بازار کار جوشکاری در کانادا

یکی از مشاغل سخت و دارای درآمد خوب در کانادا جوشکاری است. این حوزه کاری دارای گرایش های مختلفی است که تمامی آن ها با استقبال کارفرمایان روبرو شده. این مقاله به تلاش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده است و موضوعاتی چون شرایط کار جوشکاران در کانادا، میزان حقوق دریافتی، وظایف شغلی و مهارت های لازم جوشکاران در کانادا و همچنین شرایط مهاجرت جوشکاران به کانادا را بررسی می کند. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وظایف شغلی جوشکاران در کانادا

جوشکارها کسانی هستند که جوشکاری فلزات آهنی و غیر را انجام می دهند. این افراد همچنین به اپراتوری ماشین های تجهیزات جوشکاری تولید و لحیم کاری واردند. آنها در شرکتهایی که فلز ساختمانی و کف سازی، دیگهای بخار، ماشین آلات سنگین، کارخانه های تولید هواپیما و کشتی و سایر محصولات فلزی کار می کنند یا ممکن است کارآفرین باشند. در این بخش به وظایف شغلی جوشکاران در کانادا می پردازیم:

جوشکاران باید بتوانند مشخصات طرح یا مشخصات فرآیند جوش را بخوانند و تفسیر کنند.

  • باید با تجهیزات جوشکاری دستی یا نیمه اتوماتیک را برای جوشکاری قطعات فلزی با استفاده از فرآیندی مانند جوشکاری قوس تنگستن (GTAW) ، جوش قوس فلزی گاز (GMAW)، جوشکاری قوس با شار (FCAW)، جوشکاری قوس پلاسما (PAW) ، فلز محافظ جوش قوس الکتریکی (SMAW)، جوش اکسی استیلن (OAW)، جوش مقاومت و جوش قوس غوطه ور (SAW) کار کنند.
  • با تجهیزات برش شعله دستی یا نیمه اتوماتیک کار کنند.
  • کارهای لحیم کاری را انجام دهند.دستگاه های شکل دهی فلزی مانند ترمزها، قیچی ها و سایر دستگاه های صاف کردن و خمش فلز را کنترل کنند.
  • قطعات فرسوده محصولات فلزی را با جوشکاری روی لایه های اضافی ترمیم کنند.
  • ممکن است لازم باشد جوشکاران در انواع خاصی از جوشکاری مانند ساخت سفارشی، ساخت کشتی و تعمیر، جوشکاری دقیق قطعات فضایی، جوشکاری مخازن تحت فشار، جوشکاری خط لوله، جوشکاری ساختاری سازه یا جوشکاری ماشین آلات و تجهیزات تخصص داشته باشند.
  • کار با دستگاه های لحیم کاری یا لحیم کاری را که برای اتصال قطعات فلزی و یا پر کردن سوراخ ها، تورفتگی ها و درزهای محصولات فلزی با لحیم کاری را بلد باشند.
  • راه اندازی، خاموش، تنظیم و نظارت بر خط تولید جوش روباتیکدر نگهداری و تعمیر تجهیزات جوشکاری، برنجی و لحیم کاری را آشنایی داشته باشند.
  • ممکن است لازم باشد ابزارآلات جوشکاری را مطابق مشخصات کار تنظیم کنند.
وظایف شغلی جوشکاران در کانادا

وظایف شغلی جوشکاران در کانادا

مهارت های مورد نیاز جوشکاران در کانادا

برای شکار یک شغل جوشکاری در کانادا، شما باید دارای مهارت های مشخصی باشید که در اینجا به بررسی توانایی ها و مهارت های لازم برای جوشکاری در کانادا می پردازیم:

  • بتوانید مشخصات فرآیند جوشکاری را تفسیر کنید.
  • تجهیزات جوشکاری دستی یا نیمه اتوماتیک و کاملاً خودکار، تجهیزات برش شعله دستی یا نیمه اتوماتیک را بشناسید.
  • بتوانید فلزهای متفاوت را با شعله به شکل های متفاوت در آورید.
  • تجهیزات برش قوس اکسیژن (قوس هوا) را بشناسید.
  • میزان قابلیت جوشکاری مواد را مشخص کنید.
  • توانایی کار با تجهیزات بالابر را داشته باشید.
  • بتوانید دستگاه های لحیم کاری یا لحیم کاری را که قبلاً تنظیم کرده اید ، برای اتصال فلز یا پر کردن سوراخ ها ، تورهای و درزهای فلزی استفاده کنید.
  • با راه اندازی، تنظیم و نظارت بر خط تولید جوش روباتیک آشنایی داشته باشید.

میانگین حقوق جوشکاران در کانادا

یکی از نکات مهم در ارتباط با این شغل میزان حقوق در شهرهای مختلف کانادا است. در این بخش بیشترین و کمترین میزان دستمزد را با توجه به شهر مورد نظر برای شما آورده ایم. براساس آخرین آمار، بالاترین دستمزد متوسط ساعتی در کلگری، آلبرتا با 37.34 دلار در ساعت و کمترین میانگین دستمزد در مونترال، کبک با 18.00 دلار در ساعت می باشد.حقوق سالانه کار تمام وقت برای این شغل حدود 40،000 دلار – 70،000 دلار است. یکی از بهترین استان های این کشور برای مهاجرت کاری به کانادا به عنوان جوشکار بریتیش کلمبیا می باشد و طبق بررسی های انجام شده طی سه سال آینده دارای شرایط رو به رشدی است. با این حال دولت کانادا پیش بینی می کند که در آینده نزدیک، مازاد کارگران در این شغل وجود داشته باشد. پیش بینی می شود صنعت ساخت و ساز رشد کمتری داشته باشد و این موضوع بر میزان اشتغال در این حوزه تأثیر می گذارد. گرایش های پردرآمد جوش کاری در کانادا به شرح زیر است:

  • جوشکارهای لوله کشی صنعتی: 36414 دلار – 106،348 دلار.
  • جوشکارهای زیر آب: 54750 دلار – 300000 دلار.
  • جوشکارهای تجهیزات نظامی: حداکثر 160 هزار دلار.
  • جوشکارهای صنعت هسته ای.
  • جوشکارهای تجهیزات هوافضا – 30000 دلار – 60000 دلار.
  • بازرس جوشکاری: بیش از 70000 دلار

شرایط لازم برای مهاجرت جوشکاران به کانادا

بهترین برنامه مهاجرتی برای حرکت به کانادا به عنوان جوشکار، برنامه Federal Skilled Worker است، اما کسانی که به یک استان یا قلمرو خاص تمایل دارند می توانند از طریق برنامه Provincial Nominee درخواست می کنند. دریافت دعوت نامه درخواست (ITA) برای اقامت دائم با دریافت نامزدی استانی امکان پذیر است. اگرچه برای برنامه Provincial Nominee به یک پیشنهاد شغلی نیاز دارید و شما باید در همان استان به کار مشغول شوید.اولین مرحله در روند مهاجرت به کانادا محاسبه امتیاز لازم به عنوان جوشکار برای ورود به برنامه های مهاجرتی با استفاده از سیستم جامع رتبه بندی کانادا است. موارد تاثیر گذار برای امتیازبندی وضعیت شما به شرح زیر است:

  • حداقل دو سال سابقه کار تمام وقت؛
  • توانایی صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسه
  • مطابق با لیست NOC (کد ملی مشاغل) کد شغل مورد نظرتان.
  • یک پیشنهاد شغلی معتبر برای حداقل یک سال داشته باشید.( برای شرکت در برنامه نامزدهای استانی)
  • مدارک عدم سوابقه در 5 سال گذشته.
شرایط لازم برای مهاجرت جوشکاران به کانادا

شرایط لازم برای مهاجرت جوشکاران به کانادا

دو برنامه ای که برای مهاجرت جوشکاران به کانادا بسیار کارآمد است را در زیر معرفی کرده ایم.

Provincial Nominee

برنامه ها Provincial Nominee برای متقاضیان نیمه ماهر که ممکن است لزوماً واجد شرایط دریافت سیستم Express نباشند و دارای تجربه کار و یک پیشنهاد شغلی در کانادا است. با این وجود، شما فقط برای کار برای کارفرمای تعیین شده خود برای مدت مشخص در آن استان خاص مجبور به کار خواهید شد.

Federal Skilled Worker

این برنامه برای افرادی است که دارای سابقه کار در مشاغل با تقاضای بالا در تمامی استانه های کانادا است و چون شغل جوشکاری جزو این دست است، می توانید با استفاده از این برنامه به کانادا مهاجرت کنید.

شرایط لازم برای پیدا کردن شغل برای جوشکاران در کانادا

  • اتمام دوره متوسطه معمولاً لازم است.
  • اتمام یک برنامه کارآموزی سه ساله یا ترکیبی کارآموزی و سابقه کاری به این منظور که سابقه کاری شما در این سه سال تاثیر دارد.
  • صدور گواهینامه تجارت در آلبرتا اجباری است و در کلیه استانها دیگر این مدرک داوطلبانه می تواند ارائه شود.
  • دریافت مهر تایید پس از اتمام موفقیت آمیز در امتحان کسب پروانه برای جوشکاران واجد شرایط در کانادا.
  • مدارک یادگیری اپراتورهای دستگاه جوش، برنج و لحیم کاری.
  • برخی از آموزش های دیگر نیز مورد نیاز است.
  • معمولاً چندین ماه آموزش در محل کار ارائه می شود.

در مقاله بالا با مهارت های مورد نیاز جوشکاران در کانادا و همچنین وظایف شغلی این افراد آشنا شدیم. یکی از مهمترین موضوعات که حقوق و دستمزد است را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین راه های مهاجرت جوشکاران به کانادا را نیز شناختیم. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد کار جوشکاری در کانادا

1- آیا شغل جوشکاری در کشور کانادا جزو شغل های پرتقاضا است؟جوشکارها در کانادا تقاضای زیادی دارند که منجر به افزایش حقوق جوشکار می شود. از سال 2010، جوشكاران شاهد افزایش چشمگیر 13٪ در دستمزدها بودند. حقوق جوشکار به جز در استان کلگری، در سراسر کشور نسبتاً هماهنگ است. برای جوشکارها در کلگری تقاضای زیادی وجود دارد که منجر به افزایش بیش از اندازه دستمزدها می شوند.

2- درآمد جوشکاران در کانادا چگونه است؟ متوسط دستمزد جوشکارها در کانادا 40.950 دلار در سال یا 21 دلار در ساعت است.برای افراد تازه کار از 31.043 دلار در سال شروع می شود در حالی که بیشتر کارگران با تجربه 69،615 دلار در سال درآمد دارند.

3- هدف از دریافت گواهینامه های جوشکاری در کانادا چیست؟صدور گواهینامه یک روش عالی برای نشان دادن سطح آموزش و تجربه جوشکارها در هنگام کار است. جوشکار دارای گواهینامه همچنین مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرد زیرا آمار نشان داده است که افرادی که دارای مجوز هستند در مقایسه با جوشکارهای غیرمجاز، میزان حوادث شغلی و صدمات کمتری دارند.

4- آیا می توانید بدون رفتن به کالج یک جوشکار معتبر در کانادا شوید؟برخلاف بسیاری از حرفه ها، برای شروع این کار نیاز به تحصیل کالج نیست. اکثر جوشکارها می توانند با داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و گاهی اوقات بدون حتی آن سطح تحصیلات، وارد یک برنامه کارآموزی یا دوره اخذ گواهینامه شوند.

5- متوسط پرداختی برای جوشکاران دارای گواهینامه در کانادا چقدر است؟متوسط پرداختی برای جوشکارها، در هر ساعت ، معمولاً از 20دلار تا 35.66 دلار است. حقوق سالانه جوشکار معمولاً از 25000 تا 88000 دلار متغیر است. پرداخت با توجه به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، کارفرما، تجربه و مهارت های خاص متفاوت است.

6- تفاوت بین جوشکار واجد شرایط و جوشکار دارای گواهینامه در کانادا چیست؟کارفرمایان سالها بر داشتن صلاحیت و صدور گواهینامه تاکید داشته اند تا تأیید کنند که جوشکار در فرآیند خاص روی نوع خاصی از کار جوش صلاحیت دارد. تفاوت اصلی در این است که جوشکارهای دارای گواهینامه دارای تضمین بیشتری در مهارت خود هستند.

7- بالاترین گواهینامه جوشکاری در کانادا چیست؟بالاترین سطح برای افراد معمولاً 6G است، به این معنی که آنها می توانند فشای 360 درجه را در اطراف لوله ای که حرکت نمی کند جوش دهند. تولید این جوش به رضایت یک بازرس جوشکاری معتبر، کار با سورتمه ای که برای مبتدیان سخت می باشد انجام می شود.

8- آیا برای جوشکاری در کانادا الزاما به مجوز نیاز دارید؟برخی از کارفرمایان فقط داشتن دیپلم دبیرستان را کافی می دانند و نیاز به تکمیل تست های جوشکاری مبتنی بر خواسته کارفرما است. بعضی کارفرمایان به دنبال گواهینامه یا مدرک کارشناسی ارشد از مدرسه فنی، مدرسه فنی و حرفه ای یا کالج هستند. جوشكاران ممكن است از طريق كارآموزي، فنون را نيز بياموزند.

9- سخت ترین تست جوش در کانادا چیست؟جوش لوله 6G یکی از دشوارترین آزمایش های صدور گواهینامه است زیرا این لوله 360 درجه فضا دارد و غیرقابل تحمل است. جوشکارهایی که تست صدور گواهینامه 6G را انجام می دهند باید در تمام موقعیت ها اعم از افقی، عمودی و سربار جوش دهند و ممکن است مجبور به جوشکاری با هر دو دست راست و چپ باشند.

10- از چه برنامه های مهاجرتی برای رفتن به کانادا به عنوان جوشکار می توان استفاده کرد؟ بهترین برنامه مهاجرتی برای حرکت به کانادا به عنوان جوشکار، برنامه کارگر دارای مهارت فدرال است، اما کسانی که به یک استان یا قلمرو خاص تمایل دارند، می توانند از طریق یک برنامه نامزدی استانی نیز وارد کانادا شوند.

11- آیا گرفتن شغل جوشکاری برای مهاجران در کانادا نیاز به داشتن سابقه کار دارد؟ ادشتن گواهینامه در کانادا الزامی نیست اما باداشتن مدرک موقعیت های کاری به صورت چشمگیری براب شما افزایش می یابد.

3.2/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

14 دیدگاه برای “بازار کار جوشکاری در کانادا

  1. بردیا گفت:

    باسلام
    بنده جوشکار قوس الکتریک وco2وجوش آلومینیوم هستم و مسلط به برشکاری دستی هواگاز تاعمق 150میل و31سال سن با12سال کارجوش وبرش دستی درمجتمع آلومینیوم ازچه طریق برای کاراقدام کنم باتشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای کاری کانادا نیاز به ارائه قرارداد کاری یا قرارگیری در سیستم امتیازبندی دارید.

  2. علی گفت:

    سلام چطور میتونیم مورد ارزیابی قرار بگیریم.لطفا راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در سیستم امتیاز بندی کاری کانادا امتیاز های خود را ارزیابی نمایید و یا برای بررسی امتیازات خود می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت تماس حاصل نمایید.

  3. حجت الله طائی گفت:

    با سلام بیست سال سابقه جوشکاری دارم با دو تس فرم بین المللی سابقه کار در سکو سازی عسلویه و بندر عباس تسلط زیادی به زبان انگلیسی ندارم و همینطور مهارت بالا در تراشکاری .ایا راهی برای من هست برای مهاجرت کاری

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای اخذ ویزای کارگران ماهر و یا کاری کانادا می بایست امتیازات شما در سیستم امتیاز بندی این کشور به حد نصاب برسد.

  4. سلام.من جوشکاربرق آرگون واستیل وجوش های…. هستم.دارای ۱۳سال سابقه کارهستم سنم ۳۸سال است ومتاهل هستم وتقاضای کاردرکانادارادارم لطفاراهنمائیم کنید.باکمال تشکر.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای کار در کانادا باید رد سیستم امتیاز بندی قرار بگیرید که معیارهایی مانند سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کار شما مورد ارزیابی قرار میگیرد.

    2. حسن گفت:

      سلامن 33سال سن دارم و جوشکارحرفه ای لوله های گاز صنعتی تجاری مسکونی هستم با پانزده سال کار
      وهمچنین جوشکار ارگون هستم
      چطوری میتونم تو کانادا مشغول به کار بشم
      ممنون

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        با سلام
        برای شروع کار در کانادا باید در سیستم امتیاز بندی قرار بگیرید که چهار معیار سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی و مدرک زبان شما حائز اهمیت است.

  5. ارش گفت:

    سلام من تکنسین در لوله کشی گاز خانگی و تکنسین جوشکاری حرفه ای هستم . من برای کار به کانادا میخواهم اقدام کنم لطفا راهنمای و یا کمکم کنید .با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای دریافت ویزای کاری کانادا باید در ابتدا در سیستم امتیاز بندی این کشور قرار بگیرید.

  6. محسن حمید گفت:

    جوشکار برق و ارگون فول تست با سابقه کار ۱۴سال درصنایع پتروشیمی با تست فرم های بین الملی ۳۵سن متاهل بدون فزرند

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای دریافت ویزای کاری کانادا باید در سیستم امتیاز بندی این کشور قرار بگیرید که معیارهای سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کار شما مورد ارزیابی قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *