بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

اینجا مطالبی هست که باید در هنگام تصمیم گیری انتخاب بهترین کشور برای تحصیل پزشکی در نظر بگیرید، و نیز پندهایی هست که چطور می توانید از وقت خود نهایت استفاده را بکنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

رویای پزشک شدن دارید؟ اگر رویای پزشک و یا جراح شدن را دارید، تنها نیستید، ولی چگونه تصمیم می گیرید که در کدام دانشکده پزشکی درس بخوانید؟ دانشکده های بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که دانشجویان مهاجر را می پذیرند.

چرا کشور خانه را ترک کنید؟

وقتی برای رفتن به دانشکده آماده می شوید، اولین تصمیم این است که کجا درس بخوانید. دانشکده های بین المللی تجارب مختلفی دارند که شما نمی توانید در کشور خانه به آن ها دست یابید. سفر موقعیت بسیار شگفت انگیزی است برای رد و بدل فرهنگ های تاریه، و ملاقات دوستان جدید با سبک زندگی ها و نظرات مختلف.

سفر همچنین به رزومه شما قدرت می بخشد، تجارب فرهنگی مختلف رزومه شما را آنقدر قوی می کند که کارفرمایان به آن علاقمند می شوند. پزشکان با افراد مختلف بطور روزانه سر و کار دارند، و سفر بین المللی شما را از رقابت در بازار بسیار رقابت جویانه جدا می کند. یک دانش آموخته دنیادیده موقعیت و شانس بیشتری برای قرار گیری در جایگاه عالی را دارد.

انتخاب مقصد تحصیل پزشکی

در پایین نکاتی آمده است که هنگام انتخاب دانشکده بین المللی باید به آن ها فکر کنید:

  • آب و هوا: چه نوع آب و هوایی را ترجیح می دهید؟ گرم؟ سرد؟ چهار فصل؟
  • دوستی و اخوت: فرهنگ باز و دوستانه و گیراست؟ جایگاه سیاسی منطقه ثبات دارد؟
  • هزینه ها: آیا شهریه و هزینه زندگی با بودجه شما همخوانی دارد؟
  • معروفیت دانشکده- آیا دانشکده پزشکی معروف است و معروفیت خوبی دارد؟

در حالیکه دانشجویان هندی بسیاری دانشکده ها  و مدارس امریکا و انگلیس را برای پزشکی خواندن انتخاب می کنند، این ها تنها گزینه های انتخابی نیستند. مقاصدی که جمعیت آن ها در حال افزایش است و دانشجویان بین المللی را دعوت می کنند، شامل استرالیا، نیوزلند، مالزی، لهستان و کارائیب می شود.

استرالیا مکانی فوق العاده با آب و هوایی معتدل و فرهنگی دوستانه و صمیمی است. رقابت برای این منطقه در جنوب استرالیا کمتر می شود، و دانشجویان بین المللی در مقایسه با سایر مناطق کشور ارجحیت دارند. میزان شهریه در مقایسه با شهریه های بالای امریکا و انگلستان بالاست، و بالاتر از هندوستان نیز هست.

نیوزلند دو مدرسه پزشکی دارد. شهریه و هزینه زندگی در سطح بالاست و حمایت از دانشجویان بین المللی قوی است. موسسه دانشجویان پزشکی نیوزلند حمایت ها، رویداد ها و خدماتی را ارائه می دهند تا به دانشجویان کمک کنند که به شرایط جدید زندگی و کسب و کار آینده شان عادت کنند.

تحصیل پزشکی در مالزی

تحصیل پزشکی در مالزی

تحصیل پزشکی در مالزی

مالزی نیز تاریخچه بسیار طولانی در زمینه پذیرش و تحصیل در مالزی دانشجویان پزشکی در سطح بین الملل دارد. اولین مدرسه پزشکی مالزی در سال 1905 در سنگاپور تاسیس شد. اکنون 21 مدرسه دولتی و خصوصی در کل کشور وجود دارد.

دانشگاه بین المللی پزشکی برنامه انتقالی نیز برای دانشجویان دارد که در آن دانشجویان دو سال اول را در دانشکده پزشکی در کوالالامپور می گذرانند و بعد از آن درس خود را در یکی از 26 دانشکده مورد قبول آن ها در استرالیا، انگلستان، ایرلند، کانادا و یا ایالات متحده امریکا به اتمام می رسانند. دانشگاه های زیاد دیگری ، مانند Panang و دانشکده پزشکی Manipal هماهنگی انتقال دانشجو را در شرایط محدودکننده کمتری انجام می دهد.

تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل در لهستان اقتصادی ترین دوره پزشکی را در جهان ارائه می دهد. شهریه می تواند کمتر از 14k در کل سال شود و هزینه زندگی نیز بطور منطقی پایین است، با وجود اینکه بطور کلی در مقایسه با زندگی در هندوستان بیشتر است. دما در زمستان تا 15 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند و حتی در تابستان ها هوا می تواند سرد، مه آلود و مرطوب شود، ولی از منظر اقتصادی، لهستان یک گزینه مناسب است و از نظر سیاسی نیز کشوری باثبات و آرام است.

هزینه دانشکده پزشکی در کارائیب بیشتر از لهستان است، ولی بسیار کمتر از سایر کشورها می باشد. هزینه زندگی در لهستان قابل قیاس با مناطق نیمه گران در اروپا و ایالات متحده امریکا است، و آب و هوا نیز معتدل و گرمسیری است. مردم بسیار صمیمی هستند و زندگی در این مکان جالب انگیز است.

تهیه روزمه کاری تحصیل پزشکی

وقتی در مدرسه درس می خوانید، راههای زیادی وجود دارد تا به ارزش رزومه تان بیافزایید. نمرات خوب تنها یک بخش از این پازل است. کارفرمایان معمولا رزومه های زیادی را برای هر شغل دریافت می کنند، و دانش آموختگانی که تازه فارغ از تحصیل شده اند در لیست پایین این اسامی جای دارند، مگر اینکه رزومه درخشانی داشته باشند. در اینجا نکاتی برای بُرد در این رقابت آورده شده است:

  • شبکه سازی کنید. یکی از مهارت ها و حرفه های مفید امروزه شبکه سازی است. هر کسی را که در صنعت پزشکی می شناسید تحت تاثیر قرار دهید و اطلاعات تماس آن ها را بگیرید. بهترین اقدامات خود را انجام دهید، پرسش های هوشمندانه بپرسید، و همه را برای این ملاقات آماده کنید.
  • در چشم باشید. تجارب خود را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید، و در بیشتر شبکه های اجتماعی صفحه بسازید. اطمینان داشته باشید از اینکه نام شما همراه با صفاتی می آید که نشان دهنده فردی حرفه ای با سرگرمی های ستودنی است.

انجمن ها و سازمان های تحصیل پزشکی

  • به انجمن ها و سازمان های پزشکی ملحق شوید. دانشجویانی که در تشکل های دانشجویی دخیل می شوند، دوستان بیشتری پیدا می کنند و علاقه خود را از این طریق به گوش کارفرمایان می رسانند. درگیر شدن یا پزشکان حاذق برای شما بسیار مهم است.
  • کار داوطلبانه انجام دهید. اگر وقت پیدا کردید، بطور داوطلبانه در کلینیک های محله، مراکز بهداشتی، و یا سایر مراکز خدمات درمانی که تجهیزات خوبی را در وبسایت خود بیان کرده اند.
  • سرگرمی های جالب انگیز خود را افزایش دهید. حتی اگر به حرفه پزشکی مربوط نباشد، کاری مانند عکاسی، شیرژه و یا دوچرخه سواری روی کوه را انجام دهید تا چهره اجتماعی شما جالب تر بنظر برسد.
  • منتشر کنید. چاپ مطالب بخش مهمی از حرفه پزشکی است و به بیشتر دیده شدن شما کمک می کند. برخی از مجله های پزشکی از دانشجویان پزشکی دعوت می کند تا مقاله هایی را بنویسند. درباره خودتان بطور جزئی برایشان مطلب بفرستید و درباره موضوع مورد علاقه خود برای نوشتن نیز بگویید. مطمئن شوید که تمام مطالب وبسایت را خوانده اید و چیزی را پیشنهاد دهید که با دستورالعمل های آن ها مشابه است.

اقامت پس از تحصیل پزشکی

اقامت گرفتن بعد از دانش آموختگی می توانند چالش برانگیز باشد، ولی با سابقه تحصیلی قوی، بنیان شبکه حرفه ای و جزئیات مدارکی که برای شما جالب انگیز است. آن ها همیشه به پزشک نیاز دارند، و کمبودهای پیشرو در ایالات متحده امریکا تقاضای جهانی برای پزشکان جدید را بطور فزاینده ای بیشتر می کند.

اگر تازه شروع بکار کرده اید، تقاضایی که هنگام دانش آموختگی باشد بسیار عالی خواهد بود … و پاداش های آن نیز عالی تر خواهد بود.

چه چیزی کشور  را برای پزشکی خواندن مناسب می کند؟ با دانشگاه های زیادی که در سراسر دنیا برای دانشجویان آتی پزشکی وجود دارد، تصمیم گیری در مورد اینکه در کدام کشور پزشکی را بخوانیم کمی گیج کننده است.امروز تحصیل پزشکی کانادا و یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه نسبت به سایر کشور ها مانند تحصیل در تایلند استقبال متفاوتی را از متقاضیان کسب کرده.

مطالعات اخیر نشان می دهد که گرفتن چنین تصمیمی نسبتا آسان است، و شخص باید سوالات زیر را در نظر داشته باشد:

  • طول مدت تحصیل
  • هزینه تحصیل و زندگی
  • زبان دوره
  • امنیت کشور
  • موقعیت های موجود در کنار پزشکی در هنگام تحصیل در رشته پزشکی

تحصیل پزشکی در چین

درس خواندن در رشته پزشکی در چین درست نیست چرا که پزشکی خواندن به زبان انگلیسی در کشور چین اجباری است و دانشکده های پزشکی کشور چین برنامه MBBS را ارائه نمی دهند، فقط TCM (پزشکی به زبان چینی قدیم). دانشگاه های پزشکی کشور چین در سال 1981 سیستم مدرن پزشکی را در برنامه تحصیلی خود بکار گرفتند. و در سال 2002 روزنه هایی را برای دانشجویان بین المللی برای خواندن پزشکی به زبان انگلیسی باز کردند، این توسط وزارت آموزش و پرورش دولت چین اعلام شد.

چین کمترین دوره تحصیلی در رشته پزشکی را دارد. (6 سال) و در مقایسه با کشورهای برتر دنیا که طول این دوره به 8 تا 10 سال می رسد، کمتر است.

تحصیل پزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین

هزینه تحصیل در چین

هزینه متوسط تحصیل در چین 70 درصد پایین تر از ایالات متحده امریکا و بریتانیاست. چیزی که باعث قرار گرفتن چین در بهترین های پزشکی شده، اعطای موقعیت های برابر به خانواده های سطح متوسط است که بچه هایشان در این مدارس درس بخوانند و در آینده سطح خانواده را بالا می برد.

چین در مقایسه با ایالات متحده امریکا و بریتانیا که احزاب با هم در خیابان ها دعوا می کنند، بسیار امن است. این برای بسیاری از دانشجویان عدم اطمینان ایجاد می کند چرا که بودن در موقعیتی درست و در زمانی اشتباه ممکن است موجب سرکوبی فرد شود.

TCM همچنین به ویژگی های دانشکده های پزشکی چین اضافه می کند که به دانش آموختگان امکان تمرین روی بیماران را نیز می دهد، مانند میشل فلپس در طول بازی های المپیک ریو 2016 و به وی کمک کرد تا رکورد جهانی بزند و به مدال طلا دست یابد.

هرچند که اولین کشورها مانند ایالات متحده امریکا، انگلستان، استرالیا، آلمان و کانادا دانشگاه های بسیار سطح بالایی دارند، تحصیل در چین  و بورسیه تحصیلی چین همچنین جزو کشورهای خوبی است که می توان برای آینده درخشان در آن پزشکی خواند.اما سایر کشورها نیز می توانیدانتخاب خوبی برای تحصیل پزشکی در خارج باشد.

بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا

نظرتان راجع به بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل در زمینه پزشکی چیست؟ در واقع این سوال، از زمانی که رشته های بسیاری در زمینه تخصص در رشته پزشکی وجود دارد، سوال ساده ای برای پاسخ دادن نیست. ( گرچه، در این اینجا به جزئیات این موضوع نمی پردازیم .

تنها به دنبال یافتن بهترین کشورها برای تحصیل در رشته های پزشکی عمومی هستیم. ) از جمله گزینه های پیشنهاد شده در میان سایر دانشگاه ها، دانشگاه هاروارد در ایالات متحده آمریکاست که با اختلاف در صدر جدول برترین دانشگاه ها قرار دارد. از طرف دیگر، احتمالا بهترین کشور برای تحصیل در زمینه پزشکی در اروپا، انگلستان است که بالاترین رتبه را در رشته پزشکی دارد که از جمله آن میتوان به دانشگاه آکسفورد و کمبریج اشاره نمود.

برترین دانشگاه های پزشکی در ایالات متحده آمریکا و کانادا

دانشگاه پزشکی ایالات متحده آمریکا دارای رتبه 89 در میان 500 دانشگاه تاثیر گذار دنیا است. همچنین دارای رتبه بیستم در میان 50 دانشگاه برتر دنیاست. دانشگاه هاروارد موقعیت خود را در صدر جداول دانشگاه های برتر دنیا حفظ نموده است که با 5 دانشگاه پزشکی عالی دیگر از میان 10 دانشگاه برتر سر تا سر کشور در ارتباط است. همچنین، کاندیدای 20 دانشگاه برتر سال جاری برای رشته پزشکی، در قسمت تکنولوژی دانشگاه ماساچوست، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه دوک، دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه کالیفرنیا و سن دیِگو شده است.

کشور کانادا دارای 17 نماینده در سال جاری برای انتخاب برترین دانشگاه پزشکی بود که در رتبه چهارم میان 50 دانشگاه برتر جای گرفت. دیگر دانشگاه ها از جمله دانشگاه تورنتو رتبه 11، دانشگاه مک گیل رتبه 22، دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبه 27 و دانشگاه مک مستر رتبه 35 را اذان خود کردند.

بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا

انگلستان با 41 دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر پزشکی، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است. پس از آکسفورد، کمبریج و UCL که در بین ده دانشگاه برتر قرار دارند، 6 دانشگاه پزشکی دیگر انگلیس در بین 50 دانشگاه اول دیده می شوند که عبارتند از  ایمپریال کالج لندن (رتبه ی 12)، کینگز کالج لندن (رتبه ی 16، که قبلا رتبه ی 21 بود) و دانشگاه ادینبورگ (رتبه ی 23).

آلمان هم با 31 دانشگاه مجموعه ی خوبی از برترین دانشگاه های پزشکی اروپا را دارد. دانشگاه روپرخت کارل  هایدلبرگ در این بین با رتبه ی 42 مشترک، بهترین دانشگاه آلمانی است. ایتالیا با 26 دانشگاه پزشکی در رتبه ی بعدی قرار دارد که دو دانشگاه آن در جمع 100 دانشگاه برتر هستند. دانشگاه میلان (università degli studi di milano) و دانشگاه بلونیا (UNIBO).

بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا

بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا

در رتبه بندی امسال 17 دانشگاه برتر فرانسوی وجود داشتند که دانشگاه پیر و ماری کوری (UPMC) در بین 100 دانشگاه برتر بود؛ این در حالی است که اسپانیا 13 نماینده در فهرسته رتبه بندی دانشگاه های پزشکی داشت که دانشگاه بارسلون با رتبه ای بین 51-100 بهترین آنها بود.

هلند و بلژیک هم هر کدام هشت دانشگاه در این بین داشتند که امسال بهترین نماینده ی هلند دانشگاه آمستردام با رتبه ی 36 بود و دانشگاه کاتولیک لُوِن و دانشگاه کاتولیک لووان (UCL) هر دو بین رتبه ی 51 تا 100 قرار داشتند.

دانشگاه های برتر پزشکی شمال اروپا

در بین کشورهای شمال اروپا، سوئد دارای هفت دانشگاه است که در این بین موسسه ی مشهور کارولینسکا با رتبه ی 6 (که سال قبل رتبه ی 10 را به خود اختصاص داده بود)، به علاوه ی دو دانشگاه دیگر در بین 100 دانشگاه برتر، به چشم می خورند. فنلاند و دانمارک هر یک پنج نماینده در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی دارند و نروژ هم چهار عدد. در این بین بهترین دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه هلسینکی فنلاند (51 – 100)، دانشگاه کپنهاگن دانمارک (رتبه ی 37) و دانشگاه اوسلوی نروژ (رتبه ی 101 – 150)

در دیگر کشورهای اروپایی، ایرلند می تواند ادعای میزبانی 6 دانشگاه برتر در پزشکی را داشته باشد که از بین آنها دانشگاه ملی ایرلند، گالوی (NUIG)، در بین 200 دانشگاه برتر قرار دارد. سوئیس هم 6 دانشگاه دارد که نیمی از آنها در بین 100 دانشگاه برتر هستند. پرتغال هم پنج نماینده دارد که دانشگاه لیسبون آن نسبت به سال گذشته از رتبه ای بین 301 تا 400 به رتبه ای بین 251 تا 300 رسیده است.

اتریش و روسیه هم دو دانشگاه برتر دارند که دانشگاه پزشکی وین در بین 100 دانشگاه برتر است. در نهایت استونی، صربستان، اسلواکی، اسلوونی، لهستان و کرواسی هم هر یک یک نماینده در فهرست برترین دانشگاه های پزشکی برای تحصیل در اروپا دارند.

بهترین دانشگاه های پزشکی آسیا و آفریقا

قاره آسیا، مهد 104 دانشگاه پزشکی دنیا در میان 500 دانشگاه میباشد که در این بین 31 دانشگاه در ژاپن و 21 دانشگاه واقع در کره جنوبی می باشند. بهترین دانشگاه آن در شهر توکیو میباشد که رتبه 26ام را در جهان به خود اختصاص داده است. در ادامه این مبحث، می توان به دانشگاه کویوتو و اوساکا که به ترتیب دارای رتبه 51 الی 100 می باشند، اشاره نمود. از کره جنوبی میتوان به دانشگاه ملی سئول که رتبه 40 ام را به خود در میان 8 منطقه دیگر اختصاص داده است، اشاره نمود. ( برتر از 8 دانشگاه دیگر در سال گذشته )

همچنین 21امین دپارتمان پزشکی دنیا متعلق به کشور چین میباشد که میتوان به دانشگاه پکینگ و شانگهای جی آ اُو تونگ که دو دانشگاه برتر به شمار می آیند، اشاره نمود. در ادامه میتوان به تایوان با 10 ویژگی فوق العاده متعلق به مدارس پزشکی که تحت نظر دانشگاه ملی تایوان بوده و در رتبه 46ام جای دارند، اشاره نمود.

دانشگاه مالایا در راس 6 دانشگاه پزشکی برتر مالزی است. در حالی که دانشگاه ماهیدول تایلند در میان 5 دانشگاه برتر کشور جایی به خود اختصاص نداده است. هنگ کنگ، با معرفی سه دانشگاه برتر خود که تحت نظر دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه چینی زبان هنگ کنگ قرار دارند، جای خود را در میان 50 دانشگاه برتر دنیا به خوبی یافته است.

در سال جاری، کشور هند اولین قدم را برای معرفی دانشگاه پزشکی خود با دو ورودی برداشت و این در حالی است که کشور اندونزی تنها دو دانشگاه را به عنوان نماینده معرفی نموده است. از دیگر دانشگاه های برتر پزشکی، میتوان به دانشگاه های کشور پاکستان و دانشگاه ملی سنگاپور با رتبه 29 اشاره نمود.

برترین دانشگاه های پزشکی آفریقا و خاورمیانه

آفریقای جنوبی مهد 5 دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیاست که در راس آن میتوان به دانشگاه کیپ تاون اشاره نمود. در شمال، میتوان به کشور مصر با در بر داشتن سه دانشگاه برتر از جمله دانشگاه کایرو اشاره نمود. در دیگر نقاط قاره، می توان به دانشگاه های واقع در نیجریه و دانشگاه مکریر اشاره نمود.

و در نهایت، 21امین مدرسه برتر پزشکی در مناطق خاورمیانه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد.

در میان دانشگاه های برتر کشور اسرائیل، میتوان به دانشگاه عبری زبان اورشلیم و تل آویو که هر دو رتبه 200 ام را به خود اختصاص داده اند اشاره نمود. از کشور ترکیه، میتوان به دانشگاه حاجت تپه اشاره نمود. از کشور عربستان سعودی نیز میتوان به دانشگاه های برتری اشاره نمود که در راس آن دانشگاه پادشاه سعود اشاره نمود.

در نهایت، امارات متحده عربی، لبنان، اردن هرکدام دارای یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی هستند که در رقابت با دانشگاه لبنانی-آمریکایی بیروت قرار دارند.

بهترین دانشگاه های پزشکی استرالیا، نیوزیلند و آمریکای جنوبی

برترین دانشگاه های پزشکی استرالیا و نیوزلند:

در سال جاری کشور استرالیا 20 دانشگاه پزشکی برتر خود را معرفی نمود که از این میان 5 دانشگاه در میان 50 کشور برتر جای دارند: دانشگاه سیدنی با رتبه 15، دانشگاه ملبورن با رتبه 19، دانشگاه موناش با رتبه 29، دانشگاه کوئین لند با رتبه 42 و دانشگاه ولز جنوبی با رتبه 50.

در نزدیکی نیوزلند، دو دانشگاه برتر پزشکی رتبه 51 تا 100 را به خود اختصاص داده اند از جمله: دانشگاه اوکلند و دانشگاه اوتاگو.

دانشگاه های برتر در آمریکای لاتین:

بیش از نیمی از 34 دانشگاه پزشکی آمریکای لاتین در برزیل قرار دارند. برترین دانشگاه پزشکی در این میان دانشگاه سائوپائولو نام دارد.

شیلی و کلمبیا دارای 5 دانشگاه برتر پزشکی با ویژگی های بسیار عالی را در خود جای داده اند. دانشگاه شیلی در رتبه 101 الی 150 برای خود جا باز کرده است. دانشگاه مکزیک 3 ورودی دارد که در راس آن میتوان به دانشگاه ملی آتونوما با رتبه بندی 151 الی 200 اشاره نمود و این در حالی است که آرژانتین شامل 2 دانشگاه از جمله بنوس ایر با رتبه بندی میان 151 الی 200 در رشته پزشکی امسال می باشد.

ونزوئلا و اروگوئه راه خود را به تازگی در جداول رتبه بندی یافته اند و این در حالی است که پرو از پیش راهی برای نمایندگان خود در جدول یافته است اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارید؛ تعل نکنید، زیرا ظرفیت ها در حال تکمیل است و شما می توانید با مشورت با وکلای ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از ظرفیت های باقی مانده و همچنین بورسیه تحصیل پزشکی در خارج از کشور استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

1- چه مواردی جهت انتخاب بهترین کشور جهت تحصیل پزشکی اهمیت دارد؟

هزینه های تحصیل، مورد تایید بودن دانشگاه ها، آب و هوای کشور مقصد، اعتبار دانشگاه ها و مدارک اخذ شده از انها

2- بهترین کشورها جهت تحصیل پزشکی کدامند؟

استرالیا، مالزی، لهستان، نیوزلند، اتریش، آلمان و فرانسه از بهترین کشورها جهت تحصیل پزشکی هستند.

3- شرایط تحصیل تحصیل پزشکی در انگلستان چیست؟

داشتن مدرک زبان آیلتس هفت به بالا، داشتن دانش در زمینه زیست شناسی، فیزیک و شیمی، سابقه تحصیلی درخشان، داشتن تمکن مالی، ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی و غیره

4- شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا چیست؟

داشتن دیپلم 12 ساله، ارائه مدرک زبان آیلتس هفت به بالا، قبولی در آزمون های ورودی و کسب نمره حداقل 50

5- شرایط تحصیل پزشکی در کانادا چیست؟

داشتن مدرک دیپلم با نمرات بالا، قبولی در آزمون Medical College Admission Test، داشتن مدرک زبان

6- به چه دلیل لهستان کشور مناسب جهت تحصیل پزشکی می باشد؟

داشتن هزینه های پایین و مقرون به صرفه جهت تحصیل و زندگی دانشجویی، وجود انشگاه های معتبر و در سطح جهانی، مورد تایید بودن دانشگاه های پزشکی این کشور توسط وزارت بهداشت ایران و غیره

7- آیا می توان با تحصیل پزشکی، اقامت کشور مقصد را اخذ نمود؟

در اکثر مواقع و در صورت یافتن کار، پس از گذشت مدت زمان تعیین شده، این امکان وجود دارد.

8- آیا ترکیه کشور مناسبی جهت تحصیل پزشکی است؟

بله، ترکیه به دلیل مسافت کوتاه تا ایران، هزینه های کمتر نسبت به سایر کشورها و همچنین داشتن دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران از بهترین مقااصد جهت تحصیل پزشکی و دندانزشکی است.

9- آیا می توان در فرانسه به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی تحصیل کرد؟

بله، با توجه به تعداد زیاد دانشجویان بین المللی، این دو رشته به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

10- مهمترین مسئله برای متقاضیان ایرانی جهت تحصیل پزشکی در خارج از کشور چیست؟

شاید مهمترین مسئله برای متقاضیان ایرانی مورد تایید بودن دانشگاه های کشور مقصد توسط وزارت بهداشت ایران می باشد.

11- آیا ایتالیا مقصد مناسبی جهت تحصیل پزشکی می باشد؟

بله، وجود بورسیه های تحصیلی خوب و هزینه های مقرون به صرفه، همچنین دانشگاه های معتبر در سطح جهانی، ایتالیا را به یکی از بهترین مقاصد جهت تحصیل پزشکی تبدیل کرده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

88 دیدگاه برای “بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

  1. بهار گفت:

    سلام
    آیا دانشگاه های آلمان ازمون ورودی دارند
    و اگه دارن از چه درس هایی هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      دانشگاه های آلمان آزمون ورودی ندارند. بر اساس آزمون پایانی کالج و معدل شما پذیرش می کنند.

  2. عالیه گفت:

    سلام من دیپلم هنرستان دارم نظام اموزشی جدید ۶۳۳،۱۲ساله قصد دارم در رشته پزشکی درس بخونم سالانه بین ۳۰تا ۵۰ میلیون میتونم هزینه کنم برام مهم که کشور مقصد مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشه زندگی برای یک ایرانی دراونجا راحت باشه امنیت و کم بودن مخارج زندگی مهمه برام

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با عرض سلام و ادب
      کشور های آسیایی مانند ترکیه دانشگاه های معتبر و بسیار مقرون به صر فه ای را دارند. این دانشگاه ها مورد تایید ایران و کشور های دیگر نیز می باشند.

  3. امیر سبحان عالی گفت:

    سلام
    آیا سوئیس هم جزو بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، سوئیس هم جزو بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی است.

  4. محسن رحمتی گفت:

    با سلام من لیسانس مکانیک از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مواد و تکنولوژیهای پیشرفته ساخت و تولید از دانشگاه ماتی مسکو دارم.متاهل ، 54 ساله و بازنشسته با بیش از 35 سال تجربه کاری هستم . قصد تحصیل در پزشکی تا اخذ تخصص ارتوپدی هستم ؟ آیا امکان پذیر است ؟ پیشنهاد شما چیست ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      کشوری مانند روسیه و ترکیه محدودیت سنی برای تحصیل ندارد.

  5. بهنام گفت:

    سلام
    من 48 سال دارم و فوق لیسانس میکروبیولوژی دارم
    آرزوی خواندن پزشکی را دارم
    نزدیک ترین کشور و راحت ترین که شرایط من را بپذیرد چه کشوری هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل پزشکی در روسیه و ترکیه محدودیت سنی دارد.

  6. زهرا گفت:

    با سلام
    من نوزده سالمه و معدلم ١٧ بوده؛قصد تحصيل پزشكي در خارج از كشور رو دارم و ميتونم سالانه تا ٢٠٠مليون هزينه كنم اما سطح علمي دانشگاه برام اهميت داره و همچنين كشورهايي كه دوره خيلي طولاني براي پزشكي دارن رو نميخوام برم براي انتخاب كشور خيلي گيج شدم اگر راهنماييم كنيد ممنون ميشم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      تحصیل در اکثر کشور ها 6 سال زمان می برد. برای انتخاب کشور جهت تحصیل پزشکی می بایست رزومه علمی، سطح زبان و سایر شرایط شما بررسی شود. هر کشور زبان تحصیل و الزامات مربوط به خود را دارد.

  7. بهار گفت:

    سلام وقتتون بخیر من کارشناسی آی تی هستم 22 سالمه و به رشته های پزشکی علاقه دارم ایا میتونم خارج از کشور پزشکی بخونم؟ اینکه رشتم ریاضی بوده به چه صورت میتونم پزشکی بخونم؟ زبان انگلیسی دانشگاه مقصد و هزینش مد نظرمه سالی 50 میلیون میتونم هزینه کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط شما برای تحصیل در کشور هایی مانند روسیه و ترکیه که نوع دیپلم شما حائز اهمیت نمی باشد، مناسب است.

  8. سهراب گفت:

    سلام من ۳۵ سالمه لیسانس برق دارم گپ تحصیلی هم دارم اما میخوام پزشکی یا بیوتکنولوژی بخونم میتونم تا ۵۰ میلیون هم پرداخت کنم لطفا راهنمایی بفرمایین کدوم کشورا میشه پدیرش گرفت مخصوصا برابیوتکنولوژی؟ برای ایرانیا خوندنش تحریم نیست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل پزشکی در اکثر کشور ها جزء ترکیه و روسیه محدودیت سنی دارد.

  9. ST گفت:

    سلام
    ممنون بابت وقتی که به پاسخگویی اختصاص میدین
    من ارشد نانوشیمی دارم، دوتا مقاله ISI هم دارم با ایمپکت خوب، اما حقیقتا دوس ندارم توو این رشته ادامه ی تحصیل بدم وگرنه دکترای خودمون هم پذیرفته شدم، میخوام بدونم با توجه به این که وارد 32 سالگی شدم، ممکنه توو یه کشور خوب از لحاظ علمی و امنیت که هم مورد تایید وزارت بهداشت باشه و هم هزینه ش خیلی بالا نباشه، توو رشته ی پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنم؟؟؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنین… و اینکه بعد تحصیل هم بتونم توو همون کشور بمونم و کارم رو اونجا انجام بدم…

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل در اروپا محدودیت سنی دارد.

  10. hanieh گفت:

    سلام
    دوازدهم تجربی هستم و معدلم در محدوده B و قصد دارم دندانپزشکی بخونم و میتونم سالی حدود 50 میلیون هزینه کنم. اگر بخوام اقدام کنم چه مدت زمان باید صبر کنم و آیا میتونم ویزای همراه هم بگیرم؟ متوسط هزینه ای که باید توی پروسه ی رفتن بکنم چقد هستش؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا از طریق شماره های ذکر شده در سایت برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

  11. آتنا منصورى گفت:

    سلام من ميخوام براى خوندن رشته دندان از ايران خارج بشم به نظر شما كدام كشور از همه لحاظ بهتره و هزينش مهم نيست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام روزتون بخیر
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. شرایط مهاجرت تحصیلی بسته به شرایط سنی، معدل و غیره شما دارد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  12. rz گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من 19 سالمه و دیپلم تجربی با معدل 18.11 دارم و تا 600میلیون تومان هم میتونم هزینه کنم بهترین کشور برای من کدام است.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور های متفاوتی برای انتخاب شما وجود دارد که بستگی به هدف و شرایط دقیق تر شما دارد. لطفا از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیاز شما قرار دهیم.

  13. الناز گفت:

    آیا امکان داره با داشتن رزومه ی خوب، فول فاند برای مقطع تخصص دندان در کانادا تعلق بگیره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل تخصص در کانادا باید در ابتدا در امتحان آزمون ورودی شرکت نمایید و نمره قبولی دریافت نمایید.

  14. الناز گفت:

    سلام آیا برای ورود به دانشگاه های کانادا در مقطع تخصص دندانپزشکی باید آزمون بدیم تا وارد دانشگاه بشیم؟
    آیا امکان دارد که با داشتن رزومه ی خوب، فول فاند برای تحصیل تخصص دندان در کانادا تعلق بگیرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا باید در آزمون ورودی شرکت نمایید.

  15. مهسا گفت:

    سلام ميخواستم بدونم ازمون آيمت آسون تره و شانس قبوليش بيشتره يا يوس تركيه ؟
    ٢٤ سالمه معدل ديپلم ١٨.٦٠

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بستگی به تسلط شما به زبان مربوطه دارد. مفاد آزمون یوس شامل ریاضی، هندسی، هوش و زبان ترکی است.

  16. سیاوش گفت:

    سلام من سال آخری رشته تجربی هستم مطمئنم با معدل دیپلم ۱۸ به بالا قبول میشم اما به کنکور چنان امیدی ندارم میخواستم بدونم راحت ترین کشور برای پذیرش و کم هزینه ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی و پزشکی که مورد تایید مزارت بهداشت ایران باشه کدوم کشوره؟؟ البته زبان هم بلد نیستم. لطفا اگه میشه اسم کشور و حدود هزینه سالانه را به تومن بگید??❤

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در کشور های دیگر باید مدرک زبان ارائه دهید و یا در دوره های آمادگی شرکت نمایید. با توجه به شرایط شما می توانید فرانسه را انتخاب نمایید که تقریبا تحصیل رایگان است.

  17. سیاوش قریشی گفت:

    سلام
    من دانش آموز سال آخری تجربی هستم با معدل حدود ۱۷و نیم
    میخواستم بدونم اگه تو کنکور امسال موفق نشدم
    چه کشورهایی هستن که با هزینه کم راحت ترین پذیرش دانشجو رو دارن
    البته زبان بلد نیستم
    لطفا اگه میشه اسم کشور و مبلغ حدودی خرج تحصیل و زندگی رو بگین

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در کشور های دیگر باید مدرک زبان ارائه دهید و یا در دوره های زبان اقدام نمایید. شما می توانید برای تحصیل در کشور های متفاوتی با توجه به شرایط خود اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا از طریق شماره های ذکر شده در سایت، با ما در ارتباط باشید.

  18. Farnia گفت:

    سلام.وقتتون بخیر.
    من دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران هستم و آیلتس ۷/۵ دارم.
    برای تخصص آمریکا مدنظرم هست.امکان گرفتن فول فاند در این مقطع برای من وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای ادامه تحصیل پزشکی در آمریکا، در ابتدا باید در آزمون تایید مدرک تحصیلی پزشک عمومی خود شرکت نمایید و نمره قبولی را دریافت نمایید.

  19. مهران گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دانشجوی ترم دوم پزشکی ام می خواستم بدونم بهترین وقت برای اپلای گرفتنم کی است ….مثلا ترم 3 باشه یا بعد کسب مدرک عمومی با ویزای کار برم بهتره؟؟؟؟ و اینکه شرایط اپلای به امریکا چیان؟ و یا بعد مدرک عمومی ایران می تونم با ویزای کار به امریکا مهاجرت کنم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل پزشکی و یا ادامه تحصیل تخصص باید در آزمون ورودی شرکت کنید.

  20. نوید گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۹ سال سن دارم و میخوام برای رشته های پزشکی در خواست بدم و کشوری رو میخواستم که از نظر هزینه(دانشگاه و زندگی)مقرون به صرفه باشه و موردتایید وزارت بهداشت..شما چه کشورهایی رو پیشنهاد میکنید؟!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      انتخاب کشور مقصد بستگی به شرایط شما از جمله سن، رزومه علمی و مدرک زبان دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  21. ندا گفت:

    سلام میخواستم ببینم برای دبیرستان رفتن به کدوم کشور برای رشته پزشکی مناسبه
    و سالی چقدر هزینه برمیداره ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      انتخاب کشور مبدا بسته به شرایط شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  22. M گفت:

    با سلام من ۲۰ سال دارم و دانشجوی ترم۳ پزشکی اصفهان هستم و تمام نمرات دبیرستانم هم بالا ۱۹ و میباشد کجا میتونم برای ادامه تحصیل بروم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما برای ادامه تحصیل می توانید کشور های متعددی مانند اروپا را انتخاب نمایید.

  23. فائزه گفت:

    سلام خسته نباشید.من خرداد20سالم میشه ومدرک دیپلم دارم وپشت کنکوری هستم..میخواستم بدونم برای تحصیل دررشته پزشکی یادندون کشورترکیه مناسب هس یاهند؟ازنظراقتصادی وشرایط وازمون ورودی وشرط معدل و موردتاییدوزارت بهداشت ایران بودن.واینکه چجوری وازکجابایداقدام به رفتن کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      هر دو کشوری که برای تحصیل پزشکی بیان کردید از کشور های خوب تحصیل در خارج از کشور هستند اما در حال حاضر ما پیشنهاد های بهتری همچون کشور های اروپایی و یا چین را برای شما داریم که شانس رفتن شما را بیشتر می کند.

      1. ah گفت:

        سلام شرایط تحصی در رشته پزشکی در هلند و یا کشورهای اروپایی چگونه است؟؟؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام روزتون بخیر
          تحصیل در اکثر کشور های اروپایی محدودیت سنی دارد و باید رزومه علمی قوی و مدرک زبان مورد نظر را ارائه دهید.

  24. شقایق پیروزفر گفت:

    سلام. کدام کشورها و حداکثر تا چه سنی را میشود برای رشته ی پزشکی اقدام کرد؟ من 33 سال دارم و مدرک فوق دیپلم مامایی دارم. ممنون میشم راهنمایی کنید که برای کدام کشورها شانس پذیرش گرفتن پزشکی و دارم.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شرایط پذیرش مقاطع کارشناسی در اکثر کشور ها تا سن 24 سال است اما برخی دانشگاه های خصوصی نیز وجود دارند که شرایط پذیرش را عددی بالاتر و مبنی بر برخی دیگر شرایط قرار داده اند که تعداد محدودی دارند و در کشور هایی مثل ترکیه وجود دارد.

  25. یاسین گفت:

    سلام وقتتون ب خیر
    میخواستم بدونم کدوم کشور در رشته پزشکی یا دندانپزشکی شرایط معدل و سن رو ندارن و از لحاظ اقتصادی ب صرفه ترن
    ممنون میشم جواب بدید …

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      از لحاظ اقتصادی کشور آلمان گزینه خوبی برای تحصیل رشته های پزشکی می باشد اما شرط سن را اکثر کشور هایی که دانشگاه های پزشکی دارند، اعمال می کنند.

  26. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من تیرماه 99کنکور دارم
    ومعدل دیپلمم 19.50ولی پیش دانشگاهی14.08هستش
    وامسال اگه رتبه تک رقمی بشم وآیتلس هم مهر ماه بگیرم
    میتونم بورس دانشگاه های امریکا بشم؟
    وشرایطش چطوره؟
    ممنون میشم توضیح بدید.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بورسیه های دانشگاه های آمریکایی با وجود اینکه ممکن است به اتباع ایرانی داده نشود، اما مجال برای درخواست و آزمودن شانس پذیرش را دارد.
      در صورتی که تمایل دارید، حتما ابتدا نکات ریز آن را از مشاورین ما بپرسید.

  27. الینا گفت:

    سلام و ممنون بابت پاسخگویی
    من 23 سالمه و لیسانس مدیریت بازرگانی با معدل 17دارم و معدل دیپلم و پیشم حدود 12بود.
    و حالا میخواستم بدونم بهترین کشورها اگه بخوام واسه تحصیل دندانپزشکی با توجه به هزینه مناسب و مورد تایید بودن سازمان بهداشت ایران تحصیل کنم کدوم کشورهان؟
    سوال دومم اینکه ایا کشوری هست که برای دندون بورس کنه؟ اگر بله کدوم کشورها هستن؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      برای پذیرش دندانپزشکی سابقه تحصیلی دیپلم ملاک است، با توجه به معدل دیپلم باید برای کشورهایی که شرط معدل ندارند مثل روسیه اقدام کنید.
      احتمال بورسیه هم وجود دارد ولی بر اساس سابقه تحصیلی بورسیه به دانشجویان تعلق می گیرد.

  28. خدیجه گفت:

    سلام.بین پزشکی چین و آلمان از نظر شما کدوم بهتره؟؟؟از نظر کیفیت آموزشی،هزینه،فارغ التحصیلان برجسته و…………
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      مقایسه این دو کشور، مقایسه درستی نیست، نه از نظر هزینه، روند گرفتن ویزا، شرایط پذیرش و …
      تفاوتهای زیادی وجود دارد.

    2. زهرا گفت:

      سلام وقت بخیر
      از مقطع علوم پایه امکان پذیرش گرفتن هست؟ یا فیزویوپات؟
      باید از اول شروع کرد یا میشه تطابق داد؟
      یا امتحانی مثل Usmle1 یا MCAT1 بدیم و ادامه بدیم؟

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام روزتون بخیر
        باید در آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی شرکت نمایید.

  29. جواد گفت:

    سلام
    من الان یه دانش اموز کنکوری هستم آیا میشه سال بعد با آوردن رتبه تک رقمی یا برتر بتونم با بورسیه برا تحصیل در پزشکی برم به سوئیس ؟!
    لطفا پاسخ منمو بدین
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورت داشتن رزومه تحصیلی خوب و موفق در ایران، بله میتوانید درخواست تحصیل در خارج از کشور را بدهید اما ممکن است بورسیه کامل تحصیلی به شما اعطا نشود چرا که بورسیه تحصیلی عمدتا در مقاطع بالاتر از ارشد اعطا می گردد.

  30. علی زارع گفت:

    سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم کدام کشور راحت تر (ازمون راحت تر)دانشجو برای رشته دندان میپذیرد و هم مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست
    هزینه اش مهم نیست

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دانشگاه های موجود در کشور های زیادی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند که پذیرش در هر کدام در اساس سطح توقعات شما و مدارکتان صورت می پذیرد.
      از جمله: فرانسه، آلمان، ترکیه، مجارستان و غیره

  31. علی زارع گفت:

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم چه کشوری هم مورد تایید وزارت بهداشت ایرانه و هم راحت تر از همه است قبولیش هزینش مهم نیست
    ممنون میشم جواب بدید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام تشکر.
      راحت ترین و بی دردسری کشور ترکیه در کنار مزایای فوق العاده آن به عنوان یک کشور اروپایی، گزینه ای بی بدیل است.
      اما ما پیشنهاد های دیگری را نیز در نظر داریم که کم از ترکیه نیستند و شرایط مطلوبی برای تحصیل دارند؛ از جمله: فرانسه، آلمان، کانادا، اتریش و غیره

  32. رویا گفت:

    سلام.21سالمه و قصد تحصیل رشته پزشکی رو دارم.برای ورود به دانشگاههای فرانسه باید چه ازمونی بدیم؟سطحش چجوریه؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تحصیل در فرانسه هم با آزمون و هم بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر است و صرفا احتیاج به آزمون ورودی نیست.

  33. Nayyer گفت:

    سلام وقتتون بخیر، میخواستم بدونم میشه بدون آزمون تو. دانشگاه های مورد. تایید ترکیه پذیرش گرفت؟؟ هزینش چقد میشه؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می بایست حتما در آزمون یوس و یا اس ای تی شرکت نمایید.
      همچنین می توانید در دانشگاه های غیر دولتی و غیر تایید وزارت علوم و بهداشت هم تحصیل نمایید؛ البته قبولی در آزمون های گفته شده به دشوار کنکور سراسری کشور خودمان نیست و آزمونی بسیار معمولی ست.

      1. امیر گفت:

        سلام
        آقا این دیدگاه من چرا ثبت نمیشه
        سلام خسته نباشین
        من دیپلم تجربی دارم و الان پشت کنکوری ام با توجه به اینکه سربازی نرفتم و فعلا معافیت تحصیلی دارم چجوری میشه خارج از کشور پزشکی بخونم و بهترین راه برای من در این شرایط چیه؟
        ممنون میشم اگه جواب درخواستمو بدین
        سپاس

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و احترام
          با نامه معافیت تحصیلی و گذاشتن وثیقه امکان خروج از کشور را دارید.

  34. امیرحسین گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم بهترین کشور واسه تحصیل دندانپزشکی با توجه به هزینه و مورد تایید بودن سازمان بهداشت ایران چیه ؟مثلا سالی 20 تا 30 میلیون میشه امید داشت جایی؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با حدود 1500 دلار در سال نیز می توانید در رشته دندان پزشکی ترکیه تحصیل نمایید.

  35. علیرضا صداقت گفت:

    با سلام
    من 34 ساله هستم و قصد تحصیل در رشته پزشکی رو دارم. و توانایی پرداخت 30 تا 50 میلیون تومان در سال رو دارم میخواستم ببینم که با توجه به سنم امکان تحصیل در کدام کشورها رو دارم؟ و اینکه آیا امکان کار کردن حین تحصیل رو دارم یا اینکه خیر؟ پیشاپیش ازتون ممنونم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشورهای زیادی مثل سوئد، اتریش، کانادا، اوکراین برای تحصیل محدودیت سنی ندارند ، اما شرایط کار در هر کشور متفاوت است.
      شما به جز هزینه های دانشگاه هزینه های زندگی در این کشور را نیز باید در نظر بگیرید.

  36. Asma.mohammadi گفت:

    سلام
    من ارشد معماري دارم و ٢٧سالمه ولي تصميم دارم ك براي رشته دندونپزشكي پذيرش بگيرم!
    امكان داره ك بتونم براي ي كشور خوب اپلاي بگيرم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله

  37. محمد گفت:

    سلام من الان سال چهارمم و به دندان علاقه دارم. ميتونم ساليانه حدود ١٠٠ تومن خرج كنم. به نظر شما چه كشور هايي با اين هزينه هست كه مورد تاييد آمريكا باشه؟ خيلي برام مهمه كه مورد تاييد آمريكا يا كانادا باشه
    ممنون ميشم كمكم كنيد

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به سن گزینه های محدودی دارید، جهت تایید آمریکا بالاخره باید در آزمون usmle شرکت کنید.

  38. داریوش گفت:

    سلام امسال چهارمم میخوام سال دیگه برا تحصیل پزشکی به خارج برم
    باید چه کارکنم شما میتونیین کاری برام کنین سالی چهل تا پنجاه میلیون میتونم خرج کنم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشورهایی با هزینه هایی که می توانید اقدام کنید، وجود دارد با توجه به این هزینه، اکراین و روسیه، فیلیپین، گرجستان و ترکیه گزینه های مناسبی هستند

  39. قاسم علوی گفت:

    با عرض خسته نباشید.شما فرمودید که هزینه متوسط در حدود 30 الی 50 میلیون میباشد.سوالی که دارم اینست که آیا این سالانه 30 تا 50 میلیون فقط شهریه دانشگاه میباشد یا شامل هزینه زندگی هم میشود؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      این هزینه با هزینه زندگی و اقامت می باشد.

  40. فاطمه گفت:

    بسیار عالی بود و استفاده کردم
    سرافراز باشید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      متشکرم!

      1. مهرشاد میرزامحمدی گفت:

        من شرایط مالی متوسط دارم میخوام در رشته پزشکی تحصیل کنم چه کشوری رو پیشنهاد میدین

        1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

          با سلام
          کشورهای روسیه، اکراین، ترکیه، آلمان، اتریش و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که امکان تحصیل پزشکی در آنها با هزینه متوسط امکانپذیر است.
          منظور از هزینه متوسط، هزینه سالانه ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان در سال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *