بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

چنانچه به دنبال یافتن بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت هستید، بهتر است بدانید که مردمان کشور آلمان در هر جایی از کیفیت بالای زندگی نه تنها در اروپا بلکه در سرتاسر جهان بهره مند هستند. در نظرسنجی کیفیت زندگی مرسر در سال 2018 که در میان 231 شهر سر تا سر جهان برگزار می گردد، 7 شهر کشور آلمان در میان 30 شهر برتر و 3 شهر مونیخ، دوسلدورف و فرانکفورت در میان 10 شهر برتر جای گرفت. همچنین شهر های آلمان به سبب سیستم عالی حمل و نقل، کمبود ترافیک و فرودگاه در میان 10 شهر برتر قرار دارند. علت این مسئله استاندارد خدمات عمومی بسیار بالای ارائه شده توسط دولت هم برای شهروندان و هم برای مهاجرت به آلمان است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

شهرهای آلمان فرصت ها و شرایط بسیاری برای افزایش کیفیت زندگی در اختیار مردمان خود قرار می دهند. بهتر آن است که جهت یافتن شهر مورد نظر خود به دنبال شرکت هایی باشید که به دنبال مهارت شما باشند. پس از یافتن شهر مورد نظر خود می توانید جهت یافتن بهترین منطقه و امکانات شهر اقدام نمایید. ما در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر تلاش نمودیم تا به اختصار بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت را به شما معرفی نماییم و امیدوار هستیم که به شما کمک نموده باشد.

برلین از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

اکثر مناطق برلین در جهانی دوم ویران شد، اما پس از احیای غرب و شرق آلمان،در این شهر بازسازی های زیادی نیز انجام شد. برلین بسیار سر سبز است و یک سوم آن را پارک ها، جنگل ها، رودخانه ها و دریاچه های متعددی تشکیل داده است. بخش های مختلفی در برلین وجود دارد و هر کدام از آنها فضای منحصر به فرد خود را دارند. Charlottenburg یک منطقه اعیان نشین و آرام در غرب برلین با منازل شهری زیبای قرن 19 است، اما دانشجویانی نیز در این منطقه ساکن هستند. Kreuzberg، منطقه اصلی شهروندان ترک و ساکنین دیگر است که منطقه ای مدرن و چند فرهنگی می باشد.

Prenzlauer Berg منطقه نوسازی شده ای است که همچنان هنرمندان و دانشجویانی را به خود جذب می کند. منطقه گران Wilmersdorf با ساختمان های زیبای قرن 19 ام پر طرفدار است. با اعتبارترین منطقه Grunewald برلین است. برلین جایگاه برخی از بزرگترین سازمان های جهانی از جمله فولکس‌ واگن و SAP است که همه فعالیت های خود را در خارج از شهر انجام می دهد. این بدان معناست که مشاغل زیادی در زمینه های علوم و تکنولوژی در این شهر موجود می باشد.

با وجود اینکه هزینه زندگی در برلین نسبتا بالاست، اما حقوق کار به اندازه ایست که بتوان آینده تضمین شده ای برای خود ساخت. علاوه بر فرصت های شغلی بی شمار و مزایای مالی زیاد در برلین، محیطی فوق العاده و پر تکاپو برای افرادی که قصد موفقیت و پیشرفت در مشاغلی در شرکت های بزرگ را دارند، فراهم است. فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، رسانه و فناوری های نوآورانه قویترین بخش های اشتغال در برلین هستند. این شهر در بخش های انرژی و فناوری های محیط زیست نیز فعالیت های گسترده ای دارد. همچنین بخش تولیدات آن متقاضیان زیادی دارد و در این صنعت ابزار سنتی و مدرن با هم ترکیب شده اند. علاوه بر این، برلین یک شهر توریستی نیز به حساب می آید. 

مهاجرت به برلین

برلین به سرعت به یکی از مدرن ترین و پرطرفدارترین شهرهای جهان تبدیل شده است. همانند بسیاری از شهرهای دیگر که در جنگ جهانی دوم ویران شد، خیابان های آن ترکیبی از ساختمان های مدرن و خیابان های هنری خارق العاده است، که به همین دلیل بسیار شهرت دارد. برلین به دلایل متعددی شهر محبوبی برای انگلیسی هاست. یکی از دلایل سرسبزی بی نظیر آن است، زیرا یک سوم این شهر با جنگل، رودخانه، دریاچه و پارک های متعددی پوشیده شده است.

در حال حاضر حدود 14365 مهاجر در این شهر وجود دارد و می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. این شهر در بین جوانان بسیار محبوب است و نسبتا اکثر مردم آن می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و بسیاری از مشاغل برای انگلیسی ها مناسب است. هزینه زندگی در برلین نسبتا بالاست. اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر 1500 یورو در ماه است و قیمت هر متر مربع چنین آپارتمانی 4900 یورو می باشد. 

دوسلدورف از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

دوسلدورف شهر زیبای جهانی که بین رودخانه راین واقع شده است و رتبه 6 جهانی را از لحاظ کیفیت زندگی و زیرساختار به خود اختصاص داده است. بانک ها،صنایع، شرکت های رسانه ای، دفاتر مرکزی شرکت های چند ملیتی، موزه ها، رستوران ها و فروشگاه ها و مدارس بین المللی بزرگی در این شهر وجود دارد. 50 منطقه(stadtteile) در دوسلدورف وجود دارد. Stadmitte به ترکیب فرهنگ های غنی و فقیر در کنار هم گفته می شود. خانه های مسکونی به ندرت دیده می شوند و قیمت خرید و اجاره آپارتمان بالاست.

دوسلدورف از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

دوسلدورف از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

Pempelfort با مناظر فرهنگی مختلف و Hafen مناطق محبوبی برای افراد مجرد و جوانان است. Bilk بسیار پر جمعیت است و خارجیان و دانشجویانی که به تفریحات شبانه و فضاهای سبز علاقه مندند، در این منطقه زندگی می کنند. Oberkassel که نزدیک به رودخانه است، شاید جذاب ترین منطقه شهر با معماری نوآورانه خود باشد و منطقه محبوب و پرطرفدار دیگر Niederkasse است و بیش از یک چهارم جمعیت آن را ژاپنی ها تشکیل داده اند.

مهاجرت به دوسلدورف

دوسلدورف نسبت به برلین از محبوبیت کمتری برخوردار است، اما جمعیت آن با ورود مهاجرین به ویژه از انگلیس در حال افزایش است. همچنین این شهر از لحاظ کیفیت زندگی و زیرساختارهای آن رتبه 6 جهانی را به خود اختصاص داده است. سطح اشتغال در این شهر با وجود بانک های بزرگ، شرکت های رسانه ای، دفاتر نمایندگی شرکت های چند ملیتی بزرگ و رستوران های متعدد بسیار بالاست. همچنین مهاجرین زیادی به دلیل فرهنگ آن و وجود مکان هایی از جمله موزه ها، فروشگاه ها و رستوران ها به این شهر جذب می شوند.

گرچه تعداد دقیق انگلیسی ها در دوسلدورف مشخص نیست، اما مهاجرین کمتری در خیابان های این شهر نسبت به شهرهایی از جمله برلین، هامبورگ و مونیخ دیده می شود. می توان گفت در این شهر مهاجرین زیادی وجود دارد و بسیاری از افراد ارائه دهنده خدمات به زبان انگلیسی صحبت می کنند. هزینه زندگی در این شهر کمی گران تر از شهرهایی مانند برلین است. به عنوان مثال قیمت اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 1700 یورو و قیمت خرید آن به ازای هر متر مربع 6000 یورو است.

فرانکفورت از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

فرانکفورت پایتخت مالی آلمان است و از لحاظ آسمان خراش های آن کمی به منهتن شباهت دارد و همچنین اکثر 600000 نفری که در این شهر کار می کنند، ترجیح می دهند از حومه برای رفتن به سرکار رفت و آمد کنند تا اینکه در مرکز شهر زندگی کنند و دلیل آن بخشی به هزینه ها و بخشی از آن به دلیل در دسترس بودن امکانات بر می گردد. ساختمان های نوساز در مناطق ریدبرگ، هاربر غربی و شرقی، ربستاک پارک و فریدبرگر و منازل قدیمی در مناطق وستلند، Holzhausen Quarter، Poets’ Quarter (Dichterviertel) و Diplomatenvierte ساخته شده اند. افراد می توانند در رستوران ها و بارهای Sachsenhausen و Nordend اوقات خوشی داشته باشند. بسیاری از مدیران در شهرک های Vordertaunus، منطقه جنگلی که 45 دقیقه با فرانکفورت فاصله دارد، زندگی می کنند.

شهر فرانکفورت رتبه 7 جهانی را از نظر کیفیت زندگی و رتبه 2 مشترکا با مونیخ از نظر زیر ساختارها به خود اختصاص داده است. فرانکفورت یک مرکز مالی است و برای کسانی که قصد کار کردن در بخش های مالی یا بانکداری را دارند، بسیار ایده آل است. دفتر اصلی بسیاری از موسسات مالی از جمله بورس اوراق بهادار فرانکفورت ( Frankfurt Stock Exchange )، بانک مرکزی اروپایی (European Central Bank )، بانک فدرال آلمان (German Federal Bank) و Deutsche Bank در این شهر واقع شده است و این شهر مرکز فعالیت های مالی و بازرگانی است. همچنین بخش آموزش نیز در این شهر بسیار پر رونق است. جمعیت فرانکفورت 735000 نفر است،بنابراین برای کسانی که تمایل دارند در مکانی آرام زندگی کنند، مقصد خوبی خواهد بود.

در فرانکفورت با وجود صنایع مدرن و بخش مالی پر رونق آن، هزینه زندگی نسبتا بالاست، اما یکی از بهترین شهرهای آلمان برای کار کردن می باشد. همچنین یکی دیگر از شاخص های جاذب برای اشتغال، میزان پایین بیکاری است که میزان آن از متوسط بیکاری کل آلمان کمتر است و حدود 5% می باشد.

مهاجرت به فرانکفورت

فرانکفورت با توجه به اینکه پایتخت مالی آلمان به حساب می آید، فرصت های شغلی متعدد و فراوانی به کسانی که قصد اشتغال در بخش مالی دارند و کسانی که به این بخش سرویس می دهند، ارائه می دهد. این شهر با وجود مردمی که از خوراکی و نوشیدنی های فوق العاده در رستوران ها و بارهای مختلف لذت می برند، بسیار پر جنب و جوش است. اکثر 600000 نفری که در این شهر کار می کنند، ترجیح می دهند خارج از شهر زندگی کنند و از حومه برای رفتن به سرکار رفت و آمد کنند، زیرا هم از لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه می باشد و هم اینکه فضای مرکز شهر محدود است. هزینه زندگی در مرکز شهر بالاست است، به عنوان مثال قیمت خرید هر متر آپارتمان 5700 یورو و قیمت اجاره منزل 3 خوابه 1600 یورو در ماه است. هزینه های مسکن غیر از مرکز شهر همچنان گران است، اما نسبتا کمتر است، به عنوان مثال قیمت خرید هر متر آپارتمان 3600 یورو و قیمت اجاره منزل 3 خوابه 1100 یورو در ماه است.

هامبورگ از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

هامبورگ با نام کامل شهر آزاد و هانز هامبورگ با 1.8 میلیون جمعیت دومین شهر بزرگ آلمان است. در حوزه شهری 5.1 میلیون نفر زندگی می کنند. هامبورگ یکی از 16 ایالت فدرال آلمان است. هامبورگ در رتبه نوزدهم برای بهترین کیفیت زندگی و رتبه نهم در کیفیت بالای زیر ساخت های شهری قرار دارد. با توجه به اینکه هامبورگ شهر بزرگی است مردم فضای زندگی بیشتری نسبت به دیگر شهرهای بزرگ جهان دارند. هامبورگ دارای فضای سبز فراوان، رودخانه ها و کانال های بسیار با بیش از 2000 پل است ( بیشتر از مجموع ونیز و آمستردام). آلتونا یک منطقه مسکونی مشهور با معماری های زیبای قدیمی، کارخانه های قدیمی بازسازی شده و ویلاهای بزرگ و گران قیمت با چشم اندازی به رودخانه است.

هامبورگ از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

هامبورگ از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

ایمسبوتل( EIMSTBUTTEL) یک منطقه شیک و به روز است که دانشگاه ها در آن قرار دارند. واندبک (WANDBECH) در شما شرقی شهر بالاترین میزان ساکنان را دارد و منطقه اصلی حومه شهر است که به بخش ها و محله ها تقسیم می شود. منطقه هامبورگ نورد(HAMBURG NURD) از قدیم منطقه قشر کارگر بوده است که در محاصره چند منطقه ثروتمند قرار دارد. برگدوف(BERGEDOF) در جنوب شهر یکی از مناطق مستقل بود که هنوز قلعه خود را دارد و امروزه به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته است.

بخش خدمات شامل تجارت، توریست، آموزش و بهداشت قویترین بخش های اقتصاد در هامبورگ هستند در صورتیکه بخش کشاورزی بازده مالی کمتری دارد. میزان حقوق در هامبورگ بالاتر از میانگین ملی است. تخمین زده شده است که کارکنان در این شهر در طول سال 2016، 90.905 یورو در سال درآمد داشته اند ( در مقایسه با میانگین ملی که 70.137 یورو بوده است)

هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و سومین بندرگاه بزرگ کل اروپا است. هامبورگ موقعیت مناسبی برای کسانی که به دنبال کار لجستیک هستند دارد. مهاجران همچنین به دنبال مشاغل بانکداری و مالی در هامبورگ هستند زیرا موسسات مالی زیادی در این شهر فعالیت می کنند هامبورگ مقصد توریستی معروفی است به همین دلیل شب های پر رونق و همچنین رستوران های خوب با غذاهای خوشمزه در این شهر وجود دارد. در هامبورگ بعضی از تیم های ورزشی مشهور وجود دارند اگر دوست دارید بیرون بروید و از بعضی از بازیکنان ورزشی حمایت کنید.

زندگی در هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و گزینه مناسبی برای مهاجران انگلیسی برای زندگی است. هر چند که شهر پر جمعیتی است اما ساکنان از کیفیت زندگی بالا بهره مند هستند و فضای زندگی شخصی بیشتر از دیگر شهرهای بزرگ در سراسر جهان است. اطراف شهر رودخانه ها و کانال ها یی که با خیابان ها و بیش از 2000 پل که برای عبور ساخته شده است متقاطع شده است وجود دارد. هامبورگ تعداد زیادی از مناطق مختلف با معمارهای قدیمی خیره کننده دارد که شب های زیبا و مکان های اجتماعی ایجاد می کند. فرهنگ قوی مهاجران در هامبورگ وجود دارد افراد زیادی زبان انگلیسی را متوجه می شوند هر چند که اکثر مردم یک درک اولیه از زبان انگلیسی دارند ولی ترجیح می دهند در صورت امکان آلمانی صحبت کنند.

میزان اجاره در هامبورگ نسبتا بالا است هر چند که اگر شما توانایی خرید خانه را داشته باشید می توانید به میزان قابل توجهی ارزان تر از دیگر نقاط شهر خانه خریداری کنید. متوسط اجاره یک خانه 3 خوابه در مرکز شهر بین 1000 تا 2.000 یورو در ماه است. اما شما می توانید تقریبا با متری 4.000 یورو تا 6.000 یورو در مرکز شهر خانه ای خریداری کنید. 

مونیخ از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

مونیخ در نظر سنجی کیفیت زندگی مرسر(MERCER QULITY OD LIFE ) در رتبه سوم برای کیفیت زندگی و رتبه دوم در زیر ساخت ها قرار گرفت اما برای همه این ها باید هزینه پرداخت کنید. طبق شاخص هزینه زندگی،مونیخ گران ترین شهر آلمان و چهل و نهمین شهر گران در اروپا است. منطقه SCHUABING مونیخ نزدیک به دانشگاه ها است و با دانشجویان و افراد جوان مشهور است این منطقه به MAXVORSTADT منتهی می شود که دارای کافه ها و مغازه های شیک است. ISARVORSTADT منطقه پر نشاط با تعداد زیادی از کلوپ های شبانه است. HAIDHAUSEN در سمت راست رودخانه ایسار با بخش های تخصصی مشهور است. منطقه LEHEL و BOGENHAUSER دو منطقه بسیار گران قیمت هستند. قبلا شامل آپارتمان های شیک و شلوغ بودند اما اخیرا دارای ویلاهای مجلل هستند که افراد پولدار در آن زندگی می کنند.

مونیخ یک شهر پر از فرهنگ و هنر است همچنین شهری است که فرهنگ های مختلف در کنار هم زندگی می کنند. با 1.5 میلیون جمعیت، 37.7% از جمعیت از کشورهای مختلف در این شهر زندگی می کنند و شما قطعا به عنوان یک مهاجر که در مونیخ زندگی می کنید احساس تنهایی نمی کنید. برندهای بزرگ دنیا در مونیخ وجود دارند. این برندها شامل BMS، ALLIANZ، SIRMENS می شود. علاوه بر این اگر شما در مونیخ زندگی می کنید می توانید هر سال از جشن اکتبر(OKTOBERFEST) لذت ببرید.

طبق آمار رسمی در سال 2013 بیش از 750.000 نفر در ان زمان در شهر مونیخ استخدام شدند ( بیشتر در بخش تجارت، ارتباطات، علوم، حمل و نقل، دولتی و سرگرمی) همچنین درصد قابل توجهی از کارکنان در صنایع تولیدی مشغول به کار شده اند. هزینه زندگی در مونیخ در مقایسه با شهرهای بزرگ آلمان بالاتر است. 

خوشبختانه میزان دستمزدها بالاتر از میانگین ملی است برای مثال یک خلبان 61.02 یورو در هر ساعت حقوق دریافت می کند در حالیکه یک آرایشگر 9.05 یورو در ساعت دریافت می کند. با توجه به نکات مهم گفته شده با وجود هزینه بالای زندگی، درامد بالاتر، فرصت های شغلی نامحدود و محیط جذاب مونیخ یکی از بهترین شهرهای آلمان برای کار است.

زندگی در مونیخ

یکی دیگر از مناطق مشهور که افراد انگلیسی زیادی در ان زندگی می کنند مونیخ است. اگر به صورت سطحی بررسی کنید زمانی که برای پیدا کردن یک خانه جدید به آلمان میاید به راحتی می توانید بفهمید که مونیخ یک انتخاب عالی است. مونیخ در بررسی کیفیت زندگی مرسر در رتبه چهارم و رتبه دوم زیرساخت های شهری قرار گرفته است. شهر تضاد ها به خاطر دو دلیل اصلی برای مهاجران محبوب است: اول معماری خیره کننده و همچنین فرهنگ زیبا و پیچیده آان است. دلیل دیگر جشن سرگرم کننده و توفانی اکتبر است که هر ساله تعداد زیادی از توریست های سراسر جهان در آن شرکت می کنند.

زندگی در مونیخ

زندگی در مونیخ

اما تمام این امکانات با هزینه همراه است. مونیخ یکی از گرانترین شهرهای اروپا است. متوسط اجاره یک خانه 3 خوابه در مرکز شهر 2.000 یورو در ماه است. هزینه خرید خانه در مرکز شهر 10.000 یورو در هر متر مکعب است.

نورنبرگ از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

نورنبرگ شهر زیبایی است که در ایالت بایرن ( دومین ایالت بزرگ بعد از مونیخ)، در نزدیکی رودخانه پگنیتس و کانال اصلی راین دوسلدورف قرار دارد.درصد بالایی از خارجی ها در نورنبرگ زندگی می کنند. نورنبرگ به خاطر آرامش شهرت دارد. این شهر در رتبه بیست و سوم جهان به خاطر کیفیت زندگی قرار دارد. آپارتمان ها دارای معماری خیره کننده ای هستند و کارخانه ها به ارتفاعات بالا بازگردانده شده اند. MORGRLDORF، REHOF، LAUFOMHOLZ و ZARZABELSHOF بهترین مناطق شهر هستند.

سفر به نورنبرگ

اگر به دنبال یک محیط آرام برای خانه جدید در آلمان هستید نورنبرگ گزینه خوبی است. در منطقه بایرن، این منطقه غنی از تاریخ است و گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند برای اولین بار از غذا و نوشیدنی های آلمان استفاده کنند مخصوصا برای مزه باور نکردنی نوشیدنی ها. فرهنگ وسیعی از مهاجران و انگلیسی زبان ها در شهر وجود دارد و یک تجارت توریستی بزرگ در شهر وجود دارد به این معنی که شما می توانید به طور گسترده ای انگلیسی صحبت کنید. هر چند که توصیه می شود حداقل اصول اولیه زبان آلمانی را یاد بگیرید تا نشان دهید تلاش خود را کرده اید و در ملاقات با مردم با موانع زبان مواجه نشوید. نورنبرگ یکی از مقرونه به صرفه ترین شهرها در آلمان است متوسط هزینه اجاره یک خانه 3 خوابه حدود 1.000 یورو در ماه است. خرید خانه با قیمت 3.590 یورو در هر متر مکعب بسیار دست یافتنی است.

اشتوتگارت از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

ممکن است تعجب کنید که متوجه شوید اشتوتگارت همکاری قوی با صنعت اتومبیل دارد. اشتوتگارت در میان تپه ها، دره ها و پارک ها قرار دارد. برخی از بهترین خانه های شهر در دامنه تپه ها با چشم انداز عالی قرار دارند. بخش های مسکونی در مرکز شهر محدود است اما در غرب اشتوتگارت یک منطقه جذاب وجود دارد که از مرکز شهر دور نیست و مغازه ها، کافه ها، تئاتر ها و پارکه با فاصله کمی در دسترس هستند. مناطق STUTGART-OST و STUTGART-SUD در مرکز هستند. مناطق KILLESBERG و DOGELOCH مناطق منحصر به فردی هستند. 

مناطق BOBLINGEN، SINDELFINGEN یا VAIHINGEN دورتر هستند اما شما شانس بیشتری برای پیدا کردن خانه حیاط دار دارید البته اگر این مسئله برای شما مهم است. اشتوتگارت در رتبه بیست و هشتم جهان برای کیفیت زندگی قرار دارد. صنایع مهندسی و صنایع با تکنولوژی بالا در این منطقه گسترده هستند. خیلی از کمپانی های بزرگ مثل DAIMLER،PORSCH، BOSCH در این منطقه قرار دارند. اشتوتگارت پاییتخت ایالت بادن – وورتمبرگ است. در رابطه با این موضوع طیف وسیعی از گزینه های کار در منطقه در دسترس است صرفنظر از مهارت شما در یک رشته خاص شما قطعا می توانید کاری پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. علاوه بر این فرانکفورت خود را به عنوان شهری با تکنولوژی بالا معرفی می کند و این وعده را می دهد که شما نه تنها کار خوب پیدا می کنید بلکه شانس درخشانی برای دنبال کردن و تحقق اهداف زندگی خود دارید. در کنار این مسائل جذابیت منحصر به فرد و محیط پر جنب و جوش باعث می شود که شما بخواهید در این شهر کار کنید.

اشتوتگارت

اگر شما به علوم، دانشگاه و تحقیقات علاقه دارید اشتوتگارت قطعا شهر شما است این شهر کوچک مرکز دانش، استارت آپ ها و درخواست های ثبت اختراع است. دراین شهر( با جمعیت 609.000 نفر) شما می توانید در میان مردم همفکر با تکنولوژی بالا زندگی کنید.

زندگی در اشتوتگارت

اشتوتگارت به خاطر نقشی که در صنعت اتومبیل ایفا می کند مشهور است. اشتوتگارت در میان تپه ها، دره ها و پارک ها قرار دارد. در این شهر آرام با فرهنگ اجتماعی عالی از مزایای دسترسی آسان به مغازه ها با کیفیت عالی، مارکت ها، تئاترها کافه ها و پارک ها بهره مند می شوید. اشتوتگارت همچنین دارای ریشه های فرهنگی خارق العاده با بسیاری از ساختمان های تاریخی خیره کننده و ساختمان ها با معماری مدرن در سراسر شهر است.

علاقه مندان ماشین، کارخانه مشهور FERRARI در نزدیکی شهر قرار دارد اگر شما پول کافی داشته باشید می توانید ماشین جدید خود را در کارخانه امتحان کنید. با توجه به مشهور بودن صنعتی منطقه خیلی از خارجی ها در آنجا زندگی می کنند و طیف گسترده ای از افراد انگلیسی زبان در آنجا اقامت دارند. زندگی در شهر تقریبا مقرون به صرفه است. متوسط هزینه اجاره خانه 3 خوابه در مرکز شهر 1.490 یورو در ماه است. خرید خانه با قیمت تقریبا 4.900 یورو بسیار دست یافتنی است.

ارزانترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

ارزانترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

ارزانترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

  • لایپزیگ
  • بوخام
  • کیل
  • سیگن
  • ینا
  • اوسنابروک
  • برمن

شهرهایی که از آنها نام برده شد، ارزانترین شهرهای آلمان برای تحصیل و زندگی هستند. در صورتی که سرمایه کمی دارد و تصور میکنید طی چند ماه اول و یا چند سال اول زندگیتان در این کشور درآمد بالایی نخواهید داشت، بهترین راه حل این است که به یکی از شهرهای نام برده مهاجرت کنید. از سفر به شهرهای بزرگتر و پایتخت، برلین، بپرهیزید چرا که این شهر ها به شدت گران هستند.

هزینه های زندگی در کشور آلمان چقدر است؟

علاوه بر دانستن بهترین و ارزانترین شهرها برای زندگی در کشور آلمان، به احتمال زیاد دوست دارید از هزینه های زندگی در این کشور نیز آگاهی داشته باشید یا به صورت دقیق تر، هزینه های زندگی در کشور آلمان برای یک خانواد. بر اساس اطلاعات آماری، در پایین لیستی از 15 شهر آلمان را در کنار شاخص های هزینه های زندگیشان مشاهده میکنید. هرچقدر که شاخص هزینه های زندگی بیشتر باشد، این شهرها گرانتر میشوند.

رتبه بندی شاخص هزینه های زندگی در هر شهر

  1. دوسلدورف: 85.64
  2. فرانکفورت: 84.17
  3. هامبورگ: 81.65
  4. مونیخ: 80.21
  5. هایدلبرگ: 76.42
  6. اشتوتگارت: 74.47
  7. برلین: 72.5
  8. کارلسروهه: 72.50
  9. بن: 72.00
  10. کلن: 71.51
  11. نورمبرگ: 70.85
  12. آخن: 69.61
  13. درسدن: 67.98
  14. برمن 67.00
  15. لایپزیگ: 66.60

اگر میخواهید مقایسه ملموس تری انجام دهید، میتوان هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در دوسلدورف و لایپزیگ با یکدیگر مقایسه کرد. در دوسلدورف، برای پرداخت هزینه های اجاره یک آپارتمان سه خوابه می بایست حدود 1،660 یورو هزینه کنید و علاوه بر آن، حدود 2،913 یورو نیز باید بابت تامین مخارج زندگی ماهیانه در نظر داشته باشید. در لایپزیگ، برای اجاره آپارتمانی مشابه می بایست 890 یورو پرداخت کنید و در کنار آن به 2،277 یورو نیاز خواهید داشت که سایر هزینه های خود را بپردازید. بنابراین در مجموع، برای زندگی در دوسلدورف ماهیانه به 4573 یورو و برای زندگی در لایپزیگ به 3167 یورو نیاز خواهید داشت. به طور کلی برای تامین هزینه های خود در لایپزیگ به 2700 یورو، و در مونیخ به 3800 یورو نیاز خواهید داشت. پس همانطور که مشاهده می کنید، شهر دوسلدورف در مقایسه با لایپزیگ بسیار گرانتر است.

دیگر شهرهای آلمان برای مهاجرت

لایپزیگ

لایپزیگ یکی از شهرهاییست که سنت و مدرنیته را با یکدیگر ادغام کرده است. به لطف موسیقیدانان معروفی همچون مندلسون، باخ و واگنر که در این شهر زندگی می کردند، لایپزیگ مهد موسیقی کلاسیک به شمار می رود. این قضیه به شهر لایپزیگ تاریخی غنی می بخشد که در کنار صنعت در حال رشد اتومبیل سازی و سایر شرکت های مدرنی که داخل مرزهای این کشور در حال فعالیت هستند به اهمیت این شهر افزوده است. سازنده های بی ام و و پورشه در این شهر مشغول هستند و همچنین محل تبادلات انرژی اروپایی نیز شهر لایپزیک است. 

کلن

آن دسته از افراد که در صنعت رسانه مشغول به فعالیت هستند می توانند به شهر کلن آلمان به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه های مهاجرتی خود فکر کنند. بسیاری از برنامه های تلویزیون ملی آلمان از این شهر پخش میشوند. این بدان معناست که فرصت های شغلی زیادی در زمینه رسانه در شهر کلن وجود دارد. این شهر، با وجود رود راین که از میان آن عبور میکند، و همچنین نمونه های بینظیر معماری گوتیک و قرون وسطایی حقیقتا زیبا و شگفت انگیز است. سایر صنایع نیز در این شهر فعالیت دارند. در صورتی که این شهر زیبا چشم شما را گرفته است اما رسانه در حیطه فعالیت شما نیست، می توانید به کار کردن در شرکت فورد یا لوفتانسا فکر کنید.

صنعت خودروسازی هسته اقتصادی این شهر را تشکیل میدهد. اما بخش های اقتصادی دیگری نیز وجود دارند که نرخ اشتغال بالایی دارند. خدمات بیمه ای و رسانه در این شهر بسیار پیشرفته اند. در کلن، نه تنها فرصت یافتن یک شغل فوق العاده را خواهید داشت، بلکه چیزهای زیادی در این شهر وجود دارند که تجربه انها به شادی و لذت زندگی شما خواهد افزود. درآمد شما همواره در سطح بسیار بالایی خواهد بود که به شما اجازه می دهد استاندارد های بالایی برای زندگی خود تعیین کند و برای آینده خود برنامه ریزی کنید. منظره های طبیعی چشم نواز اطراف شهر، گنجینه های فرهنگی، ترکیبی از محیط کلاسیک و مدرن، باعث میشوند که زندگی و کار کردن در شهر کلن برای شما بسیار لذت بخش باشد.

دیگر شهرهای آلمان برای مهاجرت

دیگر شهرهای آلمان برای مهاجرت

برمن

برمن برای نیروهای کار ماهر یک مکان ایده آل به حساب می اید چرا که شرکت های مهندسی کوچکی از جمله ایرباس و مرسدس در این شهر واقع شده اند. همچنین، در صورتی که علاقه مند به فعالیت در این حیطه باشید، تعداد زیادی کارخانه آبجو سازی در این شهر واقع شده اند که برخی از آنها مانند بکس بسیار محبوب اند.

دورتموند

درست مانند بخش های شمالی انگلستان، دورتموند زمانی به صنایع آهن و زغال سنگ خود معروف بود. اما این شهر اخیرا به سمت مدرنیزه شدن پیش رفته است و به خاطر فناوری های بیوپزشکی و رباتیک خود شهرت یافته است. این شهر حتی محل اولین مرکز تکنولوژی کشور آلمان، پارک تکنولوژی دورتموند نیز بوده است. ممکن است بتوانید شغل مناسب و ایده ال خود را در این شهر پیدا کنید.

هانوفر

در صورتی که شغل شما مربوط به سفر است، هانوفر می تواند شهری ایده آل برای شما باشد. این شهر، بزرگترین پایگاه سفری کشور آلمان به شمار می رود و می توانید شرکتهای لجستیک زیادی مانند شرکت ماشین های بازرگانی حمل و نقل فولکس واگن را در این شهر پیدا کنید. هانوفر شهر کوچکیست، اما موقعیت جغرافیایی آن به گونه ایست که سفر به نقاط مختلف آلمان را بسیار راحت میکند.

درسدن

درسدن بین مردم آلمان به نام “ساکسونی سیلیکونی” شناخته میشود. علت این نامگذاری قرارگیری آن در منطقه ساکسونی و رواج صنعت تکنولوژی در شهر است. موسسه اقتصاد بین المللی هامبورگ، شهر درسدن را به عنوان چهارمین شهر بزرگ جهان معرفی کرده است. اگر بخواهید به امکان بودن رشد و پیشرفت در آینده فکر میکنید، درسدن می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این شهر در زمینه آموزش، نوآوری، و دسترسی نیز فرصت های خوبی برای ارائه دارد. آینده درخشانی در انتظار شهر درسدن است.

دوسلدورف

دوسلدورف مرکز جهانی و ملی تجارت و علوم است. تعداد شرکت هایی که در این شهر وجود دارد حدود 85،000 عدد تخمین زده شده است. این بدان معناست که این شهر در آینده نرخ اشتغال بالا و چشم انداز شغلی بی نظیری خواهد داشت. صنایع توسعه یافته اصلی در این شهر شامل خدمات پزشکی، نوآوری و فناوری های صنعتی می شود. بخش مد و فشن نیز ارزش زیادی در این شهر دارد و سود زیادی برای اقتصاد محلی دوسلدورف داشته است. علاوه بر نامحدود بودن فرصت های شغلی در این شهر، بالا بودن درآمدها و کیفیت زندگی در شهر دوسلدورف، از استاندارد های ملی فرا تر است.

دارمشتات

صنعت داروسازی و شیمی، در کنار صنایع بیوتکنولوژی، فناوری مهندسی، رسانه، ارتباطات و غیره، قوی ترین بخش های اقتصاد این شهر را تشکیل می دهند. برای آن دسته از افراد که در زمینه ای خاص مهارت دارند، دارمشتات یک فرصت همیشگی برای شروع یک شغل جدید است. درآمد های بالا، هزینه های پایین زندگی و کیفیت عالی زندگی از جمله مواردی هستند که باعث می شوند که دارمشتات یکی از بهترین شهر های کشور آلمان برای کار کردن محسوب شود.

لایپزیگ

لایپزیگ یک شهر صنعتی است که یکی از مزیت های آن غنی بودن بازار کاری آن از منظر تنوع شغلی و درآمد است. بزرگترین صنعتی که در این شهر به فعالیت مشغول است، صنعت خودروسازی است. به شکلی که شرکت های جهانی معروفی مانند بی ام و و پورش در لایپزیگ واقع شده اند و تا به امروز، بزرگترین کارفرمایان در منطقه به شمار می روند.

صنعت فناوری محیط زیست نیز در سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است. در نتیجه این توسعه، نرخ بیکاری در سپتامبر 2018، به 6.4 درصد کاهش یافت که از سال 1991 تاکنون، کمترین حد خود گزارش شده است. تمامی این مزایا در کنار شرایط بهینه برای یک زندگی با استاندارد های بالا باعث شده اند که لایپزیگ یکی از بهترین شهرهای کشور آلمان برای زندگی باشد. شهرهای بسیار خوبی در کشور آلمان برای زندگی وجود دارد. اگر تاکنون شهر ایده آل خود را برای زندگی پیدا نکرده اید می توانید نگاهی نیز به لیست زیر بیندازید. تمامی این شهرها نیز فرصت ها و شرایط زندگی خوبی برای مهاجرین دارند.

  • آخن
  • نورنبرگ
  • بیلفلد
  • هاگن
  • هیدلبرگ
  • کارلسروهه
  • ارلانگن
  • هوف
  • ینا

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت می توانید با مشاورین کارشناس موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید و اطلاعات به روز بهترین شهر جهت زندگی در آلمان برای مهاجران را کسب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *