اجاره بهای خوابگاه در روسیه

هزینه های اقامت در خوابگاه های منزلی روسیه در هر مکانی متفاوت است، اما به طور متوسط ​​در حدود 200 تا 250 دلار در هفته است. اکثر خانواده ها با بودجه دولتی کار می کنند و ممکن است هزینه اضافی که شما میپردازید به دلیل وعده های اضافی غذا و هزینه های شستشو باشد. پیشنهاد میکنم جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در روسیه و اجاره بهای خوابگاه در روسیه مطلب زیر را مطالعه کنید و در ادامه با مشاوران موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اجاره بهای خوابگاه در روسیه

هزینه مسکن توسط دانشگاه تعیین می شود. این هزینه با توجه به دانشگاه و شهر از 0.0752 تا 75.65 دلار آمریکا در ماه متغیر است، و گزینه ای ارزان تر در مقایسه با آپارتمان های اجاره ای است. پرداختی ها به صورت ماهانه یا ترمی می باشد. گاهی اوقات، شما حتی می توانید برای کل سال تحصیلی پرداخت کنید. در این مورد، برخی دانشگاه ها ممکن است تخفیفی به شما ارائه کنند.

انواع خوابگاه در روسیه

در زمان اقامت در شهرهای بزرگ روسیه محل های اقامت در سطح های مختلف وجود دارد که هر کدام قیمت ها و ویژگی های خود را دارند. بسته به بودجه و تسهیلاتی که می خواهید سه گزینه اصلی برای اقامت وجود دارد: هتل ها، آپارتمان های توریستی و خوابگاه ها

هتل ها

در روسیه شما می توانید هتل های مشهور بین المللی زنجیره ای و همچنین هتل های محلی عالی که متعلق به هیچ شرکت زنجیره ای نیستند را پیدا کنید.

هتل های گروه آکور (ACCOR HOTELS) 

هتل های زنجیره ای فرانسوی در سالهای اخیر با سرعت زیادی در سراسر روسیه گسترده شده اند. در حال حاضر 23 هتل در روسیه وجود دارد و قرار است تا سال 2020 به 80 هتل افزایش پیدا کند. این هتل های زنجیرای با برندهایی تجاری مثل MERCURE، IBIS و NOVOTEL فعالیت می کنند. این هتل ها گزینه های مناسبی هستند زیرا در مکان های عالی و قیمت های مناسب ارائه می شود.

گروه های هتل کارلسون رزیدو (CARLSON REZIDOR HOTEL GROUPS )

گروه هتل های آمریکایی که تا آخر سال 2014، 30 هتل در شهرهای اصلی روسیه تحت برندهای RADDISON و PARK INN داشتند. این انتخاب عالی دیگری برای اقامت در هتل ها است.

هتل NOVOTEL MOSCOW CITY

در کنار هتل های بزرگ بین المللی زنجیره ای، برخی از هتل های بزرگ زنجیره ای روسی نیز در کشورهای دیگر فعالیت می کنند مثل گروه هتل های AZIMTU یا هتل های INTOURIST که مالک هتل های افسانه ای COMOS هستند که در شمال شرقی پایتخت برای بازی های المپیک مسکو در سال 1980 ساخته شده است. در کنار این هتل های بزرگ زنجیره ای، هتل های 3 تا 5 ستاره نیز وجود دارند که نه شبیه هتل های زنجیره ای و نه مینی هتل ها هستند.

آپارتمان های توریستی

شبیه شهرهای بزرگ آمریکا، آپارتمان های توریستی در سال های اخیر در روسیه افزایش پیدا کرده اند. اگر می خواهید با خانواده یا گروهی از دوستان سفر کنید یا اگر می خواهید برای مدت طولانی در روسیه اقامت داشته باشید اقامت در این آپارتمان ها یک روش مناسب است. آپارتمان های توریستی در نزدیکی مرکز شهر واقع شده اند و معمولا بسیار مجهز هستند. در بسیاری از موارد آپارتمان هایی وجود دارند که نوسازی شده اند. ساختمان های SOVIET-ERA به عنوان اقامتگاه های توریستی ارائه می شوند. 

هر چند که فضای داخلی این آپارتمان ها معمولا بسیار خوب است ( در بعضی از موارد بسیار لوکس هستند) اما نمای بیرونی آنها اغلب بسیار آسیب دیده هستند و مورد بی توجهی قرار گرفته اند. بنابراین، در زمان تحقیق به صورت آنلاین معمولا تصاویر منتشر شده ای از نمای بیرونی یا حیاط داخلی را نخواهید دید. تعدادی پلتفرم اجاره مثل آپارتمان های توریستی LIKEHOME وجود دارد هر چند که امکان اقامت در آپارتمان ها از طریق پلتفرم آمریکایی AIRBNB نیز وجود دارد.

خوابگاه

برای افراد جوان تر مثل دانشجویان یا افرادی که برای مدت طولانی سفر می کنند خوابگاه بهترین گزینه است. خوابگاه ها معمولا با حمام مشترک و تختخواب تاشو ارائه می شوند. خوابگاه ارزان تر از خانه است و به عنوان مکانی برای مردم سراسر جهان طراحی شده است. خوابگاه ها معمولا در موقعیت های بسیار خوبی قرار دارند و برخی از آنها در رتبه بندی های بالایی توسط مهمان ها قرار می گیرند. شما میتوانید با قیمت مقرون به صرفه در این نوع محل های اقامت زندگی کنید ( کمتر از 10 دلار برای هر نفر در هر شب)

امکانات خوابگاه ها در روسیه

اتاق خوابگاه ها معمولا نزدیک به 9 متر و همراه با مبل، تخت، میز و کابینت هستند. اتاق ها می توانند خصوصی یا مشترک باشند که در این صورت اتاق بزرگتر مورد نیاز است. حمام و امکانات آشپزخانه مشترک است. انتظار می رود که هر فرد از فضای شخصی خود محافظت کند و آن را تمیز نگه دارد. معمولا خوابگاه ها دارای کافه تریا، اسنک بار و کافی نت هستند.

در خوابگاه دانشجویان اجازه دارند در هر زمانی وارد یا از خوابگاه خارج شوند. هر چند که اکثر خوابگاه ها ساعت 9 شب بسته می شوند و اگر دیر برگردید باید نگهبان را بیدار کنید. آوردن مهمان می تواند سخت باشد زیرا دانشجویان در زمان ورود به خوابگاه باید کارت شناسایی نشان دهند. همچنین ساعت های بازدید معینی وجود دارد که می تواند محدود کننده باشد.

دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند باید از قوانین مشخصی پیروی کنند. قوانین مشخص شده این است که به مبل ها صدمه نزنند، بطور منظم اتاقشان را تمیز کنند، زیاد سر و صدا ایجاد نکنند ( گوش کردن به موسیقی با صدای بلند، تلویزیون و غیره )، در صورت غیبت طولانی شخصی به سرپرست سالن اقامت اطلاع دهند. در سالن های اقامت روسیه قوانین سختگیرانه ای برای نوشیدن و استعمال دخانیات وجود دارد.

سایت های خوابگاه ها در روسیه

وب سایت های زیادی برای رزرو محل اقامت در روسیه وجود دارد، در میان آنها به موارد زیر اشاره می کنیم:

  • پلتفرم های رزرو کلاسیک مثل BOOKING.COM و HOSTEL.COM و غیره به شما اجازه می دهند که هر نوع محل اقامتی را ( هتل، آپارتمان و خوابگاه ) را رزرو کنید.
  • پلتفرم های رزرو هتل های زنجیره ای بین المللی، امکان رزرو اتاق در هتل های بین المللی مثل هتل های آکور، رادیسون،INTERCONLINENTAL و غیره را فراهم می کند.
  • وب سایت های هتل های محلی امکان رزرو اتاق در هتل های محلی را فراهم می کنند( برای مثال هتل METROPOL )
  • وب سایت های رزرو آپارتمان های توریستی مثل LIKEHOME یا بازارهای دیجیتال برای رزرو آپارتمان هایی مثل AIRBNB وجود دارند.

پلتفرم های رزرو هتل در روسیه

بیشترین پلتفرمی که روسیه ای ها برای مسافرت های داخلی از آن استفاده می کنند OSTROVOK ( به زبان انگلیسی و روسی ) و OKTIGO ( تنها به زبان روسی است ) است. در OSTROVOK معمولا معاملات خوبی انجام می شود. توصیه می شود قبل از انتخاب محل اقامت در هر جایی یکبار از این سایت ها دیدن کنید ( گزینه هایی برای اقامت در انگلستان و دیگر کشورها نیز وجود دارد)

خوب است که همیشه با بیش از یک پلتفرم مشورت کنید و قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید. استفاده از BOOKING.COM و OSTROVOK توصیه می شود. در ابتدا شما این اجازه را دارید که نظرات دیگر افراد و توریست ها را بخوانید. OSTROVOK برای رزرو آنلاین استفاده می شود. قیمت ها در این پلتفرم بسیار ارزان تر از مواردی است که در BOOKING.COM پیدا می کنید.

قوانین خوابگاه ها در روسیه

بسیاری از دانشجویان در خوابگاه هایی زندگی می کنند که از طرف دانشگاه در اختیار آنها قرار گرفته اند. این گزینه، ارزان ترین راه پیش روی شماست. سایر گزینه ها شامل زندگی با خانواده های روسی ( این کار فرصت بسیار خوبیست که خود را با فرهنگ روسی درگیر کنید و با سبک زندگی آنها آشنا شوید) و یا اجاره یک آپارتمان به تنهایی یا همراه با سایر دانشجویان است. برنامه ریز دانشگاه می تواند در دو مورد اول به شما کمک کنند اما اجاره آپارتمان به عهده خودتان است. پیشنهادی که به شما می شود این است که اول در یک خوابگاه شروع به زندگی کنید و به طور همزمان به دنبال یک آپارتمان و افرادی بگردید که با شما هم خانه شوند. برای پیدا کردن هم اتاقی در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید از وبسایت Flatmates.ru استفاده کنید. اما بهتر است که دیگران را در جریان برنامه های اقامتی خود بگذارید چرا که برخی اوقات این مساله در صدور ویزای شما موثر خواهد بود.

قوانین خوابگاه ها در روسیه

قوانین خوابگاه ها در روسیه

دانشجویانی که در خوابگاه های دانشگاه زندگی می کنند ملزم به رعایت این قوانین هستند: وسایل خانه و سایر تجهیزات را مرتب نگه داشته و فراموش نکنید که در صورتی که به یکی از متعلقات دانشگاه یا خوابگاه صدمه ای وارد کنید بابت آن جریمه خواهید شد. استفاده از مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی ممنوع است. سیگار کشیدن در سالن خوابگاه ممنوع ست. بنا به دلایل امنیتی، افرادی که برای دیدار شما به خوابگاه می آیند تا ساعت 11 شب می توانند پیش شما بمانند و پس از آن می بایست خوابگاه را ترک کنند. پلیس اجازه بررسی و چک کردن مدارک شما را خواهد داشت. بنابراین بهتر است از اهمیت نظارت پلیس آگاه باشید و همکاری های لازم را با انها داشته باشید.

در صورتی که مدارک مربوط به ثبت نام شما و مجوز اقامتتان جزو پروندتان نباشد، پلیس می تواند شما را از روسیه دیپورت کند.در کل انتظار نداشته باشید تا بدون اجازه قبلی از هیچ چیز استفاده کنید. جهت اطلاع از شرایط دانشگاه های روسیه میتوانید با مشاوران موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد اجاره بهای خوابگاه در روسیه

1- اجاره بهای خوابگاه در روسیه چگونه تعیین می¬شود؟

هزینه مسکن توسط دانشگاه تعیین می¬شود. این هزینه با توجه به دانشگاه و شهر تا 65/75 دلار آمریکا در ماه متغیر است و گزینه¬ای ارزان تر در مقایسه با آپارتمان های اجاره ای است.

2- اجاره بهای خوابگاه در روسیه را چطور باید پرداخت کنیم؟

پرداختی ها به صورت ماهانه یا ترمی می¬باشد. گاهی اوقات، شما حتی می توانید برای کل سال تحصیلی پرداخت کنید. در این مورد، برخی دانشگاه ها ممکن است تخفیفی به شما ارائه کنند.

3- چه نوع خوابگاه¬هایی در روسیه وجود دارد؟

بسته به بودجه و تسهیلاتی که می¬خواهید سه گزینه اصلی برای اقامت وجود دارد: هتل ها، آپارتمان-های توریستی و خوابگاه¬ها.

4- برای اقامت و اجاره خوابگاه، کدام هتل¬ها در روسیه مناسب اند؟

هتل¬های گروه کارلسون رزیدو ، هتل¬های گروه آکور و هتل NOVOTEL MOSCOW CITY

5- چه نکاتی در رابطه با آپارتمان¬های توریستی در روسیه وجود دارد؟

آپارتمان¬های توریستی در نزدیکی مرکز شهر واقع شده¬اند و معمولا بسیار مجهز هستند. فضای داخلی این آپارتمان¬ها معمولا بسیار خوب است اما نمای بیرونی آنها اغلب بسیار آسیب دیده هستند.

6- برای دانشجویان کدام نوع از محل¬های سکونت در روسیه بهتر است؟

برای افراد جوان تر مثل دانشجویان یا افرادی که برای مدت طولانی به روسیه سفر می¬کنند خوابگاه بهترین گزینه است.

7- اقامت در خوابگاه¬های روسیه چه ویژگی¬هایی دارد؟

خوابگاه ها معمولا با حمام مشترک و تختخواب تاشو ارائه می¬شوند. خوابگاه ارزان¬تر از خانه است (مقرون به صرفه و اجاره آن کمتر از 10 دلار برای هر نفر در هر شب) و معمولا در موقعیت¬های بسیار خوبی قرار دارند.

8- خوابگاه¬ها در روسیه چه امکاناتی دارد؟

اتاق خوابگاه ها معمولا نزدیک به 9 متر و همراه با مبل، تخت، میز و کابینت هستند. حمام و امکانات آشپزخانه مشترک، معمولا خوابگاه¬ها دارای کافه تریا، اسنک بار و کافی نت هستند.

9- برای رزرو هتل در روسیه کدام پلتفرم ها بهتر است؟

بیشترین پلتفرمی که روسیه¬ای¬ها برای مسافرت های داخلی از آن استفاده می¬کنند OSTROVOK (به زبان انگلیسی و روسی) و OKTIGO (تنها به زبان روسی است) است. همچنین BOOKING.COM توصیه می¬شود.

10- برای اقامت در روسیه زندگی با خانواده¬های روسی چه مزایایی دارد؟

این کار فرصت بسیار خوبیست که خود را با فرهنگ روسی درگیر کنید و با سبک زندگی آنها آشنا شوید.

11- زندگی در خوابگاه¬های روسیه چه قوانینی دارد؟

در صورتی صدمه به یکی از متعلقات خوابگاه باید جریمه پرداخت کنید. مواد مخدر، نوشیدنی¬های الکلی و سیگار کشیدن درخوابگاه ممنوع است. مهمهان شما فقط تا ساعت 11 شب می¬تواند پیش شما بماند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *