تجربه ی زندگی در اتریش

اگر تجربه ی زندگی در اتریش را داشته باشید قطعا میدانید پایتخت اتریش وین به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای جهان شناخته می شود. این شهر حس خوبی را به شهروندان خود می دهد؛ احساس ذهنی که مردم محلی و گردشگران آن را به خوبی تایید می کنند و به طور مکرر توسط مطالعات بین المللی و رتبه بندی شهری مورد توجه قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به اتریش با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در ماس باشید و حتما ابتدا مطالب موجود در وبسایت را مطالعه فرمائید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط زندگی در اتریش

اتریش یک سیستم جامع از امنیت اجتماعی و طرح های رفاهی فراهم می کند. شبکه در دو سطح عمل می کند. اول اینکه، اصل بیمه ای وجود دارد که پوشش را برای همه افراد شاغل و به طور عمده برای وابستگان آنها در موارد بیماری، حادثه، بیکاری،ترک والدین، حقوق بازنشستگی، و حقوق بازنشستگی فراهم می کند. دوم اینکه، مزایای رفاهی عمومی ساخته شده توسط مقامات فدرال، ایالتی و شهرداری به شهروندان نیازمند، که توسط سیستم بیمه پوشش داده نمی شود، وجود دارد.

سیستم های حفاظت اجتماعی در اتریش می توانند به صورت زیر تقسیم شوند:

  1. بیمه اجتماعی: در درجه اول شامل بیمه حوادث اجتماعی، بیمه درمانی و بیمه کار می باشد.
  2. بیمه بیکاری: عمدتا مزایای بیکاری، کمک های بیکاری و سیاست های فعال بازار کار را پوشش می دهد.
  3. طرح های جهانی: کمک هزینه خانواده و اعتبارات مالیاتی برای کودکان، کمک هزینه فرزند، سیستم مراقبت بلند مدت (و در واقع، مزایای در نوع ارائه شده توسط سیستم مراقبت های بهداشتی) می باشد.
  4. به منظور مزایای تست شده (به معنی تست درآمد): در درجه اول شامل حداقل سطح درآمد در طرح بیمه بازنشستگی (مکمل های تسویه حساب)، کمک های بیکاری در مورد بیمه بیکاری، به منظور آزمایش طرح حداقل درآمد مورد معامله (کمک اجتماعی تا سال 2010) و کمک به دانش آموزان و دانشجویان
  5. حمایت اجتماعی برای کارمندان دولت (کارمندانی که مستمری دارند و مشمول قانون حقوق بازنشستگی هستند)
  6. سیستم های جبران اجتماعی: در درجه اول برای قربانیان جنگ، خدمات نظامی و جرم و جنایت
  7. حفاظت تحت قانون کار: به عنوان مثال ادامه پرداخت دستمزد در صورت بیماری
  8. طرح های بازنشستگی شغلی
  9. خدمات اجتماعی
مزایا و معایب و مشکلات زندگی در اتریش

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در اتریش

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در اتریش

وینی ها با خارجی ها رفتار دوستانه دارند، برخی از مهاجران تلاش می کنند تا فرهنگ اتریشی را حفظ کنند. در نتیجه، جامعه بزرگ مهاجرین وین بسیاری از گروه ها و رویدادهای اجتماعی را سازماندهی می کنند و به راحتی و متواضع با یکدیگر دوست می شوند.

معایب: فرهنگ اتریشی می تواند چالش برانگیز باشد.

اتریشی ها به طور معمول نسبت به خارجی ها گرم هستند. با این حال، برقراری ارتباط با افراد محلی می تواند دشوار باشد زیرا اتریش ها در مورد زندگی شخصی خود تمایل دارند که درون گرا باشند.

مزایا: صحنه های پر رونق هنر

وین همچنان به عنوان یک پناهگاه برای هنرهای نمایشی است. وین جایی است که به وفور از چیزهایی که می بینید و انجام می دهید، وجود دارد. مهاجرانی که در وین زندگی می کنند، انتخابات مناسبی در زمینه فرهنگ داشته اند.

مزایا: غذای فوق العاده

رستوران های وین به عنوان یک شهر بین المللی مجموعه ای از غذاهای مختلف از سراسر جهان است. فراموش نکنید که غذای وینی ها، که پای سیب در میان دیگر شیرینی ها مشهور است. وین نیز دارای یک فرهنگ شراب پیچیده است.

معایب: خدمات می تواند به نظر بی ادب باشد

انتظار کارکنان در وین برای بی تفاوتی آنها مشهور است. این بهتر است به عنوان یک تفاوت فرهنگی بین فرهنگ های خدماتی به جای آنکه به عنوان یک خشونت شخصی شناخته شود، درک شود.

معایب: زمستان های طولانی

گرچه وین گرمتر از بسیاری از مناطق اتریش است، اما کسانی که بیشتر به اقلیم های استوایی دسترسی پیدا می کنند متوجه می شوند که زمستان در وین می تواند به شدت طولانی و تاریک احساس شود.

مزایا: سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته

حمل و نقل عمومی در وین باعث می شود که دسترسی به وین نسبتا آسان شود. بسیاری از گزینه های حمل و نقل عمومی در وین گسترده، به موقع، امن و نسبتا ارزان است.

مزایا: در وین افراد از دوچرخه استفاده می کنند

مسیرهای دوچرخه سواری وسیعی در سراسر وین اجرا می شود و اطمینان می دهد که کل شهر را می توان با دوچرخه طی کرد. از مسیرهای دوچرخه سواری در زمستان محافظت می شود، و گردشگران می توانند در کل سال دوچرخه سواری کنند.

مزایا: سفر آسان به کشورهای همسایه اروپایی

موقعیت اتریش در قلب اروپا، اجازه سفر آسان و ارزان را به سایر کشورهای اروپایی می دهد. وین همچنین توسط راه آهن به شهرهای مختلف اروپایی متصل شده است، و مسافرت های زمینی به آسانی انجام می شود.

مزایا: سلامت عالی

اتریش یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در اروپا دارا است. افرادی که در وین زندگی می کنند و در وین کار می کنند، به مراقبت های بهداشت عمومی با کیفیت بالا در اتریش دسترسی خواهند داشت.

معایب: مسکن گران است و برای پیدا کردن مسکن به چالش کشیده می شوند

همانطور که پیدا کردن مسکن در وین دشوار است، اکثر مردم به آژانس های املاک متکی هستند. این، همراه با هزینه های اولیه درگیر در تأمین اجاره، بیشتر هزینه های تهیه خانه در وین را افزایش می دهد.

وضعیت اقتصاد اتریش

اتریش سرمایه گذاران خود را به عنوان یکی از کشورهای موثر و پایدار اتحادیه اروپا معرفی می کند، به همین خاطر سرمایه گذاری در اتریش می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. سیستم اقتصادی اتریشی را می توان به عنوان یک اقتصاد بازار آزاد با تمرکز اجتماعی قوی و همچنین توجه به اعضای ضعیف جامعه دانست. اتریش همچنین دارای یک سیستم آزمایش از مشارکت اقتصادی و اجتماعی است که به طور سنتی نقشی قوی و مصالحه در سیاست های حقوقی و قیمت دارد.

اتریش یک کشور صنعتی بسیار توسعه یافته با یک بخش خدمات مهم است. مهمترین صنایع، مواد غذایی و کالاهای لوکس، مهندسی مکانیک و ساخت فولاد، مواد شیمیایی و تولید وسایل نقلیه هستند. در زمینه کشاورزی، اتریش شاهد روند قوی در زمینه کشاورزی ارگانیک است. با سهم کلی از 22 درصد، مزارع ارگانیک در اتریش موقعیت پیشروی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را اشغال می کنند.

در مورد مواد خام و تولید انرژی، اتریش می تواند با فراوانی منابع مورد استفاده قرار گیرد. این منابع طبیعی سنگ آهن، فلزات غیر آهنی، مواد معدنی مهم و زمینی است. با این حال، رشد مداوم بخش صنعت، به طور فزاینده ای نیاز به واردات اضافی دارد. این نیز مربوط به سوخت، منابع انرژی و صنعت تولید برق است. اتریش منابع خود را از نفت و گاز طبیعی دارد. تولید برق قدرت هیدروالکتریکی به طور مداوم در حال گسترش است، که باعث می شود اتریش پیشرو در زمینه برق قدرت هیدرولیکی در اتحادیه اروپا باشد.

بخش های صنعتی و تجاری اتریش با درصد بالایی از شرکت های متوسط مشخص می شود. صنعت اتریش تمامی شاخه های تولیدی را شامل می شود، این شاخه ها از کالاهای اساسی تا تولید نیرومندی از محصولات با پردازش بسیار بالا می باشد. ساخت و ساز گیاهان و سیستم ها (شامل برنامه ریزی، تحویل و مونتاژ امکانات تولید کلیدی، از جمله دانش فنی و عملیاتی مورد نیاز) سهم فزاینده ای را تشکیل می دهد. این زمینه به شدت وابسته به صادرات می باشد، همانطور بخش الکترونیک (از جمله، برای مثال، تولید مدارهای مجتمع) اینگونه است.

اتریش در جهان در زمینه صنایع دستی و هنری خود مشهور است، از جمله دستبند های دست باف، جواهر فروشی، سرامیک و ظروف می باشند. گردشگری یک ستون ضروری در اقتصاد اتریش است. اتریش یک کشور کوهستانی است که یکی از بزرگترین ذخایر طبیعی در مرکز اروپا است.

در عرصه جهانی-سیاسی، اتریش به طور فزاینده ای به عنوان نقطه عطف بین المللی تبدیل شده است که نشان دهنده تعداد زیادی از اجلاس سران و کنفرانس های برگزار شده در اتریش است. در عین حال، ارتباط کشور به عنوان یک کشور حمل و نقل حیاتی بین مناطق اقتصادی اروپا به ویژه برای تامین انرژی اروپا، از جمله نفت، گاز طبیعی و برق، قرار گرفته است.

آمار بیکاری کشور اتریش

نرخ بیکاری در اتریش در ماه ژوئن سال گذشته از 6.8 درصد در سال جدید 2019 به 6.5 درصد کاهش پیدا کرد، زیرا تعداد بیکاران از 264.5 هزار نفر 10 هزار تا کاهش یافته است. در میان جنسیت، نرخ بیکاری برای مردان (در 3/6 درصد) نسبت به زنان (در 6/6 درصد) پایین تر بود. همچنین نرخ بیکاری جوانان در ماه ژوئن 2018 به 8.5 درصد از 9.6 درصد رسیده است. در ماه مه نرخ بیکاری در بالاترین نرخ یعنی 6.8 درصد بود. میانگین نرخ بیکاری در اتریش در سالهای 1960 تا 2019 4.98 درصد است و در ماه ژانویه 2016 به بالاترین سطح یعنی 10.90 درصد رسید و در ماه اوت سال 1974، به پایین ترین حد 0.80 درصد رسید. وضعیت کار اتریش رو به بهبود است و شما می‌توانید با مهاجرت کاری به اتریش به این کشور ورود کنید.

در اتریش نرخ بیکاری تعداد افرادی را که به طور فعال به دنبال یک شغل به عنوان یک درصد از نیروی کار هستند، اندازه گیری می کند. این صفحه آخرین ارزش گزارش شده برای – نرخ بیکاری اتریش – به همراه انتشار قبلی، پیشینه تاریخی بالاترین و پایین ترین نرخ، پیش بینی کوتاه مدت و پیش بینی طولانی مدت، تقویم اقتصادی، توافق نظر و اخبار را فراهم می کند. نرخ بیکاری در اتریش – اطلاعات واقعی، نمودار تاریخی و تقویم منتشر شده – آخرین بار در ژوئیه 2019 به روز شد.

واحد اندازه گیریتاریخپایین ترین نرخبالاترین نرخگذشتهحال
درصد ماهیانه2019-19600.8010.906.806.50

هزینه زندگی در اتریش

اگرچه اتریش در میان ثروتمندترین کشورهای جهان شمرده شده است، هزینه عمومی زندگی در اتریش نسبت به سایر کشورهای اروپایی خیلی بالا نیست.

چقدر پول مورد نیاز است؟

در لیست زیر شما تخمینی از هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی (به یورو) را خواهید یافت. این ارقام تنها به عنوان یک راهنما عمل می کنند و نمی توان آن را به عنوان یک پیوند مشاهده کرد. در هزینه های اقامت، محل سکونت دانشجویی به عنوان محاسبه پایه ای استفاده شده است.

  • هزینه اقامت به طور تقریبی 400 یورو

هزینه ها بستگی به شهری که در آن شما می خواهید تحصیل کنید، چیزهایی که در اجاره نامه شامل می شود و همچنین نحوه ایجاد اجاره نامه در موسسه وجود دارد. برای مثال، مسکن در وین گران تر از شهرهای کوچکتر است. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مسکن پیدا کنید.

  • غذا (به استثنای غذای لوکس و تنباکو) تقریبا 250 یورو

خوشبختانه، اتریش دارای بسیاری از سوپر مارکت های دارای تخفیف است که غذا را با قیمت مناسب عرضه می کنند. در بسیاری از دانشگاه ها، کافه تریای سلف سرویس (Mensa) به گونه ای است که می توانید غذا خوب و با قیمت مناسب دریافت کنید. اما ارزان ترین راه برای غذا خوردن این است که خودتان پخت و پز کنید.

هزینه زندگی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش

برخی از قیمت های متوسط:

  • یک فنجان قهوه / چای در یک کافه: 3 یورو،
  • یک ساندویچ در یک نانوایی: 3،50 یورو،
  • یک وعده شام در یک رستوران معمولی دانشجویی: 10 یورو.
  • مطالعات و نیازهای شخصی (کتاب ها، فرهنگی، تفریح): تقریبا. 300 یورو
  • یک بلیط مترو یا اتوبوس هزینه حدود 2.20 یورو برای مسیر یک طرفه در شهر،

یک بلیط سینمایی تقریبا 9 یورو و یک بلیط برای یک موزه حدود 8 یورو هزینه دارد. با این حال، دانش آموزان برای تعدادی از امتیازات هزینه ها واجد شرایط هستند. مقامات حمل و نقل عمومی و بسیاری از موزه ها، سینماها، تئاتر ها و دیگر مراکز فرهنگی هنگامی که کارت دانشجویی خود را نشان می دهید می توانید تخفیف دانشجویی بگیرید.

  • مجموع در هر ماه تقریبا 950 یورو

اگر تحصیل در اتریش را انتخاب کرده اید لازم است بدانید که متوسط هزینه های ماهانه برای یک دانشجو در اتریش تقریبا 950 یورو است. این ممکن است بسته به موقعیت تحصیلی شما کمی متفاوت باشد – برای مثال، هزینه های اقامت و سایر هزینه های زندگی در وین و دیگر شهرهای بزرگتر نسبت به مثال در وینا نوی اشتات بالاتر است. و البته، میزان پولی که به آن نیاز دارید تا حد زیادی بستگی دارد که از لحاظ اقتصادی شما چگونه زندگی می کنید. بنابراین، دشوار است که دقیقا گفت که هر ماه یک دانشجو در اتریش به چه مقدار پول نیاز دارد.

برخورد و رفتار مردم اتریش با مهاجرین و خارجی ها

مردم اتریش کاملاً دوستانه هستند و معمولاً بیگانگان با آغوش گرم از آنها استقبال می شوند. با وجود این، اتریشی ها تمایل دارند زندگی شخصی بیشتری را به عهده بگیرند. دوست شدن با افراد محلی می تواند دشوار باشد مگر اینکه فرد به طور روزانه در محل کار یا به عنوان بخشی از یک فعالیت تفریحی با آنها تعامل برقرار کند. اتریشی ها به میراث خود افتخار می کنند. آنها تمایل دارند و ترجیح می دهند که محصولات داخلی و محلی نسبت به محصولات وارداتی، خریداری کنند.

این غرور ملی باعث می شود که بیگانگان احساس بیگانگی کنند. به یاد داشته باشید که اتریش کشور کوچکی است که به میراث و سنت های خود اهمیت زیادی می دهد، و مطمئناً نمی توان گفت که اتریشی ها چگونه با بیگانگان رفتار می کنند. و این بیشتر به روش تفکر فرد در مورد اتریشی ها و خود اتریش بستگی دارد.

شهروندان این کشور از بسیاری جهات با افراد اروپایی بسیار متفاوت هستند، در حالی که فرهنگ بسیار مشابهی با آلمانی ها دارند. شکی نیست که برای بسیاری از اتریشی ها معمول بودن ترس از بیگانگان عادی است، اما اینگونه نیست که از آنها رفتارهای سرد یا حتی ناشایست صورت بگیرد. اتریشی ها حتی با مردم خودشان اینگونه رفتار می کنند. نادیده گرفتن از سوی اتریشی ها بسیار نادر اتفاق افتاد. بیشتر اتریشی ها واقعاً خوب و فوق العاده و حامی هستند.

آنها ممکن است در درجه اول سرد و بی قلب به نظر برسند (البته همه افراد) اما وقتی آنها را می شناسید (آنها شما را نیز می شناسند) همه چیز تغییر می کند. آنها واقعاً آدم های خوبی هستند و پشتیبان بسیار خوبی هستند. در صورت امکان و در صورت درخواست شما، اکثر آنها آماده کمک می باشند و در هر بعد از زندگی و کار به شما کمک می کنند.

میزان جرم و جنایت در اتریش

میزان قتل عمدی در سال 2017 در اتریش (با جمعیتی حدود 8.795 میلیون نفر) 0.61 به ازاء 100000 نفر جمعیت بود که در واقع یکی از کمترین میزان قتل در جهان محسوب می شود. کلا در سال 2017 حدود 54 قتل عمدی در اتریش صورت گرفت.

دزدی

در مناطق پر جمعیت مثلا جاهایی که گردشگران زیادی رفت و آمد دارند و ایستگاه های اتوبوس و قطار و مترو جیب بر و کیف قاپ زیاد است. در خصوص سرقت از منزل به ویژه در مناطق مرفه نگرانی های بسیاری وجود دارد. از نظر ایالات متحده شهر وین از نظر جرم های مربوط به منزل در حد وسط قرار دارد.  پایین ترین نرخ سرقت خودرو در سال 2004 در EU متعلق به اتریش بود.

اتریش از نظام قانونی و حقوقی خوبی برخوردار است و معمولا هیئت منتخب مجلس به پرونده های فساد رسیدگی می کنند که در دادگاههای قضایی و با رای قانونی خاتمه می یابد. در سال 2000 پرونده های زیادی در این خصوص ارجاع شده که می توان به فساد مقامات محلی و منطقه ای، مقامات بلند پایه دولتی، دولت اصلی و از جمله فساد صدر اعظم قبلی اشاره کرد.

در اغلب موارد، اعمال فساد با تضاد منافع، سوءاستفاده از مقام، پولشویی و نفوذ ناروا مربوط می شد. بدون شک رسوایی های حاصل از فساد باعث شده تا استانداردهای اخلاقی نخبگان سیاسی زیر سوال برود. این شک و تردید در یافته های یوروباربرت 2012 مشهود است که در واقع دو سوم پاسخ دهندگان، سیاستمداران ملی را فاسد می دانند و خیلی معتقدند که بیشترین فساد در اتریش انجام می شود.

میزان جرم و جنایت در اتریش

میزان جرم و جنایت در اتریش

  • سطح جرم 19.33: خیلی پایین
  • افزایش جرایم در 3 سال گذشته 56.34: متوسط
  • خانواده های از هم پاشیده و سرقت اموال 21.50: پایین
  • کتک کاری و دزدی 18.69: خیلی پایین
  • سرقت خودرو 14.73: خیلی پایین
  • مسائل نگران کننده در خصوص سرقت خودرو 19.52: خیلی پایین
  • حمله های نگران کننده 20.64: پایین
  • توهین و ناسزا 25.95: پایین
  • نگرانی در خصوص قرار گرفتن در معرض حملات فیزیکی بخاطر رنگ پوست، نژاد و مذهب 16.08: پایین
  • مسئله استفاده یا مصرف مردم به مواد مخدر 33.39: پایین
  • مسئله جرائم مالی از جمله اقدامات بزهکارانه و دزدی 29.13: پایین
  • مسئله جرائم خشونت آمیز نظیر تجاوز یا سرقت مسلحانه 17.90: خیلی پایین
  • مسئله فساد و رشوه 28.40: پایین

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اتریش و سایر راه های مهاجرت به این کشور همچنین اطلاعات دقیق در مورد تجربه ی زندگی در اتریش، میتوانید به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید و دانسته های خود را تکمیل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *