برترین دانشگاه جهت تحصیل مهندسی برق

بریتانیا دارای 27 دانشکده برتر در رشته مهندسی برق است که سه عدد از این دانشگاه ها از لحاظ رتبه،رتبه ای بالای ده دارند. چهار دانشگاه دیگر این کشور توانسته اند رتبه 10 تا 100 را دریافت کنند که شامل دانشگاه منچستر، UCL (کالج دانشگاه لندن)، دانشگاه ادینبورگ و دانشگاه ساوته مپتون می باشد. این تعداد از اسامی نامبرده شده تنها معدود دانشگاه هایی بودند که در لیست برترین دانشگاه جهت تحصیل مهندسی برق قرار دارند و ما در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر به آنها پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برترین دانشگاه جهت تحصیل مهندسی برق

  1. موسسه فناوری ماساچوست
  2. دانشگاه استنفورد زوریخ
  3. موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس
  4. دانشگاه تکنولوژی دانشگاه برکلی کالیفرنیا-لوگو دانشگاه برکلی کالیفرنیا
  5. دانشگاه کمبریج
  6. دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور
  7. دانشگاه هاوارد
  8. کالج دانشگاه امپریال لندن
  9. پلی تکنیک فدرال دانشگاه لوزان
  10. دانشگاه آکسفورد
  11. دانشگاه کالیفرنیا
  12. دانشگاه لس آنجلس
  13. دانشگاه توکیو
  14. دانشگاه تورنتو
  15. دانشگاه مونیخ
  16. دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ
  17. دانشگاه دی میلانو پلی تکنیک
  18. دانشگاه تکنولوژی دلفت
  19. دانشگاه ایلینویز

شرایط کاری مهندسین برق

افرادی که در حوزه مهندسی برق مشغول به فعالیت هستند به طراحی و کارگیری اجزای برقی مورد استفاده در گستره عظیمی از محصولات می پردازند. داشتن پیش زمینه قوی در مورد کامپیوتر برای موفقیت در مشاغل مربوط به مهندسی برق ضروریست. برای کار کردن به عنوان مهندس برق داشتن حداقل مدرک کارشناسی از الزامات است و در صورتی که بخواهید به سطوح بالاتری از کار در این رشته مشغول شوید ممکن است به مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری نیاز پیدا کنید.

  • مدرک مورد نیاز: مدرک کارشناسی، هم چنین مدارک کارشناسی ارشد و دکتری برای کار در محدوده های پیشرفته تر و حرفه ای تر میتواند استفاده شود
  • مهارت های کاری لازم: مهارت های کامپیوتری، پیش زمینه علوم و ریاضیات، تفکر خلاقانه، نوشتن فنی، توانایی صحبت کردن برای عموم مردم
  • متوسط میزان درآمد مهندسین برق ( در سال 2017): 95.060
  • ضریب رشد شغلی مهندسین برق ( 2026 – 2016 ): 9 درصد

شرایط تحصیلی:

برای فعالیت در زمینه مهندسی برق، می بایست حداقل مدرک کارشناسی این رشته را کسب کرده باشید. از مدارک بالاتر، مانند کارشناسی ارشد و دکتری می توان در حوزه کارهای تخصصی تر استفاده کرد. بیشتر کالج ها و دانشگاه ها رشته مهندسی برق را میان رشته های خود دارند و یا دوره های مهندسی برق را ارائه میدهند. دانشجویان برای تحصیل در این رشته می بایست به صورت جداگانه برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مهندسی درخواست دهند.

کلاس های این رشته بیشتر حول محور دروسی مانند ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر، شیمی، آمار، و مهندسی پایه میچرخند. مدارکی که در پایان دوره های تحصیلی به دانشجویان اعطا می شوند شامل مدرک کارشناسی علوم در رشته مهندسی برق، مدرک کارشناسی مهندسی با تمرکز بر مهندسی برق، مدرک کارشناسی ارشد مهندسی و یا کارشناسی ارشد علوم مهندسی برق و دکتری فلسفه در رشته مهندسی برق می شوند.

مهارت های لازم

مهارت داشتن در کار با کامپیوتر به یکی از ضروریات تحصیل در رشته مهندسی برق و کار در این زمینه تبدیل شده است. علاوه بر آن، افرادی که به تحصیل در این رشته می پردازند می بایست به علوم و ریاضیات علاقه مند باشند. توانایی فکر کردن خارج از چارچوب های از پیش تعیین شده نیز یکی دیگر از مهارت های لازم برای کار در این زمینه است چرا که افرادی که به این مشاغل می پردازند به دنبال راه های خلاقانه برای به کار گیری برق در محصولات و وسایل روزانه و ماشین هایی با تکنولوژی بالا هستند. افرادی که علاقه مند به کار در رشته مهندسی برق هستند باید در نوشتن فنی و صحبت در جمع نیز مهارت داشته باشند به این دلیل که به صورت مداوم از این افراد خواسته می شود که کنفرانس هایی برگزار کنند و یا گزارش کار نوشته و تحویل دهند.

چشم انداز اقتصادی و کاری رشته مهندسی برق

طبق گزارش دفتر کار ایالات متحده آمریکا BLS، در سال 2016، 188،300 شغل در زمینه مهندسی برق وجود داشته است. هم چنین ضریب رشد شغلی این رشته طبق گفته BLS، به طور متوسط و در مقایسه با سایر رشته ها 9 درصد گزارش شده است. در ماه می سال 2017، درآمد متوسطی که برای مهندسین برق گزارش شده بود حدود 95،060 دلار بود.

هزینه تحصیل مهندسی برق در برترین دانشگاه ها

اینکه هزینه های دانشگاه و شهریه شما برای تحصیل در رشته مهندسی برق چقدر خواهد بود بسته به این که قصد تحصیل در یک دانشگاه دولتی را داشته باشید و یا یک دانشگاه خصوصی متفاوت خواهد بود. دانشگاه های عمومی برای دانشجویان بومی خود تخفیف شهریه قائل میشوند و در صورتی که به یکی از دانشگاه های ایالتی که در آن زندگی می کنید بروید، در نهایت باعث کم شدن هزینه های کلی تحصیل شما خواهد شد. این دسته از مزایا در دانشگاه ها و موسسات آموزش خصوصی وجود نخواهد داشت و تمامی دانشجویان باید شهریه ای مشابه دیگران پرداخت کنند.

همانطور که تا کنون حدس زده اید، هزینه های تحصیل در رشته مهندسی برق می تواند بسیار متفاوت باشد. مخارج تحصیل سالیانه شما،با احتساب هزینه های شهریه، کتاب، تجهیزات تحصیلی، اتاق و انجمن ها، بسته به دانشگاه محل تحصیل شما، می تواند بین 13،000 دلار تا بیش از 60،000 دلار تخمین زده شود. طبق اطلاعات به دست آمده، میانگین هزینه تحصیل برای دانشجویان بومی در دانشگاه های دولتی 8،893 دلار محاسبه می شود در صورتی که دانشجویان غیر بومی باید حدود 22،203 دلار شهریه پرداخت کنند. دانشگاه های خصوصی و غیر دولتی نیز تقریبا 30،094 دلار بابت شهریه از شما دریافت میکنند. همچنین بر اساس گزارشات موجود هزینه های خوابگاه و انجمن، برای دانشجویان دانشگاه های عمومی طی چهار سال تحصیل نزدیک به 9،498 دلار در سال و در دانشگاه های خصوصی، حدود 10،823 دلار در سال خواهد بود.

یکی از راه هایی که برای کم تر کردن هزینه های تحصیل خود در رشته مهندسی برق خواهید داشت استفاده از دوره های آنلاین است. با تحصیل مجازی و آنلاین می توانید از مزیت های مالی زیادی برخوردار شوید. اول از هرچیز می توانید همزمان با تحصیل کار کنید و مخارج خود را تامین کنید. در نتیجه نیازی به نگرانی برای استفاده از وام های دانشجویی نخواهید داشت. دوم اینکه، نیازی به این که خانه ای در نزدیک دانشگاه برای خود پیدا کنید نخواهید داشت چرا که می توانید از هر مکان که بخواهید در کلاس های خود شرکت کنید. زندگی کردن با پدر و مادر در زمان تحصیل نیز می تواند هزینه های مربوط به اتاق و خوابگاه را از دوش شما بردارد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در برترین دانشگاه ها

مهندسی برق یکی از شاخه های تخصصی مهندسی است که به طور کلی به مطالعه و به کار گیری برق، الکترونیک و الکترومغناطیس می پردازد. این رشته برای نخستین بار در نیمه دوم قرن 19 ام و پس از تجاری کردن تلگراف، تلفن و توزیع و استفاده برق در سطح شهر، به عنوان یک شغل به رسمیت شناخته شد. متعاقبا، نیاز به انتشار خبر و ثبت و ضبط رسانه ها باعث شد که برق به جزئی از زندگی روزمره ما تبدیل شود. اختراع ترانزیستور، و پس از آن جریان مشترک، باعث کاهش هزینه های برق شد تا جایی که امکان استفاده از آن تقریبا برای تمامی خانه ها فراهم شد.

مهندسی برق اکنون به چندین رشته و زیر شاخه تقسیم می شود از جمله الکترونیک، کامپیوترهای دیجیتال، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نیرو، ارتباط از راه دور، سیستم های کنترلی، مهندسی ارتباطات رادیویی، میکروالکترونیک ها و تقویت کننده ها. بسیاری از این رشته ها با سایر شاخه های مهندسی هم پوشانی دارند و گستره عظیمی از تخصص ها را در بر می گیرد مانند مهندسی سخت افزار، نیرو های الکترونیکی، الکترومغناطیس و امواج، نانوتکنولوژی، الکتروشیمی، نیروهای تجدید پذیر، علوم مواد الکترونیکی، و بسیاری دیگر.

برخی از تخصص های مهندسی برق که ممکن است برای شما جالب باشند عبارتند از:

  • مهندسی امواج رادیویی
  • میکروالکترونیک ها
  • تجزیه و تحلیل سیگنالها
  • سیستم های کنترلی
  • مهندسی نیرو
  • ارتباطات از راه دور
شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در برترین دانشگاه ها

شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در برترین دانشگاه ها

رنکینگ برترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته برق

رنکینگ دانشگاه های جهان QS، برترین دانشگاه های جهان را بر اساس موضوع، رتبه بندی می کند و 48 رشته را پوشش می دهد. این رتبه بندی با توجه به متقاضیان زیاد مقایسه رشته ای دانشگاه ها، قصد دارد تا به دانشجویان آینده نگر در راستای انتخاب برترین دانشگاه جهان در رشته مورد نظرشان کمک کند.

هر یک از رتبه بندی رشته ای با استفاده از 4 مرجع گردآوری شده است. دو مرجع اول آن، نظر سنجی جهانی QS از دانشگاهیان و کارمندان دانشگاه می باشد، که این نظر سنجی جهت اندازه گیری شهرت بین المللی موسسات در هر رشته استفاده می شود.دو شاخص بعدی تاثیر پژوهشات بر اساس قابل ارجاع بودن مقاله پژوهشی و شاخص در رشته مربوطه، را بررسی می کند. این اطلاعات به کمک پایگاه اطلاعاتی Elsevier که جامع ترین پایگاه اطلاعات مرجع است، جمع آوری می شود.

  1. موسسه فناوری ماساچوست (MIT )
  2. دانشگاه استفورد
  3. ETH زوریخ- موسسه فناوری فدرال سوئیس
  4. دانشگاه کالیفورنیا در برکلی (UCB )
  5. دانشگاه کمبریج
  6. دانشگاه فناوری نانیانگ در سگاپور ( NTU )
  7. دانشگاه هاروارد
  8. کالج امپراطوری لندن
  9. EPEL- مدرسه پلی تکنیک فدرال لائوسان
  10. دانشگاه ملی سنگاپور ( NUS )
  11. دانشگاه آکسفورد
  12. دانشگاه تسینگهوآ
  13. دانشگاه کالیفورنیا در لوس آنجلس (UCLA )
  14. موسسه تکنولوژی گرجستان
  15. موسسه تکنولوژی کالیفورنیا ( Caltech )
  16. دانشگاه کارنجی ملُن
  17. دانشگاه توکیو
  18. دانشگاه تورنتو
  19. دانشگاه سلطنتی تکنولوژی KTH
  20. موسسه آموزش عالی علوم و فناوری کره ( KAIST )
  21. دانشگاه تکنولوژی مونیخ
  22. دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ
  23. دانشگاه پلی تکنیک میلان
  24. دانشگاه فناوری دلفت
  25. دانشگاه لینُیس در کمپ اوربانا

در نهایت مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند شما را در جهت آشنایی با شرایط تحصیل و کار رشته برق راهنمایی کنند و نیازمندی هایتان را در این زمینه پاسخ دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *