ادامه تحصیل مامایی در کانادا

بسیاری از متقاضیان ایرانی در سال های اخیر برای ادامه تحصیل مامایی در کانادا راهی این کشور برتر جهان از لحاظ کیفیت زندگی می شوند. گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به بررسی شرایط ادامه تحصیل رشته مامایی در کانادا و پاسخ به سوال های متداول متقاضیان پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تاریخچه رشته مامایی در کانادا

رشته مامایی از دهه 1990 به عنوان یک رشته مستقل تحصیلی در دانشگاه های کانادا به متقاضیان در بیش از 10 استان کانادا ارائه شد. در حال حاضر تحصیل در کانادا در دوره کارشناسی مامایی در 4 سال و با اخذ مدرک B.A.Sc. برای متقاضیان امکان پذیر است. تا قبل از ارائه رسمی این رشته در دانشگاه ها درصد بسیار کمی از زنان به خدمات مامایی دسترسی داشتند، اما با ارائه این رشته در دانشگاه ها و تغییر قوانین و خدمات رایگان مامایی در بسیاری از استان های کانادا تعداد متقاضیان برای تحصیل در این رشته افزایش یافته است.

ادامه تحصیل مامایی در کانادا و اطلاعات کلی

رشته مامایی BMid از جمله رشته های مورد تقاضا برای تحصیل پزشکی در کانادا می باشد که طیف وسیعی از مراقبت های بهداشتی دوران بارداری، زایمان، تولد و دوران پس از زایمان را دربر می گیرد. ماماها به عنوان متخصصان بهداشت حرفه ای وظیفه مراقبت قبل از زایمان، در هنگام زایمان و بعد از زایمان از مادران باردار و کودک متولد شده را به عهده دارند. فارغ التحصیلان رشته مامایی در کانادا NOC 3124 با عناوین ماماهای دارای مجوز کار، ماماهای ثبت شده رسمی، پرستار-ماما و دستیار زایمان در این کشور شناخته می شوند.

شرایط تحصیل در رشته مامایی در کانادا

روند اخذ پذیرش تحصیل در رشته مامایی کانادا به دلیل رقابتی بودن این رشته نیازمند دارا بودن صلاحیت های علمی تحصیلی بالایی می باشد. یکی از شرایط تحصیل در این رشته در کانادا دارا بودن گواهی دیپلم 12 ساله دبیرستان می باشد. علاوه بر این دارا بودن نمره های دروس پایه دبیرستان در سطح مناسب برای تحصیل در دوره مامایی کانادا الزامی است.

برنامه تحصیل در رشته مامایی در کانادا

برنامه تحصیل در رشته مامایی در کانادا

  • حداقل نمره لازم در دروس شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، علوم اجتماعی و زبان انگلیسی دوره دبیرستان متقاضی باید در حدود 65% نمره و در سطح B باشد.
  • دارا بودن گواهی نامه کمک های اولیه و CPR برای اخذ پذیرش مامایی الزامی است.
  • برای تحصیل در رشته مامایی متقاضیان باید در مصاحبه علمی نیز امتیاز لازم را کسب کنند.
  • در مصاحبه های پذیرش مامایی توانایی متقاضی در ارتباط و تعامل با بیماران و مهارت های تصمیم گیری در شرایط بحرانی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مقطع کارشناسی

متقاضیان با دارا بودن شرایط لازم از جمله دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان با نمره های مورد پذیرش در دروس علوم پایه و مدرک زبان می توانند در مقطع کارشناسی پرستاری کانادا تحصیل کنند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در حدود 4 سال و به صورت تمام وقت می باشد. متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی مامایی کانادا نیاز به دارا بودن مدرک پرستاری یا مدارک رشته های مرتبط ندارند. در واقع پذیرش مقطع کارشناسی مامایی در کانادا به طور مستقیم است.

مقطع تحصیلات تکمیلی

متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی علوم پایه، مامایی یا پرستاری می باشند، می توانند در دانشگاه رایرسون دوره کارشناسی ارشد مامایی را تحصیل کنند. مدت زمان این دوره 2 سال یا 6 ترم می باشد. این برنامه ارشد مامایی دانشگاه رایرسون کانادا مختص متقاضیانی است که دارای مدرک کارشناسی حرفه ای سلامت در رشته های مامایی یا پرستاری از دانشگاه های معتبر و مورد تایید باشند.

  • دانشگاه رایرسون هر سال این برنامه تحصیلات تکمیلی را برای تعداد کمی از متقاضیان واجد شرایط ادامه تحصیل رشته مامایی در کانادا ارائه می دهد.
  • ارجحیت صدور پذیرش تحصیلی برای ادامه تحصیل در رشته مامایی در کانادا در دانشگاه رایرسون با متقاضیانی است که دارای سوابق کاری و تجارب حرفه ای در حوزه های مراقبت های پزشکی قبل و بعد از زایمان می باشند.

برنامه تحصیل در رشته مامایی در کانادا

متقاضیان در سال اول رشته مامایی به تحصیل دروس تئوری می پردازند. در سال دوم علاوه بر دروس تئوری واحدهای عملی نیز به دروس اضافه می شوند. در سال چهارم متقاضیان به فراگیری آموزش های عملی و کارآموزی می پردازند. در سال چهارم متقاضیان باید آموزه های خود در این سال ها را در یک مطب به طور مستقیم و با ارتباط نزدیک با بیماران یکپارچه کنند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia بر اساس رتبه بندی سایت QS در سال 2021 دارا رتبه 45 در میان برترین دانشگاه های جهان است. این دانشگاه ممتاز بر اساس رتبه بندی سایت THE دارای رتبه 30 در میان همه دانشگاه های ارائه دهنده رشته مامایی در جهان می باشد.

  • دوره کارشناسی مامایی دانشگاه بریتیش کلمبیا در حدود 4 سال و تمام وقت می باشد.
  • زبان تحصیل رشته مامایی در کانادا در این دانشگاه به زبان انگلیسی است.
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 و یا تافل 90 و دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان معادل دیپلم دبیرستان استان انتاریو برای تحصیل مامایی در این دانشگاه الزامی است.
  • در حال حاضر متقاضیانی می توانند برای تحصیل در رشته مامایی در کانادا در این دانشگاه اقدام کنند که دارای مجوز اقامت دائم کانادا باشند.

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر McMaster University از برترین دانشگاه های کانادا و ارائه کننده دوره رشته مامایی است. این دانشگاه که رتبه 16 را در بین برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته مامایی در جهان کسب کرده است، دارای شرایط رقابتی برای اخذ پذیرش می باشد. رشته مامایی دانشگاه مک مستر برنامه مشترک این دانشگاه و دانشگاه لورنتین و رایرسون است.

  • روند اخذ پذیرش در رشته مامایی دانشگاه مک مستر در 2 مرحله می باشد.
  • مرحله اول اخذ پذیرش شامل بررسی مدارک تحصیلی علمی و صلاحیت های علمی متقاضیان می باشد.
  • مرحله دوم اخذ پذیرش شامل مصاحبه های علمی و ارزیابی مهارت های ارتباطی و کار گروهی متقاضیان است.
  • هزینه تحصیل در رشته مامایی در کانادا در دانشگاه مک مستر سالانه از حدود 8000 دلار تا 12000 دلار کانادا است.

ادامه تحصیل مامایی در کانادا و دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه مانیتوبا University of Manitoba که از دانشگاه های دولتی کانادا است، بر اساس رتبه بندی 2021 وب سایت QS در رتبه 601-650 برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. متقاضیان می توانند در دوره 4 ساله کارشناسی مامایی در این دانشگاه تحصیل کنند.

  • زبان تحصیل در رشته مامایی در کانادا در دانشگاه مانیتوبا زبان انگلیسی است.
  • متقاضیانی می توانند در رشته مامایی دانشگاه مانیتوبا کانادا تحصیل کنند که دارای مجوز اقامت دائم این کشور باشند.

دانشگاه لورنتین

دانشگاه لورنتین Laurentian University که از دانشگاه های ممتاز کانادا محسوب می شود، ارائه دهنده رشته مامایی و علوم بهداشتی در مامایی می باشد. متقاضیان بین المللی می توانند در دوره 4 ساله کارشناسی مامایی این دانشگاه به صورت تمام وقت تحصیل کنند.

  • متقاضیان برای تحصیل در رشته مامایی در کانادا در دانشگاه لورنتین باید دارای نمره های عالی در دروس پایه دوره دبیرستان باشند.
  • ریزنمره های دروس پایه زیست شناسی، شیمی، زبان انگلیسی و علوم اجتماعی متقاضیان در دوره دبیرستان باید در حد عالی باشد.
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 و یا تافل 88 برای تحصیل در رشته مامایی این دانشگاه الزامی است.
  • اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی با نمره مورد تأیید باشد، می تواند در دوره های زبان انگلیسی دانشگاه شرکت کند.
  • زبان تدریس رشته مامایی در دانشگاه لورنتین زبان های انگلیسی و فرانسه می باشد.
  • متقاضیان علاوه بر دارا بودن شرایط و مدارک فوق باید در آزمون Casper آزمون شخصیت شناسی نمره لازم را کسب کنند.

ادامه تحصیل مامایی در کانادا و دانشگاه مونت رویال

دانشگاه مونت رویال Mount Royal University که از برترین دانشگاه های کانادا به شمار می آید، ارائه دهنده رشته مامایی می باشد. از آن جا که روند صدور پذیرش تحصیلی برای رشته مامایی در این دانشگاه به صورت رقابتی است، دارا بودن نمره های بالاتر و صلاحیت های علمی بهتر احتمال افزایش پذیرش تحصیلی را افزایش می دهد.

  • زبان تحصیل در رشته مامایی در کانادا در این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد.
  • مدت زمان تحصیل دوره مامایی در دانشگاه مونت رویال در حدود 4 سال و تمام وقت می باشد.
  • متقاضیان برای تحصیل در رشته مامایی این دانشگاه باید دارای حداقل 65% نمره در دروس ریاضیات، زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی دوره دبیرستان باشند.
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 و تافل 86 برای اخذ پذیرش دوره مامایی این دانشگاه الزامی است.
  • متقاضیان برای پذیرش تحصیلی مامایی این دانشگاه باید در آزمون Casper آزمون شخصیت شناسی نمره لازم را کسب کنند.
  • هزینه تحصیل دوره کارشناسی مامایی در این دانشگاه سالانه در حدود 23 هزار دلار کانادا می باشد.

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون Ryerson University که از دانشگاه های دولتی کانادا می باشد، در وب سایت THE دارای رتبه 601 در بین دانشگاه های ارائه دهنده رشته مامایی در جهان در سال 2021 می باشد. زبان تحصیل رشته مامایی در این دانشگاه به زبان انگلیسی و مدت زمان تحصیل در حدود 4 سال و به صورت تمام وقت می باشد.

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون

  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6 و تافل 92 برای تحصیل مامایی در این دانشگاه الزامی است.
  • متقاضیان برای تحصیل مامایی در این دانشگاه باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان معادل مدرک دیپلم استان انتاریو باشند.
  • هزینه تحصیل در رشته مامایی دانشگاه رایرسون سالانه در حدود 28 هزار دلار کانادا می باشد.

ادامه تحصیل مامایی در کانادا و دانشگاه کبک

دانشگاه کبک Universite du Quebec که از جمله دانشگاه های دولتی کانادا می باشد، ارائه دهنده رشته مامایی است. این دانشگاه که از برترین دانشگاه های کانادا و جهان محسوب می شود، در رتبه 1156 برترین دانشگاه جهان است. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه فقط به زبان فرانسه است.

ادامه تحصیل رشته مامایی در کانادا

ادامه تحصیل رشته مامایی در کانادا MSc به فارغ التحصیلان دوره کارشناسی فرصت پیشرفت و توسعه در حرفه مامایی را می دهد. ارتقا مهارت های کاری و دانش حرفه ای موجب می شود تا فارغ التحصیل شایستگی های علمی فراوانی را در این حوزه کسب کند. فارغ التحصیل با ادامه تحصیل رشته مامایی در کانادا از آخرین مدارک علمی و بالینی در جهت تغییر کیفیت خدمات استفاده می کند.

متقاضی در طی تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکترای مامایی در کانادا تفکر انتقادی خود را توسعه می دهد و مهارت های انتقادی را در حین آموزش چگونگی کاربرد تحقیقات جدید به منظور حمایت از نقش بالینی خود ارتقا می دهد.

برنامه های کاری

مهاجرت به کانادا برای ماماهایی که از دانشگاه های خارج از کانادا فارغ التحصیل شده اند، برنامه های مختلفی را در جهت کار و مهاجرت ارائه داده است. از جمله برنامه های کاری ماماهای بین المللی در کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • International Midwifery Pre-registration Program: برنامه کاری برای ماماهای فارغ التحصیل شده از دانشگاه های خارج از کانادا.
  • برنامه IMPP: برنامه کاری برای ماماهای فارغ التحصیل شده از دانشگاه های خارج از کانادا که دارای 10 سال سابقه کار در این حوزه می باشند و به زبان انگلیسی تسلط دارند.
  • برنامه Internationally Educated Midwives Bridging Program: برنامه دانشگاه بریتیش کلمبیا برای ماماهایی فارغ التحصیل شده از یک دانشگاه معتبر در خارج از کانادا و استفاده از مهارت ها و تجارب کاری این ماماها در کانادا.
  • برنامه UQTR: برنامه و گواهی نامه آموزش ماماهای فارغ التحصیل شده از دانشگاه های خارج از کانادا برای اخذ مجوز کار در ایالت کبک.

شرایط کار

فارغ التحصیلان مامایی می توانند پس از فارغ التحصیلی یا به صورت مستقل به کار بپردازند و یا در کلینیک های دولتی یا خصوصی مشغول فعالیت شوند. عمده وظایف فارغ التحصیلان مامایی در کانادا مراقبت های قبل از زایمان، مراقبت های پس از زایمان و مراقبت از مادران باردار و کودک متولد شده می باشد. فارغ التحصیلان مامایی می توانند در بیمارستان ها و مراکز تولد نوزاد به فعالیت مشغول شوند.

ادامه تحصیل مامایی در کانادا و وظایف شغلی

فارغ التحصیلان دوره مامایی در کانادا وظایف شغلی مختلفی را برای مادران و کودکان تازه متولد شده بر عهده دارند. از عمده مسولیت ها و وظایف شغلی فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی موارد زیر را می توان نام برد:

ادامه تحصیل مامایی در کانادا و وظایف شغلی

ادامه تحصیل مامایی در کانادا و وظایف شغلی

  • مراقبت و نظارت پیش از زایمان
  • کنترل رژیم غذایی و سلامتی مادر باردار
  • مشاوره های دقیق در مورد مراقبت از مادران باردار
  • مشاوره در مورد زایمان طبیعی و برنامه ریزی برای آن
  • مدیریت زایمان طبیعی و کنترل روند زایمان
  • بررسی سلامت پزشکی مادر و کودک تازه متولد شده
  • انجام آزمایش ها با مشورت پزشکی برای مادر و کودک
  • مراقبت و نظارت پس از زایمان

خدمات موسسه اصطهباناتی

گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برای کمک به متقاضیان گرامی برای ادامه تحصیل در رشته مامایی در کانادا خدمات ارزشمندی را ارائه می دهند. از جمله این خدمات می توان به اخذ پذیرش تحصیلی، ارسال مدارک لازم و اخذ ویزای تحصیلی اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله ادامه تحصیل مامایی در کانادا مورد بررسی دقیق قرار گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشاوره کنید. گروه متخصصان مهاجرت این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت در خدمت متقاضیان گرامی می باشند.

سوال های متداول در مورد ادامه تحصیل مامایی در کانادا

  1. شرایط تحصیل در رشته مامایی در کانادا چیست

دارا بودن گواهی دیپلم 12 ساله دبیرستان و دارا بودن نمره های دروس پایه دبیرستان در سطح مناسب

  1. نمره چه دروسی برای تحصیل مامایی کانادا اهمیت دارد؟

حداقل نمره لازم در دروس شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، علوم اجتماعی و زبان انگلیسی دوره دبیرستان متقاضی باید در حدود 65% نمره و در سطح B باشد.

  1. آیا برای تحصیل مامایی کانادا نیاز به مدرک پرستاری است؟

خیر، پذیرش مقطع کارشناسی مامایی در کانادا به طور مستقیم و بدون لزوم مدرک پرستاری است.

  1. آیا امکان ادامه تحصیل مامایی در کانادا در مقطع ارشد وجود دارد؟

متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی علوم پایه، مامایی یا پرستاری می باشند، می توانند در دانشگاه رایرسون دوره کارشناسی ارشد مامایی را تحصیل کنند.

  1. تحصیل ارشد مامایی دانشگاه رایرسون مختص چه متقاضیانی است؟

مختص متقاضیانی است که دارای مدرک کارشناسی حرفه ای سلامت در رشته های مامایی یا پرستاری از دانشگاه های معتبر و مورد تایید باشند.

  1. شرط اخذ پذیرش ارشد مامایی دانشگاه رایرسون چیست؟

ارجحیت با متقاضیانی است که دارای سوابق کاری و تجارب حرفه ای در حوزه های مراقبت های پزشکی قبل و بعد از زایمان می باشند.

  1. هزینه تحصیل در رشته مامایی در کانادا در دانشگاه مک مستر چقدر است؟

سالانه از حدود 8000 دلار تا 12000 دلار کانادا است.

  1. برنامه IMPP مامایی مختص کار برای چه متقاضیانی در کانادا است؟

برای ماماهای فارغ التحصیل شده از دانشگاه های خارج از کانادا که دارای 10 سال سابقه کار در این حوزه می باشند و به زبان انگلیسی تسلط دارند.

  1. شرایط تحصیل مامایی در دانشگاه بریتیش کلمبیا چیست؟

    دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 و یا تافل 90 و دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان معادل دیپلم دبیرستان استان انتاریو

  2. آیا امکان اخذ تابعیت کانادا با ادامه تحصیل مامایی در کانادا وجود دارد؟

    بله، پس از کار و اشتغال مداوم به مدت 3 سال

  3. آیا امکان کار پس از فارغ التحصیلی مامایی در کانادا وجود دارد؟

بله، به دلیل نیاز کانادا به نیروی کار در حوزه پزشکی و سلامت

 

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *