در کشور ایرلند تصمیم بگیرد، باید اطمینان حاصل کند که تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود را دارد. در مورد دانشجویانی که نیاز به اخذ ویزا دارند، این موضوع ضروری است که باید قادر باشند مستندات در مورد تمکن مالی خود را که به عنوان بخشی از درخواست آنها می باشد، ارائه نمایند. در حالی که متقاضی ممکن است بتواند در طول دوران تحصیل خود به شکل نیمه وقت در کشور ایرلند کار کند، او نباید به این درآمد متکی باشد که تمام هزینه های تحصیلی خود را به این روش تأمین کند.

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در ایرلند

هزینه زندگی در ایرلند برای دانشجویان، این موضوع که یک دانشجو دقیقاً به چه مبلغی برای تأمین هزینه زندگی خود در کشور ایرلند نیاز دارد، به دانشگاهی که تحصیل می کند، و به نوع محل اقامتی که انتخاب می کند و البته به سبک زندگی شخصی او بستگی دارد. اما به طور متوسط، اینگونه برآورد می شود که یک دانشجو سالیانه بین 7،000 یورو تا 12،000 یورو برای تأمین هزینه های زندگی خود نیاز دارد.

آزمون ورودی رشته داروسازی در ایرلند

دانش آموزانی که از نظام دوره دبیرستانی فارغ التحصیل شده اند که با سیستم دانشگاه ملی ایرلند(N.U.I) مطابقت ندارد، مقررات برای ورود مستقیم به برنامه های کارشناسی بدین صورت است که باید دوره پیش دانشگاهی/ دوره های پایه را بگذرانند. درخواست برای دوره کارشناسی بر اساس نتایج به دست آمده از برنامه های انتخابی ذکر شده است.

مدرک تحصیلی ایرلندی(IRISH LEAVING CERTIFICATE) : داوطلبان غیر اتحادیه اروپا باید حداقل 6 موضوع 2×H.4 و O.6/H.7×4 را ارائه کنند. موضوعات باید شامل شیمی و همچنین فیزیک و زیست شناسی درH.4 و حداقل O.6/H.7 در چهار موضوع دیگر شامل زبان، ریاضیات و یکی از زبان های خارجی باشد. علاوه بر موضوعات مورد نیاز ، متقاضیان باید حداقل نمره 500 از آزمون مدرک تحصیلی ایرلند کسب کنند.

  • برنامه بنیاد آکادمی BATH: حداقل نمره A.A.B در سه بخش اصلی و نمره A در شیمی باید کسب کنید.
  • برنامه بنیاد کالج BELLERBYS:میانگین کل %70 در تمام ماژول های دانشگاهی و حداقل نمره %70 در درس شیمی و حداقل نمره%55 در هر ماژول
  • بنیاد بین المللی کالج DUBLIN : حداقل نمره A.A.A.B در انگلیسی، ریاضیات، زیست، شیمی در برنامه علوم بنیادی
  • برنامه بنیاد بین الملل LIVERPOOL:نمره کل %70 در کل ماژول ها و حداقل نمره %65 در هر ماژول جداگانه
  • دوره پزشکی بنیاد بین الملل دانشگاه ST ANDREWES: حداقل نمره کل 15 با حداقل نمره 16 در شیمی غیر آلی، فیزیک و شیمی عالی و زیست شناسی. بعلاوه نمره 6.5 در IELTS و حداقل نمره 6.5 در زبان انگلیسی
  • دوره کارشناسی پزشکی در دانشکده UCLAN : نمره کل %65 در تمام ماژول های دانشگاهی و حداقل نمره %65 در شیمی M.U.F.P برای علوم دارویی و حداقل نمره %60 در هر ماژول
  • آموزش عالی SCOTTISH: متقاضیان باید امتحان SCOTISH HIGHET را با حداقل نمره A.A.A.B.B که شامل فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضیات و انگلیسی است را بگذرانند.

تحصیل دکترای داروسازی در ایرلند

داوطلبان شرکت در این دوره تحصیلی معمولاً باید دارای استانداردهای بسیار بالا در یک رشته تحصیلی دانشگاهی مرتبط در سطح تحصیلات مقدماتی و یا معادل آن، همراه با پشتیبانی توسط یک عضو هیئت علمی باشند که بوسیله دانشکده تأیید شده باشد تا بر انجام تحقیقات علمی توسط فرد متقاضی از نظر ماهیت و دامنه تحقیقات نظارت نماید.

شرایط الزامی دیگر جهت شرکت در این رشته تحصیلی، ممکن است ارائه یک پیشنهاد تحقیقی توسط متقاضیان شرکت در این رشته تحصیلی برای بررسی توسط دانشگاه به عنوان بخشی از درخواست آنها ضروری باشد. برنامه تحصیل در رشته داروسازی برای دانشجویانی طراحی شده است که که دارای GPA (معدل) رقابتی و یا حداقل رتبه دوم از یک دوره مقطع کارشناسی به مدت چهار سال می باشند که ترجیحاً در زمینه علمی مرتبط با رشته تحصیلی آنها می باشد.

با این حال، این شرایط باید تا قبل از تاریخ پایان ثبت نام در این رشته تحصیلی بدست آمده باشد. حداقل معدل (GPA) مورد نیاز برای متقاضیان بین المللی جهت شرکت در این رشته تحصیلی را مشخص نشده است، زیرا نمره معدل در مقیاس های مختلف اندازه گیری می شود و نمرات ممکن است در یک کشور نسبت به کشور دیگر متفاوت باشند.

کمیته پذیرش، کلیه ریز نمرات را به صورت فردی بررسی می کند تا واجد شرایط بودن و میزان رقابت برای ادامه رشته تحصیلی داروسازی را تعیین کند. برای اطلاع از ویزای تحصیلی ایرلند بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در کشور ایرلند

1- آیا ورود به دانشکده های داروسازی ایرلند آزمون دارد؟

برای ورود به دانشکده های داروسازی در ایرلند شما بایستی ابتدا دوره کالج را گذرانده سپس در آزمون خاصی که هر دانشگاه تعیین می کند شرکت کنید.

2- دوره داروسازی در دانشگاه های ایرلند چند سال طول می کشد؟

تحصیل در رشته داروسازی در ایرلند به این صورت است که بعد از 4 سال موفق به گرفتن لیسانس داروسازی می شوید و سپس 4 سال دیگر برای در یافت مدرک دکتری داروسازی تحصیل می کنید.

3- هزینه تحصیل در رشته داروسازی و همچنین هزینه زندگی در ایرلند به چه صورت است؟

هزینه زندگی در ایرلند ماهیانه حدود 800 یورو و هزینه تحصیل سالیانه حدود 40000 یورو می باشد.

4- تحصیل در رشته داروسازی در ایرلند به چه زبان هایی ممکن است؟

به زبان انگلیسی امکان تحصیل وجود دارد.

5- برای پذیرش در رشته داروسازی در ایرلند به مدرک زبان نیاز هست؟

بله ، برای تحصیل به زبان انگلیسی به مدرک زبان آیلتس حداقل در سطح6 نیاز دارید.

6- چه دانشگاه هایی در ایرلند رشته داروسازی را ارائه می دهند؟

دانشگاه کالج کرک که دانشگاه ملی ایرلند است که در کرک واقع شده است. این دانشگاه در سال 1845 تاسیس شد و همچنین دانشگاه لیمریک ایرلند است. لیمریک در سال 1972 به عنوان مؤسسه ملی آموزش عالی تاسیس شد و در سال 1989 با توجه به قانون دانشگاه لیمریک به دانشگاه تبدیل شد و همچنین کالج دانشگاه دوبلین یک دانشگاه پژوهشی در دوبلین ایرلند است که بیش از 1482 دانشکده و 32،000 دانش آموز دارد و بزرگترین دانشگاه ایرلند است.

7- آیا شخصی که می خواهد در ایرلند رشته دارو سازی بخواند ، اجازه کار دارد؟

بله ، اجازه 20ساعت کار در هفته دارد البته به قوانین دانشگاه و شهر مورد نظر هم بستگی دارد.

8- آیا برای تحصیل داروسازی در ایرلند محدودیت سنی وجود دارد؟

معمولا برای تحصیل در ایرلند بهتر است سن متقاضی نهایتا 23 الی 24 سال باشد.

9- آیا نوع دیپلم و معدل دیپلم برای تحصیل داروسازی در ایرلند مهم هستند؟

بله هر دو مورد فاکتور های مهمی هستند.

10- آیا شخص محصل در رشته داروسازی در ایرلند اجازه همراه دارد؟

خیر ، اجازه همراه ندارند.

11- پروسه زمانی اقدام برای تحصیل در رشته داروسازی در ایرلند چقدر طول می کشد؟

معمولا 6 الی 9 ماه طول می کشد.

12- دوره داروسازی در دانشگاه های ایرلند چند سال طول می کشد؟

تحصیل در رشته داروسازی در ایرلند به این صورت است که بعد از 4 سال موفق به گرفتن لیسانس داروسازی می شوید و سپس 4 سال دیگر برای در یافت مدرک دکتری داروسازی تحصیل می کنید.

13- تحصیل در رشته داروسازی در ایرلند به چه زبان هایی ممکن است؟

به زبان انگلیسی امکان تحصیل وجود دارد.

14- برای پذیرش در رشته داروسازی در ایرلند به مدرک زبان نیاز هست؟

بله ، برای تحصیل به زبان انگلیسی به مدرک زبان آیلتس حداقل در سطح6 نیاز دارید.

15- چه دانشگاه هایی در ایرلند رشته داروسازی را ارائه می دهند؟

دانشگاه کالج کرک که دانشگاه ملی ایرلند است که در کرک واقع شده است. این دانشگاه در سال 1845 تاسیس شد و همچنین دانشگاه لیمریک ایرلند است. لیمریک در سال 1972 به عنوان مؤسسه ملی آموزش عالی تاسیس شد و در سال 1989 با توجه به قانون دانشگاه لیمریک به دانشگاه تبدیل شد و همچنین کالج دانشگاه دوبلین یک دانشگاه پژوهشی در دوبلین ایرلند است که بیش از 1482 دانشکده و 32،000 دانش آموز دارد و بزرگترین دانشگاه ایرلند است.

16- آیا شخصی که می خواهد در ایرلند رشته دارو سازی بخواند ، اجازه کار دارد؟

بله ، اجازه 20ساعت کار در هفته دارد البته به قوانین دانشگاه و شهر مورد نظر هم بستگی دارد.

17- آیا برای تحصیل داروسازی در ایرلند محدودیت سنی وجود دارد؟

معمولا برای تحصیل در ایرلند بهتر است سن متقاضی نهایتا 23 الی 24 سال باشد.

18- آیا نوع دیپلم و معدل دیپلم برای تحصیل داروسازی در ایرلند مهم هستند؟

بله هر دو مورد فاکتور های مهمی هستند.

19- آیا شخص محصل در رشته داروسازی در ایرلند اجازه همراه دارد؟

خیر ، اجازه همراه ندارند.

20- پروسه زمانی اقدام برای تحصیل در رشته داروسازی در ایرلند چقدر طول می کشد؟

معمولا 6 الی 9 ماه طول می کشد.

21- آیا ورود به دانشکده های داروسازی ایرلند آزمون دارد؟

برای ورود به دانشکده های داروسازی در ایرلند شما بایستی ابتدا دوره کالج را گذرانده سپس در آزمون خاصی که هر دانشگاه تعیین می کند شرکت کنید.

22- هزینه تحصیل در رشته داروسازی و همچنین هزینه زندگی در ایرلند به چه صورت است؟

هزینه زندگی در ایرلند ماهیانه حدود 800 یورو و هزینه تحصیل سالیانه حدود 40000 یورو می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *