اقامت دائم در انگلستان از طریق تحصیل

اقامت دائم وضعیت خاصی است که به فردی داده می شود و آن فرد مجاز است که در کشور مربوطه برای زمان نامحدود بدون هیچ محدودیتی اقامت داشته باشد. اقامت دائم به عنوان اجازه نامحدود برای ماندن (ILR) اشاره می شود. اقامت دائم در انگلستان از طریق تحصیل نیز از همین موارد است و به متقاضی اجازه می دهد برای مدت نامحدود در کشور انگلستان اقامت داشته باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اقامت دائم در انگلستان از طریق تحصیل

اگر قصد اقامت طولانی تر در انگلیس را دارید، اما از محدودیت های احتمالی که شما را منع می کند، هراس دارید، باید گفت که انگلیس دارای برنامه های متعدد ویزا برای گروه های مختلف است و سیستم انعطاف پذیری دارد. تحت قوانین فعلی انگلیس، می توانید تا زمان اعتبار ویزای تحصیلی در این کشور اقامت داشته باشید. همچنین می توانید حداکثر تا 12 ماه پس از اخذ مدرک، از ویزای تحصیلی استفاده کنید. اگر از این مدت زمان به درستی استفاده کنید، می توانید این ویزا را به یک ویزای دیگری تبدیل و مدت زمان بیشتری در انگلیس اقامت داشته باشید.

ویزای Tier 2 (عمومی):

یکی از رایج ترین ویزاها برای افرادی که قصد کار کردن در انگلیس را دارند، ویزای Tier 2 می باشد. پس از فارغ التحصیلی می توانید کارفرمایی را پیدا کنید که به شما شغلی پیشنهاد دهد و دارای مجوز Tier 2 sponsor باشد. تحت حمایت او، می توانید این ویزا را دریافت کنید. به علاوه، اعتبار این ویزا 5 سال است و شهروندان EEA یا سوئیسی می توانند پس از اتمام اعتبار این ویزا برای اقامت دائم انگلیس درخواست دهند. دو گزینه اصلی برای دانشجویان، ویزاهای Tier 1 و Tier 5 می باشد.

ویزای Tier 1:

Tier 1 به افرادی تعلق می گیرد که دولت برای جذب آنها در تلاش است مانند سرمایه گذاران، کارآفرینان و متخصصین. انواع مختلفی از ویزای Tier 1 وجود دارد و به طور کلی شامل کسانی می شود که دارای استعدادهای خاصی باشند و یا برای انجام بیزنس در انگلیس سرمایه کافی داشته باشند.

با ویزای Tier 1 می توان اقامت گرفت، اما باید موارد زیادی تایید شود. به عنوان مثال، متقاضیان با استعدادهای خاص در زمینه خود باید توسط یک سازمان رسمی در آن زمینه مورد تایید قرار بگیرند. دانشجویانی که تمایل دارند ویزای Tier 2 را به ویزای کارآفرینی Tier 1 تبدیل کنند، تنها محدود به استفاده از بودجه های سرمایه گذاری دولتی هستند و نه بودجه های خصوصی. با این حال دانشجویان می توانند بیزینسی را برای دانشگاه انجام دهند تا ویزای فارغ التحصیلی کارآفرینی Tier 1 آنها تایید شود. اگر دانشجویی قصد دارد این ویزا را دریافت کند، باید از شرایط درخواست ویزای اولیه و هر درخواست اضافه و نحوه تبدیل آن به اقامت دائم ( settlement ) آگاه باشد.

ویزای Tier 5:

ویزای Tier 5 یک ویزای کار موقت است و به طور کلی دانشجویان پیش از درخواست باید به کشور خود بازگردند. ویزای Tier 5 هم در مدت اعتبار و هم در قابلیت تبدیل به ویزاهای دیگر محدود است، با این حال می تواند برای ایجاد رابطه با کارفرما به امید اخذ ویزای Tier 2، مفید باشد. دارندگان ویزای Tier 5 برای درخواست ویزای Tier 2 باید به کشور خود بازگردند، و کارفرما باید مسئولیت آزمون بازار کارگران مقیم را بر عهده بگیرد و حداقل حقوق بیشتر و هزینه مهارت های مهاجرتی را پرداخت کند.

هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه های تحصیل در انگلستان اغلب منبع بحث و جدال است، در حالی که قیمت ها در سال های اخیر برای دانش آموزان انگلیسی و اروپایی افزایش یافته است. در حال حاضر دانشجویان بریتانیایی و اروپایی در دانشگاه های انگلیس مجبورند هر سال مبلغ 9250 پوند (13050 دلار) در انگلستان پرداخت کنند. هزینه دانشجویان بین المللی به طور قابل توجهی متفاوت است، در حالی که از حدود 10000 پوند (14130 دلار آمریکا) شروع می شود و به 38000 پوند ( 53700 دلار) می رسد که این عدد برای تحصیل پزشکی در انگلستان بیشتر هم می باشد. (منبع: هزینه تحصیلی دانشگاه ردین سروی).

در تمام سطوح، علوم انسانی و علوم انسانی کمترین هزینه را در بر میگیرند، در حالی که رشته های آزمایشگاهی و بالینی به طور قابل توجهی گران تر هستند، اما هنگامی که شما این هزینه ها را با هزینه زندگی در انگلستان در حدود 12200 پوند (19969 دلار) در سال ادغام می کنید، ممکن است دشوار باشد که بدانیم چگونه این امکان وجود دارد که در انگلستان با این که شما می خواهید پول اندکی را هزینه کنید، تحصیل کنید. میانگین هزینه کل تحصیل در انگلستان حداقل 22200 پوند (31380 دلار) در سال است. تحصیل در لندن احتمالا بسیار گرانتر خواهد بود.

در حالی که این هزینه ها ممکن است دلهره آور باشد، به یاد داشته باشید که اکثر دانشگاه های انگلستان برنامه های درسی کوتاهتری را نسبت به کشورهای دیگر مانند ایالات متحده ارائه می دهند (به طور متوسط سه سال در مقطع کارشناسی به جای چهار سال و یک سال برای کارشناسی ارشد به جای دو سال)، پس بنابراین شما یک سال از هزینه کل بودجه و هزینه های زندگی خود را کسر می کنید. اگر شما این هزینه ها را به اندازه کافی برای تحصیل در انگلستان ندارید، در اینجا نگاهی دقیق تر به آنچه شما پول خود را صرف چه چیزی می کنید، می اندازیم.

هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه دانشجویی برای زندگی در انگلستان

در حال حاضر شرایط ویزا برای دانشجویان بریتانیا مورد نیاز است که شما باید حداقل 1015 پوند (1435 دلار) در حساب بانکی خود برای هر ماه که قصد دارید در هر کجای انگلیس در خارج از لندن زندگی کنید، داشته باشید. این کار به عنوان 12180 پوند (17200 دلار) در سال انجام می شود. اگر میخواهید در لندن تحصیل کنید، باید به طور قابل توجهی به هزینه بیشتر نیاز دارید – حداقل 1265 پوند ( دلار آمریکا 1800) در هر ماه، معادل 15180 پوند(21500 دلار آمریکا) در سال است.

شرایط تحصیل در انگلستان

هزاران دانش آموز از سراسر جهان هر ساله در انگلستان تحصیل می کنند و تحصیل در انگلستان یکی از بهترین انتخاب های دانشجویان بین المللی در اروپا و دومین در جهان است. آموزش و پرورش بریتانیا، حداقل آموزش عالی در سطح جهانی و چشم انداز آینده ای روشن به شما می دهد. داشتن یک مدرک بریتانیایی، شما را در بازار کار رقابتی امروز قرار می دهد، بدون حتی در نظر گرفتن کشوری که در آن قرار دارید. جای تعجب نیست که انگلستان مرکز دانشجویان بین المللی است که دومین مقصد تحصیلی برای دانش آموزان خارجی است و بیش از یک میلیون دانشجوی بین المللی دارد.

اگر همیشه به دنبال تحصیل در یک دانشگاه معتبر هستید، پس در انگلستان تحصیل کنید تا رویای شما به حقیقت بپیوندد. برخی از مشهورترین دانشگاههای انگلیس به طور سنتی بهترین رتبه در دنیا را دارند، پایتخت آن، لندن به عنوان پایتخت جهان در آموزش عالی با 4 دانشگاه برتر جهان در سراسر جهان در نظر گرفته شده است. 24 دانشگاه راسل انگلیس به عنوان رهبران جهانی در زمینه تدریس و پژوهش ارزشمند هستند. با تشکر از این شهرت آنها به طور مداوم خانه برخی از بهترین دانشجویان در جهان است. فارغ التحصیلان آنها شامل برخی از برترین ذهن ها هستند که جهان شاهد آن بوده است، کسانی که کارهایی که شناخته شده ای را در سراسر جهان انجام داده اند. اغلب این شخصیت ها پس از گرفتن مدرک تحصیلی به عنوان استاد دانشگاه در خود دانشگاه تدریس می کنند. بنابراین، زمانی که شما در یک دانشگاه بریتانیا ثبت نام می کنید، به شما تضمین می شود که از بهترین سطح یادگیری برخوردار خواهید شد.

داشتن تعداد زیادی دانشجوی خارجی در دانشگاه ها نشان می دهد که دانشگاه های بریتانیا برای تمامی انسان ها ارزش قائل می شود و اینکه چه قدر دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل در انگلستان هستند. در این دانشگاه ها، شما با دانشجویان با استعداد و ماهر از سراسر جهان ملاقات خواهید کرد. همکاری با آنها زندگی شما را به روش های مختلفی تحت تاثیر قرار می دهد. شما می توانید از فرهنگ، سنت هایشان مطلع شوید و در مورد موضوعات مهم با منافع مشترک و در مورد آینده صحبت کنید، و یا حتی ممکن است بتوانید از کشورهایشان بازدید کنید.

بر اساس شرایط زندگی در انگلستان، یکی از بهترین چیزها در مورد تحصیل در انگلستان یادگیری زبان انگلیسی است. انگلیسی زبان بین المللی علم، تجارت، سیاست و تقریبا همه چیز در زندگی روزمره ما است. کارفرمایان به دنبال این نوع کاندیدا ها هستند زیرا شما می توانید به عنوان پل ارتباطی بین طرفین در مشارکت خدمت کنید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

بسته به نوع رشته مورد نظر شما در مورد شرایط ورود برای دانشجویان بین المللی متفاوت خواهد بود. اگر چه این بخش شما را با برخی از اطلاعات مفید آشنا می کند تا خودتان را در مورد آنچه که برای ورود به دوره های انگلیس لازم است بازبینی کنید، و مخصوصا باید برای رشته مورد نظرتان اطلاعات کسب کنید و خود را آماده کنید. آنچه در همه رشته ها و مدارس مشترک است، این است که شما نیاز به نشان دادن صلاحیت در زبان انگلیسی دارید.

زبان انگلیسی:

برای اکثر مدارس و دوره ها، سطح درک و صلاحیت شما به زبان انگلیسی، کلید پذیرشی است که خود را در یک برنامه اصلی مانند دوره لیسانس می سنجید. شما باید مطمئن شوید که سطح خوبی از درک زبان انگلیسی دارید و می توانید این کار را با استفاده از یکی از تست های پذیرفته شده مشترک انگلیس انجام دهید:

  1. TOEFL – آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی
  2. IELTS – سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی
  3. UCLES – دانشگاه سمبولیتم آزمایشگاه محلی کمبریج

اگر احتیاج به کمک برای پیدا کردن مدرسه انگلیسی به عنوان یک مدرسه زبان دوم (مدرسه ای.اس.ال) دارید، لطفا فهرست دایرة المعارف جامع مدارس سراسر جهان را تهیه کنید.

شرایط ورودی جی.سی.اس.ای

ورود به جی.سی.اس.ای بستگی به مدرسه ای که شما در آن شرکت می کنید، دارد، زیرا معمولا برای ثبت نام در جی.سی.اس.ای باید سنتان بین 14 تا 16 سال باشد. به غیر از الزامات مدرسه، الزامات اصلی توسط هیئت امتحانات در انگلستان این است که شما باید سطح خوبی از توانایی زبان انگلیس را داشته باشید، زیرا امتحانات به زبان انگلیسی انجام می شود – به الزامات انگلیسی بالا مراجعه کنید.

شرایط ورودی سال آخر دبیرستان (سطح A)

همانند جی.سی.اس.ای، این شرایط بسیار وابسته به مدرسه ای است که شما مایل به حضور در آن یرای تحصیل سال آخر دبیرستان (سطح A) هستید، دارد. به عنوان مثال، یک دانشکده نوع 6 ممکن است نیاز داشته باشد که حداقل 5 امتیاز جی.سی.اس.ای C یا بالاتر داشته باشید. این را با یک مدرسه مستقل که ممکن است 10 امتیاز جی.سی.اس.ای B یا بالاتر را در نظر بگیرید، مقایسه کنید. بنابراین این امر بسیار وابسته به مدرسه خواهد بود. شما همچنین باید در نظر بگیرید که سال آخر دبیرستان (سطح A) در سطح بسیار بالایی از کار است و بنابراین درک درستی از زبان انگلیسی برای کار در این مقطع لازم است. بعضی ها می گویند که سطح A سخت تر از اکثر مدارک تحصیلی هستند زیرا آنها برای تحصیلات عالی آماده می شوند.

الزامات دوره های فنی حرفه ای

همانطور که با جی.سی.اس.ای شما به طور کلی نیازی به مدارک تحصیلی رسمی برای ورود به دوره پایه حرفه ای ندارد، مهارت های سواد آموزی و مهارت در زبان انگلیسی تنها الزامات است، اما مجددا باید با مدرسه یا موسسه ای که می خواهید در آنجا به تحصیل بپردازید، باید الزامات را بررسی کنید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

بهترین دانشگاه ها در انگلستان

  1. دانشگاه آکسفورد
  2. دانشگاه کمبریج
  3. کالج امپریال لندن
  4. دانشگاه کالج لندن
  5. دانشگاه ادینبورگ
  6. پادشاهان کالج لندن
  7. دانشگاه منچستر
  8. دانشگاه بریستول
  9. مدرسه بهداشت لندن و پزشکی گرمسیری
  10. دانشگاه ساوتهمپتون
  11. دانشگاه گلاسگو
  12. دانشگاه بیرمنگام
  13. ملکه مریم دانشگاه لندن
  14. دانشگاه لیورپول
  15. دانشگاه شفیلد
  16. دانشگاه وارویک
  17. انگلستان ناتینگهام
  18. بریتانیا لیدز
  19. دانشگاه کاردیف
  20. دانشگاه ساسکس
  21. دانشگاه نیوکاسل
  22. دانشگاه دورام
  23. دانشگاه ابردین
  24. دانشگاه لستر
  25. دانشگاه یورک لندن
  26. دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی
  27. دانشگاه لنکستر
  28. دانشگاه سی اندروز
  29. دانشگاه داندی

برنامه کار و مهاجرت به انگلستان خود را با مشورت متخصصین مهاجرتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به سمت اهداف خود پیش ببرید. با ما برای کسب اطلاعات بیشتر شرایط مهاجرت به انگلستان در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *